شنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۱۹ - Oct 8, 2005
فوتبال مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۶
اروپا امشب در تسخير فوتبال
004110.jpg
گروه ورزشي: امشب اروپا در فوتبال خلاصه مي شود تا تيم هاي صعودكننده به جام جهاني خود را معرفي كنند. حساسيت در آخرين ديدارها گريبان تيم هاي بزرگ را نيز گرفته است. در گروه يك ديدار هلند با جمهوري چك در پراگ ديدني و حساس است، يك تساوي براي هلند، نارنجي پوشان را به جام جهاني مي فرستد. در گروه دوم پس از صعود اوكراين تيم هاي تركيه، دانمارك و يونان براي رفتن به مرحله پلي اف بازي مي كنند. در گروه سوم پرتغال را بايد صعودكرده ناميد. روسيه و اسلواكي بايد براي رفتن به مرحله پلي اف با لوگزامبورگ و استوني بازي كنند.
فرانسه قهرمان جام جهاني در گروه چهارم دچار هراس عجيبي است. فرانسه امشب در برن با سوئيس روبه رو مي شود.اين بازي سرنوشت فرانسه و سوئيس را تا حدودي روشن مي كند.
در گروه پنجم ايتاليا خشنودتر از بقيه است و با پنج امتياز از نزديكترين رقيب يعني نروژ جلو است و امشب در خانه خود با اسلوواني روبرو مي شود. پيروزي ايتاليا در اين بازي حكم صعود را صادر خواهد كرد. در گروه ششم انگليس با اتريش روبه رو مي شود و چهارشنبه در اولدترافورد به انتظار لهستان مي نشيند. در گروه هفتم اسپانيا در منگنه صربستان و بوسني گرفتار شده است.
اسپانيا امشب در بروكسل بايد با بلژيك روبه رو شود كه شانس كمتري براي صعود دارد و بالاخره در گروه هشتم سوئد و كرواسي جنگي ديدني دارند. بازي امشب كرواسي با سوئد شايد زيباترين بازي باشد.
تيم هلند براي صعود از گروه نخست رقابت هاي مقدماتي جام جهاني از دو بازي آينده خود يك امتياز نياز دارد. فان باستن در ۱۴بازي قبلي خود بدون شكست باقي مانده و امشب ميهمان تيم جمهوري چك است. اين تيم درحال حاضر با ۲۸ امتياز در صدر قرار دارد و جمهوري چك با ۲۴ امتياز در سكوي دوم جاي گرفته است.
در اين بازي جمهوري چك يان كولر، توماس گلاسك، ولاديمير اسميسر و وراتيسلاو لوكن ۴ بازيكن كليدي خود را دراختيار ندارد.
در آن سوي ميدان هلندي ها نيز فيليپ كوكو را به دليل اخراج در بازي قبلي دراختيار ندارند ولي ادگار داويدز با بهبودي كامل در تركيب اصلي حضور دارد. داوري اين بازي برعهده سارس از فرانسه است.
در بازي ديگر اين گروه فنلاند ميزبان روماني تيم سوم جدول است.
تيم هاي تركيه و يونان بعد از اينكه اوكراين به جام جهاني رفت در گروه دوم براي بازي پلي اف مبارزه مي كنند. البته تركيه امشب ديدار دوستانه اي با آلمان دارد اما يوناني ها قهرمان دوره قبل جام ملت هاي اروپا ديدار دشواري را برابر دانمارك درپيش دارند. يوناني ها به واسطه يك بازي كمتر نسبت به تركيه شانس بيشتري براي راه يافتن به بازي هاي پلي اف دارند. درحال حاضر اوكراين با ۲۴ امتياز، تركيه با يازده بازي و ۲۰ امتياز و يونان با ۱۰ بازي و ۱۸ امتياز در مكان هاي اول تا سوم قرار دارند. اوكراين امشب در آخرين بازي خود با آلباني در تيرانا روبه رو مي شود.
پيروزي پرتغال در ديدار آسانش مقابل ليختن اشتاين باعث صعود اين تيم به جام جهاني مي شود. در گروه سوم پرتغالي ها با ۲۴ امتياز در صدر قرار دارند و اسلواكي به همراه روسيه با ۱۹امتياز در مكان هاي بعدي قرار دارند. در بازي هاي ديگر روسيه با لوكزامبورگ و اسلواكي با استوني ديدار مي كنند.
نبرد مرگ و زندگي
فرانسه در سرنوشت سازترين بازي سال بايد به مصاف سوئيس برود. سوئيس كه ۲۰ سال است به جام جهاني صعود نكرده درصورت شكست دادن حريف سرسختش باعث شگفتي در رقابت هاي مقدماتي خواهد شد.
سوئيس و فرانسه با امتيازات برابر (۱۶) در بالاي جدول قرار دارند.
غيبت تيري آنري دومنش را مجبور كرده تا جبرئيل سيسه را از ابتدا به ميدان بفرستد. البته او در بازي قبلي فرانسه نمايش خوبي داشته و هر سه گل تيمش را مقابل جزاير فارو به ثمر رسانده بود. علاوه بر آنري ترزگه و ويلي سانيول ديگر غايبان تركيب فرانسه هستند.
البته فرانسه بعد از دو غيبت در دهه نود به سال هاي ۹۴ و ۹۰ ديگر نمي خواهد از اين رويداد مهم دور بماند.
در تيم سوئيس هاكان ياكين تنها مصدوم اين تيم است و بقيه ستارگان ازجمله كاباناس ( كاپيتان) الكس فري كه تاكنون ۲۲ گل در ۳۸ بازي ملي به ثمر رسانده و يوهان والنتين ۱۹ ساله حضور دارند.سوئيس در بازي رفت در فرانسه اين تيم را متوقف كرده بود.
براي ايتاليا نيز ۸ اكتبر روز رستگاري است. ايتاليايي ها امشب به مصاف اسلوواني مي روند تا درصورت شكست دادن حريف مستقيما به جام جهاني صعود كنند. جشن صعود از پالرمو آغاز مي شود و سپس سراسر ايتاليا را فرامي گيرد. در اين بازي ليپي با لوكاتوني و جيلاردينو حمله را آغاز مي كند تا دروازه هاي جام جهاني را فتح كند. درحال حاضر ايتاليا با ۱۷ امتياز در صدر ايستاده و تيم هاي نروژ و اسلواني با ۱۲ امتياز در مكان هاي بعدي قرار دارند. در ساير بازي هاي اين گروه نروژ با مولداوي و اسكاتلند با بلاروس ديدار مي كنند.
انگليس بعد از شكست مقابل ايرلند شمالي با يك شوك بزرگ روبه رو شد و اكنون براي ازبين بردن نتيجه قبلي بايد اتريش را قرباني كند. حضور مايكل اوون در تركيب اصلي يكي از فاكتورهايي است كه اريكسون را در شكست دادن اتريش كمك خواهد كرد.
البته اوضاع در اردوي حريف نيز بعد از اخراج كرانل بحراني است و از اين نظر هم انگليسي ها مي توانند بر حريف چيره شوند. در گروه ششم لهستان با يك بازي بيشتر و ۲۴ امتياز در صدر قرار دارد و انگليس با ۱۹ امتياز در مكان دوم ايستاده است.
تيم هاي صربستان، اسپانيا و بوسني سه تيم مدعي صعود در گروه هفتم با امتيازاتي نزديك به هم شرايط سختي را درپيش دارند.
در بازي هاي امشب بلژيك در خانه با اسپانيا روبه رو مي شود، بوسني ميزبان سن مارينو است و ليختن اشتاين با صربستان ديدار مي كند.
در گروه هشتم رقابت اصلي بين سوئد و كرواسي است.
ديدار امشب اين دو تيم در ز اگرب وضعيت تيم صعودكننده را روشن مي كند. سوئدي ها لارسن و ابراهيموويچ را در اين بازي در اختيار ندارند. سوئد با ۲۱ و كروواسي با ۲۰ امتياز مكان هاي اول و دوم جدول گروه هشتم را از آن خود كرده اند.

واعظي آشتياني مديرعاملي باشگاه پرسپوليس را رد كرد
به دنبال استعفاي حجت الله خطيب از مديرعاملي باشگاه پرسپوليس و در ادامه بررسي هاي سازمان تربيت بدني براي مديريت عاملي جديد اين باشگاه بزرگ كشور، نام هاي بسياري عنوان شد. اميررضا واعظي آشتياني رئيس فدراسيون دوچرخه سواري و عضو شوراي شهر تهران يكي از گزينه هاي مطرح براي اين سمت بود كه وي ديروز در گفت وگو با ايسنا با تأييد نشست با مهندس علي آبادي رئيس سازمان تربيت بدني، از رد اين پيشنهاد خبر داد.
وي افزود: اين باشگاه بزرگ مردمي و رفع مشكلات آن نياز به سعه صدر، تخصيص زمان بسيار و تعامل با افراد بيرون و درون فعال در اين باشگاه دارد تا اين تيم مردمي به شرايط خوب گذشته خود بازگردد و از بحران خارج شود.
رئيس فدراسيون دوچرخه سواري تأكيد كرد : از هيچ كمكي براي رفع مشكلات باشگاه دريغ نخواهم كرد و به همين منظور اسامي سه نفر را براي اين پست به رئيس سازمان تربيت بدني پيشنهاد كردم.

نكونام و كريمي كانديداي بهترين بازيكن سال آسيا
004113.jpg
گروه ورزشي : سايت رسمي كنفدراسيون فوتبال آسيا نام ۱۰ بازيكن برتر قاره كهن را براي كسب عنوان بهترين بازيكن سال معرفي كرد.
در ميان اين ده نفر نام علي كريمي بازيكن ملي پوش كشورمان و بايرن مونيخ آلمان، همچنين جواد نكونام ملي پوش ايران و باشگاه پاس وجود دارد.
لازم به ذكر است، كه ايران با دو سهميه در كنار ژاپن، كره جنوبي و عربستان بيشترين شانس را براي كسب اين عنوان در اختيار دارد.
اين بازيكنان توسط مربيان تيم ملي ۴۵ كشور حاضر در كنفدراسيون فوتبال آسيا برگزيده شده اند تا بيستمين جايزه بهترين بازيكن آسيا را تصاحب كنند.
اسامي ده كانديدا به شرح زير است: علي كريمي (بايرن مونيخ، ايران)، جواد نكونام (پاس، ايران) سامي الجابر (الهلال، عربستان)، حمدالمنتشري (الاتحاد، عربستان)، مبارك زايد ( الاتحاد، عربستان)، لي يونگ وليو (تاتنهام، كره جنوبي)، پارك جي سانگ ( منچستر يونايتد، كره جنوبي)، شونسوك ناكامورا (سلتيك، ژاپن)، هيده توشي ناكاتا(بولتون، ژاپن) و ماكسيم شاتسكيخ (ديناموكيف، ازبكستان).

سيموئز به همراه دستيارش اوائل آبان به تهران مي آيد
مدير فني تيم ملي فوتبال اميد، رنه رودريگز سيموئز را انتخاب شايسته اي براي اين تيم دانست.محمود ياوري در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار كرد: به دليل تعلل بيش از حد رنه  وبر در اعلام آمادگي اش براي حضور در ايران، فدراسيون فوتبال به دنبال گزينه هاي جديدي رفت كه پس از دو جلسه مذاكره با سيموئز، با توافق كامل وي را به عنوان سرمربي جديد تيم ملي اميد انتخاب كرد.وي افزود: هيچ مشكلي براي سيموئز در تهران وجود ندارد و بر طبق توافقات انجام شده وي بايد تا آخر ماه اكتبر (اوايل آبان ماه) در تمرينات تيم اميد حاضر شود.وي تأكيد كرد: حضور سيموئز و حتي داسايوف در مرحله اول، آشنايي فدراسيون فوتبال با نوع عملكرد و توانمندي هاي آنان در فوتبال ايران است و پس از اثبات موثربودن حضورشان در تيم اميد به دنبال فراهم كردن شرايط حضور بلندمدت آنان خواهيم بود.
مدير فني تيم ملي فوتبال اميد كشور خاطرنشان كرد: از سيموئز خواسته ايم كه يك دستيار حرفه اي نيز با خود به تهران بياورد.احتمالا دستيار هميشگي اين مربي برزيلي كه يك مربي تكنيكال و داراي دكتراي بدنسازي است با وي به ايران خواهد آمد.

ديدار علي آبادي با مسئولان فدراسيون بوكس
مسئولان فدراسيون بوكس اعم از رئيس،   نايب رئيس،  دبير و اعضاي كميته فني روز چهارشنبه در سازمان تربيت بدني با علي آبادي رئيس سازمان تربيت بدني ديدار كردند.به گزارش خبرنگار مهر در اين جلسه ابتدا احمد ناطق نوري رئيس فدراسيون بوكس گفت: بسياري از نهادها ازجمله دانشگاهها و نيروهاي انتظامي با فدراسيون بوكس تعامل ندارند و در صورتي كه اين نهادها به رشته بوكس نگاه قابل قبول تري داشته باشند، مي توان بيش از پيش به كسب سكوهاي بين المللي اميدوار بود.محمد علي آبادي نيز در ابتدا ضمن تبريك به دليل موفقيت فدراسيون بوكس در رقابتهاي آسيايي ابراز اميدواري كرد كه با ارائه گزارش مثبت به مسئولان كشور  هرچه سريعتر موانع موجود بر سر راه اين رشته از پيش رو برداشته شود.

پارك كي وون ماندني شد
كميته فني فدراسيون واليبال عملكرد كادر فني تيم ملي بزرگسالان را مورد بررسي قرار داد و تصميم گرفت در تركيب مربيان تجديدنظر انجام دهد.محمدرضا يزداني خرم رئيس فدراسيون واليبال در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در اين خصوص اظهار داشت: نتايج كسب شده در مسابقات قهرماني آسيا در تايلند هر چند مورد رضايت فدراسيون واليبال نيست اما تجربياتي را دربرداشت كه بسيار آموزنده بود.وي افزود: قبول داريم كه بازيكنان ما به لحاظ بدنسازي و تغذيه در جريان مسابقات مشكل داشتند و كادر فني نيز به علت نبود يك آناليزور قوي نتوانست تركيب خوبي را دراختيار داشته باشد.يزداني خرم با بيان اين كه پارك كي وون سرمربي تيم ملي بزرگسالان به اشتباهات خود پي برده است و او همچنان در كسوت سرمربي هدايت تيم ملي بزرگسالان را برعهده خواهد داشت، تصريح كرد: اين بازي ها تجربيات بسيار خوبي را به پارك كي وون آموخت.

ليگ برتر بسكتبال ايران
ذوب آهن فاتح حساس ترين بازي هفته شد
خبرنگار همشهري: هفته سوم ليگ برتر بسكتبال ايران با پيروزي تيم هاي صباباتري، پيكان، پتروشيمي، ذوب آهن، صنام، آذرپيام، هيأت بسكتبال خوزستان و شهرداري گرگان به پايان رسيد. در مهم ترين بازي هفته در اصفهان ذوب آهن بر پگاه فارس غلبه كرد. اين هفته، هفته آرامش مدعيان قهرماني بود. در پرگل ترين بازيهاي هفته آذرپيام با ۴۰ امتياز و صبا باتري با ۴۷ امتياز رقباي خود را شكست دادند.نتايج بازيهاي هفته سوم به شرح زير است.
* صباباتري ۱۱۷ _ تربيت بدني اصفهاني ۷۰
* پيكان ۸۹- مهرام ۷۲
* پتروشيمي ۸۵ _ گل گهر۵۹
* ذوب آهن ۸۲- پگاه فارس ۷۸
* فرش مشهد ۵۸ _ صنام ۹۶
* آذرپيام ۱۰۲ _ شهركرد ۴۲
* هيأت بسكتبال خوزستان ۷۷ _ پگاه همدان ۷۳
* دانشگاه آزاد ۵۸ _ شهرداري ۶۶

تام ايران خودرو قهرمان فوتسال باشگاه هاي برتر ايران
004116.jpg
مسابقات  فوتسال  قهرماني  باشگاه هاي  برتر ايران  پنجشنبه شب  با قهرماني تيم  تام  ايران  خودرو به  پايان  رسيد.پس  از تيم  تام  ايران  خودرو كه  با كسب  ۵۲ امتياز بر سكوي  نخست  ايستاد، تيم  ارم  كيش  قم  با ۵۰ امتياز بر سكوي  دوم  ايستاد و تيم  شن سا ساوه  با ۴۴ امتياز در رده  سوم  قرار گرفت .تيم هاي  چيني  همگام  شهركرد و پرسپوليس  تهران  با قرارگرفتن  در رده هاي سيزدهم  و چهاردهم  جدول  رده بندي  به  پيكارهاي  دسته  اول  سقوط كردند.در آخرين  هفته  اين  مسابقات  نتايج  زير به دست  آمد:
استقلال  تهران  ۳ ارم  كيش  قم  ،۳ راه ساري  ۶ دانشگاه  آزاد ،۱ شن سا ساوه  ۵ سازمان  بازرگاني  ،۳ شهيد منصوري  ۵ صدرا شيراز ،۳ تام  ايران  خودرو ۸ پرسپوليس  ،۱ چيني  همگام  ۶ راه  آهن  ،۸ پگاه  گيلان  ۲ پست  اصفهان  ۲

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |