چهارشنبه ۴ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۳۴ - Oct 26, 2005
ورزش و مجلس
بررسي مشكلات پرسپوليس و استقلال در مجلس
005994.jpg
محمدرضا منصوريان: بحث تربيت بدني و ورزش در مجلس هفتم شوراي اسلامي بسيار جدي و كاربردي است.
از آنجا كه اين پديده بسيار مهم اجتماعي در ميان نسل جوان ما امروزه از اهميت و ويژگي هاي خاصي برخوردار شده است، به طور كاملا طبيعي و قابل پيش بيني از ديدگاه نمايندگان محترم مجلس نيز موردتوجه و ارزيابي ويژه اي قرار گرفته و چنين به نظر مي رسد كه برنامه ها و اهداف بسيار تعيين كننده و قابل ملاحظه اي نيز در دستور كار قرار گرفته كه چنانچه مورد حمايت و همكاري ديگر ارگان هاي ذي نفع نيز قرار گيرد، به طور محسوسي مي توان به رشد و توسعه ورزش در هر دو بخش همگاني و قهرماني خوشبين بود.
خوشبختانه حضور قهرمانان و صاحب نظران امر ورزش در ميان نمايندگان مختلف مجلس بر اعتبار و ويژگي هاي اين مساله افزوده و روند شتاب آلود توجه به زوياي مختلف ورزش نيز به خوبي هويداست. در ميان اين جمع صميمي و خبره در مجلس حضور اميررضا خادم قهرمان سابق كشتي جهان به عنوان رييس فراكسيون تربيت بدني و جوانان مجلس امتياز ديگري است كه در مواجهه با رفع موانع قانوني بسيار تعيين كننده و قابل ملاحظه است. در روزهاي اخير حضور جدي اعضاي اين فراكسيون در رابطه با مشكلات جاري كشتي و فوتبال و ارايه راهكارها و ديدگاه هاي منطبق با واقعيات براي بسياري از اهالي ورزش سودمند و قابل ملاحظه بود.
در آخرين حركت اين فراكسيون مردان اجرايي در دو باشگاه پيروزي (پرسپوليس) و استقلال در نشستي صميمانه با اعضاي فراكسيون تربيت بدني در مجلس به بررسي مشكلات و ديدگاه هاي خود در رابطه با اين دو باشگاه پرداختند و باتوجه به حمايت يكپارچه اعضاي محترم مجلس از رشد و گستردگي ورزش در ميان آحاد مختلف جامعه به ديدگاه هاي مثبت و تازه اي نيز دست يافتند.
در اين نشست در رابطه با اصل ورزش، جايگاه ورزش در كشور از نظر اقتصادي،سياسي ،اجتماعي و فرهنگي،نقش دو باشگاه پيروزي و استقلال در كاهش هزينه هاي قابل توجه ورزش فوتبال در كشور، كمبودهاي قانوني در ورزش، نبود موقعيت مناسب باشگاهها در كشور و تنزل باشگاههاي مختلف ورزشي ايران در آسيا و اهميتي كه آسيا به باشگاهها مي دهد و نازل بودن كمكهاي سازمان تربيت بدني به اتحاديه باشگاهها بحث و تبادل نظر شد.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي  در اين نشست اظهار داشت: خوشبختانه دو باشگاه پرسپوليس و استقلال تهران، هم در ايران و هم در خارج از كشور از حاميان مالي خوبي برخوردارند كه مي توانند از راههاي قانوني از جمله تبليغات، مشكلات مالي اين دو باشگاه را تا حدود زيادي برطرف كنند.
اميررضا خادم رئيس كميته تربيت بدني و جوانان مجلس درباره تشكيل جلسه مشترك اعضاي هيات رئيسه كميته ورزش مجلس شوراي اسلامي و اعضاي هيات مديره و مسئولان باشگاههاي پرسپوليس و استقلال تهران در مجلس نيز گفت: جلسه خوبي بود و براي برطرف ساختن مشكلات موجود در اين دو باشگاه بسيار خوشبين هستم.
خادم تصريح كرد: در جمع بندي كلي اين نشست به اين نتيجه رسيديم كه مسائل و مشكلات اين دو باشگاه را در سه محور و سه مقطع پيگيري كنيم كه يكي از آنها، رايزني با مسئولان اجرايي كشور براي برطرف كردن مسائل مالي و موضوع قراردادهاست.
وي اضافه كرد: در طرح ميان مدت تصميم داريم كه در بحث بودجه و تامين منابع مالي دو باشگاه، رايزني هايي با سازمان مديريت و برنامه ريزي در بودجه سال ۸۵ داشته باشيم.
خادم افزود: طرح درازمدت به تخصيص قوانين مشخص براي دو باشگاه پرسپوليس و استقلال اختصاص دارد كه با تغيير مديريت در اين دو باشگاه، قوانين مشخص و پا بر جا بماند و تغيير نكند و اين كه اين دو باشگاه همچنان دولتي باقي بمانند و يا اين كه به بخش خصوصي واگذار شوند.
در اين جلسه بنا بود كه مسئولاني از سوي سازمان تربيت بدني از جمله مهدي قدمي شركت داشته باشند اما هيچ نماينده اي از اين سازمان در اين جلسه حاضر نشد.
علي پروين: تنها راه نجات پرسپوليس بخش خصوصي است
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس واگذاري سهام دو باشگاه استقلال و پرسپوليس به بخش خصوصي را تنها راه نجات اين دو باشگاه پرطرفدار فوتبال كشور از بحران هاي مالي كه همه ساله گريبانگير اين دو باشگاه است، عنوان كرد.
علي پروين كه درپايان جلسه روز پنجشنبه فراكسيون ورزش مجلس پيرامون بررسي مشكلات دو باشگاه استقلال و پرسپوليس درجمع خبرنگاران سخن مي گفت با بيان اين مطلب افزود: با وجود مشكلاتي كه دولت دراداره و تخصيص بودجه و اعتباربراي اين دوباشگاه با آن روبروست، بهترين راه ممكن براي حل هميشگي اين مشكل واگذاري امتياز استقلال و پرسپوليس به بخش خصوصي است تا ازاين طريق زمينه جذب حمايت هاي مالي بيشتري براي اين دوباشگاه پرطرفدار و مردمي فراهم شود.
پروين درخصوص اينكه آيا درصورت اختصاص رديف بودجه مستقل و قانوني مشكلات مالي اين دو باشگاه مرتفع نخواهد شد اظهار داشت: اين امربا محدويت ها و موانع قانوني روبروست ولي در صورتي كه دولت بتواند رديف بودجه اي مشخص وكافي را در بودجه جاري دولت تدوين نمايد و در هزينه كرد آن مدام با مشكلات قانوني مواجه نباشد مي توان به حل ريشه اي مشكلات اين دو تيم اميدوار بود.سرمربي پرسپوليس در بخش ديگري از سخنان خود پيرامون اينكه آيا پس از تهديدات خود مبني بر كناره گيري از پرسپوليس و عدم حضور در ديدارهفته گذشته برابر برق شيراز، در ديداراين هفته مقابل صبا باطري روي نيمكت پرسپوليس خواهد نشست يا نه گفت: من از پرسپوليس كناره گيري نكرده بودم كه بخواهم دوباره به اين تيم برگردم.
درآن مقطع تحت تاثيرمشكلات مالي و فشارهاي عصبي ناشي ازعدم نتيجه گيري تيم چنين مطالبي را عنوان كردم ولي با پرداخت چهارماه حقوق معوقه بازيكنان تيم از نظرروحي به شرايط مطلوب بازگشته و اميدوارم در آستانه ديداربا صبا باطري اين تغييرات تاثيرات خود را در بازي تيم نشان دهد.

هايبري بدون حضور پاتريك ويرا، شاد نيست
گروه ورزشي:ويرا تابستان امسال سرانجام پس از نه سال بازي در آرسنال، سري A را مقصد بعدي اش انتخاب كرد و به يوونتوس پيوست.
گرچه آرسن ونگر، ادعا كرده مردانش بدون ويرا نيز به كارشان ادامه مي دهند؛ اما، نتايج به دست آمده تا به اينجاي فصل، از ضعيف شدن خط مياني آرسنال حكايت دارد.
گيلبرتو در اين باره گفت: «ترديدي وجود ندارد كه پاتريك، بهترين بازيكن گروهمان بود. هميشه از او متشكر خواهم بود، چرا كه كمكم كرد، با شرايط جديد در اين تيم هر چه زودتر خو بگيرم. مطمئنم، همه چنين نظري دارند. فكر نمي كنم، رفتن ويرا به معني افزايش فشار بر ما باشد. چرا كه درمورد خود مي توانم بگويم به شيوه جديد بازي، آرايش تيم و سرمربي ام عادت كرده ام. روشن است كه تك تك ما بايد سطح بازي مان را بالا ببريم. بازيكن هاي جوان سخت تلاش مي كنند بدون پاتريك هم موفقيت را براي آرسنال به ارمغان آورند. همه در برخورد نخست با بازيكن هاي برزيلي انتظار بازي زيبا و تماشاگرپسند دارند اما من تنها به قرار گرفتن در بهترين جايگاه تيم فكر مي كنم. نمي توانم مانند رونالدو زياد صاحب توپ باشم، چرا كه شيوه بازي ام مانند دونگا رويارويي مستقيم با حريف و قرار دادن هم تيمي هايم در موقعيت بهتر است.

نامزدهاي كسب توپ طلاي اروپا معرفي شدند
005997.jpg
يوونتوس بيشترين تعداد بازيكن را در فهرست پنجاه نفري نامزدهاي دريافت جايزه توپ طلايي اروپا دارد.
بوفون، كامورانزي، كاناوارو، ويرا، ابراهيموويچ، ترزگه، امرسون و ندود نه بازيكن يووه كانديداي انتخاب بهترين بازيكن فوتبال اروپا در ۲۰۰۵ هستند.
ميلان نيز با درخشش پيرلو، مالديني، ديدا، كاكا و شوچنكو از پنج نامزد در اين فهرست برخوردار است.
فيگو و آدريانو از اينتر نيز جزو نامزدهاي كسب اين جايزه هستند.
مجله france football براساس نظرسنجي از روزنامه نگاران اروپايي، برنده توپ طلايي اروپا را انتخاب مي كند.
بالاك (بايرن مونيخ)، بكام (رئال مادريد)، كرگر (ليورپول)، چك (چلسي)، اتوئو (بارسلونا)، فورلان (ويارئال)، اوون (نيوكاسل) و رونالدو (منچستر يونايتد) به همراه چند ستاره ديگر فوتبال جهان بقيه نامزدهاي اين جايزه را تشكيل مي دهند.
رئال بدون بكهام
در آغاز نهمين هفته از لاليگا اسپانيا و درحالي كه بعد از گذشت هفته ها تيم ختافه با ۱۷ امتياز در صدر جدول قرار دارد، تيم هاي رئال مادريد و بارسلونا امشب براي نزديكترشدن به رقيب به ميدان مي روند.
در بندر لاكرونيا تيم رئال مادريد ميهمان تيم ديپورتيو است.
در اين بازي ديويد بكهام و توماس گراوسن دو بازيكن كليدي رئال مادريد به دليل اخراج در بازي قبلي از حضور در اين ميدان محروم هستند.
تيم بارسلونا نيز در نيوكمپ به مصاف مالاگا مي رود. بارسلونا درحال حاضر از ۸ بازي قبلي تنها ۳ پيروزي به دست آورده و براي رسيدن به بالاي جدول كار دشواري را درپيش دارد.
در بازي هاي ديگر امشب اوساسونا با بيلبائو، مايوركا با سلتاويگو و بتيس با ويارئال ديدار مي كنند.

هامبورگ و بايرن مونيخ در جام حذفي
006000.jpg
گروه ورزشي _ حسن حيدري: تيم هاي هامبورگ و بايرن مونيخ امشب در مرحله دوم جام حذفي آلمان به ميدان مي روند.
بايرن در مقابل حريف گمنامي به نام «ارزگيبرگ» قرار مي گيرد.در اين ديدار علي كريمي از ابتدا در ميدان حضور ندارد و به جاي او شواين اشتيانگر در تركيب اصلي قرار دارد. در اين بازي بايرن با تمام قدرت به ميدان مي رود و ستارگاني چون بالاك، ماكاي، زي روبرتو و... در بين نفرات اصلي ديده مي شوند.
در بازي ديگر هامبورگ ميزبان بايرلوركوزن است. توماس دال نيز علي رغم اينكه مهدوي كيا در ديدار با دورتموند پايه گذار گل تيمش بود بازهم او را بين ۱۱ بازيكن اصلي قرار نداده است.
اين دو تيم از سال ۹۸ تاكنون ۱۵ بار با يكديگر ديدار كرده اند كه لوركوزن ۶ بار به پيروزي رسيده و هامبورگ ۵ بار و ۴ ديدار نيز با تساوي خاتمه يافته است. لوركوزن آخرين بار در سال ۲۰۰۰ سه بر يك هامبورگ را در خانه اش شكست داد.
در ساير بازي هاي امشب هرتابرلين با گلادباخ، هانزاروستوك با اشتوتگارت، مونيخ ۱۸۶۰ با دويسبورگ و آرمينيا بيلفلد با كوتبوس با هم ديدار مي كنند.
تيم اينترميلان در آغاز هفته نهم كالچو در سن سيرو ميزبان آث رم است.
در اين ديدار آدريانو مهاجم برزيلي اين تيم به دليل مصدوميت در تركيب اصلي غايب است.
آدريانو براي بهبودي بايد ۷ روز استراحت كند. اينتر روز شنبه با پيروزي مقابل اودينزه به ششمين برد اين فصل خود دست يافت. در ساير بازي هاي امشب يوونتوس پيشتاز رقابت هاي كالچو ميزبان تيم ساميدورياست و آث ميلان نيز با امپولي ديدار مي كند.
يوونتوس اگر بتواند سامپدوريا را شكست دهد يكي از بهترين شروع هاي خود را در فوتبال ايتاليا با ۹ پيروزي متوالي تجربه مي كند.
در اين ديدار پاتريك ويرا به دليل مصدوميت غايب است. درحال حاضر يوونتوس با ۲۴ امتياز در صدر جدول گام برمي دارد.
در ديدارهاي ديگر سيه نا با فيورنتينا، رجيانا با تروسيو، پارما با مسينا، پالرمو با لچه، لاتزيو با كيه وو، كالياري با ليورنو و آسكولي با اودينزه باهم روبه رو مي شوند.

ايران و هلند در تهران
فدراسيون فوتبال كشورمان درصدد جلب موافقت تيم ملي هلند براي حضور در تهران است. فدراسيون فوتبال كشورمان در تلاش است حريفان تداركاتي قدرتمندي را براي آمادگي هر چه بيشتر تيم ملي فوتبال كشورمان ترتيب دهد در اين ارتباط مسئولان فوتبال كشورمان با ارسال دعوت نامه اي به فدراسيون فوتبال هلند درصدد جلب رضايت مسئولان تيم ملي اين كشور براي حضور در تهران و انجام ديدار تداركاتي با تيم كشورمان هستند.براساس اين گزارش مسئولان تيم ملي هلند تا روز شنبه آينده فرصت دارند براي حضور در تورنمنت چهار جانبه تهران اعلام آمادگي كنند. در صورت پاسخ منفي هلندي ها، تيم ملي كرواسي جانشين اين تيم مي شود. تاكنون حضور تيم هاي ملي پاراگوئه و توگو در اين تورنمنت قطعي شده است.

نيلسن دانماركي داور ديدار استقلال و پرسپوليس
006003.jpg
گروه ورزشي:كيم ميلتون نيلسن داور اهل دانمارك جديدترين گزينه داوري دربي هفته آينده تيمهاي استقلال و پرسپوليس بشمار مي رود.به دنبال مكاتبات و رايزني هاي كميته داوران فدراسيون فوتبال براي دعوت از يكي از داوران صاحب نام فوتبال اروپا جهت قضاوت ديدار استقلال و پرسپوليس هنوز فدراسيون فوتبال پاسخ قطعي در اين زمينه دريافت نكرده است و وضعيت نهايي داور اين ديدار ظرف روزهاي آينده مشخص خواهد شد.به نظر مي رسد، شانس كيم ميلتون نيلسن داور۴۵ ساله اهل دانمارك براي قضاوت در دربي پنجاه ونهم بيش ازسايرگزينه ها باشد.كميته داوران فدراسيون فوتبال تاكنون پاسخ قطعي درباره حضور نيلسن در ايران دريافت نكرده، ولي با توجه به موافقتهاي مقدماتي بنظر مي رسد وي به احتمال فراوان براي قضاوت اين ديدار به ايران خواهد آمد.درباره اين داور اهل دانمارك بد نيست بدانيد وي سابقه قضاوت در رقابتهاي جام جهاني ۲۰۰۲ كره و ژاپن، جام ملتهاي ۲۰۰۴ اروپا، چندين دوره رقابتهاي ليگ قهرمان اروپا را در كارنامه داوري خود دارد.

حسين جلالي:
تيم اول درمسابقات غرب آسيا حضور پيدا مي كند
005991.jpg
گروه ورزشي: اردوي تيم دو وميداني داخل سالن آسيا از روزگذشته درمجموعه ورزشي آزادي برگزار شده و اين اردو پس از پايان ايام عزاداري شكل جدي تري به خود خواهد گرفت.حسين جلالي ضمن بيان اين مطلب اظهارداشت: ما قصد داريم تيم دوم خود را به رقابتهاي تايلند اعزام كنيم و تيم اولمان درمسابقات غرب آسيا حضور پيدا مي كند.ازنظر كميته ملي المپيك وسازمان تربيت بدني رقابتهاي غرب آسيا نسبت به بازيهاي داخل سالن آسيا از اهميت بيشتري برخوردار است.رييس فدراسيون دو وميداني در ادامه افزود: ما براي موفقيت در رشته هاي دو وميداني تمام تلاش خود را به كار بسته ايم و حضور ۸ مربي خارجي در راس رشته هاي مختلف بيانگر اين موضوع است.اين مربيان با دقت نظر فراواني گزينش شده اند و نتايج خوبي كه ملي پوشان ما در رقابتها كسب كرده اند گواه اين موضوع است.جلالي در پايان تصريح كرد: ما سال آينده در رقابتهاي قهرماني جوانان آسيا در ماكائو شركت مي كنيم و پيش بيني مي كنم در اين رقابتها ۱۰مدال كسب كنبم.

۱۱ وزنه بردار در اردوي تيم ملي
گروه ورزشي:يوردان گئورگي ايوانف سرمربي بلغاري تيم ملي وزنه برداري ايران يازده بازيكن را در اردوي آمادگي اين تيم نگه داشت.اردوي آمادگي تيم ملي وزنه برداري ايران براي شركت در رقابت هاي جهاني دوحه قطر هم اكنون در سالن وزنه برداري مجموعه ورزشي آزادي تهران داير است.حسين رضازاده، اصغر ابراهيمي، جواد گوهري زاده، انوش ارمك، علي دهقانيان، علي قره داغي، احد سنجابي، سجاد بهروزي، احسان دارابيگي، سعيدعلي حسيني و اميد ناييج وزنه برداراني هستند كه در اردو حضور دارند.محمدعلي فلاحتي نژاد و محسن بيرانوند دو غايب بزرگ اين اردو به شمار مي روند.تركيب نهايي تيم ملي وزنه برداري ايران براي شركت در رقابت هاي جهاني دوحه - قطر كه آذر ماه امسال برگزار مي شود، هنوز مشخص نشده است.ايوانف حدنصاب هايي را براي وزنه برداران تعيين كرده است كه در صورت رسيدن به آن به دوحه اعزام خواهندشد.

حمايت انجمن نويسندگان، خبرنگاران و عكاسان ورزشي
از راهپيمايي روز قدس
گروه ورزشي: در آستانه برگزاري راهپيمايي روز جهاني قدس انجمن نويسندگان، خبرنگاران و عكاسان ورزشي ايران اطلاعيه اي صادر كرد. در اين اطلاعيه آمده است: با گراميداشت روز جهاني قدس و حمايت از مبارزات حق طلبانه و آزادي خواهانه مردم مسلمان و مظلوم فلسطين در برابر اشغالگران صهيونيست، يكبار ديگر ملت بزرگ و شريف ايران با حضور خود در راهپيمايي اين روز بزرگ، ضمن تاكيد مجدد بر آزادي قدس شريف، صداي رساي خود را در دفاع از حق مسلم جمهوري اسلامي ايران در برخورداري از انرژي هسته اي به گوش جهانيان مي رسانند.انجمن نويسندگان، خبرنگاران و عكاسان ورزشي ايران با اميد به حضور پرشور و آگاهانه مردم، جامعه ورزش كشور را به همراهي و مشاركت گسترده در اين حركت ملي و اسلامي فرا مي خواند.

تيم ملي جودو به اوكراين و فرانسه مي رود
گروه ورزشي: تيم ملي جودو ايران در۲ تورنمنت سطح بالاي جهاني شركت مي كند. اردوي آمادگي تيم ملي جودو قرار است بعد ازعيدسعيد فطرآغازشود. پيش ازاين حضوردر تورنمنت آزادكره جنوبي، جام جيگاروكانو درژاپن، تورنمنت سوپر A جهاني درهامبورپ آلمان و مسابقات جايزه بزرگ مسكو دردستور كارمربيان تيم ملي قرار گرفته است.تيم ملي جودو قراراست سال آينده درجام جهاني كه به صورت تيمي درهلند برگزارخواهد شد و بازيهاي آسيائي دوحه قطر شركت كند. درآخرين جلسه مشترك مربيان تيم ملي با محمد درخشان رئيس فدراسيون جودو شركت تيم ملي در۲ تورنمنت سوپر A جهاني دركشورهاي اوكراين و فرانسه تصويب شد. اين رقابتها به ترتيب درآذرماه و بهمن ماه انجام خواهدشد كه تيم ملي با تركيبي كامل درمسابقات واردوي مشترك كه پس ازپايان آن تشكيل خواهد شد شركت مي كنند.

نادال قهرمان تنيس مسترز مادريد شد
005988.jpg
گروه ورزشي:رافائل نادال تنيس باز ۱۹ ساله اسپانيايي يكشنبه شب با غلبه بر ايوان ليوبيچيچ كروات به مقام قهرماني رقابت هاي بين المللي تنيس مسترز مادريد اسپانيا دست يافت.نادال در ديدار پاياني اين رقابتها كه نزديك به چهار ساعت طول كشيد، با نتيجه ۳ بر ۲ از سد ايوان ليوبيچيچ گذشت و يازدهمين قهرماني امسال خود را جشن گرفت.
در اين ديدار جذاب، رافائل ست هاي اول و دوم را با نتايج ۶ بر ۳ و ۶ بر ۲ به ليوبيچيچ واگذار كرد اما ست هاي بعدي را با امتيازات ۶ بر ۳ ، ۶ بر ۴ و ۷ بر ۶ از آن خود كرد تا جام قهرماني اين مسابقات را روي سر بلند كند.

رئيس فدراسيون واليبال:
با تيمي قدرتمند به قطر مي رويم
خبرنگار همشهري : اينكه واليبال با كدام تيم در سومين دوره بازيهاي غرب آسيا كه آذرماه امسال در دوحه قطر برگزار مي شود شركت مي كند، رئيس فدراسيون واليبال گفت: با توقعي كه مسئولان كميته ملي المپيك دارند و با توجه به آنكه حريفان ما به خصوص قطر ميزبان بازيها با يك مربي سرشناس كوبايي به نام «خوان دياز» و به تابعيت درآوردن بازيكنان آفريقايي بسيار آماده گام به ميدان خواهند گذاشت ما هم چاره اي جز اعزام يك تيم قدرتمند نداريم. بنابراين با آمدن «پارك كي ون» سر مربي كره اي كار خود را براي حضور در اين بازيها آغاز خواهيم كرد. وي افزود: با توجه به موقعيت حريفان نمي توانيم ريسك كنيم، هر چند كه پس از مدال طلاي بازيهاي كشورهاي اسلامي در عربستان تفاوتي ميان واليبال و ساير ورزش هاي ناموفق قايل نشدند.
اسامي داوران و ناظران
هفته چهارم
فدراسيون واليبال اسامي داوران و ناظران هفته چهارم رقابت هاي ليگ برتر كه جمعه شب اين هفته برگزار مي شود را به شرح زير اعلام كرد:
سايپا _ چالدران
داوران: محسني _ انصاري ناظر: جلاير
صنام _ آذر پيام
داوران: راهجرديان _ جعفري ناظر: خوشدل
پيكان _ برق
داوران: صدري _ ابراهيم زاده ناظر: درخشنده
پتروشيمي _ پيام مخابرات گلستان
داوران: كاظمي _ شاهرخي ناظر: كشفي
گل گهر سيرجان _ اتكا قم
داوران: حق بين _ ثابتي پور ناظر: بندري
پگاه اروميه _ پرسپوليس
داوران: شاهميري _ ميرزائي ناظر: حداد
نئوپان _ ذوب آهن
داوران: شفقي _ علي نژاد ناظر: نفر

برنامه هفته ششم ليگ
و ليگ برتر بسكتبال ايران
فدراسيون بسكتبال روز سه شنبه برنامه هفته ششم مسابقات بسكتبال قهرماني باشگاه هاي برتر ايران را اعلام كرد.
برنامه ديدارهاي اين هفته كه در روزهاي پنجم و ششم آبان ماه برگزار مي شود، به شرح زير است:
پنجشنبه: ۰۵/۰۸/۸۴
مهرام تهران _ صبا باتري تهران
جمعه: ۰۶/۰۸/۸۴
صنام تهران _ پگاه فارس
پيكان تهران - پگاه همدان
پتروشيمي بندر امام - ذوب آهن اصفهان
گل گهر سيرجان _ شهرداري گرگان
فرش مشهد _ دانشگاه آزاد اسلامي تهران
هيات بسكتبال خوزستان _ هيات بسكتبال شهركرد
تربيت بدني اصفهان _ آذرپيام ارتباطات اروميه
همچنين برنامه هفته ششم از دور رفت مسابقات ليگ دسته اول باشگاه هاي كشور نيز به اين شرح اعلام شد:
جمعه: ۰۵/۰۸/۸۴
شهرداري بابل _ هلال احمر بوشهر
تربيت بدني قم _ پتروشيمي تبريز
تربيت بدني گيلان _ تربيت بدني كرمان
نفت اميديه _ تربيت بدني مهاباد
هيات بسكتبال اراك _ شهيد قندي گنبد
پيام زنجان _ دانشگاه صنعتي شاهرود
لوله سبز پاسارگاد شيراز _ نفت تهران
(نام تيم هاي ميزبان اول آمده است و تمامي ديدارها ساعت ۱۹ به بعد برگزار خواهد شد.)

عنايت ناظر ديدار رفت فينال ليگ قهرمانان آسيا
گروه ورزشي: مسعود عنايت داور باسابقه كشورمان به عنوان ناظر ديدار رفت ليگ قهرمانان آسيا انتخاب شده و درحال حاضر درشهر العين به سر مي برد.
ديدار رفت فينال ليگ قهرمانان آسيا امشب ميان دوتيم العين امارات و الاتحاد عربستان به ميزباني تيم اماراتي برگزارخواهد شد كه عنايت ازكشورمان اين ديدار را نظارت مي كند.قضاوت اين ديدار برعهده چونجول كوام است. كوام داوري ديدار تيمهاي ايران - بحرين در ورزشگاه آزادي را برعهده داشت.شايان ذكر است ديدار برگشت اين دوتيم درتاريخ ۵ نوامبر (۱۴ آبان) درجده برگزارخواهد شد.

۱۵ تكواندوكار در اردوي آمادگي تيم ملي تكواندو
گروه ورزشي: دورجديد تمرينات تيم ملي تكواندو از ۱۶ آبانماه درورزشگاه آزادي آغازمي شود كه به همين منظورحسن ذوالقدرسرمربي تيم ملي از۱۵ تكواندوكاربراي حضوردراين اردو دعوت به عمل آورده است.
فيض الله نفجم، مجيدسجادي، بهزاد خداداد، محمدرضا مهديزاده، محمدباقري معتمد، عليرضا نصرآزاداني، اميدغلام زاده، هادي ساعي، مهدي بي باك، علي تاجيك، وحيد عبداللهي، عليرضا رمجي، يوسف كرمي، حامد خمسه و مهدي نوايي نفراتي هستند كه در اوزان اول تا هشتم به اردو دعوت شده اند.
اين تيم خود را براي شركت دربازيهاي آسيائي دوحه قطر، رقابتهاي تكواندو قهرماني آسيا و جام جهاني تكواندو كه در ۶ ماه اول سال ۸۵ برگزارخواهد شد آماده مي كند.دربين اسامي دعوت شده غيبت مرتضي رستمي دارنده مدال طلاي رقابتهاي جهاني ۲۰۰۳ آلمان مشهود است. اين غيبت نشان مي دهد مربيان تيم ملي به ليگ برترنگاه مستقيم دارند. عملكرد نه چندان مطلوب رستمي درنيم فصل اول ليگ برتر دليل اصلي عدم دعوت از او بود. برخلاف رستمي نوايي كه در رقابتهاي دانشجويان جهان درازميرصاحب مدال طلا شد ودر ليگ برتربه همراه راه آهن مبارزات خوبي را به نمايش گذاشت دعوت شده تا بيش از پيش اهميت ليگ برتر نمايان شود.

قدمي: چهار نفر از اعضاي هيات مديره
پرسپوليس انتخاب شدند
مهدي قدمي با ابراز خرسندي از پيگيري كميته تربيت بدني مجلس در مسائل روز ورزش با بيان اين كه هيچ گونه نامه رسمي براي حضور در جلسه بررسي مشكلات دو باشگاه پرسپوليس و استقلال در كميته  تربيت بدني مجلس دريافت نكرده است به خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: اين نشست مربوط به مسايل جاري دو باشگاه پرسپوليس و استقلال بود و با توجه به اين كه دو باشگاه فوق وابسته به سازمان تربيت بدني هستند نيازي به حضور من در اين نشست وجود نداشت. ما نيز در سازمان تربيت بدني مسايل كلان تري را پيگيري مي كنيم كه به موقع از نمايندگان كميته  تربيت بدني مجلس مي خواهيم كه در نشست هاي ما شركت كنند.
وي در رابطه با آخرين اقدامات انجام شده در خصوص تعيين تركيب هفت نفره  هيات مديره باشگاه پرسپوليس به خبرنگار ايسنا گفت: در اين تركيب هفت نفره نيروهاي ورزشي اقتصادي و اجرايي حضور دارند، اما ما روي دو قضيه به صورت همزمان تاكيد داريم. يكي انتخاب و ديگري هماهنگي بين نفرات است و به صورت جدي دو موضوع فوق را پيگيري مي كنيم چرا كه اگر ما هفت نفر هيات مديره را انتخاب كنيم اما آنها با يكديگر هماهنگ نباشند بي ترديد به همان چالش هاي گذشته بازخواهيم گشت.
قدمي با اعلام اين خبر كه از تركيب هفت نفره  مورد نظر چهار نفر قطعي شده اند اظهار كرد: اين در حالي است كه تا تركيب نهايي بسته نشود نمي توانيم ليست را معرفي كنيم چرا كه مي خواهيم اقدامي اساسي انجام دهيم و استحكام لازم به مديريت باشگاه بازگردد. بنابراين عملكرد ما بايد بدون هر گونه تعجيلي صورت پذيرد. اميدواريم با تعيين هيات مديره جديد آنها نيز با همان روند كارشناسي كه ما آن را طي كرده ايم مدير عامل را انتخاب كنند. وي با تاكيد بر هماهنگي اعضاي هيات مديره گفت: پس از انتخاب چهار نفر از اعضاي هيات مديره پرسپوليس، سه نفر از اعضاي فوق با يك نفر مخالف بودند كه ما با هدف تعامل و هماهنگي هيات مديره، اين نفر را حذف و يك عضو ديگر را جايگزين كرديم.

تيم ملي تكواندو با بهترين ها به فرانسه و استراليا
اعزام مي شود
تيم ملي تكواندو ايران سال ۸۵ را بعنوان يكي ازسالهاي پركار پيش رو دارد. شركت در رقابتهاي قهرماني آسيا و جام جهاني كه ميزبان هردوي آنها كشورتايلند است و بازيهاي آسيائي دوحه قطر باعث شده مربيان تيم ملي به شدت به فكر تدارك يك تيم قدرتمند براي موفقيت درهر ۳ رويداد مهم وبا ارزش باشند.
مربيان تيم ملي پس از دعوت از ۱۵ تكواندوكار عنوان دار وصاحب نام كشور كه درليگ برتر نيز آمادگي بالاي خود را به تصوير كشيده اند، حالا به فكر حضور در ۲ اردوي مشترك بين المللي براي آمادگي هرچه بيشتر اين تيم هستند.
اين تيم به احتمال فراوان با تمام ۱۵ تكواندوكار حاضر اواخر بهمن ماه به پاريس سفر مي كند تا به مدت ۱۰ روز دركنار اعضاي تيم ملي تكواندو فرانسه به تمرين و مبارزه دوستانه بپردازد، اما كشور استراليا نيز ازايران دعوت كرده تا يك تيم را در ۴ وزن المپيك به ملبورن اعزام كند. اين اردو با حضورمدال آوران المپيك ۲۰۰۴ آتن اواخر اسفندماه ۸۴ و اوايل فروردين ۸۵ برگزارخواهد شد كه دركنارساعي و كريمي ۲ تكواندوكار ديگردر اوزان ۵۸- و۸۰+ كيلوگرم اعزام خو اهند شد كه ازحالا بايد ازبهزاد خداداد ومهدي نوايي در وزن ۸۰+ كيلوگرم بعنوان ديگر اعضاي اين تيم چهارنفره نام برد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |