پنجشنبه ۵ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۳۵ - Oct 27, 2005
ديدار جمعي از جانبازان دفاع مقدس با مقام معظم رهبري
تعدادي از جانبازان هفتاد درصد به بالا و خانواده هاي آنان عصر ديروز در فضايي صميمانه به مدت ۳ ساعت با حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار و گفتگو كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي در اين مراسم در سخناني اين مراسم را ديداري نمادين به منظور تكريم مجموعه جانبازان و خانواده هاي آنان بيان و تاكيد كردند: اين ديدار بدين معناست كه ارادت به قشر جانباز و تكريم آنان بايد همواره به عنوان يك اصل ثابت در نظام جمهوري اسلامي ايران باقي بماند.
ايشان از جانبازان به عنوان شهداي زنده و برادران شهدا ياد كردند و افزودند: پرونده كار، تلاش و جهاد شهدا با شهادت آنان بسته شده است اما اين پرونده براي جانبازان همچنان باز است و چنانچه جانباز در اين دوران حدود الهي را رعايت نمايد به واسطه صبر در برابر رنج، سختي و مشكلات جانبازي، پاداش عظيم الهي نصيب وي خواهد شد.
مقام معظم رهبري با يادآوري وظايف همه آحاد مردم به ويژه مسئولان در قبال جانبازان، اجر و ثواب همسران جانبازان را نيز بسيار بالا دانستند و افزودند: من لازم مي دانم از همسران جانبازان كه به صورت داوطلبانه خود را شريك رنج و سختي  هاي جانبازان كردند، تشكر نمايم.ايشان همچنين خطاب به فرزندان جانبازان تاكيد كردند: شما بايد به اينكه فرزند فردي مي باشيد كه سلامت و جواني خود را براي آرمانهاي بلند الهي فدا كرد، افتخار كنيد.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: خانواده هاي شهدا، ايثارگران و بخش عظيمي از ملت ايران، برخلاف دنياطلبان پرمدعا در دوران سختي و جنگ به مصاف دشمن رفتند و نگذاشتند شرف و ناموس ملت ايران لگدمال شود لذا بايد قدر اين قشر عظيم جامعه را دانست.
در پايان اين ديدار نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حضرت آيت الله خامنه اي اقامه شد و سپس حاضران روزه خود را به همراه رهبر معظم انقلاب اسلامي افطار كردند.

نهادها، احزاب و گروهها و شخصيتهاي سياسي مردم را به شركت در راهپيمايي فراخواندند
فردا، راهپيمايي روز قدس
رئيس جمهور: امروز ملت فلسطين به نمايندگي از امت اسلام
در مقابل نظام سلطه ايستاده است
006123.jpg
006129.jpg
006132.jpg
گروه سياسي: نهادها، سازمان ها، تشكل ها و احزاب كشور، روز گذشته با انتشار اطلاعيه هاي جداگانه اي، مردم را به شركت فعال و حضور پرشور در راهپيمايي روز جهاني قدس دعوت كردند.
شوراي نگهبان با صدور اطلاعيه اي، مردم شريف و مسلمان را به حضور گسترده در راهپيمايي روز قدس فراخواند.
شوراي نگهبان در قسمتي از اطلاعيه خود ضمن دعوت از مردم براي شركت در راهپيمايي روز قدس آورده است:
روز قدس روز اعلام انزجار جهاني از ظلم و ستم و روز جهاني عدالت خواهي است. روز قدرت نمايي امت اسلامي است.
روز قدس، روزي است كه آزادي خواهان جهان بي اعتمادي خود را نسبت به مدعيان دروغين دموكراسي ابراز مي كنند.
جامعه روحانيت مبارز نيز در اطلاعيه اي ضمن گرامي داشت ياد و خاطره شهداي راه نجات قدس شريف و تكريم پاسداشت قيام انتفاضه مردم مظلوم فلسطين از عموم ملت هاي اسلامي به ويژه ملت مسلمان ايران خواست تا با بزرگداشت و برگزاري هرچه باشكوه تر روز قدس، ضمن پاسداري از يادگار و ميراث ارزشمند خميني بزرگ (ره) و لبيك به دعوت رهبر معظم انقلاب و اعلام مجدد پشتيباني خود از ملت مظلوم فلسطين، زمينه وحدت جهاني عليه استكبار را فراهم نمايند.
سازمان تبليغات اسلامي، خانه كشاورز، جهاد دانشگاهي، جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي، فراكسيون وفاق و كارآمدي مجلس شوراي اسلامي، شوراي اجرايي اتحاديه دانشجويان جهان اسلام، مجمع تقريب مذهب اسلامي، جمعيت حاميان آزادي قدس شريف، مجمع جانبازان انقلاب اسلامي، جمعيت زنان جمهوري اسلامي، خانه كارگر جمهوري اسلامي، انجمن همبستگي با زنان فلسطين وزارت علوم، تحقيقات و فن آوري با صدور بيانيه هايي جداگانه از همه مردم مسلمان و قهرمان پرور براي حضور گسترده در راهپيمايي روز جهاني قدس دعوت كردند تا بدين وسيله خشم و انزجار خود را عليه رژيم غاصب صهيونيستي به نمايش گذارند.
مسيرهاي راهپيمايي روز جهاني قدس در تهران
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي  مسير هاي راهپيمايي روز جهاني قدس را اعلام كرد.
در اين اطلاعيه از مردم شريف خداجو و هميشه در صحنه ايران اسلامي دعوت شده در راهپيمايي روز جهاني قدس كه جمعه ششم آبان ماه همزمان در تهران و سراسر ميهن اسلامي به سمت محل هاي برگزاري نماز جمعه برگزار مي شود شركت كنند و ضمن حمايت از ادامه فعاليت هاي هسته اي صلح آميز كشورمان با فريادهاي پرخروش مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل يك بار ديگر نفرت و انزجار خود را از استكبار جهاني و صهيونيسم بين المللي اعلام كنند.
در اين اطلاعيه مسيرهاي راهپيمايي روز جهاني قدس در تهران به اين شرح اعلام شده است:
مسير شماره ۱: مسجد امام حسين (ع)-ميدان امام حسين(ع)-خيابان انقلاب- دانشگاه تهران
مسير شماره ۲: مسجد جامع ابوذر- ميدان ابوذر- خيابان ابوذر- خيابان قلعه مرغي- خيابان قزوين-خيابان كارگر- ميدان انقلاب- خيابان انقلاب-دانشگاه تهران
مسير شماره ۳: مسجد دارالسلام- ميدان منيريه- خيابان وليعصر- خيابان انقلاب- دانشگاه تهران
ميسر شماره ۴: مسجد امام زمان- تقاطع خيابان بهبودي- خيابان آزادي- ميدان انقلاب- خيابان انقلاب- دانشگاه تهران
مسير شماره ۵: مسجد نور- ميدان جهاد(فاطمي)- خيابان دكتر فاطمي- خيابان ولي عصر- خيابان انقلاب- دانشگاه تهران
مسير شماره ۶: مسجد حضرت ابوالفضل(ع)- ميدان توحيد- خيابان توحيد- خيابان آزادي- ميدان انقلاب- خيابان انقلاب- دانشگاه تهران
مسير شماره ۷: مسجدالجواد-ميدان هفتم تير- خيابان كريم خان- ميدان ولي عصر- خيابان وليعصر- خيابان انقلاب- دانشگاه تهران
بر اساس اطلاعيه شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي، شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه، مردم نمازگزار و روزه دار را از ميادين اصلي شهر به سوي مبادي مسيرهاي راهپيمايي انتقال خواهند داد.
سرنوشت ما با سرنوشت فلسطين گره خورده است
با فرارسيدن روز جهاني قدس بسياري از فعالان سياسي و اجتماعي با فراخواندن مردم براي حمايت از ملت فلسطين به انتقاد از روش هاي سازشكارانه برخي از دولت هاي مسلمان در برخورد با مساله فلسطين پرداختند.
دبير مجمع نيروهاي خط امام (ره) تاكيد كرد: مباني فرهنگي و منطقي حمايت از ملت مظلوم فلسطين بايد روز به روز در كشور ما و در بين احزاب و مردم تقويت شود؛ زيرا سرنوشت ما به سرنوشت اين ملت وابسته است.
حجت الاسلام والمسلمين سيد هادي خامنه اي يادآور شد: مساله فلسطين از مسايل رده اولي بوده كه از سال ۱۳۴۱ و ،۱۳۴۲ حضرت امام (ره) به عنوان يكي از موضوعات اصلي انقلاب اسلامي ايران مطرح كردند و ايجاد اين موج در آن سالها باعث شد اكثريت مردم ايران كه هنوز با مساله فلسطين و اشغالگران صهيونيست اين منطقه آ شنايي نداشتند، با قضيه آشنا شوند.
به گفته وي حتي اگر چندان اعتقاد و اعتمادي به حقانيت ملت فلسطين نداشته باشيم بايد توجه كنيم كه شرايط ما در جغرافياي جهان اسلام به گونه اي است كه به شدت با سرنوشت ملت فلسطين مرتبط است.
اعلام روز قدس، انتقاد از روش هاي سازشكارانه بود
حشمت الله فلاحت پيشه، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز در بيان اهميت روز قدس در وضعيت كنوني اظهارداشت: در اوضاع فعلي باوجود عقب نشيني رژيم صهيونيستي از غزه هنوز شاهد حملات سازماندهي شده گروه هاي تروريستي در فلسطين هستيم و به نظر مي رسد تا تكليف موضوعات اساسي اين سرزمين روشن نشود، همچنان شاهد بحران در خاورميانه هستيم.
وي با تشريح مسايل اساسي درمورد مساله فلسطين، افزود: اولين مشكل فلسطين، موجوديت اين كشور است. رژيم صهيونيستي هنوز اين مساله را نپذيرفته و زماني هم كه بوش به دليل مصلحت ها بحث دولت فلسطين را مطرح كرد بازهم با هجمه سنگيني از سوي جامعه يهودي مواجه شد.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، مشخص شدن وضعيت بيت المقدس را نيز از ديگر موضوعات مورد چالش بين فلسطينيان و رژيم اسراييل عنوان كرد.
وي افزود: يهوديان مي خواهند ازنظر تاريخي، صوري و فيزيكي بيت المقدس را تغيير دهند و متاسفانه برخي از كشورهاي اسلامي و اروپايي نيز برخلاف قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد اين موضوع را پذيرفتند.
وي افزود: راهپيمايي روز قدس باتوجه به شرايط موجود، عاملي براي حساس شدن مسلمانان جهان به مساله فلسطين و پاك نشدن آن از اذهان مسلمان است.
«محسن يحيوي» ديگر نماينده مجلس شوراي اسلامي نيز حمايت مردم ايران از مردم فلسطين را يك حمايت سياسي براي برانگيختن احساسات مسلمانان دنيا عنوان كرد.
اين نماينده مجلس در بيان اهميت روز قدس گفت: ملت ايران با برگزاري راهپيمايي روز قدس ثابت خواهند كرد كه مردم فلسطين را تنها نگذاشته اند.
وي افزود: درحالي كه مردم فلسطين شاهد سازش برخي از دولت هاي اسلامي با رژيم اسراييل هستند، مردم ايران در تلاشند پيام مظلوميت فلسطين را به دنيا برسانند.
مساله فلسطين در بين مسلمانان زنده است
حسين نجابت عضو كميسيون انرژي گفت: سال هاست كه امپراطوري رسانه اي كه دراختيار صهيونيست هاست سعي مي كند كه حادثه روز قدس را به عنوان خبر اصلي خود در رسانه ها منعكس نكنند، لذا بايد درجهت مخالف اين اقدام آنها عمل كنيم و مسلمانان بايد سعي خود را در اين راستا بيشتر كنند تا راهپيمايي روز قدس تاثير خود را داشته باشد.
وي به مواضع كشورهاي عربي و اسلامي اشاره و تصريح كرد: بسياري از دولت هاي عربي متاسفانه از خود استقلال راي نشان نمي دهند و اگر نبود مقاومت حماس و جهاد اسلامي، آنها مي توانستند وارد معامله شوند و اساس مساله قدس را ناديده بگيرند؛ اما مقاومت هاي مردمي آنها را مجبور مي كند كه به تفاهم كامل با اسراييل نرسند.
نجابت درمورد سير صعودي يا نزولي بودن حمايت از فلسطين در يك سال گذشته، گفت: اين مساله دقيقا قابل ارزيابي نيست، چراكه شاخص هايي براي اين امر وجود ندارد. اما مساله فلسطين در بين مسلمانان زنده است و ادامه اين امر بستگي دارد به اين كه نيروهاي فعال چگونه عمل كنند و آ مريكا و اسراييل و طرفداران آنها در مقابل چگونه برخورد نمايند.
روز قدس صف آرايي
بين كفر و اسلام و ظالم و مظلوم است
حجت الاسلام علي عسكري نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي نيز تصريح كرد: باتوجه به آن كه سران اسراييل غاصب طرح خاورميانه بزرگ آمريكا را درسر مي پرورانند لذا امروز از هر روز ديگر براي مسلمانان و جهان اسلام مقابله با اسراييل ضروري تر و حياتي تر مي شود و مي توان گفت روز قدس صف آرايي بين كفر و اسلام و ظالم و مظلوم است. لذا روز قدس روز تعيين كننده اي است.
نماينده مردم مشهد به موضع گيري هاي كشورهاي عربي و اسلامي در چند سال گذشته درقبال فلسطين اشاره كرد و گفت: همه تلاش آمريكا و اسراييل اين است كه سران كشورها و دولت هاي اسلامي را منفعل كند. تصور مي شود كه تقسيم  بندي صورت گرفته كه آمريكا و اسراييل قصد دارند دولت هاي مزاحم خود را به نوعي از ميان بردارد. در اين راستا درصدد حذف دولت هايي مثل ايران و سوريه است. ولي ملت ها باتوجه به آگاهي كه برايشان حاصل شده و باتوجه به شاهدبودن رفتارهاي ظالمانه آمريكا و اسراييل مانع تحقق ايده هاي قدرت طلبانه و ظالمانه آمريكا و اسراييل شده اند.
سازمان عقيدتي سياسي نيروي انتظامي، جمعيت اسلامي پرستاران ايران، ستاد برگزاري نماز جمعه تهران نيز با آرزوي قبولي طاعات و عبادات روزه داران عزيز بالاخص در شبهاي قدر از عموم مردم آزادانديش دعوت مي كند با حضور گسترده در مراسم راهپيمايي روز قدس و نماز جمعه اين هفته وحدت و انسجام خود را به عموم جهانيان نشان داده و با ملت مظلوم فلسطين اعلام همدردي نماييد.
نماز جمعه اين هفته به امامت آيت الله هاشمي رفسنجاني اقامه مي شود و سخنران پيش از خطبه ها حجت الاسلام والمسلمين جناب آقاي ناطق نوري عضو محترم مجمع تشخيص مصلحت نظام مي باشد.

واكنش سخنگوي وزارت امور خارجه
به ادعاهاي بوش عليه ايران
ايسنا: رئيس جمهور آمريكا بار ديگر در ادعايي بي اساس ايران و سوريه را به حمايت از تروريسم متهم كرد.جورج بوش، رئيس جمهور آمريكا طي سخنراني در پايگاه نيروي هوايي بولينگ مدعي شد: كشورهاي حامي تروريسم نظير سوريه و ايران سابقه اي طولاني در همكاري با تروريست ها دارند و شايسته ي صبر از سوي خانواده هاي قربانيان ترور نيستند.بر اساس اين گزارش، جورج بوش اقدام سازمان ملل براي مجازات سوريه به جهت آنچه آن را حمايت مستمر از تروريسم و نيز نقش داشتن در ترور رفيق حريري خواند، خواستار شد.
حميد رضا آصفي سخنگوي وزارت امور خارجه اظهارات رئيس جمهور آمريكا در يك پايگاه نيروي هوايي اين كشور را فرافكني خواند و گفت: امريكا بزرگترين حامي تروريسم است و حمايت از تروريسم دولتي رژيم صهيونيستي نمونه بارز آن مي باشد.
دكتر آصفي اضافه كرد: رئيس جمهور آمريكا در مواجهه با مشكلات داخلي و انتقادات گسترده نسبت به سياستهاي غلط خود به فرافكني رو آورده است.سخنگوي وزارت امور خارجه خاطر نشان كرد: امروز روشن است آمريكا براي منحرف كردن افكار عمومي داخلي آمريكا كشورهاي ديگر را در مظان اتهام قرار مي دهد و نه تنها در مبارزه با تروريسم جدي نيست بلكه به تروريسم در جهان دامن زده است و بايد در مقابل جهانيان بويژه خانواده هاي قربانيان تروريسم پاسخگو باشد.
دكتر آصفي تبليغات مسموم آمريكا درخصوص كشورهاي مستقل جهان را كهنه و تكراري خواند و گفت: افكار عمومي جهان پس از افشاي دروغهاي بزرگ دولت بوش ديگر اين ادعاها را باور نمي كند و رئيس جمهور آمريكا بجاي دروغ پراكني بايد براي جلوگيري از تخريب بيشتر وجهه آمريكا در جهان كاري بكند.
سخنگوي وزارت امور خارجه افزود: اين اظهارات بمنظور تشديد فشار هدفمند براي صرفنظر كردن كشورمان از پيگيري حقوق مشروع خود در استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي صورت مي گيرد و كاملا مردود است.

ديدار معاون اول رئيس جمهور با نخست وزير روسيه
ايرنا: پرويز داوودي  معاون  اول  رئيس  جمهوري  ايران  ديروز در مسكو با ميخاييل  فرادكوف  نخست  وزير روسيه  ديدار كرد.
نخست  وزير روسيه  در اين  ديدار به  مواضع  نزديك  دو كشور در بيشتر مسائل بين المللي  و منطقه اي  اشاره  كرد.وي  گفت : ما از اين  كه  دو كشور در مورد بيشتر موضوعات  بين المللي  و منطقه اي  از ايجاد ساختار چند قطبي  جهان  گرفته  تا شركت  سازمان  ملل  در حل  و فصل  مسائل  عراق  و افغانستان ، از مواضع  مشترك  و نزديك  برخوردارند رضايت داريم .
فرادكوف  گفت : روسيه  آماده  است  تا نه  تنها گفت  و گوهاي  سياسي  بلكه همكاريها در همه  زمينه ها را با ايران  گسترش  دهد.
نخست  وزير روسيه  به  حمايت  ايران  از پيشنهاد روسيه  در گسترش  همكاريها با سازمان  كنفرانس  اسلامي اشاره  كرد و گفت : روسيه  نيز به نوبه  خود بطور فعالانه  از پيوستن  ايران  به  سازمان  همكاريهاي  شانگهاي  به  عنوان  ناظر حمايت مي كند.
وي  گفت : ما معتقديم  كه  شركت  شما در اجلاس  امروز شوراي  نخست  وزيران سازمان  شانگهاي  باعث  افزايش  كارآيي  و تعميق  همكاريها بين  كشورهاي  مابه  ويژه  در مبارزه  با تروريسم  بين المللي  و قاچاق  مواد مخدر مي شود.پرويز داوودي  همچنين در حاشيه اجلاس  كشورهاي  عضو پيمان شانگهاي  در مسكو بسر مي برد امروز در اين  ديدار همچنين  عزم  راسخ  ايران براي  گسترش  روابط با كشورهاي  شرق ، آسياي  شرقي  و ميانه  را مورد تأكيدقرار داد.
ساگين  ال بك  دورج  نخست  وزير مغولستان  كه  كشورش  به عنوان  ناظر در اجلاس  شانگهاي  عضويت  دارد نيز علاقمندي  اين  كشور براي  گسترش  روابط با ايران  با توجه  به  سوابق  تاريخي ، فرهنگي  و اشتراكات  موجود دو كشور را بيان  داشت .معاون  اول  رئيس  جمهوري  ايران  نيز گفت  ما در سالهاي  اخير شاهد بهبود روابط ايران  و مغولستان  در زمينه هاي  اقتصادي ، معادن  و سرمايه گذاري  مشترك  هستيم .معاون اول رئيس جمهوري همچنين در حاشيه اجلاس نخست وزيران كشورهاي عضو سازمان همكاري هاي شانگهاي در مسكو با نخست وزير تاجيكستان ديدار كرد. طرفين در اين ديدار روابط دو جانبه را در سطح مطلوبي ارزيابي كرده و خواستار تعميق آن شدند.

رئيس جمهور در همايش جهان بدون صهيونيسم:
امروز ملت فلسطين به نمايندگي از امت اسلام
در مقابل نظام سلطه ايستاده است
006126.jpg
ايسنا: رئيس جمهور به تمامي سران دنياي اسلام هشدار داد كه مراقب فتنه باشند؛ اگر كساني از فشار نظام سلطه، كج فهمي و ساده لوحي يا خودخواهي و دنيا پرستي قدمي را در راه شناسايي رژيم صهيونيستي بردارند بدانند كه در آتش اهل امت اسلام خواهند سوخت و لكه ي ننگ ابدي را بر پيشاني شان خواهند نشاند.
دكتر محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور كشورمان با شركت در همايش جهان بدون صهيونيسم از سلسله برنامه هاي سراسري جنبش دانش آموزي كه به همت اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان برگزار مي شد اظهار داشت: از اينكه توفيق حضور در اين جمع بسيار ارزشمند را كسب كرده ام خداي بزرگ را سپاس مي گويم.
وي افزود: براي زيارت چهره هاي نوراني و فرزندان رشيد، آگاه، مومن و فداكار انقلاب كه با هوشياري و هوشمندي مهم ترين مسايل زمان شان را درك كرده و درخصوص محوري ترين مساله جهان اسلام، حضوري با نشاط و تعيين كننده دارند و به خاطر وجود شما جوانان عزيز من خداي بزرگ را سپاس مي گويم.
احمدي نژاد با طرح اين سوال كه واقعا صهيونيسم چيست؟ گفت: حتما در طول اين مراسم برنامه هاي متعددي را در اين خصوص داشته و مطالعاتي را نيز در اين زمينه داشته ايد و چه بسا مطلبي را كه مي خواهم مورد تأكيد قرار دهم را بدانيد، ولي بيان آن خالي از لطف نيست.
رئيس جمهور كشورمان افزود: بايد ببينيم واقعا ماجراي فلسطين چيست، آيا درگيري در فلسطين جنگ بين عده اي يهودي با مسلمانان و غير يهوديان است؟ آيا جنگ بين يهودي ها با ساير مذاهب است؟ آيا جنگ يك كشور با بقيه كشورهاست؟ آيا جنگ بين يك كشور با دنياي عرب است؟ آيا دعوا بر سر سرزمين محدود فلسطين است؟ به نظرم پاسخ تمام اين سوالات منفي است.وي هم چنين اظهار داشت: تاسيس رژيم اشغالگر قدس يك حركت سنگين از جانب نظام سلطه و استكبار عليه دنياي اسلام است.
بين دنياي استكبار و جهان اسلام يك نبرد تاريخي در جريان است و عمق آن به صدها سال مي رسد.
احمدي نژاد افزود: در اين نبرد تاريخي بارها وضعيت جبهه ها عوض شده؛ در دوره اي مسلمان ها غلبه داشته اند و حركت  فعال و رو به جلو داشته اند و دنياي استكباري در حال عقب نشيني بوده است.
احمدي نژاد در ادامه گفت: متاسفانه در طول سيصد سال اخير دنياي اسلام در حال عقب نشيني در مقابل دنياي استكبار بوده است.وي با بيان اينكه قصد ريشه يابي اين موضوع را ندارد و تنها به بررسي سير تاريخي آن مي پردازد ادامه داد: طي صد سال گذشته آخرين سنگرهاي جهان اسلام فرو ريخت و دنياي استكبار رژيم اشغالگر قدس را به عنوان سرپل سلطه بر دنياي اسلام بنا كرد.
رئيس جمهور كشورمان با بيان اينكه سرپل يك اصطلاح جنگي و نظامي است افزود: هنگامي كه دو گروه يا دو لشگر با يكديگر درگيرند اگر گروهي حركتي كند و به جبهه مقابل رفته و قطعه اي از زمين را گرفته در آن استحكامات بسازد و ضمن تقويتش آنجا را پايگاهي براي توسعه سرزميني اش قرار دهد به آن مي گوييم سرپل.
احمدي نژاد ادامه داد: اين كشور اشغالگر در واقع سرپل دنياي استكبار در قلب جهان اسلام است.
در واقع پايگاهي ساخته اند تا از آن سلطه شان را به كل جهان اسلام توسعه دهند و بدون اين، وجود و موضوعيتي ندارند.
وي خاطر نشان كرد: بنابراين نبردي كه امروز در فلسطين در جريان است خط مقدم جهان اسلام با دنياي استكبار و نبرد سرنوشت است كه سرنوشت اين چند صد سال را در فلسطين رقم خواهد زد.
رئيس جمهور كشورمان هم چنين گفت: امروز ملت فلسطين به نمايندگي از امت اسلام در مقابل نظام سلطه ايستاده است و به حمد الله از روزي كه ملت فلسطين به سوي مبارزه اسلامي، اهداف اسلامي و فضاي اسلامي حركت كرد، رفتار و جهت گيري هاي اسلامي را بر مبارزه اش حاكم نمود و هر روز شاهد پيشرفت و موفقيت ملت فلسطين هستيم.
احمدي نژاد با اشاره به عنوان همايش جهان بدون صهيونيسم اظهار داشت: درباره عنوان اين نشست شما بايد بگويم كه عنواني بسيار ارزشمند است.
وي افزود: خيلي ها در اين نبرد سنگين بين دنياي اسلامي و جبهه  كفر دايما تخم ياس و نااميدي مي پراكنند و مي خواهند در دل دنياي اسلام را خالي كنند.
احمدي نژاد با بيان اين كه اين افراد الفاظي چون نمي شود و يا مگر مي شود؟ را به كار مي برند گفت: اينها مي گويند مگر مي شود دنياي بدون آمريكا و صهيونيسم را شاهد باشيم؟ ولي شما به خوبي مي دانيد كه اين شعار و هدف يك هدف دست يافتني و حتما شدني است.
رئيس جمهور كشورمان با اشاره به دوران طاغوت در ايران افزود: يك گام به عقب برگرديم.
در كشور ما حكومتي بسيار خشن، ضد مردمي وابسته و تا دندان مسلح حاكم بود و اعضاي ساواك تمامي تحركات را تحت نظر داشتند و وحشت عجيبي حاكم بود.
وي افزود: وقتي امام عزيز گفت اين حكومت بايد از بين برود و ما خواهان دنيايي بدون حكومت وابسته هستيم بسياري از كساني كه مدعي دانش سياسي و خيلي چيزهاي ديگر بودند گفتند مگر مي شود؟ احمدي نژاد ادامه داد: روزي كه امام حركتشان را آغاز كردند همه قدرتها حامي آن حكومت فاسد بودند و حتي پس از جمعه  خونين در هفدهم شهريور قدرت هاي شرقي غربي و منطقه اي از آن دفاع كردند و گفتند نمي شود.
رئيس جمهور كشورمان در ادامه اظهار داشت: ولي ملت ما ايستاد و الان ۲۷ سال است كه ما بدون حكومت وابسته به آمريكا زندگي مي كنيم.
امام فرمودند: سلطه شرق و غرب بر دنيا بايد از بين برود، ولي آدم هاي ضعيفي كه فقط دنياي كوچك اطرافشان را مي ديدند اين سخن را باور نمي كردند.
رئيس جمهور كشورمان افزود: كسي باور نمي كرد كه ما يك روز سقوط امپراطوري شرق را ببينيم و مي گفتند اين يك حكومت آهنين است، ولي ما در طول عمر كوتاهمان اين را ديديم و اين حكومت آنچنان فرو ريخت كه بايد براي جستجوي آن به كتابخانه ها مراجعه كرد و هيچ آثاري از آن نيست.احمدي نژاد در ادامه اظهار داشت: امام فرمودند صدام بايد برود و فرمودند به آنچنان ذلتي گرفتار خواهد شد كه نظير ندارد.امروز چه مي بينيد، آقايي كه ۱۰ سال پيش با چنان غروري حرف مي زد كه گويا جاودانه است، امروز زنجير در دست و پا، در كشور خودش و توسط كساني كه به حمايتشان دلخوش بود و با حمايت آنها جنايت مي كرد دارد محاكمه مي شود.رئيس جمهور كشورمان افزود: و امام عزيز ما فرمودند كه اين رژيم اشغالگر قدس بايد از صفحه روزگار محو شود اين جمله بسيار حكيمانه است.
مساله فلسطين مساله اي نيست كه بتوانيم با بخشي از آن سازش كنيم.
احمدي نژاد ادامه داد: مگر مي شود جبهه اي اجازه دهد كه در قلبش جبهه اي ديگر ايجاد شود؟ اين به معناي شكست است و هر كس كه موجوديت اين رژيم را به رسميت شناسد در واقع شكست دنياي اسلام را امضا كرده است.
وي همچنين گفت: امام عزيز ما در مبارزه خود با دنياي استكبار نقطه مركزي و فرماندهي قرارگاه دشمن يعني رژيم اشغالگر قدس را هدف گرفتند و من ترديد ندارم كه موج جديدي كه در فلسطين عزيز به راه افتاده و امروز در دنياي اسلام نيز شاهد آن هستيم كه موجي از معنويتي است كه سراسر دنياي اسلام را فراگرفته و به زودي اين لكه ننگ را از دامان دنياي اسلام پاك خواهد كرد و اين شدني است.
وي خاطر نشان كرد: البته بايد مراقب فتنه ها باشيم.
بيش از ۵۰ سال است كه جهان استكبار تلاش مي كند به موجوديت اين رژيم مجعول رسميت بدهند و تلاش هاي بسياري را در اين راستا انجام داده اند تا در گام اول آن را تثبيت و آنگاه گامهاي بعدي را بردارند.
احمدي نژاد همچنين گفت: نزديك به ۲۸ ، ۲۷ سال پيش گام مهمي را در اين خصوص برداشتند و يكي از كشورهاي خط مقدم متاسفانه اين اشتباه را مرتكب شد كه اميدواريم آن را اصلاح نمايد.
رئيس جمهور كشورمان ادامه داد: اخيرا مجددا فتنه اي در راه است آنها مي خواهند با تخليه اجباري كه توسط ملت فلسطين به آنها تحميل شد و گوشه اي را تخليه كردند آنرا به عنوان پيروزي نهايي غالب كنند و به بهانه تخليه نوار غزه و تشكيل دولت فلسطيني در كنار خودشان اين مساله و آرمان فلسطين را خاتمه دهند.وي همچنين اظهار داشت: امروز مي خواهند با شيطنت و فريب گري جبهه مبارزه را به جبهه خودي منتقل كنند و به تعبيري در داخل فلسطين گروه هاي فلسطيني را به طمع مسايل سياسي و چند پست با يكديگر درگير كنند تا آنها مساله  سرنوشت ساز فلسطين را رها كرده و به جان هم بيفتند.
احمدي نژاد خاطر نشان كرد: آنها قصد دارند به بهانه  اعلام حسن نيت در تخليه نوار غزه جمعي از كشورهاي اسلامي اين رژيم فاسد را به رسميت شناسند كه بسيار اميدوارم و از خدا مي خواهم كه ملت فلسطين و گروه هاي عزيز فلسطيني مراقب اين فتنه باشند.
رئيس جمهور كشورمان با بيان اينكه امروز وحدت آرمان جبهه و همراهي در فلسطين يك اصل ضروري و قطعي است تأكيد كرد: مساله فلسطين به هيچ وجه تمام نشده است مساله فلسطين زماني تمام مي شود كه در تمام فلسطين حكومتي متعلق به ملت فلسطين بر سر كار آيد.
آوارگان به خانه هايشان برگشته و حكومتي مردمي به تشخيص اين ملت اوضاع را در دست گيرند و البته كساني كه براي چپاول و از جاهاي دور به اين سرزمين آمده اند هيچ حقي براي تصميم گيري براي اين ملت ندارند.
احمدي نژاد گفت: من اميدوارم ملت فلسطين همان گونه كه در ده سال اخير مبارزاتشان را ادامه داده اند همچنان آگاهي و هوشمندي شان را حفظ كنند.
اين مقطعي كوتاه است كه اگر با موفقيت آن را پشت سر گذاريم انشا ء الله مسير محو رژيم صهيونيستي مسيري هموار و سرازيري خواهد بود.
رئيس جمهور كشورمان ضمن هشدار به تمامي سران دنياي اسلام گفت: به تمامي سران دنياي اسلام هشدار مي دهم كه بايد مراقب اين فتنه باشند؛ اگر كساني از فشار نظام سلطه، كج فهمي و ساده لوحي يا خودخواهي و دنيا پرستي قدمي را در راه شناسايي اين رژيم بردارند بدانند كه در آتش اهل امت اسلام خواهند سوخت و لكه ي ننگ ابدي را بر پيشاني شان خواهند نشاند.
احمدي نژاد با تأكيد بر اينكه مساله  فلسطين مساله جهان اسلام است اظهار داشت: كساني كه در اتاق دربسته نشسته اند نمي توانند براي اين موضوع تصميم گيري نمايند و ملت اسلام نمي تواند اجازه دهد كه اين دشمني تاريخي در قلب جهان اسلام وجود داشته باشد.

استانداران جديد بوشهر، آذربايجان شرقي،
قزوين و اردبيل معرفي شدند
مهر : معاون حقوقي و پارلماني وزير كشور از معرفي استانداران جديد بوشهر، آذربايجان شرقي، قزوين و اردبيل خبر داد. موسي پور با بيان اين مطلب اعلام كرد: با تصميم رئيس جمهور و تصويب هيات وزيران آقايان افراشته، معمارزاده، نصري و نيك زاد به عنوان استانداران جديد بوشهر، آذربايجان شرقي، قزوين و اردبيل منصوب شدند.معاون وزير كشور با تاكيد بر عزم دولت مبني بر تسريع در انتخاب استانداران گفت: قرار است هيات وزيران در جلسه فوق العاده اي تكليف استانهاي بدون استاندار را تا پايان ماه مبارك رمضان مشخص كند.

تشكيل نخستين جلسه كميسيون نظارت
مجمع تشخيص مصلحت نظام
واحد مركزي خبر: نخستين  جلسه  كميسيون  نظارت  مجمع  تشخيص  مصلحت  نظام  بر حسن  اجراي  سياستهاي  كلي  پس  از ابلاغ  مقررات  نظارت  از جانب  رهبر معظم  انقلاب  اسلامي ، ديروز با حضور اكثريت  اعضاي  كميسيون  تشكيل  شد.
آقاي   هاشمي  رفسنجاني  در ابتداي  اين  جلسه  با مهم  ارزيابي  كردن  وظايف  كميسيون  نظارت  مجمع  تشخيص  مصلحت  نظام  پس  از تفويض  رهبر معظم  انقلاب  اسلامي  بر اساس  اصل ۱۱۰قانون  اساسي  و تأكيدات  مكرر معظم  له  به  مجمع  مبني  بر اعمال  دقيق  اين  نظارت  گفت  عملكرد شفاف  و موثر اين  كميسيون  در چارچوب  قانون اساسي  مي تواند ضامن  اجراي  صحيح  سياستهاي  كلي  نظام  در ساختار برنامه ريزي  و قانونگذاري  كشور باشد.
در اين  جلسه  پس  از ارائه  گزارش  آقاي  مخبر، معاون  كميسيون  نظارت  دبيرخانه  مجمع  تشخيص  مصلحت  نظام  درباره  مجموعه  اقدامات، مطالعات  و تحقيقات  انجام  شده  در اين  كميسيون  با همكاري  كارشناسان  و نمايندگان قواي  سه  گانه  و ديگر دستگاههاي  تحقيقاتي  و نظارتي  كشور، آمادگي  راهبردي  كميسيون  نظارت  مجمع  براي  اداي  وظايف  محول  شده  اعلام  شد.
در ادامه  اين  جلسه  دكتر ولايتي، ميرسليم ، محمد هاشمي، مرتضي  نبوي ، ايرواني ، مجيد انصاري ، دري  نجف آبادي  و رضايي  از اعضاي  كميسيون ، ديدگاههاي  خود را درباره  نحوه  فعاليتها، اطلاع  رساني  و برنامه هاي  آينده  كميسيون  براي  انجام  شدن  هر چه  بهتر مسئوليتها و وظايف  محول  شده  ارائه  كردند.در اين  جلسه  همچنين  مقرر شد در آينده  نزديك  بيانيه اي  جامع  درباره  روند شكل  گيري  كميسيون  نظارت  مجمع  تشخيص  مصلحت  نظام  براساس  مستندات  قانوني  و تفويض  رهبر معظم  انقلاب  اسلامي و فلسفه  تشكيل  اين  كميسيون و شرح  وظايف ، مسئوليتها و چارچوب  اعمال  نظارت  در اين  كميسيون  براساس  آيين نامه  نظارتي  منتشر شود.

حداد عادل:
آمريكا با گزارش سازمان ملل در خصوص
ترور حريري سياسي برخورد كرد
ايرنا: غلامعلي  حداد عادل  رئيس  مجلس  شوراي  اسلامي  گفت : پيشداوري  آمريكا در خصوص  گزارش  سازمان  ملل  درباره  ترور رفيق  حريري  قبل  از پايان  يافتن  اين گزارش ، نشانه  سياسي  بودن  آن است .حداد عادل  ديروز اين  مطلب  را در حاشيه  مراسم  معارفه  رئيس  سازمان  اسناد و كتابخانه  ملي  ايران  در جمع خبرنگاران افزود: اينكه  قبل  از پايان  يافتن  تحقيق ، محكوم  معين  شودو مجازات  تعيين  مي كنند، نشانه  سياسي  بودن  آن است  و ما قويا به  آن سوءظن داريم .وي  تأكيد كرد: هر كس  در ترور آقاي  حريري  مقصر بوده  است ، بايد مجازات شود، اما نبايد اين  مساله  به  دستاويزي  براي  دخالت  در امور سوريه  و لبنان تبديل  شود.حداد عادل  تصويب  قانون  اساسي  عراق  به  را ملت  و دولت  اين  كشور تبريك گفت  و افزود: اميدوارم  اين  وحدت  در انتخابات  پارلماني  نيز تجلي  يابد.

ديدار معاون  وزير خارجه  ايران 
با تني  چند ازمقامات  كلمبيا
ايرنا: سعيد جليلي  معاون  وزير امور خارجه  ايران  در امور اروپا و آمريكا روز گذشته جداگانه  با معاون  رئيس  جمهوري ، وزير تجارت ، صنايع  و گردشگري  و رئيس  كميسيون  سياست  خارجي  و امنيت  ملي  مجلس  نمايندگان  كلمبيا در بوگوتا پايتخت  اين  كشور آمريكاي  جنوبي  ديدار كرد.
فرانسيسكو سانتوس  كالدرون  معاون رئيس  جمهوري  كلمبيا در اين  ديدار، موضع  بوگوتا را مخالفت  با ديدگاههاي تبعيض آميز و اعمال  استانداردهاي  دوگانه  از سوي  برخي  كشورها نسبت  به دستيابي  ايران  به  انرژي  صلح آميز هسته اي  بيان  كرد.وي  با تأكيد بر اينكه  كشورش  به  مسايل  مختلف ، بدون  تبعيض  نگاه  مي كند، افزود: مي دانيم  آمريكايي ها در پي  اين  هستند دلايل  مختلفي  را ارايه  كنند تا نشان  دهند ايران  به  دنبال  فعاليت هاي  غير صلح آميز هسته اي  است .
كالدرون  به  معاون  وزير خارجه  ايران  گفت : مي توانيد در آژانس  بين المللي انرژي  اتمي روي  سياست  سنتي  ما كه  حمايت  از چند جانبه  گرايي  است ، حساب كنيد.خورخه  بوترو وزير تجارت ، صنايع  و توريسم  كلمبيا نيزدر ديدار جليلي  تصريح  كرد: كشورش  با حساسيت  و علاقه  مندي  مسايل  مربوط به دستيابي  ايران  به  انرژي  صلح آميز هسته اي  را دنبال  مي كند.
وي  همچنين  خواستار تقويت  روابط دوجانبه  با ايران  شد و در اين  زمينه بر تبادل  خدمات  فني  و مهندسي ، راهسازي  و تقويت  صنعت  گردشگري  تأكيد كرد.هرناندز دياز رئيس  كميسيون  سياست  خارجي  و امنيت ملي  مجلس  نمايندگان  كلمبيا نيز در ديدار معاون  وزير امور خارجه  ايران اظهار داشت : موضع  آمريكا را در قبال  پرونده  هسته اي  ايران  و حق  ايران  براي دستيابي  به  انرژي  هسته اي  از نزديك  دنبال  مي كنيم  و در اين  ارتباط، موضع تهران  و كشورهاي  جنوب  براي  ما مهم  است .وي  افزود: غيرمتعهدها براي  اينكه  جايگاه  اصلي  خود را در عرصه هاي  مختلف بين المللي  بيابند، بايد نقش  فعالتري  را در ارتباط با چنين  مسائلي  ايفاكنند.جليلي  نيز در اين  ديدارها، مواضع  ايران  را درمورد فعاليت هاي  صلح آميزانرژي  هسته اي  و لزوم  همكاري  هر چه  بيشتر كشورهاي  جنوب  و غيرمتعهد به منظور جلوگيري  از ايجاد هر گونه  بدعت  براي  تضييع  حقوق  اعضاي  پيمان  منع  گسترش سلاح هاي  هسته اي  تشريح  كرد.

احمدي نژاد و پوتين  بر حل  موضوع  اتمي  ايران
  از راههاي  سياسي  تاكيد كردند
ايرنا : ولاديمير پوتين  و محمود احمدي  نژاد روساي  جمهوري  روسيه  و ايران  در يك  گفت  و گوي  تلفني  بر ضرورت  حل  همه  مسائل  مربوط به  برنامه هاي  هسته اي  ايران  از طريق  آژانس  بين المللي  انرژي  اتمي و با استفاده  از روش هاي  سياسي تأكيد كردند.وزارت  امور خارجه  روسيه  روز گذشته در يك  اطلاعيه  خبري  اعلام  كرد: در اين  مكالمه  تلفني  كه  شب  گذشته  انجام  گرفت  وضعيت  مربوط به  پرونده  اتمي ايران  با توجه  به  اجلاس  آتي  شوراي  حكام  آژانس  بين المللي  انرژي  اتمي كه  قرار است  اواخر ماه  نوامبر آينده  برگزار شود مورد بحث  واقع  شد.
در اين  ارتباط رئيس  جمهوري  روسيه  از گسترش  همكاريهاي  ايران  با آژانس بين المللي  انرژي  اتمي از جمله  در جهت  از سرگيري  روند مذاكرات  حمايت  كرد.روساي  جمهوري  دو كشور در اين  گفت  و گوي  تلفني  موضوعات  ديگر در روابط دوجانبه  و مسائل  مهم  بين المللي  را مورد تبادل  نظر قرار دادند.
در اين  مكالمه  تلفني  اجراي  توافق هاي  بدست  آمده  در ديدار سران  دو كشور در نيويورك  مورد بحث  قرار گرفت .سران  دو كشور خاطرنشان  كردند: توسعه  روابط ايران  و روسيه  با منافع  دو كشور و حفظ ثبات  منطقه اي  و بين المللي  همسو مي باشد.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |