سه شنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۵۰ - Nov 15, 2005
ليگ برتر فوتبال ايران
استقلال ، پاس و پرسپوليس امروز به ميدان مي روند
راه آهن در اصفهان سپاهان را شكست داد
007680.jpg
خبرنگار همشهري: هفته يازدهم ليگ برتر فوتبال ديروز با انجام چهار بازي در كرج، اصفهان، شيراز و يزد آغاز شد. در بازيهاي ديروز شكست سپاهان در نقش جهان و آن هم در برابر راه آهن مهم ترين نتيجه روز بود. راه آهن بدون فيروز كريمي در اصفهان با ابراهيم تهامي سه بار دروازه سپاهان را گشود. بعد از گل زود هنگام تارتار از نقطه پنالتي ميزبان بي محابا حمله ور شد و اين بهترين فرصت براي مهاجمان راه آهن بود كه بارها با ضد حمله دروازه آرمناك پطروسيان را در روزي كه سپاهان بيات، بنگر و خادمي را در جمع مدافعانش نداشت با شكست سنگيني مواجه سازند. دو گل راه آهن در نيمه دوم را تركاشوند و تقوي به ثمر رساندند. سپاهان فرصت مناسبي را براي رفتن به صدر جدول از دست داد. در شيراز فجر سپاسي با يك تساوي ديگر مقابل استقلال اهواز همچنان ركورددار تساوي ها باقي ماند. در كرج سايپا و ابومسلم امتيازات را تقسيم كردند. پس از يك نيمه بدون گل ابراهيميان سايپا را پيش انداخت. اما ابومسلم با دامنه دادن حملات در دقايق پاياني با گل خلعتبري از شكست نجات يافت.
در يزد هم شهيد قندي پس از هفته ها توانست صبا باتري را متوقف كند. صبا باتري و قندي هم هر كدام يك بار فرصت گشودن دروازه يكديگر را پيدا كردند.
جدال براي صدرنشيني
دنباله بازيهاي هفته يازدهم امروز انجام مي شود. نيمه اي كه در مهم ترين بازي آن پاس ميزبان ذوب آهن است. پاس كه با در پيش داشتن يك بازي معوقه مقابل پرسپوليس هنوز بخت مناسبي براي تصاحب دوباره صدر جدول از حريفان دارد، به اين بازي با اهميتي دو چندان نگاه مي كند. ذوب آهن نيز با توجه به تعقيب كنندگان جدي چون سايپا، استقلال و سپاهان و پاس از حاشيه امنيت زيادي براي تداوم صدرنشيني برخوردار نيست. ذوب آهن يكي از تيم هاي خوب اين فصل ليگ برتر به شمار مي رود كه به لطف كار گروهي در خانه حريفان هم امتيازات باارزشي گرفته است و پاس براي ماندن در كورس قهرماني چاره اي جز به آب و آتش زدن در اين بازي نخواهد داشت. پاس با يك بازي عقب افتاده و برتري احتمالي مي تواند به هدف خود كه همانا بازگشت دوباره به صدر است جامه عمل بپوشد.در نوشهر استقلال ميهمان شموشك نوشهر است. شهري كه تاكنون قربانگاه تيم هاي مدعي و بزرگ چون پرسپوليس، پاس بوده و براي استقلال هم سرمربي اش خط و نشان كشيده است. استقلال تنها نگراني اش در اختيار نداشتن چند مهره كليدي است، اما قلعه نويي به بازي با مهره ها و به خصوص با داشتن جايگزين هاي مناسب در انديشه كسب ۳ امتياز و حضور در بالاي جدول است. در ورزشگاه آزادي پرسپوليس پس از واگذاري بازي سنتي ،با ملواني روبرو مي شود كه آنها هم چندان موقعيت مناسبي در جدول ندارند. شكست سنگين مقابل سايپا از مشكلات نماينده انزلي در اين فصل حكايت مي كند. برخورد ملوان _ پرسپوليس هميشه زيبايي هاي خاص خود را داشته است.
در آبادان فولاد خوزستان تيم مدافع عنوان قهرماني با برق شيراز ديدار مي كند. فولاد به تدريج با چند پيروزي خود را پيدا كرده بود، اما شكست سنگين اين تيم مقابل ذوب آهن ترمزي بود بر حركت اين تيم جنوبي روي ريل پيروزي. برق هم با مشكلات عديده اي دست به گريبان است و موقعيت چندان خوبي در جدول ندارد.
برنامه بازيهاي امروز
سه شنبه ۲۴ آبان
فولاد خوزستان _ برق شيراز (ورزشگاه تختي آبادان)
پاس تهران _ ذوب آهن (ورزشگاه دستگردي _ تهران)
شموشك نوشهر _ استقلال تهران (ورزشگاه شهداي نوشهر)
پرسپوليس تهران _ ملوان انزلي (ورزشگاه آزادي)
ساعت تمامي بازيها ۱۵ و تنها بازي پرسپوليس _ ملوان ساعت ۱۵/۱۷ انجام مي شود.

دووميداني داخل سالن آسيا عاكفيان طلا گرفت
007683.jpg
گروه ورزشي : محمد عاكفيان روز دوشنبه در رقابتهاي دووميداني بازيهاي داخل سالن ۲۰۰۵آسيا تايلند در دو۴۰۰متر به مدال طلا دست يافت و ركورد قاره كهن را بهبود بخشيد. وي كه خود ركورددار اين ماده آسيا با زمان ۴۸ثانيه و ۷۱صدم ثانيه بود، توانست اين حدنصاب را به ۴۷ثانيه و۸۳صدم ثانيه كاهش دهد. در ادامه اين رقابتها، هادي سپهزاد و علي فيضي در دور مقدماتي مواد هفت گانه به امتيازهاي لازم دست يافتند و به مرحله نهايي اين ماده گام گذاشتند. ابوالفضل دهنوي و كرم سهرابي در مواد ۸۰۰ و ۳۰۰۰متر به مقام چهارم دست يافتند. خانمها مينا پوريوسفي و ليلا ابراهيمي در مواد ۱۵۰۰و ۳۰۰۰متر نيز به ترتيب در رده هاي هفتم و پنجم جاي گرفتند. روز يكشنبه محمد محسن رباني از كشورمان در پرش با نيزه به مقام سوم رسيد. پيكارهاي دووميداني بازي هاي فوق در دو بخش مردان و زنان برگزار مي شود.

۷ مربي و بازيكن كره اي در پينگ پنگ ايران
گروه ورزشي :سرپرست برگزاري مسابقات فدراسيون پينگ پنگ از حضور پنج بازيكن و دو مربي كره شمالي در ايران خبر داد.
عليرضا حجازيان روز دوشنبه در گفت وگو با ايرنا، افزود:اين گروه هفت نفره روز ۲۶آبان ماه جاري وارد تهران خواهند شد، كه هر پنج نفر به عنوان حريف تمريني و حضور در باشگاه ها و دو مربي در رده هاي مختلف به فعاليت خواهند پرداخت.
به گفته وي دو بازيكن اهل كره به تيم پتروشيمي بندر امام و دو بازيكن ديگر به تيم تايدواتر هرمزگان ملحق خواهند شد.
وي در ادامه اظهارداشت از اين بازيكنان به عنوان حريفان تمريني تيم ملي پينگ پنگ ايران براي شركت در رقابت هاي جهاني آلمان استفاده خواهيم كرد.

ملي پوشان واليبال ايران پنج شنبه معرفي مي شوند
خبرنگار همشهري: اسامي نفرات دعوت شده به اردوي تيم ملي واليبال روز پنج شنبه پس از بازگشت «پارك كي ون» از اروميه اعلام خواهد شد.
سرمربي تيم ملي انتخاب بازيكنان آماده ملي پوش را به پس از ديدن بازي هاي پيكان _ آذرپيام و پگاه با برق موكول كرده است.
۱۵ بازيكن دعوت شده از روز شنبه آينده بايد خود را به سرپرست اردو براي حضور در بازي هاي غرب آسيا معرفي كنند. تيم ملي واليبال ايران روز نهم آذر ماه تهران را به مقصد دوحه ترك خواهد كرد.

وزنه برداري قهرماني جهان
دهقانيان و ابراهيمي امروز به صحنه مي آيند
دوحه قطر _ محمدرضا منصوريان : پس از چند روز انتظار وبعد از به صحنه رفتن سجاد بهروزي، امروز دو نماينده كشورمان دهقانيان و ابراهيمي پا در ركاب رقابت با حريفان ۹۴ كيلويي خود مي گذارند.
علي دهقانيان در گروه B و اصغر ابراهيمي در گروه A وزنه خواهند زد. رقابت هاي گروه A از ساعت ۱۵ و گروه B از ساعت ۹ صبح آغاز مي شود.
حسين رضازاده قوي ترين مرد وزنه برداري جهان نيز چند جلسه تمرين را زير نظر ايوان گئورگي ايوانف برگزار كرد تا روز پنج شنبه آماده پيكار با رقباي خود ازجمله جابر السالم از قطر شود. رضازاده تنها اميد وزنه برداري ايران در اين دوره براي كسب مدال محسوب مي شود. در رقابت هاي ديروز چيني ها تا توانستند در دو رده زنان و مردان مدال درو كردند.

فوتبال پيشكسوتان - جام يونس شكوري
هما و كيان تيمهاي پيروز هفته
007677.jpg
خبرنگار همشهري: در سومين روز از دوازدهمين دوره مسابقات فوتبال پيشكسوتان جام يونس شكوري طي پنج بازي ۲۲ گل از دروازه ها گذشت و تيمهاي كيان، عقاب و هما به پيروزي چشمگيري دست يافتند. بازيهاي روز گذشته با نام كاپيتان محبوب تيم ملي مرحوم سيروس قايقران نامگذاري شده بود و در حضور پيشكسوتان فوتبال ايران از جمله حسن حبيبي و اصغر شرفي برگزار شد.
نتايج بازيها:
كيان ۷ _ ملوان انزلي يك رده سني ۴۰ سال
عقاب ۴ _ ملوان ۳ رده سني ۴۵ سال
هما ۳ _ راه آهن يك رده سني ۵۰ سال
بانك ملت يك _ شيرودي صفر رده سني ۵۰ سال
هما يك _ شيرودي يك رده سني ۴۰ سال
در بازيهاي روز گذشته وحيد كيهاني از كيان، احمد سجادي از هما و محمد خضرايي از عقاب بهترين هاي ميدان بودند.

دونده دانشگاه آزاد ايران در فرانسه طلا گرفت
گروه ورزشي :حسين فاضلي دونده دانشگاه آزاد اسلامي كشورمان در دهمين دوره مسابقات بين المللي ۲۰۰۵ دو استقامتي موناكو فرانسه به مدال طلا رسيد.به گزارش روابط عمومي اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي در اين رقابت ها كه روز يكشنبه ۲۲ آبان ماه با حضور ده هزار و دويست دونده از ۴۲ كشور جهان و در ماده ده هزار متر استقامت برگزار شد تنها نماينده كشورمان در رده سني ۴۵ تا ۵۰ سال به مدال طلا و عنوان ارزشمند قهرماني رسيد.اما در رده بندي كلي دونده اي از ايتاليا قهرمان شد و دو ورزشكار از كشور ميزبان در رده دوم و سوم جاي گرفتند ضمن اين كه حسين فاضلي از دانشگاه آزاد اسلامي ايران در رده چهاردهم قرار گرفت.

قهرمانان كاراته جهان چهارشنبه وارد تهران مي شوند
گروه ورزشي : تيم ملي كاراته جمهوري اسلامي ايران كه در مسابقات جهاني قبرس شركت نموده بود، در گروه مردان قهرمان جهان شد و نهايتا با احتساب مدال هاي مردان و زنان بدون حضور ورزشكاران زن ايراني بعد از كشور ژاپن نايب قهرمان جهان شد و كشور فرانسه نيز بر سكوي سوم ايستاد.
در رده سني جوانان آ قايان عليرضا اجدادي، حامد زيگساري و سعيد حسيني در اوزان ۵۵-و۶۵و۷۰- مو فق به كسب مدال طلا شدند و آ قايان فرزاد عباس زاده و ذبيح الله پورشيب در اوازن ۷۵-و۷۵+ مقام سوم را كسب كردند. در اميدها نيز آقاي مرتضي هاشميان در وزن ۷۰- با كتف آسيب ديده موفق به كسب مدال طلا شد.
شايان ذكر است كه كاروان ورزشي تيم ملي كاراته ايران ساعت ۲۲ روز چهارشنبه وارد فرودگاه امام خميني (ره) خواهد شد.

ايران در راه قهرماني فوتسال داخل سالن آسيا
گروه ورزشي :با پيروزي پرگل ۱۱برصفر بر تيم فوتسال قطر، ايران يك گام ديگر به فينال رقابتهاي داخل سالن آسيا ۲۰۰۵تايلند نزديك تر شد.
تيم ملي فوتسال ايران ،ديروز در زمين سرپوشيده ورزشگاه ژاپن - تاي شهر بانكوك پايتخت تايلند با يك بازي تاكتيكي و تكنيكي توانست از۶۰ شوتي كه به دروازه حريف داشت، ۱۱گل را به ثمر رساند.
در اين بازي تيم ملي فوتسال قطر تقريبا تماشاچي بود و تنها هدفش دور كردن توپ از دروازه خود بود.
اين تيم كه در بازي پيشين خود ۱۵گل از تيم ملي فوتسال ازبكستان خورده بود، با چهره اي خشن و برخوردهاي فيزيكي عمدي به سوي بازيكنان ايراني حمله ور شده به گونه اي كه در يك صحنه با برخورد بازيكن شماره ۱۰قطر طالب راشد جلالا با مصطفي نظري دروازه بان ايران كارت قرمز گرفت و از زمين اخراج شد.تيم ايران در مرحله يك چهارم نهايي عصر چهارشنبه در مقابل برنده قرقيزستان و چين بازي خواهد داشت.

تابلوي نتايج ليگ برتر
* فولاد سپاهان اصفهان يك _ راه آهن تهران ۳
گل ها: عباس آقايي (۵۹) براي سپاهان، مهدي تارتار (۱۶) از نقطه پنالتي، امين تركاشوند ۵۳ و تقوي (۹۰) براي راه آهن
* سايپا يك _ ابومسلم خراسان يك
گل ها: علي ابراهيميان (۷۵) براي سايپا و محمدرضا خلعتبري (۸۱) براي ابومسلم
* فجر سپاسي شيراز صفر _ استقلال اهواز صفر
* قندي يزد يك _ صباباتري يك
گل ها: سهراب بختياري زاده (۸) براي صبا باتري و كارلوس سانتوز (۴۰) براي قندي

مديرعامل جديد باشگاه صنام منصوب شد
خبرنگار همشهري: مديرعامل جديد باشگاه فرهنگي _ ورزشي صنام منصوب شد. طي حكمي از سوي مصطفي اثباتي رئيس هيأت مديره باشگاه صنام، محمد افتخاري به عنوان مديرعامل جديد اين باشگاه معرفي شد. افتخاري تا پيش از اين به عنوان مدير اجرايي، كار مدير عامل باشگاه را انجام مي داد. وي جانشين محمدرضا داورزني شد كه نزديك به سه سال اين مسئوليت را داشت.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |