پنجشنبه ۳ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۸۳ - Aug 25, 2005
يك بازي آسان براي تيم ملي فوتبال
ايران با چهار گل ليبي را مغلوب كرد
جواد نكونام در بازي با ليبي زننده دو گل زيبا
براي تيم ملي فوتبال كشورمان بود
000222.jpg
عكس: مجتبي جانبخش
خبرنگار همشهري: ديگر بايد باور كرد كه فوتبال ما از كلاس هاي درجه دوم و سوم آسيا خود را جدا كرده و در بين قدرت هاي اول آسيا قرار گرفته است. روند تكاملي فوتبال ما از ۳۰ سال پيش آغاز و تا به امروز با حضور در سه جام جهاني استعداد و پتانسيل خود را در اين رشته كاملا نشان داده است. ليبي كه روزگاري در بين كشورهاي آفريقايي براي خود قدرتي داشت با شش ملي پوش خود در مقابل تيم ايران (بدون حضور لژيونرهاي خود) تن به شكست آساني داد. بازيكنان ما هر زمان اراده مي كردند دروازه تيم ليبي را مورد هجوم قرار مي دادند. تركيب تيم نسبت به بازي با ژاپن بهتر و به نوعي كامل تر بود. در شيوه (۲-۴-۴) تيم ما بهتر جواب مي دهد و با دو مدافع مياني راحت تر كار پوششي را انجام مي دهد و هافبك ها نيز در اين شيوه وظايفشان كاملا تعريف شده است و مهاجمان نيز مي دانند از كدام خط و بازيكن چگونه توپ دريافت كنند. ليبي هنوز به خود نيامده بود كه پاس مبعلي از سمت چپ را علوي با ضربه اي زيبا به گل اول تبديل كرد و بارها نيز بازيكنان ما براي گشودن دروازه ليبي پيش رفتند تا دقيقه ۴۳ كه جواد نكونام توپ برگشتي را با پاي چپ وارد دروازه ليبي كرد.
در نيمه دوم نيز تيم ايران بدون دردسر شيوه تهاجمي خود در نيمه اول را ادامه داد. در اين نيمه هم روي حملات تيم ملي علي دايي يك گل ديگر به ثمر رساند و نتيجه بازي را ۳ بر صفر كرد.
حريف ديروز تيم ايران آنچنان كه گفته مي شد در بازي با تيم ما چندان هم حريف دست و پا بسته اي نبود. بازيكنان اين تيم كه سابقه دو پيروزي يك بر صفر برابر تيم هاي قطر و بحرين را در كارنامه خود دارند در بازي برابر تيم ملي كشورمان در لحظاتي از بازي هم براي ما خطرآفرين شدند، اما بازي هماهنگ و صحيح خط دفاعي تيم ما معدود فرصت هاي تيم ليبي را هم خنثي كرد.
برانكو ايوانكوويچ سرمربي تيم ما در بازي با ليبي با استفاده از بازيكنان جوان خود فرصت تازه اي براي نيمكت نشينان ماه هاي اخير تيم ملي ايجاد كرد و توانست به معيارهاي تازه اي از يك تركيب تازه دست يابد. برانكو در بازي با ليبي در نيمه دوم هم از بازيكناني نظير مجتبي جباري، ميثم منيعي، ادموند بزيك، آندرانيك تيموريان و آرش برهاني استفاده كرد، ضمن آن كه جواد كاظميان، ايمان مبعلي و ستار زارع هم در نيمه اول ازجمله نفراتي بودند كه جايگزين لژيونرهاي غايب در تيم ايران بودند.
در دقايق انتهايي بازي ديروز روي اشتباه دروازه بان تيم ليبي ضربه كاشته اي از درون محوطه جريمه نصيب تيم ما شد كه جواد نكونام با ضربه اي دقيق گل چهارم تيم ما را به ثمر رساند و سرانجام بازي با برتري (۰-۴) تيم ايران به پايان رسيد.

حسن رنگرز از تيم ملي كنار گذاشته شد
تركيب تيم ملي كشتي فرنگي
در رقابت هاي جهاني مجارستان
000207.jpg
داود عابدين زاده
گروه ورزشي: جلسه اعضاي كميته فني كشتي فرنگي روز گذشته تشكيل و در پايان آن اعضاي تيم ملي كشورمان براي حضور در رقابت هاي جهاني بوداپست مجارستان معرفي شدند.در جلسه ديروز كه با حضور سيد جواد رفوگر دبير فدراسيون، رحيم جدي نماينده كميته ملي المپيك، حسن بابك، محمد بنا، حسام الدين جعفري و موسي طباطبائي اعضاي كميته فني برگزار شد، پس از بحث و تبادل نظر فراوان ملي پوشان كشتي فرنگي كشورمان جهت حضور در رقابتهاي قهرماني بزرگسالان جهان در بوداپست مجارستان به شرح زير انتخاب و معرفي شدند:
۵۵ كيلوگرم: حميد سوريان
۶۰ كيلوگرم: علي اشكاني
۶۶ كيلوگرم: علي محمدي و مهدي توكلي به اردو دعوت شدند(انتخاب نهائي جهت پوشيدن پيراهن تيم ملي به روز آخر موكول شد ).
۷۴ كيلوگرم: داود عابدين زاده
۸۴ كيلوگرم: قاسم رضائي
۹۶ كيلوگرم: رضا زيدوند
۱۲۰ كيلوگرم: مهدي شربياني و عليرضا غريبي (هر دو راهي بوداپست مي شوند).
حسن رنگرز، پرويز زيدوند، مسعود هاشم زاده و سجاد برزي اعضاي تيم ملي كشتي فرنگي ايران در بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن از جمله كنار گذاشته شدگان انتخابات اخير تيم ملي هستند.
علي كفاشيان: فدراسيون كشتي تعامل مناسبي با ما دارد
روز گذشته نمايندگان كميته ملي المپيك در فدراسيون هاي مختلف با دبير كل كميته ملي المپيك ديدار كردند.در پايان اين ملاقات علي كفاشيان دبير كل كميته ملي المپيك طي سخناني با اشاره به اقدام بديع و قابل تحسين فدراسيون كشتي براي دعوت از رحيم جدي نماينده كميته ملي المپيك به جلسه كميته فني كشتي گفت: اين اقدام براي اولين بار است كه انجام مي شود؛ خوشحالم كه فدراسيون كشتي تعامل بسيار مناسب و نزديكي با نماينده ما برقرار كرده است.برخورد فدراسيون كشتي با نماينده كميته ملي المپيك بايد الگوي ساير فدراسيون ها باشد.سپس رحيم جدي نماينده كميته ملي المپيك در فدراسيون كشتي نيز طي سخناني ضمن تشكر از اهتمام ويژه مسئولان كميته ملي المپيك به كشتي از همكاري و حسن نيت هيات رئيسه فدراسيون كشتي سپاسگزاري كرد و ابراز اميدواري كرد تا با توجه بيش از پيش همه مسئولين راه صعود به قله هاي رفيع افتخار هموار شود.جدي با اشاره به دو مدال طلاي كاروان دانشجويان كشورمان از ازمير تركيه گفت: هر دو مدال توسط كشتي گيران كسب شده و اين موضوع نشانگر اين واقعيت است كه كشتي بايد در صدر توجه مسئولان ورزشي قرار گيرد.

علي دايي پيشنهاد تشكيل مدرسه فوتبال
مخصوص كودكان بي سرپرست را داد
000216.jpg
علي دايي، كاپيتان تيم ملي فوتبال كشورمان در ديدار با دكتر راه چمني، رياست محترم سازمان بهزيستي كشور بر همكاري بيشتر و موثر با بهزيستي براي ارائه خدمات عام المنفعه تأكيد كرد.
به گزارش خبرگزاري كار ايران، ايلنا، علي دايي نماينده و سفير جمهوري اسلامي ايران در سازمان يونيسف با تأكيد بر اين كه همه ورزشكاران در انجام خدمات به افراد نيازمند و كودكان بي سرپرست و جامعه خود مشتاق هستند افزود: ما ورزشكاران در فواصل مختلف و موقعيت هاي متناسب مثل زلزله بم در شهرستان هاي مختلف هر جا كه نياز بود حضور يافتيم و براي كودكان و افراد نيازمند فعال بوده ايم و مايل هستيم در زمان مقتضي براي اقشار خاص جامعه فعال باشيم.در اين نشست دكتر راه چمني ضمن خير مقدم به كاپيتان تيم ملي فوتبال كشور حضور ورزشكاران و هنرمندان در امور خيريه و كمك به مستمندان، نيازمندان، معلولان و سالمندان و كودكان بي سرپرست را بسيار موثر دانست، در اين جلسه پيشنهاد ساخت و راه  اندازي مدرسه فوتبال مخصوص كودكان بي  سرپرست ارائه شد.

واليبال نوجوانان جهان (الجزاير)
فرانسه و تونس حريفان امروز و فرداي
ملي پوشان نوجوان ايران
000225.jpg
گروه ورزشي- علي شاكري: رقابت هاي واليبال نوجوانان جهان طي امروز و فردا دور مقدماتي خود را پشت سر مي گذارد و تكليف ۱۲ تيم صعود كننده به دور دوم مشخص مي شود. تيم واليبال نوجوانان ايران امروز با فرانسه و فردا با تونس بازي مي كند. در دور نخست و با انجام ۲۴ بازي چهار تيم چهارم گروههاي چهارگانه از ادامه بازيها باز خواهند ماند. فرانسه و ايران تاكنون در رده نوجوانان سه بار با هم روبه رو شدند كه تنها پيروزي تيم ايران مقابل اين تيم در نخستين دوره در سال ۱۹۸۹ دوبي حاصل شد. در دو بازي ديگر به سال هاي ۱۹۹۷ تهران و ۲۰۰۱ قاهره برتري از آن فرانسوي ها شد.
فرانسه در بازي با ايران اين شانس را دارد كه پس از بازي راحت مقابل تونس به مصاف تيمي مي رود كه ديداري سخت مقابل روسيه را پشت سر گذاشته است. تونس ضعيف ترين تيم گروه چهارم حريف روز جمعه تيم ايران خواهد بود، تيمي كه در جمع مدعياني چون روسيه، ايران و فرانسه فقط به بد نباختن مي انديشد.
بازي ايران _ فرانسه ساعت ۳۰/۲۱ و بازي ايران با تونس ساعت ۱۹ بوقت تهران انجام مي شود.
شاهميري و قضاوت در ليگ جهاني
000213.jpg
حسن احمد دبير مصري كميته داوران واليبال جهان كه در رقابت هاي نوجوانان در الجزاير مسئوليت داوري اين بازيها را دارد اعلام كرد كه فرهاد شاهميري داور بين المللي كشورمان در مسابقات ليگ جهاني قضاوت خواهد كرد. شاهميري پس از سوت زن در مسابقات اخير جايزه بزرگ در انتظار دريافت نشان FIVB است. اين داور بين المللي نخستين داور ايراني است كه در تاريخ واليبال به اين افتخار دست پيدا مي كند.

عليرضا رحيمي:
تيم هاي ملي هندبال در تمامي رده ها
سرمربي خارجي خواهند داشت
000204.jpg
خبرنگار همشهري: ديگر باشگاه ها را به جاي تيم ملي به رويدادهاي بين المللي اعزام نخواهيم كرد. عليرضا رحيمي رئيس فدراسيون هندبال با اعلام اين مطلب در گفتگوي مطبوعاتي با خبرنگاران گفت: البته تنگناهاي مالي ما را وامي داشت تا از باشگاهها كمك بگيريم وليكن هم اكنون با حمايت سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك با تيم ملي در رويدادهاي رسمي حضور پيدا خواهيم كرد.
وي در مورد برنامه آينده تيم ملي بزرگسالان با اشاره به غيبت چهارساله اين تيم براي حضور در بازيهاي غرب آسيا و جام ملت هاي آسيا گفت: بزودي با معرفي سرمربي خارجي اين تيم و دعوت از ۴۰ بازيكن با گذشت چهار هفته از ليگ برتر و در خاتمه بازيهاي باشگاههاي آسيا ابتدا آماده برگزاري بازيهاي غرب آسيا و سپس جام ملت ها در چين خواهيم شد.
رحيمي با معرفي كيوان صادقي، محسن اخگر، محسن طاهري، عليرضا حبيبي، عزت الله رزمگر و شهداد مرتجي به عنوان دستياران مربيان خارجي در تيم هاي ملي رده هاي مختلف گفت: امسال همه  هم و غم ما توجه به بخش آموزش است كه حتي كميته مربيان را هم تصميم گرفتيم با كميته آموزش ادغام كنيم. نايب رئيس كنفدراسيون آسيا نبود كفپوش هاي مناسب در سالن ها را عمده مشكلات اين ورزش خواند و عنوان داشت: نزديك به ۲۵ بازيكن برجسته را به دليل پارگي مينيسك پا از دست داديم.

مارادونا: آن گل را با دست زدم
000219.jpg
ديه گو مارادونا، ستاره پيشين فوتبال جهان براي نخستين بار به طور علني تأييد كرده كه براي به ثمر رساندن يكي از جنجالي ترين گلهاي فوتبال در تاريخ بازيهاي بين المللي، از دستش استفاده كرده است.
تصاوير بازي آرژانتين مقابل انگلستان در جام جهاني ۱۹۸۶ مكزيك نشان مي دهد كه مارادونا نخستين گل خود را با دست به ثمر رسانده است اما او تا به امروز همچنان مدعي بود كه دست خدا توپ را به تور چسبانده بود.مارادونا در برنامه تازه گپ و گفتگوي تلويزيوني خود گفت كه از به ثمر رساندن اين گل در ديداري كه به حذف انگلستان از جام منجر شد، احساس پشيماني نمي كند.
رقابت تنگاتنگ آرژانتين و انگلستان در عرصه فوتبال سابقه اي ديرينه دارد.اما اوج اين رقابت ديرينه زماني بود كه هردو تيم در مرحله يك چهارم نهايي جام جهاني ۱۹۸۶ روياروي هم قرار گرفتند و گل بحث برانگيز اين ديدار به يكي از مشهورترين گلهاي جهان بدل شد.
مارادوناي كوتاه قد و چهارشانه در نبردي رو در رو با پيتر شيلتون، دروازه بان انگلستان بر سر تصاحب توپ، دست چپ خود را در هوا بلند كرد و توپ را با مشت روانه دروازه كرد.تصاوير تلويزيوني و عكسهايي كه بعدتر منتشر شد، نشان مي دادند كه اين گل مردود بوده اما مارادونا مدعي شد كه دست خدا و نه دست او، توپ را هدايت كرده است.آرژانتين در اين بازي با نتيجه دو بر يك برنده شد و سرانجام جام قهرماني را بر دست گرفت.
از آن زمان تاكنون، اين حادثه مايه رنجش و آزار هواداران فوتبال انگلستان بوده اما در مقابل رضايت و سرخوشي را براي طرفداران آرژانتين به ارمغان آورده است.
نوزده سال پس از اين ماجرا، مارادونا كه در برنامه تلويزيوني خود سخن مي گفت، بالاخره به حقيقتي كه همگان از آن آگاه بودند اقرار كرد.
شمار اندكي از مردم بار ديگر با اين يادآوري خشمگين خواهند شد.
مارادونا گفت كه او پيشاپيش در طول بازي تصميم گرفته بود تا با مشت به توپ ضربه بزند، چون پيتر شيلتون بسيار قد بلند بود و او مي دانست كه قادر نيست با ضربه سر توپ را از او بگذراند.
دومين گل مارادونا در همين بازي، يكي از زيباترين هنرنمايي هاي فردي در تاريخ جام جهاني بود كه بابي رابسون، مربي تيم شكست خورده انگلستان، آن را معجزه توصيف كرد.
توصيفي كه در پي گل موسوم به دست خدا، بسيار برازنده به نظر مي رسد.

تيم ملي فوتبال ايران در رديف تيمهاي
رده سوم جام جهاني قرارمي گيرد
تيم ملي فوتبال كشورمان درصورت حفظ جايگاه كنوني خود در رده بندي فيفا
( رده پانزدهم ) به عنوان تيمهاي رده سوم در قرعه كشي جام جهاني قرار خواهد گرفت.
به گزارش خبرنگار «مهر» در صورتيكه رتبه تيم ملي در رنكينگ ماهانه فيفا دررده ۱۵ حفظ شود و يا اينكه بين رده هاي ۱۵ تا ۱۸ باقي بماند، براساس امتيازبندي و نحوه درجه بندي فيفا، در نوامبر۲۰۰۵ (آبان ماه جاري ) ايران بعنوان سيد سوم در قرعه كشي جام جهاني شركت مي كند.
تيم ملي فوتبال كشورمان در رقابتهاي جام جهاني ۹۸ فرانسه در رديف تيمهاي رده چهارم قرارداشت كه با تيمهاي آلمان، يوگسلاوي و ايالات متحده آمريكا همگروه شد.
گفتني است: تيم ملي فوتبال كشورمان با قرارگرفتن در رتبه پانزدهم جهان بهترين رتبه تاريخ فوتبال كشورمان را در اختيار دارد.

درخشان : از كار مربي ژاپني راضي هستيم، او مي ماند
گروه ورزشي: رئيس فدراسيون جودو مي گويد: آخرين وضعيت مدعيان وزن هاي ۷۳ و۹۰ كيلوگرم تيم ملي جودو ايران براي شركت در پيكارهاي جودو قهرماني جهان در مصر، ظرف يكي دو روز آينده از سوي مربيان تيم ملي مورد بررسي قرار مي گيرد.
محمد درخشان اظهار داشت: تركيب تيم ملي جودو ايران در بقيه وزن ها مشخص شده و احتمال اين كه تيم ملي بدون دو جودوكار خود در وزن هاي ۷۳و ۹۰كيلوگرم در مسابقه هاي جهاني شركت كند، زياد است.
معاون فرهنگي و مجلس سازمان تربيت بدني درخصوص اين مساله تصريح كرد: اعزام حامد ملك محمدي و حامد عليزاده دو جودوكار وزن هاي ۷۳و ۹۰ كيلوگرم به مصر بستگي به نظر و تصميم مربيان تيم ملي ايران دارد.رئيس فدراسيون جودو درخصوص تومي تا مربي ژاپني گفت:
از كار اين مربي ژاپني در مدت اقامتش در تهران بسيار راضي هستيم و قرار است كه پس از پايان مسابقه هاي جهاني در مصر بار ديگر با او قراردادي يك ساله ببنديم و خود او نيز تمايل به همكاري با ما دارد.

تيم ملي دووميداني يكشنبه عازم مسابقات جهاني مي شود
مسابقات دووميداني قهرماني آسيا از روز سه شنبه، هشتم شهريورماه جاري در كره جنوبي آغاز مي شود.به گزارش خبرگزاري كار ايران، ايلنا، تيم ملي دووميداني كشورمان روز يكشنبه آينده، ششم شهريورماه جاري عازم كره جنوبي، محل برگزاري مسابقات دووميداني قهرماني آسيا خواهد شد.براساس اين گزارش، تيم كشورمان را در اين رقابت ها نفرات زير همراهي خواهند كرد: عباس صميمي، امين نيك فر، احسان حدادي، سجاد مرادي، مهدي شاهرخي، احسان مهاجر شجاعي، روح الله عسگري، محمد عاكفيان، رضا بوعذار، ايوب آرخي، محسن رباني و هادي سپهرزاد.

ايران، ازبكستان يكبار ديگر در فينال واترپلوي جوانان آسيا
براي نخستين بار در تاريخ واترپلو، تيم واترپلوي جوانان كشورمان تيم چين را شكست داد.
به گزارش خبرنگار «مهر» مسابقه ضربدري براي تعيين فيناليست چهارمين دوره مسابقات قهرماني رده هاي سني آسيا دقايقي پيش در بانكوك تايلند محل برگزاري اين رقابتها به پايان رسيد و تيم واترپلو جوانان كشورمان موفق شد قهرمان آسيا را در يك مسابقه و رقابت فوق العاده ۹ -۱ شكست دهد و فيناليست اين رقابتها شود.
بازي ديگر رده بندي را دو تيم ازبكستان و كره جنوبي برگزار كردند كه تيم ازبكستان ۱۱-۲ كره را شكست داد.

مرحله سوم مقدماتي ليگ قهرمانان اروپا
موناكو، مالمو، دينامو بخارست
و اسپورتينگ حذف شدگان سرشناس
دور سوم  از مرحله  مقدماتي  رقابت هاي  فوتبال  قهرماني  جام  باشگاه هاي  اروپا سه شنبه  شب  با برگزاري  چند بازي  آغاز شد.
به  گزارش  خبرگزاري  رويتر از لندن ، در مهمترين  بازي  ديشب  تيم  اودينزه  ايتاليا در مجموع  دو بازي  رفت  و برگشت  با نتيجه  ۴ بر ۳ از سد اسپورتينگ  ليسبون  پرتغال  گذشت  و به  مرحله  گروهي  اين  مسابقه ها صعود كرد.
نتايج  كامل  ديدارها به  شرح  زير است  :
* موناكو فرانسه  ۲- رئال  بتيس  اسپانيا ۲
نتيجه  دو ديدار رفت  و برگشت  : ۳ بر ۲ به  سود رئال  بتيس 
* تون  سوييس  ۳- مالمو سوئد صفر
نتيجه  دو بازي  رفت  و برگشت  : ۴ بر صفر به  نفع  تون 
* ليورپول  انگليس صفر - زسكا صوفيه  بلغارستان  ۱
نتيجه  دو ديدار رفت  و برگشت  : ۳ بر يك  به  سود ليورپول 
* لوكوموتيو مسكو روسيه  صفر -راپيد وين  اتريش صفر
نتيجه  ديدار رفت  و برگشت  : ۲ بر يك  به  نفع  راپيدوين 
* پاناتينايكوس  يونان  ۴ - ويسلا كاركو لهستان ۱
نتيجه  بازي  رفت  و برگشت  : ۵ بر ۴ به  سود پاناتينايكوس 
* پارتيزان  بلگراد صربستان  و مونته  نگرو صفر - آرتمديا براتيسلاوا اسلواكي  صفر
نتيجه  ديدار رفت  و برگشت  : آرتمديا براتيسلاو در ضربات  پنالتي  با نتيجه  ۴ بر ۳ حريف  خود را شكست  داد.
بازي  رفت  دو تيم  با نتيجه  تساوي  بدون  گل  خاتمه  يافته  بود.
* روزنبورگ  نروژ ۳ - بخارست  روماني ۲
نتيجه  بازي  رفت  و برگشت :۴ بر۳ به  نفع  روزنبورگ 
* اودنيزه  ايتاليا ۳ -اسپورتينگ  ليسبون  پرتغال ۲
نتيجه  ديدار رفت  و برگشت  : ۴ بر ۲ به  سود اودينزه 
اين  رقابت ها امشب  با برگزاري  ديدارهايي  پيگيري   شد.

هامبورگ با مهدوي كيا به جام يوفا راه يافت
000210.jpg
سه شنبه هامبورگ با تساوي برابر والنسيا در مستايا، با حضور مهدي مهدوي كيا جواز حضور در جام يوفا را به دست آورد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، هامبورگ كه دو ديدار نخست بوندس ليگا را با موفقيت  آغاز كرده، با دفاعي مستحكم برابر حمله هاي پاتريك كلايورت و ويسنته ايستادگي كرد و توانست چهل و سه هزار هوادار تيم ميزبان را با چشماني اشكبار به خانه بدرقه كند.
اين ديدار گذشته از تمام فراز و نشيب هايش، براي مهدي مهدوي كيا گوش راست ايران اهميت زيادي داشت او كه مدتي به تشخيص توماس دال حتي روي نيمكت تيم هم جايي نداشت و از اردوي تمريني هامبورگ در اروپا جا ماند، در بازي ديشب يك نيمه بازي كرد و نمايش قابل توجهي از خود نشان داد.
توماس دال سرمربي هامبورگ پس از بازي گفت: «به مردانم افتخار مي كنم. همه تا پايان نهايت تلاششان را كردند و ما شايسته اين پيروزي بوديم. ما برنامه هاي زيادي در خط حمله داشتيم اما با شروع بازي، دفاع كردن را مهم تر ديديم.»
دال در اين ديدار بار ديگر از استفان باين ليش مرد مياني كه مدت ها از آسيب ديدگي شديد رنج مي برد استفاده كرد. سرگئي باربارز هم كه به سبب درگيري در ديدار رفت با جريمه يوفا روبرو شد، در اين بازي حضور نداشت و جايش را به بني لاس داد.
با از دست رفتن دو فرصت نماينده اسپانيا در دقيقه هاي نه و پانزده نيمه نخست، هامبورگي ها بازي را در دست گرفتند، هر چند فرصت زيادي ايجاد نكردند. با شروع نيمه دوم، والنسيا سعي كرد دفاع هامبورگ را بشكافد و حتي «باراخا» نزديك بود در دقيقه شصت و سه دروازه «واختر» سنگربان تيم ميهمان را باز كند.
در ادامه بازي، هامبورگ كمي از لاك دفاعي بيرون آمد و در دقيقه شصت و نه بازيكن هاي اين تيم با جمع شدن در محوطه جريمه والنسيا مي توانستند از روي كرنر رافائل ون دروارت به گل برسند.
آخرين شانس جدي والنسيا هم با درخشش «واختر» راهي از جايي نبرد.
هامبورگ ديدار رفت را در ورزشگاه خانگي با گل باربارز يك بر صفر برده و به مدد تساوي در ديدار شب گذشته به جام يوفا راه يافت.

پيروزي شطرنج باز ايراني در ارمنستان
آرش  روغني  كه  براي  كسب  سومين  نورم  درجه  استاد بين المللي  شطرنج ، درمسابقات  جدول  استادي  ۲۰۰۵ ارمنستان  شركت  كرده است ، در دور سوم  اين رقابتها مقابل  حريف  ارمني اش  به  پيروزي  رسيد.
استاد فيده  شطرنج  ايران ، در دور سوم  اين  پيكارها مقابل آندريسيان  با ريتينگ  بين المللي  ۲۴۱۲ به  برتري  رسيد.
او كه  در دور دوم  مسابقات  به رغم  برتري  مقابل  گريگوريان  شطرنج بازقدرتمند ارمنستان  مغلوب  شد، همچنان  براي  كسب  نورم  سوم  تلاش  مي كند.
پيكارهاي  جدول  استادي  شطرنج  ارمنستان  با حضور ۱۲ شطرنجباز برتر جهان به  صورت  دوره اي  در شهر ايروان  ارمنستان  برگزار مي شود و تا اواخر هفته آينده  ادامه  خواهد داشت .
اجتماع شطرنج بازان در گيلان
هفته هاي  هشتم  و نهم  چهارمين  دوره  مسابقات  شطرنج  قهرماني  باشگاه هاي برتر ايران  امروز و فردا در استان  گيلان  برگزار مي شود.
در جدول  رده بندي  اين  مسابقات  تيم هاي  تايد واتر هرمزگان  و پتروشيمي بندرامام  در رده هاي  اول  و دوم  قرار دارند و تيم هاي  سايپا و فرهنگسراي  هنرتهران  مشتركا سوم  هستند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |  
|  ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |