پنجشنبه ۷ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۱۲ - Sep 29, 2005
فرمانده نيروي انتظامي استان تهران:
در حاشيه تهران با اراذل و اوباش مبارزه مي كنيم
003315.jpg
003318.jpg
گروه حوادث: دو افغاني كه با طرح نقشه اي، پسر ۱۲ساله را ربوده و او را در شهر ري نگهداري كرده بودند، با تلاش هماهنگ كارآگاهان اداره آگاهي كرج به دام افتادند.
آدم ربايي در كرج
به گزارش خبرنگار ما، سردار زارعي- فرمانده نيروي انتظامي استان تهران- با اعلام اين خبر در جمع خبرنگاران گفت: صبح روز دوشنبه ۴ مهرماه امسال از طريق اداره آگاهي اسلامشهر پرونده اي مبني بر ربوده شدن پسر ۱۲ ساله اي به نام محمد به اداره آگاهي كرج ارسال شد.
در پرونده عنوان شده بود صبح روز ۲۴ شهريورماه امسال محمد توسط دو افغاني از مقابل يك انباري ربوده شده است.
سردار زارعي در ادامه افزود: بر اساس محتويات پرونده مشخص شد كه ربايندگان با پدر محمد اختلاف مالي داشته اند و به همين دليل اقدام به چنين كاري كرده اند. ربايندگان پس از انجام اين كار بلافاصله با پدر محمد تماس تلفني گرفته اند و درخواست ۵۰ ميليون تومان پول كرده بودند.
از آن جايي كه اين پرونده از سوي يكي از مسئولان اسلامشهر ابلاغ شده بود، تيمي از كارآگاهان اداره آگاهي كرج با نظارت كامل به بررسي تماس هاي مكرر ربايندگان با خانواده محمد پرداختند. مأموران با كنترل خطوط تماس دو افغاني از طريق تلفن عمومي توانستند موقعيت آنها را در شهر ري شناسايي كنند.
فرمانده نيروي انتظامي استان تهران افزود: با شناسايي موقعيت جغرافيايي، مأموران مكان هايي كه احتمال تماس تلفني وجود داشت، تحت مراقبت نامحسوس قرار دادند تا اين كه توانستند در ۴۸ ساعت پس از ارسال پرونده به اين مركز محل اختفاي متهمان اين پرونده را شناسايي و آنها را در يك عمليات ضربتي دستگير كنند.
دو متهم افغاني پس از دستگيري، بلافاصله به عمل مجرمانه خود اعتراف كردند. دو متهم از افراد سابقه دار در زمينه درگيري و نزاع بودند. آنها هم اكنون در اختيار دستگاه قضايي قرار دارند تا بازپرسي تكميلي از آنها صورت گيرد.
در ادامه جلسه مطبوعاتي، محمد و عمويش كه در اين جلسه حضور داشتند، هر يك به جزئيات حادثه پرداختند.
محمد گفت: ساعت ۷ صبح روز حادثه به همراه پسردايي پدرم براي بار زدن اجناس به جلوي انباري در اسلامشهر رفتيم. يك ربع پس از آغاز به كار ما، ناگهان اين دو مرد افغاني به طرف ما حمله ور شدند و پس از زخمي كردن پسردايي ام، دهان مرا بستند و با يك خودرو پيكان از محل دور شديم.
پسر ۱۲ ساله بيان داشت: متأسفانه اين حادثه را سرنشينان دو دستگاه خودرو ۲۰۶ و GLX مشاهده كردند اما هيچ واكنشي براي نجات من انجام ندادند. ربايندگان كه از كارگران پدرم بودند بعد از دو ساعت مرا به خانه متروكه اي در اطراف شهر ري انتقال دادند. ساعتي بعد آنها با پدرم تماس گرفتند و پدرم كه براي انجام كاري به اردبيل رفته بود، به درخواست آنها جواب مثبت داد.
در اين مدت، چندين هلي كوپتر انتظامي از محل گذر كرد اما آنها بر روي من پتو مي انداختند تا مأموران مرا نبينند.
از طرفي مرا تهديد كرده بودند در صورت هرگونه واكنشي شاهرگم را خواهند زد. مدت طولاني گذشت تا مأموران توانستند آنها را دستگير كنند.
سرقت از طلافروشي با سنگ!
سردار زارعي در ادامه با تكذيب نحوه انتشار چند سرقت از طلافروشي در كرج بيان داشت: اين طلافروشي در خيابان شهيد بهشتي كرج قرار دارد و روز ۳ مهرماه ساعت ۲۰/۱۲ توسط دو نفر مورد سرقت قرار گرفته است. سارقان با پوشاندن صورتشان با حركت سريع مقابل طلافروشي قرار گرفته و با سنگ اقدام به شكستن شيشه كردند. آنها توانستند تنها مقداري طلا كه مقابل دستشان بوده سرقت كنند. سپس به وسيله يك دستگاه پرايد مشكي از محل متواري شده اند.
طلافروشي مورد نظر مقابل كلانتري نبوده بلكه كلانتري در نزديكي آن جا بوده است. از طرفي دقيقاً در تاريخ ۲۶ شهريور ماه امسال مأموران انتظامي منطقه با هشدار به طلافروشي از او خواسته بودند كه براي شيشه هايش حفاظ تهيه كند. در واقع سهل انگاري صاحب طلافروشي در اين حادثه كاملاً مشهود بوده است.
فروپاشي شبكه خانوادگي جعل
سردار زارعي همچنين بااشاره به دستگيري اعضاي يك خانواده كه در كار جعل فعاليت داشتند، بيان داشت: اوايل شهريور ماه امسال در بررسي هاي تخصصي كه از طريق مأموران صورت گرفت متوجه شديم كه يك شبكه حرفه اي با جعل مدارك اقدام به صدور كارت پايان خدمت مي كردند.
اعضاي اين شبكه كه يك خانواده هستند، با جعل گواهي فوت افراد خانواده و استشهاد محلي جعلي، اقدامات لازم را براي صدور معافيت كارت پايان خدمت انجام مي دادند. افراد اين شبكه بين ۲ تا ۳ ميليون تومان بابت هر يك كارت از متقاضيان خود دريافت مي كردند. تاكنون ۱۲ نفر از كساني كه بدين طريق كارت پايان خدمت دريافت كرده اند دستگير و تحويل مراجع قضايي شده اند.
فرمانده نيروي انتظامي در پايان، ضمن ارائه عملكرد ۶ ماهه اين مركز در خصوص تصادفات گفت: در شهريور ماه امسال در شبكه جاده اي استان تهران ۲۱۹ مورد تصادف جرحي، ۲۶ مورد تصادف فوتي، ۲۵۳۶ مورد تصادف خسارتي داشته ايم كه در مقايسه با سال گذشته، ۳۸ درصد كاهش تصادف جرحي، ۱۰ درصد كاهش تصادفات فوتي و ۳۲ درصد افزايش تصادف خسارتي داشته ايم.
مبارزه با اراذل و اوباش
در حاشيه تهران
وي در مورد بحث مبارزه با اراذل و اوباش گفت:  اين طرح بدون در نظر گرفتن استان تهران صورت گرفته است چرا كه اراذل و اوباش به باراندازهاي اطراف تهران هجوم آورده اند. زماني كه ما با حجم قابل توجهي از اين افراد در اطراف تهران روبه رو شديم، به صورت ويژه به مبارزه و جمع آوري اين افراد پرداختيم. به عنوان مثال فردي به نام محمدهاشم در منطقه ماهدشت اقدام به تشكيل يك شبكه زورگيري، سرقت و شرارت كرده بود كه اقدام به دستگيري وي كرديم و هم اكنون بازپرس شعبه ۲۰ دادگاه عمومي و انقلاب مسئول رسيدگي به اين پرونده است. وي در پايان در خصوص سرقت مسلحانه در ۶ ماه گذشته گفت: خوشبختانه تنها يك مورد سرقت مسلحانه از بانك داشته ايم كه نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد كاهش داشته ايم و جرايمي از جمله سرقت به عنف، ۸۴ مورد بوده است.

رئيس پليس فرودگاه هاي كشور :
امنيت در فرودگا ه هاي كشور برقرار است
003312.jpg
گروه حوادث: رئيس پليس فرودگاه هاي كشور با بيان اينكه طي دو سال اخير هيچ نوع كيف قاپي در فرودگاه هاي كشور رخ نداده است، اظهار داشت : تعداد ۴۲ فرودگاه در سطح كشور تحت پوشش پليس فرودگاه است.
سردار «محمود بت شكن» فرمانده پليس فرودگاه كشور در گفت و گو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني پليس اظهارداشت: فرودگاه ها براساس تعداد پروازها، تعداد جمعيت مسافران به لحاظ امنيتي، كشف كالاي قاچاق ،مواد مخدر و ... درجه بندي مي شود.
وي گفت: براساس تعريف شوراي عالي امنيت ملي، حفاظت و تامين امنيت فرودگاه ها شامل اماكن، محل ها، تاسيسات و ابنيه واقع در محدوده جغرافيايي فرودگاهها مانند ترمينال ها، باندهاي پروازي، پاركينگ هواپيماها بر عهده نيروي انتظامي است.
فرمانده پليس فرودگاه هاي كشور به دو مورد سرقت اتومبيل در پنج ماه اول سال جاري در فرودگاه هاي كشور اشاره كرد و گفت: همچنين طي اين مدت ۷ مورد سرقت اتومبيل كشف شد.
سردار بت شكن اعلام كرد: در پنج ماهه اول سال جاري و سال گذشته هيچ نوع سرقت موتورسيكلت در فرودگاه هاي كشور رخ نداده است.
فرمانده پليس فرودگاه كشور به دو مورد جيب بري در فرودگاه هاي كشور طي سال جاري اشاره كرد و افزود: طي اين مدت پليس فرودگاه موفق شده است، ۴ نفر از سارقان جيب بر را دستگير كند. وي اعلام كرد: خوشبختانه در سال گذشته و سال جاري هيچ گونه كيف قاپي در فرودگاه هاي كشور رخ نداده است. همچنين طي اين دو سال دو نفر از سارقان هنگام ارتكاب جرم توسط پليس دستگير شدند.
بت شكن افزود : خوشبختانه با توجه به كثرت جمعيت، سرقتهاي انجام شده بسيار پايين و در حد صفر است و پليس فرودگاه در اين زمينه از كشفيات و دستگيري هاي بسيار بالايي برخوردار است.
فرمانده پليس فرودگاه هاي كشور به مبارزه با ناهنجاري هاي اجتماعي در جامعه اشاره كرد و گفت: خوشبختانه همكاري و هماهنگي خوبي با مسئولان شركتها، حراستها و اكثر مديران فرودگاه ها و همچنين معاون دادستان مستقر در فرودگاه در اين زمينه به عمل آمده است.
سردار بت شكن به ترفندهاي برخي از حجاج براي حمل مواد به كشور عربستان اشاره كرد و گفت: عربستان سعودي به شدت با مواد مخدر مبارزه مي كند. اگر در ايران با خروج مواد مخدر توسط حاجيان برخورد نشود قطعا در كشور عربستان با مشكلاتي مواجه خواهند شد.
فرمانده پليس فرودگاه كشور همچنين به بازرسي زائران در فرودگاه هاي كشور عربستان توسط سگ هاي موادياب اشاره كرد.وي افزود: اكثر كساني كه مواد را حمل مي كنند، افراد مسن و بيمار هستند كه هر ساله حدود ۱۰ الي ۱۲ كيلوگرم مواد در اوزان بسيار كم ، از ۱۵ ايستگاه مخصوص حاجيان در فرودگاه هاي سراسر كشور كشف و در اين رابطه ۵۰۰ الي ۶۰۰ نفر دستگير مي شوند.فرمانده پليس فرودگاه هاي كشور در مورد نحوه برخورد با اين گونه افراد اظهار داشت: براي اين افراد پس از دستگيري پرونده اي تشكيل داده مي شود كه با هماهنگي مقام قضايي از اين افراد سندي گرفته مي شود تا حاجيان پس از انجام مناسك حج و مراجعت به كشور به دادسرا معرفي و به جزاي نقدي و يا حبس محكوم مي شوند.

پليس در تعقيب پاپا!
سايت جنايي: مردي كه سالها به همراه همسر و ۱۵ كودك در پارك ملي سنت الياس زندگي مي كرد، اكنون به اتهام مواردي متعدد از آزار جنسي مورد تعقيب است.نيروهاي پليس آلاسكا روز گذشته عمليات جستجو براي يافتن رابرت هيل ۶۴ ساله را كه در ميان بازديدكنندگان و ماموران پارك به پاپا پيلگريم موسوم بود، آغاز كرده اند. هيل توسط هيات منصفه دادگاه ايالتي به ۳۰ مورد جرم مختلف متهم شده است كه در اين ميان ده مورد مربوط به آزار جنسي و يك مورد كودك ربايي و سه مورد ضرب و شتم و هشت مورد اعمال خشونت نيز به چشم مي خورد.رز هيل، همسر او مي گويد كه اعضاي خانواده در جريان اين تحقيقات كمال همكاري را با بازجويان داشته اند.او مي افزايد: ما تمامي تلاش خود را براي كمك به وي به كار خواهيم بست. اميدواريم كه دعاي هزاران تن از دوستداران همسرم نيز در اين ميان بتواند به ما كمك كند. ماموران مي گويند كه اين تعداد از جرايم ظرف هشت سال گذشته انجام شده است. اما همسر وي در اين باره حاضر به صحبت نيست و تنها به ذكر اين نكته اكتفا مي كند كه خداوند شاهد همه چيز است. اگر پاپا كار نادرستي هم كرده باشد، خداوند او را خواهد بخشيد.اين خانواده در بهار سال ۲۰۰۲ محل سكونت خود را از مقامات دولتي خريداري كردند. آنها پيش از خريداري اين زمين با مسئولان پارك ملي دائما درگيري داشتند، تا جايي كه مسئولان پارك با مسدودكردن مسير دسترسي به محل زندگي، اعضاي خانواده را مجبور كرده بودند پياده و يا با استفاده از اسب رفت و آمد كنند. هيل در آن زمان مسئولان پارك را متهم كرد كه قصد دارند وي و خانواده اش را از گرسنگي بكشند. بدنبال انعكاس اين خبر جمعي از افراد كه داراي هواپيماي شخصي بودند با پرواز بر فراز محل زندگي اين خانواده انبوهي از مواد غذايي را براي آنها پرتاب كردند. اين درگيريها اما از سال ۲۰۰۲ و با خريد زمين از مسئولان به پايان رسيده بود اما اكنون به نظر مي رسد كه خانواده هيل همچنان بايد خود را براي روزهاي سخت آينده آماده كنند.

قاتلي كه ناكام مرد!
سايت جنايي: كارمند اخراج شده يك كارخانه ميخ سازي در نيويورك روز گذشته پس از بازگشت به محل كار خود، به مدير شركت و صاحبان آن شليك كرده و سپس با شليك گلوله اي به زندگي خود نيز خاتمه داد.در جريان اين حادثه هر سه شخص مجروح شده جان به سلامت به در بردند اما شخص تيرانداز پيش از رسيدن به بيمارستان درگذشت.كارمند اخراجي كه پيزا نام داشت پس از آنكه به دليل نگاهداري فيلم هاي مربوط به هرزه نگاري كودكان از محل كار اخراج شد، همواره در صدد يافتن فرصتي براي انتقام گيري از مديران خود بود. وي پس از اينكه مسئولان موضوع را به مقامات پليس اطلاع دادند به دليل دست داشتن در سوءاستفاده از كودكان به ۱۰ سال زندان محكوم شد.وي روز گذشته در حاليكه رولوري ۳۸ ميليمتري در دست داشت از در اصلي وارد كارخانه شده و پس از ورود به اتاق مديران به سمت آنان آتش گشود. در حال حاضر به گفته مقامات پليس تنها جوآن اوبراين، مدير اداري كارخانه به دليل شدت جراحات وارده نياز به استراحت دارد. دادستان منطقه مي گويد پيزا هيچ سابقه خشونتي ندارد و تنها در اواسط دهه ۸۰ به دليل تلاش براي سوءاستفاده از يك كودك به حبسي كوتاه مدت محكوم شده بود.پليس مي گويد پيزا پس از شليك به اين اشخاص هنگام ورود به پاركينگ و پيش از سوارشدن بر خودروي خود با شليك گلوله اي به مغز، خودكشي كرده است. انگيزه وي از ارتكاب خودكشي در حالي كه قصد گريختن از محل وقوع جرم را داشته است هنوز مشخص نيست.

زن ۷۱ ساله چيني با دندان هايش خودرو را جابجا مي كند
آنانوا: زن ۷۱ ساله اي كه وانگ زيائوباي نام دارد مي تواند خودروهايي كه بيش از ۱۰۰۰ كيلوگرم وزن دارند را با دندان هايش بكشد.
براي انجام اين كار زيائوباي طنابي را به خودرو بسته و سر ديگر طناب را دستمالي مي پيچد و آن را در دهانش بين دندانها قرار مي دهد.او در اين باره اظهار داشت كه مدت ۳۰ سال است براي انجام اين كار و قوي كردن فك و دندان هايش تمرين كرده است. او قبلاً يك سطل ۲۵ كيلويي آب و همچنين يك دوچرخه را با دهانش حمل كرده بود.

اخاذان فوتباليست جوان دستگير شدند
گروه حوادث: تحقيقات بر روي يك پرونده اخاذي و تهديد در اداره يكم آگاهي به نتيجه رسيد.
به گزارش خبرنگار ما، چندي پيش زن جواني به همراه مادرش به اداره آگاهي مركز مراجعه كرد و مدعي شد كه همسر صيغه اي وي او را در منزل با دست ها و پاهاي بسته به مدت يك هفته زنداني كرده بود. با شكايت اين زن جوان، كارآگاهان آگاهي با دستور قضايي همسر صيغه اي اين زن جوان را كه در يكي از تيم هاي فوتبال پايتخت بازي مي كرد دستگير كردند.
اين مرد جوان ۲۴ ساله بعد از بازداشت در جريان تحقيقات پليسي منكر ارتكاب اتهام وارده به خود شد و گفت: «تمامي اظهارات اين زن جوان كذب است او از ترس اين كه من از او شكايت نكنم. اين موضوع را براي پليس مطرح كرده است.»
وي در ادامه افزود: «يك سال پيش اين زن جوان را كه ۱۹ سال سن داشت صيغه كردم و با يكديگر در آپارتماني واقع در خيابان باهنر زندگي مي كرديم. بعد از گذشت يك سال صيغه نامه به اتمام رسيد و من به دلايلي خواهان تمديد اين صيغه نامه نبودم. اين زن وقتي متوجه شد نمي خواهم او را بار ديگر صيغه كنم بسيار ناراحت شد و اين مسأله موجبات درگيري بين ما شد. چند روز قبل از بازداشت بنده و اين زن ۱۹ساله سوار بر خودرو پرايد در خيابان در حال تردد بوديم كه ناگهان يك خودرو پژو كه دو پسر جوان سرنشين آن بودند سد راه من شده و پسري كه كنار راننده نشسته بود با دردست داشتن قمه به سوي من حمله ور شد و بعد از تهديد ۳۶۰ هزار تومان وجه نقدي را كه همراهم بود سرقت كرد. در همين حين زن مذكور نيز از خودروام خارج شده و متواري شد. پس از اين ماجرا اين زن ۱۹ساله از ترس اين كه از او شكايت كنم زودتر به آگاهي مراجعه كرده و از من با ادعايي كذب شكايت كرده است.»
كارآگاهان دايره يكم آگاهي مركز بعد از بررسي اين دو ادعا متوجه شدند حرف هاي فوتباليست جوان درست است. بدين ترتيب تحقيقات وارد مرحله جديدي شد. افسر پرونده در ابتدا موفق به بازداشت راننده خودرو پژو شد. راننده كه سعيد نام داشت در جريان بازجويي ها مدعي شد كه تنها يك راننده مسافركش است و در روز حادثه متهم اصلي پرونده را به طور دربست به محل واقع آورده است.
سعيد بعد از چند روز آزاد شد ولي طبق ادعاي پسر فوتباليست مذكور سعيد بعد از رهايي از حبس به همراه متهم اصلي كه علي اكبر نام دارد به مقابل در منزل وي در خيابان باهنر آمده و با تهديد اسلحه و قمه بار ديگر او را تهديد كرده اند.
پليس با شنيدن ادعاي جديد اين پسر فوتباليست بار ديگر تحقيقات خود را ازسر گرفت. سعيد بار ديگر دستگير شد و علي اكبر نيز صبح روز گذشته توسط افسر پرونده بازداشت شد.
بررسي هاي بيشتر براي دستگيري زن ۱۹ساله و روشن شدن ارتباط او با اين دو متهم دستگير شده در اداره آگاهي مركز ادامه خواهد يافت.

نوجوان اكباتاني به اتهام تهديد مدير مدرسه
با چاقو دستگير شد
گروه حوادث: نوجوان ۱۶ ساله اي كه با ورود به دبيرستاني در شهرك «اكباتان» تهران مدير و مسئولان مدرسه را توسط يك قبضه چاقو تهديد به مرگ كرده بود، دستگير شد. به گزارش خبرنگارما، اين نوجوان ۱۶ ساله كه خود يكي از ساكنان شهرك «اكباتان» است دوشنبه با در دست داشت يك قبضه چاقو وارد دبيرستاني واقع در بلوار اصلي شهرك شد.او با عربده كشي و تهديد، رعب و وحشت در بين مسئولان و دانش آموزان مدرسه ايجاد كرد.بلافاصله با تماس مدير مدرسه به مركز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ اكيپي از مأموران كلانتري ۱۳۵ «آزادي» در محل حاضر شدند و طي عملياتي او را دستگير و به دادسراي جرائم ويژه اطفال تحويل دادند.
از علت و انگيزه اين متهم خبري در دست نيست.

كشف جسد داخل چاه
گروه حوادث: جسد يك مرد مجهول الهويه در حوالي شهرك پرديس كشف شد.
به گزارش خبرنگار ما، عصر روز سه شنبه خبر كشف يك جسد به اطلاع بازپرس اصغرزاده رسيد. جسد مذكور در داخل يك چاه واقع در محدوده كلانتري ۲۰۷ پيدا شده بود. در بررسي هاي  اوليه معلوم شد متوفي حدود ۱۵ روز پيش جان سپرده است.
به دستور بازپرس اصغرزاده جسد به پزشكي قانوني انتقال يافت تا با انجام آزمايشات علت اصلي مرگ اين مرد مجهول الهويه مشخص شود.
بررسي هاي بيشتر بر روي اين پرونده در دادسراي امور جنايي تهران و اداره دهم آگاهي مركز ادامه خواهد يافت.

آخرين دفاع ۶ متهم پرونده آزمون دستياري
ايسنا: قاضي پرونده  آزمون دستياري گفت: آخرين دفاع از ۶ متهم پرونده اخذ شده و پس از دريافت پاسخ برخي استعلامات راي پرونده صادر خواهد شد.
قاضي حسينيان اظهار داشت: استعلام هاي متعددي در اين پرونده از حراست وزارت بهداشت، كميسيون اصل ۹۰ مجلس، دبيرخانه  تخصصي آموزش پزشكي و ضابطان و دادسراي عمومي و انقلاب ناحيه  ۷ انجام شده است.
وي ادامه داد: تا كنون كميسيون اصل ۹۰ مجلس و شوراي تخصصي آموزش پزشكي و حراست وزارت بهداشت پاسخ استعلامات را دادند و منتظر لايحه  تكميلي دادسراي عمومي و انقلاب ناحيه  ۷ و پاسخ استعلام از ضابطان هستيم.
قاضي رسيدگي كننده به پرونده  آزمون دستياري در پايان خاطرنشان كرد: اگر پاسخ اين استعلامات داده شود، مشكلي براي صدور راي در پرونده وجود ندارد و به زودي حكم صادر مي شود.

درگيري خونين بين چند جوان در ترمينال غرب تهران
گروه حوادث: درگيري بين چند جوان در ترمينال غرب تهران منجر به زخمي شدن شاگرد اتوبوس با ضربات چاقو شد. منازعان هم اكنون در بازداشت به سر مي برند.
به گزارش خبرنگارما، ماموران كلانتري ۲۰۹ ترمينال غرب ديروز از وقوع درگيري بين شاگرد اتوبوس با چهار جوان برقكار در سكوي ترمينال تعاوني ۴ مطلع شدند و با حضور به موقع خود تمامي عوامل درگيري را دستگير كردند.
در اين حادثه شاگرد اتوبوس به نام «ابوالفضل» ۱۸ ساله با ضربات چاقوي يكي از منازعان به نام «امير» ۲۲ ساله زخمي و توسط عوامل اورژانس به بيمارستان منتقل شد.
گفتني است، بنابر اظهارات شاهدان حادثه علت اين درگيري مشاجره لفظي بوده است.

حكم غيابي براي يك كلاهبردار
گروه حوادث: حكم يك كلاهبردار فراري به طور غيابي از سوي دادسراي امور جنايي تهران صادر شد.
به گزارش خبرنگار ما، اواسط سال ۶۹ مرد جواني با در دست داشتن يك حواله ۴۰ هزار دلاري به يكي از صرافي هاي شهر تهران مراجعه كرد و قصد نقدكردن حواله بانكي را داشت. مسئول صرافي با بانكي كه مرد جوان مدعي بود حواله از آن شعبه بانك واقع در كشور دوبي صادر شده است تماس گرفت ولي مدير بانك منكر صدور چنين حواله اي شد. بدين ترتيب پليس در جريان قرار گرفت و اين مرد جوان كه محمد نام داشت دستگير شد.
محمد با صدور حكم پنج سال حبس روانه زندان شد. در مدت پنج سال تحمل زندان اين متهم با فردي همنام خود در زندان آشنا شد و آن دو با هماهنگي يكديگر بعد از آزادي از زندان بار ديگر مرتكب جرايم مشابه جرم اوليه محمد شدند.
همدست محمد بعد از چند مرحله كلاهبرداري مشابه دستگير شده و دوباره به زندان رفت ولي جستجوي پليسي براي دستگيري محمد بي نتيجه باقي ماند و در نهايت روزگذشته قاضي شعبه ۱۱۵۷در غياب اين متهم حكم ۷ سال حبس براي وي صادر كرد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |