پنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۸۹ - Sep 1, 2005
حداد عادل:
دوستان نگران بروز اختلاف بين مجلس و دولت نباشند
000783.jpg
گروه سياسي: غلامعلي حدادعادل رييس مجلس شوراي اسلامي در آغاز جلسه علني ديروز ضمن تسليت به مناسبت شهادت امام موسي كاظم (ع) ايشان را اسوه مبارزه و حق طلبي و سرمشق تلاش براي استقرار ولايت خداوند بر زمين و مبارزه با ظلم دانسته و زندان هاي طولاني آن حضرت را الگويي براي مبارزان سال هاي قبل از انقلاب در كشور ما عنوان كرد.
به گزارش خبرنگار ما، وي همچنين با توجه به فرارسيدن مبعث پيامبر گرامي (ص) گفت: اين عيد روز تولد اسلام است و ما به اندازه شادي در ساير اعياد بايد در چنين روزي شاد باشيم و خدا را به سبب نعمت رسالت پيامبر شكر كنيم.
رييس مجلس با اشاره به ديدار دولت جديد با مقام معظم رهبري افزود: در اين ديدار مقام معظم رهبري مفاهيم عميق و دقيقي را در آغاز به كار اين دولت بيان كردند كه به بعضي از عناوين و مفاهيم مقام معظم رهبري اشاره مي كنم.
حداد عادل افزود: ايشان به دولت اسلامي اشاره كردند و فضاي اسلامي بودن دولت را توضيح دادند. همچنين با تحسين رييس جمهور و دولت جديد كه مفهوم عدالت را مفهوم مركزي و محوري برنامه خود قرار دادند بر لزوم توجه به عدالت و تلفيق عدالت و معنويت از يكسو و عدالت و عقلانيت از سوي ديگر تاكيد كردند.
وي تصريح كرد: توجه به ظرايف و دقايق مفاهيم موردنظر رهبري ضروري است و بايد ببينيم توجه ايشان به عدالت و معنويت به چه دليل است البته ايشان در روز تنفيذ هم تذكراتي در اين زمينه داشته اند كه مي تواند آموزنده باشد. ايشان در اين ديدار به پرهيز از سطحي نگري و آزادي فكر و بيان و مبارزه با فساد كه همواره ما را به آن دعوت مي كنند تأكيد كردند.
رييس مجلس به نامه تشكر رييس جمهور از مجلس اشاره كرد و گفت: از برخورد منطقي و محبت آميز ايشان با مجلس تشكر مي كنم خصوصا باتوجه به اينكه چهار نفر از وزراي ايشان راي نياورده بودند اين برخورد منطقي و مهربانانه ايشان جاي شكر و تقدير دارد.
رييس مجلس شوراي اسلامي اظهارداشت: در چند روز اخير بعد از راي اعتماد به وزرا شاهد سه برخورد در سطح جامعه بوده ايم.
دسته اول بسياري از مردم بودند كه موضع مستقل مجلس را تحسين كرده اند و استنباط من اين است كه مردم واقعيت كار مجلس را درك كرده اند. در كنار اين دسته عده ديگري هم بوده اند كه از مجلس گله كرده و كتباً يا شفاهاً سخناني گفته اند اينان علاقمندان به دولت هستند و تصور مي كنند عدم راي اعتماد به وزرا به معناي مخالفت با دولت است كه طبعاً اينطور نيست.
وي ادامه داد: عده سومي هم هستند كه به تفسيرهاي سياسي از رفتار مجلس پرداخته اند و همان حرف هاي قديمي و تحليل هاي كهنه را مطرح كردند و عبارت هايي نظير «مافياي قدرت و ثروت مانع شد» و يا «بازي پنهان طيف ها در مجلس» يا «پشت پرده مجلس مي گذرد» راست سنتي، راست مدرن و عباراتي از اين دست را به كار بردند كه اگر همه اين حرف ها را سرهم كنيم يك مشكل مردم حل نمي شود.
رييس مجلس خاطرنشان كرد: ما به اين دوستان توصيه مي كنيم به واقعيات توجه كنند و مطمئن باشند هيچ اتفاقي در مجلس نيفتاده و مجلس وحدت خود را حفظ كرده و اصولگرايي حاكم است و هيچ تفرقه و شكافي در مجلس نيست البته اختلاف سليقه در مجلس وجود دارد كه به شكر خدا مجلس اين توان را دارد تا اين اختلاف سليقه ها را تحمل كند.
حداد عادل افزود: نگران بروز اختلاف در مجلس و همچنين بين مجلس و دولت نباشيد ما با دولت آقاي احمدي نژاد نهايت همكاري را خواهيم داشت و آرمان هاي ايشان را آرمان هاي مجلس مي دانيم و با حفظ استقلال به وظيفه خود عمل مي كنيم اگرچه ممكن است در تشخيص برخي مصداق ها اختلاف سليقه هم پيدا كنيم.
شركت ملي نفت ايران مكلف
به بهينه سازي پالايشگاه ها شد
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني ديروز به ادامه بررسي لايحه الحاق موادي به قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت پرداختند و ۴۲ ماده از اين لايحه ۹۳ ماده اي را بررسي كردند.
در ادامه بررسي اين لايحه نمايندگان شركت ملي نفت را مكلف كردند جايگاه هاي موردنياز عرضه گاز طبيعي فشرده (CNG) را با همكاري بخش غيردولتي احداث كند، احداث اين جايگاه ها با اولويت شهرهاي بزرگ و در مسير راه هاي اصلي ميان اين شهرها صورت خواهد گرفت و در مناطقي هم كه سرمايه گذار بخش خصوصي تمايل به احداث نداشته باشد شركت ملي نفت موظف است راساً به احداث جايگاه عرضه گاز طبيعي فشرده اقدام كند.
مجلس همچنين وزارت كشور را موظف كرد ضمن ساماندهي حمل و نقل درون شهري درخصوص جايگزيني و واگذاري خودروي سوله اي براي حمل و نقل عمومي درون شهري به صورت دوسوخته يعني بنزين و گازسوز با ارايه تسهيلات مناسب اقدام كند.
مصوبه مجلس وزارت صنايع و معادن را هم مكلف كرده است هماهنگ و متناسب با برنامه هاي اعلام شده دولت در اين زمينه براي عرضه خودروهاي دوسوخته برنامه ريزي كند.
مجلس همچنين با هدف جلب سرمايه هاي بخش غيردولتي در توليد برق به شركت توانير اجازه داد براي هريك از نيروگاه هايي كه بنا به تشخيص وزير نيرو قابليت واگذاري به بخش غيردولتي را داشته باشد يك شركت مستقل دولتي تاسيس و حداقل ۶۵ درصد از سهام آن را از طريق بورس واگذار كند.
مصوبه مجلس در اين زمينه تصريح مي كند كه مسئوليت تامين نيروي برق كشور طبق اصل ۴۴ قانون اساسي به عهده وزارت نيرو است و اجراي اين تصميم بايد به نحوي باشد كه به تامين نيرو لطمه اي وارد نشود.
همچنين با مصوبه مجلس دستگاه هاي اجرايي موظفند ۱۰۰ درصد كسور بازنشستگي سهم دولت را تامين و پرداخت كنند. با تصويب مجلس وجوهي هم كه دستگاه هاي اجرايي به استناد مجوزهاي قانوني به عنوان يارانه پرداخت مي كنند كمك دولت تلقي شده و با اعلام وصول دريافت كننده به حساب هزينه قطعي دستگاه هاي پرداخت كننده منظور مي شود.
براساس يكي ديگر از مصوبات مجلس مطالبات قطعي شده سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليدكنندگان از اشخاص حقيقي و حقوقي و شركت هاي دولتي بابت مابه التفاوت به وزارت امور اقتصادي و دارايي منتقل مي شود.
اين وزارتخانه مكلف است اين مطالبات را براساس مقررات فصل نهم قانون ماليات هاي مستقيم وصول و به حساب درآمد عمومي كشور واريز كند.
مجلس همچنين مدارس و مراكز شبانه روزي سازمان آموزش فني و حرفه اي وابسته به وزارت كار را هم مانند دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي مشمول دريافت ارزاق ارزان قيمت با نرخ يارانه اي كرد.
در پايان جلسه علني مجلس شوراي اسلامي نامه بيش از ۱۷۰ نماينده خطاب به رييس جمهور درخصوص ضرورت ارايه هرچه سريع تر لايحه ارتقاء و حفظ سلامت آحاد جامعه به منظور كاهش مصدومان جاده اي قرائت شد. نمايندگان در اين نامه با اشاره به كشته و مصدوم شدن دهها نفر از هموطنان در حوادث جاده اي به ضرورت كاهش نقاط حادثه خيز، ساماندهي اورژانس كشور و رفع ديگر عوامل موثر در اين زمينه تاكيد كرده اند.
دولت براساس قانون بايد حداكثر تا ۱۱ اسفند ۸۳ اين لايحه را ارايه مي كرده است اما تاكنون اين كار صورت نگرفته است.
جلسه علني بعدي مجلس يكشنبه سوم مهرماه برگزار مي شود و نمايندگان در سه هفته اي كه جلسات علني ندارند موظفند يك هفته براي بررسي اوضاع به حوزه هاي انتخابيه خود بروند و دو هفته ديگر هم نيمه دوم تعطيلات تابستاني آنها به حساب مي آيد.

وظيفه دولت اسلامي پيشرفت در همه زمينه هاست
ايسنا: دكتر محمود احمدي نژاد رييس جمهوري اسلامي ايران،  از آزادگان و جانبازان به عنوان پرچم هاي برافراشته انقلاب و نشانه هاي جاودانه افتخار، عزت و سربلندي ملت ايران ياد كرد. رييس جمهور در ديدار جمعي از آزادگان و جانبازان دوران دفاع مقدس گفت: كمال جويي معنوي در ميان جانبازان و آزادگان بسيار قوي است و وجود ارزشمند و با بركت آنان، تضميني براي تحقق آرمان هاي بلند انقلاب اسلامي است و موجب جاري شدن الطاف الهي به روي ملت ايران مي شود.
رييس جمهور در بخش ديگري از سخنانش، جانبازان را «انقلاب ناطق» خواند و تصريح كرد كه انقلاب اسلامي ايران يك انقلاب معمولي نيست بلكه نتيجه  رويكرد، انتخاب و تصميمي آگاهانه از سوي ملتي برخوردار از تمدني عظيم، درخشان و پيشرفته است كه با علم و آگاهي به حقانيت اسلام ناب به استقبال آن رفت و اسلام علوي را با آغوش باز پذيرفت. وي انقلاب اسلامي ايران را ادامه  حركت انبياء الهي دانست و در تبيين اين مهم افزود: هدف اصلي انقلاب، زمينه سازي براي طلوع خورشيد درخشان امامت و برپايي حكومت عدل الهي است و تحقق چنين حكومتي هدف غايي و هميشگي تمام انبياء الهي بوده است.
احمدي نژاد تاكيد كرد كه وظيفه  دولت اسلامي در شرايط امروز، تلاش همه جانبه براي زدودن فقر و فساد از جامعه، رفع محروميت ها و آباد كردن سريع اين سرزمين مقدس و پيشرفت در تمامي زمينه هاست.
رييس جمهور گفت كه از جانبازان و آزادگان عزيز به عنوان پرچم هاي برافراشته انقلاب اسلامي انتظار دارد تا با اهتمام نسبت به مسايل كشور، دولت اسلامي را در جهت عدالت گستري و خدمت به بندگان خدا ياري دهند.
پيش از سخنان رييس جمهور، چند تن از جانبازان و آزادگان، برخي از مسايل و مشكلات خود را با دكتر احمدي نژاد در ميان گذاشتند.

گزارش رئيس دفتر مناطق محروم كشور
از طرح ها و پروژه هاي افتتاحي در هفته دولت
ايسنا: هيات دولت صبح روز گذشته به رياست دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور تشكيل جلسه داد.در اين جلسه رئيس جمهور بر مراقبت از اموال عمومي و جلوگيري از اسراف، اتلاف و هزينه هاي زائد در دستگاه هاي دولتي تأكيد كرد.در ادامه اين جلسه رئيس دفتر مناطق محروم كشور گزارشي از طرح ها و پروژه هاي افتتاحي در هفته دولت در مناطق توسعه نيافته  كشور ارائه نمود.
بر اساس اين گزارش در هفته دولت ۱۵۴۹ طرح و پروژه عمراني، زيربنايي، توليدي و اشتغال زا در مناطق ياد شده به بهره برداري رسيده است.
با اجراي پروژه هاي ياد شده ۲۴۵۴ روستا با جمعيتي بالغ بر ۱۸۸ هزار خانوار از خدمات عمراني و زيربنايي بهره مند شده اند. همچنين با اجراي پروژه هاي توليدي ۱۷۶۸ شغل جديد ايجاد شده است.

وزير كشور: مركزيت را در وزارتخانه از بين مي بريم
ايسنا: وزير كشور جديد ايران روابط دو جانبه بين تهران و رياض را ممتاز و پيشرفته توصيف كرد و گفت: اميدواريم سطح اين روابط در زمينه هاي متعدد توسعه يابد. پورمحمدي، وزير كشور جديد ايران در گفت وگو با روزنامه الجزيره، چاپ عربستان اظهار داشت: اصولي بر روابط دو كشور حكمفرماست كه مهمترين آن اسلام، تاريخ، جغرافيا و بيت الله الحرام است كه مركز وحدت تمامي مسلمانان است. وي افزود: رئيس جمهور از همه مسئولان خواسته تا در راستاي خدمت به مردم گام بردارند.
پورمحمدي درباره نقش نظارت بر انتخابات آينده اظهار داشت: اين مراكز در قانون اساسي كشور وجود قانوني دارند. اما طبيعتاًِ ما با مسئولان درباره فعاليت هايشان در آينده مشورت خواهيم كرد. وي افزود: ما سعي داريم مركزيت را در وزارتخانه از بين ببريم تا بتوانيم به برخي استانهاي دور دست هم امتيازاتي اعطا كنيم.
پورمحمدي درباره اتهام برخي ها به وي مبني بر اينكه وزارت كشور را با نگاهي اطلاعاتي اداره مي كند تصريح كرد: ما اعتقادي به اين مساله نداريم و نمايندگان بايد اين گونه نگراني ها را كنار بگذارند، درست است كه ما در زمينه امنيتي فعاليت داشته ايم، اما اين مساله به ساير افكار ما غلبه ندارد.

غلامحسين الهام در مراسم سالگرد ربوده شدن رهبر شيعيان لبنان:
امام موسي صدر متعلق به بشريت است
گروه سياسي: هتل انقلاب تهران عصر روز سه شنبه محل برگزاري مراسمي به مناسبت بيست و هفتمين سالگرد ربوده شدن امام موسي صدر رهبر شيعيان لبنان بود.
به گزارش خبرنگار ما در اين مرا سم كه با حضور خانواده امام موسي صدر و برخي از سفراي كشورهاي عربي و دوستان اين شخصيت برجسته شيعي برگزار شد، غلامحسين الهام، رييس دفتر رييس جمهور و سخنگوي شوراي نگهبان، مهندس چمران، هادي خامنه اي، سردار ميرفصل باقرزاده، سردار ذوالقدر، سعيد ابوطالب، مهدي كوچك زاده، حجت الاسلام اختري، غفوري فرد، سيدمحمد علي ابطحي، علي مطهري، استاد دواني ازجمله ميهمانان ايراني اين مراسم بودند.
بخش سرود ملي «جمهوري اسلامي» ، «لبنان» و سرود «جنبش امل» آغازگر رسمي مراسم سالگرد ربوده شدن امام موسي صدر بود. عادل عون نماينده جنبش امل در تهران اولين سخنران اين نشست بود. او به زبان عربي سخنراني كرد اما متن تايپ شده سخنانش به فارسي روي ميز ميهمانان قرار داشت. وي در بخشي از سخنانش گفت: ما اميد فراواني به رهبران و ملت جمهوري اسلامي ايران كه امام موسي صدر را خوب مي شناسند، داريم.
امام صدري كه ماه لبنان بود و هنوز ماهي است كه در پشت شب مخفي شده است و حقا كه اين ماه نمايان خواهد شد و خواهد درخشيد و تا ابد در فكر و قلبمان طواف خواهد كرد.
نماينده جنبش امل ادامه داد: امام موسي صدر به گروه هايي كه در معرض انحراف و گمراهي بودند، روي مي آورد و براي اينكه آنها را اصلاح كند، مثل ديگر علماي دين فقط به موعظه هفتگي و مناسبت ها و حسينيه ها اكتفا نمي كردند، بلكه پا را فراتر نهادند و با تاسيس پروژه هاي خيريه كه دست جوانان را بگيرد و به سوي كشتي نجات ببرد و از نابودي نجات دهد، پرداختند.
در ادامه اين مراسم، مهندس مهدي چمران، رييس شوراي اسلامي شهر تهران و برادر شهيد چمران درمورد ربوده شدن امام موسي صدر گفت: امام موسي صدر و شيخ محمد يعقوب و بدرالدين عباس در ۲۷ سال قبل در چنين روزي به دعوت رسمي شخصي قذافي به ليبي رفتند و ديگر هرگز بازنگشتند، قزاقي آنها را براي شركت در مراسم سالروز انقلاب ليبي دعوت كرده بود، امام موسي صدر و همراهانش با اتومبيل تشريفاتي، به كاخ قذافي رفتند و درست يك روز قبل از شروع جشن ها، ناپديد شدند.
چمران رفتارهاي غيرمتعارف قذافي را منحصر به اين مورد نخواند و تصريح كرد: قذافي يك بار سعي كرده بود همين كار را با ياسر عرفات بكند و او را بطور مخفيانه دستگير كند كه موفق نشد. مسئوليت رسمي ربوده شدن امام موسي صدر و دو همراهش مستقيما برعهده قذافي است.
رييس شوراي اسلامي شهر تهران درخصوص زمينه هاي ربودن رهبر شيعيان لبنان گفت: امام موسي صدر درست در آستانه پيروزي انقلاب اسلامي در ايران؛ ربوده شد، استعمار و استكبار احساس كردند كه اگر امام خميني در كشورهاي عربي و اسلامي بازوان و دستهاي قوي داشته باشد، انقلاب اسلامي خيلي زود به اين كشورها سرايت مي كند و به همين خاطر تصميم گرفتند، اين دستهاي قوي را قطع كنند.
رييس شوراي اسلامي شهر تهران ادامه داد: بايد بدون تعارف قبول كنيم كه تلاش هايي كه از طرف ايران براي روشن شدن سرنوشت امام موسي صدر انجام شده، كافي و منصفانه نبوده است، اين تلاش ها حتي در حد  آزادي يك فرد معمولي هم نبوده است چه برسد امام موسي صدر.
غلامحسين الهام رييس دفتر رييس جمهور سخنران بعدي مراسم بيست و هفتمين سالروز ربوده شدن امام موسي صدر بود. الهام تصريح كرد: شخصيت امام موسي صدر متعلق به همه جامعه بشري است، او فقط متعلق به ايران يا لبنان نيست، شخصيت امام صدر فراتر از مرزهاي خاكي است، امام موسي صدر در خدمت رساني به انسان هاي محروم، كارنامه درخشاني دارد.
الهام در پايان سخنان كوتاهش گفت: انتظار اين است كه براي روشن شدن سرنوشت امام موسي صدر، تلاش هاي جدي تري انجام شود.
آخرين سخنران اين مراسم، صدرالدين صدر، فرزند امام موسي صدر بود كه به شرح آخرين تحولات پرونده ربودن امام موسي صدر پرداخت. صدر گفت: امام موسي صدر و همراهانش بنا به دعوت رسمي قذافي در ۲۵ اوت ۱۹۷۸ وارد ليبي شدند و ديگر هرگز بازنگشتند، بعد از حدود ۲۴ سال، در اوت سال ۲۰۰۲ قذافي در اولين واكنش نسبت به ربوده شدن امام موسي صدر گفت: ايشان (امام موسي صدر) بنا به دعوت ما به ليبي آمدند، بعضي ها به من گفتند كه ايشان به ايتاليا رفتند ولي ممكن است ايشان در ليبي مفقود شده باشند، به هرحال بياييد كمك كنيد تا ايشان را پيدا كنيم(!)
فرزند امام موسي صدر ادامه داد: دومين حركتي كه براي روشن شدن سرنوشت امام موسي صدر انجام شد، لايحه اي بود كه توسط دادستان كل لبنان مبني بر مظنون بودن معمر قذافي و هفده نفر ديگر با شكايت خانواده امام موسي صدر و دولت لبنان به دادگاه عالي لبنان ارايه شد، ولي نه قذافي و نه آن هفده نفر و نه حتي نماينده اي از طرف ايشان در دادگاه حاضر نشد كه اين «عدم حضور» خود معنايي خاص دارد.
صدرالدين صدر در پايان سخنانش گفت: اخيراً تعداد زيادي از نمايندگان مجلس لبنان، عهد بسته اند كه اين پرونده را به پايان برسانند و آن را در برنامه دولت جديد لبنان هم گنجانده اند و امروز خوشحاليم كه برادرانمان در حزب الله لبنان و جنبش امل برسر موضوع امام موسي صدر و ساير مسايل به تفاهم و اتحاد رسيده اند، اميدواريم آقاي احمدي نژاد هم كمك كنند كه اين پرونده به جايي برسد.

وزراي اروپايي ايران را به بازگشت
به مذاكرات هسته اي فرا مي خوانند
فارس: وزراي خارجه كشورهاي عضو اتحاديه اروپا پس از پايان تعطيلات تابستاني خود در نشست دو روزه كه از پنج شنبه آغاز مي شود، از ايران مي خواهند به مذاكرات هسته اي خود با سه كشور اروپايي ادامه دهد.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس از بروكسل، در اين نشست كه «جك استرا» ، وزير امور خارجه انگليس و رئيس دوره اي اتحاديه اروپا ميزباني آن را بر عهده دارد، از ايران درخواست مي شود براي جلوگيري از ارجاع به شوراي امنيت سازمان ملل به مذاكرات با سه كشور اروپايي بازگردد.
يك ديپلمات انگليسي گفت سه كشور فرانسه، آلمان و انگليس متعهد شده اند با تهديد به ارجاع ايران به شوراي امنيت سازمان ملل در نشست شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي در ۱۹ سپتامبر شركت كنند.
سه كشور اروپايي مدعي هستند اين اقدام ايران بر خلاف توافقنامه ماه نوامبر ۲۰۰۴ اين كشور است كه در آن تهران متعهد به تعليق توليد سوخت هسته اي تا زمان مذاكره منتج به توافق دائم شد.
ايران بارها اعلام كرده است از حق خود براي دستيابي به برنامه هسته اي صلح آميز دست نمي كشد.
ديپلماتهاي اتحاديه اروپا گفتند اين اتحاديه پيش از هر نوع تصميم گيري درمورد چگونگي پيشبرد اين روند، در انتظار گزارشي درمورد تحولات اخير هسته اي ايران توسط آژانس بين المللي انرژي اتمي مي ماند.
انتظار مي رود گزارش آژانس اتمي درمورد ايران سوم سپتامبر توسط «محمد البرادعي» دبير كل آژانس ارائه شود.

نمازجمعه اين هفته تهران به امامت
آيت الله امامي كاشاني اقامه مي شود
مهر: ستاد برگزاري نماز جمعه اعلام كرد كه نماز جمعه اين هفته تهران به امامت آيت الله امامي كاشاني اقامه مي شود.
ستاد برگزاري نمازجمعه ضمن تبريك فرارسيدن سالروز مبعث نبي اكرم(ص) از مردم خداجوي تهران براي حضور پرشور در اين مراسم عبادي و سياسي در دانشگاه تهران دعوت به عمل آورد.

فايننشال تايمز: دروغگويي اروپا باعث شكست
مذاكرات هسته اي با ايران شد
فارس: يك روزنامه انگليسي با اشاره به اينكه دروغگويي اروپا در مذاكرات هسته اي با ايران باعث شكست اين مذاكرات شد، نوشت: «اتحاديه اروپا ثابت كرد كه نامناسب ترين ميانجي در بن بست هسته اي بين ايران و آمريكا است.»
روزنامه «فايننشال تايمز» در شماره روز گذشته خود افزود: «در حالي كه اروپا بر آن بود امتياز هاي زيادي را از سوي ايران بدست آورد اما در متقاعد كردن واشنگتن به ارائه امتيازات كافي به ايران در موافقت با چشم پوشي از حقوقش بر اساس پيمان منع گسترش سلاحهاي هسته اي شكست خورد.»
بنا بر اين گزارش، اروپايي ها هنگامي كه حق ايران براي غني سازي اورانيوم را در ازاي حمايت محدود آمريكا از تلاشهاي ديپلماتيك اتحاديه اروپا ناديده گرفتند، به شكست محكوم شدند.
اما حق ايران براي غني سازي اورانيوم در پيمان منع گسترش سلاحهاي هسته اي تضمين شده و اقدام ايران در تعليق فعاليتهاي مربوط به غني سازي اورانيوم اقدامي داوطلبانه و غيرالزام آور است.

رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران ابقا شد
دكتر «حسين  دهقان » طي  حكمي از سوي  رئيس  جمهوري ، در سمت  معاون  رئيس جمهوري  و رئيس  بنياد شهيد و امور ايثارگران  ابقا شد.
روابط عمومي بنياد شهيد و امور ايثارگران  در پي  صدور اين  حكم ، ضمن انتشار خلاصه اي  از سوابق  كاري  و علمي دكتر حسين  دهقان ، اعلام  كرد كه  وي ۴۷ ساله  و در طول  سال هاي  پس  از پيروزي  انقلاب  اسلامي ، مسئوليت هايي  از جمله فرماندهي  سپاه  منطقه  ۱۰ (تهران )، فرماندهي  نيروي  هوايي  سپاه ، جانشيني  ستاد مشترك  سپاه  و جانشيني  وزير دفاع  و پشتيباني  نيروهاي  مسلح  را به  عهده  داشت . وي دانش آموخته  رشته  مهندسي  متالوژي  در مقطع  كارشناسي  و كارشناسي ارشد و دانشكده  فني  دانشگاه  تهران  و داراي  دكتراي  مديريت  از دانشكده مديريت  دانشگاه  تهران  است .
مديريت  استراتژيك ، سياست  دفاعي  و نقش  خلاقيت  در مديريت  و اصول طراحي  و مديريت  سازمان  از جمله  تاليفات  دهقان  است .
وي ، در ارديبهشت  ماه  سال  ۸۳ بدنبال  ادغام  سه  نهاد متولي  رسيدگي  به امور ايثارگران  شامل  بنياد شهيد انقلاب  اسلامي ، سازمان  امور جانبازان  وستاد رسيدگي  به  امور آزادگان ، و تشكيل  بنياد شهيد و امور ايثارگران ، به  عنوان  معاون  رئيس  جمهوري  و رئيس  اين  بنياد منصوب  شد.
اجراي  طرح  هدايت  الكترونيك  تامين  فراگير (هاتف )، ايجاد پايگاه  اطلاع رساني  تحت  عنوان  ايثار و تهيه  و تدوين  لايحه  نظام  جامع  خدمت  رساني  به ايثارگران  نيز از جمله  اقدامات  وي  در اين  بنياد است .

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |  
|  ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |