پنجشنبه ۳ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۸۳ - Aug 25, 2005
اعتراف يك خواهر:
برادر بيكارم را كشتم
000150.jpg
گروه حوادث: با تكميل تحقيقات جنايي از دختري كه برادرش را به قتل رسانده بود، كيفرخواست در خصوص پرونده صادر شد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت
۳۰/۱۳ دقيقه ۲۱ تيرماه وقوع اين حادثه از طريق مركز فوريت هاي پليس ۱۱۰ به اطلاع كلانتري محل رسيد. مأموران در ابتدا پس از حضور در صحنه حادثه تصور كردند كه در اين حادثه پسر ۲۵ ساله اقدام به خودزني كرده است. اما پس از حضور پليس جنايي و بازپرس ويژه قتل شهر اصفهان _ حجت الله اسدي- در محل حادثه، مشخص شد كه هيچ مدركي براي خودزني وجود ندارد. از طرفي نحوه مضروب شدن ابراهيم (مقتول)، اين فرضيه را كه وي به قتل رسيده است قوت بخشيد. تا اينكه جسد به پزشكي قانوني انتقال يافت و پزشكان در نخستين اظهار نظر خود عنوان كردند ضربه به پهلوي سمت چپ وارد شده و منجر به پارگي ريه و قلب شده است. به اين ترتيب اين فرضيه كه ابراهيم به قتل رسيده بود، صحت كامل پيدا كرد.
با اعلام نظريه پزشكي قانوني نخستين تحقيقات از مادر و خواهر مقتول كه تنها مرتبطين با حادثه بودند، آغاز شد. آنها در ابتدا قصد انكار هر گونه جنايتي را داشتند اما كارآگاهان در بازجويي هاي خود متوجه تناقض گويي هاي خواهر مقتول شدند و وي را تحت بازجويي فني _ پليسي قرار دادند تا اينكه وي بالاخره لب به اعتراف گشود و تنها انگيزه خود را آزار و اذيت هاي برادرش عنوان كرد.
وي گفت: برادرم بيكار بود و دنبال كار نمي رفت. بر سر همين موضوع چندين مرتبه باهم درگيري پيدا كرده بوديم. روز حادثه وقتي مادرم او را تهديد كرد كه به پليس تحويلش خواهد داد با هم درگير شدند. وقتي ابراهيم به طرف مادرم حمله ور شد من از شدت عصبانيت با چاقو ضربه اي را به برادرم زدم.
آخرين اخبار از اين پرونده حاكي از آن است كه سميه مجدداً تحت بازجويي قرار گرفته است. همچنين اين پرونده تا كنون هيچ شاكي خصوصي نداشته است. به اين ترتيب، كيفرخواست از سوي دادسراي اصفهان صادر و پرونده براي رسيدگي در اختيار دادگاه كيفري استان قرار گرفت.

اتباع افغاني در ايران مي كشند
مي دزدند و به راحتي از كشور خارج مي شوند
000147.jpg
فارس: قاضي دادسراي جنايي تهران گفت: عدم انگشت نگاري اتباع افغاني هنگام ورود به ايران باعث ايجاد يك حاشيه امن براي آنان شده است به همين دليل اتباع افغانستان در ايران مرتكب قتل، سرقت و جنايت هاي متعدد مي شوند و به راحتي از كشور متواري مي شوند.
علي دلداري با بيان اينكه ۲۰ درصد پرونده هاي قتل رسيدگي شده در سال ۸۳ در دادگاه كيفري استان تهران مربوط به قتلهاي اتباع كشور افغانستان است، افزود: در سال گذشته ۱۵۲ مورد پرونده قتل در دادگاه كيفري استان تهران رسيدگي شد كه ۳۲ فقره از آنها مربوط به اتباع كشور افغانستان بود.
وي ادامه داد: مهاجرت و مهاجرت پذيري در دنياي امروزي امري غيرقابل اجتناب براي كشورها است. اما موضوعي كه مهم است، ضابطه مند كردن و كنترل مهاجران و اتباع كشورهاي ديگر از سوي كشور مهاجر پذير است. براي مثال، ما در برخي از كشورهاي اروپايي ملاحظه مي كنيم در بحث مهاجرت، ميزان تحصيلات و ثروت شخص مهاجر را لحاظ مي كنند و در حين ورود به كشور چنين افرادي كنترل كامل شده و مدت مهاجرت آنان و مهلت اقامت آنها تعيين و به فرد مهاجر ابلاغ مي شود.
به گفته دلداري، هم اكنون مجرمان افغاني بسياري را در ايران داريم كه پس از قتل از كشور فرار كرده اند و  هيچ ردي از آنها وجود ندارد. اگر ما از اين افراد قبل از ورود به كشور انگشت نگاري كرده بوديم،  مي توانستيم در بسياري از پرونده ها از آنها رد پايي داشته باشيم.
اين حقوقدان به مشكلات ايران در ثبت مشخصات اتباع كشور افغانستان اشاره كرد و گفت: درمورد اتباع افغانستان مسلم است كه به صورت كامل نمي توان جلوي مهاجرت آنها را گرفت. با اين وضع بايد ورود آنها به كشور تحت كنترل مراجع مسوول در آيد. اتباع افغاني معمولا داراي هويت ملي و بين المللي و اسناد سجلي معتبر نمي باشند. اين افراد با اسامي و مشخصاتي كه خود اعلام مي كنند وارد ايران مي شوند و به جهت اينكه حين ورود از آنان انگشت نگاري به عمل نمي آيد، براي پليس و مراجع انتظامي ايران هويت آنان مجهول مي ماند.
قاضي دادسراي جنايي تهران كه تاكنون به پرونده هاي بسياري درباره جرايم اتباع افغانستان رسيدگي كرده است، در ادامه انگيزه اتباع كشور افغانستان را از قتل، متفاوت از ايرانيان دانست و گفت: انگيزه ارتكاب جرايم به دست اتباع افغانستان بيشتر با انگيزه مسايل مالي است. اين افراد بعضا براي ۱۰۰ هزار تومان هموطنان خود را به قتل مي رسانند. در يك مورد از پرونده ها شاهد بوديم كه يك افغاني وقتي متوجه جسمي حجيم در جيب هموطنش شد و به احتمال اينكه او پول بسياري همراه دارد اقدام به قتل او كرد ولي وقتي جيب مقتول را بررسي كرد متوجه شد هموطنش را به خاطر يك دستمال كثيف به قتل رسانده است. از سوي ديگر اكثر قتلهاي ايرانيان از دسته قتلهاي اتفاقي است. يعني در يك لحظه دو نفر سر يك مسئله ناچيز با هم درگير شده و دست به قتل مي زنند.
دلداري افزود: ثبت نشدن هويت اتباع كشورهاي افغانستان در ايران باعث مي شود شرايط وقوع جرم براي اين افراد مساعد شود.
اين جرم شناس در پايان گفت: در طول ساليان دراز از زمان تاسيس دانشگاه جندي شاپور تاكنون ايران با بحث مهاجرت اتباع كشورهاي ديگر روبرو بوده است. عمده مهاجرتي كه در كشور ما در ساليان اخير انجام شده به جهت مسائل امنيتي و سياسي حاكم بر كشورهاي همسايه از دو كشور عراق و افغانستان بوده است. از زمان آغاز جنگ هاي دروني اين كشور، افراد زيادي از اتباع افغانستان چون امكان امرار معاش در كشور خود را از دست داده بودند، مجبور به مهاجرت به ايران شدند.
بازپرس ويژه قتل تهران نيز معتقد است، افاغنه در فصل هايي كه براي آنها كار وجود دارد كمتر مرتكب قتل و جرم مي شوند و در فصل هاي بيكاري آنها به خصوص زمستان شاهد افزايش آمار جرايم به دست آنها هستيم.
علي حسيني گفت: قتل هايي كه به دست افاغنه انجام مي شود، به دو دسته تقسيم مي شوند. اولين دسته مربوط به قتل هايي است كه افاغنه هموطنان خود را مي كشند و دسته دوم مربوط به قتل ايرانيان به دست اتباع افغانستان در ايران است كه انگيزه قتل افاغنه براي كشتن هموطنان خود اختلافات مالي به خصوص اختلاف بر سر مواد مخدر است ولي در مورد قتل عليه ايرانيان بيشتر قتل هاي مشاركتي است كه با انگيزه سرقت صورت مي گيرد. اين افراد پس از شناسايي نگهبانان كارخانه ها، مجتمع هاي مسكوني و انبارها شبانه آنها را به قتل رسانده و اقدام به سرقت مي كنند.
وي با اشاره به اين موضوع كه پرونده هاي قتل به دست افاغنه جزء پرونده هاي مشكل است افزود: اولين مشكل نبود هويت و شناسايي دقيق افاغنه است كه به راحتي آنها را نمي توان شناسايي كرد. دومين مورد هم ورود و خروج افاغنه از مرزهاي كشور به راحتي است. اين افراد به راه هاي مختلف به صورت غيرقانوني وارد ايران شده و پس از ارتكاب جرم به راحتي از كشور فرار مي كنند. حسيني در خصوص نحوه رسيدگي به پرونده قتل هاي افاغنه گفت: رسيدگي به موضوع قتل هيچ تفاوتي با قتل هاي صورت گرفته توسط ايرانيان ندارد. افغاني ها هم مسلمان هستند و ما بر خود تكليف مي دانيم كه با روش واحدي اين گونه پرونده ها را رسيدگي كنيم.

اختلاف دو خانواده فرزندانشان را فراري داد
گروه حوادث: رسيدگي بر روي پرونده دو جوان كه به صورت غيرقانوني به عقد يكديگر درآمده اند در دادسراي امور جنايي تهران آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ما، چند ماه قبل پسر جواني به نام علي به شهرستان رشت و نزد شريك پدرش مراجعه كرد. بين آن دو شريك اختلافات مالي ايجاد شده بود ولي اين مسأله مانع رفت و آمد پسر جوان به مغازه شريك پدرش نشد. علي در اين سفر دختر شريك پدرش را ديد و دلبسته او شد. وقتي متوجه شد دختر جوان نيز به او علاقه مند است به خواستگاري مريم رفت، پدر دختر به دليل اختلافاتي كه با پدر علي داشت در ابتدا با اين وصلت مخالفت كرد ولي وقتي متوجه شد علاقه اي بين اين دو جوان وجود دارد از علي خواست تا با والدين خود به خواستگاري بيايد.
خانواده علي نيز به دليل همان اختلافات مخالف اين ازدواج بودند و به خواستگاري مريم نيامدند. مخالفت هاي دو خانواده خللي در علاقه مندي اين دو جوان براي زندگي با يكديگر ايجاد نكرد. تا اين كه تصميم گرفتند بدون اطلاع والدينشان با يكديگر ازدواج كنند.
مريم به بهانه ديدار عمه خود از شهرستان رشت به تهران آمد. چند روز بعد از اين سفر به عمه اش گفت: «چشمانم درد مي كند، مي خواهم نزد چشم پزشك بروم». عمه اين دختر ۱۸ ساله كه حرف برادرزاده خود را باور كرده بود به مريم اجازه داد تا به تنهايي به مطب پزشك برود.از آن روز به بعد ديگر هيچ كسي مريم را نديد. عمه مريم وقتي از فقدان برادرزاده اش مطلع شد نگران با پليس تماس گرفته و درخواست كمك كرد. پليس در همان ابتداي امر و در تحقيقات اوليه متوجه غيبت علي نيز شد. چند روز از گم شدن اين دو جوان گذشته بود كه نامه اي از سوي مريم براي خانواده اش پست شد مبني بر اين كه: «دنبال ما نگرديد، من به عقد علي درآمده ام و به خانه نيز برنمي گردم.» در داخل پاكت نامه فتوكپي از عقدنامه علي و مريم نيز وجود داشت و همين عقدنامه سرنخي شد براي احضار محضرداري كه بدون اجازه پدر مريم او را به عقد علي درآورده بود.
روز گذشته محضردار توسط داديار هاشمي به شعبه يك احضار شد. وي در خصوص چگونگي ماجرا به داديار پرونده گفت: «اين دو جوان با در دست داشتن صيغه نامه به دفترخانه من مراجعه كردند. علي و مريم را يكي از آشنايانم معرفي كرده بود به همين دليل فكر نمي كردم مشكلي در اين ازدواج وجود داشته باشد. با دارا بودن صيغه نامه نيز به اين يقين رسيدم كه به حتم خانواده دختر از ازدواج آنان مطلع هستند. مريم با مهريه ۱۳۶۶ ربع سكه بهار آزادي به عقد علي در آمد.»
اين دو جوان كه به صورت غيرقانوني به عقد يكديگر درآمده اند به دستور داديار پرونده تحت تعقيب پليسي قرار دارند. بررسي ها همچنان ادامه خواهد يافت.

پسرم را اعدام كنيد
گروه حوادث: نخستين جلسه بازپرسي از پسري كه در پي اختلاف خانوادگي برادرش را به قتل رسانده بود، برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما، در تاريخ ۲۸ اسفند ماه سال ۸۳ در خيابان دماوند تهران يك قتل خانوادگي به وقوع پيوست. در اين حادثه فردي به نام غلامرضا برادرش كه عليرضا نام داشت با ضربات چاقو به قتل رسانده بود. در تحقيقات مقدماتي متهم پرونده شناسايي شد. اما بررسي ها نشان مي داد كه وي پس از وقوع حادثه، از محل متواري شده است.
در ادامه رديابي ها مأموران با كمك خواهر متهم به قتل توانستند مخفي گاه عليرضا را در شهريار شناسايي و او را در يك عمليات ضربتي دستگير كنند.اين مرد جوان صبح ديروز نزد بازپرس اصغرزاده تحت بازپرسي قرار گرفت. پدر غلامرضا با حضور نزد بازپرس با طرح شكايت عليه پسرش مدعي شد كه او فرد شروري است و احتمال دارد پس از آزادي، من و خواهرش را بكشد و از بازپرس پرونده خواهان اعدام پسرش شد.
سپس متهم تحت بازجويي قرار گرفت وي در خصوص انگيزه خود از وقوع حادثه گفت: مدت كوتاهي بود كه متوجه شده بودم برادرم هم مثل خودم معتاد شده است از اين اتفاق نگران بودم دلم برايش مي سوخت. نمي خواستم او مثل من شود. روز حادثه دريافتم مبلغ ۱۰۰ هزار تومان از پولم نيست. سر همين جريان با عليرضا درگير شدم و او را به قتل رساندم.
بر پايه اين گزارش با دستور بازپرس اصغرزاده تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.

نزاع اعضاي دو خانواده با قتل پايان يافت
گروه حوادث: نزاع دسته جمعي اعضاي دو خانواده در ميدان ۷۸ نارمك با قتل يكي از آنها پايان يافت.
به گزارش خبرنگارما، ماموران كلانتري ۱۲۷ نارمك شامگاه سه شنبه در جريان يك نزاع دسته جمعي در حوزه استحفاظي خود قرار گرفتند كه پس از حضور در محل متوجه شدند يكي از افراد حاضر در نزاع به نام احمد به خاطر اصابت ضربه هاي چاقو به بدنش فوت كرده است.
ماموران در ادامه۶، نفر از اعضاي اين دو خانواده را كه در نزاع حضور داشتند به كلانتري منتقل كردند. يكي از متهمان به نام مهدي كه پدر سه تن ديگر از متهمان نزاع است، در جريان تحقيقات اوليه يكي از فرزندان خود به نام هادي را به عنوان عامل اصلي قتل معرفي كرد. تحقيقات براي اثبات ادعاي اين مرد در مورد مرد فراري (هادي) در اداره دهم اداره آگاهي زير نظر بازپرس اصغر زاده ادامه دارد.

حكم قصاص دو قاتل تأييد شد
گروه حوادث: حكم قصاص دو قاتل به تأييد قضات ديوان عالي كشور رسيد.
به گزارش خبرنگار ما، نخستين حكم مربوط به قتل پسر جواني در پارك بهجت آباد تهران است. در اين جنايت پسري به نام سينا به خاطر اختلاف بر سر خريد مواد مخدر دوست خود را سال گذشته با ضربه هاي چاقو به قتل رسانده بود. دومين قاتل يك تبعه كشور افغانستان است كه از سوي خانواده دختري براي قتل خواستگار جوان آن دختر اجير شده بود. جوان قاتل پس از كشاندن قرباني خود به بيابان هاي اطراف تهران او را با ضربه هاي چوب و چاقو به قتل رسانده بود.
دو مجرم پس از محاكمه در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان تهران به قصاص نفس (اعدام) محكوم شده بودند كه حكم آنها پس از بررسي در ديوان عالي كشور مورد تأييد قضات ديوان قرار گرفت و براي اجرا به شعبه اجراي احكام دادسراي جنايي تهران فرستاده شد.

سرقت از منازل با شيوه اي جديد
گروه حوادث: باند سارق منازل و زورگير توسط ماموران پايگاه هفتم آگاهي تهران دستگير شدند.
درپي مراجعه يك زن به نام «زهرا _ ق» به ماموران پليس مبني بر به سرقت رفتن كيف وي توسط يكي از اراذل و اوباش منطقه مولوي تهران بلافاصله ماموران پايگاه هفتم آگاهي تهران جهت شناسايي و دستگيري سارق وارد عمل شدند.
زن در مرحله اول عنوان كرد يكي از اراذل و اوباش منطقه مولوي به نام «محمد _ د» كيف وي به همراه ۴۰۰ هزار تومان پول نقد را به سرقت برده است.
ماموران پس از تحقيقات مخفيگاه وي را در منطقه مولوي شناسايي كرده و با كسب دستور مقام قضايي وارد خانه وي شده و در بازرسي از خانه ،كيف خالي زهرا به همراه مقاديري لوازم خانگي كشف گرديد.
ماموران به همين دليل«محمد _ د» و «علي _ ر» دوست وي را دستگير كرده و به آگاهي انتقال دادند.
در بازجويي به عمل آمده از متهمان مشخص شد محمد با همدستي علي اقدام به ۲۵ مورد سرقت منازل تهران كرده اند و شيوه آنان به اين صورت بوده است كه خانه هايي را كه خالي بود و صاحب خانه در خانه خود نبود به وسيله كارت در را باز كرده و وارد خانه شده و لوازم خانه را به سرقت مي بردند. همچنين محمد به چند مورد سرقت به عنف هم اعتراف كرد.
ماموران پس از تشكيل پرونده، وي را جهت شناسايي شاكيان و تحقيقات بيشتر تحويل مقامات قضايي دادند.

معاون دادستان كل كشور:
عدم بازگشت نماينده گلدكوئيست
حكم جلب وي را در پي دارد
000153.jpg
فارس: در پي خروج نماينده شركت گلدكوئيست از كشور به منظور دريافت خسارت مالباختگان ايراني و عدم مراجعه وي تا كنون، معاون اول دادستان كل كشور گفت: در صورت عدم مراجعه نماينده شركت گلدكوئيست حكم جلب وي صادر و از طريق پليس بين الملل زمينه دستگيري وي فراهم مي شود.
محمد جعفر منتظري گفت: خروج نماينده شركت گلدكوئيست جهت دريافت مقداري از خسارات ارسال شده اين شركت به كشور كه در دوبي قرار دارد صورت گرفته است كه تاكنون اطلاعي از وضعيت و اقدامات انجام شده از سوي وي به دستگاه قضايي نرسيده است.
معاون اول دادستان كل كشور در پاسخ به اين سوال كه آيا احتمال فرار نماينده شركت گلدكوئيست بعد از دريافت خسارات وجود دارد يا خير گفت: ما در حال بررسي اين موضوع هستيم و در صورتي كه نماينده شركت گلدكوئيست تا چند روز آينده به كشور مراجعه نكند حكم جلب وي صادر و زمينه دستگيري وي نيز از طريق پليس بين الملل فراهم خواهد شد.
درپي تفاهم نامه شركت گلدكوئيست با قوه قضائيه اين شركت متعهد شد تا از طريق نماينده خود در ايران نسبت به جبران خسارت وارده و اخذ رضايت شاكيان اين پرونده اقدام كند كه در اين راستا طي چندين نوبت مقداري سكه و ساعت طلا و پول به كشور ارسال شد كه ارسال تدريجي خسارت از طريق شركت گلدكوئيست مورد اعتراض قوه قضائيه قرار گرفت و قوه قضائيه طي اخطاري به اين شركت اعلام كرد كه پرداخت خسارت به شاكيان بايد به صورت يكجا انجام شود و در اين راستا نماينده شركت جهت انجام هماهنگي  براي پرداخت يكجاي خسارات و زمينه سازي ارسال مقداري از خسارات كه در دوبي موجود بود به مالباختگان از كشور خارج شده كه تاكنون نيز مراجعه نكرده است.

هشدار رئيس كلانتري ۱۶۹:
شگرد جديد سرقت خودرو توسط بنگاهداران كلاهبردار
000144.jpg
ايسنا: فردي كه توسط كليد يدك اقدام به سرقت خودرو فروخته شده كرده بود توسط ماموران گشت كلانتري ۱۶۹ مشيريه دستگير شد.
شب يكشنبه عوامل گشت كلانتري ۱۶۹ مشيريه به يك دستگاه خودرو پرايد در پارك مشيريه مشكوك شده و به راننده او دستور توقف دادند كه راننده خودرو با بي توجهي به اخطار ايست پليس متواري شد.
بدين ترتيب، طي ۳۰ دقيقه تعقيب و گريز ماموران توانستند خودروي مظنون را متوقف كرده و راننده آنرا براي انجام بازجويي به محل كلانتري انتقال دهند.
سرانجام عوامل تجسس پس از مدتي بررسي، چند جاي پيچ و مهره را بر روي پلاك خودرو مشاهده كردند.
بر اين اساس ماموران دريافتند كه پلاك خودرو پرايد تعويض شده و پلاك ديگري بر روي آن جايگذاري شده است.
بدين ترتيب با استعلام از شماره بدنه و موتور خودرو مشخص شد كه خودرو پرايد سرقتي است.
سرگرد ابوالقاسم باقري شاد رئيس كلانتري ۱۶۹ مشيريه با اشاره به شگرد جديد سارقان در سرقت خودرو گفت: انجام اين قبيل سرقت ها به اين ترتيب است كه شخص به منظور خريد عمدتا پرايد و يا پيكان مبلغي را بصورت وديعه به بنگاه دار تحويل مي دهد و در ازاي آن سند خودرو به نام شخص ثالث تنظيم مي شود تا مابقي مبلغ مورد معامله به فروشنده پرداخت شود.
وي افزود: در مدت زمان تعيين شده براي پرداخت وجوه مورد معامله چنانچه كمترين تاخيري بوجود آيد، فروشنده خودرو عمدتا با همدستي شخص ثالث، خودروي فروخته شده را بوسيله كليد يدك و يا طرق ديگر به سرقت مي برند.
سپس با اعلام سرقت، خودرو را با پيشنهاد قيمت هاي نازل از شخص خريدار مجددا به تملك خود درآورده و يا با قيمت بالاتر از قيمت واقعي به او باز مي گردانند.
اين در حاليست كه «محسن» ۲۸ ساله متهم به سرقت يك دستگاه خودرو پرايد، در اظهارات خود مدعي شد: در حاليكه پرايدم را به امانت نزد يك بنگاه سپرده بودم، شخص بنگاه دار پس از فروش خودرو امانتي، متواري شد. وي گفت: در پيگيري اين موضوع، پس از مدتي رفت و آمد به بنگاه مورد معامله سرانجام با ۱۵ تن از طلبكاران ديگر آشنا شدم كه اين آشنايي به ارتباطات بعدي اعم از تلفني و يا حتي خانوادگي منجر شد.
با اعلام شكايت اين متهم تحت عنوان «خيانت در امانت» و رفت و آمد به اتفاق طلبكاران در كلانتري هفت حوض و دادسراي جشنواره، سرانجام وي با شخصي كه خودرو پرايد او را از صاحب بنگاه خريداري كرده بود، آشنا مي شود.
در اين ميان، از يك طرف اين شخص بابت خريد اين خودرو، مبلغي را به بنگاه دار كلاهبردار پرداخت كرده بود و از طرف ديگر سند خودرو همچنان در مالكيت متهم مذكور بوده است. از اين رو خريدار خودرو به مالك خودرو (متهم) پيشنهاد مي كند كه در ازاي دريافت ۳ ميليون تومان، سند را در محضر به مالكيت او درآورد.
اين متهم در ادامه اظهاراتش مدعي شد: زمانيكه حتي با فرستادن واسطه هاي متعدد به توافق نرسيديم، قضيه ادامه يافت تا اينكه اوايل تير ماه اين شخص مرا از سرقت خودرو مطلع ساخت و از آنجا كه سند خودرو به نام من بود، مي بايست به عنوان مالك قانوني خودرو، من اعلام سرقت مي كردم. بنابراين به اتفاق، به آگاهي مركز رفتيم و در شعبه ۴ دادياري امور جنايي پس از تشكيل پرونده، موضوع مورد رسيدگي قرار گرفت.
بدين ترتيب، با نظر قاضي هر دوي ما به عنوان متهم مورد بازجويي قرار گرفتيم تا اينكه سرانجام چند آدرس جديد از او پيدا كردم. يك روز در تعميرگاهي كه وي در آن مشغول كار بود، پرسه مي زدم، ناگهان متوجه خودرو پرايد پارك شده در همان نزديكي شدم كه مشخصاتش با پرايد من يكي بود. بنابراين در فرصت مناسب با كليد يدك، خودرو را از آن محل انتقال دادم كه در ميانه راه توسط ماموران گشت كلانتري دستگير شدم؛ در حالي كه اين متهم در اظهارات ضد و نقيض خود اشاره مي كرد كه براي اعلام سرقت خودرو در تير ماه بدون تشكيل پرونده اي در كلانتري به طور مستقيم به آگاهي مركز مراجعه و تشكيل پرونده داده است، رييس كلانتري مشيريه آن را خلاف واقع دانست و اظهار كرد: اداره آگاهي در خصوص پرونده هاي سرقت خودرو به هيچ وجه پيش از تشكيل پرونده در كلانتري و يا اخذ دستور مقام قضايي به طور مستقيم مراجعات ارباب رجوع را پاسخگو نيست.
سرگرد باقري شاد درخصوص شگرد جديد سرقت خودرو توسط بنگاه داران كلاهبردار هشدار داد: افرادي كه از بنگاه هاي ناشناس اقدام به خريد خودرو مي كنند، در صورت امكان، وجه مورد معامله را به صورت نقدي پرداخت كرده و درصورت اقساط حتماً نسبت به فرد سپرده گذار اطمينان كامل حاصل كنند تا زمينه سوء استفاده و كلاهبرداري همچون موارد مشابه سرقت با شگرد جديد به حداقل برسد.

۴ بار حبس ابد براي بمب گذار حرفه اي
آسوشيتدپرس: نه سال پس از بمب گذاري در مراسم المپيك آتلانتا، دادگاه عالي آتلانتا، اريك رودلن را به اتهام بمب گذاري و كشتن ده ها نفر در اين حادثه به چهار بار حبس ابد محكوم كرد.
دادگاه در حالي اريك را به حبس ابد محكوم كرد كه صحن دادگاه مملو از افرادي بود كه هر كدام به نحوي به دليل از دست دادن يكي از عزيزان شان در اين حادثه، كينه اي عجيب از اريك به دل داشتند.جان هاتون كه در اين حادثه، همسرش را از دست داده بود، خطاب به اريك گفت: تو مرد كوچكي هستي كه بمب بزرگي را در اختيار داشتي. مردي با دنيايي تاريك اما سرشار از عقده و تنگ نظري.
رودلن ۳۸ ساله پس از پايان دادگاه خطاب به خانواده قربانيان گفت: به خاطر اشتباهي كه مرتكب شدم، بسيار متأسفم. حاضرم هر كاري انجام دهم تا آن شب را جبران كنم.دادگاه عالي آلاباما نيز پيش از اين، اريك را به اتهام بمب گذاري در سال ۱۹۹۸ در يك كلينيك سقط جنين در اين شهر، گناهكار تشخيص داده بود. وي در اين دادگاه به دليل اتهامات سنگين با امكان محكوميت به اعدام روبه رو بود كه به دليل همكاري با دادستان به حبس ابد كاهش يافت.

۵ كشته حاصل يك گروگان گيري
آسوشيتدپرس: پليس كاليفرنيا روز گذشته پس از پايان دادن به يك گروگان گيري و با ورود به منزل گروگان گير با اجساد پنج نفر از جمله دو كودك روبه رو شد. به گفته بازپرس تحقيق پرونده، قاتل نيز پس از فرا رسيدن پليس با شليك گلوله اي به مغزش، خودكشي كرده است.
مقتولان عبارتند از شخص گروگان گير، خواهر زن وي به همراه همسر و دو فرزندش. گروگان گيري زماني آغاز شد كه همسر مظنون به گروگان گيري با پليس تماس گرفته و اطلاع داد كه همسرش از مدتي پيش مفقود شده و به دليل مشكلات مالي موجود از افسردگي شديد نيز رنج مي برد.پليس جهت يافتن مرد فوق به منزل خواهر زن وي رفته و متوجه شد كه ماشين وي مقابل منزل اين خانم پارك است. پليس از آن جا كه از مسلح بودن مرد فوق آگاهي داشت، ساعتي را مقابل منزل منتظر ماند. زماني كه انتظار پليس بي نتيجه ماند به داخل منزل رفته و با اجساد پنج قرباني روبه رو شد.تحقيقات بيشتر در خصوص اين پرونده همچنان ادامه دارد.

يك جنايتكار آمريكايي در انتظار حبس ابد
سي ان ان: با روشن شدن سابقه تيره و تار يك مرد آمريكايي كه به اتهام قتل پسر بچه اي دستگير شده، پيش بيني مي شود حبس ابد در انتظار او باشد.بررسي ها در سوابق دونكن نشان مي دهد او تاكنون سه نفر را كشته و دو كودك را به منظور كودك آزاري ربوده است.
جسد يكي از قربانيان او آن چنان كه در اخبار هم آمده بود از جنگل هاي مونتانا كشف شد.شواهد و مداركي چون تطابق مشخصات آدم ربا كه به وسيله شاهدان به دادگاه ارائه شده بود با مشخصات دونكن متهم رديف اول اين پرونده، جرم او را اثبات مي كند. اين درحالي است كه در محاكمه هاي قبلي او چندين مرتبه تا مرز بي گناهي پيشرفته و اثبات جرايم اش كار سختي بود.گفتني است، اين مرد در ۱۶ سالگي نيز به اتهام تعرض به دختري ۱۴ ساله دستگير شده و مدت ها در حبس بود.

حمله پيرمرد ساطور به دست به همسر و دخترش
لوكال: يك مرد ۷۹ ساله آمريكايي حين درگيري با همسر ۵۴ ساله اش دست راست او را با ساطور قصابي قطع كرد.
يك پيرمرد كاليفرنيايي حين مشاجره و درگيري خانوادگي با ساطور قصابي به جان همسرش افتاد و دستش را از بدن جدا كرد.بنابراين گزارش، دختر ۱۷ ساله اين زوج كه در اين درگيري انگشت شستش قطع شده بود به پليس گفت: پدرم وحشيانه با ساطور به سوي مادرم حمله كرد و من كه قصد داشتم آنها را از هم جدا كنم با ضربه ساطور پدرم انگشت شستم قطع شد. پليس اين مرد ۷۹ ساله را به اتهام ضرب و شتم و سوء قصد به جان همسر دستگير كرد.

اقدام داماد براي فرار از ازدواج
آنانوا :يك جوان ۲۵ ساله گواتمالايي كه نمي خواست ازدواج كند در يك آدم ربايي قلابي ساعت ها ناپديد شد.
اين مرد چند ساعت پس از بهم ريختن مجلس عروسي دوباره ظاهر شد.وقتي اين مرد با پليس روبرو شد يك ماجراي آدم ربايي را شرح داد به طوري كه شنونده معمولي و مردم عادي نقصي در آن نمي ديدند اما در نهايت پليس متوجه موضوع شد و ماجرا لو رفت.
گفتني است، اين مرد در حال حاضر به اتهام فريب دادن پليس در بازداشت است.

سگ وفادار صاحبش را از مرگ نجات داد
اي تراث: يك سگ كوچك خانگي كه از بيماري ديابت صاحبش اطلاع داشت روزي كه وي از اين بيماري به حال كما رفته بود با خبر كردن همسايگان، جانش را نجات داد.
بنابراين گزارش، اين سگ با پارس كردن و سر و صداي زياد، مرتب از خانه خارج شده و به داخل باز مي گشت. همسايگان كه شاهد حركات عجيب سگ شده بودند به منزل رفته و زن را به حال بيهوش روي زمين يافتند.زن با كمك همسايگان به بيمارستان انتقال يافته و تحت مداوا قرار گرفت.اين زن در اين باره گفت: من سگم را دوست دارم و او را مانند يكي از اعضاي خانواده ام نگه خواهم داشت.

خانم معلم ۲۴ ساله راهي زندان شد
گلف نيوز: يك خانم معلم ۲۴ ساله اروپايي كه در دبي مشغول به تدريس است امروز طي حكمي از سوي دادگاه روانه زندان شد.اين خانم معلم ۲۴ ساله، به دليل مصرف بيش از حد مشروبات الكلي، روانه زندان شد.
براساس اين گزارش، ساعت ۳ صبح ديروز در حالي كه اين خانم معلم قادر نبود با اتومبيل خود دنده عقب بيايد، يك افسر پليس تصميم گرفت كه به او كمك كند. اما اين افسر پليس هنگامي كه به اين خانم معلم نزديك شد متوجه شد كه او به خاطر مصرف بيش از حد الكل، قادر به رانندگي نيست.اين افسر پليس، پس از مشاهده كردن اين صحنه، اين خانم معلم را به مركز پليس برد.
او طي اظهارات خود به مصرف بيش از حد الكل اعتراف كرد.آزمايشات صورت گرفته نشان داد كه در هر ۱۰۰ ميلي ليتر از خون او، ۱۷۰ ميلي گرم الكل وجود دارد. اين مقدار، دو برابر چيزي است كه حتي در برخي از كشورهاي اروپايي مجاز مي باشد.ديروز دادگاه رسيدگي به جرائم رانندگي در دبي اين خانم معلم را به پرداخت ۱۳۰۰ درهم جزاي نقدي و ۱ ماه حبس محكوم كرد. علاوه براين، دادگاه گواهينامه او را نيز به مدت ۶ ماه باطل كرد.
شايان ذكر است، دادگاه او را از شغلش كه معلمي است نيز بر كنار كرد.

صاحب خانه قاتل، پاي ميز محاكمه مي رود
فارس: صاحب خانه اي كه با ۸ ضربه چاقو مستاجر جوانش را به قتل رسانده بود، شنبه هفته آينده پاي ميز محاكمه مي رود.
در روز حادثه با تماس تلفني اهالي مجيديه جنوبي با پليس و اعلام درگيري مرد جواني(بهرام) با مستاجر خود، ماموران انتظامي به محل قتل اعزام شدند اما متهم با چاقو به سوي ماموران نيز حمله كرد و دو تن از آنان را زخمي كرد.
موضوع بلافاصله به ماموران تجسس كلانتري ۱۲۷ نارمك اطلاع داده شد و ماموران با تعقيب بهرام توانستند او را پس از درگيري و چند دقيقه تعقيب و گريز دستگير كنند. ماموران سپس وارد خانه اي كه درگيري در آنجا رخ داده بود شدند و با جسد غرق در خون زن جوان رو به رو شدند. در بررسي هاي اوليه بازپرس كشيك قتل مشخص شد، مقتوله مستاجر قاتل بوده است و مرد جوان ساعتي قبل پس از شكستن در وارد خانه شده و اين زن ۳۳ساله را به قتل رسانده است. پزشك متخصص پزشكي قانوني هم پس از معاينه جسد اعلام كرد مقتوله بر اثر اصابت ۸ ضربه چاقو و خونريزي شديد به قتل رسيده است.
متهم با اعتراف به قتل ربابه گفت: «ربابه مدتي پيش پس از جدا شدن از همسرش خانه مرا اجاره كرد. چند روز پيش مدت زمان قرارداد به پايان رسيد و من از او خواستم خانه را تخليه كند. اما ربابه مقاومت كرد. امروز صبح دوباره با او تماس گرفتم كه خانه را تخليه كند. ولي او همچنان قبول نمي كرد. حوالي عصر از شدت عصبانيت چاقويي از خانه برداشتم و به سمت خانه او رفتم. فقط مي خواستم او را بترسانم.
ربابه در را به روي من باز نكرد، اين موضوع باعث شد، بيشتر عصباني شوم در را شكستم و وارد خانه شدم. با ديدن ربابه به سمتش حمله كردم و پس از درگير شدن با او با چاقو چند ضربه به بدنش وارد كردم.»
با اعترافات متهم به قتل و صدور كيفرخواست از سوي دادسراي جنايي تهران بهرام روز شنبه در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان تهران محاكمه خواهد شد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |  
|  ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |