شنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۳۱ - Oct 22, 2005
آغاز فعاليت ۶ صندوق سرمايه گذاري مشترك در بورس
005574.jpg
گروه بورس: مجوز فعاليت شش صندوق سرمايه گذاري مشاع (مشترك) صادر شد.
صندوق هاي سرمايه گذاري مشترك كه جايگزيني براي سبد سهام به شمار مي روند از سوي شركت هاي كارگزاري به منظور سرمايه گذاري غيرحرفه اي در سهام طراحي شده است.
اين صندوق ها همگي داراي امين هستند و در برگه هاي مشاركتي كه از سوي اين صندوق ها صادر مي شود اصل سرمايه سرمايه گذار تضمين شده است.
تاكنون وجود پاره اي ابهام هاي مالياتي مانع از فعاليت صندوق ها شده بود و با رفع اين ابهام ها طي روزهاي اخير، فعاليت صندوق ها از اوايل آبانماه آغاز خواهد شد.
به گزارش ايران بورس نخستين صندوق هاي سرمايه گذاري مشاع از سوي شركت هاي كارگزاري مفيد، بانك اقتصاد نوين، خبرگان سهام، دنياي خبره، بهمن و نهايت نگر راه اندازي مي شود.
سازمان بورس در سايت رسمي خود اعلام كرده جزئيات مربوط به نحوه فعاليت اين صندوق ها و شيوه سرمايه گذاري در آنها طي هفته جاري منتشر خواهد شد. اين سازمان اطلاعات تازه اي درباره ميزان ماليات و كارمزد خريد اوراق اين صندوق ها ارائه نداده است.

نامه جمعي از سهامداران جزء به مقام معظم رهبري
فارس: جمعي از سهامداران جزء بورس تهران، در نامه اي خطاب به مقام معظم رهبري اعلام كردند: سرمايه هاي ناچيز خود در بورس را در طول يك سال گذشته از دست داده ايم.
در نامه سرگشاده سهامداران به مقام معظم رهبري آمده است: اين پنجمين نامه و يا به عبارتي دردنامه اي است كه به نمايندگي از طرف هزاران سهامدار جزء شامل جانبازان و ايثارگران، خانواده هاي شهدا، آزادگان و ساير اقشار آسيب پذير سهامدار، پس از نامه هاي ارسال شده به دبيركل بورس، معاون وزير اقتصاد، وزير اقتصاد و رياست جمهوري تقديم حضور جنابعالي مي شود. خاضعانه تقاضامنديم آخرين روزنه اميدمان را بي پاسخ نگذاريد و پاسخي شايسته و درخور درددل هايمان بدهيد.
در اين نامه خاطرنشان شده است: سخن هاي گفتني زياد است و فرصت اندك، درحالي كه همگان سقوط آزاد شاخص هاي بورس ،اين شاهرگ اقتصادي كشور را نظاره گر هستند به ناچار ما قشر فراموش شده و آسيب پذير سهامدار در طول يك سال گذشته محكوم به از دست دادن سرمايه هاي كوچكمان هستيم كه با هزاران خون دل و آرزو وارد اين چرخه اقتصادي مملكت كرده ايم.
اين افراد تصريح كرده اند: درحالي كه سرمايه اكثريت اين قشر در اين مدت به كمتر از نصف تقليل يافته است بايد به جرأت بگوييم كه هرچه طلب استمداد و فرياد كمك ما از مسئولان مربوطه براي تپش مجدد نبض اقتصاد كشور بيشتر شده اوضاع نه تنها بهبود نيافته، بلكه شعار درماني ها و وعده و وعيدهاي داده شده توانسته فقط به سرعت سقوط شاخص كمك كند و ناهمگوني و اختلاف نظرها و بي اهميتي سازمان هاي بورس، وزارت اقتصاد، شوراي پول و اعتبار و بانك مركزي را براي همگان آشكار ساخته است.
در اين نامه تصريح شده است: آيا به راستي تصميم گيري براي كنترل و مهار بحران اخير در بازاري كه ۸۰ درصد پيكره اش را دولت تشكيل مي دهد با وجود نقدينگي بالاي موجود در جامعه و درآمدهاي كلان مملكت آنقدر مشكل و زمانبر بوده كه به رغم تشكيل جلسات ويژه فوق العاده و اضطراري بايد هر روز شاهد به گل نشستن بيشتر اين چرخ عظيم اقتصاد كشور و به دنبال آن به خاك سياه نشستن اين قشر مظلوم سهامدار باشيم.
آيا به راستي اين بحران به اندازه خسارت وارده به سبزيكاران هم براي مسئولان از اهميت برخوردار نيست؟ چه شد آن همه قول و قرار و وعده و وعيد مسئولان محترم در كانال هاي تلويزيوني و جرايد؟ در پايان نامه نيز آمده است: رهبر عزيز، حضرتعالي بارها در موارد مشابه با تدبير و درايت منحصر به فردتان آرامش و ثبات را جايگزين چنين بحران هايي كرده ايد، ملتمسانه تقاضامنديم كه براي رضا خدا و جلوگيري از نابودي بيش از حد سهامداران جزء، شخصا در اين مسئله پادرمياني فرموده و يك بار ديگر عدالت و ثبات و امنيت و آرامش را جايگزين بي عدالتي و بي اعتمادي و ناامني و فرار سرمايه ها به كشورهاي عربي كنيد. بي صبرانه منتظر اقدامات عاجل حضرتعالي هستيم.

ارزش معاملات ۱۷ درصد كاهش يافت
گروه بورس: ارزش كل معاملات سهام در بورس تهران طي هفته گذشته با ۱۷ درصد كاهش مواجه شد و به ۴۳۶ ميليارد ريال رسيد.
به گزارش همشهري در اين هفته ۱۴ هزار و ۳۵۷ نفر تعداد ۱۳۷ ميليون و ۵۶۶ هزار و ۳۰۹ برگه سهم را دست به دست كردند. تعداد خريداران در اين مدت ۳۴ درصد افت كرد و حجم معاملات نيز ۲۶ درصد كاهش يافت.
بنا بر اين گزارش هفته گذشته درحالي كه ارزش كل معاملات در تالار اصلي ۳۸ درصد افت را نشان مي داد و به رقم ۲۷۴ ميليارد ريال مي رسيد در تالار فرعي ارزش معاملات با رشد ۱۰۶ درصدي به ۱۶۱ ميليارد ريال نزديك شد. تعداد خريداران تالار اصلي در اين مدت به ۱۰ هزار و ۹۱۶ نفر رسيد كه حكايت از كاهش ۳۴ درصدي آنها داشت. در تالار فرعي هم خريداران ۳۴ درصد كمتر شدند و به ۳ هزار و ۴۴۱ نفر رسيدند.
براساس اين گزارش در جريان معاملات يك هفته گذشته تعداد ۲۴ هزار و ۵۴۵ برگه اوراق مشاركت با نرخ پايه يك ميليون ريال به ارزش كل ۲۵ ميليارد ريال در بورس تهران عرضه شد.

شاخص كل ۵۶ واحد افت كرد
گروه بورس: شاخص كل قيمت سهام در جريان دادوستدهاي هفته پيش بورس تهران روندي نزولي داشت و با ۵۶ واحد افت خود را به رقم ۱۰ هزار و ۲۸ واحد رساند.
به گزارش همشهري شاخص عملكرد تالار فرعي در اين مدت بيش از ۷۵ واحد كاهش يافت و به ۱۰ هزار و ۳۴۵ واحد رسيد و شاخص عملكرد تالار اصلي نيز با كاهش ۵۱ واحدي و رقم ۹ هزار و ۷۰۹ واحد ثابت شد.
عملكرد نامطلوب شركت هاي سرمايه گذاري اين هفته موجبات افت ۵/۵۳۸ واحدي شاخص مالي را فراهم ساخت و اين شاخص را به رقم ۲۵ هزار و ۳۲۹ واحد رساند.
عملكرد شركت هاي صنعتي هم در اين هفته مثبت ارزيابي نشد به  طوري كه باعث شد شاخص صنعت ۲۸ واحد ديگر پايين آمده، روي رقم ۷ هزار و ۷۴۸ واحد بايستد.بنا بر اين گزارش طي معاملات يك هفته گذشته بورس تهران شاخص قيمت و بازده نقدي ۱۵۶ واحد افت كرد اما شاخص بازده نقدي بدون تغيير در رقم ۴ هزار و ۵۸۵ واحد ثابت شد.براساس اين گزارش فعالان بازار در هفته گذشته شاهد افت ۱۳۰ واحدي شاخص ميانگين ساده ۵۰ شركت فعال تر بورس و كاهش دو درصدي شاخص ميانگين موزون آنها بودند.

گزارش وزير اقتصاد از بحران بورس روي ميز هيأت دولت
گروه بورس: بار ديگر محافل خبري اعلام مي كنند: وزير اقتصاد گزارش تازه اي از وضعيت بورس به هيات دولت ارائه داده است.
به گزارش همشهري در اخبار كوتاهي كه در سايت هاي وابسته به سازمان بورس و همچنين خبرگزاري هاي داخلي منتشر شده، از جزئيات اين گزارش ذكري به ميان نيامده، اما تاكيد شده دولت بررسي وضعيت بورس را به جلسه فردا _
يكشنبه _ موكول كرده است.
پيش از اين هيات دولت دوبار در نشست هاي جداگانه بحران بورس را مورد بررسي قرار داده بود، ضمن اين كه دوشنبه هفته گذشته نيز شوراي بورس با حضور همه اعضا نشستي اضطراري برگزار كرد، اما خبري از تصميم هاي عملي اين نشست منعكس نشد و حتي يكي از معاونان وزير اقتصاد برگزاري چنين نشستي را تكذيب كرد.
گفته مي شود در نشست عصر چهارشنبه هيات دولت پيشنهادهاي ارائه شده از سوي شركتهاي بزرگ سرمايه گذاري مورد توجه اعضاي كابينه قرار گرفته است.
يك سايت اينترنتي نيز روز گذشته از تشكيل نشست ۸ ساعته مديران وزارت اقتصاد در روز پنج شنبه خبر داده است.
سايت بورس نيوز اعلام كرد: مقامات وزارت اقتصاد روز پنج شنبه ۸ ساعت پشت درهاي بسته جلسه تشكيل دادند تا با استفاده از معدود راه هاي موجود، اجازه سقوط عدد شاخص به زير ۱۰ هزار واحد را ندهند.
براساس گزارش اين سايت در جلسه روز پنج شنبه وزارت اقتصاد، علاوه بر وزير امور اقتصادي و دارايي، طهماسب مظاهري (معاون وزير اقتصاد)، حسين عبده تبريزي و چند كارشناس نزديك به مديريت بورس تهران حضور داشته اند.
در اين جلسه باز هم بر لزوم حمايت سيستم بانكي از بورس تهران تاكيد شده و طبق معمول مديريت بورس تهران خواستار حل مشكل سيمان و خروج مجدد اين كالا از سبد حمايتي شده است.
اگرچه اين جلسه تا لحظه افطار و حتي بعد از آن نيز ادامه يافته است، باز هم به اتخاذ سياست هاي تكراري منجر شده و نتيجه خاصي نداشته است.
بورس نيوز در گزارش خود آورده است: در جلسه اخير وزارت اقتصاد، به شدت نسبت به اقدامات مديريت بورس تهران انتقاد شده اما در مورد تغييرات احتمالي در اين حوزه حرفي به ميان نيامده، ضمن اين كه به دبيركل و رئيس هيات مديره بورس تاكيد كرده اند كه به مصاحبه با مطبوعات نپردازند. موضوع تشديد نظارت بر معاملات نيز از جمله مواردي است كه در اين جلسه مطرح شده و مورد تاكيد وزير اقتصاد قرار گرفته است.
از سوي ديگر، با وجود انتقادهاي شديدي كه نسبت به طرح تازه دبيركل بورس (يك روزه كردن معاملات) شده است گويا مقامات حاضر در اين جلسه، با اجراي آن به شرط بازنگري و ارائه گزارش به شوراي بورس و وزارت اقتصاد، به صورت تلويحي موافقت كرده اند.
هنوز محافل رسمي جزئيات خبر منتشر شده روي اين سايت را تاييد نكرده اند، اما به نظر مي رسد همزمان با ادامه سكوت خبري در سازمان بورس و سايت هاي اطلاع رساني آن، رفته رفته بازار شايعات از اين هم داغ تر خواهد شد.

بورس فلزات در تعيين قيمت ۲۵۰ هزار كالا تأثير دارد
گروه بورس: بورس فلزات در عمل به قيمت گذاري چند قلم كالاي عمده در بازار كالا كمك مي كند.
دبيركل بورس فلزات و كالاهاي صنعتي گفت: همين كشف قيمت باعث قيمت خوردن تمام زنجيره هاي پايين دستي اين كالاها است كه حدود ۲۵۰ هزار قلم را شامل مي شود.سيدعلي اكبر هاشميان افزود: معاملات در بورس فلزات مزيت هاي زيادي دارد كه مهم ترين آن تضمين قيمت و كالاست. در بازار سنتي هر اتفاقي ممكن است بيافتد و يك نفر پول ديگران را جمع و فرار كند اما اين اتفاق در بورس غيرممكن است.هاشميان گفت: در بورس فلزات هم معاملات نظارت و تضمين مي شود و هم مشتريان شناسايي شده اند. در حال حاضر در بورس فلزات و كالاهاي صنعتي تهران محصولات فولادي، آلومينيوم، روي، مس و كنسانتره فلزات گرانبها معامله مي شود و پيش بيني شده سيمان نيز به زودي وارد بورس فلزات شود.

برخورد با دومين پرونده جعل اسناد
بورس در يك هفته گذشته
گروه بورس: فردي كه علاوه بر جعل هويت يك سهامدار معروف بورس، اسناد نقل و انتقال بورس را نيز جعل مي كرد با تلاش دستگاه قضائي دستگير شد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني قوه قضائيه دو متهم اين پرونده با اطلاع از نقل و انتقال سهام يكي از سهامداران مشهور بورس و جعل هويت وي، خود را به جاي اين سهامدار معرفي و از اين طريق از حساب وي پول برداشت مي كردند.
يكي از متهمان اين پرونده كه به هنگام وصول چك ۱۴ ميليون توماني دستگير شد، گواهي نامه راهنمايي و رانندگي جعلي با هويت اين سهامدار و يك برگه سند جعلي نقل و انتقال بورس را نيز جعل كرده بود.
يكي از دو متهم اين پرونده در حال حاضر متواري و پرونده براي بررسي هاي بيشتر فني و قضائي در حال رسيدگي است.اين دومين گزارش دستگيري جاعلان در بورس تهران طي يك هفته گذشته است. پيش از اين نيز كارگزاري بانك كشاورزي و حراست سازمان بورس از برخورد با پرونده اي مشابه در طول هفته قبل خبر داده بودند. به نظر مي رسد باتوجه به افزايش حساسيت افكار عمومي نسبت به بازار سهام رفته رفته بايد شاهد شفافيت در برخورد با اين گونه تخلفات در بورس تهران باشيم.

حجم تخلفات در بورس كاهش مي يابد
گروه بورس: معاون وزير اقتصاد گفت: لايحه جديد بازار اوراق بهادار كه در مجلس شوراي اسلامي تصويب شده است همه شركت ها را موظف مي كند جديدترين اطلاعات خود را در اختيار سهامداران قرار دهند.
حيدر مستخدمين حسيني افزود: اين شركت ها بايد همه اطلاعات و برنامه هاي خود را در پايگاه هاي اطلاعاتي خود منعكس كنند بنابراين تخلفات و رانت هاي اطلاعاتي شركت ها از بين خواهد رفت.
او كه با بخش خبر راديو صحبت مي كرد ادامه داد: هدف اصلي اين لايحه پر كردن خلأ موجود در قانون فعلي بورس و رفع نارسايي هاي آن است. در قانون فعلي بورس هيچ راهكاري براي برخورد با متخلفان نيست و نظارت و كارهاي اجرايي با هم ادغام شده است.
وي با اشاره به اين كه مجلس شوراي اسلامي توجه ويژه اي به برنامه هاي بورس دارد گفت: مجلس در كمتر از ۳ روز كاري و با دقت بسيار لايحه ۶۰ماده اي بورس را به تصويب رساند. با حمايت هاي مجلس و دولت اميدواريم شرايط بورس بهتر شود.

۳۴ هزار سهم دولتي،خصوصي شد
گروه بورس: حجم خصوصي سازي هفته پيش به ۳۴ هزار و ۱۰۰ برگه سهم به ارزش ۳/۴۸ ميليارد ريال رسيد.
به گزارش همشهري در اين هفته سازمان خصوصي سازي تنها سهام دو شركت را از طريق بورس تهران به بخش خصوصي واگذار كرد.بر اين اساس هفته پيش ۲۴ هزار و ۱۰۰ برگه سهم روغن نباتي جهان به ارزش ۴/۲۵ ميليارد ريال و ۱۰ هزار برگه سهم قند نقش جهان به ارزش ۲۳ ميليارد ريال، توسط سازمان خصوصي سازي به بخش خصوصي واگذار شد.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۷,۲۴۲
۰
۱,۱۵۴
آبسال
۲۰۶,۱۴۵
۰.۷۵-
۱,۴۷۶
آبگينه
۳۳,۳۵۹
۰.۷۴-
۶,۷۸۸
آلومتك
۳,۴۲۳
۰
۱۳,۲۹۸
آلومراد
۱,۹۹۵
۰.۱۴-
۳,۵۴۳
آلومينيم پارس
۵۹,۰۹۶
۵.۲۶-
۱,۱۰۳
ارج
۲,۸۸۱
۰.۰۱-
۱۲,۶۱۱
افست
۱۲۱,۶۳۰
۲.۸۷
۴,۱۷۶
الكتريك خودرو شرق
۱,۶۷۱
۰
۸,۱۷۹
ايران ترانسفو
۲,۶۲۵,۱۰۹
۰.۱
۳,۱۵۳
ايران خودرو
۴,۱۴۲,۹۱۹
۰.۵۳-
۳,۵۸۶
ايران خودروديزل
۱۱۸,۲۳۶
۰.۳-
۶,۹۷۸
ايران گچ
۳,۵۲۰
۰.۴۷-
۲,۳۲۶
ايران مرينوس
۱۵۹,۵۲۷
۲.۵۸-
۳,۴۸۶
ايرانيت
۵۲,۸۶۴
۰.۶۹-
۵,۲۱۶
باما
۱۳۶,۵۲۱
۰.۹۱-
۲,۹۵۸
بانك اقتصادنوين
۶,۵۳۳,۶۶۸
۳.۸۶-
۲,۲۵۳
بانك پارسيان
۹۸۸,۱۸۴
۰.۵۷
۲,۷۸۴
بانك كارآفرين
۵۳,۲۳۷
۱.۵
۱,۱۳۵
بسته بندي ايران
۵۴۷,۸۷۸
۹.۵-
۵۱۶
پارس الكتريك
۵۶۴,۳۱۲
۰.۶
۱,۱۷۱
پارس خودرو
۵۴,۱۷۸
۱.۶۷-
۵,۶۸۰
پارس دارو
۳,۰۲۰
۰.۴۵-
۴,۷۰۷
پارس سرام
۴,۶۱۴
۰.۰۷-
۴,۱۷۵
پارس سويچ
۱۳۴,۵۵۵
۱.۶۵-
۱,۸۷۷
پاكسان
۲۳۹,۳۷۹
۰.۵۸
۷,۵۵۱
پتروشيمي آبادان
۳۳۲,۲۵۰
۰.۰۳
۹,۸۳۶
پتروشيمي اراك
۹۸۹,۱۶۲
۲.۷-
۱۲,۴۶۰
پتروشيمي اصفهان
۱۸۳
۰
۱۰,۶۳۴
پتروشيمي فارابي
۱۱,۹۱۶
۰
۱,۰۰۰
پشم بافي توس
۱۰۰,۰۵۵
۰
۱,۹۵۹
پمپ سازي ايران
۲۳۲,۲۴۲
۱
۲,۸۹۰
تجهيزنيروي زنگان
۴۸۲,۴۱۴
۵-
۳,۳۲۰
تراكتورسازي ايران
۳۰۹,۲۳۸
۹.۵۴-
۱,۴۴۶
تكنوتار
۳,۳۰۰,۹۹۴
۰.۸۵
۱,۸۹۰
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۹۷۵,۵۹۴
۲.۷۸-
۴,۱۳۴
توسعه معادن روي ايران
۶۸,۷۷۳
۰.۰۴-
۶,۹۶۹
تولي پرس
۹۱۱,۱۸۸
۲.۷۲-
۱,۵۴۴
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۲۴۵,۵۳۰
۵.۱۷-
۱۱,۵۹۵
توليد سموم علف كش
۶۵۰,۱۳۸
۲.۶۹-
۱,۰۰۵
توليد محور خودرو
۷,۲۵۸
۰
۳,۳۵۵
جام دارو
۵,۰۷۸
۰.۴۱-
۱,۹۷۱
چيني ايران
۱۰,۶۵۳
۰.۹-
۶,۸۱۰
حمل و نقل پتروشيمي
۳۵,۰۲۶
۰
۴,۹۲۲
حمل و نقل توكا
۳۰۷,۷۹۳
۰.۰۱-
۱۰,۰۵۸
خدمات انفورماتيك
۲۸۳,۸۷۷
۲.۵۴-
۷,۸۷۵
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۱۰,۳۲۴
۵.۲۶-
۵,۳۲۵
خوراك دام پارس
۲۲۰,۳۹۳
۷.۹۱-
۱,۹۴۶
داده پردازي ايران
۳۵۱,۸۰۰
۰.۰۴-
۸,۰۱۰
داروپخش (هلدينگ )
۲۵۰,۷۳۹
۰
۶,۱۹۰
داروسازي اسوه
۸۲,۳۸۰
۱.۷۵
۱۳,۴۷۸
داروسازي اكسير
۲۰,۵۵۱
۰.۵۶-
۷,۸۱۳
داروسازي جابرابن حيان
۷,۱۷۰
۰.۳۳-
۶,۹۷۵
داروسازي روزدارو
۱,۸۱۰
۰
۸,۳۳۲
داروسازي زهراوي
۲۴۵,۰۱۷
۱.۵۳-
۲,۸۸۵
داروسازي سبحان
۳,۵۵۲
۰.۳۲-
۳,۳۹۶
داروسازي كوثر
۳۶۶
۰
۷,۴۷۷
دارويي رازك
۱۴,۰۴۰
۱.۲۵-
۵,۲۸۸
داملران
۱,۱۹۰
۰
۱,۰۳۱
درخشان تهران
۵۳۲,۸۱۰
۰
۴,۹۱۹
رايان سايپا
۲۸,۶۷۰
۰.۳۸
۱,۰۳۹
روغن نباتي جهان
۴۲۰
۰.۰۹
۱,۱۲۸
روغن نباتي ناب
۵,۰۱۰
۰
۱,۶۶۰
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۲۳۹,۲۴۶
۱.۱۷-
۱,۱۰۷
رينگ سازي مشهد
۶۱۷,۹۱۱
۰.۵۷
۸,۲۱۱
زامياد
۳,۵۲۴
۰.۱-
۲,۹۲۲
ساختمان اصفهان
۶,۵۰۰
۰
۱۶,۲۴۴
سازه پويش
۱۵۵,۶۹۹
۳.۳۱-
۱,۲۱۰
ساسان
۳۱۵,۳۷۴
۱.۲۲
۲,۵۴۱
سالمين
۲۱۱,۴۷۰
۱.۱۴
۲,۷۲۷
سامان گستراصفهان
۳,۰۰۴,۳۶۶
۰.۵۶-
۳,۳۸۰
سايپا
۱۳,۰۴۱
۰.۶۶-
۱,۸۲۷
سايپا شيشه
۷۴,۸۰۰
۵.۶۱
۱,۸۷۲
سايپاآذين
۲,۶۰۱,۳۰۸
۰.۰۸-
۵,۹۶۵
سايپاديزل
۷۶۱,۶۴۱
۱.۳-
۱,۹۲۷
سخت آژند
۲۰,۰۱۰
۰
۳,۹۴۴
سراميك هاي صنعتي اردكان
۱۲۶,۶۱۵
۱.۰۲-
۱,۴۷۲
سرما آفرين
۷۱۱,۷۳۳
۳.۶۲-
۱,۴۹۰
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۱۳۵,۶۴۵
۱.۲۳-
۱,۸۶۵
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۳,۴۱۵,۷۷۴
۰.۵۷-
۳,۳۲۵
سرمايه گذاري بانك ملي ايران (هلدينگ )
۲,۶۵۹,۵۰۳
۰.۴۷
۱,۰۷۱
سرمايه گذاري بهمن
۴,۵۴۰,۹۴۳
۴.۴۸
۱,۴۵۰
سرمايه گذاري بوعلي
۱۱,۹۴۵
۰.۳-
۲,۳۲۹
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۳,۱۶۰,۰۶۷
۰.۱۷-
۲,۳۹۳
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۹۵,۰۳۵
۳.۰۱-
۱,۵۲۹
سرمايه گذاري توسعه آذربايجان
۱,۲۸۱,۵۰۸
۳.۶۴-
۳,۴۱۰
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۸۷۷,۵۰۸
۱.۷۵-
۱,۰۸۳
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۸۹۷,۲۲۳
۱.۷۲-
۹۳۱
سرمايه گذاري توسعه ملي
۵۲۱,۴۰۴
۶.۷۶-
۵,۰۱۴
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۲۵,۱۱۵
۰.۱۹-
۳,۶۱۴
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۲۱,۸۵۳
۵.۳-
۱,۰۳۸
سرمايه گذاري سايپا (طيف سايپا )
۴,۳۳۴,۱۲۹
۹.۸۱-
۱,۲۳۳
سرمايه گذاري سپه
۵۴۱,۸۱۲
۵.۷۸-
۱,۵۴۰
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۷۱,۵۳۴
۲.۲۹-
۲,۳۵۵
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۱۳۸,۷۶۸
۰.۴۳-
۲,۳۳۰
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۱۰,۳۱۶,۰۵۰
۰
۴,۱۸۹
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۷۱۵,۳۷۵
۲.۶۲-
۱,۱۸۵
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران
۹۹۱,۹۷۲
۰.۰۳-
۳,۶۵۶
سرمايه گذاري مسكن
۴۸۷,۱۹۶
۰
۹۳۷
سرمايه گذاري ملت
۴,۶۴۳,۹۰۱
۲.۳۷
۱,۳۴۸
سرمايه گذاري ملي ايران
۱۱,۵۴۸
۰.۱۶-
۱۱,۸۷۱
سنگ آهن گل گهر
۵۳,۴۸۸
۱.۳۸-
۵۰,۷۳۲
سيمان اروميه
۸۸
۰
۶,۶۵۵
سيمان بجنورد
۲۲
۰
۱۶,۵۸۴
سيمان بهبهان
۵,۲۳۶
۰.۰۸-
۱۱,۷۵۳
سيمان تهران
۲۰
۰
۶,۳۷۹
سيمان داراب
۷۸,۷۵۷
۲.۸۵
۲۳,۵۲۳
سيمان شاهرود
۵,۳۲۴
۰.۱۴-
۱۰,۲۲۲
سيمان شرق
۵۲
۰
۲۳,۵۲۸
سيمان شمال
۱,۱۳۱,۸۳۴
۰.۳-
۵,۷۰۰
سيمان فارس و خوزستان
۴۴۸
۰
۶۳,۶۱۳
سيمان قاين
۶۷
۰
۷,۲۳۴
سيمان كارون
۱,۲۹۲
۰.۰۶-
۱۹,۷۳۴
سيمان كرمان
۱,۱۱۸
۰
۶,۷۴۶
سيمان هگمتان
۳۱۷
۰
۶,۷۵۳
سينا دارو
۶,۸۴۵,۶۷۷
۰
۴,۳۰۹
شاهد
۲,۲۳۴
۰.۲۱-
۲,۴۲۲
شهد ايران
۲,۷۴۲
۰
۹۰۵
شوكوپارس
۱۷,۷۵۰
۰.۹-
۵,۷۷۴
شير پاستوريزه پگاه خراسان
۲,۱۸۷
۰
۳,۸۴۱
شيشه همدان
۳۰,۴۲۰
۰
۲,۸۷۸
شيميايي سينا
۹۸۱,۲۹۵
۰.۴۵
۸۸۹
صنايع آذرآب
۱۲۶,۳۳۱
۳.۲۸-
۸,۳۱۲
صنايع جوشكاب يزد
۵۹۶
۰
۹,۰۵۰
صنايع ريخته گري ايران
۳,۴۴۴
۰
۲,۸۸۲
صنايع كاشي و سراميك سينا
۱۵۶,۰۲۳
۰.۸۶-
۹۳۳
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۵۶,۷۸۰
۰.۸۷
۴,۶۰۱
صنايع لاستيكي سهند
۳۴,۷۶۳
۰.۳۹-
۲,۸۱۷
صنايع مس شهيد باهنر
۵۱,۲۰۷
۱.۰۴-
۲,۳۹۶
صنعتي بهشهر
۲,۶۳۵,۶۳۳
۰.۱۹
۴,۸۰۹
صنعتي دريايي ايران
۱۷,۵۱۲
۰.۹۷-
۵,۲۴۹
عمران و توسعه فارس
۲۱,۴۱۷
۱.۳۲-
۹۱۲
فارسيت اهواز
۵۵۰
۰.۰۱-
۹,۶۳۶
فرآورد ه هاي غذايي و قند پيرانشهر
۱,۰۵۰
۰.۲۱-
۳,۸۷۶
فرآورده هاي تزريقي ايران
۳۸,۲۳۸
۱۹.۶۳-
۱,۰۹۵
فرآورده هاي غذايي مشهد
۱۰۹,۸۶۶
۳.۷۴-
۱,۷۱۱
فرآورده هاي نسوز آذر
۱۰۰
۰
۲,۷۱۷
فرآورده هاي نسوز پارس
۳۷,۰۱۴
۲.۷۲-
۹,۵۷۶
فرآوري موادمعدني ايران
۴۴,۳۸۲
۴.۷۷
۲,۰۳۴
فراورده هاي غذايي و قند تربت جام
۲۴۵,۱۳۱
۰.۵۹
۱,۱۸۹
فنرسازي خاور
۱۵۲,۳۴۹
۰.۹
۱,۲۲۹
فنرسازي زر
۱۱,۰۹۷
۰.۰۴-
۲,۳۰۷
فولاد كاويان
۲۰
۰
۹,۸۸۴
فيروزا
۷,۴۱۸
۳.۱-
۶,۶۷۶
قند اصفهان
۵۳,۱۸۶
۱.۰۳-
۱,۷۵۲
قند بيستون
۲۲,۷۱۶
۰.۰۵-
۱,۹۴۹
قند ثابت خراسان
۲۰,۶۵۶
۱.۸۹
۱,۳۲۴
قند شيرين خراسان
۲,۴۰۰
۰.۰۲
۵,۲۵۱
قند لرستان
۵,۳۵۱
۰.۰۵-
۲,۰۷۴
قند مرودشت
۸,۰۰۰
۰
۱,۶۹۱
قند نيشابور
۱۱,۴۸۷,۲۳۰
۰.۸۵
۵,۰۸۴
قند هكمتان
۳۰,۰۱۰
۰.۳۱
۲,۲۹۰
قندنقش جهان
۴,۱۴۳
۰.۵۶-
۱,۹۸۰
كابل سازي ايران
۲۷۹,۷۱۵
۲.۷۶-
۶,۲۹۸
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۱۴,۲۵۳
۱.۵-
۴,۱۳۵
كارتن ايران
۱۲۲,۶۵۱
۱۳.۲۱
۱,۳۹۳
كارتن پارس
۱۸۸,۸۵۲
۰.۰۶-
۱,۷۰۷
كارخانجات قند قزوين
۲۹,۰۴۲
۱.۶۴-
۷,۷۵۱
كارخانجات مخابراتي ايران
۲۳۶,۲۷۰
۱.۴۳-
۱,۳۹۶
كارخانه فارسيت درود
۱,۰۵۰
۰.۱۳-
۵,۳۳۳
كاشي اصفهان
۲۰۲,۰۷۰
۱.۸۳-
۱۴,۷۷۹
كالسيمين
۱,۵۳۶,۸۴۶
۵.۵۱-
۲,۸۸۸
كربن ايران
۱۵,۴۰۷
۰.۰۹
۲,۳۱۳
كشت وصنعت پياذر
۳۶۶
۰
۲,۹۳۹
كف
۴۶,۴۴۵
۳.۳۱-
۲,۶۵۷
كنتورسازي ايران
۳,۷۱۸
۰.۰۴-
۵,۲۱۹
كيميدارو
۱۶۹,۵۳۳
۳.۲۱-
۴,۰۷۷
گازلوله
۱,۳۶۷,۲۶۲
۰.۵۲
۲,۱۳۰
گروه بهمن
۴۸,۴۶۲
۰.۵۱-
۱,۵۵۷
گروه صنعتي بوتان
۱۷,۲۸۲
۰.۲۴
۳,۲۹۳
گروه صنعتي سپاهان
۴,۷۳۴
۰.۱۳-
۶,۱۱۲
گروه صنعتي سديد(هلدينگ )
۸۴۸,۰۳۱
۳.۷۳-
۳,۴۸۳
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۳,۰۴۷
۰.۴۸-
۹,۲۲۴
گسترش صنايع وخدمات كشاورزي
۱۰,۳۷۶
۰
۱,۹۰۱
گلتاش
۳۳۷
۰
۳,۸۰۱
گلوكوزان
۳۲,۳۶۳
۲.۵۸-
۳,۲۱۲
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۱۴,۰۰۰
۰
۱,۲۰۰
لاميران
۱۷,۳۷۶
۰.۵۳-
۵,۸۴۰
لبنيات پاك
۲۳۱
۰.۰۴-
۲,۶۰۲
لوله وماشين سازي ايران
۳۸۲,۴۸۳
۵.۹۱-
۱,۹۸۰
ليزينگ ايران
۴,۷۰۵,۳۵۶
۴.۶۹-
۱,۹۶۰
ليزينگ خودروغدير
۵۲۲,۷۳۹
۵.۴۸-
۲,۵۱۸
ليزينگ صنعت و معدن
۵,۰۱۰
۰
۱,۰۲۹
ليفت تراك سازي سهند
۱۱,۲۵۴
۰.۵۷-
۲,۴۴۲
مارگارين
۴۹۴,۵۵۸
۰.۷۵
۷۹۶
ماشين سازي اراك
۱۶,۸۸۵
۰.۴۳
۲,۵۲۹
ماشين سازي نيرومحركه
۴,۳۳۶
۰.۰۴-
۲,۵۵۶
مجتمع صنايع لاستيك كرمان
۵,۰۱۰
۰
۵,۰۱۵
مجتمع صنعتي آرتاويل تاير
۱۶۰,۴۵۲
۰.۲-
۲,۰۳۳
محورسازان ايران خودرو
۱۰,۲۵۰
۴.۵۴-
۳,۰۸۴
معادن بافق
۲۱۰
۰
۶,۹۱۷
معادن منگنز ايران
۴۳۲
۰
۵,۹۹۳
معدني املاح ايران
۲۴,۱۲۰
۱۶.۶-
۳,۱۵۷
معدني دماوند
۱,۴۱۳,۹۸۴
۲.۵۸
۵,۷۰۱
معدني و صنعتي چادرملو
۲۷۲,۱۱۳
۲.۱۲-
۵,۱۵۰
ملي سرب و روي ايران
۷۲,۶۳۹
۲.۵۵
۲,۸۶۷
مهرام
۱,۲۹۴,۱۱۴
۲.۰۲-
۱,۱۸۹
مهركام پارس
۶۴,۷۳۰
۰.۳۲-
۲,۴۷۱
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۱۴۱,۴۶۵
۰.۲۷-
۱,۸۲۹
موتوژن
۲۵,۴۸۳
۱.۱۳-
۲۵,۷۵۱
نفت بهران
۲۴,۷۱۴
۰.۴۳-
۱۰,۲۴۳
نفت پارس
۴۹,۲۸۵
۰.۰۷-
۶,۰۵۵
نورد آلومينيوم
۵۸,۸۵۰
۰.۰۷
۲,۸۲۱
نورد قطعات فولادي
۳۳۷,۴۰۶
۰.۶۱-
۸۲۱
نورد و لوله اهواز
۵۵۰
۰.۱۶-
۲,۴۴۳
نوش مازندران
۲۷,۴۰۸
۰.۲۴
۱,۶۸۰
نيرو محركه
۱۳۵,۳۸۳
۱.۶۷-
۳,۱۷۲
نيروترانس
۱۱۰
۰
۱,۱۶۶
نيروكلر

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |