چهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۰۵ - Sep 21, 2005
ساعت رسمي كشور نيمه شب يك ساعت عقب مي رود
گروه اجتماعي: ساعت رسمي كشور از ساعت ۲۴ امروزسي ام شهريورماه يك ساعت به عقب بر مي گردد.
به گزارش دفتر رياست جمهوري براساس مصوبه هيات دولت ،ساعت رسمي كشور هر سال در ساعت ۲۴ روز اول فروردين يك ساعت به جلو كشيده مي شود و در ساعت ۲۴ روز سي ام شهريورماه به حالت سابق خود بر مي گردد.

فريبي به نام جابه جايي دانشجو در دانشگاه ها
شيادان در كمين دانشجويان ناآگاه از قوانين هستند
002490.jpg
گروه اجتماعي: آرزوي تحصيل در پايتخت و تعدد شركت كنندگان در كنكور سراسري و دانشگاه آزاد موجب بالا رفتن تقاضا براي راه يافتن به دانشگاه هاي موجود در تهران شده است.
با توجه به اعلام نتايج كنكور سراسري و دانشگاه آزاد، سيل تقاضاهاي جابجايي و انتقال در دانشكده ها آغاز مي شود. در همين ارتباط، هستند شيادان و فرصت طلباني كه از اين تقاضاي فزاينده به نفع خود بهره برداري مي كنند.
در همين ارتباط، خبرگزاري ايسنا گزارش مفصلي مخابره كرده است كه مي خوانيد.
در و ديوارهاي اطراف دانشگاه هاي بزرگ كشور به ويژه تهران،  اين روزها پوشيده از تراكت ها و تقاضاهاي جابجايي دانشجوياني شده است كه غافل از ناممكن و غيرقانوني بودن آن، از طريق برخي افراد سودجود و پرداخت هزينه هاي گزاف اميدوار به جابجايي و تحصيل در شهر و دانشگاه دلخواه خود هستند.
اين جابجايي و نقل انتقال دانشجو در حالي صورت مي گيرد كه بسياري از متقاضيان جابجايي نمي دانند كه نقل و انتقال قانون خاص دارد و بايد تراز نمرات علمي و سطح دانشگاه هاي پذيرفته شدگان با يكديگر سنخيت داشته باشند.
باندهاي كلاه برداري فروش رتبه
معاون آموزشي دانشگاه تهران جابجايي دانشجو از طريق فروش رتبه را ممنوع و غيرممكن دانست.
دكتر حسيني با تأكيد بر اينكه در دانشگاه هاي دولتي و آزاد جابجايي دانشجو صورت نمي گيرد، گفت: در دانشگاه هاي كشور هيچ موردي كه دانشجو بتواند از طريق جابجايي با يك فرد ديگري منتقل شود وجود ندارد.
وي تصريح كرد: دانشگاه ها صرفا بر اساس معرفي و پذيرشي كه توسط سازمان سنجش صورت گرفته، نسبت به ثبت نام افراد واجد شرايط اقدام مي كنند. وي ادامه داد: قطعا اگر دانشگاه، فردي را ثبت نام كند، بر اساس ليستي كه سازمان سنجش در اختيار آن قرار داده است انجام مي دهد.
جابجايي پولي
وي با اظهار تاسف از كاركرد برخي شركت هاي فرصت طلب براي اخاذي از دانشجويان به منظور فروش رتبه، گفت: پذيرش دانشجو در كشور راه هاي تعريف شده خود را دارد كه در مقطع كارشناسي صرفا معرفي دانشجو از سنجش صورت مي گيرد و در مقطع كارشناسي ارشد برخي دانشگاه ها مصاحبه اي را برگزار مي كنند اما باز هم معرفي دانشجو از طريق سازمان سنجش صورت مي گيرد، در مقطع دكترا نيز دانشگاه ها راسا اقدام به پذيرش دانشجو مي كنند كه اين پذيرش قوانين و مقررات خاص خود را دارد.
وي هرگونه فروش رتبه را در دانشگاه تهران ممنوع و غيرممكن اعلام كرد و گفت: هر كس ادعايي غير روال طبيعي را داشته باشد كذب است.
جابجايي در دانشگاه آزاد ممنوع است
در دانشگاه آزاد اسلامي هم با توجه به مقررات آموزشي و آيين نامه هاي مصوب دانشگاه آزاد اسلامي جابجايي دانشجويان ممنوع و غير مجاز است.
دكتر محمدحسين پوركاظمي در گفت وگو با خبرنگار آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: سالها پيش در مجلس قانوني براي جابجايي دانشجو تصويب شده بود، اما اين نقل و انتقال در برابر پرداخت پول نيست و دانشگاه ها هيچ كدام اين نوع انتقال را قبول نمي كنند.
وي فروش رتبه را بحثي بي معنا دانست و گفت: فروش رتبه نوعي كلاهبرداري است و متاسفانه برخي از ناآگاهي مردم و اضطراب خانواده ها استفاده كرده و اقدام به كلاهبرداري از داوطلبان ورود به دانشگاه ها مي كنند.
دكتر پوركاظمي با اشاره به مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي تسهيل جابجايي دانشجو، اين مصوبه را در جهت جابجايي دانشجو موثر بيان كرد.

يك ماه تعطيلي براي عامل تصادف منجر به فوت ۶ نفر
ايسنا:پروانه فعاليت تعاوني ۳ مسافربري (شعبه پايانه جنوب تهران) كه اتوبوس آن عامل تصادف محور «قزوين ــ رشت» بود و بر اثر آن ۶ تن كشته شدند، به مدت يك ماه لغو شد.
سرهنگ سيد هادي هاشمي، معاون عمليات ترافيكي پليس راه كشور ،افزود: در ساعت ۲۲ دقيقه بامداد روز ۲۶ شهريور ماه سال جاري اتوبوس شماره ۵۱۴ ن ۱۳ - تهران متعلق به تعاوني ۳ مسافربري (شعبه پايانه جنوب) به رانندگي وهاب شكاري ۵۱ ساله كه از مبداء تهران به مقصد اردبيل در حركت بوده است، در محور «قزوين ــ رشت»، كيلومتر ۲۷ قزوين به علت تجاوز به چپ ناشي از سبقت، با يك دستگاه سواري پيكان به شماره ۹۸۸ د۳۷ ــ ايران ۳۳ كه حامل ۷ سرنشين ۴ نفر بالغ و سه بچه بود، برخورد كرد كه در پي آن ۶ نفر در دم كشته و يك نفر به شدت مجروح شد.
وي افزود: متعاقب آن با درخواست تشكيل جلسه فوق العاده كميسيون ماده ۱۲ آيين نامه حمل بار و مسافر از سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي به تخلفات تعاوني ۳ مسافربري (شعبه پايانه جنوب) رسيدگي و پرونده فعاليت شعبه شركت مذكور (در پايانه جنوب تهران) به مدت يك ماه لغو شد كه اين ممنوعيت از ۲۹ شهريور ماه سال جاري اعمال مي شود.
معاون عمليات ترافيكي پليس راه كشور تصريح كرد: نظر به اين كه قصور تعاوني ۳ و تخلف راننده اتوبوس موجب كشته شدن كل اعضاي يك خانواده شده، لازم است شركت ها و مؤسسات و تعاوني هاي مسافربري نسبت به اداي وظيفه قانوني خود از هيچ كوششي دريغ نكرده و رانندگان ناوگان مسافربري نيز توجه داشته باشند كه تصادف معلول لحظه هاست و هر تخلف در رانندگي يك فاجعه را به دنبال خواهد داشت و مسافرين اتوبوس ها نيز تخلفات يا شكايات و يا رضايت خود از رفتار و عملكرد رانندگان اتوبوس ها را با تلفن ۱۱۰ با ناجا در ميان بگذارند.
وي در پايان گفت: سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي وزارت راه و ترابري نيز بايد با نظارت ميداني بر عملكرد شركت ها و مؤسسات و تعاوني هاي حمل و نقل عمومي و بار مسافر دقت نظر بيشتري نشان دهد تا با رعايت ضوابط و مقررات شاهد بروز حوادث ناگوار جاده اي نباشيم.

كمبود نشاط موجب گرايش به مدل هاي
كاذب شادي آور مي شود
002496.jpg
ايسنا: كمبود نشاط در جامعه يكي از مهمترين عوامل گرايش جوانان و نوجوانان به سوي مدل هاي كاذب هيجان زا و شادي آور است.
دكتر علي ترابي، كارشناس امور اجتماعي و استاد دانشگاه در حاشيه بازديد از سومين جشنواره فرهنگي « ورزش، گردش و نشاط» افزود: الگوهاي ناقص يا هدف دار، در پوشش تهاجم فرهنگي مدل هاي فراغت كاذب و منجر به بزهكاري را در جامعه عرضه مي كند.
وي با اظهار تأسف به متنوع نبودن الگوهاي شادي در جامعه تصريح كرد: ايجاد فضاهايي كه عموم مردم بتوانند از امكانات تفريحي و آموزشي آن به طور رايگان استفاده كنند، در تقابل با تهاجم فرهنگي بسيار مؤثر است.
ترابي در ادامه گفت: كمبود نشاط و شادي علاوه بر آن كه موجب فقر ذهني در بين جوانان و نوجوانان مي شود بستر مناسبي را براي اشاعه افسردگي و رخوت بين اقشار مختلف جامعه ايجاد مي كند.
اين استاد دانشگاه روابط اجتماعي، كار، پويايي و فعاليت، اوقات فراغت مناسب، رفاقت و صميميت و نگرش مثبت به زندگي را از عمده علل شادي در جامعه دانسته و گفت: شادي هاي كه همراه با جمع بوده، همنوايي با فطرت دروني انسان ها داشته و با مشاركت و پويايي و عاري از انحراف و كجرويي باشد پايدار، مثبت و اثرگذار خواهد بود.
وي در پايان گفت: برپايي چنين جشنواره اي نشان دهنده آن است كه مي توان با حفظ و احترام به اعتقادات مذهبي فضايي را براي ايجاد نشاط در جامعه فراهم آورد.
گفتني است جشنواره فرهنگي« ورزش، گردش و نشاط» از ۲۶ شهريور ماه در مجموعه ورزشي آزادي آغاز به كار كرده و تا ۸ مهر ماه هر شب از ساعت ۱۸ لغايت ۲۳ ميزبان عموم مردم است.

سرپرست مجتمع قضايي خانواده:
فقر،اعتياد و عدم تفاهم سه عامل طلاق هستند
ايسنا: طلاق به عنوان يك معضل اجتماعي، علل گوناگوني دارد؛ ۳ علت عمده  طلاق عبارتند از: اول، مباحث اقتصادي، فقر، بيكاري و دغدغه هاي معيشتي؛ دوم، اعتياد كه با توجه به زياد شدن روز افزون معتادان اين پارامتر به يكي از مهم ترين علت هاي طلاق تبديل شده است و در نهايت عدم تفاهم زوجين كه بسياري از طلاق ها در اين قالب رخ مي دهد و زن و شوهر ها با وجود اين كه هيچ كدام مشكل خاصي ندارند، نمي توانند با هم زندگي كنند.
عباس جعفري دولت آبادي، رئيس مجتمع قضايي خانواده ۱ با بيان اين مطلب،گفت: برخي از طلاق ها ناشي از ازدواج هاي غلط است، ازدواج هايي كه يا ناشي از اجبار يا ناشي از عدم شناخت، عواطف و احساسات زودگذر يا ازدواج بدون تعمق بوده است.
برخي از طلاق ها از ازدواج هاي نادرست و برخي ديگر از دخالت ها و دلسوزي هاي نابجاي ديگران سرچشمه مي گيرد؛ اگر ما مي توانستيم به خانواده ها آموزش دهيم كه به جاي دخالت، فرزندان خود را راهنمايي كنند؛ زمينه بسياري از طلاق ها از بين مي رفت.
وي، معتقد است: يكي از مشكلات مهم زنان در دادگاه ها بحث هزينه  دادرسي است؛ زن براي ادامه  زندگي نفقه مي خواهد ولي هزينه  دادرسي ندارد؛ مهرش را مي خواهد به اجرا بگذارد، ولي باز هم هزينه  دادرسي ندارد.
براي برطرف شدن اين مشكلات بايد تسهيلاتي در اين بخش ها به وجود آوريم، ما بايد هزينه  دادرسي را در برخي پرونده ها مانند نفقه برداريم.
برخي از احكام را قطعي اعلام كنيم تا اطاله كم تر شود وگرنه با وجود قوانين فعلي اطاله  دادرسي همچنان ادامه دارد.
جعفري در خصوص اثر فساد در جامعه بر روابط بين زوجين اظهار داشت: معتقدم كه فساد و فحشا از عوامل مهم آسيب هايي است كه استحكام خانواده را از ميان مي برد.
يعني خانواده اي كه بخواهد از خطرات مصون بماند بايد در محيط سالم رشد كند وقتي زوجين دچار روابط نامشروع شوند، بر روي كانون خانواده و در نتيجه فرزندان و رفتار آنها تاثير مي گذارد. حكومت در اين بخش بايد به طور جدي برنامه ريزي كند.
ليلا اسدي، معاون قضايي مجتمع خانواده نيز درباره  نگاه مردسالارانه  قوانين گفت: مساله  دفاع از حقوق زنان در كل دنيا وجود دارد و همين مساله باعث به وجود آمدن نگاه فمينيستي شده است و نمي توان گفت علت به وجود آمدن اين نگاه، قانون مردسالارانه  كشور ماست.
من معتقدم كه قوانين ما به خصوص در حوزه  خانواده تا حدي نگاه مردسالارانه دارد ولي علت اصلي به وجود آمدن اين نگاه از ديدگاه هاي مردم و فرهنگ جامعه كه از ديرباز وجود داشته سرچشمه مي گيرد و هم اكنون آرام آرام در حال تغيير كردن است و البته به سمت صحيحي نمي رود.
جعفري در ادامه  اين مطلب افزود: با توجه به اين كه حق طلاق با مرد است مگر در مراحل اثبات عسر و حرج از جانب زن، اخيراًً زنان درصددند كه حق طلاق را در قالب شرط وكالت به دست آورند اين مساله كم كم در حال مطرح شدن است و مغايرتي با فقه ندارد.در حال حاضر زنان براي به دست آوردن حق طلاق مي توانند اين حق را به عنوان يكي از شروط ضمن عقد مطرح كنند.منتها جامعه در حال حاضر ظرفيت پذيرش اين حق را ندارد و كار فرهنگي و آموزش بيشتر در اين زمينه ضرورت دارد.

دستورالعمل بيمه تكميلي فرهنگيان اعلام شد
فارس: دستورالعمل اجرايي قراردادهاي بيمه درمان تكميلي فرهنگيان، بيمه عمر و حوادث كاركنان به سازمان هاي آموزش و پرورش استانها اعلام شد.
روابط عمومي  وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد. در راستاي ايجاد فرهنگ بيمه اي و تأمين پوشش هاي مختلف بيمه اي، قراردادهاي بيمه درمان تكميلي فرهنگيان، بيمه عمر و حوادث كاركنان و بيمه حوادث حين مأموريت كاركنان منعقد و به سازمانهاي آموزش و پروش استانها ابلاغ شده است.
مطابق اين دستورالعمل كاركنان شاغل تمام وقت در استخدام آموزش و پرورش به همراه خانواده آنها تحت پوشش بيمه قرار مي گيرند.
در اين دستورالعمل در خصوص نحوه دريافت خسارات آمده است بيمه شدگان مي بايست هزينه هاي درماني موضوع قرارداد را در صورت عدم استفاده از معرفي نامه رأسا پرداخت نموده و تصوير اسناد مدارك و صورتحساب بيمارستان را كه به تأييد سازمان هاي بيمه گر اوليه رسيده باشد به ضميمه چك دريافتي و تصوير شناسنامه و دفترچه بيمه و به همراه معرفي نامه محل خدمت و يا كارت درماني بيمه دانا جهت دريافت مازاد خسارت به بيمه گر تسليم نمايند.
طبق قرارداد حداكثر تعهدات بيمه گر در مورد هزينه هاي بيمارستاني تا سقف ۲۰ميليون ريال و در مورد درمان طبي و اعمال جراحي در بيمارستان تا سقف ۱۰ميليون ريال براي هر فرد خانواده در طول مدت قرارداد مي باشد.
بنابر همين گزارش اعمال جراحي كه به منظور زيبايي انجام مي گيرد از تعهدات بيمه گر خارج است مگر اين كه ناشي از وقوع حوادث تحت پوشش اين بيمه طي مدت قرارداد باشد.

مسئولان عالي قضايي تصويب كردند
ضرورت ثبت قرارداد پيش فروش
ساختمانها در دفاتر اسناد رسمي
002493.jpg
مهر: بر اساس مصوبه جلسه روز دوشنبه مسئولان عالي قضائي، تنظيم قرارداد مربوط به پيش فروش ساختمانها در دفاتر اسناد رسمي الزامي است.
روابط عمومي قوه قضاييه، اعلام كرد اين اقدام جهت جلوگيري از وقوع برخي جرايم از جمله بعضي كلاهبرداري ها صورت مي گيرد.
طبق اين مصوبه، شهرداري هاي سراسر كشور موظف هستند در زمان صدور پروانه احداث ساختمان براي هر واحد اختصاصي شناسنامه اي جداگانه با ذكر مشخصات كامل و مشاعات و ساير حقوق با شماره مسلسل صادر و به متقاضي تسليم كنند تا مستند سند پيش فروش قرار گيرد.
در اين جلسه همچنين مقرر شد، بر اساس اصلاحات به عمل آمده از اين به بعد براي تنظيم سند رسمي املاك به جز استعلام از سازمان ثبت اسناد كشور در رابطه با احراز مالكيت نيازي به استعلام از دستگاه ديگري نيست.
در نشست روز دوشنبه مسئولان عالي قضائي، به منظور تسهيل ثبت معاملات اموال غير در دفاتر اسناد رسمي، اين دفاتر هيچ گونه تكليفي جهت اخذ گواهي درمورد پرداخت بدهي هاي مربوط به ملك به سازمان ها و دستگاهها و سازمانهاي دولتي و عمومي ندارند.
در اين رابطه صرفا درخصوص وضعيت و سابقه مالكيت ملك مورد معامله از مبادي مربوط به احراز مالكيت استعلام لازم صورت گيرد.
در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي، آيت الله هاشمي شاهرودي به سازمان بازرسي كل كشور دستور داد از اين پس گزارشهايي كه به ستاد خبري اين سازمان ارسال مي شود پس از بررسي هاي لازم و حصول اطمينان در صحت و درستي آن، گزارش موضوع به اطلاع جامعه و افكار عمومي رسانده شود.
رييس قوه قضاييه خاطر نشان كرد: اطلاع افكار عمومي از بروز تخلفات در هر بخشي از جامعه از نظر برخورد با فرد يا مجموعه اي متخلف به مراتب سخت تر و شديدتر از طرح پرونده در محاكم قضايي است و آبروي متخلف در جامعه خدشه دار مي شود.آيت الله هاشمي شاهرودي، تاثير شوراهاي حل اختلاف در سراسر كشور و تسريع در بررسي پرونده ها و به كار گيري قضات پاره وقت در حوزه نظارت و پيگيري به منظور كاهش زمان دادرسي، برنامه هفتگي ديدار با مردم و بررسي مشكلات به صورت چهره به چهره و دهها برنامه ديگر در اين زمينه را از جمله اقدامهاي اصلاحي قوه قضاييه و شفافيت اين قوه بر شمرد.

ساماندهي مهاجران ، اولويت استان تهران است
ايلنا: استاندار تهران گفت: ورود مهاجران به استان تهران و چگونگي اسكان آنها جزء اولويت هاي استانداري تهران قرار مي گيرد.
كامران دانشجو، استاندار تهران، در مراسم توديع و معارفه استاندار تهران، گفت: برخورد قانوني با هر نوع رانت خواري، خودداري از تجمل گرايي، آشنا كردن ارباب رجوع با حق خود و برگزاري ملاقات هاي مردمي جز برنامه هاي اصلي استانداري خواهد بود.
وي افزود: در بخش سياسي، ساماندهي فعاليت احزاب سياسي در چارچوب قانون، تلاش براي ارتقاي كيفيت خدمات ارائه شده، ايجاد تعامل و هماهنگي بين ارگان ها و برگزاري انتخابات سالم در شهرستان هاي استان تهران مدنظر است.
به گفته دانشجو، در بخش اجتماعي حمايت از گسترش فعاليت كانون هاي فرهنگي و اجتماعي، برگزاري كارگاه هاي آموزش مهارت زندگي براي بانوان، بررسي معضلات و آسيب هاي اجتماعي و چگونگي ورود مهاجران به استان جزء اولويت ها قرار مي گيرد.
وي تصريح كرد: تهران با جمعيتي بالغ بر ۱۳ ميليون نفر شاخص هاي سياسي امنيتي زيادي دارد؛ به همين دليل يك نقش محوري در كشور پيدا كرده است.

عطرافشاني گلزار شهدا
002499.jpg
گروه اجتماعي: فردا روز ايثار و شهادت نامگذاري شده و به همين مناسبت گلزار شهدا در سراسر كشور عطرافشاني مي شود.
بنياد شهيد انقلاب اسلامي با انتشار اطلاعيه اي ضمن گراميداشت آغاز هفته دفاع مقدس و ياد شهيدان ۸ سال مقاومت ملت ايران اعلام كرد فردا (پنجشنبه) گلزار شهدا در سراسر كشور و گلزار بهشت زهرا در تهران با پيام رهبر معظم انقلاب غبارروبي و عطرافشاني مي شود.

تهراني ها ۴/۳ ميليارد ريال به جشن عاطفه ها كمك كردند
مهر: معاون امور حمايتي كميته امداد امام(ره) استان تهران اعلام كرد: مردم استان تهران در جشن عاطفه ها سه ميليارد و ۴۰۰ ميليون ريال به كودكان و دانش آموزان نيازمند كمك كردند.
سعيد ستاري با بيان اين مطلب افزود: براساس آمارهاي بدست آمده از مبلغ جمع آوري شده يك ميليارد و ۸۵۰ ميليون ريال نقدي و مابقي نيز بصورت كمك غيرنقدي بوده كه از سوي مردم نيكوكار و خير استان تهران صورت گرفته است.

مردان در مقابله با سرطان از زنان موفق ترند
فارس: بررسي ها نشان مي دهد طي ۳۰ سال گذشته مردان در مقابله با انواع سرطان ها از زنان موفق تر بوده اند.
پايگاه علمي نيوكرالا، گزارش داد مطالعات محققان دانشگاه لنستر نشان مي دهد ميزان كاهش مرگ بر اثر ابتلا به سرطان طي ۳۰ سال گذشته در مردان دو برابر زنان بوده است.
بر اساس اين گزارش، بيشترين ميزان تفاوت ميان مردان و زنان در مبارزه با انواع مختلف سرطان در سرطان ريه رخ داده است.

۸۰ درصد كاركنان ادارات دچار كمردرد هستند
ايسنا: بررسي تعداد زيادي از كاركنان ادارات نشان مي دهد كه ۸۰ درصد اين افراد دچار كمر درد هستند.
دكتر فرانك قاسم زاده متخصص طب كار ضمن اعلام مطلب فوق، اظهار كرد: كمر درد امروزه شايع ترين بيماري ناشي از كار محسوب مي شود و پس از سرماخوردگي دومين علت شايع غيبت از كار است.
وي ادامه داد: كمر درد پرهزينه ترين بيماري شغلي است و با احتساب زيان ناشي از غيبت پرسنل و مخارج درمان آنها اين مسأله چندان عجيب به نظر نمي رسد.

اقليتهاي آمريكايي هزينه هاي بالاتري مي پردازند
فارس: يك بررسي در آمريكا نشان مي دهد اقليتهاي آمريكايي هزينه هاي بيشتري براي رهن و اجاره منازل و مغازه ها مي پردازند.
به گزارش واشنگتن پست، آمارهاي دولت فدرال آمريكا نشان مي دهد اقليتهاي اين كشور غالبا هزينه هاي رهن و اجاره بيشتري مي پردازند.
بر اساس اين گزارش، اكثر املاك داران آمريكايي نسبت به اقليتها خصوصا سياه پوستان با تبعيض رفتار مي كنند و املاك خود را به قيمت بالاتري به اقليتها اجاره مي دهند.
اين گزارش حاكي است: اقليت بودن در آمريكا به تنهايي مي تواند عامل بالاتر رفتن هزينه هاي زندگي خصوصا هزينه مسكن، اجاره، رهن، و يا تهيه مغازه گردد.

ضرورت آمادگي براي مقابله با آنفولوآنزاي مرغي
ايسنا: سازمان جهاني بهداشت بر ضرورت آماده شدن كشورها در برابر اپيدمي آنفولوآنزاي مرغي تأكيد كرد و هشدار داد كه كشورها نبايد از اين تهديد آشكار بي خبر بمانند.
لي جانگ - ووك دبيركل سازمان جهاني بهداشت تأكيد كرد: هيچ دولتي و هيچ مقام اول كشوري در جهان نبايد از اين تهديد بي اطلاع باشد و براي تمام ما آماده بودن در برابر اين تهديد جدي امري بسيار مهم است.
آنفولوآنزاي مرغي نخستين بار در ماه دسامبر سال ۲۰۰۳ در كره  جنوبي ديده شد و تا كنون به طور كلي ۶۳ تن در جنوب شرق آسيا جان خود را از دست داده اند.

اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |