پنجشنبه ۵ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۳۵ - Oct 27, 2005
جزئيات لايحه بيمه كارگران ساختماني اعلام شد
سرپرست معاونت حقوقي و امور مجلس وزارت رفاه و تامين اجتماعي، با اشاره به تقديم لايحه بيمه كارگران ساختماني به مجلس شوراي اسلامي، هدف از ارسال اين لايحه به مجلس را توسعه عدالت اجتماعي  از طريق تحت پوشش قرار دادن اقشار بيشتري از جامعه عنوان كرد.
دكتر «علي مطوري» ، ديروز در گفت و گو با خبرنگار حوزه رفاه و تامين اجتماعي ايرنا، با اشاره به اينكه اين اقدام، در راستاي تكليف مقرر در قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامين اجتماعي انجام مي گيرد، افزود كه بيمه هاي اجتماعي كارگران ساختماني در كميته رفاه اجتماعي كميسيون اجتماعي مجلس، مورد بررسي قرار گرفته و كليات آن به تصويب رسيده است. وي، مهمترين ويژگي لايحه پيشنهادي را چگونگي شناسايي اين گروه از بيمه شدگان، به لحاظ امكان برقراري مستمري هاي فوت و از كار افتادگي ناشي از كار و استفاده از ساير كمكهاي مقرر قانوني برشمرد.
وي افزود: در ماده يك لايحه پيشنهادي، دارندگان كارت مهارت فني از سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور پس از نام نويسي و اخذ كد ملي، نزد سازمان تامين اجتماعي بيمه خواهند شد.
مطوري گفت: در لايحه جديد، شناسايي بيمه شدگان با در نظر گرفتن تمهيداتي در ماده يك آن، براي سازمان تامين اجتماعي امكان پذير بوده و امكانات لازم براي ارائه خدمات واقعي به بيمه شدگان ساختماني فراهم خواهد شد.
بنا بر گزارش ديگري سرپرست معاونت فني و درآمد سازمان تامين اجتماعي، اعلام كرد: اعتبار آيين نامه فعلي مشاغل سخت و زيان آور، تا زمان تمديد يا تجديد آن به قوت خود باقي است و بيمه شدگان مشمول اين قانون دغدغه اي در اين باره نخواهند داشت.
«فرخ ملك وند» ، در پاسخ به سوالي درباره انقضاي مهلت آيين نامه مشاغل سخت و زيان آور و تكليف مشمولان اين آيين نامه، افزود: سازمان تامين اجتماعي، درباره تهيه پيش نويس تجديد آيين نامه مشاغل سخت و زيان آور جلسات كارشناسي متعدد با وزارت كار و امور اجتماعي، برگزار كرده است.
وي، اظهار اميدواري كرد كه موضوع مورد بحث در آينده نزديك نهايي شود اما تا حصول نتيجه با توجه به اينكه قانون موردنظر داراي مهلت قانوني اجراء نيست، مي توان آن را دائمي تلقي كرد.
به گفته وي، تا زمان تصميم گيري نهايي در زمينه اين موضوع، آيين نامه فعلي قابل اجراء بوده و به قوت خود باقي خواهد ماند.

فجايع طبيعي مرگبار در سال هاي آينده در سراسر جهان افزايش مي يابد
گروه علمي فرهنگي :يك گروه علمي شناخته شده در جهان هشدار داد كه طي ساليان آينده با تسريع روند گرم شدن زمين بايد منتظر وقوع فجايع طبيعي مرگبار بيشتري باشيم. شوراي بين المللي علوم كه مقر آن در پاريس است، با اعلام اين مطلب هشدار داد كه روند گرم شدن زمين بسيار نگران كننده است.
اين گروه علمي همچنين هشدار داد با توجه به رشد سريع جمعيت زمين، بسياري از ساكنان كشورهاي مختلف جهان در معرض خطر هاي گوناگون طبيعي هستند.
در عين حال اين گروه بين المللي پيشنهاد كرد كه يك كميته تحقيقاتي بين المللي جهت اتخاذ سياست هاي كلان براي مقابله با خطرات فجايع طبيعي تشكيل شود.
اين گروه علمي در گزارش سالانه خود كه در چين آن را منتشر كرد اعلام كرد كه در حال حاضر در هر دهه دو هزار و ۸۰۰ فاجعه طبيعي روي مي دهد.بنابراين گزارش، در سال گذشته ميلادي فجايع طبيعي خساراتي بالغ بر ۱۴۰ ميليارد دلار وارد كرده اند.
به گزارش ايسنا، در بخشي از اين گزارش آمده است در سرتاسر جهان مناطق بسيار پر جمعيت در معرض خطرات ناشي از فجايع طبيعي قرار دارند.اين گروه همچنين كمك هاي ناخواسته بشر به شكل گيري اين فجايع طبيعي را نگران كننده عنوان كرد.
در بخش ديگري از نگراني هاي اين گروه آمده است: افزايش گازهاي گلخانه اي در جو زمين مي تواند به تداوم فجايع طبيعي منجر شود .

نحوه برگزاري آزمون زبان كارشناسي ارشد تغيير نمي كند
گروه علمي فرهنگي: معاون آموزشي سازمان سنجش آموزش كشور از منتفي شدن تغييرات احتمالي آزمون زبان مقطع كارشناسي ارشد خبر داد.
دكتر محمدحسين پوركاظمي، در گفت وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران، افزود: در آخرين جلسه كميته برنامه ريزي آزمون كارشناسي ارشد كه با رياست وزير علوم، تحقيقات و فناوري برگزار شد، مقرر شد تا آزمون زبان انگليسي براي مقطع كارشناسي ارشد طبق روال گذشته برگزار شود و ديگر آزمون جداگانه اي نداشته باشد. وي افزود: با اين حال مقرر شد تا تعداد سؤالات اين درس بيشتر و به گونه اي طراحي شود كه سطح زبان داوطلب را به صورت كامل و دقيق بسنجد.
دكتر پوركاظمي در خاتمه اظهار كرد: همچنين ضريب درس زبان در آزمون كارشناسي ارشد نيز افزايش مي يابد.

آزمون جامع فرهنگيان پس از اعلام آمادگي سازمان سنجش برگزار مي شود
گروه علمي فرهنگي: معاون برنامه ريزي و توسعه مديريت وزارت آموزش و پرورش گفت: آزمون جامع فرهنگيان به محض اعلام آمادگي سازمان سنجش و آموزش كشور برگزار مي شود.
به گزارش ايسنا، شهاب الدين غندالي با اعلام اين كه تاخير در برگزاري آزمون جامع فرهنگيان به دليل مشكلات سازمان سنجش پس از جابجايي هاي صورت گرفته از سوي وزير جديد بوده است ، تصريح كرد: آموزش و پرورش آمادگي كامل براي برگزاري آزمون جامع فرهنگيان داشته و هم اكنون منتظر اعلام آمادگي سازمان سنجش است.
به گفته وي، يك ماه تا يك ماه و نيم بعد از اعلام آمادگي سازمان سنجش به تناسب وضعيت معلمان آزمون فوق برگزار مي شود.
وي با اعلام اين كه مراحل اوليه طراحي سؤالات و برگزاري آزمون به پايان رسيده است ، گفت: بر اين اساس فرهنگيان ليسانس معادل ضمن خدمت مي توانند در اين آزمون شركت كنند. معاون برنامه ريزي و توسعه مديريت وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به ادعاي سازمان سنجش مبني بر تاخير در برگزاري آزمون به علت افزايش رشته هاي تحصيلي از سوي آموزش و پرورش گفت: رشته هاي تحصيلي از قبل مشخص بوده و اضافه و كم شدن رشته مطرح نيست. وي ادامه داد: آزمون جامع فرهنگيان چهار جوابي و از واحدهاي تخصصي دوره ليسانس آنها خواهد بود. معاون برنامه ريزي و توسعه مديريت آموزش و پرورش در پايان گفت: معمولا كف امتيازي كه براي اين گونه آزمون ها از سوي وزارت علوم تعيين مي شود بيش از ۵۰ درصد است.

كتاب «فاصله اديان، فاجعه فلسطين» منتشر شد
006099.jpg
«فاصله اديان، فاجعه فلسطين» حاصل تأملات و تجارب دردمندانه و روشنگرانه كشيشي فرانسوي به نام «پدر ميشل لولون» از فاجعه فلسطين و دردي و رنجي است كه وجدان بشري را مي آزارد.
نويسنده پس از شرح چگونگي آشنايي خود با اسلام و پس زدن غبار تبليغات غلطي كه چهره واقعي و صلح طلب اين دين الهي را پنهان كرده بود به ضرورت گفت وگوي بين اديان به ويژه اسلام و مسيحيت براي زدودن چهره بي عدالتي و ظلم و ستمي كه حقيقت را زنداني كرده است مي پردازد.
پدر ميشل لولون فاجعه فلسطين را مصداق يكي از مهم ترين بي عدالتي هاي بشري معرفي مي كند كه نتيجه شكاف، فاصله و عدم گفت وگوي اديان الهي با هم است.
او اشغال فلسطين را با اشغال فرانسه در ۱۹۴۰ مقايسه مي كند و سپس به تحول موضع كليسا در غرب نسبت به فاجعه فلسطين مي پردازد و به نقل از اسقف «گرگور حداد» مي نويسد: «وقتي به چهره فلسطينيان در اردوگاه هاي پناهندگان نگاه مي كنم چهره مسيح را در هنگامي كه در بند بود به خاطر مي آورم.» ميشل لولون در ادامه با اشاره به دوگانگي برخورد مجامع بين المللي نسبت به اين زخم بشري مي نويسد:
براي ما مايه تعجب است كه در اروپا و آمريكا شخصيت ها و انجمن ها به سرعت ضديت با صهيونيسم را محكوم مي كنند درحالي كه در سكوتي چنين درازمدت در برابر جنايات غيرقابل قبولي كه ملت فلسطين قرباني آن است، فرورفته اند.
اين سكوت همدستان جرم، آن قدر شگفت آور و غيرقابل قبول است كه امروزه تاريخ نگاران (حتي مورخان اسرائيل) اعتراف كرده اند كه پيدايش حكومت اسرائيل بين سال هاي ۱۹۴۷ تا ۱۹۴۹ از طريق جنايت عليه صدها هزار فلسطيني، منفجر كردن خانه ها و اردوگاه ها، نابود كردن دارايي ها و ناديده گرفتن حق آنان براي زندگي در سرزميني كه قرن ها متعلق به آنان بوده است، صورت گرفته است.
اين كشيش فرانسوي در پايان كتاب، «فلسطين» را مصداق حقيقتي مي داند كه روزي در پرتو همكاري اديان الهي آزاد خواهد شد. با اميد به فرا رسيدن چنين روزي كه دور نيست، خواندن اين اثر محققانه و نغز را به روشنفكران و عدالت خواهان و حق طلبان توصيه مي كنيم. كتاب در ۱۸۰ صفحه و ۹ بخش با عناويني چون: كليسا و اعلام مواضع، اديان ديگر، ترويج انجيل و گفت وگوي اديان، عبرت هاي تاريخ، تفاوت ها و همگرايي، از عهد قديم تا عهد جديد، اخلاقيات يهوديان و فاجعه فلسطين عرضه شده است.
اين اثر با ترجمه محمدرضا رضوانطلب از سوي نشر اديان در چاپي نفيس با قيمت ۱۳۰۰ تومان به چاپ رسيده است.

تخلف ۱۴ درصد واحدهاي آموزشي تهران
در ستادهاي ثبت نام
گروه علمي فرهنگي: كارشناس  مسئول  ارزيابي  عملكرد و پاسخگويي  به  شكايات  سازمان  آموزش  و پرورش  شهر تهران  گفت : ۱۴ درصد از واحدهاي  آموزشي  تهران  درجريان  ستادهاي ثبت  نام  مرتكب  انواع  تخلفات  ثبت  نامي شدند.
امان  الله  صيادي  روز چهارشنبه  درگفت  و گو با ايرنا مركز استان تهران  افزود: از ۴ هزار و ۲۰۰ واحد آموزشي  بازديد شده ، تعداد ۵۹۲ واحد آموزشي ، يعني  ۱۴ درصد از مدارس  مرتكب  تخلفات  مختلفي  شدند. وي  اظهار داشت : هريك  از مدارس  متخلف ، مرتكب  يكي  از تخلفات  شامل : عدم اطلاع رساني  مناسب  به اوليا، برخورد نامناسب ، ايجاد نارضايتي  و عدم  همكاري با مردم ، عدم  حضور مدير در هنگام  ثبت  نام ، دريافت  كمك هاي  مردمي در هنگام ثبت نام ، دريافت  وجه  بابت  كلاس هاي  فوق  برنامه ، اعمال  شرط معدل  و غيره  شدند.
وي  گفت : طبق  آمار تحليلي  عملكرد ستادهاي  ثبت نام  در بخش  نظارت  بر مدارس شهر تهران  در سال  تحصيلي  جديد، ۸۶ درصد از مديران  مدارس  تهران  در جريان فعاليت  ستادهاي  ثبت  نام  مثبت  عمل  كردند.

برخي اعضاي هيأتهاي تحقيق و تفحص بي انگيزه اند
مهر: سعيد ابوطالب نماينده تهران و عضو كميسيون فرهنگي مجلس مهمترين علت روند كند تحقيق و تفحص را تغييرات در دولت و جابجايي ها دانست و گفت: به همين دليل، برخي تحقيق و تفحص ها موضوعيت خود را از دست داده است. سعيد ابوطالب در مشهد، با اشاره به اينكه همه تحقيق و تفحص هايي كه در كميسيون فرهنگي مجلس تصويب شده، با جديت در حال پيگيري است، افزود: تحقيق و تفحص هاي انجام شده در مجلس معطل نمانده است و كساني كه چنين اعتقادي دارند بايد دلايل خود را در اين زمينه بيان كنند.
نماينده تهران با رد پاسخگو نبودن نهادهاي مسئول مورد تحقيق و تفحص مجلس تصريح كرد: نمايندگاني كه بيان مي كنند نهادها پاسخگو نيستند، از ناتواني خودشان است .
اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس همچنين گفت: ممكن است آنها انگيزه خود را در زمينه فعاليت از دست داده باشند و اين گونه سخن گفتن، بيشتر بهانه گيري است.

تشكيل بسيج دانش آموزي در سه مدرسه اقليت ديني
فارس:فرمانده ناحيه بسيج دانش آموزي تهران بزرگ از تشكيل واحدهاي بسيج دانش آموزي در سه مدرسه اقليت ديني خبر داد. محمد سراج، روز گذشته در كنفرانس مطبوعاتي كه در محل ناحيه بسيج دانش آموزي تهران بزرگ برگزار شد، با اشاره به نقش دانش آموزان بسيجي همچون شهيد فهميده در سال هاي دفاع مقدس، بر ادامه راه آن ها تاكيد كرد و تبيين ضرورت بسيج دانش آموزي و معرفي آن را ماموريت خود و همكارانش در هفته بسيج دانش آموزي برشمرد. فرمانده ناحيه بسيج دانش آموزي تهران بزرگ با تشريح برنامه هاي سال جاري اين سازمان در هفته بسيج دانش آموزي گفت: اين برنامه ها همزمان با روز قدس و با حضور پرشور دانش آموزان بسيجي در راهپيمايي اين روز آغاز مي شود.

عضو مجمع روحانيون مبارز:
خاتمي مسئوليت سياستگذاري را بر عهده دارد
ايسنا: يك عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز موسوي خوئيني ها را از لحاظ اجرايي شخصيت محوري تشكل متبوعش معرفي كرد و افزود: سيدمحمد خاتمي تنها مسوول سياستگذاري اين تشكل روحاني است. محمد رضوي يزدي با تاكيد بر اينكه اصلاح اساسنامه هنوز به تصويب نهايي نرسيده است، گفت: بعد از ارائه پيشنهادات حجت الاسلام  والمسلمين محتشمي پور، اصلاحات اساسنامه نهايي مي شود. وي درباره ي انتخاب شخص سومي به غير از خاتمي و موسوي خوئيني ها اظهار داشت: احتمال انتخاب اين شخص وجود دارد اما قطعا جايگاهش بعد از خاتمي و موسوي خوئيني ها خواهد بود.

سفر معاون اجرايي رئيس جمهوري ايران به پاكستان
ايرنا: مقامهاي پاكستان اعلام كردند كه علي سعيدلو معاون اجرايي رئيس جمهوري اسلامي ايران به پاكستان سفر مي  كند.گفته شده است سعيدلو در اين سفر با ارتشبد مشرف رئيس جمهوري و ديگر مقامهاي اين كشور ديدار و گفت و گو خواهد كرد. وي حامل پيام تاثر مردم و دولت ايران به خاطر زلزله ۱۶ مهرماه و كشته  و مجروح شدن دهها هزار نفر در شمال پاكستان است. گفته شده كه معاون اجرايي رئيس جمهوري ايران از برخي مناطق زلزله زده ديدن خواهد كرد.

معاون امور مجلس معاونت حقوقي
رياست جمهوري منصوب شد
ايسنا: حجت الاسلام  والمسلمين سيداحمد موسوي معاون حقوقي و امور مجلس رئيس  جمهور طي حكمي محمد عظيمي را به سمت معاون امور مجلس اين معاونت برگزيد. در بخشي از اين حكم با اشاره به وظايف معاونت امور مجلس آمده است: با رعايت اصول چهارگانه رياست محترم جمهوري و بهره گيري از نيروهاي توانمند و باتجربه، اميدوارم در انجام وظايف محوله و خدمت به اسلام و ميهن اسلامي موفق باشيد. در اين حكم همچنين از خدمات احمد صفايي فر در اين مسئوليت قدرداني شده است.

دكتر حسيني رئيس گروه مشاوران جوان شهرداري
آريا :دكتر قاليباف طي حكمي دكتر «سيد مجيد حسيني» را به عنوان مشاور امور جوانان و رئيس گروه مشورتي جوانان شهردار تهران منصوب كرد.
در حكم دكتر محمد باقر قاليباف به سيد مجيد حسيني آمده است: با  توجه به سوابق و تجارب جنابعالي در شناخت و ارتباط با مسايل قشر جوان و همچنين با عنايت به اهميت و ضرورت توجه به مسايل و نيازها و بهره گيري از ديدگاه هاي خلاق، تيزبين و آرماني جوانان شايسته ايران، انتظار مي رود ضمن تشكيل گروه مشورتي جوانان با تأكيد بر معيارهاي دين مداري، تخصص و روزآمدي با انتقال مشكلات و دغدغه ها و طرح ايده ها و برنامه هاي آرمانخواه در رابطه با حل مشكلات شهري، زمينه ايجاد تحول ساختاري در مجموعه مديريت شهري آماده گردد و بدين ترتيب، گام هاي بلندي درجهت شناسايي مسايل و حل مشكلات خاص قشر جوان نيز برداشته شود.

لوايح تشكيل ستاد حوادث غيرمترقبه و پليس قضايي رد شد
عضو كميسيون اجتماعي مجلس با اشاره به لايحه تشكيل سازمان حوادث غير مترقبه در كشور كه با مخالفت اكثريت آرا در كميسيون اجتماعي رد شد، گفت: چنين سازماني هرگز تشكيل نخواهد شد.
ابوالقاسم مختاري در گفتگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر افزود: دولت لايحه اي به مجلس ارايه داده بود كه به واسطه آن يك سازمان خاص مسئوليت ساماندهي عواقب ناشي از حوادث غير مترقبه را در كشور برعهده بگيرد كه اين لايحه به دليل بار مالي زياد، به تصويب اعضاي كميسيون اجتماعي مجلس نرسيد.
وي خاطرنشان كرد: براساس قانون برنامه سوم توسعه، تشكيلات دولت نبايد افزايش پيدا كند و چنانچه اين لايحه به تصويب مي رسيد خلاف قانون عمل شده و بر تشكيلات دولتي افزوده مي شد.
مختاري، همچنين در توضيح يكي ديگر از دلايل رد اين لايحه گفت: هم اكنون حوادث غير مترقبه جزئي از وظايف وزارتخانه هاي رفاه، كشور و جمعيت هلال احمر است.عضو كميسيون اجتماعي مجلس، تاكيد كرد: به منظور بررسي اين لايحه در كميسيون اجتماعي، نماينده جمعيت هلال احمر و معاون عمراني وزير كشور نيز حضور داشتند كه نماينده وزارت كشور مخالف تشكيل اين سازمان بود.
بنا بر گزارش ديگري عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي از رد لايحه تشكيل پليس قضايي در كميسيون برنامه و بودجه مجلس خبر داد و گفت: لايحه مذكور تخصصي و كارآمد به نظر نمي رسد.
محمد رضا تابش در گفتگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر افزود: نظرات نماينده دادگستري در ارتباط با اثرات مثبت تشكيل پليس قضايي نتوانست اعضاي كميسيون برنامه و بودجه مجلس را قانع كند و درنهايت، اين لايحه با بررسي بسيار در كميسيون رد شد.
وي گفت:  بررسي لايحه مذكور نشان مي دهد كه پليسي كه مقرر شده بر اساس اين لايحه تشكيل شود، چندان كارآمد نيست و نمي تواند به صورت تخصصي در كشف جرم و دستگيري متهمان فعاليت نمايد.
تابش تصريح كرد: اگرچه فعاليت واحد و سازماني در ارتباط با مسائل قضايي مي توانست بسيار مفيد باشد؛ اما به نظر مي رسد اين پليس نمي تواند چندان حرفه اي عمل كند. بنابراين تشكيل آن تنها بودجه سنگيني را بر دولت تحميل مي كند.

دبيركل سازمان ملل خواستار كمك فوري
به آسيب ديدگان زمين لرزه پاكستان شد
006102.jpg
كوفي  عنان  دبير كل  سازمان  ملل  متحد روز چهارشنبه  از كشورهاي  جهان  خواست  با ارايه  كمك هاي  فوري  به  آسيب ديدگان  زمين لرزه  پاكستان ، از بروز يك  فاجعه  جديد انساني  جلوگيري  كنند.
به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از ژنو، عنان  در كنفرانسي  كه  براي  بررسي  كمك هاي  جهاني  به  زلزله  زندگان  برگزار شد، گفت : هيچكس  توان  جلوگيري  از زمين لرزه  را ندارد، اما قدرت  جلوگيري  از بروز موج  پس  از زمين لرزه  يعني  مرگ  و نااميدي  ناشي  از سرماي  جانفرسا و بيماري  و همچنين  نبود سرپناه ، غذا و آب  را داريم .
در جريان  زلزله  ۶/ ۷ ريشتري  روز شنبه  ۱۶ مهرماه  كه  مناطق  ايالت  سرحد و كشمير تحت  اداره  پاكستان  را در برگرفت ، حدود ۵۴ هزار نفر كشته  و بيش  از ۷۴ هزار نفر ديگر مجروح  شدند.
امدادگران  و گروههاي  نجات ، پزشكان  و بيمارستانهاي  سيار بيش  از ۳۰ كشور خارجي  از جمله  ايران  در مناطق  زلزله  زده  مشغول  كمك  رساني  هستند.

جاعلان كارت هاي معافيت سربازي دستگير شدند
فارس:دو جاعل حرفه اي كه كارت معافيت خدمت سربازي جعل مي كردند دستگير شدند. سرهنگ محمود عباسي رئيس بازرسي و مدير كل پشتيباني معاونت وظيفه عمومي  ناجا با اعلام اين خبر گفت: جاعلان با دريافت ۳۰ ميليون ريال اقدام به جعل كارت معافيت مي كردند.
رئيس بازرسي معاونت وظيفه عمومي ناجا درخصوص روش جاعلان اين باند گفت: اين جاعلان، مشمولاني كه به انحاي مختلف از رفتن به خدمت سربازي امتناع مي كردند را در محافل مختلف شناسايي كرده و با معرفي خود به عنوان كاركنان و مسئولان نظام وظيفه و يا واسطه هاي آنان، متقاضيان كارتهاي معافيت را فريب داده و سپس با دريافت بيش از ۳۰ ميليون ريال براي مشمولان كارت معافيت جعلي صادر مي كردند.
سرهنگ عباسي با اعلام اين مطلب كه در اين رابطه ۱۵ نفر از مرتبطين شناسايي و دستگير شده اند، اضافه كرد: تعدادي اسناد و مدارك و پرونده هاي جعلي مشمولان و نيز تعداد ۷ فقره كارت معافيت صادر شده جعلي كشف شد كه متهمان به همراه مدارك جعل شده تحويل مراجع قضايي شدند.
وي از شهروندان عزيز خواست همواره مراقب افراد سودجو كه با فريب دادن جوانان تحت عنوان دريافت كارت معافيت قصد سوء استفاده از آنان را دارند باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلفي در اين رابطه مراتب را با دفتر نظارت همگاني (۱۹۷) در ميان بگذارند.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |