پنجشنبه ۳ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۸۳ - Aug 25, 2005
معاون ترافيك شهرداري تهران:
راه حل مشكل ترافيك تهران استفاده
از سيستم حمل و نقل يكپارچه است
علي رغم ورود حدود يك ميليون خودروهاي دو سال گذشته، سرعت متوسط خودروها در تهران بين ۲۵ تا ۳۰ كيلومتر در ساعت ثابت نگه داشته شده است.معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران تأكيد كرد كه راه حل اساسي مشكل ترافيك تهران به كارگيري سيستم حمل و نقل يكپارچه است.
وي با اعلام اين مطلب در «دهمين نشست معاونان حمل و نقل و ترافيك شهرداري كلان شهرها» در كرج اظهار داشت: با اقداماتي كه طي اين مدت به مورد اجرا درآمده، تعداد سفرهاي درون شهري در تهران به ۱۴ ميليون سفر رسيده است.
به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، دكتر حميد بهبهاني از ترافيك به عنوان معضل روز نه تنها تهران، بلكه ديگر شهرهاي بزرگ ياد كرد و تصريح كرد: در تهران حدود ۴ ميليون خودرو شماره گذاري شده كه از اين تعداد ۳ ميليون خودرو در حال حاضر فعال است.
وي با يادآوري مشكل قفل شدن چند ساعته ترافيك در معابر منتهي به نمايشگاه بين المللي تا شعاع چند كيلومتري در گذشته نه چندان دور، افزود: شهرداري تهران سعي كرده تا با انجام اقدامات ساده و كم هزينه مانند دوربرگردان ها به روان شدن ترافيك كمك كند.معاون ترافيك شهرداري تهران در ادامه نشست، ترافيك را مقوله علمي و در انتها اجرايي عنوان كرد و با تأكيد بر ضرورت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافيك راهكار حل مشكل ترافيك را به كارگيري سيستم حمل و نقل عمومي يكپارچه دانست.

مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان تهران:
تأسيسات آب تهران در برابر زلزله بي دفاع است
000105.jpg
گروه شهري: ايمن سازي تاسيسات آب تهران در مقابل زلزله احتمالي، نيازمند سالانه ۲۰۰ ميليارد ريال اعتبار است.
خبرنگار ما مي نويسد: شبكه آبرساني تهران در صورت وقوع زلزله احتمالي با خطر جدي آلودگي مواجه است خطري كه پيامد آن شيوع بيماري  هاي اپيدمي و معضلات زيست محيطي براي كلان شهر تهران است. اين در حالي است كه به اذعان مسئولان، هنوز اقدام جدي و اجرايي براي مقاوم سازي اين شبكه صورت نگرفته و طرح هاي پيشنهادي در حد مطالعه و بررسي محدود مي ماند. از سوي ديگر، بنابر آمار، ميزان مصرف آب روزانه در كشور ۵/۱۱ ميليون متر مكعب و در تهران ۶/۳ ميليون متر مكعب گزارش شده كه براين اساس، سرانه مصرف آب در كشور ۲۵۰ ليتر در روز و در تهران ۳۳۹ ليتر است.
حال آن كه به گفته مسئولان در صورت وقوع زلزله سرانه آبي كه در شهرهاي ديگر در هر شبانه روز براي هر شهروند بايد تامين شود ۱۷ ليتر و در تهران ۲۳ ليتر است. اين آمار بيش از هر چيز نشاندهنده اهميت ايمن سازي شبكه آبرساني كلان شهر تهران است، اقدامي كه هنوز هيچ اعتبار خاصي براي آن تخصيص نيافته است.
به گزارش خبرنگار ما، ستار محمودي در كارگاه آموزشي بررسي آثار زلزله بر شريانهاي حياتي آب تهران گفت: از آن جا كه شبكه آبرساني شهر تهران فرسوده و قديمي است زلزله مي تواند زيان هاي جبران ناپذيري متوجه اين شبكه سازد و موجب آلودگي شديد آب شود. براين اساس، مطالعه «طرح جامع مقاوم سازي تاسيسات آب تهران در مقابل زلزله» در حال انجام است.
خبرنگار ما به نقل از محمودي مي نويسد: اگر سالانه ۲۰۰ ميليارد ريال اعتبار به ايمن سازي تاسيسات آبرساني اختصاص يابد ظرف ۲۰ سال آينده ايمني اين شبكه به حد استاندارد مي رسد .
اصغر قرباني مديرعامل آبفاي شهر تهران نيز وسعت بخش توزيع سامانه آبي تهران را با احتساب انشعابات فرعي ۱۸ هزار كيلومتر ذكر كرد و افزود: اين شبكه به دليل فرسودگي و استفاده از مصالح نامرغوب در سال هاي گذشته و به ويژه در بخش اتصالات در برابر زلزله بسيار آسيب پذير است. بر همين اساس، مطالعات ايمن سازي شبكه آب تهران در اولويت قرار گرفته است.
به گفته وي، براي آن كه شهروندان در هنگام وقوع زلزله احتمالي با كمبود آب شرب بهداشتي روبرو نشوند نصب مخازني در گستره شهر پيش بيني شده كه مطالعات مكان يابي آن به پايان رسيده و شركت در حال تاسيس تجهيزات لازم براي اجراي اين طرح است.

اهداي تجهيزات و لوازم بيمارستاني
شركت شهر سالم شهرداري تهران طي يك اقدام خداپسندانه و براي رفع نيازهاي ضروري بيمارستان سوانح و سوختگي شهيد مطهري، اقدام به اهداي مقاديري از لوازم و تجهيزات بيمارستاني مورد نياز اين مركز كرده است.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، شركت شهر سالم طي اطلاعيه اي اين اقدام را در جهت تجهيز اين بيمارستان و كمك به بيماران سوانح و سوختگي اعلام كرد و نسبت به رفع بخشي از مشكلات اين بيمارستان در زمينه كمبود تجهيزات اظهاراميدواري كرد.
بنابر اين گزارش، اقلام اهدايي شامل ۳۰ دستگاه تخت بيمار (سرشكن كف پلاستيك با سايد برد كشوئي)، ۳۰ دستگاه كمد كنار تخت، ۳۰ عدد تشك بيمار و ۳۰ عدد ميز غذاخوري مي شود.

افتتاح ۳۲ پروژه شهرداري منطقه ۲۲ در هفته دولت
000111.jpg
گروه شهري: ۳۲ پروژه عمراني در منطقه ۲۲ همزمان با هفته دولت افتتاح مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ،۲۲ علي محمد شاعري شهردار اين منطقه گفت: اين پروژه ها با هزينه اي بالغ بر ۲۰ ميليارد ريال انجام شده اند.
وي راه اندازي نخستين طرح شهرداري الكترونيك در شهرداري منطقه ۲۲ در سطح شهرداري هاي مناطق و نصب يك دستگاه تابلوي الكترونيكي نمايشگر ميزان آلودگي هوا در ضلع جنوب غربي ميدان المپيك، از افتتاح ده خيابان جديد در آزادشهر و شهرك راه آهن، لكه گيري اساسي آسفالت در سيزده خيابان منطقه و ايجاد مسيرهاي پياده و سلامتي خبر داد و افزود: ضلع غربي بزرگراه همت در حدفاصل مناطق ۵ و ۲۲ طي مراسمي به هم متصل و مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
شهردار منطقه ۲۲ همچنين از افتتاح ۲۰ پروژه ديگر ازجمله پل مكانيزه بر روي اتوبان تهران _ كرج در محل پيكانشهر همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد.

هشدار در مورد آلودگي درياي خزر
000099.jpg
ايلنا: مديركل محيط زيست گيلان، گفت: احتمال وجود عوامل بيماري  زا در درياي خزر وجود دارد و بايد در اين خصوص اقدامات اساسي صورت گيرد.
دكتر شعبانعلي نظامي، مديركل محيط زيست گيلان، گفت: با توجه به اين  كه بسياري از فاضلاب  هاي شهري و انساني مستقيم وارد رودخانه  ها شده و از آنجا به دريا مي  ريزند و سيستم تصفيه  كننده استانداردي در اين زمينه وجود ندارد، امكان آلودگي درياي خزر وجود دارد.وي افزود: به عنوان مثال علت اين  كه به مردم توصيه مي  كنند از خوردن سبزي صرف  نظر كنند، آلوده بودن آنها به برخي كودهاي انساني است.

آمار متقاضيان وام ازدواج
آخرين وضعيت آماري متقاضيان وام ازدواج از سوي ستاد اجرايي پيوند آسماني شهرداري تهران تا روز اول شهريورماه ۸۴ به شرح زير اعلام شده است:
متقاضياني كه اطلاعات آنها وارد شبكه شده است۱۹۳۴۸۰، نفر ،متقاضياني كه دعوتنامه براي آنها ارسال شده است۱۸۲۰۴۰ نفر،مراجعه كنندگان به ستاد جهت اخذ حواله وام ۱۱۰۴۵۱ نفر،تعداد وام پرداخت شده ۱۰۴۹۱۹ نفر

پس از انتخاب شهردار جديد تهران
طرح منوريل به اجرا درمي آيد
واحد مركزي خبر: معاون  فني ، عمراني  شهرداري  تهران  گفت  شهرداري  با توجه  به  مصوبات شوراي  اسلامي شهر، برنامه ها و طرحهاي  در دست  اقدام  را ارائه  مي كند.
به  گزارش  خبرنگار واحد مركزي  خبر، علي  آبادي  با اشاره  به  افتتاح چند طرح  عمراني  در روزهاي  آينده  افزود: هم  اكنون  اجراي  طرحهاي بزرگي  همچون  ميدان  و پل  بزرگ  نور، بزرگراه  سرخه  حصار و تونل  رسالت در حال  اتمام  است  و در سه  ماه  آينده  نيز همه  اين  طرحها به بهره برداري  خواهد رسيد.
وي  اضافه  كرد پل  ملاصدرا و كردستان  نيز در مهر ماه  به  بهره برداري  مي رسد.
علي  آبادي  گفت:  پس  از انتخاب  شهردار تهران ، طرح  بزرگ  منوريل  عملي مي شود.
وي  بزرگترين  مشكل  شهر تهران  را عقب  افتادن  زيرساختهاي  راهبردي  وخدماتي  شهر از رشد بي  رويه  آن دانست  و گفت:  زيرساختهاي  ترافيكي  وخدماتي  هيچ  رشد متناسبي  نداشته  است  و هم  اكنون  شاهد عقب ماندگي انباشته  و سنگين  در شهرداري  هستيم.
علي آبادي  با ناكافي  دانستن  منابع  مالي  كنوني  شهرداري  گفت: اميدواريم  دولت  جديد كمكهاي  مستقيمي به  شهرداري  تهران  كند.
وي  گفت : مديريت  هاي  متعدد شهر تهران  بايد از بين  برود و شهر تهران از مديريتي  واحد برخوردار باشد.

تجهيز مساجد توسط شهرداري
000108.jpg
مشاور سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران در امور تشكل هاي مذهبي و امور مساجد گفت: براي داشتن جامعه اي سالم و امن بايد از مساجد استفاده كرد، زيرا اين اماكن تأمين كننده امنيت و سلامت جامعه هستند.
حجت الاسلام رضا فياضي كه به مناسبت آغاز هفته مساجد با خبرنگاران گفت وگو مي كرد، افزود: مديريت شهري به دنبال واگذاري اداره شهر به مردم است و مساجد زيباترين و بهترين جايگاه براي اداره محلات و حل مشكلات اجتماعي مي باشد.
وي خاطرنشان كرد: شوراي شهر تهران براي حمايت قانونمند شهرداري از مساجد، مصوبه اي داشته كه با كمك معاونت اجتماعي و سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، آيين نامه آن تهيه و براي تصويب به شوراي شهر ارسال شده است.
فياض همچنين از تجهيز كتابخانه ۵۰ مسجد و اهداي بن كتاب خبر داد و افزود: با توجه به كاركرد مساجد و توجه شهروندان به اين اماكن، حمايت همه جانبه و تجهيز مساجد در سال جاري نسبت به سال هاي گذشته افزايش مي يابد.

ايمني متروي تهران
000102.jpg
خبرگزاري فارس: معاون بهره برداري متروي تهران گفت: ايمني كليه تجهيزات متروي تهران با استاندارد هاي جهاني مطابقت دارد.
بهرام عبابافي با اشاره به كنترل كليه رفتارهاي ديناميكي قطارها توسط كامپيوتر و سيستم هاي پيشرفته، تصريح كرد:با توجه به كنترل و نظارت دقيق بر نحوه عملكرد قطارها احتمال تصادف هيچ قطاري از روبرو و پشت وجود ندارد و از اين بابت خيال مسافران آسوده باشد.
وي خاطرنشان كرد: اگر قطاري هم به دليل نواقص فني در بين راه بماند با توجه به شيب هاي موجود در مسير حركت قطارها، انتقال قطار به ايستگاه ها به راحتي امكانپذير است.

هواي آلوده
000114.jpg
آسمان آبي ايران _ سرانه هر شهرند تهراني از استنشاق هواي آلوده ۱۷۸ كيلوگرم در سال است.
براساس بررسي هاي صورت گرفته، روزانه حدود ۵/۲ ميليون خودرو در سطح شهر تهران تردد مي كنند كه اين تعداد خودرو بيش از ۱۴ ميليون ليتر بنزين در روز مصرف مي كنند.براساس اين گزارش، بيش از ۵۱ درصد از بنزين مصرفي تهران در ترافيك تهران به هدر مي رود و به صورت آلاينده هاي سمي منواكسيدكربن و اكسيدهاي نيتروژن و... در سطح هواي شهر منتشر مي شود.اين گزارش حاكيست، هر شهروند تهراني سالانه ۱۷۸ كيلوگرم آلاينده سمي استنشاق مي كند كه به صورت عوارض جسمي و بيماري هاي گوناگون بروز مي كند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |  
|  ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |