يكشنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۱۴ - Oct 2, 2005
در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان:
عامل قتل مادر و كودك ۴ساله محاكمه شد
003513.jpg
قضات در حال بررسي پرونده
گروه حوادث: عامل قتل يك زن و پسر ۴ساله كه در آپارتمان مسكوني شان به قتل رسيده بودند، صبح ديروز در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان در حالي محاكمه شد كه متهم تنها قتل كودك ۴ ساله را قبول كرد.
به گزارش خبرنگار ما، در تاريخ ۲۱ اسفندماه سال ۸۳ ساكنان يك واحد آپارتماني در خاني آباد متوجه دود شديدي شدند كه از خانه يكي از همسايه ها شعله ور شده بود. همسايه ها مي دانستند خانه متعلق به زني به نام عصمت است و در آن زمان از روز به همراه پسرش در خانه است.
همسايه ها هرچه بر در كوبيدند فايده اي نداشت. موضوع را به مأموران آتش نشاني و پليس اطلاع دادند. مأموران آتش نشاني به محض رسيدن به محل حادثه وارد عمل شدند. در خانه شكسته شد و آنها پس از ورود با پيكر بي جان عليرضا (۴ساله) روبه رو شدند. آنها در ابتدا تصور كردند كودك در اثر دودگرفتگي بيهوش شده است.اما زماني كه مأموران به اتاق خواب رفتند با جسد مادر كودك كه با ضربات متعدد چاقو به قتل رسيده بود، روبه رو شدند.پس از خاموش شدن آتش و حضور بازپرس ويژه قتل در صحنه حادثه، مشخص شد كه آتش سوزي توسط افرادي ناشناس پس از وقوع جنايت اتفاق افتاده است. از طرفي عليرضا ۴ساله نيز در اثر خفگي جان باخته بود.
اجساد مادر و فرزند براي بررسي علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني انتقال يافت و كارآگاهان در بررسي هاي مقدماتي از طريق همسايه ها متوجه شدند كه ساعت ۹ صبح مردي وارد خانه عصمت شده و دقايقي بعد اين حادثه اتفاق افتاده است.
بنابراين رديابي ها براي شناسايي مرد جوان آغاز شد و با بررسي پرينت تلفن خانه مقتولان، رد مردي به نام رضا كه از ساكنان آن منطقه بود شناسايي شد. وي بلافاصله در يك عمليات ضربتي در خاني آباد دستگير شد و به جرم خود اعتراف كرد. او تنها انگيزه خود از ارتكاب جنايت را سرقت عنوان كرد.
صبح ديروز رضا (۲۷ ساله) با حضور اولياي دم و نماينده دادستان در مقابل پنج قاضي دادگستري ايستاد و به دفاع از خود پرداخت.دلداري پس از قرائت كيفرخواست با توجه به درخواست اولياي دم، تقاضاي قصاص نفس (اعدام) را براي متهم پرونده مطرح كرد.
در ادامه رضا در پاسخ به تفهيم اتهام قتل عمدي و سرقت طلاجات عصمت گفت: من سرقت و قتل كودك ۴ساله را قبول دارم. اما عصمت را پسرعمه ام به نام مرتضي به قتل رسانده است.وي در ادامه اظهاراتش در حالي كه تناقض گويي مي كرد مدعي شد، چند روز قبل از حادثه من به همراه مرتضي تعدادي اشياء عتيقه و قيمتي پيدا كرده بوديم كه مأموران اطلاعات متوجه جريان شدند. مرتضي از من خواست تا چك هايش را سرقت كنم و سپس او از من شكايت كند. او مي گفت در اين صورت است كه مأموران ديگر دنبال ما نمي آيند. اين كار را كردم و پس از مدتي زنداني كشيدن با قرار وثيقه آزاد شدم. وقتي آمدم مرتضي زير همه چيز زده بود. از او خواستم تا حقم را بدهد. اما او اين كار را نكرد. روز حادثه مرتضي خانه عصمت بود كه من به آنجا رفتم در خانه با هم درگير شديم. مرتضي با چاقو به عصمت ضربه زد و من هم كه عصباني بودم كودك ۴ساله را با دستانم خفه كردم.
سپس خانه را به آتش كشيدم و قصد كشتن خودم را داشتم كه مرتضي دستم را كشيد و هر دو فرار كرديم.قاضي عزيزمحمدي از متهم خواست تا واقعيت را بگويد. او گفت :شما در اظهاراتتان در بازجويي ها گفته ايد كه تنها اقدام به چنين كاري كرده ايد؟
رضا ادامه داد: مرتضي هم آنجا بود.
قاضي: همسر عصمت ساعت ۲۰/۷ دقيقه از خانه خارج شده و شما ساعت ۳۰/۷ دقيقه وارد شده ايد، مرتضي كجا بود؟
متهم: نمي دانم شايد داخل بالكن پنهان شده بود.برپايه اين گزارش، در پايان جلسه محاكمه وكيل متهم به دفاع از وي پرداخت و آخرين دفاع از رضا صورت گرفت. به گفته قاضي عزيز محمدي جلسه غيرعلني اين پرونده به زودي برگزار خواهد شد و حكم در خصوص پرونده ظرف مدت قانوني صادر مي شود.

جانشين فرمانده انتظامي:
با جوانان به گونه اي رفتار شود كه هنجارها
در وجود آنها نهادينه شود
003510.jpg
گروه حوادث:جانشين فرمانده نيروي انتظامي در مراسم به صدا درآمدن زنگ انضباط اجتماعي در مدرسه متقين تهران گفت: با جوانان به گونه اي رفتار شود كه ارزش ها و هنجارها در وجود آنها نهادينه گردد و نگرش هاي مثبت در آنها تكوين يابد.
زنگ انضباط اجتماعي طي مراسمي با حضور سرتيپ علي عبداللهي جانشين فرمانده نيروي انتظامي، دكتر فاني سرپرست وزارت آموزش و پرورش، سردار طلايي فرمانده انتظامي تهران بزرگ و سردار توحيد عبدي جانشين معاونت اجتماعي ناجا صبح ديروز در مجتمع تربيتي متقين تهران به صدا درآمد.
سرتيپ علي عبداللهي جانشين فرمانده انتظامي در اين مراسم، طي سخناني گفت: امنيت اجتماعي مقوله اي چندوجهي است كه تحقق آن نيازمند مشاركت همه سازمان ها، نهادها و نهايتاً عامه مردم است. جمعيت كشور ما جوان است و حضور حداقل ۱۹ ميليون جوان كه بخشي از آن را دانش آموزان تشكيل مي دهند، مي تواند نقطه ثقل اين مشاركت باشد.
وي اظهار داشت: خانواده كه ركن اصلي و حياتي جامعه است چنانچه وظيفه تربيتي و آموزشي خود را به خوبي انجام ندهد يا آن را به هر دليلي به فراموشي بسپارد، در اين صورت فعاليت پليس با شرايط دشوارتري مواجه خواهد شد كه متاسفانه امروزه خانواده ها يا از روي ضرورت كاركردي يا به دليل باورهاي عميق و در عين حال به لحاظ تحميل شرايط ، مسئوليت خود را به نهاد مدرسه سپرده اند و لذا كمتر حساسيت هاي فرهنگي نشان مي دهند و به ميزان كافي بر رعايت هنجارها و سنت هاي مقبول جامعه نظارت نمي كنند.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي تصريح كرد: خانواده هايي كه بر اعضاي خود كنترل بيشتري اعمال مي كنند فرزندان آنها كمتر به ناهنجاريهاي مختلف و مرسوم جامعه كنوني آلوده مي شوند بنابراين در شرايط فعلي، اطلاع رساني صحيح به خانواده ها در اين راستا بسيار موثر و تاثيرگذار است.
سرتيپ عبداللهي وظايف پليس را ياد آور شد و گفت: ارائه آموزش هاي همگاني و برنامه هاي تبليغاتي براي آشنايي بيشتر اقشار مردم از وظايف و ماموريت هاي نيروي انتظامي است. اين آموزش ها نگرش هاي منفي افراد جامعه و بويژه جوانان و نوجوانان را نسبت به پليس تغيير خواهد داد و به تبع آن سبب كنترل و كاهش جرائم و انحرافات اجتماعي خواهد شد.
وي اضافه كرد: از سويي دانش آموزان به علت روحيه نشاط، شادابي، نوجويي و تنوع طلبي، ممكن است تمايل به ابراز برخي رفتارهاي ناهنجار داشته باشند. برخورد قهرآميز پليس با آنها ممكن است موجب جدايي آنها از آغوش جامعه و خانواده شود، از اين رو نوع و شيوه تعامل نيروي انتظامي با دانش آموزان به گونه اي تعريف و طراحي شده است كه آنها مامور انتظامي را دوست خود در رهايي از مفاسد، كجرويها و ناامني ها بدانند.

جوان برادركش به يك سال حبس محكوم شد
003516.jpg
فارس: پسر جواني كه برادر خود را به خاطر پرت كردن كنترل تلويزيون به قتل رسانده بود، با گذشت اولياي دم به يك سال حبس محكوم شد.
ساعت ۲۰ روز سوم آذرماه سال گذشته مرگ مشكوك پسرجواني در بيمارستان قائم كرج به ماموران اطلاع داده شد. ماموران بلافاصله پس از اطلاع در محل حاضر شده و متوجه شدند مقتول جوان ۲۳ ساله اي به نام مجيد است كه به علت اصابت ضربه چاقو به سينه اش و خونريزي شديد فوت كرده است.
كارآگاهان سپس اقدام به بازجويي از خانواده مقتول كردند كه آنها مدعي شدند ساعتي قبل وقتي از يك ميهماني به خانه برگشته اند با بدن نيمه جان مجيد روبرو شده اند .ماموران كلانتري ۲۰ شهرك وحدت كرج كه متوجه تناقض گويي هاي خانواده مقتول شده بودند به بازجويي از آنها ادامه دادند كه پدر مقتول سرانجام لب به اعتراف گشود و گفت: روز حادثه مقتول با برادرش به نام سعيد به خاطر پرت كردن كنترل تلويزيون درگير شد كه در اين درگيري سعيد كنترل خود را از دست داد و با كارد آشپزخانه ضربه اي به سمت چپ سينه برادرش زد كه باعث قتل او شد.
ماموران در ادامه قاتل را بازداشت كردند كه او در تحقيقات به قتل برادرش اعتراف كرد.
با تكميل شدن تحقيقات پرونده براي رسيدگي به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد كه قضات اين دادگاه با توجه به رضايت اولياي دم، قاتل را به يك سال حبس محكوم كردند.
هم اكنون پرونده براي اجراي حكم به شعبه اجراي احكام دادسراي جنايي تهران فرستاده شده است.

رسيدگي به پرونده  عاملان ضرب و شتم
تعدادي از مأموران شهرداري
ايسنا: پرونده  عاملان ضرب و شتم تعدادي از ماموران شهرداري كه موجب مجروح شدن كارمندان شهرداري شده است، در شعبه  دوم بازپرسي دادسراي امور شهري رسيدگي مي شود. هشتم شهريورماه عوامل شهرداري براي از بين بردن سد معبر در ناحيه  سه كرج با فردي كه با يك وانت اقدام به فروشندگي مي كرد، درگير شد ند كه در اين ضرب و جرح، تعدادي از عوامل شهرداري توسط افرادي كه همراه اين فروشنده بودند مجروح شدند. بر اساس اين گزارش، اين پرونده هم اكنون در شعبه  دوم بازپرسي توسط قاضي اكبري در حال رسيدگي است .

پزشك آمريكايي سه ميليون دلار داروي مخدر تجويز كرد
كليك آن ديترويت: پزشك آمريكايي به اتهام تجويز داروهاي مخدر و غيرقانوني به بيمارانش بازداشت شد. اين پزشك آمريكايي كه در ديترويت طبابت مي كرد تاكنون ۸۰ هزار دوز مواد مخدر براي بيمارانش تجويز كرده است.دكتر الن پري تورنتون روز سه شنبه در دادگاه ديترويت محاكمه شد. او به ۲۰ سال حبس و پرداخت يك ميليون دلار جريمه محكوم شد. داروهاي مخدري كه او با دوز بالا براي بيمارانش تجويز مي كرد، اوكسي كانتين، ويكودين، زاناكس و سوما نام دارند.گفتني است، ارزش داروهاي مخدري كه او تاكنون براي بيمارانش تجويز كرده سه ميليون دلار برآورد شده است.

دوبار تعرض به كودكان زير ۱۳سال، حبس ابد دارد
وي مور: به دنبال افزايش ميزان تعرض و آزار و اذيت كودكان در آمريكا، مقامات ايالتي نيوهمشاير مجازات متعرضان به كودكان زير ۱۳سال را به ۲۵ سال حبس افزايش دادند.بنا بر اين گزارش، در اين نشست كه روز پنج شنبه با حضور مقامات ايالتي در كنكورد برگزار شد، تصويب شد، فردي كه براي بار اول به كودك زير ۱۳ سال تعرض كند به ۲۵ سال حبس و براي بار دوم به حبس ابد محكوم مي شود.يكي از مقامات در اين نشست اعلام داشت، از اين پس متعرضان جنسي بدانند اگر از كودكي درخواست نامشروع داشته باشند نتيجه اي جز زندان نخواهند داشت.يكي از كارشناسان حاضر در جلسه با اشاره به اين كه ميزان تعرض به كودكان افزايش يافته است اظهار داشت: بازجويي از كودكان زير ۱۰ سال كه مورد تعرض قرار گرفته اند بسيار دشوار است به ويژه كه فردي آشنا مرتكب اين عمل شده باشد.همچنين كودك آزاران حق ندارند تا فاصله يك كيلومتري پارك، مدرسه يا هر مكان ديگري كه كودكان در آن حضور دارند زندگي كنند.

زوج انگليسي با خودروي پليس به خانه بخت رفتند
خبرگزاري فرانسه:يك عروس و داماد انگليسي به علت خراب شدن خودرويشان در راه مانده بودند كه يك پليس آنان را با خودروي گشت به خانه برد. يك افسر پليس در حالي كه مشغول گشت زني در يكي از جاده هاي شرق انگليس بود متوجه يك خودروي رولزرويس در كنار جاده شد.اين افسر پليس وقتي از خودروي خود پياده شد و به بررسي موضوع پرداخت متوجه شد سرنشينان خودرو يك عروس و داماد هستند كه در راه مانده اند. او با نيت انسان دوستانه اين زوج را به منزل شان رساند. اين در حالي بود كه براي نشان دادن شادي خود از وصلت اين دو جوان آژير خودروي پليس را به صدا درآورد.عروس كه از برخورد انسان دوستانه پليس بسيار شادمان بود اين حادثه را به فال نيك گرفت.وقتي عروس و داماد به محل زندگي شان رسيدند مهمانان منتظر از ديدن آنان تعجب كردند زيرا در انتظار يك رولزرويس بودند كه خودروي پليس آژيركشان وارد محوطه شد.

دوربين فيلمبرداري پرده از راز قتل
نوجوان آمريكايي برداشت
آسوشيتدپرس:دوربين فيلمبرداري يك نوجوان آمريكايي كه در جنگلي به قتل رسيده بود، پرده از راز اين حادثه برداشت و قاتل را راهي بازداشتگاه كرد. يك نوجوان ۱۷ ساله آمريكايي به نام ست همز چندي پيش حين تفريح و فيلمبرداري از جنگلي در ويسكانسين با شليك گلوله اي به قتل رسيد كه نوار پرشده در دستگاه فيلمبرداري منجر به دستگيري جوان ۲۴ساله اي به نام روسل اسكورودر شد.بر اساس اين گزارش، همز روز حادثه در حالي كه با دوربيني در دست راهي جنگل شد، حين فيلمبرداري از مناظر مورد هدف گلوله يك ناشناس قرار گرفت و نقش بر زمين شد. در همين حال دوربين كه هنوز در حال فيلمبرداري بود صداي گلوله ها و صداي قاتل را ضبط كرد و همين مسئله پليس را بر آن داشت كه با بررسي اين فيلم، متهم به قتل را شناسايي و دستگير نمايد.لازم به ذكر است، اسكورودر كه در حال حاضر به اتهام قتل دوست خود، در بازداشت است پس از شليك گلوله، قرباني را رها كرد و در حالي كه به وي قول داد تا پليس را مطلع و او را از مرگ حتمي نجات دهد خود به ميهماني رفت و ديگر بازنگشت. پليس نيز با مشاهده فيلم و شنيدن صداي متهم او را شناسايي و پيگيري اين پرونده را آغاز كرد. اين در حالي است كه به گفته پليس در صورت گناهكار شناخته شدن متهم در دادگاه وي به ۸۵ سال حبس محكوم مي شود.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |