چهارشنبه ۴ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۳۴ - Oct 26, 2005
تصميم هيأت دولت براي نجات بازار سرمايه از بحران
سيمان از زمستان در بورس فلزات عرضه مي شود
گروه بورس: سرانجام هيأت دولت دستور عرضه و قيمت گذاري محصول سيمان را در بورس فلزات و كالاهاي صنعتي صادر كرد.
به گزارش «همشهري» وزير اقتصاد روز دوشنبه اعلام كرد: براي توسعه بازار رقابت، افزايش توان سرمايه  گذاران در صنعت سيمان براي گسترش ظرفيت هاي توليدي، مبارزه با بازار سياه سيمان و رانت جويي، و تقويت بازار سرمايه و به ويژه حمايت از سهامداران جزء بورس از آغاز دي ماه سال ۱۳۸۴ قيمت سيمان در «بورس فلزات و كالاي صنعتي» و تحت كنترل هيأت نظارت بر آن بورس تعيين مي شود مشروط بر اينكه همه شركتهاي سيماني متعهد شوند كه براي سه سال كامل، كليه محصولات خود را منحصراً از طريق اين بازار متشكل به فروش برسانند.
به اين ترتيب براساس مصوبه دولت شركت هاي توليد كننده سيمان فقط مي توانند متناسب با ميزان واردات كلينكر، به صادرات سيمان اقدام كنند.
براساس گزارشي كه روابط عمومي وزارت اقتصاد منتشر و سايت سازمان بورس آن را نقل كرده است، دكتر داود دانش جعفري گفت: انتظار مي رود سرمايه گذاران در صنعت سيمان با سرعت بخشيدن به اجراي طرح هاي توسعه خود و با بالا بردن حجم توليد جاري سيمان از طريق اصلاح خطوط توليد و ساير تمهيدات فني باعث متعادل شدن هر چه بيشتر عرضه و تقاضا در اين بازار شوند و تلاش كنند كه سيمان به قيمت عادلانه در اختيار مصرف كنندگان نهايي قرار گيرد. به علاوه اميد مي رود كه با تصميم جديد دولت، شركتهاي توليد كننده سيمان با عرضه منظم و مداوم سيمان به طرحهاي عمراني، از برنامه هاي توسعه حمايت كنند.
او ضمن تشريح تصميمات هيأت وزيران در مورد سيمان تصريح كرد: پيرو مصوبه دولت در مورد قرار دادن سيمان در سبد حمايتي با هدف تنظيم بازار، هيأت وزيران در آخرين جلسه خود اعلام كرد، تصميم ياد شده موقتي بوده و حداكثر تا پايان آذرماه سال ۱۳۸۴ ادامه خواهد يافت.
در پي اعلام اين خبر دبير كل بورس تهران از ساعت ۱۱ روز دوشنبه به منظور جلوگيري از تضييع حقوق سهامداران جزء دستور توقف داد و ستد سهام ۲۹ شركت توليد كننده سيمان را صادر كرد تا روز چهارشنبه همه فعالان بازار با اطلاعات كامل در صف هاي عرضه و تقاضا قرار گيرند.
در حال حاضر ارزش سهام شركت هاي توليد كننده سيمان فعال در بورس، ۶۱ هزار ميليارد ريال است كه اين ميزان ۲/۱۷ درصد از كل ارزش بازار سهام تهران را به خود اختصاص داده است.
گروه توليد كنندگان سيمان به اين ترتيب به عنوان بزرگترين مجموعه حاضر در بورس به حساب مي آيند و همواره تأثير بسزايي در رونق اين بازار داشته اند به همين دليل در سال هاي اخير سهام  سيمان به عنوان موتور محرك بورس تهران شناخته شده است.
از سوي ديگر دبير كل بورس فلزات و كالاهاي صنعتي، تصميم روز يكشنبه هيات دولت مبني بر آزادسازي نرخ سيمان از اول دي ماه سال جاري را بسيار بجا و به موقع دانست و گفت: اين تصميم دولت، علاوه بر جلوگيري ازحادتر شدن مشكلات ناشي از افزايش قيمت و كمبود سيمان در بازار، موجب رونق بورس نيز خواهد شد.
علي اكبر هاشميان از آمادگي كامل بورس فلزات و كالاهاي صنعتي براي عرضه محصول سيمان در اين بازار خبر داد و تاكيد كرد: تاكنون بيش از نيمي از كارخانجات سيمان براي عرضه محصولاتشان در بورس فلزات پذيرش شده اند و پيش بيني مي شود با تصميم اخير هيات وزيران روند پذيرش مابقي كارخانه ها نيز با سرعت بيشتري انجام شود.

معرفي فعال ترين شركت هاي بورس در فصل پاييز
گروه بورس: مركز تحقيقات و توسعه بازار سرمايه فهرست ۵۰ شركت فعال تر بورس را براي فصل پاييز منتشر كرد.
به گزارش همشهري اين مركز تا پيش از اين ابتداي هر فصل فهرست ياد شده را معرفي و منتشر مي كرد اما در پاييز امسال اين اقدام با يك ماه تأخير انجام پذيرفته است، دليل اين موضوع در گزارش هاي رسمي مركز تحقيقات و توسعه بازار سرمايه اعلام نشده است. سايت اين مركز نيز از حدود يك هفته قبل به دلايل نامعلومي براي كاربران و سهامداران غيرقابل دسترسي شده است.
اين گزارش حاكي است: بر اساس اين فهرست شركتهاي سرمايه گذاري صنعت بيمه نفت بهران و سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران در صدر فعالترين شركتهاي بورسي جاي گرفته است. اين فهرست هر سه ماه يكبار از سوي مركز تحقيقات و توسعه بازار سرمايه ايران بر اساس ميزان گردش و نقدشوندگي كليه سهام پذيرفته شده در بورس منتشر مي شود.

پذيرش سهام شركت ملي صنايع مس در بورس تهران
گروه بورس: هيأت پذيرش اوراق بهادار، سهام شركت ملي صنايع مس ايران را در بورس تهران پذيرفت.
به گزارش ايران بورس شركت ملي صنايع مس ايران توليدكننده كنسانتره مس، مس آندي و كاتدي است. معادن اين شركت در شهرستان هاي رفسنجان، اهر و شهر بابك قرار دارد. آخرين سرمايه شركت۷/۳ ميليارد ريال است و سهام دار اصلي آن شركت توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني است. اين شركت در تابلوي فرعي پذيرفته شد.

انتشار گزارش عملكرد مهر ماه بورس
گروه بورس: گزارش عملكرد مهرماه بورس اوراق بهادار روز گذشته منتشر شد.
به گزارش همشهري در يك ماه گذشته ۷۷ هزار نفر با مراجعه به شركت هاي كارگزاري براي ۸۱۷ ميليون سهم در بورس تهران دستور خريد صادر كردند. ارزش كل مبادلات انجام شده در اين مدت از مرز دو هزار ميليارد ريال فراتر رفته است.
مشروح گزارش عملكرد مهرماه بورس به دليل كمبود جا فردا در صفحه «بورس همشهري» ارائه مي شود.

درخواست دبيركل بورس از رسانه ها
براي كمك به رونق بازار سرمايه
گروه بورس: دبيركل بورس تهران ضمن تقدير از تلاش هاي وزير اقتصاد براي عرضه سيمان در بورس فلزات از همه رسانه ها خواست بدون توجه به اختلاف نظر ها با برخي اشخاص و افراد، سازمان بورس را در حركت دادن دوباره به بازار سهام ياري كنند.
دكتر حسين عبده تبريزي در پي اعلام تصميم سرنوشت ساز دولت براي عرضه محصول سيمان در بورس فلزات به «همشهري» گفت: به اعتقاد من با اين تصميم دولت، مبناي مناسبي براي رونق دوباره بازار سهام شكل گرفته است.
او افزود: شاخص هاي بورس تهران در حال حاضر به حداقل مناسبي رسيده اند و با اعلام تصميم جديد هيأت دولت اميدواريم رشد قيمت ها و شاخص ها را در بازار شاهد باشيم.
در ادامه گفت  و گو به دبير كل بورس تهران ياد آور مي شويم كه تعامل سازمان بورس و رسانه ها به سطح پاييني تنزل كرده و عملكرد اطلاع رساني بورس در اين دوره بسيار نامطلوب بوده، دكتر عبده در پاسخ ضمن تأييد تلويحي موضوع گفت: با توجه به تصويب قانون جديد بازار اوراق بهادار، مديريت فعلي سازمان بورس چند ماهي بيشتر بر سر كار نخواهد بود و حتماً مديراني كه در ساختار جديد،اداره بازار سرمايه  را برعهده مي گيرند براي اصلاح نظام اطلاع رساني در بورس فكر خواهند كرد.
او در عين حال افزود: بازار سرمايه متعلق به افراد يا گروه هاي خاص نيست بلكه منشأ توسعه كل اقتصاد ايران به حساب مي آيد بنابراين از رسانه ها مي خواهم فارغ از برخي اختلاف نظرها سازمان بورس را در رونق دادن دوباره به بازار سهام ياري كنند.
او در ادامه تأكيد كرد: البته شما نيز بپذيريد كه برخي رسانه ها در حوزه بورس هنوز چندان حرفه اي نشده اند و گهگاه در اين مدت انتشار برخي اخبار نادرست و حتي گفت و گوهاي غيرواقعي با اين جناب دردسرهاي بسياري را براي ما به وجود آورده، اميدواريم همزمان با حرفه اي شدن بازار سرمايه، حوزه رسانه اي در اين بخش نيز بيش از پيش حرفه اي شود و سطح بحث هاي كارشناسي بالاتر رود.

بازار گرداني سهام بزرگان بورس ادامه يافت
گروه بورس: بيشترين دستور فروش هاي صادر شده طي روز دوشنبه مربوط به سرمايه گذاري غدير بود.
به گزارش همشهري در اين روز ۴۴۵ سرمايه گذار اين شركت تعداد ۴ ميليون و ۳۷۲ هزار و ۸۰۲ سهم اين شركت به ارزش ۳/۱۸ ميليارد ريال را در بازار عرضه كردند.
بنابراين گزارش ۵۴۶ نفر هم روز دوشنبه براي فروش ۳ ميليون و ۳۳۰ هزار و ۲۴۶ سهم سرمايه گذاري ساختمان به ارزش ۴/۱۱ ميليارد ريال به كارگزاري مراجعه كردند.
در اين روز كاري نام سيمان صوفيان، سيمان دورود، سيمان شرق، سيمان شمال، نيرو ترانس و سيمان تهران در جدول عرضه بورس تهران به چشم مي خورد.
از سوي ديگر در كفه تقاضا كارگزاران بازار گردان با بازارگرداني سهام ۸ شركت تعادل را به بازار سهام تزريق كردند. در اين روز سهام سرمايه گذاري غدير، سرمايه گذاري بانك ملي، صدرا، سرمايه گذاري مسكن، سايپا، سيمان فارس و خوزستان، سايپا ديزل و سرمايه گذاري ملي بازارگرداني شد.

شاخص كل بار ديگر در مرز ۱۰ هزار واحد
گروه بورس: شاخص هاي اصلي بورس اوراق بهادار كه از آغاز هفته جاري حركت صعودي را به شيوه لاك پشتي طي مي كردند، روز دوشنبه تغيير جهت دادند.
به گزارش همشهري در اين روز افت ۲۰ واحدي شاخص كل قيمت سهام موجب شد، اين شاخص تنها ۱۴ واحد تا رسيدن به مرز ۱۰ هزار واحد فاصله داشته باشد.
عملكرد شركت هاي حاضر در تالار فرعي و اصلي روز دوشنبه به ترتيب موجبات افت ۲۴ واحدي و ۱۸ واحدي شاخص عملكرد تالار فرعي و اصلي را فراهم ساخت.
بنابراين گزارش عملكرد شركت هاي صنعتي حاضر در بورس در اين روز مثبت ارزيابي نشد به طوري كه در نتيجه معاملات روز دوشنبه شاخص صنعت با ۱۵ واحد كاهش به رقم ۷ هزار و ۷۳۸ واحد بازگشت. شاخص واسطه گري هاي مالي نيز طي روز ياد شده ۴۵ واحد پايين آمد و به رقم ۲۵ هزار و ۲۸۲ واحد رسيد تا نشان دهد شركت هاي سرمايه گذاري بورس عملكرد مطلوبي نداشته اند.
براساس اين گزارش روز دوشنبه شاخص سهام كاني هاي فلزي يك واحد، شاخص سهام نفت و سوخت هسته اي ۲۰ واحد، شاخص گروه فلزات اساسي ۴/۳ واحد و شاخص گروه وسايل نقليه ۵/۳ واحد افت را تجربه كردند.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۱.۵۶-
۱۸-
۱,۱۳۶
آبسال
۲.۷۱-
۱۷۹-
۶,۴۲۰
آلومتك
۳.۴۸-
۴۶۱-
۱۲,۷۹۵
آلومراد
۰.۱۴
۶
۴,۱۷۸
الكتريك خودرو شرق
۰.۰۴-
۳-
۸,۱۷۶
ايران ترانسفو
۰.۱-
۳-
۳,۱۵۰
ايران خودرو
۰.۱۹
۷
۳,۶۰۱
ايران خودروديزل
۱.۳
۹۲
۷,۱۵۷
ايران گچ
۱.۰۳-
۳۶-
۳,۴۴۳
ايرانيت
۰.۰۳-
۱-
۲,۹۶۲
بانك اقتصادنوين
۰.۵۸-
۱۳-
۲,۲۳۸
بانك پارسيان
۰.۶۱-
۱۷-
۲,۷۵۷
بانك كارآفرين
۰.۹۴
۱۱
۱,۱۷۷
بسته بندي ايران
۰.۲-
۱-
۵۱۱
پارس الكتريك
۰.۱۷
۲
۱,۱۷۴
پارس خودرو
۰.۰۹
۵
۵,۶۸۵
پارس دارو
۰.۵۹-
۱۱-
۱,۸۵۷
پاكسان
۰.۳۵
۲۷
۷,۶۵۶
پتروشيمي آبادان
۰.۰۷
۷
۹,۹۲۵
پتروشيمي اراك
۰.۱
۱۳
۱۲,۶۴۴
پتروشيمي اصفهان
۱.۶۴
۴۵
۲,۷۹۵
تجهيزنيروي زنگان
۰.۵۴
۱۸
۳,۳۳۳
تراكتورسازي ايران
۰.۷-
۱۰-
۱,۴۲۲
تكنوتار
۰
۰
۱,۸۸۴
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۰.۸۲-
۳۴-
۴,۱۰۰
توسعه معادن روي ايران
۰.۷۲-
۱۱-
۱,۵۱۴
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۳.۸۸-
۴۵۰-
۱۱,۱۴۴
توليد سموم علف كش
۰
۰
۱,۰۰۰
توليد محور خودرو
۰.۳۱-
۶-
۱,۹۶۰
چيني ايران
۲.۵۴-
۱۷۳-
۶,۶۳۷
حمل و نقل پتروشيمي
۰
۰
۱۰,۰۵۸
خدمات انفورماتيك
۰.۱-
۸-
۷,۸۳۳
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۲.۹۸-
۱۵۱-
۴,۹۰۸
خوراك دام پارس
۱.۳۴-
۲۸-
۲,۰۶۲
داده پردازي ايران
۰.۰۴-
۳-
۷,۸۱۰
داروسازي جابرابن حيان
۰
۰
۶,۹۷۵
داروسازي روزدارو
۰.۲۸
۸
۲,۸۸۷
داروسازي سبحان
۰.۰۳-
۳-
۸,۵۷۹
داروسازي فارابي
۴.۹۸-
۱۶۹-
۳,۲۲۷
داروسازي كوثر
۰
۰
۷,۴۷۷
دارويي رازك
۲.۵۷-
۱۱۴-
۴,۳۲۹
رايان سايپا
۰
۰
۱,۰۳۹
روغن نباتي جهان
۰.۱۸-
۲-
۱,۱۰۱
رينگ سازي مشهد
۰.۱۸
۱۵
۸,۲۲۲
زامياد
۱.۶۷-
۲۰-
۱,۱۷۵
ساسان
۰.۱۲
۳
۲,۵۴۹
سالمين
۰.۵۴
۱۵
۲,۷۷۴
سامان گستراصفهان
۰.۲۴-
۸-
۳,۳۵۴
سايپا
۰.۳۳-
۶-
۱,۸۱۷
سايپا شيشه
۰.۱۱-
۲-
۱,۸۵۵
سايپاآذين
۰.۵۲-
۳۱-
۵,۹۲۶
سايپاديزل
۲.۲۴-
۴۲-
۱,۸۳۷
سخت آژند
۰.۵۱-
۲۰-
۳,۹۲۴
سراميك هاي صنعتي اردكان
۱.۱۴
۱۷
۱,۵۰۷
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۰.۷۵-
۱۴-
۱,۸۴۲
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۰
۰
۳,۳۲۵
سرمايه گذاري بانك ملي ايران
۰.۲۸
۳
۱,۰۸۲
سرمايه گذاري بهمن
۰.۶۳-
۱۴-
۲,۱۹۸
سرمايه گذاري پارس توشه
۰.۱۷
۴
۲,۳۹۹
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۰.۷۲-
۱۱-
۱,۵۲۴
سرمايه گذاري توسعه آذربايجان
۴.۰۵-
۱۳۷-
۳,۲۴۴
سرمايه گذاري توس گستر
۰.۱۸
۲
۱,۰۹۱
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۰.۲۲-
۵-
۲,۲۶۶
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات
۰
۰
۹۳۰
سرمايه گذاري توسعه ملي
۰
۰
۳,۶۱۲
سرمايه گذاري ساختمان ايران
۰
۰
۱,۰۲۹
سرمايه گذاري سايپا (طيف سايپا )
۰.۲۳-
۳-
۱,۳۰۹
سرمايه گذاري سپه
۰.۸۴-
۱۳-
۱,۵۲۶
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۰.۳۴-
۸-
۲,۳۴۱
سرمايه گذاري صنعت نفت
۰
۰
۲,۳۱۴
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰
۰
۴,۱۸۹
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۱.۵۳
۱۹
۱,۲۶۳
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران
۰.۰۵
۲
۳,۶۶۰
سرمايه گذاري مسكن
۰
۰
۱,۳۴۸
سرمايه گذاري ملي ايران
۲.۸۵-
۳۲۸-
۱۱,۱۸۹
سيمان تهران
۰.۱۱-
۲۶-
۲۳,۴۱۰
سيمان شاهرود
۴.۷۶-
۴۸۷-
۹,۷۳۵
سيمان شرق
۰.۰۴
۲
۵,۷۱۰
سيمان فارس و خوزستان
۴.۶۱-
۱۱۴۶-
۲۳,۷۰۴
سيمان هرمزگان
۳.۱۸-
۲۱۲-
۶,۴۵۳
سيمان هگمتان
۰.۳۹
۲۱
۵,۴۰۳
شير پاستوريزه پگاه خراسان
۰.۰۴-
۳-
۸,۰۲۵
شيرپاستوريزه پگاه آذربايجان غربي
۳.۱۹
۲۹
۹۳۷
صنايع آذرآب
۰.۲۶
۲۲
۸,۴۱۵
صنايع جوشكاب يزد
۰
۰
۹,۰۵۰
صنايع ريخته گري ايران
۰.۲-
۹-
۴,۴۸۷
صنايع كاغذسازي كاوه
۰
۰
۹۴۷
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۳.۰۱-
۱۳۷-
۴,۴۱۰
صنايع لاستيكي سهند
۰.۰۶-
۱-
۱,۶۱۵
صنعتي آما
۰.۰۸-
۲-
۲,۳۸۴
صنعتي بهشهر
۰.۰۲
۱
۴,۸۱۴
صنعتي دريايي ايران
۰.۰۲-
۱-
۵,۱۰۷
عمران و توسعه فارس
۲.۳۳-
۲۱-
۸۸۱
فارسيت اهواز
۰.۰۵-
۲-
۳,۸۷۰
فرآورده هاي تزريقي ايران
۰.۶۹-
۷-
۱,۰۰۴
فرآورده هاي غذايي مشهد
۰.۱۸-
۳-
۱,۶۹۰
فرآورده هاي نسوز آذر
۰
۰
۹,۷۳۴
فرآوري موادمعدني ايران
۰.۸۳-
۱۰-
۱,۱۹۴
فنرسازي خاور
۱.۰۳
۱۳
۱,۲۷۳
فنرسازي زر
۰.۰۳
۲
۷,۰۱۱
قند اصفهان
۲.۱۳-
۳۶-
۱,۶۵۷
قند بيستون
۰.۱۸-
۱۱-
۶,۲۴۸
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۰.۹-
۳۷-
۴,۰۹۳
كارتن ايران
۰
۰
۱,۷۰۷
كارخانجات قند قزوين
۰
۰
۷,۷۵۱
كارخانجات مخابراتي ايران
۰.۲۹-
۴-
۱,۳۹۵
كارخانه فارسيت درود
۰.۰۱
۱
۱۴,۷۹۱
كالسيمين
۰.۲۴-
۷-
۲,۸۸۶
كربن ايران
۴.۸۷-
۱۲۰-
۲,۳۴۴
كشت وصنعت پياذر
۰.۰۸-
۲-
۲,۶۲۳
كنتورسازي ايران
۰.۲۵-
۱۰-
۴,۰۴۵
گازلوله
۰.۱۴
۳
۲,۱۳۷
گروه بهمن
۰.۰۳
۱
۳,۳۱۰
گروه صنعتي سپاهان
۰.۲۴
۸
۳,۲۸۸
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۰
۰
۱,۹۰۱
گلتاش
۰
۰
۳,۲۱۲
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۰
۰
۴,۰۶۵
لاستيك دنا
۰
۰
۱,۱۴۰
لاميران
۰.۲۶-
۱۲-
۴,۶۸۱
لبنيات كالبر
۱.۰۵-
۲۱-
۱,۹۸۰
ليزينگ ايران
۱.۰۸-
۲۱-
۱,۹۲۵
ليزينگ خودروغدير
۱.۲۵
۳۰
۲,۴۳۲
ليزينگ صنعت و معدن
۰.۲۵-
۲-
۸۰۰
ماشين سازي اراك
۰.۲۸-
۷-
۲,۵۲۵
ماشين سازي نيرومحركه
۰.۰۴-
۱-
۲,۵۵۵
مجتمع صنايع لاستيك كرمان
۰.۲
۴
۲,۰۳۲
محورسازان ايران خودرو
۰.۲۹-
۹-
۳,۰۷۵
معادن بافق
۴.۹۸
۱۵۹
۳,۳۵۱
معدني دماوند
۰.۰۴
۲
۵,۱۴۵
ملي سرب و روي ايران
۰.۰۷-
۲-
۲,۷۵۴
مهرام
۰.۳۴-
۴-
۱,۱۷۸
مهركام پارس
۳.۱۸
۸۰
۲,۵۹۷
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۰
۰
۱,۸۲۹
موتوژن
۰.۰۶-
۱۵-
۲۵,۶۰۲
نفت بهران
۰.۰۹-
۹-
۱۰,۲۳۱
نفت پارس
۰.۱۲-
۱-
۸۰۵
نورد و لوله اهواز
۰.۳
۵
۱,۶۸۴
نيرو محركه
۱.۴۶-
۱۷-
۱,۱۴۹
نيروكلر

بـورس
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |