شنبه ۷ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۳۶ - Oct 29, 2005
سردار طلايي اعلام كرد:
برنامه هاي پليس براي مقابله با مأموران قلابي
كاهش خطا و حذف برخورد نامناسب با متهمان
006231.jpg
سردار طلايي كه سالها سكان فرماندهي پليس پايتختي پرجمعيت را در دست داشته و حرفهاي زيادي درخصوص عملكرد پليس، انتظارات مردم و اطلاع رساني رسانه ها براي گفتن دارد، اعتقاد دارد كه اگر قرار است جامعه اي سالم زندگي كند، تعداد هنجارشكنان و مجرمانش افزايش نيابد، همين تعداد موجود هم جري تر نشوند و دايره ناهنجاريها گسترش نيابد، بايد حوزه هاي مختلف متولي تامين نيازهاي اجتماعي مردم، كاركردي درست و كامل داشته باشند و به گونه اي نباشد كه پليس مجبور شود براي رفع ناكارآمدي ها در انجام مسئوليت هاي محوله به برخي حوزه هاي ديگر و تامين امنيت اجتماعي شهروندان به شكل اورژانسي وارد عمل شود، بلكه بايد شرايط به گونه اي فراهم شود كه پليس صرفا وظايف ذاتي اش را انجام دهد و نگران ورود مجدد مجرمان به جامعه نباشد.
فرمانده پليس تهران بزرگ، طي گفت وگويي با ايسنا تأكيد كرد كه با اجراي «طرح افزايش امنيت اجتماعي» بدنبال آن بوديم كه ساير دستگاه ها را به نوعي متوجه اين موضوع كنيم كه اگر جامعه امروز دچار پديده هايي همچون مزاحمت، هنجارشكني، قانونگريزي و... است، بخشهايي از آن ناشي از «ناكارآمدي» توليدكنندگان هنجارها و ارزشهاي اجتماعي است.به اين ترتيب پليس در شرايط كنوني گرفتار سرريز ناكارآمدي و عدم كاركرد مثبت برخي دستگاه هاي مسئول است كه بايد در جهت رفع آنها وارد عمل شود تا امنيت شهروندان به مخاطره نيفتد.او معتقد است حتي اگر دستگاه انتظامي در جمع آوري و دستگيري مجرمان به واقع گرفتار دور تسلسل شده باشد، به دليل آن است كه بار ناشي از عدم موفقيت يا كارآمدي حوزه هاي مختلفي را به دوش مي كشد كه نبايد اجازه دهند، كار به جايي برسد كه عوارض آن امنيت اجتماعي شهروندان را به مخاطره بيندازد.
پايين آمدن سن جرم در كشور
فرمانده پليس تهران بزرگ در ادامه در پاسخ به سؤالي درباره سن جرم در كشور و اين كه برخي معتقدند سن جرم در كشور كاهش يافته است، اين تصور را ناشي از تركيب جوان جمعيتي كشور برشمرد و به ايسنا گفت: در اين باره نبايد دچار اشتباه شد. زيرا مطمئنا يك دهه ديگر نسل سومي ها كه امروز نسبت به طرح برخي موضوعات واكنش منفي نشان مي دهند، با عقلانيت و آگاهي بيشتر نسبت به مسايل اجتماعي خود، خواهان اجراي همين موارد خواهند بود.
مرعوب نشدن از مأمورنماها
از سردار طلايي سئوال شد شهرونداني كه توسط مامورنماها مالباخته شده اند، بسيار مرعوبانه عمل كرده اند آيا علت اين مرعوب شدن به دليل خاصي بازمي گردد يا مجموعه عواملي در اين زمينه نقش دارند؟
وي در پاسخ به اين پرسش گفت: استفاده از پوشش جعلي مأموران دولتي (مأمورنما) يكي ديگر از جرايمي است كه طي سالهاي اخير با افزايش مواجه بوده است.وي در بررسي واكنش مرعوبانه شهروندان در مواجهه با مأمورنماها، توضيح داد: عموما درصد قابل توجهي از مأمورنماها، سوژه هايي را جهت طعمه قرار دادن انتخاب مي كنند كه نقطه ضعف داشته و به خودي خود دچار ترس و وحشت هستند.
سردار طلايي با تأكيد بر اين كه شهروندان بايد قبل از ايجاد ارتباط، از مأموران دولتي (برق، آب، گاز و...) درخواست ارايه كارت شناسايي كنند،  تصريح كرد: براي نمونه روال عمومي اين است كه اگر پليس، شهروندي را به هر دليلي متوقف كرد، نشانه اي از هويت پليسي خود را به او نشان دهد.
وي در ارزيابي خود از تعامل پليس با مردم به ايسنا گفت: اگرچه در وضعيت كنوني افراد عادي كه مرتكب خلافي نشده اند از مواجهه با پليس هراس ندارند اما در اين ميان «بازسازي فرهنگي» نيز از اهميت ويژه اي برخوردار است كه نبايد ناديده گرفته شود.
فرمانده پليس تهران بزرگ در ادامه گفت و گو با خبرگزاري دانشجويان ايران درباره اين كه «آيا مي توان روشي اتخاذ كرد كه تعريف واحدي از جرم و مجرم ميان پليس و مردم شكل بگيرد؟» ، تأكيد كرد: اين مهم مستلزم افزايش سطح آگاهي افراد از قوانين و مقررات است كه بايد در جهت ارتقاي سطح اطلاعات عمومي خود از قوانين تلاش كنند، چرا كه هرچه بيشتر مسلط به قوانين باشند كمتر دچار مشكل مي شوند.وي با اشاره به شفاف سازي مرزهاي ورود پليس به مسايل مختلف، اظهار كرد: بر اين اساس با توجه به اين كه شغل پليس ارتباط لحظه به لحظه با قانون بوده و درصد خطا پايين است، بدين ترتيب هر كس برابر قانون مرتكب جرم شود، مورد تعقيب و دستگيري پليس قرار مي گيرد.
فرمانده پليس تهران بزرگ همچنين در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا درباره «وضعيت كلانتريها، ميزان فاصله گيري آنها از وضعيت گذشته و تحولات مثبت فعلي در آنها» با اشاره به طراحي چشم انداز يك تا چندساله در تهران بزرگ، گفت: بر اين اساس هر سال براي دست يافتن به چشم انداز تعيين شده براي داشتن پليس اسلامي، انقلابي، اجتماعي، خدمتگزار، قانونمند، مقتدر، كارآمد و مهربان برنامه ريزي هايي صورت مي گيرد.اين در حاليست كه عليرغم روند حركت رو به جلو براي دسترسي به شاخصه هاي مورد نظر، هنوز با چشم انداز تعريف شده فاصله داريم.
سردار طلايي در عين حال با مثبت ارزيابي كردن روند حركت در كلانتري ها، اذعان كرد: در حالي كه بخش اعظم مسير را به سرعت طي كرده ايم اما پيمودن قسمت باقي مانده با سختي و مشقت بسيار پيش مي رود، از اين رو اگرچه از ابتداي سال جاري به دنبال كيفي و نهادينه كردن طرح ها بوديم اما به دليل سختي و طاقت فرسا بودن كار، در نيمه سال احساس كرديم مجموعه پليس براي ادامه فعاليت نياز به شارژ دارد.وي با تأكيد بر اين كه سازمان پليس در پي رسيدن به شاخصه هاي پليس پيچيده، هدفمند، منضبط و... است، تصريح كرد: بر اين اساس با تلاش بي وقفه اي كه براي حذف موارد بدرفتاري با متهمان براي اعتراف گيري انجام شد، امروز برخورد توأم با بي احترامي و خشونت در مجموعه پليس منسوخ شده است.اين در حاليست كه نهادينه كردن چنين رويكردي و جايگزين كردن آن به جاي سنت ها تا حدودي سخت و زمان بر است، چراكه انسان ذاتا موجودي است كه در بدو امر در مقابل هر تغييري مقاومت از خود نشان مي دهد.فرمانده پليس تهران بزرگ در عين حال خاطرنشان كرد: درصدد هستيم با توصيف، تبيين، تشويق و نشان دادن ويژگي هاي پليس مطلوب زمينه اي فراهم شود كه تمامي  مأموران پليس در جهت دستيابي به سطح قابل قبول و مطلوب تلاش كنند و طبيعي است كه جامعه براي رسيدن به اين هدف، نقش تعيين كننده و بسزايي ايفا مي كند.

عدم تمكين رژيم صهيونيستي به قوانين
بين المللي موجب نگراني جهان اسلام است
ايسنا: متكي در مراسم ضيافت افطاري سفيران كشورهاي اسلامي در تهران گفت:عدم تمكين رژيم صهيونيستي به قوانين بين المللي از جمله NPT موجب نگراني جهان اسلام و محيط بين المللي است.پنجشنبه شب سفيران كشورهاي اسلامي در تهران در مراسم ضيافت افطاري منوچهر متكي، وزير امور خارجه كشورمان شركت كردند.صلاح زواوي سفير فلسطين در تهران ضمن خيرمقدم به سفراي كشورهاي اسلامي  و تشكر از وزير امور خارجه كشورمان به علت برگزاري ضيافت افطار بر روح پرفتوح بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران درود فرستاد و گفت: اين مرد بزرگ، امام خميني (ره) و بنيانگذار روز قدس معتقد بود كه تا زمان آزادي قدس استقلال ايران نيز ناقص خواهد بود و اين اعتقاد حكايت از درك مطالب با نور قلبش مي كند.
پس از اظهارات سفير فلسطين در تهران، منوچهر متكي، وزير امور خارجه كشورمان ضمن خيرمقدم به سفراي كشورهاي اسلامي و همسرانشان گفت: از نظر جمهوري اسلامي ايران رژيم غاصب صهيونيستي رژيمي مشروع و متعادل در مناسبات بين المللي نيست و به هيچ يك از قطعنامه هاي شوراي امنيت و سازمان ملل كه به درخواست ارگان هاي بين المللي چون IAEA صادر مي شود در بحث هسته اي تمكين نمي كند و اين در حالي است كه در خاورميانه نسبت به وجود گسترده كلاهك هاي هسته اي كه به اذعان خود دانشمندان اسرائيلي وجود دارد، نگراني هايي وجود دارد.وي تأكيد كرد: پرونده زخيم و حجيم اين رژيم از آغاز شكل گيري از اردوگاه هاي فلسطيني و جاي جاي اين سرزمين به خون آغشته گوياي ددمنشي و عدم پايبندي آن به ابتدايي ترين موازين انساني است و در چنين شرايطي امت بزرگ اسلام گردهم مي آيند تا حداقل نفرت و انزجارشان را از تداوم اشغال و اين همه جنايات ابراز كرده و حمايت معنوي شان را از مبارزات استقلال خواهانه و آزادي طلبانه ملت فلسطين ابراز دارند.

آتش زدن زنجيره اي خودروها همچنان ادامه دارد
فارس: با گذشت بيش از دو ماه از آغاز خرابكاري هاي زنجيره اي دو جوان شرور در تهران، پليس هيچ سرنخي براي دستگيري متهمان به دست نياورده است.
تاكنون متهمان نزديك به ۳۵ خودرو و دو كيوسك تلفن عمومي را در پايتخت با بنزين به آتش كشيده اند.
با افزايش تعداد خودروها ماموران پليس آگاهي كه با يك خرابكاري زنجيره اي روبرو بودند تحقيقات گسترده اي را براي دستگيري متهمان آغاز كردند.
در حالي كه انگيزه متهمان از اين خرابكاري ها نامشخص بود. خرابكاران در يك شب ۱۰ خودرو پژو و پرايد را در خيابان جيحون با پاشيدن بنزين روي آنان به آتش كشيدند و وحشت بسياري را در بين ساكنان اين خيابان به وجود آوردند. چند روز پس از اين حادثه متهمان با تغيير روش خود دو كيوسك تلفن عمومي را آتش زدند.
نحوه آتش زدن خودروها حاكي از رخ دادن آنها از سوي يك گروه خرابكار داشت كه به احتمال قوي با انگيزه انتقام گيري خودروهاي پژو ۴۰۵ و پرايد را آتش مي زدند.

بزرگترين شبكه جعل و تكثير سي دي در كشور شناسايي شد
فارس: بزرگترين شبكه جعل و تكثير سي دي هاي نرم افزاري در كشور در تحقيقات ماموران پليس آگاهي تهران شناسايي شد.
بنابراين به گزارش، اعضاي اين شبكه پس از شكستن قفل سي دي هاي نرم افزاري، آنها را تكثير كرده و با نام امپراطور در بازار توزيع مي كردند.شناسايي اعضاي اين باند از ۲۳ مهرماه امسال و در پي شكايت مدير عامل شركتي كه سي دي هاي نرم افزاري او جعل و تكثير شده بود در دستور كار پليس تهران قرار گرفت.شاكي با مراجعه به شعبه هشتم بازپرسي دادسراي ناحيه ۲۸ تهران با طرح شكايتي از متهمان به قاضي گفت: من مدير عامل يك شركت توليدكننده نرم افزار در ايران هستم.شركت من پديد آورنده نرم افزاري حسابداري با نام...است كه در شوراي عالي انفورماتيك كشور به نام شركت به ثبت رسيده است.چند ماه پس از توزيع سي دي در بازار متوجه شديم شركتي با نام جعلي امپراطور سي دي هاي ما را به طور غيرقانوني تكثير و توزيع كرده است.
قيمت واقعي سي دي نرم افزار ما ۲۹ هزار تومان است كه متهمان آن را با قيمت ۱۰ هزار تومان در بازار به فروش مي رسانند.
شاكي ادامه داد: سه سال از توزيع سي دي نرم افزار در سطح بازار مي گذرد اما جاعلان همچنان در حال تكثير سي دي ها و فروش آن در بازار هستند.
با مطرح شدن اين شكايت بازپرس پرونده به گروهي از ماموران پليس آگاهي تهران ماموريت داد با بررسي پرونده عمده فروشان و خرده فروشان و توزيع كنندگان سي دي هاي جعلي را شناسايي و آنها را دستگير كنند.
كارآگاهان در بررسي هاي خود در مغازه هاي سي دي فروش حوالي ميدان انقلاب موفق به دستگيري مرد ۳۸ ساله اي به نام بهرام شدند كه تعداد زيادي از سي دي هاي جعلي را در اختيار داشت.متهم براي تحقيقات به اداره آگاهي منتقل شد كه در بازجويي ها گفت: من خرده فروش سي دي هستم و از تكثير غيرقانوني آنها هيچ اطلاعي نداشتم.بهرام در ادامه مدعي شد سي دي ها را از يك عمده فروش سي دي به نام مهدي.ش خريده است.

هند مخالفتش را با ارجاع پرونده هسته اي ايران
به شوراي امنيت اعلام كرد
ايسنا: ناتوار سينگ وزير امور خارجه هندوستان اعلام كرد كه هند با ارجاع پرونده هسته اي ايران به شوراي امنيت سازمان ملل مخالف است.ناتوار سينگ، وزير امور خارجه هند طي سخنراني در دانشگاه دولتي روابط بين الملل مسكو اظهار داشت: برنامه هاي صلح آميز هسته اي ايران بايد در چارچوب آژانس بين المللي انرژي اتمي بررسي شوند و از حدود اين آژانس خارج نشوند.وزير امور خارجه هند ابراز اميدواري كرد كه آمريكا اشتباه مرتكب شده در عراق را تكرار نكند و اجازه استفاده از نيروهاي نظامي را عليه ايران ندهد.

پاسخ منفي وزير خارجه روسيه
به درخواستهاي اسرائيل عليه ايران
فارس: وزير امور خارجه روسيه با رد درخواستهاي رژيم صهيونيستي براي ارجاع پرونده هسته اي ايران به شوراي امنيت گفت صحبت از تحريم ها عليه ايران عجولانه است.به گزارش آسوشيتدپرس «سرگئي لاوروف» كه براي ديدار با مقامات اسرائيلي به سرزمينهاي اشغالي سفر كرده است، گفت: «روسيه از آژانس بين المللي انرژي اتمي تبعيت مي كند كه در حال تحقيق درباره برنامه هسته اي ايران است.»

ديدار نماينده ويژه رئيس جمهور با رئيس جمهور اكوادور
ايرنا: دكتر سعيد جليلي  نماينده  ويژه  رئيس  جمهوري  درادامه  سفر خود به آمريكاي  لاتين  در اكوادور با آلفرد پالاسيو رئيس  جمهور اين  كشور ديدار و پيام  كتبي  دكتر احمدي نژاد را به  وي تسليم  كرد.در اين  ديدار رئيس  جمهور اكوادور ضمن  ابلاغ  سلام هاي  گرم  و صميمانه  خود و ملت  اكوادور به ملت  و دولت  ايران  اظهار داشت : ايران  نه تنها در خاورميانه  بلكه  در سطح  جهان حائز اهميت  بسياري  است .وي  به  دنبال  دعوت  فرستاده  ويژه  رئيس  جمهور براي  سفر به  ايران  اظهارداشت :بطور حتم  ديدار از ايران  ديدار از مبداء خود بوده  و ما را به  ياد ريشه  و اصل  خودمان  مي اندازد.پالاسيو در بخش  ديگري  از سخنان  خود و در پاسخ  به  طرح  دكتراحمدي  نژاد درمورد خلع  سلاح  گفت : ما در مبارزه  با سلاح هاي  كشتار جمعي  و اتخاذ گام هاي  عملي  براي  خلع  سلاح  با شما همراه  هستيم .سعيد جليلي  نيز در اين  ديدار طي  سخناني  اظهار داشت : كشورهاي  جنوب  در مسير توسعه ، فرصت  كافي  براي  انجام  تجربه هاي  مستقل ندارند و با انتقال تجارب  به  يكديگر بايد به  مسير پيشرفت  شتاب  بخشند.وي  همچنين  گفت : اگر ظرفيت هاي  كشورهاي  جنوب  در كنار يكديگر قرارگيرد، مي تواند تبديل  به  قدرت  بزرگي  شده  و مانع  سياستهاي  يكجانبه  گرايي گردد.

قدرداني سفير پاكستان از كمك سريع
دولت ايران به زلزله زدگان
فارس:سفير پاكستان در ايران از كمك سريع و حساس دولت جمهوري اسلامي ايران به زلزله زدگان اين كشور قدرداني كرد و از سفر نماينده ويژه رئيس جمهوري ايران به پاكستان در روزهاي آتي خبر داد.اقبال احمدخان در يك جلسه مطبوعاتي با اصحاب برخي رسانه ها به تشريح آخرين وضعيت زلزله اخير پاكستان كه در ۸ اكتبر ۲۰۰۵ رخ داد و بر اثر آن عده زيادي كشته، مجروح و بي خانمان شدند، پرداخت.وي اين زلزله را بدترين حادثه طبيعي دانست كه در پاكستان رخ داده و افزود: زلزله اخير پاكستان منطقه اي به وسعت ۳۰ هزار كيلومتر مربع را تحت تأثير قرار داد و ۳/۳ ميليون نفر از اين زلزله آسيب ديدند.وي با اشاره به اين كه تا امروز بيش از ۵۰ هزار نفر بر اثر اين زمين لرزه جان خود را از دست داده اند، خاطرنشان كرد: اگر اين زلزله را با زلزله بم مقايسه كنيم اين رقم بسيار بالاست.سفير پاكستان در ايران همچنين گفت: بيش از ۷۰ هزار نفر بر اثر اين زلزله زخمي شدند كه بيشتر آنها در وضعيت وخيمي قرار دارند و ۵/۲ ميليون نفر نيز بي خانمان و بيش از يك ميليون نفر نيز شغل خود را از دست داده و بيكار شده اند.اقبال احمدخان ادامه داد: برآورد اوليه حاكي از اين است كه حداقل ۵ ميليارد دلار براي بازسازي و كمك رساني نياز خواهيم داشت.

متكي: سؤالات درخصوص مواضع ايران
در ديدارهاي ديپلماتيك پاسخ داده مي شود
ايسنا: وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به ابلاغ دستوري به نمايندگي هاي كشورمان در خارج كشور براي تشريح مواضع ايران درخصوص جنايات رژيم صهيونيستي گفت:موضع جمهوري اسلامي ايران در قبال رژيم غاصب صهيونيستي و تداوم جنايات اين رژيم روشن است.منوچهر متكي، وزير امور خارجه كشورمان در حاشيه مراسم ضيافت افطاري سفيران كشورهاي اسلامي در تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال جديد ما شاهد تحولاتي در منطقه هستيم و آنچه كه به عنوان دولت سازي در عراق شكل گرفته و به محض تصويب قانون اساسي، نخستين گام مهم در به دست گرفتن سرنوشت اين كشور توسط مردم اين كشور است و ما روز گذشته از اخبار عراق متوجه شديم كه مردم عراق خودشان را براي شركت در راهپيمايي روز قدس آماده مي كنند.متكي ادامه داد:از سوي ديگر انتفاضه و مبارزات مردم فلسطين به عنوان محوري ترين راه براي نيل به اهدافشان مطرح است.اين مبارزات بي امان در جهت آزادي سرزمين هاي اشغالي ادامه دارد و من فكر مي كنم امسال در سراسر جهان اسلام شاهد تحولات جدي تر ،حمايت هاي گسترده تر و بي شائبه تري نسبت به مبارزات مردم فلسطين باشيم.وزير امور خارجه كشورمان در ادامه گفت: هوشياري ملل مسلمان و دولت هاي اسلامي در اين مقطع بسيار حساس از اهميتي بالا برخوردار است و ما اميدواريم كه زمينه لازم براي همبستگي بيشتر كشورهاي اسلامي  از يك سو و انسجام بيشتر براي مبارزان فلسطيني در نيل به اهداف شان از ديگر سو فراهم شود.وي درباره ايجاد موج جديد پس از اظهارات اخير رئيس جمهور كشورمان در ارتباط با رژيم صهيونيستي در همايش جهان بدون صهيونيسم ادامه داد:در اين خصوص دستورالعملي به سفارتخانه هاي جمهوري اسلامي  ايران داده شده كه با استفاده از همين ايام، جنايات رژيم اشغالگر قدس را براي مقامات كشورهاي محل ماموريت شان بيان كنند.متكي خاطرنشان كرد:طبيعي است كه اگر دولت هاي مختلف سؤالات يا ابهاماتي هم نسبت به مواضع ايران داشته باشند، در اين ديدارهاي ديپلماتيك براي شان مواضع ايران شرح داده خواهد شد.بنابراين ما نكته خاصي نمي بينيم.موضع جمهوري اسلامي  ايران در قبال رژيم غاصب صهيونيستي و تداوم جنايات اين رژيم روشن است و بنابراين ديپلمات ها و سفراي ما هم يكي از وظايف معمول شان تبيين مواضع كشورمان به مقامات كشورهاي ديگر است.

قطعنامه پيشنهادي ايران در كميته اول
مجمع عمومي سازمان ملل بررسي مي شود
ايرنا: كميته  اول  خلع  سلاح  مجمع  عمومي سازمان  ملل  ديروز قطعنامه پيشنهادي  ايران  را به  راي  گذاشت، قطعنامه اي  كه  در آن از كشورهاي  عضومعاهده  منع  گسترش  سلاح هاي  هسته اي  مي خواهد اجراي  تعهدات  كشورهاي  داراي  سلاح هسته اي  را به  منظور خلع  سلاح  هسته اي ، تحت  پيگيري  قرار دهند.اين  پيش  نويس  قطعنامه  با عنوان  دنبال  كردن  تعهدات  مورد توافق  دركنفرانس هاي  بازنگري  ۱۹۹۶ و ۲۰۰۰ ان.پي .تي  به  كميته  اول  مجمع  عمومي سازمان  ملل  ارائه  شده  است .در پيش  نويس  اين  قطعنامه  تدابير مشخص  مورد توافق  جهت  كاستن  بيشتر ازوضعيت  آمادگي  عملياتي  سيستم هاي  تسليحات  اتمي و حذف  نقش  تسليحات  هسته اي در سياست هاي  امنيتي  بطوري  كه  خطر استفاده از اين  تسليحات  به  حداقل  رسانده شود و روند حذف  كامل  آنها را تسهيل  نمايد، درخواست  شده  است .

ناشران ايراني زبان ناشران دنيا را نمي دانند
گروه علمي فرهنگي: نشست تخصصي كتاب كودك كشورهاي اسلامي در فرانكفورت در حاشيه جشن نور و نيايش برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، در اين نشست، مصطفي رحماندوست (شاعر)، سيدعلي كاشفي خوانساري و حميدرضا شاه آبادي، نويسنده كودك و نوجوان به بيان رهاورد خود از سفر به پنجاه و هفتمين نمايشگاه بين المللي كتاب فرانكفورت آلمان پرداختند.شاه آبادي ضمن اشاره به وجود شيوه هاي نوين نشر كتاب در اروپا گفت : در اين سفر به نكته جالبي پي برديم و آن شيوه اي جديد براي نشر كتاب به عنوان كتاب بر مبناي تقاضاست. در اين روش ديگر انبارشدن كتاب منتفي است و ناشر كتاب را مستقيما به بازار مي رساند. يعني اول كتاب را مي فروشند، بعد راهي بازار مي كنند.در ادامه اين نشست رحماندوست درباره چگونگي حضور ناشران ايراني در اين نمايشگاه گفت: ۱۵ سال پيش وقتي در جشنواره بولونياي ايتاليا كه تمام ناشران ادبيات كودك و نوجوان شركت مي كنند، حضور پيدا كردم، هيچ كشور جهان سومي فكر نزديك شدن به مرز كيفيت ادبيات كودك و نوجوان ايران را هم نمي كرد. امسال هم در اين زمينه اول بوديم با اين تفاوت كه حالا رقيب داريم و اگر بدون برنامه ريزي باشيم، اين رقبا طي چند سال آينده، جاي ايران را مي گيرند.

آيت الله مكارم شيرازي
گزارش گروه تحقيق ترور حريري را مشكوك دانست
ايرنا: آيت الله  ناصر مكارم  شيرازي  گزارش  كميته  بين المللي  تحقيق  درباره ترور رفيق  حريري  نخست  وزير اسبق  لبنان  را مشكوك  دانست .اين  مرجع  تقليد افزود: اين  همه انسانهاي  بي دفاع  در كشورهاي  ديگر كشته  مي شوند آيا آمريكا و همپيمانانش براي  آنها نيز در شوراي  امنيت  پرونده  درست  كرده اند.وي  ادامه  داد: آنان  آنقدر در زندان  ابوغريب  جنايت  مرتكب  شده  كه  روي جانيان  بشر را در طول  تاريخ  سفيده  كرده اند اما آيا هيچكدام  از اين  جنايات به  شوراي  امنيت  رفته  است .او گفت : وقتي  يك  نفر در لبنان  كشته  مي شود اين  بحث  داخلي  است  لذا بايدعامل  آن پيدا و به  اشد مجازات  محكوم  شود ولي  استكبار با استفاده  ازرسانه ها و عوامل  خود آن را به  يك  مساله  بين المللي  تبديل  كرده  است .آيت  الله  مكارم  شيرازي  اين  حركت  غرب  را يك  عامل  مشكوك  براي  ضربه  زدن  به سوريه  ارزيابي  كرد و گفت : لبنان  داراي  نظام  دادرسي  است  و بايد همين  نظام قاتل  را پيدا كند و به  اشد مجازات  برساند.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |