چهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۰۵ - Sep 21, 2005
مقام معظم رهبري:
ملتي كه معتقد به مهدويت است، هرگز
احساس ضعف نمي كند
رئيس جمهور در سازمان ملل به نيابت از ملت ايران
با قوت حرف دل مردم را بيان كرد
002577.jpg
مهر: همزمان با خجسته سالروز ميلاد منجي عالم بشريت حضرت ولي عصر (عج)، هزاران نفر از قشرهاي مختلف مردم روز گذشته در حسينيه امام خميني (ره) با حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار ضمن تبريك سالروز ميلاد حضرت امام زمان (عج)، اعتقاد به مهدويت و انتظار فرج را عامل اميد، انگيزه، حركت، تلاش و قوت قلب انسان و جامعه برشمردند و با اشاره به موفقيت ملت ايران در عرصه هاي گوناگون، در ۲۷ سال گذشته به بركت انگيزه و قدرت ناشي از اعتقاد به مهدويت ،تصريح كردند:
ملت بزرگ ايران امروز نيز قويتر از گذشته و با اراده اي راسخ براي پيشبرد اهداف و آرمانهاي بلند خود مستحكم ايستاده و تسليم هيچگونه فشار و تهديدي نخواهد شد.
ايشان با اشاره به اعتقاد اديان مختلف به ظهور منجي و اعتقاد مسلمانان به اصل مهدويت، وجود مقدس حضرت بقية الله الاعظم را وارث انبياء ومصلحان و ادامه دهنده سلسله داعيان الهي دانستند و افزودند: انتظار فرج علاوه بر اينكه به معناي گذرا بودن وضعيت ظلم و جور كنوني دنيا و در نهايت استقرار حكومت عدل الهي است، به مسلمانان مي آموزد در زندگي فردي و اجتماعي هيچ بن بستي وجود ندارد و نبايد يأس بر زندگي انسان حاكم شود.
مقام معظم رهبري با تاكيد بر اينكه انتظار فرج و اميد به آينده بدون عمل معنا نمي يابد، به مسئله ناظر بودن امام زمان (عج) بر اعمال و رفتار انسانها و خرسندي ايشان از هر گونه فعاليت و نشاط و عزم راسخ در عرصه هاي معنوي و ميدانهاي كار و تلاش اشاره و خاطر نشان كردند: ملتي كه معتقد به مهدويت است، هيچگاه احساس ضعف نمي كند وبا قدرت و تحمل سختي ها و فشارها به مسير پيشرفت و عزت خود ادامه مي دهد و در مقابل زورگويان سر تسليم فرود نمي آورد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تلاش قدرتهاي استكباري براي القاء احساس ضعف در ميان ملتها و دولتمردان آنان و از بين بردن نقاط قوت ملتها تاكيد كردند: امروز بحمد الله ملت ايران بر خلاف خواسته دنياي استكبار در مقابل تهديدهاي آنها ايستاده و رئيس جمهور محترم نيز در سازمان ملل متحد و در مقابل چشم سران كشورهاي جهان به نيابت از ملت ايران، با استحكام، متانت و قوت، مواضع و حرف دل مردم ايران را بيان كرد، كه اين به معناي اراده قوي و تزلزل ناپذير ملت ما است.ايشان در پايان خاطر نشان كردند: مسئولان دلسوز كشور بايد با پيگيري و تلاش مستمر در جهت حل مشكلات مردم گام بردارند و سطح علمي و عملي كشور را بگونه اي افزايش دهند كه طمع دشمنان از اين كشور قطع شود.

رايزني هاي فراگير در پرونده هسته اي ايران
دبير شوراي عالي امنيت ملي: درصورت ارجاع پرونده هسته اي ايران
به شوراي امنيت از NPT خارج مي شويم
002580.jpg
گروه سياسي: موضوع پرونده هسته اي ايران در اجلاس فعلي شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي كه تا پايان هفته جاري مطرح خواهد شد به فراگيرترين و سنگين ترين رايزنيهاي ديپلماتيك بين گروه هاي مختلف و مؤثر در شوراي حكام مبدل شده است. علاوه بر رايزني هاي فراگير و گسترده هيأت ايراني با كشورهاي مختلف و مؤثر در شوراي حكام از جمله غيرمتعهدها، چين، روسيه و هند، معاون رئيس جمهور ايران ديروز در رأس هيأتي وارد وين شد تا دامنه اين رايزني ها را تا قبل از طرح احتمالي موضوع ايران گسترده تر نمايد. سرپرست هيأت ايراني درخصوص نتيجه رايزنيهاي اين هيأت گفت: طرح رئيس جمهوري درخصوص موضوع هسته اي ايران با استقبال بسياري از اعضاي شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي روبرو شده است. وي اصول اصلي اين ابتكار را پايداري و دفاع از حق توسعه كشور و مردم يعني دستيابي به فن آوري هسته اي و جلوگيري از تقسيم جهان به دو دسته كه يكي حق علي  لاريجاني ، دبير شوراي  عالي امنيت  ملي  ايران ، در مصاحبه  مطبوعاتي  در جمع  خبرنگاران  خطاب  به  سه  كشور اروپايي  آلمان ، انگليس  و فرانسه  گفت : ما آماده  مذاكره  هستيم  اما مذاكره اي  كه  در چارچوب  تهديد نباشد.
لاريجاني  عصر سه شنبه  در جمع  خبرنگاران  داخلي  و خارجي  افزود: من  مذاكره  درچارچوب  تهديد را نمي فهمم ، اينكه  مي گويند بيايد مذاكره  كنيم ، اما تهديد مي كنيد، مذاكره  نيست ، بلكه  ابلاغيه  است .
دبير شوراي  عالي  امنيت  ملي ، تصريح  كرد كه  هيچ  مبناي  حقوقي  و قانوني براي  ارجاع  پرونده  هسته اي  ايران  به  شوراي  امنيت  وجود ندارد.
لاريجاني  تأكيد كرد :  در صورتي كه  پرونده  هسته اي  ايران  به  شوراي امنيت  ارجاع  شود، ترديدي  نيست  كه  از چارچوب  ان  پي  تي  و مقررات  پروتكل خارج  مي شويم  و در راه اندازي  پروژه  غني سازي  ترديدي  به  خود راه  نمي دهيم .
دبير شوراي عالي امنيت  ملي  ايران  در ادامه  اين  گفت  وگو تأكيد كرد: ما گفت  وگو را مفيد مي دانيم  اما در فضاي  تند نمي شود مذاكره  كرد، بايد فضا را آرام  كرد. لاريجاني  تصريح  كرد كه  گفت  و گو بايد براساس  عملكرد باشد، نه  تئوري فريب  نيت  خوان.
وي ، خطاب  به  كشورهاي  غربي ، كه  ايران  را متهم  به  فعاليت  هسته اي  غيرصلح آميز مي كنند، گفت : مگر شما دستگاه  نيت  خوان  داريد كه  ما را متهم  مي كنيد، اين  همان  تئوري  پيش  دستانه  آمريكا است .
وي ، از كشورهاي  غربي  خواست ، به  ايران  فشار وارد نكنند و افزود: فشار بيشتر آوردن  به  ايران  با هدف  محروم  كردن  جمهوري  اسلامي ، از فناوري  هسته اي ، نتيجه  نمي دهد و اين  زورگويي  بي نتيجه  خواهد بود.
لاريجاني  با اشاره  به  برنامه  هسته اي  كره  شمالي ، خطاب  به  كشورهاي  غربي ، گفت : شما درمورد كره  شمالي ، پذيرفتيد كه  غني سازي  و فناوري  هسته اي  داشته  باشد، اما به  سمت  سلاح  هسته اي  نرود.
دبيرشوراي  امنيت  ملي  تصريح  كرد: كشورهاي  غربي  بايد از پروژه  كره  شمالي درس  بگيرند و با غرور ملي  ملت  ايران  بازي  نكنند.
لاريجاني  افزود: اين  كه  اروپاييان  بهترين  تضمين  عيني  را تعليق  كامل  غني سازي  ايران  بدانند مذاكره  نيست  و تعطيل  فعاليتهاي  غني سازي  ايران  كه  نياز به  مذاكره  ندارد.
وي  گفت : تلاش  ما براين  است  كه  رفتاري  معقول  را به  درون  آژانس  سوق  دهيم و اينكه  كشورهاي  اروپايي  مي خواهند شوراي  امنيت  را به  عنوان  لولويي  ترسناك نشان  دهند، شيوه اي  كارساز نيست .
لاريجاني ، افزود: اگر كشورهايي  بخواهند ايران  را تهديد كنند و مقرراتي وراي  مقررات  (ان  پي  تي ) وضع  كنند، ايران  در راه اندازي  غني سازي  ترديدي  به خود راه  نمي دهد.
وي  گفت : در صورت  تهديد ،ايران  براي  حفظ دستاوردهاي  فني  خود چاره اي  جز خروج  ا
(ان  پي  تي ) ندارد.
استفاده از اين فن آوري را دارد و ديگري اين حق را ندارد، خواند. لازم به ذكر است رئيس جمهوري ايران شنبه گذشته در دومين سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل طرح چهارماده اي خود را براي حل بحران اتمي ايران ارائه كرد كه از مهمترين بندهاي آن دعوت از بخش هاي خصوصي و دولتي كشورهاي ديگر براي اجراي طرح غني سازي اورانيوم در ايران است.
با سخنان البرادعي در اجلاس شوراي حكام و مشروط كردن تأييد پرونده هسته اي ايران به دريافت اختياراتي فراتر از آژانس انرژي اتمي و تأكيد بر نياز فوق العاده به شفاف سازي پرونده هسته اي ايران، تحرك تبليغاتي اروپايي ها براي آغاز جنگ رواني درخصوص درخواست ارجاع پرونده به شوراي امنيت با ارائه قطعنامه پيشنهادي، مذاكرات گروه جي۸ در نيويورك، مذاكرات سه كشور اروپايي با آمريكا در نيويورك و تلاش براي ايجاد اختلاف بين غيرمتعهدها از سوي آمريكا و انگليس روند رايزني هاي آمريكا و سه كشور اروپايي هم وارد مرحله نويني شده است. آنچه كه در اين خصوص قابل توجه است هماهنگي سه كشور اروپايي با آمريكا و كانادا دراين خصوص و همراهي البرادعي با آنهاست كه از سخنان وي در شوراي حكام كاملاً مشهود است.
با نگاهي به قطعنامه مورد نظر آمريكا و انگليس كه قرار است در اجلاس فعلي ارائه شود سه نكته اصلي وجود دارد:
۱- ضرب الاجل براي همكاري بي قيد و شرط
۲- بازگشت به تعليق
۳- طرح مجدد مكانيزم ماشه در متن قطعنامه براي همواركردن راه ارجاع اتوماتيك پرونده هسته اي ايران به شوراي امنيت در اين قطعنامه با بياني صريح اعلام شده است كه ايران با تعليق مجدد فعاليت هاي هسته اي خود بايد به پاي ميز مذاكرات برگردد.
آنها عدم ارجاع پرونده هسته اي به شوراي امنيت را منوط به بازگشت ايران به شرايط قبل از يو.سي.اف اصفهان نموده اند. همچنين خواستار برآورده كردن تقاضاي البرادعي از سوي ايران مبني بر دادن اختيارات فراتر از قوانين آژانس شده اند. سه كشور اروپايي با توزيع غيرقانوني پيش نويس قطعنامه خود در ميان اعضاي شوراي حكام درصدد زمينه سازي اجماع بر روي طرح خود هستند.
آخرين اخبار پيرامون اين رايزني هاي فراگير و سنگين از سوي دو طرف اين پرونده هسته اي به اين شرح مي باشد:
* روسيه با اين استدلال كه هنوز در وين فضا براي راه حل ديپلماتيك وجود دارد در ديدار كشورهاي گروه ۸ از پيوستن به قطعنامه سه كشور اروپايي عليه ايران براي ارجاع پرونده هسته اي اين كشور به شوراي امنيت امتناع كرده اما كشورهاي اروپايي باني با رايزني هاي خود درصدد تصويب قطعنامه با توافق روسيه هستند.
* وعيدي معاون بين الملل شوراي عالي امنيت و عضو ارشد هيأت  مذاكره كننده ايراني گفت: به نظر مي رسد كه غربي ها به دنبال طي كردن مسير شوراي امنيت در شرايط حاضر نيستند زيرا اين مسير به نفع هيچ كس نيست و در واقع مسير باخت-باخت است.وي افزود: من دلايل و علامت روشني مبني بر اين كه غرب تصميم به ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت را داشته باشد، نمي بينم.
وعيدي افزود: چون غرب به دنبال اجماع است نه رأي گيري و مخالفت چين و روسيه مانع از اجماع است لذا غرب به دنبال طرح دوم خود كه تصويب ضرب الاجل و مكانيسم ماشه است را در اين اجلاس دنبال خواهد كرد. لازم به ذكر است، چين و روسيه مخالفت جدي خود با ارجاع پرونده هسته اي ايران به شوراي امنيت را اعلام كرده اند.
* سفير آمريكا در آژانس هسته اي گفت: شورا براساس آئين نامه، متعهد به ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت است.
* آمريكا و انگليس به منظور ايجاد شكاف بين گروه يكپارچه كشورهاي عدم تعهد به طور گزينشي با تعدادي از اعضاي اين گروه جلسه خصوصي تشكيل دادند. غيرمتعهدها بر اين باورند كه ارجاع پرونده هسته اي ايران به شوراي امنيت فاقد هرگونه توجيه حقوقي است.
* روزنامه آمريكايي كريستين ساينس مانيتور دراين خصوص مي نويسد: جمهوري اسلامي ايران در رويارويي براي فعاليت هاي هسته اي خود به گونه اي فزاينده تهاجمي تر شده و درصدد تقويت موقعيت خود در اين موضوع است.
* وزير خارجه فرانسه ارجاع پرونده هسته اي ايران به شوراي امنيت را در جهت تقويت اقتدار آژانس عنوان مي كند نه درخواست تحريم عليه ايران. وي از رايزني با همتايان روسي و چيني براي همراهي كردن آنها از طرح ارجاع پرونده به شوراي امنيت خبر مي دهد.
* وزير خارجه آمريكا توافق ۶جانبه درباره كره شمالي را پيامي براي ايران خوانده و از ايران مي خواهد راه كره شمالي را در پيش گيرد.
* وزير خارجه انگليس نيز با اشاره به توافق ۶ جانبه گفت: مسأله كره شمالي نشان داد كه انزوا و چالش و مقابله با جامعه جهاني كارساز نيست.
* سخنگوي كاخ سفيد نيز در كنفرانس مطبوعاتي هفتگي خود از ايران خواست هرچه سريعتر گفتگوهايش را با سه كشور اروپايي ازسر گرفته و به تعهدات خود عمل كند.
* نماينده اتحاديه عرب در آژانس بين المللي انرژي اتمي هم به گروه غيرمتعهدها اعلام كرده است كه اين اتحاديه از طرح هسته اي رئيس جمهور ايران حمايت مي كند.
* اسپانيا، اتريش، پرتغال و ايتاليا مخالفت خود را با برخورد قهرآميز و نه ارجاع پرونده هسته اي ايران به شوراي امنيت اعلام كردند.
* آلمان با توجه به انتخابات سراسري در شرايط كنوني از شركت فعال در گفتگوها و رايزني هاي طرفين كناره گيري كرده و تاكنون موضع مشخص و روشني اتخاذ نكرده است.
* ديپلماتهاي هند و چين در آژانس بين المللي انرژي اتمي مخالفت صريح خود با طرح موضوع ارجاع پرونده هسته اي ايران به شوراي حكام را اعلام كردند.

رهبر معظم انقلاب در ديدار رئيس، هيأت امنا
و ديگر مسئولان دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم:
بدون نگاه باز ،پيشرفت فكري امكان پذير نيست
مهر: رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار اعضاي هيات امنا، رئيس و ديگر مسئولان دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم، اين دفتر را نماد روشنفكري در حوزه برشمردند و تعميق محتوايي فعاليت ها، برخورداري از خصوصيات مثبت روشنفكري و پرهيز از آسيب هاي رايج روشنفكري را شروط اصلي موفقيت اين مجموعه خواندند.
حضرت آيت الله خامنه اي درباره تعميق محتوايي فعاليتهاي دفتر تبليغات حوزه علميه قم خاطرنشان كردند: ارائه حرفهاي نو، حضور در ميدان هاي جديد فكري و برخورداري از آفاق تازه، ازجمله نشانه هاي پرمغز بودن است كه دفتر تبليغات بايد از اين خصوصيات برخوردار باشد.
ايشان، نوآوري و نگاه باز و آزاد را جوهره روشنفكري دانستند و افزودند: قوام روشنفكري به نگاه باز است و دفتر تبليغات حوزه علميه قم بايد اين جوهره راهگشا را مورد توجه كامل قرار دهد چرا كه بدون نگاه باز، پيشرفت فكري و بالتبع آن پيشرفت علمي و عملي امكان پذير نيست.
رهبر معظم انقلاب، پرهيز از نكات منفي و آسيب هاي روشنفكري را شرط ديگر موفقيت دفتر تبليغات برشمردند و افزودند: نداشتن خط شاخص هدايت كننده و بي توجهي و استقلال طلبي از بنيان هاي معرفتي صحيح، آفاتي است كه روشنفكري جهان معاصر را نيز دچار مشكلات جدي كرده است.
ايشان دين و سنت هاي ملي را دو شاخص هدايت جريان روشنفكري دانستند، اما افزودند: سنت هاي ملي غالبا با تعصب و خرافه همراه است در حاليكه معرفت روشن ديني كه با خرافه و تعصب همراه نيست مي تواند جوهره پرتحرك روشنفكري را در جهت صحيح هدايت كند و اين جريان را از آسيب هايي نظير پراكنده گويي و تقليد و انحراف باز دارد.
حضرت آيت الله خامنه اي اعتصام به ريسمان معرفت الهي و مراقبت دائم از خود و فرآورده هاي فكري را از ضروريات تحقق جايگاه دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم به عنوان نماد روشنفكري در حوزه برشمردند و افزودند: همه فعاليتها و برنامه هاي اين دفتر در پرتو اين جهت گيري اصلي به ثمر خواهد نشست.
در ابتداي اين ديدار، حجج اسلام جعفري گيلاني رئيس هيات امناء، رباني رئيس دفتر تبليغات حوزه علميه قم و چند تن از معاونان اين دفتر گزارش هايي درباره اهداف، برنامه ها و عملكرد اين مجموعه بيان كردند.
تلاش براي توليد دانش و فرهنگ سازي، تعميق بينش و معرفت اسلامي از جمله نكات اصلي اين گزارشها بود.

احمدي نژاد: كليد حل مشكلات امروز بازگشت
به مكتب انتظار است
مهر: احمدي نژاد، رئيس جمهور صبح ديروز در همايش دكترين مهدويت با تأكيد بر اينكه تنها مكتبي كه مي تواند بدرستي پاسخگوي نياز بشر باشد مكتب انتظار بوده و پرچمدار آن نيز كشور جمهوري اسلامي ايران است، گفت: كليد حل بسياري از مشكلات امروز كشورهاي اسلامي بازگشت به مكتب انتظار است.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور با اعلام اينكه مأموريت همه انبياء، صالحان و خيرخواهان مقدمه سازي براي ظهور امام زمان است، گفت:كليد حل مشكلات امروز كشورهاي اسلامي بازگشت به مكتب انتظار است. نگاه اسلامي نيز به مسائل از محضر اسلام بوده و مأموريت انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي نيز مقدمه سازي براي اين امر است.
وي در ادامه با اشاره به اينكه برخي تصور مي كنند امام زمان (عج) رابطه اي با دنياي مادي ندارد، تأكيد كرد:عليرغم اينكه اين گروه تصور مي كنند شأن امامت امام در دوران غيبت تعطيل است ،بايد گفت امام همواره با دنياي عالم در ارتباط بوده و حتي اگر از درون شما نيت خيري مي گذرد، بواسطه حضور و وجود امام عصر است.
احمدي نژاد در ادامه به مكتب انتظار اشاره كرد و يادآورشد:مكتب انتظار مكتب زندگي است، كه زندگي فردي، اجتماعي و حكومتي را شامل مي شود. انتظار همه شئون زندگي انسان منتظر را دربر مي گيرد، بطوريكه تفكر، نگاه و اهداف فرد منتظر با افراد غير منتظر متفاوت است.
رئيس جمهور با تأكيد بر اينكه جامعه منتظر هم به همين نسبت با جامعه غير منتظر تفاوت دارد، افزود: انسانهاي منتظر با يكديگر مهربان بوده و خدمتگزار و ايثارگر هستند و در جهت ارتقاء تقوا با يكديگر تعامل داشته و يكديگر را از گناه دور نگه مي دارند.
رئيس جمهور با تأكيد بر اينكه دنيا تشنه اين فرهنگ و نيت است، گفت:هيچ افق روشني جز مكتب انتظار در مقابل بشريت نيست و همه قدرتهاي دنيا منفعل هستند و نمي توانند نيازهاي بشر را بدرستي پاسخگو باشند.
وي با اعلام اينكه امروز در دنيا يك حركت و مطالبه جديد در حال شكل گيري است، تأكيد كرد:تنها مكتبي كه مي تواند بدرستي پاسخگوي نياز بشر باشد، مكتب انتظار است و پرچمدار آن نيز كشور جمهوري اسلامي ايران است.
احمدي نژاد ضمن درخواست از دانشگاهيان و حوزويان براي ايجاد بستر لازم براي شناخت دقيق و صحيح امام زمان گفت: در اين راه، هنوز در ابتداي مسير هستيم چرا كه اگر او را بخوبي مي شناختيم، ارتباط دروني مان هرگز با وي قطع نمي شد.
رئيس جمهور خستگي، دلزدگي و خودباختگي هايي را كه در برخي از كشورها وجود دارد، ناشي از عدم توجه به امام زمان (عج) عنوان كرد و گفت:اگر همين گروه امام را خوب بشناسند يأس و دلسردي به آنان نفوذ نكرده و اميد، عزت و خودباوري را تجربه خواهند كرد، اين نياز امروز ما و نياز جامعه بشري است.

احمدي نژاد در مصاحبه با نيوزويك:
ايران براي تأمين امنيت خود به سلاح اتمي نياز ندارد
ايرنا:رئيس  جمهوري  ايران  با رد ادعاي  تلاش  تهران  براي  دستيابي  به  توانايي  سلاح  هسته اي  گفت  كه  ايران  حتي  براي  تضمين  امنيت  خود به  چنين  تسليحاتي  نياز ندارد.محمود احمدي  نژاد در گفت وگو با هفته  نامه  آمريكايي  نيوزويك  اظهارداشت :مذهب  ما استفاده  از سلاح  اتمي  را منع  كرده  است . رهبر ديني  ما از نقطه  نظر مذهبي  چنين  كاري  را منع  كرده  است . اين  يك  راه  بسته  مي باشد. ما حتي  به  آن (تسليحات  اتمي ) نياز نداريم  و از راه هاي  ديگر مي توانيم  امنيت  خود را تضمين  كنيم .رئيس  جمهوري  ايران  همچنين  ادعاي  خطرناك  بودن  دستيابي  ايران  به  دانش  هسته اي  را بشدت  رد كرد.
احمدي  نژاد گفت : چرا دانش  هسته اي  و فن آوري  پيشرفته  ما براي ديگران  خطر خواهد بود؟ آيا منطقي  نيست  كه نگران  كشورهايي  بود كه  به طور نظام مند قوانين  بين الملل  را نقض  مي كنند؟ رئيس  جمهوري  ايران  اظهار داشت :مساله  مهم  براي  به وجود آمدن  يك  تفاهم  مشترك  بين  ايران  و آمريكا درباره  توسعه  چرخه  سوخت  هسته اي  ايران  آن است  كه هر دو كشور به  قوانين  بين الملل  احترام  گذارند.

رئيس  جمهور در مصاحبه  با هفته نامه  تايم:
كليه  برخوردهابا ايران  در پرونده هسته اي
بر مبناي  مواضع  سياسي  است
رئيس  جمهور در مصاحبه اي  جداگانه  با هفته  نامه  آمريكايي تايم  در زمينه  برنامه  هسته اي  جمهوري  اسلامي  خاطرنشان  كرد: فكر مي كنيم  كليه  برخوردها در برابر ايران  بر مبناي  مواضع  سياسي  است .
احمدي  نژاد با اشاره  به فعاليت  گسترده  بازرسان  و نصب  دوربين هاي  بازرسي آژانس  بين المللي  انرژي  هسته اي  در كليه  مراكز هسته اي  ايران  يادآور شد كه  اين  چنين  بازرسي  گسترده  در تاريخ  آژانس  بي سابقه  بوده  است .
وي  افزود: در عين  حال  شاهد هستيم  كه  اشغالگران  بيت  المقدس  كلاهك  هاي  هسته اي  به  دست  مي آورند و مطلقا هيچ  گزارشي  درباره  كنترل  تسليحات  هسته اي  در كشورهاي  دارنده  آنها وجود ندارد.
احمدي  نژاد درباره  واكنش  جمهوري  اسلامي  در صورت  ارجاع  داده  شدن  موضوع  برنامه  هسته اي  ايران  به  شوراي  امنيت  اظهار داشت  كه  نوع  آن به  شرايط و اوضاع  و احوال  بستگي  خواهد داشت .

هاشمي شاهرودي:
هراسي از ارجاع پرونده هسته اي ايران
به شوراي امنيت نداريم
مهر: رئيس قوه قضائيه در جلسه مسئولان شوراي عالي قضايي تاكيد كرد:ما هيچ هراسي از ارجاع پرونده هسته اي ايران به شوراي امنيت سازمان ملل نداريم.
شاهرودي در اين جلسه با تبريك عيد بزرگ نيمه شعبان به همه شيعيان جهان، سفر رياست جمهور ايران به سازمان ملل متحد را پربركت و همراه با دستاوردهاي ارزشمند توصيف كرد و گفت:سخنان ارزنده ايشان در مجمع عمومي سازمان ملل همراه با تبيين اصول و مفاهيم انقلاب اسلامي گامي مثبت بود و ادبيات دلنشين و ممتاز اين سخنراني از اين تريبون مهم افتخار بزرگي براي نظام اسلامي است.رئيس قوه قضاييه تصريح كرد:برنامه ها، ملاقات ها و سخنان رياست جمهوري اسلامي در اين سفر پربار، يك رخداد ويژه در مجامع بين المللي بود كه بازتاب وسيعي در سراسر جهان داشت و جايگاه و موقعيت نظام ما را در دنيا ارتقاء بخشيد.
آيت الله هاشمي شاهرودي افزود:ما هيچ هراسي از ارجاع پرونده هسته اي ايران به شوراي امنيت سازمان ملل نداريم و آنچه ملل استكباري مي گويند يك نوع تبعيض و ظلم جهاني است.

حداد عادل: قدرت هاي بزرگ سعي دارند
سلطه خود را بر همه كشورها حاكم كنند
ايرنا: رئيس  مجلس  شوراي  اسلامي گفت : امروزه  قدرت هاي  بزرگ  سعي  دارند با بلعيدن  و حذف  ملت هاي  ديگر، فرهنگ  و سلطه  خود را بر همه  كشورها حاكم  كنند.غلامعلي  حداد عادل  ديروز  در آيين  آغاز عمليات  احداث  تالار بزرگ  قرآن  همدان  افزود: جهاني  شدن  با همه  مزايا و معايبي  كه  دارد از نظر فرهنگي  مانند طوفاني  است  كه  درختان  ضعيف  و بي ريشه  را از جا مي كند.
وي  گفت : امروز هيچ  چيز به  اندازه  تمسك  به  قرآن  نمي تواند ما را از تندباد و طوفان  حوادث  جهاني  حفظ كند.وي  خاطرنشان  كرد:هرچه  بيشتر به  قرآن  توجه  كنيم ، ماندگاري  بيشتري  در دنيا و رستگاري  بيشتري  در آخرت  خواهيم  داشت .
حداد عادل  با يادآوري  اين  نكته  كه  دين  را بايد از قرآن  و نهج البلاغه  فهميد، يادآور شد:اگر انس  با قرآن  داشته  باشيم ، دين  را با خرافات  و مطالب  سطحي  اشتباه  نمي گيريم .وي  با ذكر اين  نكته  كه  ابتذال ، تهجر و خرافات  همواره  جوامع  را تهديد مي كنند، گفت : براي  حفظ جامعه  بايد منطق  ديني  خود را از قرآن  اقتباس كنيم .

آيت الله جوادي آملي:
براي شناخت مهدويت بايد خاتميت درك شود
ايرنا: آيت الله  عبدالله جوادي  آملي  گفت : مسلمانان  براي  شناخت  بيشتر مهدويت  بايد خاتميت  انبيا را درك  كنند.استاد عالي  حوزه  علميه  قم  روز گذشته  در مراسم  جشن هاي  نيمه  شعبان  در دفتر مقام  معظم  رهبري  طي  سخناني  با اشاره  به  اهميت  مسئله  مهدويت  در اين  برهه  از زمان  بيان  داشت : امروز شناخت  مهدويت  به  واسطه  درك  و پذيرش  خاتميت  انبيا مي باشد.
امام  جمعه  موقت  قم  ادامه  داد: نبوت  به عنوان  خلافت  مستقيم  الهي  در زمين مي باشد كه  با خاتميت  حضرت  محمد(ص ) اين  مهم  به  ائمه  اطهار (ع ) محول  شد و امروز به دست  امام  عصر(عج ) اداره  مي شود.
آيت الله  جوادي  آملي  بيان  داشت :جريان  مهدويت  استمرار حركت  خلافت  و امامت  انبيا و اوصياي  خداوند مي باشد و كسي  كه  مهدي شناس  خوبي  باشد در شناخت  مهدويت  كامياب  خواهد بود.وي  با اشاره  به  كارشكني  دشمنان  اسلام  براي  ترويج  اين  آيين  اظهار داشت :تقويت  پايه هاي  مهدويت  امروز امري  ضروري  است  كه  بايد به  آن بيشتر توجه شود.وي  در بخش  ديگري  از سخنانش  بااشاره  به دسيسه هاي  دشمنان  درخصوص  مسائل  فقهي گفت : امروز دشمنان  سعي  دارند با قراردادن  مسائل  فقهي  در برابر آزادي ، دموكراسي  و حقوق  بشر، مسائل  فقهي  را تحريف  و يا كمرنگ  كنند.
آيت الله جوادي  آملي  تصريح  كرد: مسائل  فقهي اسلام  حقي  است  بر گردن  مسلمانان كه  نمي توان  از آن بعنوان  يك  تكليف  سر باز زد.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |