دوشنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۲۱ - Oct 10, 2005
كودك ۴ ساله طعمه ربايندگان ۱۵۰ ميليون توماني
004335.jpg
004338.jpg
گروه حوادث: مردان جواني كه به خاطر اختلاف مالي، كودك چهارساله اي را از مقابل خانه اش ربوده و درخواست ۱۵۰ ميليون تومان كرده بودند، با عمليات مشترك اداره آگاهي كرج پس از ۶ روز به دام افتادند.
به گزارش خبرنگار ما، سردار زارعي _ فرمانده نيروي انتظامي استان تهران _ با اعلام اين خبر گفت: در تاريخ ۹ مهرماه امسال ماجراي يك آدم ربايي به حوزه معاونت اداره آگاهي استان تهران اعلام شد. اين آدم ربايي توسط سه نفر مقابل خانه اي در ساوجبلاغ اتفاق افتاده بود.
در اين آدم ربايي كودك ۴ ساله اي به نام امجد توسط سه نفر از شركاي كاري پدرش در ساوجبلاغ با تهديد چاقو ربوده شده بود. پدر امجد كه از تجار است با مراجعه به اداره آگاهي مدعي شده بود كه فرزند ۴ ساله اش در حالي كه در بغل مادرش بوده توسط سه تن از دوستانش به نام هاي احمد، آزاد و جعفر با تهديد چاقو در تاريخ ۵ مهرماه ربوده و به نقطه نامعلومي انتقال يافته است.
پدر امجد در ادامه اظهاراتش عنوان كرده بود كه ساعتي پس از ربودن پسرش، ربايندگان با وي تماس گرفته و درخواست ۱۵۰ ميليون تومان كرده اند.
سردار زارعي افزود: در ابتداي ربودن امجد كوچولو، خانواده وي هيچ تمايلي براي ورود و دخالت پليس در اين ماجرا نداشتند. به همين دليل سعي كردند خودشان به هر طريقي با ربايندگان كنار بيايند. پس از گذشت چهار روز زماني كه آنها متوجه شدند جان امجد در خطر است موضوع را به پليس اطلاع دادند.
با تشكيل پرونده و انجام تحقيقات مقدماتي، با توجه به تماس هاي ربايندگان محل اختفاي آنها در حصارك كرج شناسايي شد و پس از چند ساعت تعقيب و مراقبت نامحسوس در يك عمليات ضربتي دو رباينده دستگير شدند. امجد در روستاي ملك آباد نگهداري مي شد. در تاريخ ۱۱ مهرماه ساعت ۵ بعد از ظهر شناسايي و تحويل خانواده اش شد.
فرمانده نيروي انتظامي استان تهران در ادامه بيان داشت: ربايندگان پس از دستگيري تنها انگيزه خود را از اين كار اختلاف مالي با پدر امجد عنوان كرد.
آنها مدعي شدند چندي قبل با پدر امجد، معامله اي را در خصوص پارچه و روغن انجام داده بودند و به او چك ۱۵۰ ميليوني داده بودند،اما چون حساب بانكي آنها خالي بود با اين كار از او خواسته بودند تا اقدام به وصول چك نكند وگرنه جان بچه اش به خطر مي افتد.
سردار زارعي همچنين از دستگيري يك كلاهبردار ميلياردي خبر داد و گفت: اين كلاهبردار كه معروف به دكتر حميد است با شگردي خاص از افرادي كه جوياي خريد خانه بوده اند، مبالغ هنگفتي دريافت كرده و هر يك واحد مجتمع مسكوني ۸ طبقه اي را در كرج به چندين نفر فروخته است. او به اين طريق مبلغ ۸ ميليارد تومان كلاهبرداري كرده بود و مدت چهار سال بود كه تحت تعقيب پليس و دستگاه قضايي قرار داشت.
وي افزود: اين كلاهبردار ۱۶ تبعه افغاني را با لباس هاي متحد الشكل به كار گرفته و از چند تن از آنها به عنوان باديگارد استفاده مي كرد.با شناسايي مخفي گاه وي در كرج اقدامات لازم براي دستگيري وي صورت گرفت و ساعت ۱۰ شنبه شب وي به همراه دخترش دستگير شد. بيشتر خريداران وي از كارگران و معلمان بودند. وي اقدامات كلاهبرداري خود را در مناطق ساوجبلاغ، تهران و كرج انجام مي داد.
سردار زارعي در پايان با اشاره به انهدام دو شبكه قاچاق عتيقه درباره جزئيات دستگيري آنها گفت: فردي كه در زمينه قاچاق عتيقه فعاليت مي كرد و محمد نام داشت، شامگاه ۱۰ مهرماه امسال توسط ماموران در خانه مسكوني اش در اسلامشهر دستگير شد. در محل دستگيري وي يك كتاب طلايي با ابعاد ۱۱ در ۱۷ منقش به گل كه داراي ۶ سطر و ۸ برگ به خط ميخي بود كشف شد. محمد در اظهاراتش بيان كرده كه اين كتاب را از يك زمين روستايي در اراك پيدا كرده و به خاطر مشكلات مالي قصد فروش آن را به فردي به نام مجتبي سياه به مبلغ ۱۵ ميليون تومان داشته است. همچنين در تاريخ ۹ مهرماه نيز يك شبكه عتيقه جات كه از استان هاي شمالي كشور به كرج وارد شده بودند نيز شناسايي و دستگير شدند. از آنها يك گردنبند طلا كه داراي هفت هلال ماه است، يك لوح طلايي متعلق به هخامنشيان و ۲۵ قطعه عتيقه كه مربوط به هزاره قبل از ميلاد است، كشف و ضبط شده است.اعضاي اين شبكه كه غلامحسين، ابراهيم، حسن، عار، زهرا و مرتضي نام دارند نيز دستگير شده  اند. برپايه اين گزارش، فرمانده انتظامي استان در پايان با اشاره به كشفيات مشروبات الكلي به دستگيري دو محموله در كمالشهر كرج اشاره كرد. وي مجموع عمليات انجام شده در يك هفته گذشته را ۲۳۲ مورد جرم عنوان كرد كه ۱۷۶ مورد آن كشف و ۱۳۸ نفر در اين باره دستگير شده اند.

معاون دادستان تهران خبر داد:
دستگير ي۵۰۰ نفر از مخلان امنيت اجتماعي
گروه حوادث: معاون دادستان تهران از كاهش جرايم در ماه مبارك رمضان خبر داد و گفت: در راستاي اجراي طرح افزايش امنيت اجتماعي ۵۰۰ نفر از مخلان امنيت عمومي جامعه دستگير شدند.
سالاركيا معاون دادستان عمومي و انقلاب تهران در امور زندانها از كاهش جرايم در ماه مبارك رمضان خبر داد و اظهار داشت: به لحاظ معنويت و گرايش هاي مذهبي حاكم در جامعه ايران، بسياري از جرايم در ماه رمضان كاهش يافته است.
وي ايراد ضرب و جرح، نزاع، سرقت، شرب خمر و طلاق را از جمله جرايم كاهش يافته در اين ماه برشمرد.معاون دادستان تهران با اشاره به طرح امنيت اجتماعي اعلام كرد: تاكنون در راستاي اجراي اين طرح ۵۰۰ نفر از افرادي كه مخل آسايش و امنيت اجتماعي مي شدند دستگير و از اين تعداد حدود ۲۶۰ نفر با تشكيل پرونده به دادگاه ها فرستاده شده و مابقي آنان با گذاشتن وثيقه آزاد شدند.
سالاركيا تصريح كرد: در ماه مبارك رمضان به ۴ هزار نفر از زندانيان مرخصي داده شده است كه تمام آنها را محكومان مالي و افرادي كه در جرايم مواد مخدر صرفاً جزاي نقدي داشتند، تشكيل مي دهند.

۱۰ ميليارد ريال براي آزادي كاركنان زنداني ناجا
گروه حوادث: معاون حقوقي و پارلماني مجلس از اختصاص ۱۰ ميليارد ريال اعتبار جهت آزادي كاركنان زنداني ناجا خبر داد و گفت: اين مبلغ به مناسبت هفته نيروي انتظامي توسط فرماندهي ناجا در نظر گرفته شده است.
سردار «مهدي محمدي فر» معاون پارلماني و حقوقي نيروي انتظامي از اختصاص ۱۰ ميليارد ريال اعتبار از سوي سردار «مقدم» فرمانده نيروي انتظامي به مناسبت هفته ناجا براي آزادي كاركنان زنداني خبر داد و گفت: اين ميزان اعتبار براي آزادي كاركناني است كه در انجام ماموريت و تيراندازي غير عمد در محاكم قضايي محكوم شده اند.وي افزود: با اختصاص اين مبلغ حدود ۹۰ نفر از كاركنان زنداني آزاد خواهند شد.

سايت فرعي گلدكوئيست بسته شد
فارس: قاضي پرونده گلدكوئيست اعلام كرد: ديروز، شنبه، در جلسه رسيدگي به پرونده شركت گلدكوئيست دستور فيلتر شدن ۱۲ سايت فرعي اين شركت صادر شد. به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني قوه قضائيه، حميدرضا طائفي گفت: در اين رابطه مسئولين چاپخانه اي كه با اين شركت همكاري مي كردند، دستگير و براي آنها قرار بازداشت صادر شد. وي گفت: اين افراد با ارائه سند آزاد شده و پرونده آنها پس از تكميل شدن جهت ارائه به دادگاه ارسال خواهد شد.
مسئول رسيدگي به پرونده گلدكوئيست تصريح كرد: تاكنون رضايت يكهزار و ۵۰۰ نفر از شاكيان جلب شده است
طائفي افزود: تعداد شكات اين پرونده تاكنون به ۳ هزار و ۶۰۰ نفر رسيده است.

رييس دادگستري خراسان رضوي:
اخراج قاضي نداشتيم
ايسنا: رييس كل دادگستري استان خراسان رضوي گفت: در صورت نياز براي برخورد با جرايمي كه مخل نظم اجتماعي است، گروه هاي ضربت تشكيل خواهد شد.
مرتضي بختياري گفت: با همكاري نيروي مقاومت بسيج و نيروي انتظامي، مركز ستاد امر به معروف در منطقه ثامن مشهد تشكيل شده است كه نقش اين ستاد مقابله با توزيع مواد مخدر و مفاسدي است كه عفت عمومي را مخدوش مي كند.
وي، درباره  تعليق يا اخراج تعدادي از قضات دادگستري گفت: حكم تعليق چند نفر از قضات اجرا شده است اما اخراج قاضي نداشته ايم و قطعا بعد از طي مراحل قانوني در دادسراي انتظامي قضات در اين مورد اطلاع رساني خواهد شد.
بختياري با اشاره به اجراي طرح الزامي شدن حضور وكيل در دعاوي، گفت: با اجراي اين طرح طي ماه گذشته ۱۵۷۰ پرونده از ورودي هاي دادگستري مشهد كاسته شده است.
همچنين حجت الاسلام والمسلمين شريعتي، دادستان مشهد نيز گفت: به فرماندهي انتظامي مشهد دستور داده شده است تا نسبت به شناسايي اراذل و اوباش اقدام كنند، همچنين به معاون دادستان در امور زندانها نيز ابلاغ شده تا دايركنندگان مراكز فساد و افرادي كه داراي محكوميت هاي شرارت، آدم ربايي، سرقت مسلحانه و حمل و توزيع موادمخدر هستند به جز در موارد استثناء مرخصي داده نشود.

با شكايت شهرداري پرونده  كارمند
اخراجي بررسي مي شود
ايسنا: پرونده  فردي كه متهم به اخاذي از مردم است و از شهرداري يكي از مناطق تهران اخراج شده، در شعبه  رسيدگي به امور شهري در دست بررسي است.
اين فرد اخراجي از شهرداري يكي از مناطق تهران، متهم است كه با معرفي خود به عنوان بازرس شهرداري از مغازه هاي محل، اقدام به اخاذي كرده است.
به گفته  بازپرس پرونده، بر اساس گزارشات مردمي مبني بر اخاذي يكي از ماموران شهرداري، شهرداري منطقه  مربوطه تقاضاي پيگيري كرد.
به دستور بازپرس شعبه  رسيدگي به امور شهري، اين پرونده براي انجام تحقيقات به كلانتري محل سپرده شد.

حكم اعدامي كه براي سومين بار لغو شد
آسوشيتد پرس : دادگاه عالي ايالت تگزاس روز گذشته براي سومين بار مانع از اجراي حكم اعدام مردي شد كه متهم به قتل بوده و موكلانش در تمامي طول جلسات دادگاه ادعا كرده بودند كه وي به جنون مبتلا است . پرونده فوق و صدور حكم اعدام براي متهم جنجال فراواني در مجامع قضايي اين ايالت در خصوص اعدام متهم مجنون به راه انداخت .
دادگاه عالي تگزاس اعلام كرده است كه متهم بايد بار ديگر در دادگاه حضور يافته و حكم وي مورد تجديد نظر قرار گيرد . اعضاي هيأت منصفه دادگاه تجديد نظر اعلام كردند كه با توجه به عدم وجود مدارك مكفي در اين زمينه پرونده جان پول هنري بايد براي جايگزيني حكم ديگري به جاي اعدام به دادگاه عالي ارجاع داده شود . جان تاكنون در چندين دادگاه متفاوت با حضور هيأت منصفه هاي متفاوت حضور يافته و هر كدام از آنها به نحوي با حكم وي بازي كرده اند .
دادگاه عالي در سال ۱۹۸۹ حكم وي را ملغي موقت اعلام كرده و در سال ۲۰۰۱ حكم فوق كاملا به حالت تعليق درآمد . اين در حالي است كه در تمام طول اين مدت ، حكم اوليه وي كه اعدام بوده است پابرجا مانده بود .
در هر دوبار قاضي دادگاه عالي اعلام كرده بود كه اعضاي هيأت منصفه نمي توانند در خصوص حكم نهايي متهم اظهار نظر كنند .
در حالي كه بيماري رواني جان بر همگان محرز بود ، دادگاه نهايي اعلام كرد كه اعدام بيماران رواني نيز بر اساس قوانين قضايي مجاز است . درهمين حين دادگاه عالي ايالات متحده طي حكمي در سال ۲۰۰۲ اعلام كرد كه از اين تاريخ به بعد اعدام بيماران رواني غير مجاز خواهد بود .
جان متهم است كه در سال ۱۹۷۹ موسلي كارپنتر ۲۲ ساله را به قتل رسانده است . بازپرس تحقيق پرونده در دادگاه اعلام كرد كه متهم پس از ورود به منزل قرباني و تجاوز به وي او را با ضربات ممتد چاقو به قتل رسانده است.

قاتل سرانجام اعتراف كرد
آسوشيتد پرس : پزشك قانوني ايالت اينديانا اعلام كرد كه پرستاري كه در سال ۱۹۹۹ به طرز مشكوكي ناپديد شده بود ، بر اثر خفگي جان سپرده است . پليس پس از اعترافات قاتل و كشف محل به خاك سپردن مقتوله جنازه وي را از قبر بيرون آورده و مورد آزمايشات پزشكي قانوني قرار داد .
به گزارش بازپرس تحقيق پرونده ، بدن لوريا ۳۴ ساله در حومه شهري در شمال اين ايالت پيدا شد . بازپرس تحقيق در ادامه افزود : بنا بر آزمايشات انجام گرفته ضربات ممتد چاقو نيز به نقاط مختلف بدن مقتول وارد شده است . بر اساس شواهد فيزيكي موجود ، مقتوله پس از كشمكش فراوان با قاتل جان خود را از دست داده است .
ديويد مالينسكي در سال ۲۰۰۱ به اتهام قتل مقتوله بازداشت شد . وي چهار سال پس از بازداشت به ربودن ، شكنجه و قتل مقتوله اعتراف كرد . وي اعتراف كرد كه جنازه مقتوله را در باغي كه در آن زمان متعلق به پدرش بوده است مدفون كرده است .

زن جوان مظنون به سرقت
گروه حوادث: جستجوي پليس براي دستگيري سارقان يك خودرو پژوه ۲۰۶ به دستگيري يك زن جوان ختم شد.
به گزارش خبرنگار ما، بيست  روز پيش مردي به مركز انتظامي مراجعه كرد و اظهار داشت: هنگام عصر كنار خودرو پژو ۲۰۶ خود به انتظار يكي از دوستانم ايستاده بودم كه ناگهان زوج جواني كه يك دختر بچه چهارساله را همراه داشتند به من نزديك شدند. زوج مذكور ناگهان به سويم حمله كردند و بعد از ضرب و شتم خودرو ام را دزديدند.
شماره خودرو مسروقه به تمامي مراكز انتظامي اعلام شد. جستجو براي دستگيري سارقان ادامه داشت تا اينكه مأموران گشت پليسي روز شنبه در منطقه اسلامشهر خودرو مذكور را كه يك زن جوان راننده آن بود شناسايي و دستور توقف صادر كردند.
زن راننده كه شهلا ۲۵ ساله نام داشت وقتي در برابر سؤالات پليسي قرار گرفت در توضيح گفت:«خودرو مذكور متعلق به يكي از آشنايانم به نام محسن است كه چند روز پيش آن را به امانت نزد من گذاشت. دليل تحويل اين خودرو را به من نيز اختلاف با همسرش عنوان كرد و خواست تا پژو ۲۰۶ را مدتي پيش خود نگه دارم تا همسرش از خريد اين خودرو مطلع نشود ولي هنوز چند روز از تحويل اين خودرو به من نگذشته بود كه محسن در اثر تصادف جان سپرد و اين خودرو نيز نزد من باقي ماند». تحقيقات پليسي از اين زن ادامه يابد .

مردان مسافركش ،سارق مسلح را دستگير كردند
گروه حوادث: مردي كه با تهديد اسلحه قصد سرقت يك خودرو را داشت دستگير شد.
به گزارش خبرنگار ما در ساعت ۲۳ و ۳۰ دقيقه روز شنبه در منطقه سعادت آباد شهر تهران درگيري بين راننده يك خودرو و مسافر وي رخ داد. مسافر كه ملبس به لباس يكي از نيروهاي حفاظتي كشور بود با نشانه گرفتن اسلحه راننده خودرو پيكان را تهديد مي كرد.
درگيري بين دو طرف توجه يك راننده مسافركش گذري را به خود جلب كرد. اين راننده به كمك راننده پيكان آمده و در نهايت با همكاري يكديگر موفق شدند مرد مسلح را دستگير كنند.
بعد از آنكه دو مرد راننده، مرد مسلح را خلع سلاح كردند متوجه شدند كلتي كه در دستان مرد مسلح بوده است فندكي شبيه يك كلت كمري است.
موضوع به اطلاع پليس رسيد. مأموران انتظامي در محل حاضر شدند و متهم را روانه مركز كردند. تحقيقات مقدماتي از متهم در كلانتري صورت گرفت و سپس با تشكيل پرونده اين متهم كه در همان ابتداي تحقيقات معلوم شد از مأموران حفاظتي كشور نيست به اداره اول آگاهي تهران انتقال يافت تا بررسي از وي زير نظر بازپرس توكلي صورت گيرد.

سارق منزل در تهران به دام افتاد
گروه حوادث: فردي كه در حال باز كردن قفل يك منزل بود، با هوشياري پليس شناسايي و دستگير شد.
ماموران انتظامي تهران بزرگ ديروز حين گشت زني در حوزه استحفاظي خود به فردي كه در حال باز كردن قفل يك خانه بود مظنون شدند.
ماموران زماني كه متوجه شدند منزل خالي از سكنه است اين فرد را دستگير كرده و به كلانتري انتقال دادند و در بررسي هاي بيشتر مشخص شد، او داراي سابقه كيفري بوده و از مدتي پيش به جرم سرقت تحت تعقيب قرار داشته است. بررسي بر روي اين پرونده همچنان ادامه دارد.

تصادف دو قطار در مسير تهران- مشهد
گروه حوادث: با برخورد قطار مسافربري مشهد - تهران با يك قطار باري، دو راننده قطار جان سپردند.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۳۰/۵ صبح ديروز قطار مسافربري خط مشهد به تهران، با برخورد با يك لوكوموتيو باري دچار حادثه شد.
اين قطار مسافربري كه در حال حركت به سمت تهران بود، در ايستگاه هفت خوان كه بين شهرهاي سمنان و دامغان قرار دارد با يك لوكوموتيو باري كه در ايستگاه توقف كرده بود برخورد كرد.
در اين سانحه، دو راننده قطار به دليل برخورد شديد قطار مسافربري با قسمت عقب قطار باري جان سپردند اما مسافران قطار صدمه اي نديدند.
بررسي هاي دقيق تر در خصوص علت وقوع حادثه توسط مسئولان راه آهن كشور ادامه دارد.

درگيري خانوادگي بر سر حضانت
گروه حوادث: نزاع يك زوج به خاطر حضانت فرزند، پاي هر دو خانواده را به دادگاه باز كرد.
به گزارش خبرنگار ما، صبح ديروز پرونده دو خانواده كه با انواع سلاح سرد به جان يكديگر افتاده و موجب جراحت دو نفر شدند در دادسراي بعثت مورد بررسي قرار گرفت.
چندي پيش يك زوج جوان كه فرزندي ۳ ساله داشتند به دادگاه مراجعه كرده و درخواست طلاق توافقي دادند اما پس از طي مراحل قانوني بر سر گرفتن حضانت فرزند خود مشاجره و اختلاف پيدا كردند.
اينك هر كدام از اين زن و شوهر مدعي در اختيار گرفتن حضانت فرزند خود شده اند بدون آنكه نظر قاضي را مورد عمل قرار دهند!
بنابراين گزارش خانواده هر دو شاكي نيز وارد ماجرا شدند كه از طريق صحبت و اجماع اين مساله را حل نمايند اما برخلاف انتظار كار اين جمع به زد و خورد و درگيري انجاميد و در اين ميان انواع سلاح سرد از جمله چوب و چاقو به كار افتاد تا اينكه در نهايت با دخالت پليس قضيه فيصله پيدا كرد. در اين ميان برادر شوهر و پدر زن به شدت مجروح شده و راهي بيمارستان شدند.
صبح ديروز قاضي محمدي پس از بررسي پرونده حكم به پرداخت ديه براي برادر مرد و پدر زن داد و در پايان با جلب رضايت طرفين ماجرا خاتمه يافت.
هنوز مساله طلاق اين زوج و حضانت فرزند آنها تمام نشده و مشكل همچنان باقي است.

توضيح يك خبر
درپي درج خبري در مورخ نهم شهريور ماه با عنوان «دردسرهاي تشابه اسمي» ، برخي شكات پرونده با ارائه مدارك و مستندات به خبرنگار ما اظهار داشتند: آقاي بابك _ الف تنها در پرونده موسوم به فروش سئوالات كنكور جزء متهمان نيست و عليه ايشان در خصوص كلاهبرداري و برخي اتهامات ديگر در ساير شعب دادگاه هاي عمومي و انقلاب پرونده هايي مفتوح و در حال رسيدگي است.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |