سه شنبه ۱ آذر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۵۶ - Nov 22, 2005
تجليل مقام معظم رهبري از زنان فاتح اورست
ايسنا: بانوان فاتح قله ي اورست و ديگر اعضاي تيم كوهنوردي جمهوري اسلامي ايران، روز دوشنبه در فضايي صميمي با حضرت آيت الله خامنه اي ديدار كردند و ايشان ضمن باعظمت توصيف كردن اين حركت ارزشمند بانوان و جوانان ايراني افزودند: اين كار بزرگ، ترسيم كننده ي چهره ي واقعي امروز ايران، يعني سرزنده بودن و رشد و پيشرفت ملت به ويژه جوانان در عرصه هاي علمي، فني، تجربي و سياسي با اتكا بر خدا و تكيه بر توانايي هاي داخلي است.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: انسان واقعا احساس افتخار مي كند از اين كه زنان جوان و باايمان ما مي توانند يك چنين حركت عظيم و ارزشمندي به وجود بياورند و براي جامعه ايراني مايه افتخار شوند.
از شنيدن خبر صعود خانم ها به ارتفاع بيش از هشت هزار متري در حالي كه پرچم يا فاطمةالزهرا (س) دستشان بود افتخار كردم.
ايشان حضور زن شجاع و مسلمان ايراني در غربت كوهستان و غلبه بر طبيعت سخت و يخ زده در ارتفاع بيش از هشت هزار متري را نشان از اراده اي پولادين و عزمي راسخ دانستند و افزودند:
اين حركت بزرگ در واقع نمايش دهنده قابليت هاي يك ملت و تبليغ عيني آن براي جهانيان است كه دستگاه هاي تبليغي به ويژه صدا و سيما بايد حق آن را ادا نمايند.
حضرت آيت الله خامنه اي، تقويت اراده در سطوح متوسط جامعه و تشويق مردم به ويژه جوانان به اعتماد به نفس، كار دسته جمعي و توكل به خدا را از ديگر ويژگي هاي اين كار بزرگ برشمردند و خاطرنشان كردند: تشويق عمومي به ورزش از ديگر ابعاد اين حركت است كه مي تواند در جامعه تاثير بسزايي داشته باشد.
ايشان در پايان همه ي مردم را به ورزش و حفظ سلامت خود و استفاده از طبيعت كوهستان توصيه كردند و افزودند: دستگاه هاي مسئول با بسترسازي مناسب، امكانات لازم را براي تشويق مردم به ورزش هايي همچون كوهنوردي فراهم نمايند.
در اين ديدار آقاي علي آبادي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني، با تأكيد بر اين كه موضوع فرهنگ يكي از اولويت هاي اصلي اين سازمان است، از عنايت مقام معظم رهبري به ورزشكاران و قهرمانان ملي تشكر كرد.
آقاي آقاجاني رئيس فدراسيون كوهنوردي نيز در اين ديدار از صعود بانوان كوهنورد و ديگر اعضاي تيم كوهنوردي در نهم خرداد سال جاري به قله اورست و شرايط بسيار سخت جوي و طبيعي به هنگام صعود گزارشي بيان كرد.

ليگ قهرمانان اروپا ۵۰ ساله شد
۸ تيم، ۸ شهر و ۸ صعود
008313.jpg
008319.jpg
حسن حيدري: امشب چراغ هاي ۸ شهر اروپايي روشن خواهد ماند تا ۸ تيم صعود كننده در ۸ بازي خود را معرفي كنند. در بايرن، در تورين، در بارسلونا، منچستر، آمستردام و... ميزبان بازي هاي تعيين كننده خواهند بود. اروپا با جام قهرمانان ماهيت واقعي و پتانسيل اصلي خود را به آمريكاي جنوبي نشان مي دهد. در نزديكي جام جهاني مي توان چهره هاي برتر جام جهاني را در باشگاه هاي اروپا ديد. تمام جهان امروز در اروپا حضور دارند. بهترين هاي برزيل و آرژانتين و برگزيدگان و نخبگان افريقا و تازه لژيونرشده هاي آسيايي همه در اروپا هنرنمايي مي كنند. در جشن نيم قرني باشگاه هاي اروپا بايد به تماشاي اين بازي ها بنشينيم.
ليگ قهرمانان اروپا در آغاز هفته پنجم با كناررفتن ضعيف ترها چهره تيم هاي صعودكننده را مشخص مي كنند. درحال حاضر تيم هاي آرسنال، بارسلونا، ليون، ليورپول و اينتر صعودشان به مرحله حذفي قطعي است.امشب در گروه هاي A-B-C و D بازي ها دنبال مي شود تا مدعيان آهنگ قهرماني را آرام آرام بنوازند.تيم يوونتوس در گروه A امشب ميزبان تيم اف.ث.بروژ است كه در چهار بازي قبلي با ۶ امتياز در مكان سوم جدول ايستاده است.
يوونتوسي ها در ۲۵ بازي قبلي در ليگ قهرمانان تنها ۲ بار شكست خورده اند. البته براي صعود احتمالي بروژ اين آخرين فرصت خواهد بود. يوونتوس اگر بتواند دو گل در بازي امروز به بروژ بزند آمار گلزني اين تيم در ليگ قهرمانان از مرز ۳۰۰ گل مي گذرد.
يوونتوس در اين ديدار زالاتان ابراهيموويچ ستاره سوئدي خود را به دليل مصدوميت دراختيار ندارد. اين دو تيم در مجموع تاكنون سه بار با يكديگر روبه رو شدند كه يوونتوس ۲ بار پيروز شده و بروژ در يك بازي به برتري رسيده است.در بازي ديگر اين گروه بايرن مونيخ ميزبان راپيدوين ضعيف ترين تيم گروه مي باشد. در ۴ بازي گذشته بايرن در اين جام هنوز علي كريمي شانس حضور در تركيب اصلي  اين تيم را به دست نياورده. به نظر مي رسد ماگات بتواند يكبار به كريمي فرصت بدهد تا او در ليگ قهرمانان نيز خود را بيازمايد.
بايرن مونيخ اگر بتواند راپيد را شكست دهد به پنجاهمين پيروزي اش در ليگ قهرمانان دست مي يابد. درحال حاضر تيم هاي يوونتوس و بايرن مونيخ با ۹ امتياز در بالاي جدول قرار دارند و تنها تفاضل گل يوونتوس باعث صدرنشيني اين تيم شده است.
آرسنال و آرزوهاي ونگر
آرسنال با توانايي هاي بازيكنانش برخلاف نمايش نه چندان مطلوب در ليگ برتر در ليگ قهرمانان روي نوار پيروزي گام برمي دارد و در انديشه كسب عنوان قهرماني است.آرسنال با ۴ پيروزي و ۱۲ امتياز صعودش به مرحله دوم قطعي شده است و در مصاف امشب با اف.ث.تون سوئيس در پي كسب پنجمين پيروزي مي باشد. در اين بازي تيري آنري در كنار وان پرسي زوج خط حمله آرسنال را تشكيل مي دهند.در بازي ديگر گروه B در هلند آ ژاكس ميزبان اسپارتاپراگ است.
آژاكس در اين بازي توماس گالسك را به دليل محروميت در اختيار ندارد. آژاكس با ۷ امتياز در مكان دوم جاي دارد و تنها پيروزي در اين بازي صعود اين تيم را در اين مرحله قطعي مي كند.آژاكس در ۱۵ بازي خانگي گذشته خود ۶ بار به برتري رسيده است.
بارسلونابر روي ابرها
پيروزي درخشان بارسلونا در روز شنبه در ديدار ال كلاسيكو كه به برتري سه بر صفر مقابل رئال منتهي شد فاصله اين تيم را با ساير تيم هاي مطرح اروپايي به وضوح مشخص كرد. نظم تيمي، حركات انفجاري رونالدينيو و بازي بدون نقص بارسلوني ها اين تيم را به يكي از قدرت هاي برجسته اروپا تبديل كرده است. آنها روي ابرها حركت مي كنند .بارسا اكنون با ۱۰ امتياز به طور قطعي صعود كرد و امشب در نيوكمپ با وردربرمن روبه رو مي شود. بارسلونا در هر ۱۰ بازي گذشته خانگي در ليگ قهرمانان به پيروزي رسيده و ۲۹ گل نيز از خط دروازه رقيبان عبور داده است.به جز بارسلونا در اين گروه هر سه تيم ديگر ۴ امتيازي هستند .در بازي ديگر در يونان پاناتينايكوس به مصاف اودينزه مي رود.
تيم ايتاليايي در بازي رفت پاناتينايكوس را شكست داده است.
گروه مرگ
منچستريونايتد هيچ گاه به ذهنش خطور نمي كرد كه با حضور تيم هاي گمنامي چون ليل و يارئال بخت صعودش در پرده ابهام قرار گيرد.شكست يك بر صفر اين تيم در بازي قبلي برابر ليل شرايط اين تيم را بحراني كرد. منچستر در سال هاي اخير تاكنون در مرحله نخست حذف نشده است اما اين بار سرنوشت اين تيم به گونه اي ديگر رقم خواهد خورد.
يونايتدي ها امشب در اولدترافورد با ويارئال روبه رو مي شوند.جدال خوان ريكلمه و ديگو فورلان مهاجم سابق منچستر با مدافعان اين تيم ديدني خواهد بود. در بازي رفت در اسپانيا دو تيم به تساوي بدون گل رسيدند و با جنجال وين روني او هم از بازي اخراج شد.
منچستر يونايتد در ۲۶ بازي خانگي در ليگ قهرمانان تنها يك بار شكست خورده است.در بازي ديگر اين گروه ليل با بنفيكا روبه رو مي شود. در گروه C ويارئال با ۶ ، ليل و منچستر با ۵ و بنفيكا با ۴ امتياز در مكان هاي اول تا چهارم قرار دارند.رقابت هاي ليگ قهرمانان فردا نيز در ۴ گروه بعدي دنبال مي شود.

دو بازيكن عربستاني و يك ازبكي نامزد بهترين بازيكن آسيا
ايران نامزد دريافت دو جايزه بهترين هاي سال فوتبال
008322.jpg
براساس  فهرست  اعلام  شده  ازسوي  كنفدراسيون  فوتبال  آسيا، تيم هاي  ملي فوتسال  و فوتبال  ايران  نامزد دريافت  جايزه  بهترين هاي  سال  فوتبال  آسيادر سال  ۲۰۰۵ هستند.
كنفدراسيون  فوتبال  آسيا ديروز اعلام  كرد: دو بازيكن  عربستاني به  نام  سامي الجابر عضو باشگاه  الهلال  عربستان ، حمد المستشاري  عضو تيم ملي  فوتبال  عربستان  و ماكسيم  شاتسيخ  عضو باشگاه  ديناموكيف  اوكراين  ازازبكستان  سه  نامزد نهايي  دريافت  جايزه  بهترين  بازيكن  سال  اين  قاره  هستند.نخستين  جايزه  توسعه  فوتبال  بر همين  اساس  به  سابورو كاوابوچي  رئيس فدراسيون  فوتبال  ژاپن  اهدا خواهد شد.
اسامي نامزدهاي  دريافت  جوايز بهترين هاي  سال  ۲۰۰۵ آسيا:
** بهترين  بازيكن :
سامي  الجابر (عربستان )، حمد المستشاري  (عربستان )، ماكسيم  شاتسيخ 
(ازبكستان ).
** بهترين  بازيكن  زن  آسيا:
ما شيائوشو (چين )، هارا ناتاسوكو (ژاپن )، ناگاساتو آسانو (ژاپن )
** بهترين  بازيكن  جوان  آسيا:
چو ميونگ  هو (كره  شمالي )، وانگ  دالي  (چين )
** بهترين  داور:
خليل  ابراهيم  القمدي  (عربستان )، شمس  المائدين  (سنگاپور)، محمدصالح 
سوبخيدين  (مالزي )
** فوتسال :
ايران ، ژاپن 
** تيم  فوتبال  زنان :
نوجوانان  چين ، نوجوانان  ژاپن ، نوجوانان  تايلند
** تيم  فوتبال :
ايران ، ژاپن ، كره  جنوبي ، عربستان 
** بهترين  فدراسيون :
ژاپن ، نپال ، قطر
** بهترين  تيم  باشگاهي :
العين  (امارات )، الاتحاد (عربستان )
** بازي  جوانمردانه :
هنگ  كنگ ، كره  جنوبي ، لبنان

جهادسازندگي و ورزش
گروه ورزشي:  رئيس  فدراسيون  ورزش هاي  روستايي  و عشايري  از اين  فدراسيون  به  عنوان  جهاد سازندگي  ورزش  براي  كاستن  فاصله  ورزش  شهري  و روستايي  ياد كرد.غلامرضا جعفري  روز دوشنبه  در گفت  وگو با خبرنگاران  گفت : هدف  از تاسيس اين  فدراسيون  تحقق  شعار عدالت  محوري  دولت  در عرصه  ورزش  و كاستن  فاصله ميان  ورزش  شهري  و روستايي  است .وي  سرانه  بودجه  ورزش  براي  هر ورزشكار روستايي  و عشايري  را با توجه  به اعتبارات  اين  فدراسيون ، ۴۰ ريال  اعلام  كرد.او  بودجه  اين  فدراسيون  را ۸۰۰ ميليون  ريال  اعلام  كرد و گفت : حدود ۶۶هزار روستا در كشور وجود دارد كه  ۳۶ هزار روستا جمعيتي  بيش  از ۱۰۰ نفردارند.

۱۲ بازيكن تيم ملي واليبال معرفي شدند
علي شاكري: تركيب تيم ملي واليبال ايران براي حضور در سومين دوره بازيهاي غرب آسيا اعلام شد.با توجه به درخواست كميته برگزاري بازيهاي غرب آسيا و متعاقبا كميته ملي المپيك، شرايط به گونه اي رقم خورده است كه فدراسيون هاي شركت كننده در دو ماه به شروع اين بازيها مجبور به معرفي دو برابر نفرات اصلي اعزامي به قطر شدند. وجود چنين مشكلي كه به نوعي به عدم تاثيرگذاري مسئولان ورزش ايران در سياست گذاري اين بازيها برمي گردد باعث شد تا واليبال و ساير رشته هاي گروهي ما نتوانند از وجود آماده ترين بازيكنان خود در ليگ برتر استفاده كنند و به ناچار براي معرفي تركيب نهايي به همان اسامي ارسالي دو ماه پيش بسنده كنند كه مطمئنا نمي تواند در برگيرنده آماده ترين بازيكنان فعلي اين رشته ها باشد. از سوي ديگر در همين معرفي بازيكنان واليبال باز هم نام بازيكناني به چشم مي خورد كه در تيم هاي خود ذخيره اند.اسامي دعوت شدگان به اردوي تيم ملي واليبال كه بايد صبح روز شنبه آينده در اردو حاضرباشند به شرح زير اعلام شده است.بازيكنان: پيمان اكبري، امير حسيني، محمد تركاشوند (پيكان)، عليرضا نادي، محسن عندليب (صنام)، سيدمحمد موسوي (پتروشيمي)، حمزه زريني، مجتبي عطار، محمد محمدكاظم (برق)، سيدمهدي بازار گرد و داود مقبلي (سايپا) و مهدي مهدوي (آذرپيام اروميه) .

برنامه بازي هاي امشب ليگ قهرمانان اروپا
بايرن مونيخ _ راپيدوين
يوونتوس _ بروژ
آژاكس _ اسپارتاپراگ
تون- آرسنال
بارسلونا- وردربرمن
پاناتينايكوس _ اودنيزه
منچستر يونايتد- ويارئال
ليل _ بنفيكا

عملكرد دووميداني در تايلند عالي بود
008316.jpg
تيم ملي دووميداني ايران در نخستين دوره بازي هاي داخل سالن آسيا با كسب يك مدال طلا، سه مدال نقره و يك مدال برنز به عنوان بهترين تيم اعزامي كاروان ورزشي ايران در تايلند شناخته شد و بسياري از ركوردهاي ايران و آسيا را فرو ريخت. در اين ميان رئيس فدراسيون دووميداني ضمن اظهار رضايت از عملكرد تيمش گفت: در بازي هاي غرب آسيا كه حدود ده روز ديگر در دوحه برگزار مي شود، نتيجه اي بهتر از تايلند كسب خواهيم كرد .حسين جلالي گفت: همه دووميداني كاران اعزامي به مسابقات تايلند خوب كار كردند. البته از عملكرد يك سري از آنها ناراضي ام؛ اما، به طور كلي تيم خوبي در بازي هاي داخل سالن آسيا داشتيم.  هادي سپهرزاد در ماده هفت گانه، يكي از بهترين ورزشكاران ما بود. او  ۳۰۰ امتياز ركورد خودش را كه ركورد ملي بود شكست و طي چند ماده قهرمان آسيا را نيز پشت سر گذاشت.او فراتر از حد انتظار به مدال نقره رسيد؛ فكر مي كنم اگر با همين ترتيب پيش رود، سال آينده به عنوان قهرماني بازي هاي آسيايي دست پيدا مي كند. محمد عاكفيان هم دو مدال طلا و نقره را كسب كرد.يك مدال طلا در۴۰۰ متر كه ركورد داخل سالن آسيا را به ميزان  ۹ دهم ثانيه شكست و و يك مدال نقره در قالب تيم  ۴۰۰*۴ متر كسب كرد. مهدي شاهرخي هم با  ۳۳/۱۸ متر به عنوان نايب قهرماني رسيد. ركورد او در اين فصل كه در حال بدنسازي است، بي نظير بود، او بي ترديد در مسابقات سال آينده از مرز  ۱۹ متر نيز فراتر مي رود.
محسن رباني نيز در پرش با نيزه، با يك ركورد خوب و كسب مدال برنز عملكرد قابل قبولي داشت و احتمال دارد با آوردن نيزه هاي جديد در بازي هاي غرب آسيا، ركورد كشور را نيز جابجا كند. در بازي هاي غرب آسيا با تيمي  ۱۹ نفره شامل بهترين قهرمانان دووميداني شركت خواهيم كرد، تا آمادگي خوبي براي بازي هاي آسيايي سال ۲۰۰۶ دوحه شود.همچنين در اين تيم براي نخستين بار تعداد بيشتري از دووميداني كاران زن را به مسابقات اعزام مي كنيم؛ اما، بايد توجه داشته باشيم كه كشورهاي غرب آسيا بهترين دوندگان آسيا و جهان را در اختيار دارند و ما كار سختي در دوحه خواهيم داشت.

تيم دو صحرانوردي نوجوانان و جوانان،در آسيا
فدراسيون  دووميداني  روز دوشنبه  اعلام  كرد: نخستين  اردوي  آمادگي  تيم دو صحرانوردي  نوجوانان  و جوانان  ايران  براي  كسب  آمادگي  جهت  شركت  در رقابتهاي  آسيايي  اين  رشته ، با حضور ۹ ورزشكار از روز گذشته  در مجموعه ورزشي  آزادي  تهران  تشكيل  شد.نفرات  حاضر در اين  اردو را محمد صالح  رستمي (مازندران )، مهردادمحمدي  ( تهران  )، طاهر گرام  فر ( تهران  )، رضا بوعذار ( خوزستان  )، معرفت  فيضي  (اردبيل  )، محمدعلي  غربي  (قزوين  )، محمد ديبايي (آذربايجان  شرقي  )، مصطفي  رضوي  ( شيراز ) و شهرام  محمدبيگي  ( ايلام ) تشكيل  مي دهند.

فوتبال پيشكسوتان جام يونس شكوري
۲۹ گل در روز حميد اميني خواه
خبرنگار همشهري: در ششمين روز از دوازدهمين دوره مسابقات فوتبال پيشكسوتان جام يونس شكوري طي چهار بازي ۲۹ گل از دروازه ها گذشت و شيرودي با پيروزي ۹ بر يك در مقابل ملوان تهران خود را تثبيت كرد. اين بازي در رده سني بالاي ۴۵ سال انجام شد. هما نيز در رده سني بالاي ۴۰ سال طي يك بازي زيبا ۴ بر ۲ بر برق غلبه كرد. استقلال نيز در رده سني بالاي ۵۰ سال ۴ بر ۳ بر هما پيروز شد و در همين رده سني دو بانك تجارت و ملت به تساوي ۲ بر ۲ رسيدند. عقاب در رده سني بالاي ۴۵ سال آتش نشاني را برد. بازيهاي روز گذشته با نام و بزرگداشت حميد اميني خواه انجام شد كه پسران اين قهرمان محبوب گذشته در ميدان حضور يافتند و ياد پدر را گرامي داشتند. در ضمن در همين روز از مسعود مژدهي قهرمان سابق فوتبال تيمهاي ملي و استقلال قدرداني شد.
برنامه بازيهاي چهارشنبه
در رده سني بالاي ۴۰ سال: عدالت _ عقاب ساعت ۱۳
در رده سني بالاي ۵۵ سال: بانك سپه _ دارايي _ ساعت ۱۴
در رده سني بالاي ۵۵ سال: كيان _ آتش نشاني _ ساعت ۱۵
در رده سني بالاي ۴۰ سال: ياران _ بنياد شهيد ساعت ۱۶
در رده سني بالاي ۴۰ سال: كيان _ دارايي بنياد شهيد ساعت ۱۷

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |