شنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۳۱ - Oct 22, 2005
فوتبال ليگ برتر ايران
پرسپوليس اميدواركننده بود
عصبانيت و پرخاشگري هاي بازيكنان استقلال در بازي ديروز يكي از دلايل اصلي در عدم نتيجه گيري مناسب از سوي اين تيم بود. در فوتبال مدرن تنها با آرامش كامل مي توان به نتيجه رسيد. ديروز عليرضا واحدي نيكبخت اگر كمتر به مشكلات تيم داوري توجه مي كرد بهتر مي توانست در خدمت تيم استقلال باشد.
005622.jpg
خبرنگار همشهري : پرسپوليس ادامه مي دهد. پيروزي اين تيم در مقابل برق بسياري از اتفاقات و تغييرات را براي مدتي نامعلوم متوقف كرد. يك گل با هزاران حرف و حديث از مدافع برق باعث شد تا امواج بلند پرسپوليس كمي فرو نشيند و تيم جوان شده بدون پروين سه امتياز بگيرد و در كوران و كورس مسابقات باقي بماند.
پرسپوليس در اين بازي پرانرژي، با انگيزه و بدون غرور بازي كرد. به نظر مي رسيد اين تمامي قدرت پرسپوليس نيست و هنوز مي توان از راه هاي مثبت از بازيكنان خواست كه از قدرت ذخيره اي خود نيز بهره بگيرند. پرسپوليس با كسب اين سه امتياز شايد سه و چهار پله بالا برود. در ديگر بازي روز پنجشنبه تيم سايپا در خانه صباباتري مي توانست به چهارمين پيروزي خود دست پيدا كند.
يك نيمه را سايپا با دريافت يك گل و چند اشتباه در خط دفاعي پشت سر گذاشت، اما در نيمه دوم چهره واقعي سايپا نمايان شد و در دقيقه ۶۰ پاسخ گل يدالله اكبري هافبك صباباتري را داد و يك پنالتي را نيز حميدرضا رجبي گلزن سايپا در اين بازي از دست داد و يك امتياز از اين بازي سنگين گرفت و در همان مكان پنجم باقي ماند.
در تهران در ميان ناباوري همگان پاس با دنيزلي در مقابل استقلال اهواز تن به شكست داد. شكستي كه براي پاس صدرنشين تلخ و براي استقلال اهواز يك موفقيت همه جانبه بود. استقلال علاوه بر اينكه پاس را از صدر به زير كشيد، خود نيز به جمع مدعيان بالاي جدول پيوست تا فوتبال خوزستان با دو نماينده تازه هاي فوتبال را در ليگ به تماشا بگذارد. فولاد ديگر نماينده خوزستان نيز با پيروزي مقابل شهيد قندي خود را بالاتر كشيد تا دوران نقاهت را پشت سر بگذارد و دوباره به حركت درآيند .فولاد با دو گل نماينده يزد را شكست داد. رامشگه در دقيقه چهار و شريفي نسب در دقيقه ۶۳ از نقطه پنالتي زنندگان گل فولاد بودند. تيم مدافع عنوان قهرماني با اين پيروزي خود را يكبار ديگر به صدرنشينان نزديك تر كرده است.
فولاد كاملا بحران اوايل فصل را درحال فراموش كردن است.
شهيد قندي در نيمه دوم يك فرصت ايده آل را از نقطه پنالتي توسط بهشاد ياورزاده از دست داد.
در انزلي ملوان سپاهان را با يك گل شكار كرد.
ملواني ها در اين بازي بسيار هماهنگ ظاهر شدند و سپاهان را تحت تاثير بازي فيزيكي خود قرار دادند.
فوتبال فانتزي به سبك برزيلي سپاهان و تا وارز در اين بازي جواب نداد. ملوان خيلي دير به مقصود رسيد ولي سرانجام مزد تهاجمات گسترده اش را در لحظات پاياني با گل غلامين گرفت. ملوان با اين برد به دليل ترافيك تيم ها در ميانه جدول چندان جهش نداشت.
ذوب  آهن پس از تساوي در تهران مقابل پرسپوليس با توقف در فولادشهر مقابل شموشك فرصت صدرنشيني مجدد را از دست داد. پس از يك نيمه بدون گل فرشاد بهادراني ذوب را به كسب پيروزي اميدوار ساخت، اما شموشك با قدرت جواني و گل كاويانپور خيلي زود ميزبان را از روياي پيروزي به درآورد. ذوب آهن با اين تساوي همچنان در مكان سوم جدول ماند.
در مشهد ابومسلم سرانجام از بحران خارج شد. ميثاقيان در برابر تيم سخت كوش راه آهن تيم خوبي را روانه ميدان كرد. در اين بازي حسين بادامكي با زدن هر دو گل تيمش چهره انگشت نماي ميدان بود. ابومسلم با اين برد همچنان در كنار فجر سپاسي از انتهاي جدول تكان نخورد.
در ورزشگاه آزادي استقلال براي رسيدن به گل بي محابا ظاهر شد، اما همه حملات اين تيم و ضربات مهاجمانش راهي به چارچوب نيافت. استقلال در غياب گيلائوري مصدوم، نيكبخت را در تركيب اصلي داشت و اين بار طالب لو جانشين رحمتي در درون دروازه شده بود.
استقلال تمام دو نيمه را روي دروازه حريف بود، اما ضربات با چشمان بسته مهاجمان اين تيم هرگز نتوانست دروازه بان و دفاع گرم شده فجر را تسليم كند. فجرسپاسي با دوندگي بيش از حد يك امتياز بسيار خوب از استقلال در تهران گرفت. فوتبال واقعا بي رحم بود چراكه استقلالي ها در يك بازي برتر چندين بار تيرك دروازه حريف را هدف گرفتند، اما هرگز توپي از خط دروازه حريف نگذشت تا اين تيم با وجود شكست سپاهان و پاس نتواند دوباره راهي صدر جدول شود.

مارسي قهرمان جام يوفا را شكست داد
005619.jpg
رقابت هاي  فوتبال  جام  اتحاديه  باشگاههاي  اروپا (يوفا) در مرحله  نخست ، پنجشنبه شب  در شهرهاي  مختلف  اين  قاره  پيگيري  شد و در يكي  از مهمترين ديدارها تيم  زسكامسكو مدافع  عنوان  قهرماني  با نتيجه  ۲ بر ۱ مقابل  مارسي تن  به  شكست  داد.
تيم  المپيك  مارسي  فرانسه  با گلهاي  لاموشي  و نيانگ  در دقايق  ۲۳ و ۳۸ نيمه  نخست  از ميزبان  خود جلو افتاد و گل  دقيقه  ۸۰    لاو هم  نتوانست  مانع  از شكست  قهرمان  فصل  گذشته  شود.
نتايج  كامل  اين  ديدارها به  ترتيب  گروه  بندي  به  شرح  زير است :
گروه  اول :
وايكينگ  استاوانجر ۱ (نلكو ۱۸) - موناكو صفر
زسكاصوفيه  صفر -  هامبورگ  ۱ (فان  دروارت  ۵۶ )
گروه  دوم :
مكابي  ۱ - پالرمو ۲ لوكوموتيو مسكو صفر - اسپانيول  ۱
گروه  سوم :
 هالمشتاد صفر - هرتابرلين  ۱
استوابخارست  ۴ - لانس  صفر
 گروه  چهارم :
دنيپرو پتروفسك  ۱ - آلكمار ۲
گراس  هاپرز زوريخ  صفر - ميدلزبورو ۱
گروه  پنجم :
اف  سي  بازل  ۰ - استراسبورگ  ۲
ترومسو ۱ - آاس  رم  ۲
 گروه  ششم :
زسكامسكو ۱ - مارسي  ۲
ديناموبخارست  ۰ - هيرنوين  ۰
گروه  هفتم :
شاختار دونتسك  ۱ - سالونيكا ۰
رن  ۰ - اشتوتگات  ۲
 گروه  هشتم :
زنيت  سن  پترزبورگ  ۲ - ويتوريا گويماراس  ۱ بشيكتاش  ۱

رقابت بايرن مونيخ و شالكه
در آلمان نيز دو تيم بالاي جدولي بايرن مونيخ و شالكه به ترتيب با دويسبورگ و ولفسبورگ ديدار مي كنند.
بايرن مونيخ برخلاف شالكه در ليگ قهرمانان چهره برجسته اي داشت و شكست يوونتوس باعث شده تا اعتماد به نفس اين تيم بيش از پيش افزايش يابد.
البته شالكه امروز كار دشوارتري را به واسطه بازي در خانه حريف در پيش دارد. كوين كوراني و   ابه ساند در اين بازي نقش تعيين كننده اي دارند. ولفسبورگ هفته پيش در زمين هامبورگ به پيروزي باارزشي دست يافت.
تيم كايزرسلاترن نيز با زندي به مصاف مونشن گلادباخ مي رود.
فردا نيز در وست فالن دورتموند به ديدار تيم هامبورگ مي رود.

تابلوي نتايج ليگ برتر
* صباباتري يك _ سايپا يك
گلها: يدالله اكبري (۱۶) براي صبا و حميدرضا رجبي (۶۰) براي سايپا
* برق صفر _ پرسپوليس يك
گل: نعيمي (دفاع برق) (۷۰)
* پاس ۱ _ استقلال اهواز ۳
گل ها: فريدون فضلي (۴۲ ، ۴۵ و ۸۲) براي استقلال و ميلاد ميداوي ( ۳۸) براي پاس
*  استقلال صفر - فجرسپاسي صفر
* ملوان يك _ سپاهان صفر
گل: محمد غلامين (۸۵)
* ذوب آهن يك - شموشك يك
گل ها: فرشاد بهادراني (۵۵) براي ذوب آهن و مجيد كاويانپور (۶۳) براي شموشك
* فولاد ۲ _ شهيد قندي صفر
گل ها: رامشكه (۴) و شريفي نسب ۶۳ پنالتي
* ابومسلم ۲ - راه آهن صفر
گل ها: حسين بادامكي (۲۰ و ۵۸)

ليگ برتر واليبال ايران
پيكان و سايپا در صدر
خبرنگار همشهري: در پايان هفته سوم رقابت هاي ليگ برتر واليبال ايران رقابت سختي در صدر جدول بين دو تيم پيكان و سايپا در گرفته است. حالا سايپا با «گيمي» كه پيكان در مقابل اتكا قم از دست داد تنها با يك گيم باخت بيشتر در مكان دوم جدول است. در بازيهاي هفته سوم سايپا مقتدرانه از سد نئوپان يكي از بهترين تيم هاي شهرستاني دوره هاي قبل گذشت. پيكان با مجموعه اي از ملي پوشان خود در قم مزد تدبيرش را گرفت وگرنه چه بسا حريف جوانش نقشه ها در سر داشت. صنام تيم مدافع عنوان قهرماني در برابر آتش بازي پرسپوليس و پوريا فتح اللهي فاصله چنداني با شكست نداشت. آنچه كه باعث شد صنام از گرداب توفان پرسپوليس عبور كند جابه جايي هاي كارخانه و تجربه بيشتر ياران صنام در گيم پنجم بود. صنام همچنان با مشكل نداشتن قدرتي زنان كامل و ضعف دفاعي مواجه است.
جدال دو تيم تازه وارد آيدانه چالدران و گل گهر سيرجان با برتري شاگردان آزمون به پايان رسيد. گل گهر در خانه حريف بر ياران محمودي و معدني پيروز شد. آيدانه با اين همه هزينه اصلاً در اندازه تيم هاي ليگ برتر نشان نداده است. يكي از موضوعاتي كه در چند هفته اخير در چند نوبت اعتراض مربيان تيم ها را به همراه داشت، قضاوت نامتعادل داوران و چشم پوشي ناظران از اجراي قوانين است كه حتماً بايد مورد  رسيدگي قرار گيرد.
نتايج بازيها
* اتكا قم يك _ پيكان ۳
* پيام مخابرات گلستان يك _ برق ۳
سايپا ۳- نئوپان صفر
* صنام ۳- پرسپوليس ۲
* ذوب آهن يك _ پگاه ۳
* آيدانه يك _ گل گهر ۳

ليگ برتر بسكتبال ايران
قهرمان در ماهشهر باخت
خبرنگار همشهري: هفته پنجم ليگ برتر بسكتبال ايران با انجام ۸ بازي دنبال شد كه در يكي از مهم ترين اين بازيها صنام تيم مدافع عنوان قهرماني در ماهشهر برابر پتروشيمي شكست خورد. نتايج بازيهاي هفته  پنجم به شرح زير است.
* صبا باتري ۹۶ _ پگاه همدان ۹۳
* دانشگاه آزاد ۵۴ _ گل گهر سيرجان ۸۹
* پتروشيمي ماهشهر ۸۶ _ صنام ۵۵
* شهرداري گرگان ۸۳- پگاه فارس ۸۱
* هيات شهر كرد ۸۰ _ پگاه فارس ۹۴
* تربيت بدني اصفهان ۳۷ _ پيكان ۶۷
* آذرپيام ۸۲ _ نيرو اهواز ۵۲

تركيب تيم جودو جوانان در پيكارهاي قهرماني آسيا
خبر نگار همشهري :با مشخص شدن تكليف نماينده وزن به اضافه ۱۰۰ كيلوگرم، تركيب تيم ملي جودوي جوانان ايران براي شركت در مسابقات قهرماني آسيا كامل شد.
در اين وزن اميرملكي پور به صلاحديد كادر فني و به دليل ۲ پيروزي بر حريف خود (فرهاد نجفي) به عضويت تيم ملي درآمد.
پيش از اين علي چالاك، محمد جواد نيك بين، آرش كريميان، علي فاخته، ايرج اميرخاني، بهرام عزيزپور و سجاد خسروي نژاد به عضويت تيم ملي درآمده بودند.
طبق اعلام مربيان تيم ملي اردوي آمادگي اين تيم تا زمان اعزام به مسابقات قهرماني آسيا در تهران به صورت مداوم پيگيري مي شود.
رقابت هاي جودوي قهرماني جوانان آسيا ۲۰ و ۲۱ آبان ماه در چين تايپه برگزار خواهد شد.
محمدرضا حاج يوسف زاده و عطا عباس نژاد هدايت اين تيم را بر عهده خواهند داشت.

زسكا مسكو قهرمان يوفا شكست خورد
گروه ورزشي - حسن حيدري : اروپا بعد از يك هفته پرحادثه براي فوتبال اين قاره به دليل حضور تيمهاي سرشناس در ديدارهاي ليگ قهرمانان و جام يوفا از امروز شاهد انجام بازيهاي باشگاهي در كشورهاي معتبر است.
در حال حاضر در انگليس چلسي بدون رقيب پيش مي رود و تيمهايي چون منچستر يونايتد و آرسنال در تعقيب اين تيم هستند.
در آغاز بازيهاي اين هفته ليگ برتر آرسنال در هايبوري با منچستر سيتي ديدار مي كند. حضور دو بازي تيري آنري باعث تقويت خط حمله آرسنال شده است. منچستر يونايتد نيز در اولدترافورد ميزبان تاتنهام مي باشد.
چلسي نيز فردا در بندر ليورپول با اورتون ديدار مي كند تا به صدرنشيني اش در ليگ برتر تداوم بخشد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |