سه شنبه ۱ آذر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۵۶ - Nov 22, 2005
بورس را چه كسي اداره مي كند
اخبار ضد و نقيض از تعيين مدير جديد بورس
008277.jpg
گروه بورس : انتشار اخبار ضد و نقيض درباره مدير تازه بازار سهام تهران تا نيمروز دوشنبه _ لحظه تنظيم خبر- ادامه يافت.
براساس گزارش هاي دريافتي در حالي كه هيچ يك از اعضاي هيأت مديره و مسئولان بورس تهران در دسترس نبوده يا حاضر به پاسخگويي نيستند برخي اخبار تأييد نشده از تعيين يك جوان ۲۷ ساله به عنوان مدير جديد بازار حكايت دارد. منابع خبري به طور دقيق مشخص نكرده اند مدير جديد با عنوان دبير كل اداره بورس را برعهده خواهد گرفت يا اين كه صرفاً چهارماه آينده سرپرست بازار سهام خواهد بود.
خبرگزاري مهر طي گزارشي در اين باره نوشت: شرايط حاكم بر بورس و نپذيرفتن پست دبير كلي از سوي محمد نهاونديان بازار شايعات را در اين خصوص داغ كرد. در همين حال برخي افراد كه خود را نزديك به صالح آبادي مي دانند با گرفتن شماره تلفن خبرگزاري مهر اعلام مي كنند: هيأت مديره بورس بزودي صالح آبادي را به عنوان دبير كل جديد بورس انتخاب خواهد كرد. صالح آبادي مدير تالار بورس كرج است.
اين در حالي است كه گفته مي شود هيأت مديره بورس به زودي تكليف دبير كل جديد بورس را تعيين خواهد كرد و شايد ناپديد شدن مقامات هيأت مديره بورس نيز به همين خاطر است. هيچ خبري هم از اعلام نظر هيأت مديره بورس تا لحظه انتشار اين خبر نيست و مظاهري معاون كل وزارت امور اقتصادي و دارايي نيز گفته است تا تعيين دبيركل بورس جديد، عبده تبريزي به فعاليت در اين سمت ادامه خواهد داد.
ايلنا هم در گزارش جداگانه اي اعلام كرد: جلسه فوق العاده هيأت مديره بورس اوراق بهادار هم اكنون در حال برگزاري است. اين جلسه در محل سازمان بورس اوراق بهادار در حال برگزاري است و به بررسي گزينه هاي مختلف براي احراز پست دبير كلي مي پردازد. براساس اين گزارش، به احتمال زياد، علي صالح آبادي مدير تالار منطقه اي بورس كرج به عنوان سرپرست سازمان بورس اوراق بهادار فعلاً هدايت و سرپرستي اين بازار را برعهده خواهد گرفت.در حالي كه خبر ايلنا بر سرپرستي صالح آبادي تأكيد دارد، ايسنا نوشت: هيأت مديره سازمان كارگزاران بورس اوراق بهادار در جلسه فوق العاده خود علي صالح آبادي _ مدير تالار بورس منطقه اي كرج _ را به عنوان دبير كل جديد سازمان بورس اوراق بهادار انتخاب كرد. پس از كش و قوس هاي فراوان و ماجراي نهاونديان بالاخره هيأت مديره سازمان كارگزاران بورس اوراق بهادار امروز در جلسه فوق العاده خود يك جوان ۲۷ساله را به عنوان دبير كل جديد سازمان بورس اوراق بهادار تهران انتخاب كرد. علي صالح آبادي مدير تالار بورس منطقه اي كرج و دانشجوي دكتراي مديريت در دانشگاه تهران است. اين تحولات در حالي صورت گرفته كه ديروز اعلام شد به دنبال نپذيرفتن پست دبيركلي بورس از سوي محمد نهاونديان، مهدي كرباسيان هم اين پست را نپذيرفته است. به هر حال نحوه ارائه اطلاعات و اخبار مربوط به تعيين مدير جديد بازار مي تواند نمايانگر گوشه اي از نابساماني هاي موجود در بورس تهران باشد.

وزارت اقتصاد در ماجراي تعيين دبيركل نقشي نداشت
008280.jpg
گروه بورس: اتفاق شگفت انگيز تازه در بورس تهران سرانجام معاون كل وزير اقتصاد را به واكنش وادار كرد.
طهماسب مظاهري روز گذشته در گفت وگو با خبرنگاران تأكيد كرد: وزارت اقتصاد در ماجراي تعيين دبير كل بورس نقشي نداشته است.او تصريح كرد: دبيركل بورس اوراق بهادار را هيات مديره انتخاب مي كند و وزارت امور اقتصادي و دارايي هيچ نقشي در آن نخواهد داشت.
مظاهري درباره ماجراي دكتر نهاونديان و نپذيرفتن مسئوليت دبير كلي بورس از سوي وي گفت: در حد صحبت و مشورت وزارت اقتصاد با هيات مديره درباره دبيركل بورس صحبت هايي را ارائه كرده بود اما ما مرجع انتخاب نبوديم و در مورد شخص خاصي با هيات مديره صحبت نكرديم.
وي با اشاره به اينكه اميدواريم قانون جديد بازار اوراق بهادار ظرف روزهاي آينده به تصويب برسد، خاطرنشان كرد: با تصويب اين قانون رييس سازمان بورس و اوراق بهادار از سوي وزارت اقتصاد مشخص خواهد شد. بنابراين اگر اين قانون حتي يك روز زودتر تصويب شود بهتر از آن است كه ما ديرتر اين قانون را داشته باشيم. اما از هيات مديره بورس درخواست مي كنيم كه هرچه زودتر جلسه انتخاب دبيركل بورس را تشكيل دهند.
مظاهري در پاسخ به اين پرسش كه شما خود با توجه به وضعيت موجود بازار حاضر به پذيرفتن اين سمت هستيد يا خير؟ گفت: من در حال حاضر مسئوليت ديگري دارم و حاضر به پذيرفتن اين سمت نيستم.
طهماسب مظاهري در پاسخ به اين كه «آيا قبل از اعلام رسمي خبر دبيركلي نهاونديان از سوي معاون حقوقي و پارلماني وزارت اقتصاد با ايشان هماهنگ نشده بود؟» ، تصريح كرد: آقاي مستخدمين در مورد دبيركلي آقاي نهاونديان تنها تصميم هيات مديره بورس را اعلام كرده بودند و خبري از خود جناب آقاي نهاونديان نقل نشده بود.
وي در ارتباط با اين كه «آيا روال بر اين است كه ابتدا هيات مديره بورس حكم به دبيركلي فرد مورد نظر دهد، بعد فرد پيشنهادي موافقت يا مخالفت خود را اعلام مي كند؟» ، پاسخ داد: حداقل، اين بار روند به اين شكل پيش رفته است.

گزارش فدراسيون جهاني از بورس تهران
فارس: بر اساس گزارش ماه مهر (اكتبر) فدراسيون بورس هاي جهان، تعداد معاملات انجام گرفته در بورس تهران طي ماه مهر با كاهش ۱۶ درصدي، حجم سهام مبادله شده در اين ماه با كاهش ۶۲ درصدي و سرمايه بورس تهران با كاهش ۶/۱ درصدي نسبت به ماه قبل مواجه شد.
به گزارش فدراسيون بين المللي بورس، تعداد معاملات سهام در بورس تهران طي ماه مهر (اكتبر) سال جاري با ۱۶ درصد كاهش نسبت به ماه گذشته به ۱۵۳ هزار معامله رسيد.
تعداد معاملات ماه شهريور (سپتامبر) بيش از ۱۸۱ هزار معامله گزارش شده بود. ارزش كل سهام مبادله شده در ماه مهر نيز به ۲۱۵۰ ميليارد ريال رسيد كه اين رقم نسبت به ماه قبل ۸/۶۲ درصد كاهش داشته، ضمن اينكه ارزش سهام مبادله شده در ماه شهريور ۵۷۷۰ ميليارد ريال گزارش شده بود.
براساس اين گزارش ارزش كل سهام مبادله شده در۱۰ ماه اول سال ۲۰۰۵ (از ژانويه تا اكتبر) به ۶۱ هزار ميليارد ريال رسيد كه اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل بيش از ۷/۳۳ درصد كاهش داشته است. بورس تهران از نظر كاهش ارزش سهام مبادله شده در ۱۰ ماه اول سال ۲۰۰۵ پس از بورس لوكزامبورگ رتبه دوم جهاني را به خود اختصاص داده است.

صف غدير و ساختمان
گروه بورس: رديف هاي نخست جدول عرضه ديروز هم به دو شركت سرمايه گذاري غدير و سرمايه گذاري ساختمان اختصاص يافت.
به گزارش «همشهري» ديروز صف فروش دو شركت ياد شده جمع نشد به طوري كه ۳۸۴ نفر ۳ ميليون و ۷۱۴ هزار و ۳۶۱ برگه سهم سرمايه گذاري غدير به ارزش ۶/۱۵ ميليارد ريال و ۷۰۳ نفر تعداد ۴ ميليون و ۲۲۴ هزار و ۴۳۲ برگه سهم سرمايه گذاري ساختمان به ارزش ۱۵ ميليارد ريال را عرضه كردند.بنابر اين گزارش سيمان دورود و سيمان غرب ديروز از جمله شركت هايي بودند كه بيش از ساير شركت ها براي فروش سهامشان دستور فروش صادر شد.

اساسنامه بورس نفت بازنويسي مي شود
ايسنا: مجري بورس نفت با بيان اين كه قانون جديد بازاراوراق بهاداربايد در هفته جاري ابلاغ شود، تصريح كرد: بايد اين اساسنامه را با قانون جديد تطبيق داده و به شوراي بورس ارجاع دهيم.
دكتر محمدجواد عاصمي پور از تهيه اساسنامه كارگزاران و تعيين ساز و كارهاي بورس نفت در انطباق با قانون جديد براي ارائه به شوراي بورس خبر داد و افزود: با قانون جديد، سازمان ها به صورت شركت هاي سهامي عام درمي آيند و ساختارهاي آنها تغيير مي كند تا همراه با قانون جديد تصويب شده و مطابق با قانون استمرار داشته باشد.
وي خاطرنشان كرد: كارهاي اجرايي و عملياتي براي خريد ساختمان و تجهيزات و همچنين نرم افزار بورس نفت در حال انجام است و نرم افزار مورد استفاده در بورس نفت نيز همان نرم افزار خريداري شده توسط بورس اوراق بهادار است كه اندكي تعديل مي شود.
مجري طراحي و راه اندازي بورس نفت با اشاره به اين كه در برنامه سوم توسعه به طور قانونمند موضوع ساماندهي نظام بازار از طريق بورس مورد توجه قرار گرفته بود، گفت: در برنامه سوم و در بخش فرابخشي آن در قسمت اصلاح سيستم مالي، اين بازارها ديده شد و بورس اوراق بهادار توسعه جغرافيايي پيدا كرد و موجب تنوع بخشي ابزارهاي مالي شد و در ضمن بازارهاي كالا نيز شكل گرفت.
عاصمي پور با اشاره به اين كه بورس نفت نيز در ادامه تشكيل بورس هاي كالا در كشور شكل گرفته است، تصريح كرد: نفت با ساير كالاها تفاوت دارد، زيرا در داخل كشور معامله نمي شود و عمدتاً بازار نفت خام، بازار جهاني است ولي با اين وجود ما از مابه ازاي تجارت نفت، سودي كسب نمي كنيم.
وي با اشاره به تهيه گزارش ۵۰۰ صفحه اي در مورد جزئيات عرضه محصولات نفت، گاز و پتروشيمي و دريافت مصوبه هاي لازم براي آن گفت: بورس نفت ايران مجوز عرضه انواع محصولات پتروشيمي و فرآورده هاي نفتي اصلي و ويژه، نفت خام ايران، نفت خام سوآپ آسياي ميانه و هر نوع نفت خام منطقه را داشته و در ضمن امكان تبادل با ساير بورس هاي دنيا از طريق كارگزاري هاي داخلي و خارجي را نيز دارد.
او با بيان اين كه تفاوت هاي بورس نفت ايران با ساير بورس ها در اتصال آن با ساير بورس هاست، در مورد برآورد حجم گردش مالي كه در بورس نفت تحقق خواهد يافت، گفت: حداكثر سقف گردش مالي در بورس نفت اگر با فرض درآمد كل ۶۰ ميليارد دلاري شركت ملي نفت در سال گذشته و ۲۰ ميليارد دلاري فروش محصولات پتروشيمي ظرف ۱۰ سال آينده، با فرض حداقل ۱۰ بار معامله بيش از ۸۰۰ ميليارد دلار در سال خواهد بود كه نقش اساسي در رشد درآمد ناخالص ملي ايفا خواهد كرد.

ادامه كاهش شاخص كل
008274.jpg
گروه بورس: شاخص كل قيمت سهام ديروز نيز به روند نزولي خود ادامه داد و با ۱۱ واحد كاهش تا رقم ۹ هزار و ۷۸۹ واحد افت كرد.
به گزارش «همشهري» در نتيجه داد و ستدهاي ديروز بورس اوراق بهادار تهران، شاخص عملكرد تالار اصلي ۱۱ واحد و شاخص عملكرد تالار فرعي ۱۰ واحد افت را تجربه كردند و به ترتيب روي ارقام ۹ هزار و ۴۷۰ واحد و ۱۰ هزار و ۱۲۵ واحد ايستادند.در اين روز عملكرد نامطلوب شركت هاي صنعتي موجبات افت ۸ واحدي شاخص صنعت را فراهم ساخت و شاخص يادشده را به رقم ۷هزار و ۵۷۳ واحد رساند.
بنابراين گزارش عملكرد شركت هاي سرمايه گذاري حاضر در بورس روز گذشته مثبت ارزيابي نشد در نتيجه شاخص مالي ۳۵ واحد ديگر افت كرد تا به رقم ۲۴ هزار و ۴۸۰ واحد برسد.برخلاف روزهاي گذشته ديروز شاخص سهام نفت و پتروشيمي روندي صعودي در پيش گرفت و با ۱۸۶ واحد رشد به رقم ۲۱ هزار و ۹۳۰ واحد نزديك شد.شاخص سهام فلزات اساسي و شاخص گروه كاني هاي فلزي هم ديروز به ترتيب ۳ و ۳/۱ واحد افت كردند.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۰.۱-
۱-
۱,۰۲۳
آبسال
۰.۳۴-
۵-
۱,۴۷۴
آبگينه
۰
۰
۶,۱۳۹
آلومتك
۰
۰
۱,۰۷۵
ارج
۰.۰۲-
۱-
۴,۱۵۳
الكتريك خودرو شرق
۰.۰۳-
۲-
۷,۸۹۶
ايران ترانسفو
۰
۰
۳,۰۷۰
ايران خودرو
۰.۱۵-
۵-
۳,۴۴۲
ايران خودروديزل
۱.۵۱-
۵۰-
۳,۲۵۱
ايرانيت
۰.۰۳
۱
۲,۹۰۸
بانك اقتصادنوين
۰.۲۹-
۶-
۲,۰۶۶
بانك پارسيان
۰.۰۴-
۱-
۲,۶۳۷
بانك كارآفرين
۰.۲
۱
۴۹۶
پارس الكتريك
۰
۰
۱,۱۲۶
پارس خودرو
۰
۰
۵,۶۶۹
پارس دارو
۰.۱۲-
۵-
۴,۱۵۶
پارس سويچ
۰.۶۴-
۱۱-
۱,۷۱۰
پاكسان
۰.۰۱-
۱-
۶,۹۳۳
پتروشيمي آبادان
۰.۰۱-
۱-
۹,۶۶۳
پتروشيمي اراك
۰.۱-
۱-
۱,۰۲۶
پتروشيمي شيراز
۰
۰
۲,۶۵۰
تجهيزنيروي زنگان
۰.۱۶-
۲-
۱,۲۵۲
تكنوتار
۰.۱۱-
۲-
۱,۸۴۷
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۰.۹۲-
۳۵-
۳,۷۵۶
توسعه معادن روي ايران
۰.۹۵-
۶۴-
۶,۶۴۷
تولي پرس
۱.۵۲-
۲۳-
۱,۴۸۶
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۱.۸۷-
۱۷۰-
۸,۸۹۸
توليد سموم علف كش
۰
۰
۱,۰۱۸
توليد محور خودرو
۰.۷۵
۲۳
۳,۱۰۱
توليدالياف پلي پروپيلن
۱.۵۷-
۳۹-
۲,۴۴۰
توليدفروموليبدن كرمان
۰
۰
۱۷,۴۰۸
توليدمواداوليه داروپخش
۰.۰۶-
۱-
۱,۷۲۶
چيني ايران
۰.۲
۱۴
۶,۹۷۷
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۰.۵۲-
۲۳-
۴,۴۳۹
خوراك دام پارس
۰.۷۷-
۱۵-
۱,۹۴۴
داده پردازي ايران
۰.۲۱-
۱۷-
۷,۹۶۷
داروپخش (هلدينگ )
۰
۰
۸,۸۲۰
داروسازي زهراوي
۰.۱۶-
۴-
۲,۵۱۲
داروسازي سبحان
۰.۳۳
۱۷
۵,۲۰۴
داملران
۰.۵۶-
۲۱-
۳,۷۱۱
رايان سايپا
۰.۰۶-
۱-
۱,۶۱۵
روغن نباتي پارس
۰.۰۷-
۱-
۱,۴۶۳
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۰.۶۳
۵۱
۸,۰۹۵
زامياد
۰.۲-
۲-
۹۹۱
ساسان
۰
۰
۳,۲۷۶
سايپا
۰.۰۶-
۱-
۱,۶۰۷
سايپا شيشه
۰.۰۲-
۱-
۵,۵۰۹
سايپاديزل
۱.۸۹-
۲۹-
۱,۵۰۹
سخت آژند
۰
۰
۱,۴۴۲
سرما آفرين
۰.۱۸-
۳-
۱,۶۷۴
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۰.۰۶-
۱-
۱,۷۰۶
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۰
۰
۳,۱۷۲
سرمايه گذاري بانك ملي ايران (هلدينگ )
۰.۰۹
۱
۱,۱۳۸
سرمايه گذاري بهمن
۰.۰۵
۱
۲,۰۸۰
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۰.۳۳-
۸-
۲,۴۳۶
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۱.۰۲-
۳۲-
۳,۰۹۶
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۰.۲-
۲-
۱,۰۲۰
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۰.۰۹-
۲-
۲,۲۲۷
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات
۰.۱۱-
۱-
۹۰۰
سرمايه گذاري توسعه ملي
۰.۰۴-
۱-
۲,۲۳۸
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۰
۰
۴,۱۸۹
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۴.۵۵
۹۳
۲,۱۳۸
سرمايه گذاري كارآفرين (هلدينگ )
۰.۵۱
۶
۱,۱۸۸
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران
۰.۰۳-
۱-
۳,۶۹۲
سرمايه گذاري مسكن
۰
۰
۱,۳۵۶
سرمايه گذاري ملي ايران
۰
۰
۱۱,۳۱۲
سنگ آهن گل گهر
۰.۰۵-
۲۳-
۵۰,۶۷۳
سيمان اروميه
۰.۱۱-
۷-
۶,۵۰۲
سيمان بجنورد
۰.۰۱-
۱-
۱۰,۵۷۸
سيمان تهران
۰.۰۲-
۱-
۶,۳۴۲
سيمان داراب
۳.۲۱-
۳۳۲-
۱۰,۰۲۰
سيمان سپاهان
۰.۰۴-
۹-
۲۳,۴۱۱
سيمان شاهرود
۵-
۴۶۴-
۸,۸۲۱
سيمان شرق
۰.۰۱-
۱-
۱۵,۰۷۳
سيمان غرب
۰
۰
۷,۷۰۰
شهد
۰.۰۵-
۱-
۲,۱۵۴
شهد ايران
۰.۰۸-
۴-
۴,۹۷۲
شير پاستوريزه پگاه خراسان
۰
۰
۷,۹۹۴
شيرپاستوريزه پگاه آذربايجان غربي
۰.۱۳-
۱-
۷۸۳
صنايع آذرآب
۰
۰
۹,۰۵۰
صنايع ريخته گري ايران
۰.۰۵
۴
۸,۴۴۰
صنايع شيميايي ايران
۰.۲-
۲-
۹۹۱
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۰.۰۴-
۱-
۲,۷۰۹
صنايع مس شهيد باهنر
۰.۰۴-
۱-
۲,۳۳۴
صنعتي بهشهر
۰
۰
۴,۳۳۷
صنعتي دريايي ايران
۰.۲۱
۹
۴,۳۵۴
عمران و توسعه فارس
۰.۷-
۶-
۸۴۸
فارسيت اهواز
۰.۵۶
۹
۱,۶۲۲
فرآورده هاي نسوز آذر
۰
۰
۲,۷۱۶
فرآورده هاي نسوز پارس
۰.۷۹
۷۲
۹,۲۳۳
فرآوري موادمعدني ايران
۰.۱۶-
۷-
۴,۲۳۸
فروسيليس ايران
۰.۱۸-
۲-
۱,۱۲۲
فنرسازي خاور
۰.۰۶
۱
۱,۵۶۵
قند بيستون
۰
۰
۲,۰۹۹
قندنقش جهان
۰.۰۵-
۳-
۵,۶۸۶
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۰.۱۷-
۸-
۴,۷۶۴
كابلسازي تك
۱.۳۴-
۵۷-
۴,۲۰۴
كارتن ايران
۰.۶۲
۱۱
۱,۷۹۰
كارخانجات قند قزوين
۰.۲۳
۳
۱,۳۰۶
كارخانه فارسيت درود
۰.۴-
۵۸-
۱۴,۴۹۲
كالسيمين
۱.۴۹-
۴۰-
۲,۶۴۰
كربن ايران
۴.۶۳
۱۰۰
۲,۲۶۲
كشت وصنعت پياذر
۰.۸۷-
۲۰-
۲,۲۸۳
كنتورسازي ايران
۰
۰
۵,۳۶۴
كيميدارو
۰.۴۲-
۱۵-
۳,۵۵۹
گازلوله
۰
۰
۲,۱۶۵
گروه بهمن
۰.۴۲
۱۳
۳,۰۸۲
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۰.۱۶-
۵-
۳,۰۸۱
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۰
۰
۱,۱۳۷
لاميران
۰.۱۶-
۹-
۵,۶۵۵
لبنيات پاك
۰.۰۸
۲
۲,۴۰۱
لعاب ايران
۰.۰۲-
۳-
۱۸,۴۷۷
لوله وتجهيزات سديد
۰.۸۹-
۱۴-
۱,۵۶۴
ليزينگ ايران
۱.۸۷-
۳۰-
۱,۵۷۱
ليزينگ خودروغدير
۰.۸۴-
۱۹-
۲,۲۵۵
ليزينگ صنعت و معدن
۰
۰
۱,۱۲۳
ليفت تراك سازي سهند
۰.۱۳-
۱-
۷۴۷
ماشين سازي اراك
۰.۱۵-
۴-
۲,۵۷۹
ماشين سازي نيرومحركه
۰
۰
۲,۹۸۹
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۱.۰۹-
۲۲-
۲,۰۰۰
محورسازان ايران خودرو
۲.۰۱
۶۱
۳,۱۰۱
معادن بافق
۱۷.۰۲-
۵۶۴-
۲,۷۵۰
معدني دماوند
۰
۰
۵,۷۸۷
معدني و صنعتي چادرملو
۱.۴۵-
۶۷-
۴,۵۵۹
ملي سرب و روي ايران
۰.۰۴
۱
۲,۷۱۹
مهرام
۰.۲۸
۳
۱,۰۷۷
مهركام پارس
۰.۲۳-
۶-
۲,۵۵۶
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۱.۱-
۱۹-
۱,۷۰۷
موتوژن
۰.۰۸-
۲۰-
۲۴,۲۵۹
نفت بهران
۳.۵۸
۳۶۶
۱۰,۵۸۳
نفت پارس
۰
۰
۷۲۷
نورد و لوله اهواز
۰.۰۵-
۱-
۲,۱۸۹
نوش مازندران
۰.۳۶-
۶-
۱,۶۳۸
نيرو محركه
۳۴.۵۱-
۱۵۲۲-
۲,۸۸۸
هنكل پاك وش

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |