پنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۸۹ - Sep 1, 2005
پرونده ها در شهرداري منطقه ۲۲ الكترونيكي شد
آغاز بهره برداري از نخستين طرح
شهرداري الكترونيكي در تهران
000681.jpg
عكس: امير نظر دنيوي
گروه شهري: همزمان با هفته دولت، ۳۲ پروژه عمراني و ترافيكي با حضور مسئولان شهري ديروز در منطقه ۲۲ شهرداري تهران افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، علي محمد شاعري شهردار منطقه ۲۲ با تاكيد بر تلاش شهرداري براي به ثمر رساندن طرح هاي مهم و حياتي منطقه ۲۲ گفت: پروژه هاي مختلف فني و عمراني و ترافيكي اين منطقه بالغ بر ۲۰ ميليارد ريال هزينه برده است.
شاعري درخصوص راه اندازي نخستين طرح شهرداري الكترونيك در شهرداري منطقه ۲۲ و در سطح شهرداري هاي مناطق، گفت: با اجراي اين طرح مراجعه كنندگان در مرحله اول امكان دسترسي و مشاهده پرونده شهرسازي خود  را از طريق وب كيوسك و دستگاه سايد اسكرين نصب شده در ساختمان شماره يك خواهند داشت.
وي با اشاره به الكترونيكي شدن پرونده ها در شهرداري اظهار داشت: حذف رفت و آمدهاي اضافي مردم، پيشگيري از خطا در درج اطلاعات در فيش هاي پرداختي، افزايش سرعت عمل و حذف مراحل اضافي، دسترسي آسان به اطلاعات به همراه افزايش دقت، اخذ گزارشات بسيار كامل تر با كارايي بيشتر در سيستم جديد و قابليت دسترسي از طريق اينترنت است.
شاعري با اشاره به پروژه هاي عمراني انجام شده در سطح منطقه ۲۲ به افتتاح ۱۰ خيابان جديد در آزادشهر و شهرك راه آهن، لكه گيري اساسي آسفالت در سيزده خيابان منطقه و ايجاد مسيرهاي پياده خبرداد و گفت: طرح هندسي انجام شده در اتوبان همت در شمال بلواردهكده بار ترافيك اين اتوبان را به بلوار دهكده هدايت خواهد كرد.
مهندس چمران نيز در ادامه اين مراسم گفت: بايد در حفظ فضاي سبز تلاش كرد و كم كردن از سهم فضاي سبز منطقه اتفاق بسيار خطرناكي است كه به شهر تهران آسيب مي رساند.
وي همچنين با اشاره به ديدار اعضاي شوراي شهر تهران با مقام معظم رهبري افزود: مقام معظم رهبري از ساخت و سازهاي غير مجاز به شدت ناراحت و نگران تخلفات صورت گرفته در ساخت و سازهاي غير مجاز بوده و خواستار برخورد جدي با متخلفان شدند.

معاون فني عمراني شهرداري تهران:
مهم ترين بزرگراه شرقي - غربي تهران
نيازمند ۳۰۰ ميليارد تومان اعتبار است
گروه شهري: براي تكميل بزرگراه رسالت به طول ۴۰ كيلومتر كه سرخه حصار را تا غربي ترين نقطه تهران متصل مي كند ۳۰۰ ميليارد تومان اعتبار لازم است.
خبرنگار ما به نقل از مهندس علي آبادي معاون فني عمراني شهرداري تهران مي نويسد، اين مبلغ براساس فهرست بهاي امروز تعيين شده است بنابراين چنانچه كار احداث اين بزرگراه تا سال ۸۸ يا ۸۹ به درازا بكشد باتوجه به رشد تورم به ناچار شاهد افزايش رقم اعلام شده خواهيم بود.
وي گفت: تنها براي اتمام محور رسالت _ ستاري (همت) تاكنون ۷۵ ميليارد تومان هزينه شده است و تا اتمام اين پروژه ۷۶ ميليارد تومان ديگر مورد نياز است.
علي آبادي اظهار داشت: گسترش بي رويه شهرهاي اطراف تهران و جمعيت روبه رشد آن موجب افزايش دايمي بار سنگين ترافيك بر روي محور تهران _ كرج مي شود لذا در نظر داريم طي مذاكراتي با شهرداري كرج و وزارتخانه هاي راه و ترابري و كشور بزرگراه رسالت را تا كرج ادامه داده و به نحوي از ترافيك رو به تزايد محور كرج بكاهيم.
علي آبادي گفت: تهران به عنوان پايتخت جمهوري اسلامي با بيشترين جمعيت شهري در كشور نيازمند راهكارهايي در جهت تعديل ترافيك و متعاقب آن تأمين رفاه و آسايش مردم به عنوان سرمايه نظام جمهوري اسلامي است و براي جلوگيري از بروز تنش هاي ناشي از اتلاف وقت شهروندان در ترافيك اين شهر بايد تدبيرهاي لازم به كار گرفته شود، در همين راستا طرح هاي متعددي براي كاهش بار ترافيك شهري به اجرا درآمده و همچنين طرح هاي ترافيكي بزرگي در دو سال گذشته در شوراي اسلامي شهر تهران به تصويب رسيده و اغلب جزء طرح هاي زيرساختي با هزينه هاي هنگفت هستند كه اميدواريم با كمك دولت جديد و درايت و دانشي كه رئيس جمهوري نسبت به شهرداري و توانمندي هاي موجود در اين حوزه دارند به ثمر بنشيند.

كاهش دما و بارندگي در تهران
000690.jpg
خبرگزاري فارس: كارشناس سازمان هواشناسي گفت: با ورود موج جديدي از سمت آذربايجان، اوايل هفته آينده دماي هوا كاهش نسبي يافته و باراني مي شود.شهين دخت تقي خان گفت : تا روز شنبه هفته آينده دماي هوا افزايش خواهد يافت و از يكشنبه مجددا شاهد كاهش نسبي آن خواهيم بود.به گفته وي در حال حاضر آسمان تهران نيمه ابري در برخي نقاط همراه با بارش هاي پراكنده است كه انتظار مي رود به تدريج از مقدار ابرها كاسته شود.وي گفت: دماي تهران امروز در بالاترين حد خود به ۲۹ درجه سانتيگراد بالاي صفر مي رسد كه نسبت به روز گذشته ۱درجه كاهش خواهد داشت.تقي خان افزود: هيچ گونه بارندگي تا پايان هفته در شهر تهران نخواهيم داشت.

عوارض آلودگي صوتي
000696.jpg
اختلال در خواب و استراحت به دليل وجود آلودگي صوتي موجب بروز مشكلات عديده عملكردي و فشارهاي رواني در افراد مي شود.كارشناسان شركت كنترل كيفيت هوا معتقدند اگر چه ممكن است ساكنان منازل حاشيه اتوبان ها و اماكن پرسر و صدا از روي عادت مشكل زيادي براي خوابيدن نداشته باشند، ولي به طور قطع آلودگي صوتي اثرات نامطلوبي بر روي جسم و روح فرد مي گذارد. آمارها نشان مي دهد كه ۲۲ درصد افراد ساكن در اطراف فرودگاه به خاطر آلودگي صوتي ناشي از پرواز و فرود هواپيماها، دچار اختلال خواب مي شوند و در صورت مواجهه با سطح زيادتري از سر و صدا تا حدود ۵۰ درصد دچار اختلال در خواب مي گردند.

افزايش متقاضيان وام ازدواج
000684.jpg
مسئول ستاد اجرايي پيوند آسماني گفت: هر هفته حدود ۴ هزار نفر بر تعداد متقاضيان وام ازدواج افزوده مي شود. حسين محمودي در ادامه افزود: بر اساس آخرين آمار و اطلاعات ثبت شده در اين شبكه تا پايان مردادماه امسال به ۱۰۴ هزار و ۹۱۹ نفر وام پرداخت شده است و به طور متوسط هر هفته حدود ۳ هزار نفر از زوج هاي جوان موفق به دريافت وام ازدواج شهرداري تهران مي شوند.
وي افزود: از مجموع ۱۹۳ هزار و ۴۸۰ متقاضي ثبت نام شده تا پايان مردادماه براي ۱۸۲ هزار و ۴۰ نفر آنها دعوتنامه ارسال شده است و تا كنون از اين تعداد۱۱۰ هزار و ۴۵۱ نفر به منظور دريافت حواله وام به ستاد مراجعه كرده اند.

در روزهاي پاياني شهريور ماه
نخستين جشنواره فيلم شهر در تهران برگزار مي شود
گروه شهري: رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: تهران سرشار از سوژه ها و موضوعات متنوع و متعدد براي سينماگران است و شوراي شهر تهران بنابر وظيفه اي كه در حوزه فرهنگسازي برعهده دارد از توليد آثار سينمايي با موضوعات شهري حمايت مي كند.
مهدي چمران، رئيس شوراي سياستگذاري نخستين جشنواره فيلم شهر در نشست اعضاي اين شورا تأكيد كرد: فعاليت هاي فرهنگي و توليد آثار فرهنگساز به ويژه ساخت آثار سينمايي و داستاني از حمايتها و پشتيباني هاي كميسيون فرهنگي شوراي شهر تهران برخوردار مي شود.
وي افزود: كلانشهر تهران از مدرن ترين نوع زندگي كه در دنيا وجود دارد تا پايين ترين سطح آن در حد كارتن خوابها موضوعات مختلفي را براي هنرمندان جهت خلق و توليد آثار مختلف پديد آورده است.
چمران تصريح كرد: علاقه مندان به فعاليت در عرصه هاي تصويري به ويژه فيلم هاي بلند سينمايي مي توانند با طرح موضوعات شهري ياري بخش مديريت شهري در بهينه سازي و اصلاح امور و در عين حال مروج فرهنگ صحيح شهر نشيني باشند.
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با ذكر مثال و اشاره به وضعيت ترافيك شهر تهران خاطرنشان كرد: بيش از ۵۰ درصد مشكل ترافيك شهر بزرگ تهران ناشي از عدم آشنايي بسياري از شهروندان با فرهنگ ترافيك و چگونگي تردد صحيح در معابر و راه ها است كه به نظر مي رسد سينماگران به راحتي مي توانند در آثار خود به طور مستقيم و غيرمستقيم نسبت به اين موضوع فرهنگسازي كنند.
نخستين جشنواره فيلم شهر همزمان با جشن هاي نيمه شعبان از ۲۷ تا ۲۹ شهريور در فرهنگسراهاي تهران برگزار خواهد شد.در اين جشنواره همچنين بخش ويژه اي به بزرگداشت علي حاتمي و نمايش برخي آثار او اختصاص يافته و يكي از سالن هاي فرهنگسراها به نام اين هنرمند ارزنده و فقيد نامگذاري خواهد شد.

توسعه بي رويه مشكلات زيادي در تهران به بار آورده است
000687.jpg
خبرگزاري مهر: دبير انجمن مهندسين حمل و نقل و ترافيك كشور معتقد است كه تهران به يك غول شهر بي هويت و نامتوازن تبديل شده است.
دكتر مهدي رياضي، با اشاره به اينكه شهر تهران به عنوان مركز فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي و به طور كلي پايتخت سياسي كشور امروزه به يكي از پرجمعيت ترين شهرهاي دنيا تبديل شده گفت: گسترش هاي بي رويه به ويژه در سالهاي دهه ،۷۰ تهران را با مشكلات مشابه شهرهاي بزرگ جهان مواجه ساخته است.وي به مقوله ترافيك و حمل و نقل عمومي به عنوان يكي از معضلات و مشكلات گريبانگير شهر تهران پرداخت و گفت: در يكي دو سال گذشته راه حل هايي كوتاه مدت نظير اصلاح هندسي تقاطع ها، هماهنگي و هوشمند كردن چراغ هاي راهنمايي، تسريع حركت در بزرگراهها و تفكر حمل و نقل عمومي، بيش از سالهاي گذشته مورد توجه قرار گرفته است.
رياضي، در عين حال چالش شهردار جديد تهران را برخورد بلند مدت و برنامه ريزي شده با مساله حمل و نقل و ترافيك خواند و تصريح كرد: مقابله با مقوله ترافيك، نياز به يك برنامه ريزي همه جانبه و چند وجهي و همچنين زمان بندي شده و اجراي هماهنگ برنامه هاي تنظيم شده خواهد داشت.

خودرو «ون» جايگزين مناسب براي انواع تاكسي ها
خبرگزاري فارس: معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: مردم ما شايسته استفاده از بهترين وسايل نقليه عمومي از جمله مجهزترين تاكسي ها هستند.
حميد بهبهاني گفت: تجهيز تهران به پيشرفته ترين ناوگان حمل و نقل عمومي از جمله خودروهاي جمعي موسوم به «ون» در دستور كار مديريت شهري قرار دارد.
وي افزود: خودروي «ون» با گنجايش ۱۰ سرنشين وسيله نقليه مناسبي به منظور حمل و نقل انبوه مسافر در تهران به شمار مي آيد.
دكتر بهبهاني ظرفيت اين خودروها را دو برابر خودروهاي معمولي عنوان كرد و اضافه نمود: خودروهاي «ون» جايگزين ايده آلي براي انواع تاكسي ها در كلان شهر تهران محسوب مي شوند.

مرمت مسيرهاي حفاري شده
مديركل اداره فوريت ها و خدمات اضطراري شهرداري تهران گفت: به شركت هاي حفار و معاونت فني و عمراني شهرداري تهران ابلاغ شده است كه تمامي مسيرهاي حفاري به مناسبت بازگشايي مدارس و آغاز سال تحصيلي جديد مرمت شوند.به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، مهندس مداحي با اشاره به اقدامات و ماموريت هاي اين اداره در اجراي مطلوب طرح مهر گفت: در مدت اجراي اين طرح از انجام هر گونه عمليات حفاري جلوگيري شده و جمع آوري و حمل خاك، نخاله و مازاد مصالح توسط شركت هاي حفاري را پيگيري خواهيم كرد.

جشنواره برترين هاي ورزشي محلات جنوب شرق تهران
000693.jpg
معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه ۱۵ از برگزاري جشنواره برترين هاي ورزشي منطقه ۱۵ تهران در هفته پاياني شهريور ماه خبر داد.
محمد عزيزي گفت: جشنواره برترين هاي ورزشي منطقه ،۱۵ به منظور تقدير و تشويق شركت كنندگان در برنامه هاي تابستانه شهرداري منطقه كه با عنوان فصل نشاط انجام شده؛ برگزار مي شود.
در اين جشنواره با اهداء هديه و لوح از حدود ۵۰۰ نفر از برترين ها تقدير به عمل مي آيد.
عزيزي افزود: شهرداري منطقه ۱۵ بيشتر برنامه هاي تابستاني فصل نشاط امسال را در برگزاري فعاليت هاي ورزشي و برگزاري مسابقات متمركز كرده است.
عزيزي يادآور شد: مسابقات فوتبال گل كوچك محلات با شركت ۸۰۰ تيم ۶ نفره، مسابقات گل بزرگ زمين هاي خاكي با حضور ۲۰ تيم در رده هاي جوانان و بزرگسالان، كشتي آزاد جوانان و نوجوانان و تنيس روي ميز در بخش برادران و واليبال، آمادگي جسماني، طناب كشي و مسابقات بومي و محلي در بخش خواهران برگزار شد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |  
|  ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |