چهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۰۵ - Sep 21, 2005
دو فرضيه بازپرس ويژه قتل براي كشف راز مرگ مشكوك
گروه حوادث: بازپرس ويژه قتل تهران تحقيقات خود را درمورد مرگ مشكوك مأمور پليس اينترپل بر روي دو فرضيه آغاز كرده است.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۱۰/۱۳ روز يكشنبه ۲۷ شهريور ماه اكيپي از مأموران گشت ۱۱۰ در حال مراقبت از حوزه استحفاظي خود بودند كه توقف يك خودرو پيكان مقابل بيمارستان مدرس، شك يكي از مأموران را برانگيخت.
مأموران متوجه يك مرد شدند كه به ظاهر در صندلي عقب خودرو خوابيده است. مأموران گشت از خودرو پياده شدند و به طرف خودرو رفتند. آنها زماني كه نزديك مرد جوان شدند دريافتند كه وي در صندلي عقب خودرو جان باخته است. به اين ترتيب، يك فقره فوت مشكوك را به مركز ۱۱۰ اعلام كردند.
پس از اعلام گزارش به مركز، بلافاصله مأموران كلانتري ۱۳۴ شهرك غرب در محل كشف جسد حضور يافتند و در بازرسي مقدماتي از خودرو و جسد متوجه شدند كه پيكر بي جان متعلق به مرد ۳۵ ساله اي به نام «اكبر» از مأموران پليس اينترپل است.
با شناسايي هويت پليس جوان، موضوع به بازپرس ويژه قتل - اصغرزاده- اطلاع داده شد و تيمي از پزشكي قانوني براي بررسي مقدماتي به محل اعزام شدند. آنها در تحقيقات اوليه خود اعلام كردند كه ظاهراً لباس مرد به زور از تنش درآورده شده است. همچنين آنها در نتيجه گيري معاينات خود عنوان كردند كه آثار كبودي بر روي بدن و سر وي مشهود است. كه بيشترين آثار كبودي در سر وي مشاهده مي شود.
براي بررسي علت اصلي مرگ، جسد مرد به پزشكي قانوني انتقال يافت و در نخستين مرحله تحقيق خانواده اكبر تحت بازجويي قرار گرفتند.
آنها در بازجويي ها عنوان كردند كه اكبر ساعت ۸ صبح از خانه بيرون رفته و ديگر هيچ كس از وي اطلاعي نداشته است.
كارآگاهان جنايي در مرحله بعدي بازجويي از همكاران مرد را در دستور كار خود قرار دادند. آنها نيز در بازجويي ها بيان كردند كه وي از جمله همكاران پرتلاش بوده است. ضمن اينكه وي از چهار روز قبل در مرخصي بوده است. بازپرس اصغرزاده كه مسئوليت رسيدگي به اين پرونده را دارد، با اعلام دو فرضيه، رديابي خود را پيگيري مي كند.
بر اساس فرضيه اول پليس ۳۵ ساله، به قتل رسيده است. در فرضيه دوم اين احتمال مطرح شده است كه اكبر
ساعتي قبل از مرگ در يك مهماني حضور داشته و در آن جا حالش بد شده است. افراد ناشناس براي رساندن وي به بيمارستان تلاش كرده اند، اما وي در طول راه جان باخته است.
برپايه اين گزارش، به گفته بازپرس اصغرزاده فرضيه دوم قوي تر است و تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.

اولين اتهام بيجه ثاني رد شد
002505.jpg
فارس: بازپرس پرونده بيجه ثاني گفت :
بيجه ثاني يك متهم مرموز است كه سرسختانه در بازجويي ها سكوت كرده است.
بازپرس حسيني ادامه داد: پاسخ منفي آزمايش DNA بر روي جسد كودكي كه پس از تجاوز در جنگل لويزان كشته شده بود و احتمال مي رفت يكي از قربانيان بيجه ثاني باشد، احتمال قتل كودك ۱۰ ساله به دست بيجه ثاني را رد كرد.
پس از اعتراف بيجه ثاني در بازداشتگاه كلانتري به قتل چند كودك در جنگل هاي لويزان مأموران تحقيقات گسترده اي را در محل آغاز كردند.
آنها در بررسي هاي خود با جسد پسربچه ۱۰ساله اي رو به رو شدند كه مدتي پيش در جنگل لويزان كشف شده بود. عامل يا عاملان جنايت پس از كشاندن اين كودك به جنگل لويزان او را مورد آزار و اذيت جنسي قرار داده و سپس طعمه خود را به قتل رسانده بودند.
بيجه ثاني با فريب دو كودك به طور جداگانه آنها را به بهانه پيداكردن كار خوب به محل خلوتي در پارك لويزان كشانده و سپس آنها را با تهديد مورد تجاوز قرار داده بود.
پس از انتشار خبر دستگيري اين جنايتكار ،دو كودك به دايره دهم پليس آگاهي مراجعه كرده و پس از مشاهده جوان افغاني ،آزارگر خود را شناسايي كردند.
بازپرس حسيني افزود: با توجه به شواهد موجود احتمال مي دهيم ۸۰درصد اعترافات قبلي بيجه ثاني درست باشد. او همچنان منكر مي شود اما وقتي لب به اعتراف باز كند پرده از جنايات فجيع خود برخواهد داشت.
بازپرس شعبه هفتم بازپرسي با آثار به جا مانده از قاتلان بر روي جسد دستورداد مأموران با آزمايش DNA مشخص كنند كه مقتول از سوي بيجه ثاني مورد تجاوز قرار گرفته است؟
پزشكان سازمان پزشكي قانوني پس از نمونه برداري از متهم اقدام به بررسي آن كرده و متوجه شدند كه مقتول از سوي فرد يا افراد ديگري مورد تجاوز قرار گرفته است.
وي افزود: تاكنون دو كودك، متهم را شناسايي كرده و مدعي شده اند او آزارگر جنسي آنهاست.
وي در پايان با انتشار عكس اين متهم به صورت واضح از افرادي كه از اعمال مجرمانه اين متهم اطلاعاتي دارند خواست با مراجعه به شعبه هفتم بازپرسي دادسراي جنايي يا دايره دهم پليس آگاهي واقع در خيابان وحدت اسلامي بازپرس و يا افسر پرونده را در جريان قرار دهند.

با مرگ مجروح حادثه
اتهام قتل براي سارق مسلح بانك كشاورزي
گروه حوادث:با درگذشت مجروح حادثه سرقت مسلحانه از بانك كشاورزي ، متهم ۲۱ ساله اين پرونده با اتهام قتل عمدي روبرو شد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۱۴ روز شنبه، حميدرضا ۲۱ ساله با برتن داشتن لباس نيروهاي مسلح وارد بانك كشاورزي واقع در چهارراه شيخ بهايي شد. حميدرضا فرياد مي كشيد و طلب پول مي كرد. پرسنل بانك ۱۵ ميليون تومان از وجوهات نقدي را كه در صندوق بانك بود به او دادند. حميدرضا بعد از تصاحب پول ها به سرعت ساختمان بانك را ترك كرد و قصد فرار از محل را داشت كه مردي از عابران به سوي وي هجوم برد و آن دو با هم گلاويز شدند.
مرد شروع به فشردن گلوي او كرد. حميدرضا از يك سو خود را در محاصره پليس مي ديد و از سوي ديگر آن مرد راه فرار را بر او بسته بود.
بدين ترتيب اسلحه خود را در يك حركت غافلگيركننده بر روي شكم مرد گذاشت و شليك كرد. مرد بر روي زمين افتاد و حميدرضا پا به فرار گذاشت.
پليس براي متوقف كردن حميدرضا به سويش تيراندازي كرد و با اصابت يك گلوله به پاي اين سارق مسلح، وي بر روي زمين افتاد و توسط پليس بازداشت شد..
عصر روز يكشنبه فريدون اسدالله خياط تهراني كه با تلاش و شجاعت خود موجب ناكامي سارق مسلح بانك كشاورزي شعبه ملاصدراي تهران شده بود، به دنبال مجروحيت شديد بر اثر شليك گلوله از اسلحه سارق درگذشت و با مرگ وي اتهام قتل عمد نيز به اتهام سرقت مسلحانه حميدرضا اضافه شد.
نيروي انتظامي تهران بزرگ در اطلاعيه اي به مناسبت درگذشت اين شهروند، اعلام كرد: شهروند متعهد و باوجدان و شريفي كه با مشاهده تهاجم مسلحانه سارق خطرناك به بانك كشاورزي خيابان ملاصدرا، از خود غيرت نشان داده و با اين عامل ناامني درگير شده و او را در قصد شوم خويش ناكام گذاشت، نمونه عالي شرافت، غيرت و عزت ايراني است.
عروج شهادت گونه شهروند گرامي فريدون اسدالله خياط تهراني كه در مصاف با دشمنان امنيت اجتماعي و مال و جان مسلمين و شهروندان كشور اسلامي مان ايران، جان خود را در معرض خطر قرار داد، سند افتخاري براي خانواده ارجمند آن بزرگ مرد و حماسه ديگري در حفظ عزت و امنيت شهروندي است.

سرقت مسلحانه از صاحب يك شركت صنايع غذايي
گروه حوادث: تحقيقات پليس آگاهي تهران براي شناسايي و دستگيري دو مرد كه صاحب يك كارخانه صنايع غذايي را مسلحانه تهديد كرده اند، شروع شد.
به گزارش خبرنگار ما، عصر روز يكشنبه ۲۷ شهريورماه و زماني كه مرد جواني در خيابان گاندي خودرواش را مقابل پاركينگ خانه اش پارك كرد و پياده شد، ناگهان از سوي راكبان دو دستگاه موتورسيكلت مورد هجوم قرار گرفت.
دو مرد مسلح كه هر دو جوان بودند، با تهديد اين مرد كه صاحب يك كارخانه صنايع غذايي بود، از او خواستند تا كيف دستي اش را به آنها تحويل دهند.
اما اين مرد، در مقابل آنها مقاومت كرد. به اين ترتيب مردان مسلح با شليك گلوله وي را زخمي كردند و پس از سرقت كيف دستي وي كه حاوي ۲۰ ميليون درهم امارات و ۱۷ پوند بود، محل را ترك كردند.
برپايه اين گزارش، با اعلام اين حادثه به پليس مأموران كلانتري ۱۰۳ گاندي در محل حضور يافتند و پس از انتقال مرد زخمي به بيمارستان و تحقيقات مقدماتي، پرونده را براي بررسي بيشتر دراختيار كارآگاهان دايره يكم اداره آگاهي تهران قرار دادند.
به اين ترتيب، تيمي از كارآگاهان با انجام چهره نگاري، رديابي هاي خود را براي شناسايي و دستگيري دو سارق مسلح آغاز كرده اند.

اعتماد بي جا، دار و ندار زن را به باد داد
گروه حوادث: اعتماد بي مورد يك زن به مرد بيگانه روز گذشته در قم باعث شد تمام پول و طلاهايش به سرقت برود.
به گزارش خبرنگار ما، بيست و چهارم شهريور ماه سال جاري زنــي به نــــــــام «سادات - و» ۵۵ ساله اهل وساكن اراك به ماموران انتظامي كلانتري ۱۱ شهداي قم مراجعه و اظهار داشت: در تاريخ هفدهم شهريور ماه سال جاري براي زيارت به قم رفته بوديم .مقابل در حرم ايستاده بودم كه مردي ميانسال بدون مقدمه اي به من گفت: من دكتر هستم و وضع جسماني تو در حال حاضر اين طور نشان مي دهد كه حالت خيلي بد است و بايد اين قرص ها را بخوري.
اين زن در ادامه اظهاراتش گفت: اين مرد ناشناس كه خود را دكتر متخصص معرفي كرده بود، كاملا ظاهرش گول زننده بود و تيپش به دكترها مي خورد ، در اين ميان سه عدد قرص بدون جلد از جيبش در آورد و به من داد.
شاكي در ادامه گفت: من هم به حرفهاي او اعتماد كردم و به طور همزمان هر سه قرص را بدون اينكه بدانم چه قرصي است، مصرف كردم.
اين زن ۵۵ ساله گفت: وقتي به هوش آمدم متوجه شدم ۶ عدد انگشتر، يك جفت گوشواره طلا و پنج عدد النگويم به سرقت رفته است.
گفتني است، در اين زمينه پرونده اي براي شناسايي اين متهم در كلانتري ۱۱ شهداي قم تشكيل شد.

۱۵ سال حبس براي والدين ظالم
آسوشيتدپرس: زوجي كه متهم به شكنجه و آزار و اذيت پنج كودك خود در ايالت فلوريدا هستند روز گذشته زماني كه قاضي دادگاه اقدام آنها را در كندن ناخن پاي كودكانشان ظالمانه خواند هيچ واكنشي از خود نشان نداده و بي اعتنا تنها سر خود را تكان دادند.
قاضي دادگاه جان و ليندا دولار را به اتهام آزار واذيت كودكانشان به ۱۵ سال حبس محكوم كرد. متهمان در جلسه دادگاه هيچ گونه اعتراضي به حكم صادره نكرده و حتي به خود زحمت دفاع را هم ندادند. به گزارش پزشكي قانوني ، پنج كودك فوق به شدت به سوءتغذيه دچار بوده و دو برادر دو قلويي كه ۱۴ سال سن داشتند تنها نه كيلوگرم وزن داشتند. بازپرس پليس زماني كه براي اولين بار وارد منزل متهمان شده و وضعيت اسف بار كودكان آنها را ديد ، آن را به شرايط كودكان در كمپ نازي ها تشبيه كرد. دادستان پرونده همچنين اعلام كرد كه قربانيان كه بين ۱۲ تا ۱۷ سال سن داشتند همگي با كابل هاي برق شكنجه شده بودند.بر اساس اعترافات متهمان آنها كودكان خود را به مدرسه نفرستاده و به همين دليل هيچ كس متوجه سوءتغذيه آنها نشده بود.پليس پدر اين كودكان را در حالي كه پس از آغاز تحقيقات در حال فرار از ايالت فلوريدا بود بازداشت كرد.

۲۹ مورد قتل براي پرستار قاتل
آسوشيتدپرس: دادگاه عالي ايالت برلين روز گذشته حكم بازداشت پرستاري را كه متهم به قتل عمد ۲۹ بيمار است ، صادر كرد.
اين پرستار ۲۶ ساله كه پليس به دليل تدابير امنيتي از افشاي نام وي خودداري كرده است در حال حاضر با ۱۶ مورد قتل عمد و ۱۳ مورد قتل غير عمد روبه رو است. البته يكي از موارد مربوط به قتل از روي ترحم است.در صورتي كه اتهامات متهم اثبات شود ، وي بي شك به حبس ابد محكوم خواهد شد. به گفته بازپرس تحقيق پرونده ، متهم در فاصله ماه مارس سال ۲۰۰۳ تا جولاي ۲۰۰۴ مرتكب قتل ۱۷ بيمار زن و ۱۲ بيمار مرد شده است. بسياري از اين بيماران بيش از ۷۵ سال سن داشتند. البته دو نفر از قربانيان زن كه به سرطان مبتلا بودند ۴۰ و ۴۷ سال سن داشتند. متهم كه خود مرد است هنگام دستگيري اعتراف كرد كه به دليل كاهش درد قربانيان آنها را به قتل رسانده است. علاوه بر اين متهم محكوم به ضرب و شتم دو نگهبان بيمارستان نيز است. پليس برلين زماني تحقيق بر روي اين پرونده را آغاز كرد كه مسئولان بيمارستان از كاهش داروهاي بيماران ابراز تعجب كردند.

دوچرخه سوار قاتل
آسوشيتد پرس: پليس اورگان روز گذشته دوچرخه سواري را كه بي توجه به علامت ايست از آن عبور كرده و باعث مرگ زن ۷۱ ساله اي شده بود با اتهام قتل غير عمد روبه رو كرد.
به گزارش بازپرس تحقيق پرونده ، مقتول پس از انتقال به بيمارستان به دليل سكته قلبي فوت كرد. كريستوفر لايت ۵۱ ساله نيز به اتهام قتل غير عمد و رانندگي بي توجه به علائم روبه رو شده است. متهم در حال حاضر به پرداخت جريمه نقدي تا زمان اعلام حكم نهايي متهم شده است.به گفته پزشكان ، مقتول زماني كه متوجه نزديك شدن دو چرخه با سرعت بالا به خود
مي شود از ترس به زمين افتاده و در نتيجه متهم با دوچرخه اش از روي وي رد مي شود.

دختر ۵ ساله استراليايي فرشته نجات مادر و خواهرش شد
استراليا: يك دختر بچه پنج ساله استراليايي به نام كنديس روز گذشته به محض آتش گرفتن خانه شان در نيوسات ويلز مادر و خواهرش را از خواب بيدار كرد و بدين ترتيب از مرگ حتمي آنان جلوگيري كرد.
بر اساس اين گزارش، حريق كه به دنبال اتصال سيم هاي كامپيوتر واقع در اين خانه به وقوع پيوست، در يك لحظه تمام اتاقها را فرا گرفت و در اين حين كنديس با پاشيدن ليوانهاي پر از آب در صدد خاموش كردن آن شد، اما از آنجا كه اين كار نتيجه اي نداشت او بلافاصله مادر و خواهر دو قلويش را از خواب بيدار كرد و همه پا به فرار گذاشتند.به گفته پليس، در اين حادثه خوشبختانه به فردي صدمه نرسيد ولي تمام خانه و وسايل آن طعمه حريق شد.

عاملان آتش زدن تعدادي واحد مسكوني
و خودرو در انظار عموم گردانده شدند
ايسنا:اعضاي باندي كه در منطقه نبرد جنوبي اقدام به شرارت هاي مكرر كرده بودند، پس از دستگيري جهت شناسايي شاكيان، در خيابان هاي علامه اميني و گلستان در حوزه استحفاظي كلانتري ۱۳۲ گردانده شدند.
ساعت ۲۰ بيستم شهريور ماه، بنا بر اعلام مركز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ مبني بر تخريب چندين منزل مسكوني و آتش زدن چندين دستگاه خودرو توسط تعدادي اراذل و اوباش در خيابان علامه اميني، عوامل گشت كلانتري ۱۳۲ نبرد جنوبي در محل حاضر شدند.
در اين ميان اراذل و اوباش با مشاهده مأموران، سريعا سوار بر دو دستگاه موتورسيكلت شده و از محل حادثه متواري شدند.
بر اين اساس در پي اقدام به فرار متهمان، گزارش اوليه توسط واحد گشت اين كلانتري تنظيم شد و به دنبال اخذ دستور از بازپرس شعبه ششم دادسراي ناحيه ۱۴ محلاتي، رسيدگي پرونده متهمان در دستور كار عوامل كلانتري نبرد جنوبي قرار گرفت.
بدين ترتيب با ارجاع اين پرونده به دايره اطلاعات كلانتري، پس از جمع آوري ادله و مدارك و مشخصات متهمان و هماهنگي با مقامات قضايي، مأموران اقدام به شناسايي مخفيگاه اين افراد در منزل مسكوني واقع در خيابان علامه اميني كردند.
سرانجام مأموران، حدود ساعت ۶ و ۳۰ دقيقه بامداد موفق به دستگيري سركرده اين باند به نام محمد رضاــ ك ۲۳ ساله معروف به طفيل شدند.
در پي اعترافات اين متهم، دو تن ديگر از اعضاي اين باند به نام هاي منوچهر ــ ش ۲۱ساله معروف به وحيد و رسول ــ الف ۲۰ساله معروف به گري دستگير شده و به همدستي با طفيل به عنوان سركرده باند اعتراف كردند. با اعترافات اين سه شرور، همگي با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.
سرهنگ ناصر اميريان رئيس كلانتري ۱۳۲ نبرد جنوبي با بيان اين  كه دو تن از متهمان ساكن خيابان علامه اميني و ديگري نيز ساكن خيابان گلستان هستند، در مورد سوابق اين سه شرور گفت: شرب خمر به نحو علني ، قدرت نمايي با چاقو و قمه و تخريب و آتش سوزي چندين واحد مسكوني و خودرو از جمله سوابق مشترك اين سه متهم است.
اين در حاليست كه اين شروران پيش از اين نيز به دليل ايجاد مزاحمت براي ساكنان مناطق چندين بار دستگير و روانه زندان شدند. وي با اعلام اين كه اين متهمان در پي اعلام شكايات و گزارشات مردمي دستگير شدند، تصريح كرد: اين افراد توسط نيروهاي گشت كلانتري ۱۳۲ در خيابان علامه اميني جهت شناسايي شاكيان پرونده با كسب دستور قضايي بعد از ظهر يكشنبه گذشته با سوارشدن بر خودروي وانتي گردانده و جرم آنها به صورت علني در انظار عمومي بيان شد.
رئيس كلانتري ۱۳۲ نبرد افزود: در حال حاضر اين متهمان به چهار ماه حبس محكوم شدند.

با تلاش مأموران آگاهي
نقشه سرقت ۵/۴ ميليون توماني فاش شد
002508.jpg
گروه حوادث: مردي كه براي تصاحب ۵/۴ ميليون تومان پول، نقشه يك سرقت مسلحانه را طراحي و اجرا كرده بود، با تناقض گويي هايش در بازجويي ها لو رفت.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده زماني در دستور كار ويژه پليس آگاهي تهران قرار گرفت كه ساعت ۵/۹ صبح روز ۲۶ تيرماه امسال مردي در حالي كه بسيار وحشتزده بود با مركز فوريت هاي پليس ۱۱۰ تماس گرفت و مدعي شد كه داخل يك پاساژ در جاده مخصوص كرج سرقت مسلحانه به وقوع پيوسته است. با حضور مأموران كلانتري ۱۳۵ آزادي، در پاساژ مورد نظر، آنها با مردي كه دست هايش زخمي بود رو به رو شدند. پس از انتقال وي به بيمارستان مرد جوان تحت بازجويي قرار گرفت. وي مدعي شد مسئول خريد يك شركت حمل و نقل است.
وي ادامه داد: صبح روز حادثه به بانك سپه شعبه فكور رفتم و مبلغ ۵/۴ ميليون تومان پول از حساب شركت برداشتم تا به محل كارمان بياورم. وقتي وارد پاساژ شدم داخل پله ها ناگهان زن و مردي كه آنها را نمي شناختم مرا صدا زدند. وقتي برگشتم با اسلحه مرا تهديد كردند تا پول را به آنها بدهم. اما چون قصد مقاومت داشتم ناگهان با پارچه اي جلوي دهانم را گرفتند و من بيهوش شدم.
وقتي به هوش آمدم متوجه شدم پول ها به سرقت رفته و دستانم زخمي است.
با ادعاي مصطفي (مرد جوان)، پرونده اي در دايره يكم اداره آگاهي تشكيل شد و مصطفي تحت بازجويي هاي بيشتر قرار گرفت.
شواهد امر براي كارآگاهان مبهم بود، به اين ترتيب در بررسي هاي بيشتر متوجه تناقض گويي هاي وي شدند تا اينكه صبح روز دوشنبه ۲۸ شهريور ماه يك بار ديگر مصطفي تحت بازجويي قرار گرفت و به سرقت پول ها اعتراف كرد. او نزد بازپرس شعبه پنجم دادسراي امور جنايي گفت: من قصد تصاحب پول ها را داشتم. به همين خاطر نقشه سرقت را طراحي كردم. بازپرس توكلي نيز با توجه به اظهارات مرد جوان، دستور قرار بازداشت را براي وي صادر كرد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |