يكشنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۱۴ - Oct 2, 2005
از سوي مديركل تأمين اجتماعي تهران بزرگ اعلام شد :
اختصاص ۶ ميليارد تومان در ماه
به بازنشستگان پيش از موعد
گروه اجتماعي: با اجراي قانون مشاغل سخت و زيان آور و قانون نوسازي صنايع در استان تهران ماهانه حدود ۶ ميليارد و دويست و پنجاه ميليون تومان مستمري به ۲۵ هزار بازنشسته پيش از موعد اختصاص يافت.
مجيد روزيفراخ مديركل تأمين اجتماعي تهران بزرگ در گفت وگو با خبرنگار سايت رسمي سازمان تأمين اجتماعي در خصوص اجراي قانون مشاغل سخت و زيان آور و ماده ۱۰ قانون نوسازي صنايع گفت: با اجراي قانون مشاغل سخت و زيان آور براي حدود ۲۰ هزار نفر در تهران بزرگ مستمري برقرار شده و پنج هزار نفر نيز مشمول قانون نوسازي صنايع قرار گرفته اند كه ماهانه حدود ۶ ميليارد و دويست و پنجاه ميليون تومان مستمري به آنها پرداخت مي شود. اين درحالي است كه با اجراي اين قوانين حدود ۲ ميليارد تومان حق بيمه پرداختي به تأمين اجتماعي تهران بزرگ قطع شده است.
روزيفراخ همچنين با اشاره به مشكلات پيش روي تأمين اجتماعي تهران بزرگ در اجراي طرح ساماندهي سوابق بيمه شدگان گفت: واحدهاي سازمان تأمين اجتماعي موظف شده اند در صورت شناسايي ۸۰ درصد سوابق بيمه شدگان كارنامه سوابق بيمه اي را صادر كنند، اما اجراي اين دستورالعمل در استان تهران كه عمده بيمه شدگان آن در طول مدت كارشان در اماكن مختلفي مشغول به كار بوده اند، نسبت به ساير استان ها پيچيده تر است.
مديركل تأمين اجتماعي تهران بزرگ تعداد كارنامه هاي شناسايي شده در سطح تهران بزرگ را بيش از ۲۰۰ هزار مورد در سطح كارگاهي عنوان كرد و افزود: چنانچه ستاد طرح ساماندهي سوابق بيمه شدگان سقف شناسايي سوابق را كمتر از ۸۰ درصد تعيين كند رقم سوابق شناسايي ما به مراتب بيشتر خواهد بود.وي با اشاره به فزوني هزينه هاي زندگي در شهر تهران نسبت به ساير شهرهاي كشور، در خصوص مطالبات عمده مستمري بگيران گفت: ازجمله مطالبات مستمري بگيران تأمين اجتماعي استان تهران افزايش ميزان مستمري، متناسب با نرخ تورم و ارتقاء كيفيت خدمات سازماني است.

واكنش دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر
به گزارش سازمان ملل در مورد آمار معتادان
واكنش دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر به گزارش سازمان ملل در مورد آمار معتادان
گروه اجتماعي: دكتر فداحسين مالكي جانشين رئيس و دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر در واكنش به انتشار گزارش دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد UNODC درخصوص سوءمصرف مواد مخدر در ايران گفت: گرچه برخي آمارها درخصوص تعداد معتادان در ايران گمراه كننده است اما اعتياد يكي از مشكلات مهم كشور ما به شمار مي رود.
مالكي با اشاره به تلاشهاي فراوان جمهوري اسلامي ايران در مبارزه با مواد مخدر و درمان معتادان افزود: متأسفانه روزبه روز توليد مواد مخدر در افغانستان افزايش مي يابد و اين موضوع اقدامات ما را با مشكلات جدي مواجه كرده است.
دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در گزارش UNODC آمده است ايران بيشترين معتاد را نسبت به جمعيت خود دارد. سئوال ما اين است: آيا توليد مواد مخدر در افغانستان تحت نظارت آمريكا و انگلستان و سهل انگاري سازمانهاي بين المللي در مواجهه با ناركوتروريسم در افغانستان تحت نظارت آمريكا و انگلستان و سهل انگاري سازمانهاي بين المللي در مواجهه با ناركوتروريسم در افغانستان از مهمترين عوامل گسترش اعتياد در ايران و جهان نيست؟
مالكي اضافه كرد: متأسفانه غربيها نه تنها اقدام مؤثري براي كاهش توليد مواد مخدر در افغانستان نمي كنند، بلكه اخيراً در پي قانوني كردن كشت مواد مخدر در افغانستان هستند.

رئيس سازمان بهزيستي كشور خبر داد:
راه اندازي ۱۷ كلينيك طب سالمندي در كشور
رئيس سازمان بهزيستي كشور گفت: به منظور ارائه خدمات توانبخشي به سالمندان، تا پايان سال جاري ۱۷ كلينيك طب سالمندي در استانهاي مختلف كشور راه اندازي مي شود.
دكتر محمد رضا راه چمني در گفتگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر با بيان اين مطلب افزود: تا پايان سال جاري ۳ كلينيك طب سالمندي در تهران و۱۴كلينيك نيز در استانهاي مختلف مانند شيراز، اصفهان، مشهد، استانهاي شمالي، خوزستان، آذربايجان و... راه اندازي مي شود.
وي خاطر نشان كرد: اين كلينيكها به منظور ارايه خدمات توانبخشي، درماني، مشاوره اي و... احداث خواهند شد و براي حل مشكلات سالمندان بسيار مفيد و موثر خواهد بود.
وي به وجود ۴ ميليون سالمند در كشور اشاره كرد وگفت: تمام اين سالمندان نياز به حمايت و استفاده از خدمات توانبخشي ندارند و در حال حاضر از هر هزار سالمند، ۳ نفر در مراكز تحت پوشش بهزيستي نگهداري مي شوند.
برگزاري مراسم روز جهاني سالمند
بنا بر گزارش ديگري، دومين  جشنواره  تقدير از فرزندان  نمونه  سالمندان  و مراكز موفق  نگهداري  سالمندان  همزمان  با روز جهاني  سالمند، ديروز در محل  دانشگاه  علوم  بهزيستي  و توانبخشي  برگزار شد.
سرپرست  وزارت  رفاه  و تامين  اجتماعي  در اين  مراسم ، در سخناني  با بيان اينكه  اميد به  زندگي  ۱۰ سال  افزايش  يافته  است ، گفت : تغييرات  ناشي  از كاهش جمعيت  فعال  و افزايش  هزينه هاي  بهداشتي  و خدماتي  رفاهي  به  سالمندان  طلب مي كند كه  براي  سالمندان  نظام  جامع  سالمندي  تدوين  كنيم .
مهندس  داوود مددي ، افزود: بر اساس  آمارهاي  موجود، در سال  ۱۳۶۵ ،
۶/ ۶درصد جمعيت  كشور سالمندان  بالاي  ۶۰ سال  بودند، در حالي  كه  در سال  ۷۵ اين ميزان  به  ۹۳/ ۷ درصد رسيد و پيش بيني  مي شود در سال  ۷۵ به  بالاي  ۱۱ درصد و در حدود يك  هشتم  جمعيت  افزايش  يابد.

كميته كاري شوراي شهر تهران خواستار شد
بازاريابي شبكه اي بايد قانونمند شود
بازاريابي شبكه اي قانونمند مي تواند ابزار اقتصاد ملي باشد
گروه اجتماعي: به رغم آنكه فعاليت شركت هاي هرمي خارجي از سوي مراجع قضايي و قانوني در ايران غيرمجاز اعلام شده و بازتاب هاي زيادي داشته است اما كميته كار شوراي شهر تهران بازاريابي شبكه اي منطبق بر قانون را نه تنها مخل اقتصاد و امنيت اجتماعي نمي داند، بلكه از بازاريابي شبكه اي به عنوان ابزار اقتصادي و بازرگاني ياد مي كند.
مهندس منظر خير حبيب اللهي عضو شوراي شهر تهران در اين باره به خبرنگار ما گفت: جلسات كاري شوراي شهر براي بررسي فعاليت اين گونه شركت ها آغاز شده اما متاسفانه فارغ از جنبه علمي و كاركردي اين گونه مطالعات، بيشتر وجوه منفي آن برجسته شده است.
وي با اشاره به اينكه شركت هاي خارجي هرمي در ايران به واسطه نبود قانون در اقتصاد و امنيت اجتماعي اخلال ايجاد مي كنند همچنين خاطرنشان كرد: متأسفانه مثل هميشه در اين زمينه دير دست به كار شديم و زمان را از دست داديم و شركت هاي خارجي فاقد مجوز هم از اين فضا استفاده كرده و سرمايه ذهني و عملي شمار زيادي از شهروندان را به تاراج بردند، لذا اكنون ضرورت دارد نه تنها فعاليت بازاريابي شبكه اي را به طور مطلق نفي نكنيم، بلكه بستر فعاليت قانوني، هدفمند و مبتني بر نظام اقتصادي و بازرگاني را در اين زمينه پي ريزي كنيم.
عضو شوراي شهر تهران با ذكر اينكه خلأ قانون در اين زمينه بستر فعاليت هاي سالم را مخدوش ساخته و راه فعاليت زيرزميني و شركت هاي خارجي را هموار ساخته است گفت: اگر به بازاريابي شبكه اي به عنوان يك ابزار اقتصادي بنگريم و شركت هاي فعال در اين زمينه را ملزم سازيم مبتني بر قانون تجارت ماليات به دولت بپردازند، مي توانيم چشم انداز روشني را فراروي خود ببينيم در غير اين صورت از مجاري غيرقانوني و شبكه هاي فاقد كنترل و نظارت خارجي آسيب خواهيم ديد.
دكتر كياني كارشناس نت ورك ماركتينگ نيز در اين باره به خبرنگار ما گفت: سابقه اين حركت به سال ۱۳۶۵ و ۱۳۶۶ در شركت ايران خودرو باز مي گردد كه كارگران اين شركت به صورت خودجوش تعرفه هايي را براي سهام خود تعيين كردند و به صورت شبكه اي در مجموعه ايران خودرو به چنين كاري مبادرت مي كردند اما اكنون به علت نبودن قانون به سويي حركت كرده ايم كه بدون مطالعه علمي و كارشناسي به صورت مطلق اين حركت را نفي مي كنيم، در حالي كه اگر قانون براي آن وجود داشته باشد، بستر فعاليت بومي چنين شبكه اي در داخل با نظارت، مديريت و هدايت دولت مي تواند به سرانجام برسد.
وي از نشست گروه كاري در شوراي شهر در اين باره خبر داد و گفت: در صورت مانع تراشي قانوني يا فراقانوني بر مسير فعاليت درست اين حرفه، با توجه به توسعه فن آوري اطلاعات و كمرنگ شدن حاكميت ملي در فضاي بين المللي، ناشي از تئوري دهكده جهاني و دسترسي آسان به فضاي پولي و بانكي ديگر كشورها، هزينه هاي اجتماعي و فرصت هاي سوخته شده بيشتري را به جامعه تحميل مي كنند.
مهندس ابوالفضل بابايي كارشناس بازاريابي شبكه اي نيز بر اين باور است فعاليت نت ورك ايراني از خروج ارز از كشور جلوگيري مي كند و چرخش پول را در داخل در پي مي آورد و ارزش ها و جايگاه والاي فرهنگ ايراني را از طريق شبكه به ساير كشورها معرفي مي كند.
وي با اشاره به اينكه صدور مجوز فعاليت سالم شركت هاي داخلي از سوي دولت مي تواند شركت هاي خارجي را به حاشيه براند، گفت: اگر شركتي اصول و قوانين بين المللي را در اين حوزه رعايت كند و كمك به اقتصاد ملي را سرلوحه فعاليت هاي خود قرار دهد دولت بي ترديد بايد حمايت خود را علني سازد، چرا كه ادامه فعاليت و گستره وسيع آن مي تواند ضمن ايجاد اشتغال و تقويت صنايع داخلي ، فعاليت غير قانوني و غير مجاز شركت هاي خارجي را مسدود كند.
وي مي افزايد: براي آنكه اين شيوه بازاريابي راه به خطا نبرد بايد آيين نامه اي از سوي دولت براي آنها تدوين شده تا ضمن پذيرش سود متعارف، راه گريزي براي فرار از پرداخت ماليات براي  آنها باقي نماند.

نگران قضاوت جوامع بين الملل درباره مسائل زنان نباشيم
ايرنا: مشاور رئيس  جمهوري  در امور زنان  و رئيس  مركز امور مشاركت  زنان  و خانواده  گفت : با توجه  به  رهنمودهاي  مقام  معظم  رهبري ، نبايد نگران  قضاوت جامعه  بين الملل  درباره  وضعيت  زنان  ايران  باشيم .
دكتر «نسرين  سلطانخواه» ، ديروز در جلسه  معارفه  خود   افزود: زن  امروز جامعه ، مايل  نيست  به  عنوان  يك  ابزار تبليغاتي  در جهت  پيشبرد اهداف  و مطامع  سرمايه داري  عمل  كند.وي  گفت : دنيا بايد بداند كه  الگوي  امروز زن  ايراني ، الگوي  زن  پيش  از انقلاب  نيست  كه  تعداد اندكي  با الگو برداري  كوركورانه  از زنان  غربي  وارد عرصه  عمل  شوند، اما اكثريت  قريب  به  اتفاق  زنان  در حاشيه  بوده  و اصلا به حساب  نيايند.

بيماري هاي كودكان از واگيردار
به ژنتيكي تغيير كرده است
گروه اجتماعي: بيماري هاي كودكان در ايران از واگيردار تغيير وضعيت داده و بيماري هاي ژنتيكي و ارثي جايگزين آن شده است.دكتر علي رباني عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران و رئيس هفدهمين همايش بين المللي بيماري هاي كودكان با اشاره به اينكه واكسيناسيون فراگير و مراقبت ويژه خانواده ها در نگهداري از نوزادان در اين تغيير وضعيت تاثير قابل توجهي د اشته است، همچنين گفت: آنچه خانواده ها براي سلامت بنيادين نوزادان و كودكان بايد مد نظر داشته باشند بهره گيري از مكمل هاي غذايي منطبق با دانش پزشكي است تا استعداد ظهور و بروز بيماري هاي ژنتيكي در ميان كودكان كاهش يابد.وي همچنين گفت: به نظر مي رسد دولت بايستي صنايع غذاي داخلي و بومي را تقويت كند چرا كه تقويت توليد داخلي در حقيقت موجب كاهش واردات و پيشگيري از خروج ارز مي شود و افزايش توليد ناخالص ملي را در پي مي آورد. از سوي ديگر لاله سلاجقه مدير مركز همراه كودك نيز در گردهمايي پزشكان متخصص كودك از افزايش آگاهي و حساسيت و توجه مادران ايراني نسبت به تغذيه نوزادان خبر داد و گفت: موج اميدواركننده اي در ميان مادران ايراني براي استفاده از شير خودشان به جاي شير خشك ايجاد شده كه پيش بيني مي شود اين شيوه روند صعودي داشته باشد.شايان ذكر است همايش بين المللي بيماري هاي كودكان با حضور ۷۰۰ پزشك متخصص داخلي و خارجي از كشورهاي آمريكا، انگليس، هلند، فرانسه، آلمان و كشورهاي جنوب شرق آسيا در تهران آغاز به كار كرده تا پايان هفته ادامه داد.

مراسم توديع و معارفه مديرعامل
خبرگزاري دانشجويان ايران برگزار شد
گروه سياسي: دكتر ابوالفضل فاتح مؤسس و مديرعامل خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، روز گذشته اين خبرگزاري را براي ادامه تحصيل ترك كرد.
به گزارش خبرنگار ما در مراسمي كه روز گذشته به منظور توديع فاتح برگزار شد دكتر علي منتظري رئيس جهاد دانشگاهي و رئيس هيأت امناي اين خبرگزاري گفت: با رفتن فاتح از خبرگزاري دانشجويان ايران روش و منش اين خبرگزاري هيچ تغييري نخواهد كرد.
رئيس جهاد دانشگاهي اعتقاد راسخ به خط امام و رهبري، حمايت از راه شهيدان، مستضعفان و محرومان و حمايت از اصول اساسي و بنيادي انقلاب اسلامي را از ويژگي هاي فاتح عنوان كرد و اظهار داشت: «هيأت مديره مؤسسه خبري _ فرهنگي جهاد دانشگاهي از محمد علي نادعلي زاده درخواست كرد تا زماني كه لازم است مسئوليت اين خبرگزاري را بر عهده بگيرد كه خوشبختانه ايشان قبول زحمت كرد.»

احمد توكلي:
در صورت اعمال فشار از دولت مي خواهيم
نطنز را حتما راه اندازي كند
ايرنا: رئيس مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي گفت: در صورت اعمال فشار از سوي غرب از دولت مي خواهيم مركز هسته اي نطنز را راه اندازي كند.
احمد توكلي ديروز در ميزگرد تحليلي ۵۰۰ روز با مجلس هفتم در دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان، افزود: اگر ما امروز در مساله انرژي هسته اي كوتاه بياييم، فردا مي گويند ليزر و نانوتكنولوژي هم نداشته باشيد.
به گفته وي، كوتاه آمدن در اين مساله به معناي عقب افتادن از جهان در همه عرصه ها در آينده است.وي يادآور شد: ما همه در مقابل فشارها مي ايستيم و اگر هزينه داشته باشد همه با هم مي پذيريم و اگر منفعت داشت همه استفاده مي كنيم.اين نماينده مجلس با بيان  اينكه  ملت ها نبايد از دفاع و حتي گريستن بترسند، يادآور شد: نبايد دشمن را بزرگتر و يا كوچكتر از آنچه كه هست، بپنداريم.وي افزود: ما در پرونده هسته اي با تمام توان از حقوق مسلم خويش دفاع كرده و نخواهيم گذاشت در عمل خلاف قانون ما را محروم كنند.رئيس مركز پژوهشهاي مجلس شوراي اسلامي با دفاع از طرح يك فوريتي مجلس در تعليق اجراي پروتكل الحاقي، افزود: اين طرح منافع زياد براي كشور داشته و دارد و نشان دهنده ايستادگي ملت ايران در برابر استكبار است.

استاندار تهران:
مديران اجرايي استان نبايد فعاليت اقتصادي داشته باشند
ايرنا: استاندار تهران گفت: مديران اجرايي استان تهران نبايد فعاليت اقتصادي خصوصي داشته باشند.كامران دانشجو در گردهمايي مشترك شهرداري ها و روساي شوراهاي اسلامي استان تهران افزود: ملاك انتخاب مسئولان اجرايي، ايمان، عدالت خواهي، تحول گرايي، نداشتن هيچگونه فعاليت اقتصادي خصوصي و پرهيز از عملكرد جناحي است.

دبيركل جمعيت ايثارگران:
جريان اصولگرا نقد درون گفتماني را آغاز كرده است
ايرنا: دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي گفت: جريان اصولگرا در دوران جديد، نقد درون گفتماني را آغاز كرده و وحدت را به عنوان يگانه استراتژي دائمي خود تلقي مي كند.حسين فدايي، در سومين همايش فصلي دبيران استان ها و شوراي مركزي اين جمعيت افزود: امروزمردم حجت را بر جريان اصولگرا تمام كرده اند، جريان اصولگرا در دولت، مجلس و شوراها بايد همت خود راصرف خدمت به مردم، اعتلاي اسلام و كارآمدي نظام اجرايي كنند.وي افزود: اين مهم حاصل نمي شود مگر با تكيه بر اصول و موازيني كه جريان اصولگرا را به پيروزي رساند كه درصدر آن خدمت به مردم و پرهيز از قدرت طلبي و باندبازي بود.دبيركل جمعيت ايثارگران با بيان اين كه امروز دولت، مجلس شوراي اسلامي، شوراي شهر و روستا و شهرداري ها به نام جريان اصولگرايي است، گفت: استانداري ها، فرمانداري ها، بخشداري ها و سفارتخانه ها تا چندي ديگر رنگ و لعاب اصولگرايي خواهند يافت و همه و همه بايد اهتمام خود را بر خدمت به مردم قرار دهند، هر چند كه برخي انتصاب ها در وزارت كشور موجب نگراني هايي شده است. فدايي ادامه داد: دوران سختي براي آزمون اصولگرايان آغاز شده است. اگر خواهان سربلندي و اعتلاي نظام و پيشرفت همه جانبه ايران اسلامي هستيم، همه بايد با تعامل سازنده و با حفظ اصول و موازين به كمك و ياري دولت احمدي نژاد بشتابيم تا در مسير دولت مردمي به سمت دولت اسلامي موفق شود.

دبيركل حزب اعتدال و توسعه:
مسئولان پرونده هسته اي با دقت اقدام كنند
ايرنا: دبير كل حزب اعتدال و توسعه اعلام كرد: مسئولان پرونده هسته اي ايران با دقت، تدبير و مناسب ترين شيوه در جهت استيفاي حق ملي برخورداري صلح آميز از دانش هسته اي اقدام كنند.محمدباقر نوبخت گفت: برخورداري صلح آميز از دانش هسته اي يكي از حقوق رسميت يافته كشورها در معاهدات بين المللي است و ايران حق دارد از اين فناوري و تمامي فرآيند آن حتي چرخه سوخت بهره مند شود.
وي تأكيد كرد: براي گزينش مناسب ترين روش بايدمجموعه راهكارهاي ممكن به منظور استفاده از اين حق مشروع و قانوني بررسي شود و ارزيابي هزينه فايده طريقي را كه موجب افزايش اعتماد بين المللي و كاهش هزينه هاي ملي شود، انتخاب كند.

فرهنگستان هنر درباره سد سيوند بيانيه اي صادر كرد
گروه علمي فرهنگي: فرهنگستان  هنر روز شنبه  با انتشار بيانيه اي  اعلام  كرد كه  در روزهاي  اخير شاهد طرح  گسترده  موضوع  آب گيري  درياچه  سد سيوند و تهديد آثار تاريخي  در رسانه ها بوده ايم .
سد سيوند در دره  بلاغي  واقع  در ۹۵ كيلومتري  شمال  شيراز، ۵۰ كيلومتري  تخت جمشيد و در حدود ۱۷ كيلومتري  پاسارگاد واقع  شده  است .
در اين  بيانيه  آمده است : با توجه  به  اين  كه  آثار تاريخي  عموماً در زمره  مواريث  فرهنگي  و هنري  ملت  ايران  به  حساب  مي آيد و نيز اهميت  خاص  منطقه  فارس  و همچنين  اهميت  عام  سياست گذاري  در موارد تعارض  ميان  برنامه هاي  توسعه  و حفظ مواريث  فرهنگي  كشور، فرهنگستان  هنر مطابق  وظيفه  قانوني  خود، نظر مردم  ايران  و مسئولان  كشور را به  نكاني  جلب  مي كند.
در نخستين  ماده  اين  بيانيه  آمده است : حساسيت  عمومي  و رسانه اي  در هنگام  تهديد آثار تاريخي  را كه  در موضوع  سد سيوند بروز كرد، بايد به  فال  نيك گرفت .
پيدا است  كه  چنين  حساسيتي  بيانگر افزايش  آگاهي  مردم و اصحاب  رسانه ها به  مواريث  فرهنگي  كشور و بي شك  مهم ترين  ضامن  حفظ اين  آثار در كشور است .
نويسندگان  اين  بيانيه  با متفاوت  دانستن  ابراز احساسات  مسئولانه  با جنجال  آفريني  تشريح  كرد كه  در ابراز احساسيت  مسئولانه ، دغدغه  اصلي  كشف  حقيقت  و پاسداري  از آن است ، درحالي  كه  در جنجال  آفريني  حقيقت  مهم  نيست  و هرآنچه  به  گسترش  جنجال  بيانجامد، مقبول  مي افتد.
بنابر اسناد متقن ، مي دانيم  كه  درياچه  سد سيوند حتي  حريم  آثار تاريخي  پاسارگاد را نيز تهديد نمي كند و با تخت  جمشيد كيلومترها فاصله  دارد، بنابر اين  اشاعه  خبر نادرست  تهديد اين  دو بناي  تاريخي ، عملا به  تضعيف  خبر درست  تهديد آثار تنگه  بلاغي ، در محل  درياچه  سد سيوند، منجر شده  است .
در اين  بيانيه  مي خوانيم : در سرزميني  تاريخي  مانند ايران ، هر برنامه  توسعه اي  ممكن  است  به  از ميان  رفتن  آثار شناخته  يا ناشناخته  تاريخي  منجر شود و در نتيجه  به  بخشي  از پشتوانه  فرهنگ  ايراني  و جهاني  لطمه هاي  جبران  ناپذير وارد آيد.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |