يكشنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۱۴ - Oct 2, 2005
در آستانه برگزاري نشست هيأت وزيران منتشر شد:
نامه كانون سهامداران به رئيس جمهوري
سقوط شاخص هاي بورس در اين حد
و اندازه در هر كشوري يك موضوع ملي است
003522.jpg
گروه بورس: كانون سهامداران ايران در آستانه ارائه گزارش وزارت اقتصاد به هيأت دولت با انتشار نامه اي خطاب به رئيس جمهوري ضمن شرح جزئيات بحران ايجاد شده در بورس دكتر احمدي نژاد را به پيگيري موضوع دعوت كردند.
به گزارش «همشهري» اين كانون كه از سهامداران جزء و خرد شركت هاي پذيرفته شده در بورس تهران تشكيل شده در نامه خود به رئيس جمهوري تأكيد كرده اند: «سقوط شاخص هاي بورس در اين حد و اندازه در هر كشوري يك موضوع ملي است و بايد به فوريت به آن توجه شود، اميد است جناب عالي با نگاه خردمندانه و خدمت به مردم توجه هر چه سريع تر خود را به اين مشكل معطوف داريد و دستور رسيدگي هر چه زودتر را صادر فرماييد.»
سهامداران خرد بورس تهران در نامه خود خطاب به دكتر محمود احمدي نژاد با اشاره به زيان هاي متحمل شده و سختي  هاي به وجود آمده در بازار سرمايه طي ماه هاي اخير نوشته اند:رئيس جمهور محترم، آقاي دكتر احمدي نژاد، اين روزها روزگاري سخت بر سهامدار جزء بازار سرمايه مي گذرد. قريب به ۳ ماه است كه هر روز شاخص بورس افت مي كند. شاخص بورس از تيرماه تا كنون حدود ۲۰ درصد افت كرده است. و از حدود عدد ۱۲۵۰۰ به حدود ۱۰ هزار واحد رسيده است و اگر توجه دولت جلب نشود، با وضعيت فعلي ظاهراً به اصلاح اين روند اميدي نيست. سهامداران جزء بازار سرمايه كه پس اندازهاي كوچك سال هاي كار و تلاش خود را با هزاران اميد و آرزو در اين بازار سرمايه گذاري كر ده اند بعضاً با زيان هاي ۴۰ تا ۵۰ درصدي در اصل سرمايه مواجه شده اند. هر چند اين روند كاهشي از آذرماه گذشته شروع شده، اما اين روند به تازگي تشديد شده است. روند فعلي ديگر رمقي برچهره خسته سهامداران جزء در بازار سرمايه باقي نگذاشته است. از يك سو با تصميم به خروج از اين بازار، با زيان ۴۰ تا ۵۰ درصدي در اصل سرمايه مواجه مي شوند و از سوي ديگر اميدي به رشد بازار و جبران اين زيان در آينده ندارند.
در ادامه تصريح شده است: متأسفانه مديران اجرايي بازار سرمايه هم تاكنون توفيقي در كنترل اوضاع نداشته اند و هم اينك اين روند به جايي رسيده كه بايد شما به عنوان دولتي كه شعار عدالت و مهرورزي و خدمت به مردم را سرلوحه فعاليت خود قرار داده ايد، به فرياد ۳ ميليون سهامدار جزء اين بازار برسيد و اجازه ندهيد بيش از اين مردم عادي و زحمتكش در فشار اين افت قيمت ها ناتوان شوند.
در اين نامه آمده است: آقاي رئيس جمهور به نظر مي رسد تعيين يك هيأت عالي از طرف جناب عالي به عنوان متولي بررسي مشكلات جاري بازار سرمايه و تمركز وزراي اقتصادي و معاونين آنان حول اين هيأت و تشكيل جلسات منظم با تمركز بر بازار سرمايه و بررسي مشكلات ساختاري و بنيادي آن از قبيل تصميم يا عدم تصميم دولت در مورد صنايع مختلف كشور و يا واگذاري هاي خصوصي سازي و نظاير آنها و ارائه راهكارهاي فوري و آني مانند تزريق نقدينگي از سوي بانك ها در بازار سرمايه از مشكلات بورس بكاهد و البته حضور حضرت عالي در جمع سهامداران حقيقي، خود مي تواند بيانگر حركت جدي دولت براي حل مشكلات باشد.

قيمت سهام ۳۷ شركت افزايش يافت
گروه بورس: در جريان معاملات ديروز بورس اوراق بهادار تهران سهام ۱۳۳ شركت از مجموع ۴۱۴ شركت بين فعالان اين بازار رد و بدل شد.به گزارش خبرنگار ما در اين روز قيمت ۳۷ شركت با رشد و ۸۹ شركت با كاهش مواجه بود و قيمت ۷ شركت بدون تغيير باقي ماند.
بنابر اين گزارش از ميان شركت هايي كه سهامشان روز گذشته بين فعالان بورس دست به دست شد نام ۸۲ شركت در تابلوي اصلي درج شده و ۵۱ شركت نيز در تابلوي فرعي قرار دارند.

وزير اقتصاد امروز اوضاع بورس
را به دولت گزارش مي كند
003528.jpg
مهر: وزير امور اقتصادي و دارايي ديشب از واشنگتن وارد تهران شد تا در جلسه امروز هيات دولت، گزارشي از وضعيت بورس را به اطلاع رئيس جمهوري برساند.
داوود دانش جعفري، وزير امور اقتصادي و دارايي براي شركت در اجلاس بانك جهاني به آمريكا سفر كرده بود. وي در اين سفر با تشريح ديدگاه هاي اقتصادي دولت عدالت محور دكتر احمدي نژاد، مسئولان اقتصادي جهان را از اين امر مطلع كرد.
قرار است وزير اقتصاد با جمع بندي گزارش نهايي تهيه شده به وسيله طهماسب مظاهري در خصوص «راهكارهاي خروج از وضعيت فعلي بورس» ، محتواي آن را در جلسه هيات دولت تشريح كند.

شاخص كل يك واحد كاهش يافت
003519.jpg
گروه بورس: شاخص كل قيمت سهام در پايان معاملات ديروز بورس تهران يك واحد كاهش يافت تا روند نزولي بازار حفظ شود.
به گزارش خبرنگار ما، در اين روز شاخص كل كه به زحمت تا ساعت ۳۰/۱۱ خود را ۵ واحد مثبت نگه داشته  بود سرانجام در ساعت ۱۳ به ۱۰ هزار و ۱۴۷ واحد كاهش يافت.
بنا بر اين گزارش، افت ۱۰ واحدي شاخص صنعت طي معاملات ديروز بيشترين تأثير را در روند نزولي بازار داشت. اين شاخص كه عملكرد شركت هاي صنعتي حاضر در بورس را نشان مي دهد ديروز تا رقم ۷ هزار و ۸۳۹ واحد پايين آمد.
شاخص عملكرد تالار اصلي روز گذشته با اندك تغييراتي به رقم ۹ هزار و ۸۳۲ واحد افزايش يافت، اما شاخص عملكرد تالار فرعي ۶ واحد ديگر افت كرد و به رقم ۱۰ هزار و ۴۳۸ واحد رسيد.
بر اساس اين گزارش، عملكرد خوب شركت هاي سرمايه گذاري حاضر در بورس ديروز باعث شد شاخص مالي با ۲۲۲ واحد رشد به رقم ۲۵ هزار و ۶۶۲ واحد نزديك شود.
در اين روز كاري شاخص سهام فلزات اساسي ۱۰ واحد و شاخص گروه كاني هاي فلزي ۵ واحد رشد را تجربه كردند اما شاخص سهام نفت و سوخت هسته اي ۵/۱۳ واحد، وسايل نقليه ۱۰ واحد و شاخص گروه تجهيزات حمل و نقل دو واحد كاهش يافت.

۵/۱۷درصد زيان در۱۴ماه
گروه بورس: مركز تحقيقات و توسعه بازار سرمايه گزارش هاي آماري تازه اي از ميزان سقوط شاخص هاي بورس و همچنين زيان سهامداران جزء در بازار سهام تهران طي يك سال گذشته منتشر كرد.
به گزارش همشهري، اين مركز كه تحت نظارت سازمان بورس اوراق بهادار فعاليت مي كند در گزارش خود آورده است:  براي بررسي حداكثر زيان كل بازار سهام بايد «شاخص قيمت و بازده نقدي» را مورد توجه قرار داد. كاهش اين شاخص از رقم ۳۴ هزار و ۳۹۰ واحد به رقم ۲۸ هزار و ۲۵۷ واحد در فاصله ۱۴ مرداد ۸۳ تا پنجم مهرماه امسال نشان دهنده زيان ۸/۱۷ درصدي در بورس اوراق بهادار است.
در ادامه اين گزارش تأكيد شده با توجه به آن كه در مواردي سرمايه گذاران غيرحرفه اي به خريد و فروش هاي نامناسب مبادرت ورزيده اند زياني به مراتب بيشتر از اين رقم را متحمل شده اند؛ بنابراين تشكيل سبدهاي شاخص ضروري مي نمايد. بر اساس پيشنهاد كارشناسان مركز تحقيقات و توسعه بازار سرمايه، هر سبد شاخص از سهام شركت هايي تشكيل مي شود كه بازدهي معادل شاخص مورد نظر داشته باشد. اين سبدها كه هزينه هاي مديريتي اندكي نيز دارند به سرمايه گذاران غيرحرفه اي امكان سرمايه گذاري در اوراق بهادار كم ريسك را كه بازدهي معادل شاخص دارند، مي دهد. در صورت وجود چنين سبدي حداكثر زيان وارده به سهامداران غيرحرفه اي در بورس تهران در فاصله زماني ۱۴ مرداد ۸۳ تا ۵ مهر امسال ۸/۱۷ درصد مي شد و در صورتي كه سهامداري در ابتداي سال ۸۳ اقدام به خريد برگه مشاع سبد مزبور مي كرد، با وجود تمامي ناملايمات وارد شده بر بازار سرمايه در تاريخ چهارم ماه جاري از سودي ۳/۳ درصدي برخوردار بود.
در اين گزارش ضمن بررسي روند شاخص هاي بورس آمده است:  بورس اوراق بهادار تهران روند حركتي خود را در ابتداي سال ۸۳ با نوسانات محدودي آغاز كرد. شاخص كل قيمت از ۱۱ هزار و ۴۴۶ واحد در ۸ فروردين ۸۳ به ۱۱ هزار و ۴۶۵ واحد در ۴ خرداد رسيد. از اين تاريخ شاخص كل قيمت با رشد قابل توجهي به بيشترين ميزان خود در كل تاريخ فعاليت بورس يعني ۱۳ هزار و ۸۸۲ واحد در تاريخ ۱۴ مرداد ۸۳ دست يافت. بدين ترتيب سهامداران رشد ۱/۲۱ درصدي را در مدت دو ماه و ۱۰ روز تجربه كردند. از اين تاريخ تا هفدهم آذرماه ۸۳ بورس تهران نوسانات سينوسي شكلي را تجربه كرد و در نهايت در اين تاريخ شاخص كل به ۱۳ هزار و ۸۳۵ واحد و شاخص قيمت و بازده نقدي به عنوان نماگر بازدهي بورس به بيشترين ميزان خود يعني ۳۴ هزار و ۹۰۸ واحد دست يافت.
از اين پس سير نزولي بورس شروع مي شود و شاخص كل با افتي ۱۳ درصدي به ۱۲ هزار و ۵۰ واحد در ۲۲ اسفند ۸۳ رسيده و پس از افزايشي ۸۰۰ واحدي مجدداً روند نزولي خود را از ۲۸ فروردين ۸۴ آغاز كرده و تاكنون ادامه داده، به گونه اي كه شاخص كل قيمت با افتي ۲۱ درصدي به ۱۰ هزار و ۱۹۴ واحد در تاريخ ۵مهر۸۴ رسيده است. شاخص كل قيمت و بازده نقدي نيز در دوره مزبور (۲۸ فروردين تا ۵ مهرماه امسال) با افتي ۵/۱۳ درصدي به ۲۸ هزار و ۲۵۷ واحد تنزل يافت.
به اين ترتيب به رغم همه عوامل بيروني اثرگذار بر بورس همچون انتخابات رياست جمهوري و مسايل مربوط به انرژي هسته اي، فاصله بيشترين ميزان شاخص كل قيمت در تاريخ ۱۴ مرداد ۸۳ تا ۵ مهرماه امسال ۶/۲۶ درصد است. يعني اختلاف فراز و فرود شاخص قيمت بازار سرمايه ايران تاكنون به ۶/۲۶ درصد رسيده است.

سهام ايران ارقام و بانك پارسيان پرطرفدارتر از همه
گروه بورس: شركت هاي كارگزاري بورس تهران روز گذشته بيشترين دستور خريد را براي سهام ايران ارقام و بانك پارسيان در سيستم هاي خود وارد كردند.
به گزارش خبرنگار ما در اين روز ۵۹۱ دستور خريد براي ۵ ميليون  و ۶۶۴ هزار و ۲۰۷ سهم ايران ارقام به ارزش ۲۴ ميليارد ريال و ۵۳۷ دستور خريد براي ۴ ميليون و ۱۰۵ هزار و ۷۳۷ برگه سهم بانك پارسيان به ارزش ۲/۸ ميليارد ريال تحويل كارگزاري ها شد.
كارگزاران بازارگردان نيز در اين روز بازار را متعادل كردند و سهام سرمايه گذاري بانك ملي، صدرا، سرمايه گذاري مسكن، سايپا، سيمان فارس و خوزستان و خدمات انفورماتيك را بازارگرداني كردند. ديروز سهام سرمايه گذاري غدير به دليل پايان يافتن دوره بازارگرداني اين شركت بازارگرداني نشد.
بنابراين گزارش در سوي ديگر بازار ۳۴۵ نفر تعداد دو ميليون و ۲۰۴ هزارو ۵۶۰ برگه سهم سرمايه گذاري ساختمان به ارزش ۷/۷ ميليارد ريال را براي فروش عرضه كردند.
در اين روز كاري بيشترين دستور فروشها براي سهام سيمان شرق، سيمان تهران، سيمان دورود، سيمان شمال، سرمايه  گذاري غدير، سيمان كرمان و سرمايه گذاري توسعه معادن و فلزات صادر شد.

با تعليق عمليات بازارگرداني صورت پذيرفت
تلاش براي باز كردن قفل بازار سهام غدير
003525.jpg
گروه بورس: سرانجام پس از سه ماه اعمال سياست حفظ قيمت، بازارگرداني سهام غدير ديروز به منظور روان شدن بازار و شكسته شدن قفل صف هاي عرضه و تقاضا به حال تعليق درآمد.
به گزارش «همشهري» در پي اين اقدام صف فروش سهام غدير در نخستين ساعت معاملات روز شنبه به سرعت كاهش يافت و قيمت هر سهم اين شركت به پايين تر از ۴۰۰ تومان تنزل كرد.
اما در ادامه با تغييرات حاصل شده در جدول قيمت ها به سطح ۴۱۸ تومان بازگشت.
آمار ارائه شده در سايت رسمي سازمان بورس نشان مي دهد: بازارگردان سرمايه گذاري غدير از ۱۳ تير ماه امسال جلوي هرگونه نوسان قيمت سهام اين شركت را گرفته و براي نخستين بار در بورس تهران موجبات اعمال سياست نوسان صفر را در بازار فراهم آورد، اما اين موضوع كمكي به جمع شدن صف فروش سهام غدير نكرد و حتي در مقاطعي به قفل شدن روند عرضه و تقاضا در بازار سهام غدير منجر شد.
طي سه ماه گذشته كارگزار بازارگردان ۲۶۰ ميليون سهم غدير معادل ۵ درصد از كل سهام اين شركت را با قيمت ۴۱۹ تومان از روي ميز فروش جمع كرد.
در حال حاضر بانك هاي صادرات ۱۵ استان ايران در مجموع با در اختيار داشتن ۴۲ درصد كل سهام غدير بزرگترين سهامدار اين شركت به شمار مي آيند.
از سوي ديگر شركت سرمايه گذاري خوارزمي كه گفته مي شود متعلق به كاركنان بانك صادرات است، معادل ۱۴ درصد كل سهام اين شركت را در اختيار دارد. به اين ترتيب با احتساب ۵ درصد سهامي كه در اختيار كارگزاري بانك صادرات قرار گرفته، معادل ۶۱ درصد سهام غدير متعلق به مجموعه اين بانك است.
سرمايه گذاري غدير تا پيش از اين بزرگترين شركت بورس از نظر ارزش بازار به حساب مي آمد.

آستانه تحمل سهامداران بايد افزايش يابد
مهر: يك كارشناس بازار سرمايه گفت: باز گرداندن آرامش و اطمينان و ايجاد تعادل در عرضه و تقاضا مهمترين اقدام براي مواجه با وضعيت كنوني بورس است.
هوشنگ خستويي درباره وضعيت كنوني بازار سرمايه و افت شاخص ها در اين بازار گفت : وجود نداشتن اعتماد و آگاه نبودن سهامداران از سياست هاي مسئولان از عوامل مهمي است كه باعث افت شاخص ها در بازار شده است .
خستويي گفت : مسئولان بورس بايد در گام اول با آگاهي دادن به مردم سرمايه گذاران را دعوت به آرامش كنند تا بدين ترتيب آستانه تحمل سرمايه گذاران افزايش يابد . در پي آن با ايجاد تعادل در عرضه و تقاضا حتي ضرورتي ندارد به رونق بازار بيانديشيم و به اعتقاد من با وضعيت كنوني، در موقع لازم بازار به سوي رونق حركت خواهد كرد.
خستويي درباره سپردن مديريت بحران بورس به طهماسب مظاهري گفت: از آنجا كه وي ساختار نويني را در گذشته در بورس پايه ريزي كرده در نتيجه به خوبي مي تواند در وضعيت كنوني بازار سرمايه را هدايت كند.

تاريخ برگزاري مجامع ۳ شركت بورس اعلام شد
گروه بورس: ۳ شركت زامياد، سيمان سپاهان و صندوق بازنشستگي تاريخ و محل برگزاري مجامع خود را اعلام كردند.
به گزارش خبرنگار ما سهامداران زامياد رأس ساعت ۳۰/۹ روز دوشنبه ۱۸ مهر ماه به مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده مي روند تا اعضاي جديد هيأت مديره را انتخاب كنند. اين مجمع در محل شركت برگزار مي شود.
همچنين سهامداران سيمان سپاهان ۱۹ مهر ماه به مجمع عمومي فوق العاده اين شركت دعوت شده اندتا در خصوص افزايش سرمايه و اصلاح ماده ۶ اساسنامه شركت تصميم گيري كنند.
اين جلسه رأس ساعت ۱۰ صبح روز ياد شده در مجموعه فرهنگي _ ورزشي وزارت كار برگزار مي شود.
سهامداران سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي هم جهت شركت در مجمع عمومي عادي، مي توانند رأس ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۲۰ مهر ماه به سالن تلاش مجموعه فرهنگي ورزشي وزارت كار مراجعه كنند.
در اين جلسه ضمن بررسي صورتهاي مالي شركت در سال مالي منتهي به پايان شهريور ماه ۸۴ و تعيين بازرسي قانوني و حسابرسي قرار است در خصوص نحوه تقسيم سود بين سهامداران نيز تصميم گيري شود.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۰.۱۷-
۲-
۱,۱۶۶
آبسال
۲.۰۱-
۳۱-
۱,۵۱۴
آبگينه
۱.۵۸-
۲۱۱-
۱۳,۱۵۲
افست
۰.۱۲-
۵-
۴,۲۰۷
الكتريك خودرو شرق
۴.۷۳
۱۹۰
۴,۲۰۴
ايران ارقام
۰.۳۹-
۱۲-
۳,۰۹۴
ايران خودرو
۰.۲۲-
۳-
۱,۳۵۴
ايران دوچرخ
۴.۷۱-
۳۱۲-
۶,۳۰۸
ايران گچ
۱.۰۲
۳۴
۳,۳۵۹
ايرانيت
۰.۰۲-
۱-
۴,۹۷۵
باما
۰.۰۳-
۱-
۳,۱۴۵
بانك اقتصادنوين
۴.۲۷
۸۱
۱,۹۷۷
بانك پارسيان
۰.۱۳-
۴-
۳,۰۱۴
بانك كارآفرين
۰.۰۸-
۱-
۱,۲۵۰
پارس خودرو
۰.۷۹-
۴۷-
۵,۹۰۹
پارس دارو
۰.۲۵-
۵-
۱,۹۶۸
پاكسان
۳.۱۵-
۲۴۲-
۷,۴۳۹
پتروشيمي آبادان
۰.۰۱-
۱-
۱۰,۲۸۹
پتروشيمي اراك
۲.۳۳-
۲۹۱-
۱۲,۱۸۹
پتروشيمي اصفهان
۰.۰۸-
۱۰-
۱۱,۹۶۱
پتروشيمي خارك
۰.۰۶-
۱-
۱,۶۷۴
پرميت
۰.۸۷-
۲۹-
۳,۲۹۰
تراكتورسازي ايران
۰.۷۳-
۱۱-
۱,۴۹۳
تكنوتار
۰.۳-
۶-
۲,۰۰۸
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۴.۷۶
۱۸۹
۴,۱۶۲
توسعه معادن روي ايران
۳.۵
۴۹
۱,۴۵۰
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۳.۰۳
۳۴۲
۱۱,۶۲۶
توليد سموم علف كش
۰.۰۹-
۱-
۱,۰۷۴
توليدمحورخودرو
۴.۹۲-
۱۸۲-
۳,۵۱۴
جام دارو
۰.۲-
۴-
۱,۹۹۶
چيني ايران
۰.۱۴-
۷-
۵,۱۱۰
حمل و نقل توكا
۰.۰۲-
۲-
۱۰,۰۶۲
خدمات انفورماتيك
۰.۶۸-
۵۸-
۸,۴۶۴
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۳.۸-
۲۱۵-
۵,۴۴۲
خوراك دام پارس
۳.۳۶-
۶۵-
۱,۸۶۹
داده پردازي ايران
۰.۰۳-
۲-
۷,۹۲۰
داروسازي جابرابن حيان
۰.۴-
۲۸-
۷,۰۰۰
داروسازي روزدارو
۰.۲۶-
۸-
۳,۰۱۵
داروسازي سبحان
۰.۰۳-
۱-
۳,۴۱۸
داروسازي كوثر
۴.۹۷-
۵۶-
۱,۰۷۱
درخشان تهران
۰
۰
۳,۳۷۲
دشت مرغاب
۰.۷۸
۸
۱,۰۳۶
روغن نباتي جهان
۰.۰۸-
۱-
۱,۱۹۷
رينگ سازي مشهد
۰.۰۶-
۵-
۸,۰۷۱
زامياد
۰.۰۴-
۱-
۲,۵۹۷
سالمين
۰.۲۹-
۱۰-
۳,۴۴۸
سايپا
۰.۵۳-
۱۰-
۱,۸۷۸
سايپا شيشه
۱.۲۷
۷۴
۵,۹۰۶
سايپاديزل
۱.۱۲
۲۱
۱,۹۰۰
سخت آژند
۱.۹۳-
۷۵-
۳,۸۱۶
سراميك هاي صنعتي اردكان
۰.۰۶-
۱-
۱,۵۷۷
سرما آفرين
۰.۴۳-
۷-
۱,۶۰۸
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۰.۲۱-
۴-
۱,۸۹۶
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۰.۰۶-
۲-
۳,۳۷۳
سرمايه گذاري بانك ملي ايران (هلدينگ )
۰
۰
۱,۰۶۶
سرمايه گذاري بهمن
۰.۸۸-
۲۱-
۲,۳۶۲
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۰.۸۱-
۱۳-
۱,۵۹۳
سرمايه گذاري توسعه آذربايجان
۱.۸۶
۶۶
۳,۶۱۱
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۰.۷۲-
۸-
۱,۰۹۶
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۰.۱-
۱-
۹۹۲
سرمايه گذاري توسعه ملي
۱.۲۸-
۷۵-
۵,۷۸۶
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۰.۰۳-
۱-
۳,۶۷۴
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۴.۳۶-
۴۳-
۹۴۳
سرمايه گذاري سايپا (طيف سايپا )
۰.۱۲-
۳-
۲,۵۲۵
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي
۰.۰۶-
۱-
۱,۶۵۷
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۰.۰۴-
۱-
۲,۴۶۸
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۰.۰۴-
۱-
۲,۳۸۰
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰.۰۲-
۱-
۴,۱۸۸
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۰.۶-
۸-
۱,۳۲۸
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران
۰.۰۳
۱
۳,۶۵۲
سرمايه گذاري مسكن
۰
۰
۱,۰۰۰
سرمايه گذاري ملت
۰.۰۷-
۱-
۱,۳۷۸
سرمايه گذاري ملي ايران
۰.۰۱-
۱-
۶,۶۹۶
سيمان بجنورد
۰.۰۷-
۷-
۱۰,۳۵۸
سيمان سپاهان
۰.۰۱-
۱-
۱۰,۲۵۸
سيمان شرق
۰.۴۹-
۲۹-
۵,۸۴۲
سيمان فارس و خوزستان
۲.۲۷
۹۱
۴,۰۹۴
شاهد
۰.۶۸-
۱۹-
۲,۷۵۸
شيشه قزوين
۰.۳۵-
۱۲-
۳,۴۱۸
شيمي داروئي داروپخش
۰.۱-
۱-
۹۹۴
صنايع آذرآب
۱.۷۴
۱۵۵
۹,۰۵۸
صنايع جوشكاب يزد
۲.۴۴-
۲۰۸-
۸,۳۳۳
صنايع شيميايي ايران
۰
۰
۹۷۶
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۴.۹۹-
۲۴۴-
۴,۶۴۱
صنايع لاستيكي سهند
۰.۲۴-
۶-
۲,۴۷۶
صنعتي بهشهر
۰
۰
۴,۸۰۰
صنعتي دريايي ايران
۰.۱۲-
۷-
۵,۶۶۶
عمران و توسعه فارس
۰.۰۵-
۲-
۳,۹۰۰
فرآورده هاي تزريقي ايران
۴.۹۳
۴۵
۹۵۸
فرآورده هاي غذايي مشهد
۰.۵۷
۹
۱,۵۸۲
فرآورده هاي نسوز آذر
۰
۰
۲,۷۱۷
فرآورده هاي نسوز پارس
۰.۵۲
۴۹
۹,۵۳۲
فرآوري موادمعدني ايران
۱.۹۶-
۳۷-
۱,۸۴۹
فراورده هاي غذايي و قند تربت جام
۰.۵۶
۶
۱,۰۸۵
فنرسازي خاور
۰.۱۸
۲
۱,۰۹۴
فنرسازي زر
۰.۷۷-
۱۸-
۲,۳۱۷
فولاد كاويان
۰
۰
۱,۹۲۹
قند ثابت خراسان
۰
۰
۱,۳۹۹
قند شيرين خراسان
۱.۶۴
۳۷
۲,۲۹۹
قندنقش جهان
۰.۰۵-
۱-
۲,۱۵۹
كابل سازي ايران
۰.۰۷-
۵-
۶,۷۷۱
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۳.۴۸-
۱۵۹-
۴,۴۰۵
كابلسازي تك
۰.۳۲-
۱۴-
۴,۳۵۴
كارتن ايران
۰.۰۲-
۱-
۵,۷۵۰
كارخانجات داروپخش
۱.۰۳-
۸۳-
۷,۹۷۳
كارخانجات مخابراتي ايران
۰.۳۹-
۵-
۱,۲۷۳
كارخانه فارسيت درود
۳.۵۹
۵۰۹
۱۴,۶۷۷
كالسيمين
۴.۳۹-
۱۲۷-
۲,۷۶۸
كربن ايران
۰.۱۸-
۴-
۲,۱۹۹
كشت وصنعت پياذر
۱.۶۲
۴۴
۲,۷۵۸
كنتورسازي ايران
۱.۳۱-
۶۱-
۴,۵۸۷
گازلوله
۰.۵۷-
۱۲-
۲,۱۰۳
گروه بهمن
۳.۲۸-
۱۱۵-
۳,۳۸۸
گروه صنعتي سپاهان
۰.۱۸
۷
۳,۷۹۱
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۱.۸۷-
۱۸۳-
۹,۵۹۱
گسترش صنايع وخدمات كشاورزي
۱.۲۸-
۲۵-
۱,۹۲۲
گلتاش
۰
۰
۳,۶۲۰
گلوكوزان
۰.۴۱-
۱۶-
۳,۹۲۵
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۰
۰
۲,۵۰۰
لعاب ايران
۰.۹۶
۱۹
۱,۹۹۵
ليزينگ ايران
۴.۰۳
۷۶
۱,۹۶۴
ليزينگ خودروغدير
۴.۹۷-
۱۴۸-
۲,۸۲۸
ليزينگ صنعت و معدن
۰.۲۵-
۲-
۷۸۶
ماشين سازي اراك
۰.۰۵
۱
۱,۸۹۹
محورسازان ايران خودرو
۰.۲۸
۹
۳,۱۹۴
معادن بافق
۰.۰۸-
۳-
۳,۵۹۰
مقره سازي ايران
۳.۱۹
۱۵۶
۵,۰۴۰
ملي سرب و روي ايران
۴.۹۸-
۱۴۹-
۲,۸۴۰
مهرام
۱-
۱۸-
۱,۷۷۹
موتوژن
۰.۰۹-
۲۴-
۲۷,۲۶۰
نفت بهران
۰
۰
۲,۸۰۶
نورد قطعات فولادي
۴.۲۶-
۳۶-
۸۱۰
نورد و لوله اهواز
۰.۹۲-
۱۲-
۱,۲۸۶
نيروكلر

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |