سه شنبه ۱ آذر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۵۶ - Nov 22, 2005
پدرزن طراح قتل داماد
گروه حوادث - آزاده مختاري: پرونده قتل يك مرد ۴۰ ساله كه نقشه قتل او را پدر زنش كشيده بود بعد از صدور كيفرخواست به دادگاه كيفري ارسال شد.
به گزارش خبرنگار ما، جسد مرد خون آلود در حالي كه سينه اش با تيغه چاقو مجروح شده بود بر روي زمين انبار علوفه واقع در روستاي عبدالله آباد شهرستان ساوجبلاغ افتاده بود. چاقو خون آلود در چند قدمي جسد ميان علوفه ها قرار داشت. همسايه ها در حال گذر از آن محل متوجه جسد حسين شدند. مدت زيادي از كشف جسد حسين نگذشته بود كه پليس منطقه در محل حادثه حضور يافت.
ساعت ۱۸ و ۳۰ دقيقه خبر قتل حسين ۴۰ ساله به بانو ۱۹ ساله همسرش رسيد. وقتي خبر مرگ حسين را به بانو دادند پليس در چهره زن حالتي ديد كه او را به عنوان اولين مظنون به ارتكاب جنايت به آگاهي انتقال دادند.
زن جوان در مراحل بازجويي منكر هر گونه اطلاعي از چگونگي وقوع جنايت شد. تحقيقات چند روزه از اين زن بي ثمر باقي ماند و بانو آزاد شد.
مظنون ديگري كه در خصوص اين جنايت بازداشت شد پدر زن مقتول بود. او در جريان مراحل بازجويي به پليس گفت: درخصوص قتل دامادم به دخترم و مردي به نام عوض مشكوك هستم.
وي درخصوص علت شك به اين دو نفر گفت: عوض فرداي روز حادثه به من گفت كه حسين را كشته است.
با بيان اين ادعا عمليات دستگيري عوض آغاز شد. اين متهم بعد از بازداشت در مراحل اوليه تحقيق به طور صريح به قتل حسين با همكاري فردي به نام اسد اعتراف كرد.
وي در مورد نحوه قتل حسين و انگيزه ارتكاب اين جنايت به افسر پرونده گفت: نقشه قتل را پدر زن مقتول كشيد. مدتي بود با دامادش اختلاف داشت و گويا حسين همسرش بانو را نيز اذيت مي كرد. به همين دليل،اوبه من پيشنهاد داد تا حسين را بكشم و پس از آن بانو را به عقد من درآورد. پيشنهاد وي را قبول كردم. براي اجراي اين نقشه به كمك احتياج داشتم در اين مورد با اسد صحبت كردم و او نيز قبول كرد، در قتل حسين با هم همكاري داشته باشد و قرار شد من نيز در قبال اين همكاري دخترم را به عقد او درآورم.
من و اسد روز حادثه به محل كار حسين رفتيم. حسين مشغول كار بود كه او را غافلگير كرديم. اسد با چاقويي در دست به سوي حسين حمله ور شده و يك ضربه به ناحيه سينه حسين وارد كرد. حسين از فرط درد برروي زمين افتاد. من به سوي مقتول رفته و با فشار روسري كه همراهم بود به دور گردنش آخرين نفس هاي زندگي را نيز از او گرفتم.
اسد بازداشت شد و او نيز لحظه به لحظه جنايت را همانند عوض تعريف كرد.
مراحل رسيدگي قضايي در شعبه ۱۹ دادگاه شهرستان ساوجبلاغ صورت گرفت و پرونده براي تدوين كيفرخواست به دادسراي امور جنايي تهران ارجاع داده شد.
روز گذشته دلداري نماينده دادستان در دادسراي امور جنايي تهران كيفرخواست متهمان اين پرونده را صادر كرد. پرونده مذكور به دادگاه كيفري استان انتقال خواهد يافت تا جلسات دادگاه اين متهمان برگزار و حكم لازم براي هر يك صادر شود.

از سوي قضات شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان:
زن ميانسال به سه سال حبس محكوم شد
008268.jpg
گروه حوادث: زن ميانسالي كه در پي رابطه پنهاني با مرد ۶۲ ساله اي وي را به انگيزه انتقامجويي به قتل رسانده بود، با رضايت اولياي دم، از لحاظ جنبه عمومي جرم به تحمل سه سال حبس محكوم شد.
به گزارش خبرنگار ما، در اين پرونده كبري (۵۰ ساله) متهم است كه در تاريخ ۲۹ آذر ماه سال ۸۳ مرد ثروتمندي كه احمد نام داشت را در خانه اش به قتل رسانده است.
اين زن در آخرين جلسه محاكمه خود با توجه به اينكه اولياي دم در مورد حق قصاص خود، اعلام رضايت كرده بودند خطاب به قاضي عزيزمحمدي گفته بود: اتهام را قبول دارم. از خانواده مقتول طلب عفو و بخشش دارم. من هفت فرزند دارم. چند سالي بود كه همسرم زمين گير شده بود و من نان آور خانه بودم. بعد از اين كه همسرم فوت كرد به عنوان خدمتكار در يك شركت خدماتي در كرج مشغول كار شدم تا اين كه به خانه احمد رفت.
در نخستين ملاقات متوجه شدم كه همسرش چند سال پيش طلاق گرفته و او با فرزندانش زندگي مي كند. بعد از مدتي رفت  و آمد احمد به من پيشنهاد ازدواج داد با اصرار احمد خانه ام را كه ۴۰ ميليون تومان قيمت داشت به ارزش ۲۰ ميليون تومان فروختم و حدود ۸/۵ ميليون تومان به عنوان قرض به احمد دادم.
اما بعد از برخي اختلافات كه بين ما پيش آمد احمد اصلاً حاضر به پرداخت طلبم نشد. روز حادثه هم بر سر همين موضوع با وي درگير شدم و در حالي كه او روي كاناپه نشسته بود با مجسمه اي كه بالاي سرش بود، ضربه اي به سرش وارد كردم.
اين گزارش حاكي است، كبري پس از آخرين دفاع، صبح ديروز يك بار ديگر از لحاظ جنبه عمومي جرم محاكمه شد وي زماني كه مقابل قاضي شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان ايستاده بود، از دادگاه تقاضاي بخشش كرد. قضات دادگاه پس از مشورت با اكثريت آراء كبري را به تحمل سه سال حبس محكوم كردند. حكم صادره براي تأييد به ديوان عالي كشور فرستاده شد.

پسر ۱۹ ساله به اتهام قتل محاكمه شد
008271.jpg
گروه حوادث: پسري كه در درگيري به خاطر خوردن گردو، جواني را به قتل رسانده بود، صبح ديروز در شعبه ۸۵ دادگاه كيفري استان محاكمه شد.
به گزارش خبرنگار ما، پسر ۱۹ ساله در رديف اول به سختي نشست. دستبند و پابند او را كلافه كرده بود. او رضا نام دارد و در جريان يك درگيري فردي به نام اكبر را با يك ضربه چاقو به قتل رسانده است.
رسميت جلسه دادگاه اعلام شد. خاكي- نماينده دادستان- در جايگاه قرار گرفت و ماجرا را چنين تعريف كرد: عصر روز ۲ شهريورماه سال ۸۲۰ رضا براي خوردن گردو به باغي در شهريار رفت. دقايقي از حضور وي نگذشته بود كه دو تن از دوستانش به نام هاي اكبر و داريوش به آن جا آمدند. رضا با ديدن آنها وسايلش را جمع كرد تا از باغ بيرون برود. اما اين حركت او باعث ناراحتي دوستانش شد به طوري كه آنها از او توضيح خواستند.رضا حاضر به پاسخگويي به آنها نشد و سر همين موضوع با هم درگير شدند. به گفته رضا هر سه آنها چاقو داشتند و... در اين درگيري ناگهان رضا يك ضربه چاقو به اكبر وارد كرد و او را از پاي درآورد.
نماينده دادستان، با توجه به نظريه پزشكي قانوني، محتويات پرونده و اقرار صريح متهم به قتل، براي وي درخواست مجازات كرد.
اولياي دم نيز پس از حضور در جايگاه، تقاضاي قصاص كردند.
رضا در جايگاه قرار گرفت. دستي به صورتش كشيد و گفت: اينكه در درگيري حضور داشتم را قبول مي كنم اما نمي دانم چاقوي من به اكبر خورد يا چاقوي داريوش. اما در هر حال، از اولياي دم تقاضاي بخشش دارم. بر پايه اين گزارش، قاضي شعبه ۸۰ دادگاه كيفري استان پس از اخذ آخرين دفاع، ختم رسيدگي به جلسه را اعلام كرد و قرار است حكم ظرف مدت قانوني صادر شود.

تفاوت شيوه هاي قتل زنان و مردان
ايسنا: بيجه، جنايتكار مشهور پاكدشت در مورد انگيزه اصلي خود براي قتل كودكان گفت:« نمي خواستم زماني كه اين بچه ها بزرگ مي شوند مانند من انسان هاي بدبختي باشند و من به آنها كمك مي كردم تا رنج كمتري را متحمل شوند.» فقر و ترس از عواقب آن انسان هاي زيادي را براي ارتكاب جنايت متقاعد كرده است.
قاضي منصور ياورزاده يگانه كه مدتي است بازنشسته شده است با بيان اين كه هيچ گاه عمل قتل را توجيه نمي كند مي افزايد: من اين قتل ها را تحليل مي كنم، به عنوان نمونه چرا زن كشي در جامعه در حال تبديل شدن به يك اپيدمي است، يا چرا شوهركشي زياد شده كه هركدام از اين مسائل ريشه در يك سري مشكلات دارد كه در مرحله  اول مشكلات اقتصادي است.
اين قاضي بازنشسته  دادسرا و دادگاه جنايي مي گويد: از آن جايي كه زنان به منبع بزرگي چون آشپزخانه دسترسي دارند عمدتاً قتل هايي كه توسط آنان انجام مي شود به واسطه  استفاده از سم در غذا يا نوشيدني هاست و اگر نتوانند، درگيري فيزيكي با طرف مقابل ايجاد نمي كنند و فردي را به كمك مي طلبند.
وي درباره  اين كه ارتكاب قتل توسط زنان بيشتر است يا مردان و اين كه چرا كشف توسط زنان معمولاً با پيچيدگي و دشواري هاي خاصي همراه است، اظهار مي دارد: قتل توسط مردان به واسطه  نيروي بدني قوي تر بيشتر از زنان اتفاق مي افتد و مردان ممكن است در حالت آني يا عصبانيت ناگهاني مرتكب قتل شوند اما زن ها به لحاظ فيزيكي ضعيف تر هستند و نمي توانند با كسي كه از او متنفر هستند درگيري فيزيكي داشته باشند. پس با انديشه، فكر و نقشه مرتكب قتل مي شوند و به همين دليل است كه قتل هايي كه زنان مرتكب مي شوند به نسبت مردان سخت تر است.
ياورزاده در خصوص روش هاي ارتكاب قتل توسط مردان، اظهار مي دارد: در بين مردان ۹۰ درصد قتل ها با چاقو انجام مي شود و بقيه قتل ها در اثر خفگي، ضرب و جرح و تعداد كمتري هم با سلاح گرم اتفاق مي افتد و اين بدان علت است كه سلاح سردي چون چاقو بسيار آسان در دسترس همه افراد است و متاسفانه نيروي انتظامي امروز در جامعه، علي رغم همه  تلاشي كه مي كند جوابگوي رشد جمعيت نيست همين طور كه قوه  قضاييه و دادگستري ما نمي تواند پاسخگوي اين همه مراجعه كننده و رشد جمعيت باشد و البته طي چند ماه اخير استفاده از سلاح گرم به ويژه كلت كمري در بين مردان قاتل افزايش يافته و رو به ازدياد است.
ياورزاده در رابطه با اين كه چرا زن كشي در جامعه  ما نسبت به سال هاي گذشته افزايش يافته است، مي گويد: اين مساله بيشتر در طبقات فقير جامعه  ما وجود دارد و اكثر مردهاي قاتل مي دانند كه در صورتي كه همسر خود را به قتل برسانند خانواده  او بايد نصف ديه را به او پرداخت كند و مرد مي داند كه خانواده  همسرش توانايي پرداخت حدود ۱۵ ميليون تومان را ندارند، بنابراين به زندان راه مي يابد، پس با همين انگيزه كه خود اعدام نمي شود، همسرش را به قتل مي رساند و اين يكي از مشكلاتي است كه در حال حاضر وجود دارد و بايد با راه كارهاي قانوني حل شود. به عنوان نمونه مقرر شود هر كسي كه فردي را به قتل رسانده مي توان او را به قصاص محكوم كرد و ارزش زن و مرد اگر در زندگي برابر نيست حداقل در مرگ برابر باشد.
ياورزاده كه قاضي رسيدگي به اتهامات محمد بيجه به اتهام ارتكاب قتل ۱۸ كودك در پاكدشت بود با يادآوري اعترافات و ادعاهاي بيجه در مورد قتل هاي صورت گرفته، در مورد علت اصلي و انگيزه  وي مي گويد: زماني كه از بيجه سؤال مي كردم كه چرا اين قتل ها را مرتكب شده است مي گفت من نمي خواستم زماني كه اين بچه ها بزرگ مي شوند مانند من انسان هاي بدبختي باشند و من به آنها كمك مي كردم تا رنج كمتري را متحمل شوند.
وي ادامه مي دهد: بيجه از لحاظ مادي در وضعيت بسيار نامناسبي به سر مي برد؛ به طوري كه حتي خريدن يك ساندويچ سوسيس يكي از بزرگ ترين آرزوهاي او بوده است كه هيچ وقت به آن دست نيافت يا روزي كه او را براي محاكمه به دادگاه آوردند به قدري لباس هاي او كثيف و كهنه بود كه رئيس مجتمع دستور داد كه يك پيراهن و شلوار براي او خريداري شود تا او با لباس خود در دادگاه و در مقابل ديگران حاضر نشود و بيجه آن روز عنوان كرد كه اولين تجربه  من از لباس نو پوشيدن، امروز است و احساس مي كنم تجربه  خوبي است.
ياورزاده با يادآوري اين كه بيجه از لحاظ فكري از بسياري از اطرافيانش برتري داشت و در بسياري از موارد بهترين در كار خود بود، خاطرنشان مي كند: بيجه بهترين خشت زن، آبكار و پرداختكار در بين هم گروهان و همكاران خود بود. اما حتي براي بهترين هم كار نبود، او تنها كسي بود كه در محيط كوره پزخانه ها كه همه معتاد هستند حتي سيگار هم نمي كشيد. بيجه ورزش مي كرد و اگر پولي به دست مي آورد سعي مي كرد شير مصرف كند، چنين كسي كه تا اين حد مراقب سلامتي خود بود چگونه است كه به چنين جايي مي رسد؟ اين عوامل سوق دهنده  او به ارتكاب چنين جناياتي است كه بايد مورد بررسي قرار گيرد.

بازپرس پرونده  شركت هواپيمايي ساها:
اگر تمام شكات هم رضايت دهند
رسيدگي از جنبه  عمومي متوقف نمي شود
ايسنا: بازپرس رسيدگي كننده به پرونده  شركت هواپيمايي ساها با بيان اين كه از شكات پرونده  شركت هواپيمايي ساها كمتر از ده نفر هنوز رضايت نداده اند، عنوان كرد كه در صورت رضايت همه شكات، باز هم پرونده  شركت ساها متوقف نخواهد شد.
قاضي رودگر گفت: در بين افرادي كه اعلام رضايت نكرده اند، اولياي دم دو متوفي و تعدادي مصدوم حادثه سقوط هواپيما وجود دارند.
وي، با بيان اين كه تلاش ها براي يافتن فرزند مفقود شده  يك خانواده در نهايت پس از گذشت چندين ماه بي نتيجه مانده است، افزود: پرونده دو جنبه  خصوصي و عمومي دارد و حتي در صورتي كه شركت ساها موفق به اخذ رضايت كليه شكات شوند، جنبه  عمومي آن از توقف پرونده در دستگاه قضايي جلوگيري خواهد كرد.

بدون شرح
قصه شوك تازه
گروه بورس: بار ديگر شوكي بي مورد بر بورس تهران وارد آمد. ظرف چهار روز گذشته يعني از پنج شنبه به اين سو اخبار عجيبي از روند تعيين دبيركل بورس به وسيله مراجع رسمي در اين سازمان منتشر شد. قصد قضاوت نداريم زيرا مطمئنيم بلافاصله به بسياري مسائل متهم خواهيم شد. بنابراين فقط اخبار را بر اساس سير تاريخي آن يك بار ديگر پشت سر هم منتشر مي كنيم. حال تو خود بخوان حديث مفصل از اين مجمل.
۲۹ آبان ابراز تعجب
رئيس هيأت مديره بورس
از عذرخواهي نهاونديان
رئيس  هيات  مديره  بورس  كه  از انتصاب  محمد نهاونديان  به  عنوان  دبيركل  جديد بورس  خبر داده  بود از نامه  وي  مبني  بر نپذيرفتن  اين  مسئوليت  ابراز تعجب  كرد.
حيدر مستخدمين  حسيني  در گفت وگوي  تلفني  با خبرنگار واحد مركزي  خبر با تاييد دريافت  نامه  نهاونديان  درباره  عذرخواهي  از پذيرفتن  مسئوليت  دبيركلي  بورس  افزود: وزير امور اقتصادي  و دارايي  و بنده  در پي  يافتن  علت  اين  امتناع  هستيم .وي  پيگيري  موضوع  را به  بعد   موكول  كرد و گفت: نهاونديان  قبلاً اين  مسئوليت  را پذيرفته  بود اما بعد از دريافت  نامه هرچه  تلاش  مي  كنيم  موفق  به  تماس  با وي  نمي شويم .رئيس  هيات  مديره  بورس  تاكيد كرد: تا زماني  كه  با خود آقاي  نهاونديان  صحبت  نكنيم  نمي توانيم  درباره  علت  عذرخواهي  وي  از پذيرش  مسئوليت  دبيركلي  بورس  اظهارنظر كنيم .
به ما ربطي ندارد
عضو شوراي بورس گفت: عزل و نصب دبيركل بورس جزء وظايف اين شورا محسوب نمي شود. رجبعلي مزروعي افزود: عزل و نصب دبيركل بورس جزء وظايف هيات مديره بورس است و مسائل پيرامون آن ارتباطي به شوراي بورس ندارد. وظيفه شوراي بورس تصويب آيين نامه هاي مختلف در جهت تامين نيازهاي بازار مي باشد و حتي اگر تا سه ماه آينده بورس بدون دبيركل بماند، ارتباطي به شوراي بورس ندارد.
نهاونديان: با من هماهنگ نشده بود
دكتر محمد نهاونديان كه از سوي هيات مديره بورس اوراق بهادار به عنوان دبيركل جديد بورس انتخاب شده بود، پس از بازگشت از سفر تونس اين مسئوليت را نپذيرفت. وي در گفت وگو با ايسنا با بيان اين كه درباره پذيرفتن اين مسئوليت به طور رسمي و جدي با من هماهنگ نشده بود، اظهار داشت: به دليل مشغله كاري زياد در شرايط كنوني آمادگي پذيرفتن اين مسئوليت را ندارد. نهاونديان در پاسخ به اين پرسش كه آيا نپذيرفتن پست دبيركلي سازمان بورس اوراق بهادار به دليل سقوط شاخص هاي بورس بوده است يا خير؟ گفت: به هيچ وجه اين گونه نبوده است.
۲۸ آبان ماه
نهاونديان پيش از سفر
دبيركلي را پذيرفت
رييس هيات مديره بورس اوراق بهادار تهران از قطعي شدن انتخاب محمد نهاونديان براي پست دبيركلي بورس خبر داد و گفت: با تبديل لايحه بازار سرمايه به قانون، پست دبيركلي بورس نيز حذف خواهد شد. حيدر مستخدمين حسيني در گفت وگو با «مهر» در عين حال افزود: هيات مديره بورس اوراق بهادار تصميم نهايي در خصوص انتخاب فرد جديد براي دبيركلي بورس را دو ساعت ديگر خواهد گرفت.
خبرنگار از وي پرسيد: با توجه به اين كه نهاونديان هم اكنون در خارج از كشور به سر مي برد چه طور انتخاب وي به عنوان دبيركل بورس اوراق بهادر قطعي شده و آيا حضور وي در جلسه امروز هيات مديره بورس ضروري نيست؟او پاسخ داد: پيش از سفر نهاونديان به خارج از كشور مذاكرات نهايي با وي صورت پذيرفته و هم اكنون نيز نيازي به حضور وي در جلسه هيات مديره نيست.
نهاونديان در تونس
نهاونديان كه از وي به عنوان دبيركل جديد بورس اوراق بهادار نام برده مي شود، هم اكنون در تونس به سر مي برد. به گزارش مهر، در حالي كه صبح روز (۲۸ آبان ماه) در رسانه هاي كشور از محمد نهاونديان به عنوان دبيركل بورس اوراق بهادار نام برده است، اما وي براي شركت در اجلاس جهاني جامعه اطلاعاتي به تونس سفر كرده است.بر اساس اين گزارش، نهاونديان شامگاه امروز (شنبه) تونس را به قصد تهران ترك و وارد كشور خواهد شد.
شعله هاي اميد در بورس
  اولين انتظاري كه از دبيركل و هيات مديره مي رود اين است كه آرامش را به بورس بازگردانند. البته در اين زمينه تلاش هاي مختلف صورت خواهد گرفت. حيدر مستخدمين حسيني، رييس هيات مديره بورس اوراق بهادار، بعد از جلسه هيات مديره بورس و انتخاب دبيركل در گفت وگو با ايسنا گفت: در كنار اين قانون بايد زمينه  آرامش را در محيط بورس فراهم كرد؛  زيرا بورس نيازمند شعله هاي اميد است.
رئيس هيات مديره بورس
دبيركلي نهاونديان را تأييد كرد
رئيس هيات مديره بورس خبر انتصاب محمد نهاونديان به دبيركلي سازمان بورس اوراق بهادار را تأييد كرد. حيدر مستخدمين حسيني در گفت وگو با فارس اظهار داشت: صبح امروز بحث انتخاب دبيركل بورس مطرح شد و پس از بحث درباره گزينه هاي مختلف و رايزني هاي انجام شده، انتصاب آقاي نهاونديان به دبيركلي بورس قطعي است.
مستخدمين حسيني با اشاره به اين كه بحث هاي نهايي در نشست امروز بعدازظهر هيات مديره بورس اوراق بهادار مطرح خواهد شد، افزود: خبر قطعي ظرف ۴۸ ساعت آينده اعلام مي شود. مستخدمين حسيني در پاسخ به اين پرسش كه آيا نهاونديان برنامه هاي خود براي بورس را ارايه كرده است، اظهار داشت: صحبتهايي انجام شده است و به نظر مي رسد مهمترين برنامه ايشان اعمال تغييراتي است كه بر اساس لايحه بازار اوراق بهادار در بورس رخ خواهد داد.
نهاونديان دبيركل بورس شد
در جلسه اي كه صبح امروز (شنبه ۲۸ آبان) با حضور معاونين وزير امور اقتصادي و دارايي در اين وزارتخانه برگزار شد، از سوي محمد نهاونديان براي پذيرش دبيركلي بورس اوراق بهادار شرايطي مطرح شد كه اين شرايط مورد توافق طرفين قرار گرفت.
آخر قصه
تا كي بايد شاهد بازي هاي اين چنيني با افكار عمومي، سهامداران و سرمايه گذاران در بورس باشيم؟ گويا مديريت آماتوري را در بورس پاياني نيست.

۱۱۱ ضربه چاقو براي مادر عصباني
آسوشيتدپرس: دادگاه عالي ايالت ميشيگان روز گذشته بررسي پرونده پسر
۱۶ساله اي را كه متهم به قتل مادر ۵۶ ساله خود است آغاز كرد . متهم مادر خود را با وارد كردن بيش از ۱۱۱ ضربه چاقو به قتل رسانده است.
كريستوفر دانكوويچ ۱۶ ساله در تمام طول جلسات دادگاه هيچ صحبتي نكرده و حتي زماني كه قاضي دادگاه از وي در خصوص زمان جلسه آتي نيز سؤال كرد وي تنها سرش را به پايين انداخته بود. دادستان پرونده نيز در اين خصوص هيچ گونه اظهار نظري نكرده و تنها اعلام كرد كه بي شك جلسه بعدي ماه آينده تشكيل خواهد شد.
پليس جنازه قطعه قطعه شده مادر متهم را در حالي كه كاملاً متلاشي شده بود در منزلش پيدا كرد. به گفته بازپرس تحقيق پرونده به دليل اوج قساوتي كه در قتل انجام گرفته است ؛ متهم بايد در دادگاه ويژه بزرگسالان محاكمه شود. در صورت اثبات اتهامات وارده متهم به حبس ابد محكوم خواهد شد. به گفته بازپرس تحقيق پرونده، مادر متهم زماني كه متوجه مي شود فرزندش با مراجعه به سايتهاي مخصوص آموزش سوءاستفاده جنسي از كودكان و ساخت تسليحات گرم در حال انجام كارهاي خلاف است عصباني شده و با وي درگير مي شود.

ميزبان قاتل علت قتل ميهمان را هنوز عنوان نكرده است
گروه حوادث: پليس گيلان فردي را كه مهمان خود را به قتل رسانده بود، دستگير كرد. اين فرد هنوز علت قتل را فاش نكرده است.
روز يكشنبه با به صدا درآمدن تلفن كلانتري ۱۱ لاهيجان خبري مبني بر پيدا شدن جسد نيمه جان جواني ۲۱ ساله در اين شهرستان به ماموران داده شد.
پليس،  بلافاصله در محل حاضر شد و فرد مجروح را كه از ناحيه سينه و گردن توسط شيء برنده اي به شدت زخمي شده بود به بيمارستان انتقال داد اما اين پسر جوان بر اثر جراحات وارده فوت شد.
بر همين اساس تحقيقات براي دستگيري قاتل آغاز شد و در اين تحقيقات پليس فردي به نام محمدعلي ۲۳ ساله را دستگير كرد و اين فرد با اشاره به اينكه با مقتول آشنا بوده و در روز حادثه مقتول ميهمان او بوده است، به درگيري با مقتول و قتل او اعتراف نمود.
گفتني است، در بازرسي از منزل اين فرد يك قبضه چاقوي خون آلود به دست آمد  ولي او هنوز علت كار خود را عنوان نكرده است.

قاتل مرد طلافروش، راز سرقت طلافروشي
بازار سمنان را برملا كرد
گروه حوادث: با دستگيري مردي كه با ضربات چاقو، يك طلافروش را به قتل رسانده بود، راز سرقت طلافروشي بازار سمنان برملا شد.
ظهر روز يكشنبه در پي تماس مردم با مركز پليس ۱۱۰ سمنان مبني بر وقوع يك مورد نزاع و چاقوكشي در كوچه شبنم شهرك گلستان، بلافاصله عوامل كلانتري و آگاهي سمنان به محل حادثه اعزام و به تعقيب فرد ضارب كه از صحنه متواري شده بود پرداختند.
همزمان مشخصات ضارب فراري كه از شاهدان صحنه گرفته شده بود از طريق مركز پيام ۱۱۰ به كليه واحدهاي گشتي سطح شهر و پليس راه ها ابلاغ و طرح مهار براي دستگيري ضارب به مرحله اجرا درآمد.
در نتيجه در عرض كمتر از ده دقيقه، عوامل پليس راه مستقر در پل جهاد سمنان موفق شدند ضارب را كه به طرف شهرك روزبه در حال فرار بود دستگير نمايند.
اين گزارش حاكي است، در بررسي هاي بعدي مشخص شد مضروب به نام م-ع ۳۷ ساله اهل و ساكن سمنان كه داراي مغازه طلافروشي در بازار سمنان مي باشد پس از انتقال به اورژانس بيمارستان اميرالمومنين سمنان، به دليل شدت جراحات وارده ناشي از ۱۸ ضربه چاقو فوت نموده است.
در تحقيقات اوليه اي كه از ضارب به نام پ-پ ۳۰ ساله، اهل تهران، ساكن سمنان به عمل آمد، وي ضمن اعتراف صريح به قتل، انگيزه اقدام خود را اختلافات مالي با مقتول عنوان كرده است. همچنين ضارب در ادامه تحقيقات، مطالبي در مورد سرقت مسلحانه مغازه طلافروشي بازار سمنان كه در ۲۴ مرداد ماه امسال به وقوع پيوسته بود، بيان نمود كه تحقيقات در اين رابطه در حال انجام است.
گزارش هاي تكميلي متعاقباً اعلام خواهد شد.

سارقان مسلح قبل از سرقت به دام قانون افتادند
گروه حوادث: چند سارق مسلح كه قصد سرقت مسلحانه در شهرهاي تهران، كرج و زنجان را داشتند، قبل از انجام هر گونه اقدام با هوشياري پليس دستگير شدند.
ماموران انتظامي استان آذربايجان غربي حين گشت زني در محور «شاهيندژ - تكاب» به سرنشينان يك خودروي پيكان مظنون و آن را متوقف كردند.در بازرسي از اين خودرو، يك قبضه اسلحه كمري با ۸ تير فشنگ جنگي، يك قبضه اسلحه كمري قلابي، ۳ جفت دستكش طبي و دو بسته طناب پلاستيكي كشف شد.
اين گزارش حاكي است، سه نفر از متهمان در بازجويي هاي اوليه اعتراف كردند همان روز اين خودرو را ابتدا به صورت دربستي كرايه كرده بودند و در بين راه راننده را تهديد به مرگ مي كنند كه با آنها همكاري كند.
متهمان در بازجويي هاي بعدي اعتراف كردند كه قصد سرقت مسلحانه در شهرهاي تهران، كرج و زنجان را داشتند.گفتني است، تحقيقات از اين متهمان همچنان ادامه دارد.

قتل در منطقه آجودانيه
گروه حوادث: كارمند اسبق شركت مخابرات در منزل مسكوني خود به قتل رسيد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۱۳ و ۵۰ دقيقه روز گذشته وقوع قتل اردشير ۶۳ ساله به اطلاع پليس آگاهي تهران و بازپرس كشيك ويژه قتل دادسراي امور جنايي تهران رسيد.
جسد اردشير كه بازنشسته شركت مخابرات بود در داخل منزل مسكوني خود واقع در منطقه آجودانيه تهران كشف شد. مقتول با فشار سيم تلفن به دور گردنش دچار خفگي شده و كشته شده بود. آثار ضرب و جرح ديگري بر روي بدن مقتول ديده نمي شد. كارآگاهان اداره دهم آگاهي مركز و بازپرس حسيني بعد از حضور در صحنه جنايت بررسي هاي خود را در مورد اين جنايت آغاز كردند. تحقيقات پليس براي شناسايي عامل يا عاملان اين جنايت آغاز شده است.

دستگيري جاعل اسناد تلفن همراه در مشهد
گروه حوادث: فردي كه با تهيه اسناد جعلي اقدام به فروش خطهاي تلفن همراه مي كرد با تلاش ماموران آگاهي شهرستان مشهد به دام افتاد.
به دنبال شكايت تعدادي از خريداران تلفن همراه عليه افراد ناشناسي كه با اسناد جعلي اقدام به فروش خطهاي تلفن همراه مي كردند، ماموران معاونت آگاهي استان خراسان رضوي پس از تحقيقات وسيع موفق شدند يكي از جاعلان را در شهرستان مشهد شناسايي و دستگير كنند.
در بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد، جاعلان خطها را به صورت اقساطي از محلهاي مختلف خريداري نموده و قبل از سررسيد اولين قسط با تهيه سند جعلي و دادن پشتوانه( چك مسروقه) اقدام به فروش خطها مي كردند. اين گزارش مي افزايد: متهمان پس از فروش خط هاي تلفن همراه متواري مي شدند. از طرفي مالك اوليه با توجه به وصول نشدن اولين قسط، اقدام به قطع تلفن نموده و خريداران پس از مراجعه به مخابرات پي به جعلي بودن اسناد مي بردند.
گفتني است، متهم دستگير شده براي تحقيقات بيشتر تحويل مراجع قضايي شد. همچنين تلاش براي شناسايي و دستگيري همدستانش نيز ادامه دارد.

كشف جسد نوزاد در خلخال
گروه حوادث: دختري جوان پس از رابطه خلاف با پسرعموي خود، نوزاد نامشروع را پس از تولد كشت و در چاه دستشويي همسايه انداخت.
روز گذشته فردي از اعضاي شوراي اسلامي روستاي تيل به پاسگاه انتظامي شهرستان خلخال مراجعه كرد و گفت كه دختري ۲۲ ساله، به صورت غير شرعي وضع حمل نموده و نوزاد را كشته و در محل نامعلومي مخفي نموده است.
با دريافت اين گزارش ماموران انتظامي با كسب مجوز از مراجع قضايي وارد عمل شده و متهم را دستگير نمودند. وي در تحقيقات اوليه به پليس گفت سال گذشته با پسرعموي خود رابطه نامشروع برقرار كرده و از او حامله شده است.
او ادامه داد شب گذشته در حضور مادر و خواهر علي و مادر خودش پس از متولد شدن  بچه، او را خفه كرده و به چاه دستشويي همسايه انداخته اند. ماموران انتظامي با همكاري اعضاي شوراي محل جسد نوزاد را از چاه بيرون آوردند. تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.

پليس آمريكا نزاع زوج جوان را با قتل شوهر خاتمه داد
كا سي بي اس: افسران پليس آمريكا براي پايان دادن به نزاع يك زوج جوان با ضربات باتوم برقي شوهر را از پاي درآوردند.
پليس شهر «سن خوزه» در آمريكا، براي خاتمه دادن به نزاع زن و شوهر جواني كه در نزديكي يك مجتمع مسكوني با يكديگر درگير شده بودند وارد عمل شد. بنابراين گزارش، افسران پليس قصد جدا كردن زن و مرد در حال مشاجره را از يكديگر داشتند كه با مقاومت مرد روبه رو شدند. در اين زمان، چهار افسر پليس ديگر از راه رسيده و يكي از آنها با دو ضربه باتوم برقي مرد را بيهوش و روانه بيمارستان كرد. اين مرد ۳۸ ساله در آمبولانس و قبل از رسيدن به مركز درماني جان باخت. تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.

قاتل پيرزنان مكزيكي دوباره ظاهر شده است
گاردين: پليس مكزيك از آغاز فعاليت دوباره قاتلي خبر داد كه فقط پيرزنان را طعمه خود قرار مي دهد.
شواهد و مداركي كه به تازگي به وسيله پليس مكزيك كشف شده نشان مي دهد كه قاتل پيرزنان كه دستكم ۲۴ نفر را از سال ۲۰۰۳ تاكنون به قتل رسانده دوباره آغاز به فعاليت كرده است.
به گفته پليس احتمالاً اين قاتل مردي است كه در لباس زنان به درمنازل قربانيان رفته و خود  را پرستار يا كارمند يكي از سازمان هاي رسيدگي به امور سالمندان معرفي مي كند. آخرين قرباني او يك زن ۹۲ ساله به نام ماريا بود كه در ۱۸ اكتبر در اتاقش به قتل رسيد.
با توجه به فاصله قتل هايي كه اتفاق افتاده پليس احتمال مي دهد قاتل ديگري هم وجود داشته باشد. پليس به زنان بالاي ۶۰ سال كه تنها زندگي مي كنند هشدار داده تا از گفت و گو با غريبه ها و راه دادن آنها به منزل جداً خودداري كنند.

زن استراليايي در مرگ قلابي كلاهبردار
شركت بيمه شريك بود
ديلي تلگراف : يك زن استراليايي به اتهام همدستي در كلاهبرداري از شركت بيمه دستگير شد. اين زن ۵۵ ساله استراليايي آوريل سال ۲۰۰۱ به يك مرد ۵۶ ساله كمك كرده بود تا مرگي قلابي برايش ترتيب دهند. به اين ترتيب بيمه سه ميليون و ۵۰۰ هزار دلار به عنوان بيمه عمر به آنها پرداخت كرده بود و به اين ترتيب اين زن و مرد ثروتمند شده بودند.
براساس اين گزارش، اين مرد در چهارمين روز اقامت خود در سيدني دستگير شد. او براي مدت كوتاهي از نيوزيلند محل زندگي اش به سيدني آمده بود كه به دام افتاد.
او هفته گذشته محاكمه و با اعتراف به جرمش گناهكار شناخته شد. پليس نيز از او به عنوان يك سرنخ استفاده كرد و رد زني را كه با او در اين جريان همدست بود،دستگير كرد.
در نهايت اين زن نيز دستگير شد اما در حال حاضر با وثيقه آزاد است تا ۱۳ دسامبر در دادگاه حاضر شود.

توفان «گاما» در آمريكاي مركزي
دستكم ۱۴ كشته برجاي گذاشت
ايسنا: توفان حاره اي «گاما» كه طي روزهاي گذشته مناطق گسترده اي از آمريكاي مركزي را در نورديده است تا كنون دست كم ۱۴ كشته برجاي گذاشته است.
اين توفان حاره اي مخرب، خسارات مالي نسبتاً شديدي نيز در كشورهايي همچون «هندوراس» به دنبال داشته است.
توفان گاما كه بيست و چهارمين توفان حاره اي سال ۲۰۰۵ لقب گرفته است، بزودي وارد فلوريدا خواهد شد.
با اين حال، كارشناسان پيش بيني آب و هوا اعلام كرده اند كه طي ساعات آينده از شدت توفان كاسته مي شود.
همچنين طي ساعات گذشته بارش هاي شديد باران، مناطق گسترده اي از شمال «هندوراس» و «كوبا» را تحت تأثير قرار داده است.
كارشناسان اعلام كردند كه توفان شديد در پاره اي از لحظات با سرعت ۴۵ مايل بر ساعات مناطق يادشده را درنورديده است. نيروهاي امداد و نجات نيز خبر دادند كه چهار تن از قربانيان اين توفان از اعضاي يك خانواده بودند كه در دم كشته شدند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |