چهارشنبه ۴ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۳۴ - Oct 26, 2005
ايرانيان به ياري كودكان بي سرپرست شتافتند
۱۵۰هزار يتيم داراي حامي شدند
همزمان با سالروز شهادت مولي الموحدين حضرت اميرالمومنين(ع ) طرح اكرام ايتام، امروز از نخستين ساعات بامداد ديروز تا پاسي از شب در پايگاههاي كميته امداد سراسر كشور اجرا  شد.
به گزارش خبرنگار اجتماعي ايسنا، متقاضيان حمايت از ايتام تحت پوشش كميته امداد امام خميني (ره) ديروز با حضور در حسينيه ارشاد، ورزشگاه شهيد شيرودي، امامزده صالح و امامزاده چيذر حمايت از كودكان بي سرپرست را بر عهده گرفتند.
بحيرايي، معاون امور حمايت از خانواده كميته امداد امام خميني(ره) در اين خصوص به ايسنا گفت: مردم خير ايران مي توانند با حضور در پايگاه هاي كميته امداد با تقبل پرداخت حداقل ماهانه ۱۰ هزار تومان (۱۲۰ هزارتومان سالانه) كودكان يتيم را مورد حمايت قرار دهند.
وي افزود:۴۰۰ هزار كودك يتيم زير ۱۸ سال تحت پوشش كميته امداد قرار دارند كه ۹۶ هزار و ۵۱۷ حامي در قالب طرح اكرام، ۱۴۹ هزار كودك را در طول چهار سال گذشته تحت حمايت خود قرار داده اند.
بحيرايي گفت: اين امكان فراهم شده است كه از داخل و حتي خارج از كشور خيرين متقاضي پذيرفتن حمايت ايتام بتوانند كودك مورد نظر خود را انتخاب و مورد حمايت قرار دهند.
معاون امور حمايت از خانواده كميته امداد تأكيد كرد:در صورت تمايل حاميان، امكان بازديد و حضور آنها در منازل اين كودكان وجود دارد تا حاميان ضمن كمك هاي مادي به اكرام ايتام به معناي واقعي بپردازند.
سيد احمد شجاعي، رئيس اداره مركزي اكرام ايتام كميته امداد نيز با اشاره به اجراي طرح اكرام ايتام كميته امداد از سال ۷۹ به منظور شناسايي و حامي يابي براي كودكان يتيم به خبرنگار ايسنا گفت: چهار بخش اصلي مديريت ايتام، شناسايي، پذيرش، نيازسنجي و آموزش است كه براي كودكان يتيم فرم هاي نيازسنجي درخصوص وضعيت تحصيلي، معاش، امكانات زندگي، مسكن و بهداشت و درمان تهيه و در اختيار حامي قرار مي گيرد.
وي افزود: درعمليات حامي يابي با ايجاد انگيزه و شور و شوق يتيم نوازي و شناخت نسبت به ايتام جامعه و نحوه حمايت از آنها، اطمينان سازي و فعال سازي انجام مي گيرد.
شجاعي استراتژي سوم مديريت ايتام را نگهداشت حامي عنوان و خاطرنشان كرد: توانايي مادي و انگيزه فعال و پويا و همچنين اطلاع حامي نسبت به آثار كمك هايش به كودك يتيم در نگهداشت حامي مؤثر است.
رئيس اداره مركزي اكرام ايتام كميته امداد به ايسنا گفت: به منظور حفظ حامي داراي توانايي مادي در پرداخت كمك هاي ماهيانه به كودك يتيم ترجيح مي دهيم حاميان از دهك هاي درآمدي ۶ به بالا و داراي وضعيت مناسب مادي باشند.
شجاعي يادآور شد: دهك هاي پايين درآمدي داراي انگيزه هاي بالا در حمايت از ايتام هستند ولي به دليل اين كه توانايي لازم در استمرار كمك را ندارند در ميانه حمايت ريزش مي كنند.
البته اين افراد مي توانند به ايتام و نه يتيم خاصي كمك هاي مادي خود را ارايه كنند.
گفتني است: افراد خير متقاضي پذيرش حمايت از كودكان بي سرپرست تا پايان ماه مبارك رمضان مي توانند پس از افطار با حضور در ورزشگاه شهيد شيرودي كودك مورد نظر خود را براي حمايت انتخاب كنند.

شوراي نگهبان براي بررسي ممنوعيت فعاليت
شركت هاي هرمي درخواست مهلت كرد
مهر: شوراي  نگهبان قانون  اساسي مهلت ده روزه را براي بررسي طرح الحاق يك بند و يك تبصره به ماده (۱) قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادي كشور مصوب ۱۳۶۹ و اصلاح تبصره (۱) ماده (۲) آن كافي ندانست.
اين شورا طي نامه اي به رئيس مجلس شوراي اسلامي خواستار مهلت ۱۰ روزه ديگري براي بررسي اين طرح شد.
بر اساس اصل نود و پنجم قانون اساسي در مواردي كه شوراي نگهبان مدت ۱۰ روز را براي رسيدگي و اظهار نظر نهايي كافي نداند، مي تواند از مجلس شوراي اسلامي حداكثر براي ۱۰ روز ديگر با ذكر دليل خواستار تمديد وقت شود.

گردآوري ۱۲۰۰ نشريه و مجله تخصصي
در مجتمع مطبوعات تخصصي كشور
گروه اجتماعي: ۱۲۰۰ عنوان نشريه و مجله تخصصي از سازمانهاي دولتي و غير دولتي ، انجمن  هاي  دانشجويي ، دانش  آموزي  و صنوف  در مجتمع  مطبوعات  تخصصي  كشور گردآوري  شده  است .
مدير عامل  مجتمع  مطبوعات  تخصصي  كشور در مصاحبه  با واحد مركزي خبر بااشاره  به  اينكه  اين  مجتمع  با همكاري  وزارت  فرهنگ  و ارشاد اسلامي  از دو سال  پيش  فعاليت  خود را براي  معرفي  نشريات  تخصصي  آغاز كرده  است ،گفت : در اين  مدت  ۴۰ نشريه  تخصصي  در زمينه  هاي  مختلف  در اين  مجتمع  چاپ  شده  و در اختيار مشتركان  قرار گرفته  است .
عيسي  خندان  افزود: نشريات  تخصصي  با ۷۰ درصد قيمت  روي  جلد از سازمان ها و نهادها خريداري  و با قيمت  روي  جلد و پرداخت  هزينه  پست  دراختيار علاقه  مندان  قرار مي گيرد.
وي  با اشاره  به  اينكه  برخي  نشريات  و مجلات  تخصصي  سازمانها و نهادها پس  از چند شماره  متوقف  مي شوند تصريح  كرد:با توجه  به  اينكه  امكان دسترسي  به  اين  نشريات  وجود ندارد از اين  رو در تلاشيم  اين  دسته  از نشريات  را نيز در اختيار علاقه  مندان  قرار دهيم .
خندان  با بيان  اينكه  امكان  ارائه  همه  نشريات  و مجلات  تخصصي  سازمانها و نهادهاي  دولتي  و غيردولتي  در دكه  هاي  روزنامه  فروشي  وجود ندارد تصريح  كرد: اين  مجتمع  با همكاري  شهرداري  هاي  شهرهاي  مختلف  به  ويژه  شهرهاي  كم جمعيت  و دوردست ، اين  نشريات  را در ۱۰۰۰ باجه  در مراكز فرهنگي  توزيع  خواهد كرد.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس:
مجلس پيگير حذف وزارت رفاه است
عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي گفت:چنانچه دولت يكي از وزارتخانه هاي تعاون و رفاه و تامين اجتماعي را حذف نكند، نمايندگان با ارايه طرحي به مجلس اقدام به حذف يكي از دو وزارتخانه خواهند نمود و در اين صورت بر اساس قانون، دولت نمي تواند و حق ندارد اعتراض كند.
موسي الرضا ثروتي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر افزود: در حال حاضر با توجه به اينكه ۴ وزارتخانه وزير ندارد به همين دليل بحث ادغام آنها در وزارتخانه هاي ديگر مطرح شده كه مهمترين آنها وزارت رفاه و تعاون است كه با رايزني هاي انجام شده، ادغام و يا انحلال وزارت تعاون منتفي شده اما بحث منحل شدن وزارت رفاه همچنان از سوي نمايندگان مجلس ادامه دارد.
وي تصريح كرد:وزارت رفاه به شرطي تشكيل شد كه يكي از وزارتخانه هاي موجود حذف شود و براي اينكار دولت قبلي تا پايان برنامه سوم توسعه فرصت داشت اما متاسفانه اقدامي در اين زمينه صورت نگرفت و برخلاف برنامه عمل شد.
ثروتي خاطر نشان كرد:در دولت سابق، طرح كلان دولت كه طي آن بايد ۱۰ وزارتخانه كاهش پيدا مي كرد به تصويب نرسيد و هم اكنون با صحبتهايي كه با رييس جمهور صورت گرفته قرار است اين طرح اجرايي شود و ۴ وزارتخانه حذف شود.
عضو كميسيون اجتماعي مجلس با اشاره به اينكه ايران جزو كشورهايي است كه بيشترين تعداد وزارتخانه ها را دارد، گفت: اين كار تنها باعث افزايش ستاد، سازمان و هزينه هاي دولت مي شود، بنابراين دولت بايد از طريق حذف تعدادي از وزارتخانه ها كوچك شود و همچنين بر اساس برنامه سوم توسعه ۵ درصد نيروي انساني شاغل در حدود ۲۰۰ هزار نفر نيز بايد كاهش پيدا مي كرد كه در پايان برنامه تنها ۱۰۰ هزار نفر كاهش يافت.
ثروتي تاكيد كرد:وظايف وزارت رفاه بسيار گسترده است اما تاكنون هيچ كدام از آنها انجام نشده و به مرحله اجرا نيز نرسيده است، چندين بار از سوي نمايندگان در اين رابطه تذكر داده شده كه بايد قانون اجرا شود و يكي از وزارتخانه ها كه مهمترين گزينه به دليل ساختار و عملكرد ضعيف، وزارت رفاه است بايد حذف شود اما توجهي از سوي دولت صورت نگرفته است.

ضرورت ساماندهي خيابان خواب ها در آستانه فصل سرما
وزير بهداشت و درمان با اشاره به لزوم تصميم گيري هرچه سريعتر درمورد وضعيت خيابان خوابها با توجه به فرارسيدن فصل سرما، گفت: اخيرا جلسه اي در اين رابطه تشكيل نشده است.
دكتر كامران باقري لنكراني در گفتگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر، گفت: در بحث ساماندهي خيابان خوابها، آن بخش كه مستقيما به ما مربوط مي شود بحث حفظ سلامت است اما براي بخش حمايتي آن، مكانيزم هاي ديگري پيش بيني شده است.
وي افزود: با توجه به عضويت وزارت بهداشت در ستاد ويژه ساماندهي خيابان خوابها،در وزارتخانه متبوع همراه بقيه نهادها براي ساماندهي هرچه سريعتر خيابان خوابها حركت مي كنيم.

۱۲۰۰ دانش آموز تهراني براي مسابقه
روبوكاپ انتخاب مي شوند
گروه علمي فرهنگي: مسئول  روبوكاپ  سازمان  آموزش  و پرورش  شهر تهران  گفت : از بين  تمام  دانش  آموزان  دختر و پسر تهراني  شركت كننده  در مسابقه  روبوكاپ  فقط يك  هزار و ۲۰۰نفر به  عنوان  نفرات  برتر برگزيده  مي شوند.
رضا كلاته  روز دوشنبه  در گفت  وگو با خبرنگار ايرنا مركز استان  تهران  افزود: برگزاري  مسابقه  روبوكاپ  ۲۰ آبان  ماه ، فقط مختص  دانش آموزان  اول دبيرستان  تهراني  است .
وي  به شرايط لازم  براي  شركت  در اين  مسابقات  اشاره كرد و گفت : دانش آموزاني  مي توانند در اين  مسابقه  شركت  كنند كه  معدل  كتبي  سال  سوم  راهنمايي  آنها ۱۹به  بالا و نمره  درس  رياضي  و علوم  آنها نيز ۱۹ به  بالا باشد.
كلاته  با اشاره  به برگزاري  كلاسهاي  روبوكاپ  در مناطق  آموزش  و پرورش  اظهار داشت : در مرحله  اول  برگزاري  كلاس ها دانش آموزان  با مفاهيم  اوليه  برنامه ريزي و مقدمات  زبان  برنامه ريزي  آشنا مي شوند.
وي  با بيان  اينكه  مناطق  آموزش  و پرورش  تا ۱۱ آبان  ماه  فرصت  دارند تا اطلاعات  ثبت  نامي مناطق  را اعلام  كنند، افزود: اين  كلاس ها در مدارسي  كه  ازسوي  مديريت  مناطق  آموزش  و پرورش  اعلام  شده اند، ازاول  آذر سال  جاري  تا پايان  ارديبهشت  ماه  سال  ۸۵ ادامه  دارد.
اين  مسئول  با تأكيد بر اينكه  دانش آموزان  براي  ثبت  نام  در اين  كلاس ها و دريافت  كارت  ورود به  جلسه  مي توانند به  دفتر مدرسه  مراجعه كنند، افزود: محل اين  آزمون  هماهنگ ، از طرف  مسئولان  روبوكاپ  هر منطقه  به  دانش آموزان  اعلام مي شود.
كلاته  تصريح  كرد: نيمي از دانش آموزاني  كه  در مرحله  اول  مسابقات  شركت كرده اند به  مرحله  دوم  راه  مي يابند.آزمون  مرحله  دوم  نيز اواخر ارديبهشت ماه  برگزار مي شود.
وي  به  اهداف  برگزاري  اين  مسابقات  در آموزش  و پرورش  شهر تهران  اشاره كرد و گفت : استفاده  صحيح  از كامپيوتر و به  طبع  آن آشنايي  دانش آموزان  به دانش  روز دنيا از مهمترين  اهداف  برگزاري  مسابقه  روبوكاپ  است .
كلاته  با بيان  اينكه  برنامه  ريزي  كامپيوتري  از بنيادي ترين ، پيچيده ترين  و جذاب ترين  مباحث  دنيا است ، اظهارداشت : دانش آموزان  مي توانند با برنامه ريزي آنچه  را درذهن  دارند بيافرينند و نرم افزارهاي  موجود را باسليقه  خود تغييردهند.

فرماندار پيشين بم:
خانه هاي زلزله زدگان بم نيمه تمام رها مي شود
فرماندار سابق بم با ابراز تاسف نسبت به روند بازسازي بم گفت: وام و كمك بلاعوض تخصيص يافته براي بازسازي منازل زلزله زدگان كافي نبوده و در آينده نزديك شاهد خواهيم بود كه خانه هاي مردم نيمه كاره رها مي شود.
علي محمد رفيع زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر، ضمن اشاره به كندي روند بازسازي شهرستان بم، اظهار داشت: از ۴۰۰۰ واحد تجاري حدود ۲۰۰۰ واحد آن تاكنون احداث شده است و در اين بخش پيشرفت چنداني حاصل نشد.
وي اضافه كرد: از ۲۵ هزار واحد مسكوني موجود در بم نيز تاكنون فقط يك هزار واحد آن ساخته شده است، اين در حالي است كه در روستاها پيشرفت كار ۷۰ تا ۸۰ درصد است.
فرماندار سابق بم، كمبود وام را از نقاط ضعف ساخت و ساز منازل زلزله زدگان عنوان و تصريح كرد: ۱۰ ميليون تومان وام و ۵/۳ ميليون كمك بلاعوض براي احداث منازل اختصاص يافت، اين در حالي است كه با اين مقدار پول نمي توان يك بناي ۱۰۰ متري را تكميل كرد.به گفته رفيع زاده، كمبود بودجه مردم را دلسرد كرده است، لذا پيشنهاد افزايش سقف وام به همراه اهرم تشويقي لازم را داده ايم تا ساخت و سازها از اين بلاتكليفي خارج شوند.وي در ادامه، كمبود سيمان و تعلل مشاوران در تهيه نقشه هاي ساختماني را از ديگر علل كندي روند بازسازي منازل زلزله زدگان عنوان كرد.رفيع زاده، همچنين با اشاره به اينكه پرداخت ماهيانه ۳۰ هزار تومان به زنان سرپرست خانوار كمك قابل توجهي به اين افراد نيست، تصريح كرد: اين خانواده ها بايد با برنامه ريزي مناسب مورد حمايت قرار گيرند تا خودكفا شوند.

دستگيري شكارچيان غيرمجاز پرنده
در البرز غربي و جنوبي
دو گروه شكارچي غير مجاز پرنده در مناطق جاده چالوس ، اشتهارد و محمدشهر كرج دستگير شدند. رييس اداره حفاظت محيط زيست كرج با اعلام اين خبر به خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر در كرج گفت : گشت سيار اين اداره طي دو روز گذشته در حين كنترل و نظارت بر مناطق آزاد حوزه استحفاظي دو گروه شكارچي غيرمجاز پرنده را توقيف و ادوات شكار آنان را ضبط كرد.نوذر حق شناس افزود: همچنين ماموران گارد اجرايي محيط باني سد اميركبير ضمن گشت و كنترل در منطقه حفاظت شده البرزغربي يك گروه شكارچي غيرمجاز را دستگير و لاشه چند قطعه پرنده را از آنها كشف كردند.وي خاطرنشان كرد : اين افراد علي رغم اعلام اداره محيط زيست كرج مبني بر ممنوعيت شكار پرندگان حتي با مجوز اين اداره به دليل احتمال ابتلاء پرندگان به آنفلوانزاي مرغي ، اقدام به شكار پرنده كرده بودند.
رييس اداره حفاظت محيط زيست كرج تصريح كرد : همانگونه كه پيش از اين نيز اعلام شده بود به منظور جلوگيري از شيوع بيماري آنفلوانزاي مرغي هرگونه شكار، صيد و زنده گيري پرندگان در مناطق آبي و تالابي سراسر استان تهران ممنوع است.

برنامه جديد يونيسف و سازمان ملل
براي حمايت از كودكان در برابر ايدز
گروه اجتماعي: يونيسف و برنامه ايدز سازمان ملل بسيج همگاني را براي كمك به ميليون ها كودك متاثر از اچ آي وي ايدز راه اندازي كردند.
براساس گزارش سازمان ملل تنها كمتر از ۵ درصد از كودكان اچ آي وي مثبت از درمان هاي پزشكي بهره مندند و ميليون ها كودكي كه پدر و مادر خود را در اثر اين بيماري از دست داده اند از حمايت هاي لازم بي بهره اند.
يونيسف معتقد است كودكان متاثر از ايدز «نيمه پنهان» ايدز مي باشند، چراكه آنها نه تنها از ديده سياستگذاري هاي جهاني و كشوري در زمينه ايدز پنهان مانده اند بلكه به دليل شمار بالاي قربانيان اين بيماري، آنها از دسترسي به ابتدايي ترين خدمات پيشگيري و درمان نيز محروم اند.
در روز آغاز به كار رسمي بسيج «متحد براي كودكان _ متحد عليه ايدز» در دبيرخانه سازمان ملل و با حضور دبيركل سازمان ملل، كوفي عنان، مدير اجرايي يونيسف، آن ونمن و مدير اجرايي برنامه ايدز سازمان ملل، پيتر پايت متذكر شدند كه در هر دقيقه:
* يك كودك از بيماري هاي مرتبط با ايدز جان خود را از دست مي دهد.
* يك كودك به ويروس اچ آي وي مبتلا مي شود.
* چهار جوان بين ۱۵ تا ۲۴ سال به ويروس اچ آي وي مبتلا مي شوند.
به علاوه تاكنون حدود ۱۵ميليون كودك حداقل يكي از والدين خود را به دليل ايدز از دست داده اند. با اين حال كمتر از ۱۰ درصد اين كودكان آسيب ديده از ايدز از حمايت و خدمات اجتماعي بهره مندند.
بسيج همگاني كودكان و ايدز با هدف انجام اقدامات مناسب براي كودكان طبق اهداف بين المللي توافق شده در چهار حوزه زير فعال خواهد بود:
* پيشگيري از انتقال از مادر به فرزند: اكثريت نيم ميليون كودك زير ۱۵ سال كه هرساله به دليل بيماري هاي مرتبط با ايدز جان خود را از دست مي دهند، از طريق انتقال ويروس از مادر به فرزند مبتلا شده اند. اين بسيج قصد دارد تا پايان ،۲۰۱۰ داروها و خدمات پيشگيري از انتقال ويروس از مادر را دراختيار ۸۰ درصد زنان محتاج به اين خدمات قرار دهد. اكنون كمتر از ۱۰ درصد اين زنان به چنين خدماتي دسترسي دارند.
* درمان كودكان: كمتر از ۵ درصد كودكان اچ آي وي مثبت به اين درمان ها دسترسي دارند و تنها يك درصد از كودكان متولدشده از مادران اچ آي وي مثبت به كوتريموكسازول كه يك آنتي بيوتيك ارزان و موثر در پيشگيري از عفونت در اين كودكان است، دسترسي دارند.
* پيشگيري: نوجوانان و جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله تقريبا نيمي از جمعيت مبتلايان جديد ايدز را تشكيل مي دهند. اما اكثريت اين جوانان به اطلاعات، مهارت ها و خدمات لازم براي مراقبت در برابر اچ آي وي دسترسي ندارند. اين بسيج قصد دارد تا سال ۲۰۱۰ جمعيت جوانان مبتلا با ايدز را تا ۲۵ درصد كاهش دهد.
* مراقبت و حمايت از كودكان متاثر از ايدز: طبق تخمين ها تا سال ،۲۰۱۰ تنها در آفريقا ۱۸ ميليون كودك حداقل يكي از والدين خود را به دليل ايدز از دست داده اند. قبل از مرگ والدين، كودكان به ويژه دختران بايد يكي از وظايف آنها را مانند مراقبت از افراد بيمار، مراقبت از خواهر و برادر كوچكتر، كسب درآمد براي هزينه بيماري و تهيه غذا به عهده بگيرند.
يونيسف معتقد است كودكان بايد در راس مبارزه عليه ايدز قرار بگيرند. طبق آمار برنامه ايدز سازمان ملل، براي مقابله با ايدز در سه سال آينده ۵۵ ميليارد دلار بودجه لازم است كه ۲۲ ميليارد دلار آن براي مبارزه در سال ۲۰۰۸ خواهد بود.
هم اكنون براي سال هاي ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ ۱۸ميليارد دلار كمبود بودجه وجود دارد. بودجه مقابله با ايدز نه تنها بايد افزايش يابد، بلكه بخش قابل توجهي از آن بايد صرف رسيدگي به كودكان متاثر از بيماري شود.

دانش آموزان استثنايي واجد شرايط مي توانند
در مدارس عادي تحصيل كنند
گروه علمي فرهنگي: معاون  مديريت  آموزش  و پرورش  استثنايي  شهرستان هاي  استان  تهران  گفت : دانش آموزان  استثنايي  واجد شرايط شهرستان هاي  استان  تهران  با استفاده  از روش  آموزشي  تلفيقي  مي توانند در مدارس  عادي  تحصيل  كنند.
محسن  شاه علي  روز دوشنبه  در گفت  و گو با ايرنا، مركز استان تهران  افزود: درسال  تحصيلي  جديد از بين  پنج هزار و ۶۰۰ دانش آموز استثنايي ، ۳۲۰ نفر به عنوان  دانش آموز استثنايي  واجد شرايط در شهرستان هاي  استان  تهران شناخته  و در مدارس  عادي  مشغول  تحصيل  شدند.
وي  با اشاره  به  اينكه  دانش آموزان  استثنايي  واجد شرايط با استفاده  از روش  آموزش  تلفيقي  به تحصيل  مي پردازند، گفت : در روش  آموزش  تلفيقي  دانش آموزان  استثنايي  در مدارس  عادي  (همراه  با دانش آموزان  عادي ) باهمكاري  معلمان  رابط كه  از سوي  مديريت  و ادارات  آموزش  و پرورش  استان  تهران  تعيين  مي شود، به تحصيل  مي پردازند.
شاه  علي  افزود: دانش آموزان  واجد شرايط شامل  گروه هاي  ناشنوا و كم شنوا، نابينا و كم بينا، كم توان  ذهني  و معلولان  جسمي و حركتي  است .
وي  درخصوص  نحوه  جايگزيني  اين  دسته  از دانش آموزان  در مدارس  عادي  گفت : دانش آموزاني  كه  بعداز اجراي  طرح  سنجش  عمومي توسط كارشناسان  و متخصصان  امر در زمينه هاي  بينايي ، شنوايي  و استعداد تحصيلي  به  پايگاه  تخصصي  ارجاع  داده شدند، در صورت  نداشتن  مشكل  براي  تحصيل ، به  مدارس  عادي  فرستاده  مي شوند.
شاه علي  افزود: در صورتي  كه  پايگاه  تخصصي  سنجش ، تشخيص  داد دانش آموزي  مشكلات  شنوايي  و بينايي  داشته  اما توان  تحصيل  در مدارس  عادي  را داراست ، باتأييد اين  پايگاه  و ارجاع  به  مديريت  استثنايي  شهرستان هاي  تهران  به  عنوان دانش آموز سيستم آموزش  تلفيقي  به  مراكز آموزش  عادي  معرفي  شده  تا در نزديك ترين  مدرسه  محل سكونت  دانش آموز ثبت نام  در مدارس  عادي  صورت  گيرد.اين  مسئول  درتوضيح  معلمان  رابط سيستم  آموزش  تلفيقي  اظهار داشت : به  ازاي  هر دانش آموز استثنايي ، معلم  رابط كه  از سوي  مديريت  آموزش  و پرورش  استثنايي شهرستان هاي  معرفي  شده ، موظف  است  چهار ساعت  در هفته  به  مدارس  عادي  كه دانش آموزان  استثنايي  در آن تحصيل  مي كند، مراجعه  كند.وي افزود: معلم  رابط بايد راهنمايي هاي  لازم  را درخصوص  مشكل خاص  دانش آموز به  گروه هاي  درگير با دانش آموز ارائه  دهد.
شاه علي  باتأكيد براينكه  سعي  ما بر آن است  تا سال  ۲۰۱۵ ميلادي ، آموزش دانش آموزان  استثنايي  واجد شرايط در مدارس  عادي  گسترش  يابد، اظهار داشت : برخي  از والدين  دانش آموزان  مدارس  عادي  از وجود دانش آموزان  استثنايي  دركلاس  درس  فرزندانشان  ناراضي  هستند.
وي  خاطرنشان  كرد: والدين  دانش  آموزان  عادي  بايد بدانند كه  دانش آموزان  استثنايي  به  عنوان  انسان  بايد از امكانات  اجتماعي  و مواهب  طبيعي  برخوردارشوند، چرا كه  استفاده  از مواهب  طبيعي ، حق  آنها است .

۱۷۰ مدرسه تهران نيازمند تخريب و بازسازي هستند
005925.jpg
گروه علمي فرهنگي: رئيس  سازمان  آموزش و پرورش  شهرستان هاي  تهران  گفت : تاكنون  براي  ساخت  وساز، تخريب  و بازسازي  مدارس  بالاي  ۴۰ سال  شهرستان هاي  تهران  به  دليل  مشكلات اعتباري  اقدامي انجام  نشده  است .
اميرعلي  محبي  روز دوشنبه  درگفت وگو با ايرنا افزود:بودجه هاي  سازمان  شامل  دو بخش  عمراني  و جاري  است  كه  بودجه جاري  در اختيار سازمان  آموزش  و پرورش  شهرستان هاي  تهران  قرار دارد.وي  تأكيد كرد: بودجه هاي  جاري  دراختيار سازمان ، صرف  هزينه هاي  آب ، برق ، تلفن ، تعميرات  و غيره  مي شود.محبي  بااشاره  به  بودجه هاي  عمراني  گفت : بودجه هاي  عمراني  شامل  هزينه هاي ساخت  و ساز، مقاوم سازي  و بهسازي  مدارس  است  كه  تخصيص  اعتبار دراين  زمينه بر عهده  سازمان  نوسازي  مدارس  است .وي  باتأكيد براينكه  نوسازي  مدارس  برعهده  سازمان  مستقلي  غير از سازمان آموزش  و پرورش  شهرستان هاي  تهران  است ، اظهارداشت : تعداد مدارس  بالاي  ۴۰ سال شهرستان هاي  تهران  به  ۱۷۰ باب  مي رسد و علي رغم  اعلام  سازمان  آموزش  و پرورش شهرستان هاي  تهران  مبني  بر تخريب  و بازسازي  آنها تاكنون  دراين  خصوص  اقدامي انجام  نشده  است .اين  مسئول  يادآورشد: سازمان  نوسازي  مدارس  هر ساله  مدارس  جديدي  ساخته و در تعميرات  اساسي  مدارس  نقش  بسيار خوبي  ايفا كرده  است .
محبي  افزود: متاسفانه  سازمان  نوسازي  مدارس  علي رغم  فعاليت هاي  مثبت  درزمينه  تعميرات  اساسي  مدارس  و ساخت  مدارس  جديد، اعتباري  براي  بازسازي  و يامقاوم سازي  مدارس  تأمين نكرده است .

اساسنامه جديد مجمع روحانيون مبارز تصويب شد
مهر:محمدعلي رحماني عضو ارشد مجمع روحانيون مبارز، از تصويب اساسنامه جديد اين حزب در آخرين نشست اعضاي آن خبر داد.رحماني با بيان اين مطلب گفت: جلسه يكشنبه شب مجمع روحانيون مبارز با حضور اكثريت اعضا برگزار و كار اصلاح بخش هايي از اساسنامه اين تشكل روحاني و سياسي به پايان رسيد.
عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز گفت: تغييرات اساسنامه مجمع كه به ضرورت تحولات و شرايط جديد صورت گرفت، جزيي بود و چارچوب اساسنامه دستخوش تجديدنظر نشده است. رحماني افزود: اصلاح اساسنامه احزاب، اصلاح آئين نامه هاي اجرايي آن را درپي دارد كه اميدواريم اين تغييرات نيز تا ۳ماه آينده انجام شود. وي تصريح كرد كه تصويب اساسنامه جديد مجمع روحانيون مبارز، آغاز فصل جديدي از فعاليت هاي اين حزب در عرصه سياسي كشور خواهد بود.

هيأت دولت در سفر به استانها از دادن
وعده  هاي غيرقابل عمل خودداري كند
ايلنا:هيات دولت طي سه هفته آينده و پس از ماه رمضان، با سفر به استان خراسان تصميمات اتخاذشده درمورد مشكلات اين بخش را اجرايي مي كند.موسي قرباني نماينده قائنات با اعلام اين مطلب گفت:در حال حاضركارهاي مقدماتي براي سفر هيات دولت به استان خراسان درحال انجام است.وي گفت: در شرايط فعلي جلسات چهارجانبه اي با وزرا، نمايندگان مجلس ، دستگاه هاي اجرايي، سازمان مديريت و نهاد رياست جمهوري به منظور بررسي مشكلات موجود در استان در حال انجام است كه نتايج گزارش اين جلسات طي جلسه ديگري در معاونت اجرايي رياست جمهوري و پس از آن در نشستي با داودي، معاون اول رئيس جمهوري بررسي خواهد شد.
نماينده قائنات ادامه داد:در جلسه نهايي با حضور كليه وزراي دولت جمع بندي اين جلسات صورت مي گيرد و تصميمات نهايي اجرا خواهد شد.
عضو فراكسيون اصولگرايان درمجلس هفتم خاطر نشان كرد: تأكيد ما در راستاي سفر هيات دولت به استان ها اين بوده كه با توجه به امكانات خود وعده دهند و از دادن وعده هاي غير قابل عمل خودداري كنند.

كروبي: اجماع اصلاح طلبان بدون رفع
اختلافات فعلي ممكن نيست
ايسنا:مهدي كروبي، دبيركل حزب اعتماد ملي، درارتباط با فعاليت هاي اين حزب گفت: «اين حزب درحال حاضر فعاليت هاي خود را انجام مي دهد و بعد از ماه رمضان فعاليت هايش بيشتر مي شود.» دبيركل حزب اعتماد ملي در ادامه در ارتباط با اظهارنظرهاي اخيرش درمورد عدم اجماع اصلاح طلبان گفت: «من به دوستان اصلاح طلب مي گويم ما داراي اختلافاتي هستيم و تا زمانيكه اين اختلافات رفع نشود اجماع امكان پذير نيست به همين خاطر پيشنهاد كردم سه- چهار تن از كساني كه بدنبال اين قضيه هستند بيايند و در اين ارتباط اظهارنظر كنند.»

انجمن اسلامي دانشكده روانشناسي دانشگاه علامه
از طيف علامه دفتر تحكيم جدا شد
مهر: انجمن اسلامي دانشكده روانشناسي دانشگاه علامه طباطبايي با صدور نامه اي سرگشاده خطاب به شوراي مركزي انجمن اسلامي اين دانشگاه، خروج خود را از طيف علامه دفتر تحكيم اعلام كرد.
در اين نامه سرگشاده آمده است : انجمن اسلامي دانشكده روانشناسي و علوم تربيتي دانشگاه علامه طباطبايي اعلام مي  دارد در طول زمان گذشته و پس از انتخابات اخير انجمن اسلامي دانشگاه، شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشگاه علامه طباطبايي، ما را تحت فشار فراوان قرار دادند و در اين مدت از هيچ كارشكني فروگذار نكردند كه با درايت و توكل به خدا ما هيچ  گاه در مقابل تهديدها و كژروي  هاي شوراي مركزي دانشگاه تسليم نشده و نخواهيم شد.
انجمن اسلامي دانشكده روانشناسي و علوم تربيتي دانشگاه علامه طباطبايي در پايان نامه سرگشاده خود تاكيد كرد: با توجه به عدم توجه شوراي مركزي به اصول اساسي سابق  الذكر در شوراي مركزي و علاوه بر آن توهين مكرر آن شورا به استاد گرانقدر و رياست محترم دانشگاه علامه طباطبايي، جلسات آن شورا را به رسميت نشناخته و تا مشخص شدن اهداف آتي آن شورا در جلسات آن شركت نخواهيم كرد.

نامه ۱۰۰ نماينده به رئيس جمهور تكذيب شد
فارس:اعضاي هيات رئيسه و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي خبر تهيه و ارسال نامه ۱۰۰ نماينده به رئيس جمهور را كذب محض خواندند.
برخي خبرگزاريها روز يكشنبه خبري منتشر كردند كه در مطبوعات هم انعكاس يافت، ۱۰۰ نماينده مجلس شوراي اسلامي در نامه اي به رئيس جمهور به وي درمورد رايزني با مجلس قبل از معرفي چهار وزير خود و همچنين لزوم توجه به نظرات مجلس هشدار داده بودند. هوشنگ حميدي نماينده مردم سنندج خبر منتشره درخصوص نامه ۱۰۰ نماينده به رئيس جمهور به نقل از وي را تحريف شده خواند.
حميدرضا حاجي بابايي عضو هيات رئيسه مجلس نيز در گفتگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس گفت: به عنوان يك نماينده و به عنوان عضو هيات رئيسه مجلس از نامه صد نماينده به رئيس جمهور بي خبرم.

ادامه مسير راهپيمايي ۱۳ آبان
به سمت سفارت انگليس به تصويب نرسيد
مهر: معاون فرهنگي بسيج دانشجويي استان تهران با اعلام اينكه راهپيمايي ۱۳ آبان از مسير لانه جاسوسي سابق آمريكا تا لانه جاسوسي انگليس به تصويب نرسيد، گفت: اين مراسم همچون سالهاي گذشته در مقابل لانه جاسوسي سابق آمريكا برگزار مي شود.
داوود گودرزي با اعلام اين خبر گفت:در پي جلسات متعددي كه در بسيج دانشجويي و همچنين با شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي برگزار شد، تصميم نهايي بر آن شد كه از ساعت ۹ صبح يازدهم آبان ماه دانشجويان از دانشگاه تهران به سمت لانه جاسوسي سابق آمريكا راهپيمايي كنند.وي افزود:ما به صورت جدي به دنبال اين بوديم كه راهپيمايي از لانه جاسوسي سابق آمريكا تا لانه جاسوسي انگليس را تصويب كنيم، اما به دليل برخي ملاحظات، اين مساله مورد قبول واقع نشد و در نتيجه ما به صورت رسمي تصميمي در اين زمينه اتخاذ نكرديم.

داخلي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |