شنبه ۷ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۳۶ - Oct 29, 2005
مراسم روز قدس در كشورهاي مختلف جهان
گروه سياسي خارجي: همزمان با آخرين جمعه ماه مبارك رمضان راهپيمايي روز جهاني قدس در نقاط مختلف جهان برگزار شد.
ديروز خبرگزاريهاي داخلي و خارجي به درج اخباري از برپايي روز جهاني قدس در قاره هاي مختلف پرداختند كه بيشترين حجم خبرها مربوط به راهپيمايي مردم ايران و به ويژه شهر تهران بود.
در سوريه هزاران نفر از ساكنان اردوگاههاي فلسطيني و شهروندان سوري در خيابانهاي دمشق به راهپيمايي پرداختند. در لبنان و با دعوت حزب الله اين كشور راهپيمايي روز جهاني قدس در بيروت و مناطق مسلمان نشين به ويژه مناطق شيعه برگزار شد. سيدحسن نصرالله دبيركل حزب  الله لبنان در اين مراسم بر حمايت از دولت و مردم سوريه و حق بازگشت آوارگان فلسطيني به كشورشان تاكيد كرد. نيروهاي مقاومت اسلامي لبنان پس از سخنان نصرالله رژه رفتند.
در تركيه گروهي از مردم شمال استانبول الله اكبر گويان در پارك فاتح اين شهر اجتماع كردند و بر ضد رژيم صهيونيستي شعار دادند.
مسلمانان كشورهاي اسلامي مقيم روسيه نيز با شركت در نماز جمعه مسجد جامع شهر مسكو حمايت خود را از مبارزات مردم فلسطين اعلام كردند.
مردم عراق نيز ديروز با شركت در راهپيمايي روز جهاني حمايت از قدس، حمايت خود را از مردم مظلوم فلسطين و قدس شريف اعلام كردند.

فرياد ميليونها مسلمان روزه دار براي رهايي قدس
006234.jpg
006237.jpg
گروه سياسي: ميليونها ايراني روزه دار همزمان با ديگر وفاداران به آرمان فلسطين در سراسر جهان در حمايت از انتفاضه فلسطين در روز قدس راهپيمايي كردند. در اين مراسم مراجع عظام، سران قوا و مقامات كشوري و لشگري همپاي مردم حضور داشتند. در تهران نيز دهها هزار نفر از مردم روزه دار در ۷ مسير منتهي به محل برگزاري نماز جمعه در دانشگاه تهران بابه آتش كشيدن آدمك بوش و شارون حمايت خود را از مبارزات آزادي بخش فلسطين و انتفاضه اين كشور اعلام كردند.
در قطعنامه پاياني راهپيمايي روز قدس در تهران، شركت كنندگان تاكيد كردند كه تنها راه نجات فلسطين ادامه مبارزات همه جانبه تا آزادي تمامي سرزمين فلسطين از شهر اردن تا درياي مديترانه مي باشد.
در بخشي از اين قطعنامه آمده است:
فرزندان قهرمان فلسطين نوار غزه را به جهنم سربازان رژيم صهيونيستي تبديل نمودند و همزمان با خارج ساختن صهيونيست ها از نوار غزه تمامي خيابان ها و محل هاي تجمع صهيونيست ها و نظاميان آن را در تل آويو ،قدس عزيز، نيتانيا و ساير مناطق به محل دريافت ضربات مرگ آور و سهمگين خود مبدل ساختند.
قطعنامه ۸ ماده اي روز قدس با تكبير شركت كنندگان مورد تأييد قرار گرفت.
در سه بند آخرين اين قطعنامه آمده است:
ما مردم مسلمان ايران حمايت قاطع خود را از مبارزات مشروع مردم مسلمان عراق براي بيرون راندن اشغالگران از خاك مقدس عراق و از مبارزات بر حق حزب الله لبنان براي آزادي باقي مانده خاك اشغالي لبنان شامل مزارع شبعا و روستاهاي هفت گانه و از تداوم مبارزات مردم فلسطين براي آزادي تمامي سرزمين هاي اشغالي اعلام مي داريم.
- ما ضمن محكوم نمودن قطعنامه آژانس انرژي اتمي كه در جهت محروم ساختن ملت ايران از حق طبيعي خود در داشتن فن آوري هسته يي است اين اقدام را تلاش مذبوحانه اسراييل و آمريكا براي محروم ساختن ملت هاي مسلمان از دستيابي به تكنولوژي و علوم پايه و اصرار آنها بر عقب ماندن مسلمانان قلمداد مي نماييم. از دولتمردان جمهوري اسلامي ايران خواستاريم با تمام توان از اين دستاورد فرزندان غيور ايران اسلامي حمايت نموده و با پشتيباني قاطع ملت، تسليم خواسته هاي نامشروع دولت هاي استكباري نشوند.
- ما ملت مسلمان شركت كننده در راهپيمايي روز جهاني قدس قاطعانه اعلام مي نماييم كه رژيم اشغالگر صهيونيستي يك غده  سرطاني براي كل جهان و بشريت است و لذا خواست عمومي مردم آزاد جهان به ويژه آحاد مسلمانان نابودي و محو كامل اين غده چركين سرطاني است.
موضع اعلام شده از طرف رياست محترم جمهوري اسلامي ايران جناب آقاي دكتر احمدي نژاد (مبني بر محو رژيم اشغالگر صهيونيستي) نظر قطعي و فقهي امام راحل و عظيم الشأن و همه مسلمانان به ويژه مردم قهرمان و انقلابي ايران مي باشد و از بيانات ايشان قاطعانه حمايت مي نماييم و براي تحقق اين آرمان عزيز همدوش تمامي مسلمانان آماده فداكاري و جان نثاري مي باشيم و به سازمان ملل اعلام مي نماييم كه عاقلانه ترين نظريه براي بازگشت امنيت و آرامش به منطقه و حل جنگ چندين ساله ميان فلسطيني ها و رژيم اشغالگر قدس بازگشت همه آوارگان فلسطيني به سرزمين فلسطين و اجراي يك انتخابات آزاد و سراسري مي باشد.
حاشيه
* امسال همزمان با روز جهاني قدس و آخرين جمعه ماه رمضان بيش از ۱۰۰ گروه خبري از كشورهاي مختلف جهان راهپيمايي روزه داران ايران اسلامي را پوشش خبري دادند.
* رئيس مجلس شوراي اسلامي در حاشيه راهپيمايي گفت: رژيم صهيونيستي غلط زيادي كرده و آنها بهتر است، فكري براي قطعنامه اخير سازمان ملل در خصوص زرادخانه هاي هسته اي خود كنند.حداد عادل خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران همواره بر موضع حق طلبانه خود در دفاع از مردم فلسطين تاكيد كرده است.
* رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در حاشيه راهپيمايي روز قدس گفت: وظيفه هر مسلماني است كه از حركت آزادي خواهانه ملت فلسطين و انتفاضه حمايت كند.
وي اين حمايت را معنوي و مادي دانست و افزود: مهم ترين كار اين است هر جا كه مي توانيم به فلسطيني ها كمك كنيم.
* رئيس قوه قضاييه تاكيد كرد كه اسرائيل سمبل تروريسم دولتي است و راهپيمايي روز جهاني قدس به جهت حمايت از ملت مظلوم فلسطين برگزار مي شود.هاشمي شاهرودي رئيس قوه قضائيه در حاشيه راهپيمايي روز قدس گفت: اسرائيل براي اين تعبيه شده است كه كل منطقه را در اختيار ابرقدرت ها قرار دهد و مساله تنها ملت فلسطين هم نيست.
* مهدي كروبي با شركت در راهپيمايي روز جهاني قدس گفت: موضع ما حمايت و دفاع از ملت فلسطين به وسيله كمكهاي مادي و معنوي جهان اسلام است تا بتوانند با برقراري صلحي عادلانه و دولت مستقل به حق خود برسند.
* راهپيمايان بيش از ۳۰ آدمك بوش و شارون را كه در ابعاد مختلف ساخته شده بود، در ميان طنين فريادهاي الله اكبر، مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل در ميدان انقلاب تهران به آتش كشيدند.
* پيكر نمادين يكي از شهداي انتفاضه فلسطين به ابتكار بسيج دانشجويي خواهران استان تهران در مسير راهپيمايي روز جهاني قدس در خيابان آزادي تا ميدان انقلاب تشييع شد.

هاشمي رفسنجاني در نماز جمعه:
پيشنهاد ايران برگزاري رفراندوم در فلسطين است
هاشمي رفسنجاني در خطبه  اول نماز جمعه  اين هفته  تهران از حضور آگاهانه  مردم در سراسر ايران در راهپيمايي روز قدس تشكر كرد و در عين حال نامگذاري اين روز را ابتكار و هديه  امام راحل برشمرد.
وي با بيان اينكه با توجه به شرايط ويژه  منطقه  ما و وضعيت فلسطين در مراكز جهاني بايد امسال از لحاظ عقلاني و تحليلي بيشتر به مساله  فلسطين بپردازيم، ادامه داد: مساله  فلسطين و اسرائيل امروز يكي از مهم ترين مسائل جهان و منطقه ارزيابي مي شود و بايد اين مساله را اساسي ترين مسائل جامعه اسلامي، منطقه و تا حدودي جامعه  جهاني به حساب آورد.
خطيب نمازجمعه  اين هفته تهران، با بيان اين كه آمريكا امروز نيز مي خواهد اسرائيل را پايگاه چند منظوره  استبدادي خود بكند، اضافه كرد: اين كشور مي خواهد هم مشرف به منابع انرژي باشد و هم مانع يكپارچگي دنياي اسلام و جغرافياي سياسي شود و هم براي هر كشوري تهديد به شمار آيد.
خطيب نماز جمعه در ادامه با اشاره به آنچه كه آن را فرار مفتضحانه اسرائيل از لبنان در سال گذشته مي ناميد، گفت: اين مساله عقب نشيني نبود، بلكه فرار اجباري بود كه اسرائيل را مجبور كرد براي اولين بار چنين گام سختي را به عقب بگذارد.
وي با بيان اينكه اكثريت مردم اروپا امروز با جريان ظالمانه  اسرائيل موافق نيستند، ادامه داد: افكار اكثريت مردم آزادي خواه اروپا اين تبعيض نژادي ها را نمي پذيرد. تضادي كه بين شعارها و عمل غربي ها به ويژه آمريكا وجود دارد به شدت مشهود است. آنها از يك سو براي مبارزه با برخي دولت ها شعار دموكراسي و حقوق بشر سر مي دهند اما چون اين شعارشان صادق نيست افكار عمومي نسبت به آنها بدبين است.
خطيب نمازجمعه  اين هفته  تهران، ادامه داد: راهي كه آنها مي روند در نهايتش كوچه  بن بست است اما آنها تابلوهاي عبور ممنوع را اول كوچه نمي بينند.
وي با بيان اينكه ما با يهود مشكلي نداريم و يهود براي ما يك دين مقدس است، گفت: صهيونيسم مشكل اصلي است كه آن هم بخشي از جامعه  يهود است. پيشنهاد ما اين است كه با طرح درستي يك رفراندوم برقرار كنند و انتخاباتي انجام دهند تا در يك فضاي مسالمت آميز زندگي كنند و هر كس كه راي آورد حاكميت را در دست گيرد كه البته ما مطمئنيم فلسطين راي بيشتري خواهد داشت و البته بايد بدانند كه اين مساله به نفع آنها هم هست.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در خطبه دوم نماز تصويب آيين نامه  اجرايي نظارت مجمع بر حسن اجراي سياست هاي كلي نظام را بر خلاف آن چه بعضاً عنوان مي شود، به مفهوم دخالت فيزيكي مجمع در امور اجرايي دستگاه ها ندانست.
هاشمي رفسنجاني با اشاره به برداشت هايي كه از نظارت مجمع تشخيص مصلحت نظام بر سياست هاي كلي نظام ارائه مي شود، برخي از اين برداشت ها را نادرست دانست و گفت: آنها كه در اين زمينه مي گويند و مي نويسند نيز مي دانند كه آن طور كه آنها منتقل مي كنند، نيست.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: مجمع ،كار اجرايي و دخالت فيزيكي ندارد. ما در دستگاه ها اصلا وارد نمي شويم، آنها موظفند سالي يك بار از طرف عالي ترين مقامشان گزارش تحقق برنامه مجموعه  متبوعشان را ارائه كرده، ما بررسي مي كنيم و در اين تعامل و رفت و برگشت ها، سياست اجرا مي شود.
وي همچنين در بخش ديگري از اظهاراتش به بحث پرونده  هسته  اي ايران اشاره كرد و با تأكيد بر اينكه غربي ها در اين موضوع بايد سر عقل بيايند، گفت: به آنها مي گوييم كه فكر نكنيد در ايران با يك باند و حزب مواجهيد، با قاطبه  ملت ايران مواجه هستيد و آنها از اين حقشان تا آخر حمايت مي كنند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: با دانش كسي نمي تواند كاري كند. اين دانش هر روز رشد مي كند و راه خودش را مي رود، لذا غربي ها سر عقل بيايند زيرا هر دو طرف متقاعدند نبايد به سمت مسائل نظامي رفت.
وي اضافه كرد: معتقديم بايد از حق قانوني خود استفاده كنيم و مي كنيم. شما حاشيه امني مي خواهيد كه ظالمانه است، نمي توانيد بگوييد استفاده نكنند، شايد به سمت ديگري بروند، اگر اين طور عمل كنيد خيلي جاها را بايد بهم بريزيد.
خطيب اين هفته  نماز جمعه  تهران همچنين تأكيد كرد: ما در استفاده از حقمان جدي هستيم و شما نيز منصفانه برخورد كنيد و خودتان را به زحمت نيندازيد.

رئيس جمهور در جمع اعضاي جامعه پزشكي:
دولت مصمم است در عرصه پزشكي عدالت ايجاد كند
ايسنا: رئيس جمهور گفت: دولت مصمم است عدالت را در عرصه  پزشكي ايجاد كند؛ به طوري كه خدمات براي عموم در دسترس باشد و با ايجاد توازن بين حقوق بيمار و حقوق جايي كه بيمار به آن مراجعه مي كند تعادل ايجاد شود.
محمود احمدي نژاد، در گردهمايي جامعه  پزشكي كشور اظهار كرد: امروز جامعه  پزشكي سرشار از عناصر توانمند و متخصص با درجات بالاست.
يادمان نرود كه در گذشته وضعيت ما چگونه بوده و روزي پزشكان اين سرزمين حرف اول و آخر را در دنيا مي زدند.
وي نظام پزشكي اسلامي و ايراني را يكي از كامل ترين نظام هاي پزشكي دنيا دانست و گفت: امروز يكي از مهمترين كارها در نظام پزشكي، همراه بودن سلامت و درمان با مديريت درمان است.
رئيس جمهور رشته پزشكي را داراي منزلت بسيار بالايي دانست و در عين حال تصريح كرد كه اين رشته مقدس با آفاتي نيز روبه رو است كه بايد به شدت از آنها اجتناب كرد.وي مهمترين آفت را نگاه تجاري و اقتصادي به درمان دانست و گفت:   متاسفانه امروز مسابقه براي از بين بردن توانمندي هاي داخلي و جايگزيني واردات است.ما امروز تحريم دارويي هستيم و بايد مواظب باشيم نگاه تجاري به اين عرصه وارد نشود؛ چراكه از آن قداست زدايي خواهد كرد و ديگر نمي توان آن را جمع و جور كرد.امروز قطع رابطه پزشكي با قداست موجب غلبه  نگاه اقتصادي به پزشكي شده است.

معاون اول رئيس جمهور:
چين و روسيه قول حمايت از ايران
را براي نشست آتي شوراي حكام دادند
ايسنا: معاون اول رييس جمهور كشورمان پس از بازگشت از اجلاس نخست وزيران كشورهاي عضو سازمان همكاري شانگهاي در جمع خبرنگاران گفت:  با توجه به مواضع روشن روسيه و چين در اين اجلاس، اميدوارم مواضع اين كشورها در نشست آتي شوراي حكام آژانس به نفع ايران باشد.
پرويز داودي، معاون اول رييس جمهور پس از بازگشت از سفرش به نشست نخست وزيران كشورهاي عضو سازمان همكاري شانگهاي با بيان اينكه ايران عضو ناظر اين اجلاس است، گفت: در اين اجلاس ديدگاه ها و مواضع ايران براي همكاري با كشورهاي منطقه، روسيه و چين اعلام شد.
وي خاطرنشان كرد: پوتين و نخست وزير چين هر دو بر حقانيت ايران در داشتن چرخه  سوخت هسته اي و صلح آميز بودن فن آوري هسته اي ايران تاكيد كردند.
معاون اول رييس جمهور در پاسخ به اين سئوال كه در خصوص مساله  هسته يي ايران آيا مواضع شفاف كشورهاي عضو اين اجلاس بررسي شده است؟ گفت:  اين كشورها به ويژه چين و روسيه قول همكاري همه جانبه را به ما دادند و روسيه مطرح كرد كه دولت ايران هميشه دوست ما بوده و خواهد بود و ما از ايران حمايت مي كنيم.
داودي تصريح كرد: با توجه به موضع روشن روسيه و چين اميدوارم مواضع اين كشورها در اجلاس آتي به نفع ايران باشد، همچنين آنها مخالفت خود را نسبت به ارجاع پرونده  هسته يي ايران به شوراي امنيت اعلام كردند.

وزير ارتباطات ايران با معاون نخست وزير چين ديدار كرد
ايرنا: محمد سليماني  وزير ارتباطات  و فناوري  اطلاعات  ايران  ديروز در حاشيه مراسم  امضاي  كنوانسيون  سازمان  همكاري  فضايي  آسيا و اقيانوسيه  در پكن ، باخوانگ  جو معاون  نخست  وزير چين  ديدار و مذاكره  كرد.
وزير ارتباطات  ايران  در اين  ديدار از همكاري  و تلاش  دولت  چين  براي  تشكيل سازمان  همكاري  فضايي  آسيا و اقيانوسيه  (اپسكو) قدرداني  كرد.
وي  بااشاره  به موقعيت  جمهوري  اسلامي ايران  در زمينه  فناوري  فضايي  از جمله پرتاب  ماهواره  سينا ۱ نخستين  ماهواره  ايران  كه  روز گذشته  انجام  شد، گفت ايران  به  عنوان  يكي  از بنيانگذاران  سازمان  همكاري  فضايي  آسيا و اقيانوسيه اهميت  ويژه اي  براي  تقويت  اين  سازمان  قايل  است .
سليماني  بر همكاري  اعضاي  سازمان  فضايي  آسيا و اقيانوسيه  براي  توسعه  اين فناوري  در اين  منطقه  از جهان  تأكيد كرد.

واكنش هاي جهاني به اظهارات رئيس جمهور
در همايش جهاني بدون صهيونيسم
گروه سياسي: اظهارت رئيس جمهور كشورمان در همايش جهان بدون صهيونيسم با واكنش  برخي كشورها مواجه شد.
در همين ارتباط براساس گزارش شبكه  خبري سي.ان.ان، كوفي عنان، دبيركل سازمان ملل نسبت به اظهارات احمدي نژاد ابراز نگراني كرد.در اين بيانيه آمده است كه عنان تصميم گرفته است كه طي هفته هاي آتي براي گفت وگو درخصوص ديگر مسايل به ايران سفر كند.
راديو آمريكا نيز گزارش داد رهبران اتحاديه  اروپا روز گذشته طي نشستي خارج از لندن اظهارات محمود احمدي نژاد در كنفرانس جهان بدون صهيونيسم را محكوم كردند.
توني بلر، نخست وزير انگليس كه ميزباني نشست روز گذشته را عهده دار بود، در اين باره گفت: اين احساسات كاملا غيرقابل پذيرش است.
ژاك شيراك، رئيس جمهور فرانسه نيز پس از پايان نشست اتحاديه  اروپا گفت: از اظهارات رئيس جمهور ايران، عميقاً شوكه شدم.
شبكه خبري سي .ان.ان نيز گزارش داد، فيليپ دوست بلازي، وزير امور خارجه  فرانسه با ذكر اين كه از طريق گزارش هاي خبري از اظهارات احمدي نژاد مطلع شده است، گفت: اگر اين اظهارات صحيح باشد، غيرقابل پذيرش است. درخواست كرده ايم سفير ايران در پاريس براي توضيح در اين باره احضار شود.
بر اساس اين گزارش، خوزه مانوئل باروسو، رئيس كميسيون اروپايي نيز روز گذشته درخصوص اظهارات احمدي نژاد به شبكه خبري بي.بي.سي گفت: اين اظهاراتي كاملا غير قابل پذيرش است.
خبرگزاري نووستي نيز به نقل از سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه گزارش داد كه به سفير روسيه در ايران دستور داده شده است، توضيح درباره  موضع تهران را پس از اظهارات احمدي نژاد خواستار شود.وي گفت: ما تلاش مي كنيم موضع طرف ايراني را مشخص كنيم.لاوروف افزود كه مسكو پس از دريافت تمامي توضيحات لازم در اين باره موضع گيري خواهد كرد.
روزنامه  دوبلين پست نيز نوشت: درموت آهون، وزير امور خارجه  ايرلند گفت كه از اظهارات رئيس جمهور ايران درباره محو اسرائيل از روي نقشه شوكه و متاثر شده است.بر اساس اين گزارش، وزارت امور خارجه  ايتاليا نارضايتي و نگراني اش را به اطلاع سفير ايران در رم رسانده است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، وزارت امور خارجه  آلمان نيز اعلام كرد كه نماينده  ايران در آلمان را براي توضيح درباره  اظهارات احمدي نژاد فراخوانده است.
خبرگزاري فرانسه نيز گزارش داد: وزارت امور خارجه  انگليس سفير ايران در لندن را براي توضيح درباره  سخنان احمدي نژاد احضار كرد.
خبرگزاري كانادا نيز گزارش داد، پل مارتن، نخست وزير كانادا اين اظهارات را غير قابل قبول خواند.به گزارش شبكه خبري سي.ان.ان، اسپانيا، سفير ايران در مادريد را براي اعتراض نسبت به اظهارات احمدي نژاد به وزارت امور خارجه احضار كرد.
بر اساس گزارش خبرگزاري رويتر، آريل شارون نخست وزير رژيم صهيونيستي نيز روز گذشته گفت كه ايران بايد از سازمان ملل اخراج شود.
خبرگزاري يونايتدپرس نيز گزارش داد، دانيل گيلدمن، نماينده  رژيم صهيونيستي در سازمان ملل خواسته است پاسخي قاطع به محمود احمدي نژاد بدهند.
وي روز گذشته در يادداشتي به عنان و شوراي امنيت سازمان ملل نسبت به اظهارات رئيس جمهور ايران اعتراض كرد.بر اساس اين گزارش احمد صادقي، عضو هيات ايران در سازمان ملل ساعاتي بعد اعلام كرد، تعجب آور نيست اسرائيل چنين تبليغات بي اساس و ساختگي را براي احياي مشروعيتش به راه اندازد.وي خاطر نشان كرد كه رژيم صهيونيستي از زرادخانه ي هسته يي اش براي تهديد صلح و ثبات منطقه  متزلزل خاورميانه استفاده مي كند.
رئيس جمهور پاسخ داد
احمدي نژاد در واكنش به موضع گيري هاي برخي مقامات و رسانه هاي غربي از سخنان اخير رئيس جمهوري اسلامي ايران گفت: آنها آزاد هستند حرف بزنند، اما حرف هاي آنان اعتباري ندارد.رئيس جمهوري درراهپيمايي روز جهاني قدس گفت: طبيعي است اگر سخني درست و حسابي باشد، انعكاس و بازتاب دارد.
رئيس جمهوري بار ديگر با انتقاد از سياست هاي توسعه طلبانه استكبار جهاني و صهيونيسم بين الملل، گفت: آنها انسان هاي پررويي هستند و خيال مي كنند همه دنيا بايد مطيع آنان باشد.
واكنش هاي مثبت خارجي به اظهارات رئيس جمهور
يك  انديشمند عرب  تبار مقيم  اروپا از دستور مستقيم  وزارت  خارجه  آمريكابه  رسانه هاي  اين  كشور براي  افزايش  هجوم  خبري  عليه  رئيس  دولت  ايران  خبرداد.
عدنان  بن  آدم  كه  در حوزه  پژوهشهاي  رسانه اي  فعاليت  دارد، شامگاه پنجشنبه  در جاكارتا به ايرنا گفت : واكنش  رسانه هاي  غربي  به سخنان  احمدي  نژاد كه  در واقع  تكرار فريادهاي  مسلمانان از ستم  رژيم  اسرائيل در چند دهه  اخير است ، خيره كننده  و در همان  حال  جاي  سئوال  و ابهامهاي فراواني  را از خود برجاي  گذاشته  است .
وي  با استناد به  منابع  موثق  خود در بي بي سي ، از هماهنگي هاي  صورت گرفته  ميان  اين  بنگاه  خبري  و رويترز براي  هجوم  بيشتر و هدفدار به  رئيس جمهوري  اسلامي ايران  بخاطر دفاع  از ملت  مظلوم  فلسطين  خبر داد.
يك  ديپلمات  فلسطيني  در الجزيره  هم تأكيد كرد كه  فشار امروز غرب  به  ايران  وسوريه  به دليل  حمايت  اين  كشورها از آرمان هاي  ملت  فلسطين  است .
عمر قادري  وابسته  فرهنگي  سفارت  فلسطين  در الجزيره  روزپنجشنبه  در آيين  گراميداشت  روز قدس  افزود: درشرايطي  كه  بسياري  از كشورهاي اسلامي و عربي  در حال  ايجاد روابط با اسرائيل  هستند، سوريه  و ايران  همچنان بر موضع  اصولي  خود پافشاري  مي كنند.
محمد نون ، خبرنگار برجسته   شبكه  تلويزيوني  العربيه  در تهران  درزمينه  بازتاب هاي  اظهارات  اخير آقاي  احمدي  نژاد، رئيس  جمهوري  ايران  عليه رژيم  صهيونيستي  گفت ، ايران  بين  مساله  يهوديت  به  عنوان  يك  دين  و صهيونيسم به  عنوان  يك  جنبش  نژادپرستانه  تفاوت  قائل  است .

ناطق نوري:
ما خواهان صلحي عادلانه و پايدار در فلسطين هستيم
ايسنا: ناطق نوري گفت: كشورهاي اسلامي  بايد با مساله فلسطين هوشيارانه برخورد كنند و فريب ژست هاي صلح جويانه اسرائيل را نخورند.اسرائيل با تخليه يك جزء كوچكي از اراضي فلسطين در غزه به دنبال كسب امتياز بزرگي در چارچوب طرح عادي سازي روابط با كشورهاي عربي اسلامي است.
سخنران پيش از خطبه هاي نماز جمعه اين هفته تهران، بر بيداري گروه هاي جهادي، حماس، جهاد اسلامي و ساير گروه هاي فلسطيني تأكيد كرد و افزود: اين گروه ها بايد وحدت خود را حفظ كنند و نگذارند شياطين در صفوف شان رخنه كرده و ايجاد اختلاف كند.اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، با برشمردن موضع كشور ايران در اين رابطه گفت: ما حمايت سياسي و معنوي خود را از آرمان فلسطين و احقاق حق ملت فلسطين همواره خواهيم داشت.
ايران ملت فلسطين را مظلوم و صهيونيست ها را اشغالگر مي داند لذا همواره از فلسطين دفاع خواهيم كرد. رئيس جمهور نيز همين مساله را مطرح كرد.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |