شنبه ۷ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۳۶ - Oct 29, 2005
ليگ برتر فوتبال
همه راضي از پرسپوليس و صباباتري
استقلال با دو هدف قبل از ديدار بزرگ
006183.jpg
خبرنگار همشهري: ديدار پرسپوليس، صباباتري اگرچه به تساوي دو بر دو رسيد اما پيام هاي خوبي داشت كه در فوتبال امروز براي ما بسيار ارزشمند است. چهار گل حاصل يك بازي حساس بود كه در نوع خود بسيار تفاضل خوبي است. پرسپوليس در اين ديدار جان تازه گرفته بود، خوب دويد، خوب بازي كرد و خوب گل زد. اگر كمي تفكر به تيم تزريق مي شد، پرسپوليس مي توانست اثر بسيار خوبي به جاي بگذارد و دوام پيدا كند و كلي از ذرات گرد و غبار حواشي را از خود بزدايد. مهم ترين حسن و امتياز اين بازي رفتار جوانمردانه و توأم با معرفت فرهنگي بود كه پروين و دايي از خود نشان دادند. حب و بغض ها و سوءتفاهم ها دورريخته شد و ورزشگاه نيز به احترام اين رفتار به صدا درآمد و براي پروين و دايي دست زدند تا ارزش قهرمانان بزرگ ما پنهان نماند. پرسپوليس در اين بازي ها با سرعت فوق العاده بازي كرد. حركت هاي صحيح، انتقال صحيح توپ از خط دفاع: خط مياني و يورش هايي كه كاملا از طرف خط مياني حمايت مي شد. اگرچه گل اول پرسپوليس روي تاكتيك پرتاب اوت به دست آمد، اما در كنار استفاده از اين تاكتيك كه در فوتبال يك امتياز است، پرسپوليس خوب بازي كرد و تماشاگران خود را با وجود تساوي راضي به خانه فرستاد. صبا نيز تيم هفته هاي گذشته نبود. آنها نيز براي اين بازي برنامه داشتند و وجود دايي كمك كرد تا صبا به چند درصد از خواسته هاي خود برسد. دايي يك پاس گل داد و يك گل تماشايي و استادانه زد تا نشان دهد همچنان مرد اول خط حمله تيم ملي است. اين تساوي صبا را به دليل پيروزي راه آهن يك پله پايين كشيد و پرسپوليس با وجود بالا قرار گرفتن نسبت به قندي در همان رده دهم ماند تا خود را براي رزم بزرگ جمعه با استقلال آماده كند. اين بازي روحيه ساز براي پرسپوليس لازم بود.
در شهرك اكباتان راه آهن در زمين اختصاصي خود پوست استقلال اهواز را كند، تا مدير باشگاه جرأت دخالت در تركيب و تعويض تيم را نكند. در ميدان راه آهن ديگر تحول و ثروت معنا نداشت و فيروز كريمي با اقتدار تمام و با سه گل به استقلال اهواز درس هاي خوبي داد تا بداند معناي مربيگري در فوتبال چيست و فوتبال بازي كردن بدون ستاره و پول هاي كلان چه معنايي دارد، راه آهن با اين پيروزي به رده نهم پريد تا قدرت خود را نشان دهد.
جدال براي صدرنشيني
امروز براي تيمهاي اول تا چهارم بالاي جدول روز سخت و مهمي است. پاس به آبادان مي رود تا در مقابل فولاد قرار گيرد. يك بازي از جنس قدرت، تكنيك و تقابل دو مربي كه هركدام دلايلي براي برتري نسبت به يكديگر دارند. پاس صدرنشين مي توانست در صورت ادامه روند پيروزي هاي خود از دنيزلي يك مربي استثنايي و امروزي بسازد، اما شكست هاي پاس اين موقعيت را از دنيزلي گرفت. امروز نيز دنيزلي در آبادان كار آساني نخواهد داشت. تفاوت امتيازات اين دو تيم سه امتياز است كه در صورت پيروزي فولاد كه چندان هم دور از دسترس نيست، پاس متوقف مي شود و فولاد خود را به بالاي جدول مي رساند. اين بازي يكي از ديدني ترين بازيهاي هفته  هم خواهد بود. در شيراز فجر ميزبان ملوان است كه در ميانه هاي جدول براي خود مكان محكمي را ساخته است. فجر در بهترين موقعيت مي تواند با كسب سه امتياز واگن خود را به حركت درآورد و دوباره جان بگيرد، اما ملوان هم ديگر تيم آساني براي حريفان نيست جوانان قدكشيده شمالي چون ملوان دهه پنجاه فوتبال بازي مي كنند و نصرت ايراندوست خوب به ياد دارد كه آن ملوان تاريخ فوتبال شمال را رقم زد.
در نوشهر، بهمن فروتن از برق پذيرايي مي كند. شموشك با فروتن نوع فوتبال امروزي را شناخته است و آسان فوتبال بازي مي كند و قصد دارد با پيروزي در اين بازي خود را بالا بكشد و نگران سقوط و ترس از بحران نباشد. برق نيز نياز دارد كه از امروز خود را بسازد و خود را بالاتر بكشد.
در اصفهان سپاهان بايد با ابومسلم روبرو شود. ابومسلمي كه چون سال پيش نيست، اما دو هفته اي است كه مصمم شده تا شكست هاي اوايل فصل را به فراموشي بسپارد و همان ابومسلم خراسان شود. سپاهان نيز براي رفتن به صدر استراتژي خود را دو هفته اي است اعلام كرده است و قصد دارد هر سه امتياز بازي را بدست آورد و اندوخته هاي خود را براي روزهاي حساس بيشتر كند.
امروز شهيد قندي بازي سختي را با ذوب آهن تيم دوم جدول دارد. گده و پورحيدري بايد از پس كربكندي برآيند تا پاس، فولاد، استقلال و سپاهان شادمان شوند. اگر ذوب آهن به قهرماني در اين فصل فكر مي كند بايد قندي را در يزد شكست دهد. اين بازي براي اصفهاني ها ديدار سختي است. اما در تهران سايپا و استقلال تهران قبل از ديدار هفته آينده استقلال و پرسپوليس بايد يك ديدار حساس را برگزار كنند. استقلال با شش بازيكن دواخطاره و نگران از سه اخطاره شدن هر يك از اين شش بازيكن بايد هم نتيجه را ببرد و هم بازيكنان خود را براي بازي با پرسپوليس سالم نگه دارد تا در دربي بزرگ تيم اصلي خود را به ميدان بفرستد.
استقلال مظلوم هفته گذشته با تيمي بازي دارد كه فوتبال را به بهترين شكل در قالب تاكتيك تيمي بازي مي كند. بيژون ذوالفقار نسب بهترين مربي اين فصل فوتبال براي عبور از استقلال نقشه هاي تازه اي دارد كه بايد در ميدان ديد. استقلال مي خواهد به صدر برود و روحيه بگيرد و با پرسپوليس روبرو شود، آيا استقلال به اين خواسته هاي خود خواهد رسيد.

روز درخشش ايراني ها در بوندس ليگا
خبرنگار همشهري: تيم بايرن مونيخ پيشتاز رقابتهاي بوندس ليگا امروز براي دفاع از عنوان خود در خانه كلن به ميدان مي رود.در اين بازي علي كريمي باز هم از ابتدا در تركيب بايرن مونيخ قرار دارد تا در كنار ساير ستاره هاي اين تيم به هنرنمايي بپردازد. روي مكاي و سانتاكروز نيز در خط حمله انجام وظيفه مي كنند.تيم هامبورگ نيز بعد از اينكه در جام حذفي موفق به پيروزي مقابل لوركوزن شد امروز ديدار دشواري را برابر شالكه در پيش دارد. مهدوي كيا در اين بازي نقش تعيين كننده اي را براي تيمش بازي مي كند.وردربرمن تيم دوم جدول نيز با فرانكفورت ديدار مي كند. در حال حاضر تيم هاي بايرن مونيخ، وردربرمن، هامبورگ و شالكه در رده هاي اول تا چهارم جدول قرار دارند.

مسابقات بدمينتون انتخابي تيم ايران
گروه ورزشي:مرحله  اول  مسابقات  بدمينتون  انتخابي  تيم  زير ۱۶ سال  ايران  براي  شركت  در رقابت هاي  غرب  آسيا با شناخت  نفرات  برتر به  پايان  رسيد.در مرحله  نخست  اين  مسابقات  ۲۵ بازيكن  از ۱۶ استان  در محل  كمپ  فدراسيون  بدمينتون  به  رقابت  پرداختند.در پايان  اين  مسابقات  مجتبي  كاظم پور از يزد بر سكوي  نخست  ايستاد، سپهر ايواني  از كرمانشاه  دوم  شد و سعيد باي  از گلستان  و مجيد يوسفي  از بوشهر مشتركا سوم  شدند.

حمايت جامعه ورزش كشور از مردم مظلوم فلسطين
گروه ورزشي:جامعه  ورزش  كشور در آخرين  جمعه  ماه  مبارك  رمضان  با حضوري  گسترده  در مراسم  راهپيمايي  روز جهاني  قدس  در شهرهاي  مختلف  به  ويژه  در تهران ، حمايت  خود را از مردم  مظلوم  و ستمديده  فلسطين  اعلام  كرد.مقامات  و مسئولان  سازمان  تربيت  بدني  و كميته  ملي  المپيك ، روساي  برخي از فدراسيون هاي  ورزشي ، مربيان ، قهرمانان ، داوران ، پيشكسوتان  و... روز جمعه  با حضور در ميدان  فلسطين  و شركت  در راهپيمايي  روز جهاني  قدس  دوباره  با آرمان هاي  امام  راحل  بيعت  كردند و همبستگي  خود را با ملت  مظلوم  فلسطين  اعلام  نمودند.شماري  از ورزشكاران  كشورمان  با لباس هاي  متحدالشكل  با شعارهاي  مرگ  بر آمريكا و مرگ  بر اسرائيل  خشم  و انزجار خود را از جنايات  رژيم  صهيونيستي  بر عليه  ملت  مسلمان  فلسطين  عنوان  كردند.

آغاز شگفتي ها در ليگ كشتي آزاد
پاس جدال هفته را در مشهد به سود خود تمام كرد
006180.jpg
محمدرضا منصوريان: از همان اولين هفته رقابت هاي ليگ كشتي آزاد كه پنجشنبه شب گذشته در شهرهاي مختلف كشورمان برگزار شد شگفتي ها و نتايج دور از انتظار حاصل از پيكارهاي انجام شده در اين دوره شكل گرفت. در هفته اول كشتي گيران صاحب نامي نظير فريدون قنبري، حسين رنگرز، محمد اصلاني، مهدي صادق نژاد، فرزان بهرامي، مسعود مصطفي جوكار و بهنام طيبي مقابل حريفان خود شكست خوردند تا ليگ سال جاري به انتظار حوادثي بزرگ و تعيين كننده باقي بماند. باتوجه به درپيش بودن مسابقه هاي جام جهاني ۲۰۰۵ در تهران براي كشتي گيراني كه در ليگ خوب ظاهر مي شوند اين امتياز وجود دارد كه در جام جهاني صاحب دوبنده تيم ملي باشند. اين برنامه اي است كه فدراسيون كشتي رسما آن را اعلام كرده است.
گل مسابقه هاي هفته اول ليگ ديدار تيم هاي راه آهن خراسان و پاس تهران در شهر مقدس مشهد بود. برخلاف انتظار اين مسابقه را پاسي ها با نتيجه (۱۴-۱۶) در خانه حريف به سود خود تمام كردند. شكست (۱-۳) محمد اصلاني مقابل واسيلي ندورشين اوكرايني در ۶۰ كيلوگرم، برتري (۳-۴) نصرالله فدايي جوان مقابل مسعود مصطفي جوكار در ۶۶ كيلوگرم و پيروزي (۰-۲) سعيد ابراهيمي مقابل فريدون قنبري در ۸۴ كيلوگرم ازحوادث بزرگ اين ديدار بود. در مصاف تيم هاي مهرگان نور و پيام ارتباطات ساري در اين شهر ميزبان به برتري (۱۰-۲۰ رسيد). پيروزي (۰-۶) تقي داداشي برابر حسين رنگرز در ۵۵ كيلوگرم و شكست (۱-۲) بهنام طيبي مقابل مهدوي نيك منش در ۶۰ كيلوگرم دو حادثه قابل توجه در اين مسابقه بود. در دو مسابقه ديگر هفته اول نفت تهران با بهره مندي از كشتي گيراني نظير مجيد خدايي، محمدرضايي و عليرضا رضايي به پيروزي (۹-۲۲) مقابل تيم كشتي نيروي زميني ارتش رسيد و تامين اجتماعي هم در اصفهان تيم هيات كشتي اين شهر را (۱۴-۱۶) مغلوب كرد. رويارويي تيم هاي جوانان مازندران و جويبار لوله در جويبار هم (۸-۲۲) به سود جويبار لوله به پايان رسيد.

اخراج دو وزنه بردار از اردوي تيم ملي
گروه ورزشي: پس  از اخراج  محمدحسين  برخواه  از اردوي  آمادگي  تيم  ملي  وزنه برداري ايران ، يوردان  گئورگي  ايوانف  سرمربي  بلغاري  اين  تيم ، اين  بار محمدعلي  فلاحتي نژاد و محسن  بيرانوند را از اردو اخراج  كرد.فلاحتي نژاد و بيرانوند از جمله  ملي پوشان  وزنه برداري  ايران  به شمارمي رفتند كه  قراربود در اوزان  ۷۷ و ۱۰۵ كيلوگرم  در رقابت هاي  جهاني  دوحه شركت  كنند.
ايوانف  به  علت  بي نظمي  دو ملي پوش  وزنه برداري  ايران  را درروزهايي  كه  تا ۱۰ روز ديگر تيم  تيم  كشورمان  براي  شركت  در رقابت هاي  جهاني عازم  دوحه قطر مي شود، خط زد.ايوانف  در روز پانزدهم  شهريورماه  گذشته  محمدحسين  برخواه  ملي پوش دسته  ۸۵ كيلوگرم  تيم  وزنه برداري  ايران  را از اردو اخراج  كرده بود.

برنامه بازي هاي امروز
استقلال _ سايپا (۱۵/۱۹ _ آزادي)
فولاد خوزستان _ پاس (۱۵/۱۸ )
سپاهان _ ابومسلم (۳۰/۱۹ )
شموشك _ برق شيراز (۳۰/۱۹ )
قندي _ ذوب آهن (۳۰/۱۹ )
فجرسپاسي _ ملوان (۳۰/۱۹ )

تابلوي نتايج ليگ برتر
* پرسپوليس ۲ _ صباباتري ۲
گل ها: علي انصاريان (۱۸ ) و علي عليزاده (۶۱) براي پرسپوليس و سهراب بختياري زاده (۴۵) و علي دايي (۴۸) براي صباباتري
* راه آهن ۳ _ استقلال اهواز يك
گل ها: تركاشوند، اصغري و سروري براي راه آهن و فضلي براي استقلال اهواز

نبرد ميلان و يوونتوس در سن سيرو
006177.jpg
تيم يوونتوس براي اين كه ركورد پيروزي هاي خود را از مرز ۱۰ برد عبور دهد امشب در سن سيرو به مصاف آ.ث.ميلان مي رود. اين دو تيم در حال حاضر رقابت سختي را با يكديگر دارند و اگر آ.ث.ميلان بتواند فاتح اين بازي باشد اختلاف امتيازي اش با يوونتوس به ۲ مي رسد ولي يوونتوس همچنان با ۲۷ امتياز در صدر باقي مي ماند.در بازي ديگر اين هفته كالچو در جنوا سامپدوريا به مصاف اينتر مي رود. در اين بازي روبرتو مانچيني سرمربي اينتر و خوان سباستين ورون به دليل محروميت حق همراهي با اينتر را ندارند.محروميت مانچيني به دنبال اعتراض به داور در پايان ديدار اينتر با رم از سوي فدراسيون فوتبال ايتاليا اتخاذ شد.ساير بازي هاي هفته دهم فردا دنبال مي شود.

ليگ برتر انگليس
چلسي بعد از اين كه مقابل اورتون تن به تساوي يك بر يك داد خوزه مورينيو نقش داور را در اين نتيجه بي تأثير ندانست و اعتراضات زيادي نسبت به قضاوت داور داشت.چلسي امروز در استامفورد بريج ميزبان بلكبرن رورز است تا بار ديگر قدرت فوتبال خود را بر جزيره تحميل كند. اين تيم هم اكنون با ۲۸ امتياز در صدر جدول قرار دارد. در لندن تيم هاي تاتنهام و آرسنال نيز بازي حساسي را برگزار مي كنند. همچنين ليورپول نيز در آنفيلد برابر وستهام به ميدان مي رود.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |