دوشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۵۵ - Nov 21, 2005
ليگ برتر فوتبال ايران توقف مدعيان در اصفهان
استقلال با پيروزي بر قندي صدرنشين شد
008169.jpg
خبرنگار همشهري: حوادث هفته دوازدهم دست بدست هم داد تا استقلال به صدر جدول برود. شكست ذوب آهن در شيراز را بايد شگفتي بزرگ اين هفته دانست. آنها در مقابل برق چون يك تيم درجه دوم بازي كردند. همه چيز در نيمه اول اتفاق افتاد. ابتدا ذوب آهن در دقيقه ۱۵ گل خود را زد، اما برق توسط فريد عابدي طي دو دقيقه ( ۴۳-۴۱) دو گل زد و آنرا تا پايان بازي حفظ كرد و به رده سيزدهم رفت. اين پيروزي پايه هاي برق را براي ماندن و رفع نگراني  محكم كرد، اما ذوب آهن را دچار يك شوك عصبي نمود تا كمي از غرور خود بكاهد و شخصيت صدرنشيني را براي خود تمرين كند. در انزلي ملوان در دقايق پاياني رقيب شمالي خود را با گل غلامي شكست داد تا هم بازي شمالي ها را ببرد و هم در مكان هشتم قرار بگيرد. در اصفهان شاهد يك بازي زيبا و پربرخورد بوديم. سپاهان در دقيقه ۱۷ جلو افتاد، عباس آقايي با يك حركت گل تيمش را زد و آرش برهاني ۹ دقيقه بعد بازي را به تساوي كشاند تا اين بازي با نتيجه مساوي به پايان برسد و صدرنشيني هر دو تيم از دست برود. صبا باتري هم در خانه خود با فولاد خوزستان به تساوي رسيد، علي دايي به داد صبا رسيد تا اين بازي را فولاد نبرد و صبا نيز يك امتياز براي رده نهم خود ذخيره كند. فولاد با وجود كسب يك امتياز در بين شش تيم بالاي جدول قرار گرفت.
در مشهد شاهد يك بازي پرتوان، خشن و پرحادثه بوديم. پرسپوليس با آمادگي جسماني فوق العاده بازيكنانش در تقابلي سخت با جوانان ابومسلم موفق بيرون آمد، اگر چه نتيجه اين بازي مساوي شد، اما گل ابومسلم هنوز تأييد شده نيست، همانگونه كه مدافع پيش تاخته ابومسلم بخاطر استفاده از دستش در زدن يك گل مردود بايد اخطار مي گرفت. پرسپوليس خوب آغاز كرد و طي ۲۰ دقيقه مي توانست بازي را بسود خود تغيير دهد و بالاخره انصاريان روي يك توپ بلند گل پرسپوليس را زد. در نيمه دوم ابومسلم چون تيمهاي تقويت شده به حركت درآمد و بارها تا مرز گشودن دروازه پرسپوليس پيش رفت اما به گل نرسيد. در دقيقه ۶۸ طي چند رفت و برگشت توپ سرانجام شاه حسيني با ضربه اي رو پا و آرام توپ را به درون دروازه پرسپوليس فرستاد كه كريم باقري روي خط آنرا با سر دفع كرد اما داور اعلام گل نمود و روي اشتباه خود پافشاري نمود تا سرانجام اين بازي حساس و پربرخورد و خشن با تساوي يك بر يك به پايان برسد.
پرسپوليس با (۱۴) امتياز در رده دهم ايستاد، اما ابومسلم بدون تغيير رتبه در همان رده پانزدهم جدول باقي ماند.
با نتايجي كه حريفان استقلال بدست آوردند به نظر مي رسيد استقلال در مقابل شهيد قندي به يك پيروزي پرگل دست پيدا كند و در صدر تركتازي كند. اما فقط دردقيقه ۸۹ بازي، استقلال در مقابل نيروهايي كه خوب دفاع مي كردند و سه خط زمين را خوب پوشش داده بودند سرانجام توانست به گل دست پيدا كند،به اين صورت كه سياوش اكبرپور با برگردان خود استقلال را پيش انداخت .اگر بي دقتي و شتابزدگي ياران استقلال نبود آنها مي توانستند به گلهاي بيشتري دست پيدا كنند.
شهيد قندي با اين شكست در همان رده چهاردهم جدول باقي ماند.
استقلال با كسب هر سه امتياز بازي (۲۴) امتيازي شد وبه تنهايي در صدر جدول قرار گرفت. آنها فاصله خود را با تيم دوم يعني سايپا به سه رساندند و به ترتيب ذوب آهن، پاس، فجر سپاسي و فولاد رده هاي بعدي را از آن خود كردند.
عكس : مجتبي جانبخش

تابلوي نتايج ليگ برتر
* ملوان انزلي يك _ شموشك صفر
گل: محمود غلامي (۸۲)
* سپاهان يك- پاس يك
گل ها: عباس آقايي (۱۷) براي سپاهان و آرش برهاني (۲۶) براي پاس
* ابومسلم خراسان يك _ پرسپوليس يك
گل ها: علي انصاريان (۳۲) براي پرسپوليس و عبد الله شاه حسيني (۶۸) براي ابومسلم
* برق شيراز ۲-ذوب آهن يك
گل ها: فريد عابدي(۴۱ و ۴۳) براي برق و محمد صلصالي (۱۵) براي ذوب آهن
* صبا باتري يك- فولاد خوزستان يك
گل ها: علي دايي(۶۰) براي صبا و ميثم سليماني (۳۸) براي فولاد
* استقلال تهران يك - قندي يزد صفر
گل:سياوش اكبر پور (۸۸)

نمايندگان مجلس خواستار تقدير از رضازاده شدند
008166.jpg
گروه ورزشي: بيش از ۱۵۰نماينده مجلس در نامه اي به محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري، خواستار تقدير و تشكر از حسين رضا زاده وزنه بردار عضو تيم ملي شدند.
رضازاده در پيكارهاي دسته به اضافه۱۵۰كيلوگرم رقابت هاي جهاني قطر به دو مدال طلا و يك نقره دست يافت.
اين نامه را موسي قرباني عضو هيات رئيسه در پايان نشست علني عصر ديروز مجلس قرائت كرد.
در اين نامه آمده است: پيروزي افتخارآفرين جهان پهلوان حسين رضازاده در مسابقات وزنه برداري قهرماني جهان و كسب مقام قهرماني براي پنجمين بار پياپي با توسل به پرچمدار قيام عاشورا حضرت ابوالفضل العباس(ع) در حالي صورت گرفت كه رسانه هاي خبري وابسته به دشمنان اين مرز و بوم پيرامون دعوت يك كشور بيگانه از اين پهلوان ملي براي اخذ تابعيت ايشان سر و صدا و جنجال تبليغاتي به راه انداخته بودند.
نمايندگان امضاكننده در نامه خود افزودند: تلاش غرور آفرين ايشان در كسب مقام قهرمان جهان و بالا بردن پرچم پرافتخار ميهن اسلامي و تمثال مبارك رهبر معظم انقلاب اسلامي پاسخ كوبنده اي بود كه توسط اين جوان غيور به توطئه هاي استكبار جهاني و نظام سلطه داده شد.
در اين نامه آمده است: شايسته است دستور فرماييد از اين اقدام عزت مدارانه و حق طلبانه ايشان تقدير شايسته به عمل آيد.
در نامه اين نمايندگان آمده است: هم چنين ضرورت دارد نگراني خويش را از افت نسبي و عدم توفيق ورزشكاران در رشته هايي كه هميشه قرين موفقيت و مدال آور بوده اند نظير كشتي و وزنه برداري و... اعلام نماييم.

ليگ برتر واليبال ايران
خبرسازي دوباره گنبد اين بار با شكست پگاه
علي شاكري:  در هفته دهم رقابت هاي ليگ برتر واليبال ايران (جام موعود) باز هم گنبدي ها با شكست تيم مدعي ديگر خبرساز شدند.
پس از غافلگيري صنام تيم مدافع عنوان قهرماني، تنها به فاصله ۴۸ ساعت از آن پيروزي بزرگ اين بار پگاه (نايب قهرمان فصل پيشين) هم مغلوب نئوپان شد تا غول خفته با بيداري مجددش لرزه بر اندام حريفان اندازد.نئوپان در دو هفته گذشته كاملا متحول شده است و توانسته است به چهار برد پياپي دست يابد. در سالني كه ۶ هزار تماشاگر يك آن آرام و قرار نداشتند پگاه تلاش زيادي براي نباختن داشت، اما شاگردان دوجي اجازه به خود آمدن به حريف را ندادند. اين چهارمين شكست پياپي پگاه در بازيهاي نيم فصل بود و بدين ترتيب يك مدعي ديگر از كورس قهرماني افتاد. در گرگان پيكان صدرنشين در مصاف با آماتورترين تيم ليگ پيام مخابرات گلستان در سه ست پياپي پيروز شد تا تنها تيم دست نيافتني جدول باشد. براي بازيكنان ذخيره پيكان اين بازي فرصتي بود تا طعم و بوي رقابت را بيشتر حس كنند. در سيرجان آذرپيام در مقابل تيم سخت كوش گل گهر كه در خانه اش به كمتر تيمي باج مي دهد با وجود از دست دادن يك گيم ۳ بر يك برنده شد. آذرپيام با اين برد از جاي خود در جدول تكان نخورد. در ماهشهر پتروشيمي در برابر اتكا قم بدون دردسر صاحب برتري شد. در بازيهاي تهران نيز صنام در يك بازي راحت شكست بازي مقابل نئوپان را به فراموشي سپرد. صنامي ها با توجه به شكست پگاه در گنبد يك پله در جدول صعود داشتند. در بازي دوم تهران برق هم با عبور از سد ذوب آهن آهنگ حضور در بالاي جدول سر داد. بازي ذوب آهن _ برق رويارويي صرب هاي حاضر در دو تيم بود كه به برتري گروه سه نفره (ست كوويچ، كركوويچ و سيمونوويچ) انجاميد. پتروويچ و بونيچ خيلي تلاش كردند تا ذوب آهن بتواند گيمي از حرف قدرتمند خود بگيرد، اما تجربه و سرحال بودن تيم برق كه زادون، قاسميان، ثاني و عطار را پرتوان در خدمت داشت مانع از دستيابي به اين هدف شد.
نتايج بازيهاي هفته دهم
008172.jpg
پتروشيمي ۳ _ اتكا قم صفر
پيام مخابرات صفر _ پيكان ۳
گل گهر سيرجان يك _ آذرپيام اوروميه ۳
برق ۳ _ ذوب آهن صفر
صنام ۳ _ آيدانه صفر
نئوپان گنبد ۳- پگاه اروميه ۲
سايپا ۳ _ پرسپوليس يك

شروع دوباره تمرينات تيم ملي وزنه برداري
گروه ورزشي: در فاصله ۴۸ ساعت پس از بازگشت كاروان وزنه برداري ايران از دوحه قطر دوباره از ديروز تمرينات  تيم  ملي  وزنه برداري  ايران  براي  اعزام  به  بازي هاي  ورزشي  غرب آسيا بدون  حضور حسين  رضازاده در سالن  وزنه برداري  مجموعه  ورزشي  آزادي  تهران  آغاز شد.بازي هاي  ورزشي  غرب  آسيا از روز دهم  آذرماه  در دوحه  قطر آغاز مي شود وكاروان  ورزشي  ايران  در يازده  رشته  ورزشي  از جمله  وزنه برداري  در آن شركت خواهدكرد.يوردان  گئورگي  ايوانف  سرمربي  بلغاري  تيم  ملي  وزنه برداري  ايران  ازحسين  رضازاده ، اصغر ابراهيمي ، جواد گوهري زاده ، انوش  ارمك ، علي دهقانيان ، علي  قره داغي ، احد سنجابي ، سجاد بهروزي ، احسان  دارابيگي ، سعيدعلي  حسيني  و اميد ناييج  براي  شركت  در اين  اردو دعوت  كرده  است .
سرانه ورزشي كيش بالاتر از سطح جهاني
ارتقاء كمي و كيفي  فعاليت ها و اماكن  ورزشي  در جزيره  كيش  طي  ۴ سال  اخير سبب  شده  است  كيش  به  لحاظ سرانه  ورزشي  از بالاترين  سطح  استاندارد جهاني  برخوردار شود.براساس  گزارشهاي  منتشر شده  از سوي  سازمان  منطقه  آزاد كيش ، با اجراي طرحهاي  توسعه  امكانات  ورزشي ، سرانه  ورزشي  در كيش  از ۴ مترمربع  در سال ۱۳۸۰ به  بيش  از ۹ مترمربع  در سال  ۱۳۸۴ رسيده  است .همچنين  طرح  جامع  ورزش  در كيش  با هدف  ايجاد يك  قطب  ورزشي  در كشور براي برگزاري  اردوهاي  تداركاتي  و مسابقات  در سطح  ملي  و بين المللي  در دست  تدوين است  كه  با اجرايي  شدن  آن ، تحول  بزرگي  در ورزش  كشور و توسعه  كيش  ايجاد مي شود.

نفرات برتر كلاس بين المللي واليبال ايران
فدراسيون  واليبال  روز يكشنبه  اعلام  كرد كلاس  مربيگري  درجه يك  بين المللي  واليبال  كه  با شركت  ۳۵ مربي  از نيمه  آبان  ماه  در تهران  تشكيل  شده  بود، روز يكشنبه  با موفقيت  تمامي شركت كنندگان  به  پايان  رسيد.اين  كلاس  زيرنظر خسرو ابراهيم  مدرس  بين المللي  واليبال  و الكساندرليبتشدر از آلمان  برگزار شد.در پايان  اين  دوره  علي  ميرعابدي  از دانشگاه  تهران  و سيدابراهيم فتاحي  موسوي  از هشترود به  عنوان  شاگردان  ممتاز معرفي  شدند.بهروز عطايي ، مسعود آرمات ، محمدرضا احمدي  و جهانگير سيدعباسي  در رتبه هاي  بعدي  اين  كلاس  قرار گرفتند.به  تمامي شركت كنندگان  در دوره  مدرك  مربيگري  سطح  يك  بين المللي  اهدا شد.

در اعتراض به عملكرد هيات مديره باشگاه ملوان
ايراندوست استعفا كرد
گروه ورزشي: در پايان ديدار دو تيم ملوان انزلي و شموشك نوشهر نصرت ايراندوست سرمربي اين تيم به دليل عمل نكردن هيات مديره ملوان به تعهدات ماليشان از سمت خود استعفا كرد.
وي در اين رابطه گفت: ديروز ملوان بسيار عالي بازي كرد و بازيكنان اين تيم عملكرد بسيار مناسبي داشتند اما من از فردا بر سر تمرينات اين تيم حاضر نمي شوم وهمين جا استعفاي خودم را اعلام مي كنم.
هيات مديره جديد ملوان كه تا اين لحظه من به عنوان سرمربي ملوان آنها را نمي شناسم به تعهدات مالي خود عمل نكرده اند و دائما به بازيكنان وعده هاي پوشالي مي دهند.

خبرهايي از فوتبال جهان
رونالدينيو پاياني بر دوران كهكشاني  رئال
008163.jpg
حسن حيدري:رونالدينيو هافبك برزيلي باشگاه بارسلوناي اسپانيا پيروزي ۳بر صفر اين تيم برابر رئال مادريد در ورزشگاه سانتياگوبرنابو را، يك بازي بي عيب و نقص توصيف كرد.
به گزارش خبرگزاري رويترز از مادريد، وي بعد از مسابقه به خبرنگاران گفت: اين ديدار دقيقا همانطور بود كه هر كسي روياي آن را دارد، يك نمايش فوق العاده بود.
بارسلونا از سوت آغاز بازي، كنترل توپ و ميدان را بدست گرفت و در دقيقه پانزدهم با گل ساموئل اتوئو، جلو افتاد.
درحاليكه شماري از هواداران تيم رئال فرياد مي زدند و در اعتراض به عملكرد ضعيف تيمشان ورزشگاه را ترك مي كردند، گروهي ديگر بعد از گل دوم به تشويق رونالدينيو پرداختند. رونالدينيو درمورد اين اتفاق گفت: لحظه بسيار مهم و زيبايي براي من بود كه هيچوقت فراموش نخواهم كرد چون معمولا اتفاق نمي افتد كه تماشاگران بازيكن حريف را تشويق كنند. معمولا هيچ بازيكني انتظار رويارويي با چنان صحنه اي را ندارد.
من حتي نمي دانستم كه اين اتفاق تنها يك بار ديگر در اينجا براي مارادونا رخ داده است. روزنامه پرشمار ماركا چاپ اسپانيا در صفحه نخست خود نوشت رونالدينيو به دوران كهكشاني ها پايان داد .
پيروزي درخشان فيورنتينا مقابل ميلان
  تيم فوتبال فيورنتينا روز گذشته موفق شد در فلورانس به پيروزي ارزشمند سه بر يك مقابل آ.ث.ميلان دست يابد تا فاصله ميلاني ها با يوونتوس پيشتاز كالچو بيشتر شود.
در اين بازي لوكاتوني پديده جديد فوتبال ايتاليا موفق شد دوبار دروازه آ.ث.ميلان را در دقايق (۸۷ ۱۰،) باز كند و يورگنسن نيز در دقيقه ۴۶ فاتح دروازه ديدا بود. تنها گل ميلان در اين بازي توسط جيلاردينو در دقيقه ۲۴ به ثمر رسيد.
فيورنتينا با اين پيروزي موفق شد با ۲۸ امتياز و تفاضل گل كمتر در كنار ميلان در بالاي جدول در رتبه سوم قرار گيرد.
تيم يوونتوس كه در هفته دوازدهم پيروزي خيره كننده چهار بر يك را در خانه رم بدست آورده بود اكنون با ۳۳ امتياز در صدر جدول قرار دارد.يوونتوس با گلهاي ندود، ترزگه(۲گل) و ابراهيموويچ يك گام ديگر به سوي قهرماني برداشت.
در ساير بازيهاي ديروز سامپدوريا موفق شد دو بر صفر مقابل لاتزيو به برتري دست يابد. ديانا (۷۲) و فلاچي (۷۴) شادي را به ورزشگاه شهر جنوا آوردند. اين پيروزي باعث شد سامپا به رده هفتم صعود كند. اين هفته تروسيو مقابل پالرمو به تساوي دو بر دو رسيد.
كيوو در مقابل آسكولي با تساوي يك بر يك متوقف شد. لچه با سه گل سيه نا را در هم كوبيد. ليورنو برابر امپولي به برتري دو بر صفر رسيد.
رجيانا نيز سه بر يك مقابل كالياري به برتري رسيد.
در پايان هفته دوازدهم لوكاتوني مهاجم برجسته فيورنتينا با مجموع ۱۵ گل در صدر جدول گلزنان كالچو قرار گرفته و بعد از او ترزگه با ۹ گل در جاي دوم ايستاده است.

نكونام و عنايتي در تيم فوتبال اميد
۲۹ بازيكن به اردوي تيم ملي اميد دعوت شدند
گروه ورزشي: محمود ياوري، اسامي ۲۹ نفر بازيكنان دعوت شده را براي حضور در اردوي آماده سازي تيم ملي اميد اعلام كرد.
وحيد طالب لو، سوشا مكاني، فرشاد مولايي، محسن ارزاني، حسين ماهيتي، پژمان منتظري، محسن ميرآبي، سپهر حيدري، سيد جلال حسيني، جلال اكبري، احسان راستي، محسن يوسفي، محمد نوري، مازيار زارع، اميد روانخواه، غلامرضا رضايي،  هاشم بيك زاده، بهشاد ياورزاده، مهدي رجب زاده، مسعود شجاعي، آندرانيك تيموريان، سعيد دقيقي، غلامرضا عنايتي و محمد غلامي، ۲۴ بازيكني هستند كه بايد ساعت ۱۰ صبح شنبه آينده خود را به مربيان تيم ملي در هتل المپيك معرفي كنند.
مدير فني تيم ملي اميد همچنين اعلام كرد: به غير از اين ۲۴ نفر، پنج بازيكن ديگر كه در دو تيم پاس و پرسپوليس حضور دارند، موظف هستند پس از پايان بازي عقب افتاده پرسپوليس ، پاس كه در تاريخ هشتم آذر ماه برگزار مي شود، خود را به اردو معرفي كنند.
اسامي  پنج بازيكن مذكور عبارت است از: حسن رودباريان، جواد نكونام، آرش برهاني و خسرو حيدري از پاس، مهرداد اولادي از پرسپوليس.
محمود ياوري در خاتمه، اسامي بازيكنان بالاي ۲۳ سالي را كه به اين اردو دعوت شده اند به اين شرح اعلام كرد: وحيد طالب لو، حسن رودباريان، سيد جلال حسيني، سپهر حيدري، مهدي رجب زاده، جواد نكونام و غلامرضا عنايتي.

راهيابي ۱۰ تيم به فوتبال نوجوانان آسيا
گروه ورزشي: با پايان يافتن مرحله  نخست مقدماتي مسابقات قهرماني فوتبال نوجوانان آسيا، چهره  ده تيم راه يافته به اين مسابقات مشخص شد.
در حالي كه شانزده تيم در مسابقات قهرماني نوجوانان آسيا كه سال آينده در سنگاپور برگزار مي شود، شركت دارند، تا كنون چهره  ده تيم راه يافته به اين رقابت ها مشخص شده و شش تيم ديگر نيز پس از پايان مسابقات چهار گروه باقي مانده و انجام ديدار حذفي ميان تيم آسه آن (ASEAN) و شرق آسيا مشخص خواهد شد.
پس از پايان رقابت در ده گروه، از شرق آسيا ژاپن و چين، از غرب سوريه، عربستان و يمن، آسياي مركزي و جنوبي ايران، تاجيكستان و نپال، از آسه آن ميانمار، ويتنام و سنگاپور به مسابقات قهرماني آسيا صعود كرده اند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |