چهارشنبه ۲ آذر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۵۷ - Nov 23, 2005
مدير كميته تدوين و اصلاح لايحه جديد پيشنهاد كرد
تشكيل يك تيم تخصصي براي اجراي
قانون بازار اوراق بهادار
دكتر حيدرپوريان: دولت اجراي قانون بازار اوراق بهادار را جدي بگيرد
008343.jpg
گروه بورس: با تعيين مدير بورس و نهايي شدن قانون بازار اوراق بهادار در مجلس، گمانه زني ها براي نحوه اجراي قانون جديد آغاز شده است. دكترحيدرپوريان كه از تدوين كنندگان اصلي قانون مزبور بود در اين باره پيشنهاد جالب توجهي ارائه مي دهد. او معتقد است: دولت و وزارت اقتصاد بايد با تعيين يك تيم اجرايي و سازمان دهنده به طور جدي وارد بحث اجراي قانون جديد شود.
با توجه به اين كه مديران سازمان بورس طبيعتاً تا چهار ماه آينده ،بيشتر درگير حل و فصل موضوعات داخل بازار خواهند بود تشكيل اين كميته و تيم اجرايي مسلماً مي تواند راهگشا باشد. هر چند دكتر پوريان خود از پاسخ به پرسش «همشهري» درباره احتمال پذيرفتن مسئوليت چنين كميته اي  طفره مي رود و بيان اصل موضوع را مهم تر مي داند اما با توجه به تجربه اين مدير و كارشناس خبره بازارهاي مالي به نظر مي رسد دعوت از او به وسيله وزارت اقتصاد، براي انجام چنين كار سترگي راهگشا باشد. دكتر پوريان تأكيد كرد:  دولت تشكيل و راه اندازي سازمان جديد بورس و اوراق بهادار را كه نطفه و مركز ثقل اجرايي و نظارتي قانون جديد است جدي بگيرد. دكتر حيدرپوريان مدير كميته تدوين و اصلاح بيمه بازار اوراق بهادار كه در ۸ سال گذشته در تهيه اين لايحه فعاليت كرده گفت: براساس ماده ۵۹ اين قانون هيأت وزيران موظف شده ظرف چهار ماه به نحوي اقدام كند كه مقررات اجرايي و تشكيلاتي مناسبي براي راه اندازي و اجرايي شدن قانون مهيا شود.
او افزود: اساسنامه و تشكيلات اين سازمان نظارتي جديد كه به عنوان يك مؤسسه عمومي غيردولتي براساس قانون محاسبات كل كشور پايه گذاري شده است بنابر حكم تبصره ماده ۵ قانون بازار اوراق بهادار بايد ظرف ۳ ماه توسط شوراي بورس و اوراق بهادار به رياست وزير اقتصاد تهيه و به تصويب هيأت وزيران برسد.
اين عضو سابق شوراي بورس، شوراي جديد را به يك جمع شبه تقنيني تفسير كرد كه وظايف آن توسط هيأت مديره سازمان مركب از ۵ نفر اجرا خواهد شد. ضمناً براي اولين بار در تاريخ كشور، شورا و سازمان جديد نه تنها بر بازارهاي ثانويه نظارت مي كنند، بلكه بر بازار اوليه سرمايه نيز كه سرمايه گذاري جديد وايجاد اشتغال در آن جا صورت مي گيرد نظارت خواهد داشت تا بازارهايي كارا، سازمان يافته، عادلانه و منصفانه به وجود آيد و امنيت سرمايه گذاري و سرمايه گذار تأمين و از تخلفات جلوگيري شود.
او ادامه داد: ضمناً سازمان جديد نظارتي در اجرا نبايد مچ گيري را در اولويت خود قرار دهد، بلكه با فرهنگ سازي و تدوين مصاديق تخلفات از جمله سوء استفاده از اطلاعات نهايي يا داخلي و يا دستكاري و تباني در قيمت ها را به كارگزاران و سرمايه گذاران و ساير فعالان بازار آموزش دهد.
پوريان گفت: از سوي ديگر سازمان بورس بايد در باره موارد متعدد ديگري تصميم گيري كند. فرضاً سازمان بايد تصميم بگيرد كه افشاي اطلاعات پذيره نويسي عمومي براساس حقايق اجرا شود. اين الگو در كشورهاي مختلف به شكل هاي مختلف اجرا شده است.
او تأكيد كرد: واژه هاي جديدي در اين قانون و در تاريخ حقوقي كشور استفاده شده است، مثال آن نهادهاي «خود انتظام» هستند كه براي كاهش هزينه نظارتي و افزايش مسئوليت پذيري فعالان بازار شامل شركت هاي پذيرفته شده در بورس ها، فرابورس ها و كانون كارگزاران- معامله گران- بازارسازان معرفي شده اند.
معاون سابق اقتصادي و امور بين الملل بورس فلزات پيشنهاد كرد: اصلح است يك تيم اجرايي قوي با تلفيق انديشه، تجربه و اجرا تحت نظر وزير اقتصاد هر چه زودتر شروع به فعاليت كند اين تيم بايد داراي تركيب مالي، مديريتي، حقوقي، اقتصادي، حسابداري، فن آوري اطلاعات و بين المللي باشد و ضمناً در مورد دانش فني ،مالي و حقوقي به روز باشد.
پوريان اضافه كرد: در تهيه و اصلاح اين لايحه در ۸ سال گذشته گروه كثيري از مقامات و نهادها از جمله هيأت دولت در دوره هاي قبلي و فعلي، معاونين وزرا كه يك سال تمام به بررسي و اصلاح لايحه پرداختند و همچنين رئيس قوه قضائيه، دادستان كل كشور، استادان و كارشناسان متعدد (متجاوز از ۱۰۰ نفر) سازمان بورس، بانك مركزي، مركز پژوهش هاي مجلس همكاري داشتند كه بايد از آن ها تشكر كرد.او گفت: هيأت مديره سازمان جديد ۵ نفر هستند كه بايد از ميان افراد سالم، امين و باتجربه در رشته مالي به پيشنهاد وزير اقتصاد به صورت تمام وقت منصوب و شروع به كار كنند. تيم اجرايي مي تواند هيأت مديره آينده بورس را هم در بر بگيرد.

كارگزاران بورس فلزات براي داد و ستد سيمان آماده شدند
ايلنا:  گردهمايي آشنايي فعالان و سرمايه  گذاران صنعت سيمان با نحوه داد و ستد در بورس فلزات تهران، به وسيله شركت كارگزاري باهنر در سالن اجتماعات سازمان مديريت صنعتي برگزار شد.
در اين گردهمايي «سيد علي  اكبر هاشميان» دبيركل بورس فلزات تهران، ابتدا با تشريح تصويري از وضعيت كنوني صنعت سيمان در كشور گفت: در حال حاضر توليد سيمان كشور سالانه ۳۳ ميليون تن است و براي ۴۵ ميليون تن نيز مجوز احداث صادر شده است كه تا پايان برنامه چهارم به بهره  برداري مي  رسند، بنابراين ما در پايان برنامه چهارم حدود ۷۰ ميليون تن توليد سيمان خواهيم داشت كه بخشي از آن مازاد نياز داخل است.
وي گفت: خوشبختانه عمده كارهاي مقدماتي به ويژه در زمينه تدوين سازوكارهاي نحوه داد و ستد سيمان در بورس با همكاري فعالان اصلي اين صنعت، انجام شده و اغلب كارخانه  هاي سيمان در بورس فلزات پذيرش شده  اند و مي  توانيم براساس مصوبه هيات وزيران، از ابتداي دي ماه اين كالا را در تالار بورس عرضه كنيم.
دبيركل بورس فلزات تهران سپس به برنامه  ريزي  هاي انجام شده براي فرهنگ  سازي و اطلاع  رساني هرچه بيشتر در مورد نحوه معامله سيمان و ارائه سفارش خريد و فروش در بورس اشاره كرد و گفت: طبق اين برنامه  ريزي  ها در طول آذرماه با برگزاري جلسات و همايش  هاي مختلف استاني و سراسري، سعي خواهد شد كليه تصميم  گيران و فعالان بازار سيمان با نحوه معامله در بورس آشنا شوند و آموزش  هاي لازم به آنها ارائه شود.

صالح آبادي دبير كلي بورس را تحويل گرفت
008337.jpg
گروه بورس: پيش از ظهر ديروز مراسم توديع دكتر حسين عبده تبريزي دبيركل سابق ومعارفه دكتر علي صالح آبادي دبيركل جديد بورس اوراق بهادار برگزار شد.
به گزارش ايران بورس، در اين مراسم كه با حضور وزير امور اقتصادي و دارايي و جمعي از مديران وزارت اقتصاد و سازمان كارگزاران بورس برگزار شد،دكتر عبده دبير كل سابق بورس طي سخناني به نقد سياست هاي اقتصادي مخالف بازار آزاد پرداخت و تاكيد كرد؛ عدالت اجتماعي از درون سياست هاي دستوري امكان ظهور نمي يابد و ادامه داد: آن كه چاقوي جراحي اقتصاد را در دست دارد نمي تواند بگويد از روشي سود خواهد جست كه هيچ كس تا به حال آن را نيازموده است. وي در پايان تاكيد كرد فارغ از اين كه چه اتفاقي ممكن است در كوتاه مدت بيفتد استقرار بازار سرمايه كارآمد مسير محتوم و غيرقابل اجتناب اقتصاد ايران است.
سپس دكتر داوود دانش جعفري وزير امور اقتصادي و دارايي طي سخناني ضمن تشكر از زحمات دكتر عبده در دوران ۳۰ ماهه دبيركلي بورس تاكيد كرد: معرفي نوآوري هاي جديد در دوران عبده تبريزي در تاريخ بازار سرمايه ايران بي سابقه بوده است. وي بر كار سخت هيات مديره بورس براي تعيين مناسب ترين افراد براي تصدي پست دبيركلي بورس اوراق بهادار در كوتاه ترين زمان تاكيد كرد و اظهار داشت: علي صالح آبادي - دبير كل جديد بورس- در گذشته مسئوليت بورس كرج را بر عهده داشته و دانش آموخته اين حرفه است.به گفته دانش جعفري، به رغم اين كه صالح آبادي كاملا شخصي جوان است توانسته بورس كرج را در مدت كوتاهي سامان بخشد.
وي سپس از خدمات ارزنده عبده تبريزي دبيركل سابق بورس اوراق بهادار تشكر و قدرداني كرد و با يك جمله وي را فردي شجاع و سختكوش دانست.
به گزارش «مهر» وي تأكيد كرد: البته هميشه ديكته نوشته شده غلط هم دارد. ولي در مجموع عملكرد عبده تبريزي در بورس مثبت ارزيابي مي شود. با توجه به نو بودن مقوله بازار سرمايه در ايران و پيچيدگي هاي آن در مجموع كارها خوب پيشرفته است.
در ادامه دبيركل جديد بورس اوراق بهادار خواستار استمرار حمايت هاي دولت از بورس در دوره مديريت خود شد.
علي صالح آبادي، افزايش اطلاع رساني اخبار مربوط به بورس، مهيا كردن زمينه براي اجراي نرم افزار جديد بازار سرمايه و گسترش جغرافيايي فرهنگ سهامداري در كشور را از جمله اقدامات بسيار مهم دبيركل سابق بورس اوراق بهادار اعلام كرد.
دبيركل جديد بورس اوراق بهادر در جمع خبرنگاران نيز به پيگيري نصب نرم افزار جديد بازاراشاره كرد و گفت: فعاليت بازارگرداني را هم براي آرامش بخشيدن به بازار و تثبيت وضعيت بورس دنبال خواهيم كرد.
وي، مسايل مربوط به انرژي هسته اي و چندين مساله ديگر را در افت شاخص هاي بورس تاثير گذار دانست و تصريح كرد: برنامه كوتاه مدت خود براي بازگشت آرامش دوباره به بورس را بزودي اعلام خواهم كرد.

جزئيات تغيير در بورس هاي كالا
008334.jpg
ايسنا: با تصويب لايحه بازار اوراق بهادار و شكل گيري شوراي عالي نظارت، سازمان بورس و اوراق بهادار شكل خواهد گرفت كه زيرمجموعه آن شركت هاي سهامي بورس اوراق بهادار، بورس فلزات، بورس كالاي كشاورزي  وبورس نفت خواهند بود.
احمد كبيري، دبيركل بورس كشاورزي، درباره لايحه بازار اوراق بهادار و اينكه در زمان اجراي قانون بازار اوراق بهادار بورس هاي موجود به شركت هاي سهامي عام تبديل مي شوند، گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان بازوي اجرايي نهاد ناظر ايجاد مي شود و با اجراي اين قانون، بورس ها از حالت فعلي كه غيرانتفاعي و غيرتجاري هستند خارج  شده و به شركت هاي سهامي عام كه در حقيقت بنگاه هاي اقتصادي هستند، تبديل خواهند شد. كبيري خاطرنشان كرد: بورس فلزات داراي ۱۱ كارگزار و بورس كالا هم داراي ۲۰ كارگزار است اما طبق قانون جديد در حقيقت سهامداران در شركت هاي آينده بيشتر از ۵/۲ درصد نمي توانند سهم داشته باشند يعني حداقل اعضاي تشكيل دهنده شركت هاي سهامي عام كه قالب حقوقي بورس ما در آينده خواهند بود، حداقل بايد تعداد اعضاي آنها به ۴۰ عضو برسد.

رويايي كه فروريخت
بورس دوبي سقوط كرد
ايرنا: بورس امارات عربي متحده در هفته جاري با سقوط ناگهاني و بي سابقه ارزش سهام مواجه شد و شاخص عملكرد اين بازار در دو روز اخير بيش از دو و نيم درصد كاهش نشان داد.
گزارش خبرنگار ايرنا از منابع بازار بورس ابوظبي و دبي حاكي است، شركت هاي سهامي بورس امارات طي دو روز اخير با كاهش۲۰ميليارد درهمي ارزش سهام مواجه شدند.
براساس اين گزارش تمامي شركت هاي فعال در بورس دبي با سقوط ارزش سهام و كاهش سه درصدي شاخص كلي و شركت هاي بورس ابوظبي نيز به جز تعداد اندكي با سقوط ارزش سهام و كاهش دو و نيم درصد شاخص كلي مواجه شدند. در زمان حاضر بورس امارات شامل ۴۰ شركت در ابوظبي و ۳۳شركت در دبي است.
دست اندركاران بورس ابوظبي، سقوط ارزش سهام را ناشي از موج تعديل نرخ سهام دانستند.
كارشناسان معتقدند، بازارهاي سهام در امارات به دليل تزريق فزاينده نقدينگي به رشد حداكثر رسيده و به همين دليل قيمت سهام به شكل غير قابل انتظاري افزايش يافته است و امكان نوسان جهشي در اين بازار همواره وجود دارد.

معرفي معاونان جديد سازمان بورس
ايران بورس: در پي برگزاري جلسه هيأت مديره سازمان بورس اوراق بهادار، هادي بيدختي به سمت معاون عملياتي و نظارتي بورس اوراق بهادار منصوب شد.
همچنين در پي استعفاي محمدرضا كبوراني در روز چهارشنبه گذشته، عليرضا حاجي نوروزي به سمت معاون اجرايي و توسعه سازمان بورس منصوب شد.

بازگشت باما به تالار معاملات
گروه بورس: فعالان بازار سهام روز گذشته در حالي داد و ستد سهام «باما» را از سر گرفتند كه قيمت هر سهم اين شركت ۱۲ درصد افزايش يافته بود.
به گزارش «همشهري» ، نماد باما ديروز همزمان با انتشار اطلاعيه  پيش بيني درآمد هر سهم اين شركت باز شد.
بنا بر اين گزارش، كاربراتور ايران تنها شركتي بود كه ديروز توانست سقف ۵ درصدي رشد قيمت را پر كند.
در اين روز داد و ستد سهام قند پيرانشهر پس از برگزاري مجمع عادي  سالانه و افزايش سرمايه و نيز اعلام پيش بيني سود جديد در تالارهاي معاملات از سر گرفته شد. قيمت هر سهم اين شركت ديروز با ۶۶ درصد افت مواجه بود.
بر اساس اين گزارش، قيمت هر سهم دو شركت تكين كو و كمك فنر ايندامين روز گذشته با ۵ درصد كاهش روبه رو شد.
اين گزارش حاكي است: كارگزاران بازارگردان طي معاملات روز گذشته بورس تهران سهام سرمايه گذاري غدير، سايپا، سرمايه گذاري مسكن، چادرملو، داروپخش، سرمايه گذاري بانك ملي، سرمايه گذاري ملي و صنايع شيميايي را بازارگرداني كردند.
در كفه عرضه هم روز گذشته سرمايه گذاري ساختمان در مقام اول قرار گرفت و پس از آن سرمايه گذاري غدير، سيمان دورود، نيروترانس، لاستيك دنا، سيمان غرب، صدرا و پتروشيمي فارابي جايگاه هاي بعدي جدول عرضه را به خود اختصاص دادند.

سايپا ديزل تمام سود خود را تقسيم مي كند
گروه بورس: سايپا ديزل امسال ۱۰۰ درصد سود خود را بين سهامدارانش تقسيم مي كند.
به گزارش «همشهري» اين شركت تا پايان شهريور ماه جاري ۳۳۹ ميليارد ريال سود خالص كسب كرده و به ازاي هر سهم ۵۶۵ ريال سود كنار گذاشته است.سايپا ديزل درآمد خالص هر سهم خود را يك هزار و ۵۰۹ ريال پيش بيني كرده بود كه طي ۶ ماه نخست سال ۳۷ درصد آن را محقق ساخته است.بنابراين گزارش در مدت ياد شده درآمد حاصل از فروش و بهاي تمام شده كالاي فروش رفته شركت به ترتيب ۳هزار و ۷۳۲ ميليارد ريال و ۳ هزار و ۲۵۲ ميليارد ريال بوده است.
اين گزارش حاكي است: پيش بيني عملكرد امسال سايپا ديزل در مقايسه با عملكرد واقعي سال مالي قبل آن به ترتيب به لحاظ فروش ۲۶ درصد افزايش، بهاي تمام شده كالاي فروش رفته ۲۶ درصد افزايش، سود عملياتي ۱۰۵ درصد افزايش و سود خالص ۶۵ درصد افزايش نشان مي دهد.
سرمايه سايپا ديزل به تازگي از ۳۰۰ ميليارد ريال به ۶۰۰ ميليارد ريال از محل مطالبات و آورده نقدي سهامداران افزايش يافته است.

انتخاب دبيركل جديد از ناچاري نبود
مهر: رييس هيات مديره بورس گفت: انتخاب دبير كل جديد بورس به دليل امتناع ساير گزينه ها از قبول مسئوليت نبوده و صالح آبادي مهر ماه سال جاري برنامه خود را به هيات مديره ارائه كرده بود.
حيدر مستخدمين حسيني با بيان اين مطلب افزود: هيات مديره بورس اوايل شهريور ماه سال جاري مذاكرات خود را با گزينه هاي مختلف براي تصدي دبيركل بورس آغاز كرد و برنامه هاي پيشنهادي آنها را مورد بررسي قرارداد. دكتر صالح آبادي نيز در جريان همين فرآيند اوايل مهرماه با حضور خود در هيات مديره برنامه خود را ارائه كردند. از بين گزينه هاي مطرح شده براي دبيركل بورس شش گزينه به تاييد هيات مديره رسيدند كه در جريان مذاكرات گزينه دوم با هيات به تفاهم رسيد.
وي با بيان اينكه انتخاب صالح آبادي به دليل انصراف و قبول نكردن مسئوليت ساير نامزدها نيست، خاطرنشان كرد: انتخاب وي پس از انصراف گزينه اول صورت گرفت درحالي كه چهارگزينه احتمالي هنوز باقي مانده بود. طبق قانون پس ازتاييد فرد مورد نظر براي تصدي دبيركل بورس توسط هيات مديره، مذاكره رسمي آغازشده و فرد مذكور بايد موافقت كتبي خود را پس از مذاكرات اعلام كند.
وي افزود: در مورد دكتر نهاونديان كار به مذاكرات رسمي كشيده نشد چون ايشان پس از تصويب هيات مديره انصراف خود را اعلام كردند.
مستخدمين حسيني مدرك مرتبط صالح آبادي و تدريس دروس مالي در دانشگاه تهران، تجربه موفق مديريت در تالار منطقه اي كرج وآشنايي كامل با تحولات بازار سرمايه طي چند سال گذشته را جزء محاسن صالح آبادي برشمرد و تصريح كرد: قبل از بورس كرج نيز در ستاد سازمان بورس اوراق بهادار فعاليت قابل توجهي داشته اند.
معاون وزيراقتصاد درخصوص محدود كردن اختيارات دبيركل جديد،تصريح كرد: دبيركل طبق قانون ازخود اختياري ندارد وتمام اختيارات وي بايد توسط هيات مديره تنفيذ شود، ومذاكرات هيات مديره در اين خصوص هنوز آغاز نشده است.

قانون بازار اوراق بهادار نهايي شد
گروه بورس: لايحه بازار اوراق بهادار روز گذشته با تأمين نظر شوراي نگهبان در مجلس شوراي اسلامي نهايي شد.
به گزارش «همشهري» بر اين اساس يكي از بندهاي ماده چهارم قانون جديد بازار اوراق بهادار كه مورد اشكال اعضاي شوراي نگهبان بود اصلاح شد.بر اساس اين اصلاحيه شوراي بورس و اوراق بهادار در قالب قانون جديد، مي تواند به تعيين سياست ها و خط مشي هاي بازار اوراق بهادار در قالب سياست هاي كلي نظام و قوانين و مقررات موجود اقدام كند. اجراي مصوبات اين شورا به تأييد وزير اقتصاد موكول شده است.
طبق اصلاحيه ماده ۵۳ اين قانون نهادهاي ذي ربط مكلف شدند ظرف ۶ ماه پس از تشكيل سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به ايجاد كانون خود اقدام كنند.

برنامه اصلي تيم جديد مديريت بورس اعلام شد
بازگشت آرامش به بازار سهام
008340.jpg
گروه بورس - سپيده بهكام: معاون جديد نظارت بورس اوراق بهادار جزئيات برنامه هاي تيم جديد مديريت بازار سهام را اعلام كرد.
به گزارش همشهري، هادي بيدختي مهم ترين برنامه مديران جديد را آرام كردن اوضاع بازار اعلام كرد و گفت: ما بايد به سهامداران فرصت دهيم تا درست تصميم گيري كنند و براي اين كار مي بايست اثرات رواني موجود را كاهش دهيم.
وي گفت: خوشبختانه تاكنون تغييراتي كه در سيستم دولتي و رأس هرم بايد صورت مي گرفت، انجام شده و من و همكارانم تلاش مي كنيم تا با اعتمادسازي بين سهامداران براي ايجاد آرامش كه هدف ماست گام برداريم و ثبات را به تالار معاملات بازگردانيم.
بيدختي افزود: تمام تلاش ما اين است كه ضوابط و مقرراتي را كه به عنوان عرف و رويه پذيرفته شده، حفظ كنيم و حتي تغيير و تحولات در سطوح مديريتي را به حداقل برسانيم.
وي فراهم كردن زمينه هاي لازم براي قانون جديد را يكي ديگر از برنامه هاي تيم جديد اعلام كرد و گفت: بديهي است با توجه به شرايطي كه وجود دارد سعي مي كنيم مقررات قبلي را در كوتاه مدت اصلاح كنيم و تلاش مي كنيم آيين نامه انضباطي شركت ها و آيين نامه هاي ديگر نهايي شود.
معاون نظارت بورس اوراق بهادار افزود: بايد از ابزارها و شرايط جديد به وجود آمده كه در آيين نامه ها هم نوشته شده استفاده كنيم ضمن اينكه امكان بازارگرداني سهام شركت ها را فراهم سازيم. در حقيقت تمام سيستم در شرايط جديد تلاش مي كند تا خود را به تدريج با قانون جديد وفق دهد.
بيدختي چند روز پيش از سمت مدير نظارت بر ناشران اوراق بهادار استعفا داده بود. او درباره بازگشت دوباره اش به بورس تهران گفت:  با توجه به وضعيت جديد در بورس تهران وتعيين تكليف هيأت مديره و شرايطي كه در بازار وجود داشت، فعاليت دوباره در سازمان را پذيرفتم.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۱.۹۶-
۲۰-
۱,۰۰۳
آبسال
۴.۳۴
۶۴
۱,۵۳۸
آبگينه
۰.۹۹
۶۱
۶,۲۰۰
آلومتك
۰.۱۷
۷
۴,۱۶۰
الكتريك خودرو شرق
۱.۹۸-
۲۸-
۱,۳۸۹
ايران تاير
۰.۰۳
۱
۳,۰۷۱
ايران خودرو
۱.۶۶
۵۷
۳,۴۹۹
ايران خودروديزل
۲-
۱۳۰-
۶,۳۸۳
ايران گچ
۴.۴۳
۱۴۴
۳,۳۹۵
ايرانيت
۴.۹۹-
۵۱۶-
۹,۸۱۹
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۱۳.۲۲
۶۴۸
۵,۵۵۰
باما
۰.۰۷
۲
۲,۹۱۰
بانك اقتصادنوين
۱.۱۱
۲۳
۲,۰۸۹
بانك پارسيان
۰.۶۴-
۱۷-
۲,۶۲۰
بانك كارآفرين
۱.۲۱-
۶-
۴۹۰
پارس الكتريك
۰.۳۶
۴
۱,۱۳۰
پارس خودرو
۱.۷۱-
۹۷-
۵,۵۷۲
پارس دارو
۰.۵۸-
۱۰-
۱,۷۰۰
پاكسان
۳.۱۳
۲۱۷
۷,۱۵۰
پتروشيمي آبادان
۲-
۱۹۳-
۹,۴۷۰
پتروشيمي اراك
۱.۹۵-
۲۰-
۱,۰۰۶
پتروشيمي شيراز
۳.۷۵
۴۷
۱,۲۹۹
تكنوتار
۱.۷۹
۳۳
۱,۸۸۰
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۴.۳۷
۱۶۴
۳,۹۲۰
توسعه معادن روي ايران
۱.۹۹-
۱۳۲-
۶,۵۱۵
تولي پرس
۴.۹۸
۷۴
۱,۵۶۰
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۴.۹۹
۴۴۴
۹,۳۴۲
توليد سموم علف كش
۰.۲
۲
۱,۰۲۰
توليد محور خودرو
۲-
۶۲-
۳,۰۳۹
توليدالياف پلي پروپيلن
۲.۷۵
۶۷
۲,۵۰۷
توليدفروموليبدن كرمان
۰.۷۳-
۲۴-
۳,۲۸۳
جام دارو
۱.۹۷-
۳۴-
۱,۶۹۲
چيني ايران
۲.۴۷
۱۷۲
۷,۱۴۹
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۰
۰
۴,۴۳۹
خوراك دام پارس
۴.۳۷
۸۵
۲,۰۲۹
داده پردازي ايران
۱.۰۹-
۸۷-
۷,۸۸۰
داروپخش (هلدينگ )
۰.۳۶
۹
۲,۵۲۱
داروسازي سبحان
۴.۹۸
۱۴۲
۲,۹۹۲
داروسازي كوثر
۵
۲۶۰
۵,۴۶۴
داملران
۲.۶۷
۹۹
۳,۸۱۰
رايان سايپا
۴.۹۳
۵۷
۱,۲۱۳
روغن نباتي ناب
۱.۹۱
۱۵۵
۸,۲۵۰
زامياد
۱.۹۸-
۵۲-
۲,۵۷۶
ساختمان اصفهان
۱.۹۲-
۱۹-
۹۷۲
ساسان
۰.۰۳
۱
۳,۲۷۷
سايپا
۱.۹۹-
۳۲-
۱,۵۷۵
سايپا شيشه
۰.۰۶-
۱-
۱,۷۰۰
سايپاآذين
۰.۰۵
۳
۵,۵۱۲
سايپاديزل
۲.۷۲
۴۱
۱,۵۵۰
سخت آژند
۰.۵۵
۸
۱,۴۵۰
سرما آفرين
۱.۳۱-
۲۲-
۱,۶۵۲
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۴.۳۴
۷۴
۱,۷۸۰
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۰
۰
۳,۱۷۲
سرمايه گذاري بانك ملي ايران
۰.۱۸
۲
۱,۱۴۰
سرمايه گذاري بهمن
۰.۱
۲
۲,۰۸۲
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۱.۴۸-
۳۶-
۲,۴۰۰
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۱.۹۸-
۲۷-
۱,۳۳۴
سرمايه گذاري توسعه آذربايجان
۲.۱
۶۵
۳,۱۶۱
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۰.۷۸
۸
۱,۰۲۸
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۲.۱۱-
۴۷-
۲,۱۸۰
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات
۰.۱۱-
۱-
۸۹۹
سرمايه گذاري توسعه ملي
۱.۹۷-
۷۱-
۳,۵۲۷
سرمايه گذاري ساختمان ايران
۱.۹۷-
۴۴-
۲,۱۹۴
سرمايه گذاري صنعت نفت
۰.۰۲
۱
۴,۱۹۰
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۲.۶۱
۳۱
۱,۲۱۹
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران
۰.۰۳
۱
۳,۶۹۳
سرمايه گذاري مسكن
۰.۷۴
۱۰
۱,۳۶۶
سرمايه گذاري ملي ايران
۰
۰
۱۱,۳۱۲
سنگ آهن گل گهر
۰.۷۲-
۳۶۳-
۵۰,۳۱۰
سيمان اروميه
۱.۸-
۱۹۰-
۱۰,۳۸۸
سيمان تهران
۰
۰
۱۵,۸۸۹
سيمان خزر
۱.۹۹-
۱۲۶-
۶,۲۱۶
سيمان داراب
۵-
۵۰۱-
۹,۵۱۹
سيمان سپاهان
۲.۰۹
۴۸۹
۲۳,۹۰۰
سيمان شاهرود
۰.۰۱
۱
۸,۸۲۲
سيمان شرق
۲-
۴۳-
۲,۱۱۱
شهد ايران
۱.۹۹-
۹۹-
۴,۸۷۳
شير پاستوريزه پگاه خراسان
۰.۰۹
۷
۸,۰۰۱
شيرپاستوريزه پگاه آذربايجان غربي
۲.۱۷
۱۷
۸۰۰
صنايع آذرآب
۰.۶۹
۵۸
۸,۴۹۸
صنايع شيميايي ايران
۴.۱۲
۱۴۰
۳,۵۴۰
صنايع كاغذسازي كاوه
۰.۴
۴
۹۹۵
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۰
۰
۴,۳۳۷
صنعتي دريايي ايران
۱.۹۸-
۸۶-
۴,۲۶۸
عمران و توسعه فارس
۶۶.۱۸-
۶۴۵۷-
۳,۳۰۰
فرآورد ه هاي غذايي و قند پيرانشهر
۰
۰
۹۰۰
فرآورده هاي غذايي مشهد
۲.۵۹
۴۲
۱,۶۶۴
فرآورده هاي نسوز آذر
۴.۹۹
۴۶۱
۹,۶۹۴
فرآوري موادمعدني ايران
۱.۹۸-
۸۴-
۴,۱۵۴
فروسيليس ايران
۳.۸۳
۴۳
۱,۱۶۵
فنرسازي خاور
۱.۹۷-
۲۴-
۱,۱۹۳
فنرسازي زر
۰
۰
۲,۰۹۹
قندنقش جهان
۱.۱۳
۶۴
۵,۷۵۰
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۱.۳۴-
۶۴-
۴,۷۰۰
كابلسازي تك
۴.۹۶
۱۲۲
۲,۵۸۱
كاربراتور ايران
۳.۸۵
۱۶۲
۴,۳۶۶
كارتن ايران
۴.۹۸
۶۵
۱,۳۷۱
كارخانه فارسيت درود
۲.۷۴
۳۹۷
۱۴,۸۸۹
كالسيمين
۵
۱۳۲
۲,۷۷۲
كربن ايران
۱.۸۱-
۴۱-
۲,۲۲۱
كشت وصنعت پياذر
۴.۹۸-
۱۰۴-
۱,۹۸۶
كمك فنر ايندامين
۴.۸۶
۱۱۱
۲,۳۹۴
كنتورسازي ايران
۰.۲۵-
۹-
۳,۵۵۰
گازلوله
۰.۱۴
۳
۲,۱۶۸
گروه بهمن
۰
۰
۳,۰۸۲
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۳.۳۷
۲۹۳
۹,۰۰۰
گسترش صنايع وخدمات كشاورزي
۰.۲۶
۳
۱,۱۴۰
لاميران
۵
۱۲۰
۲,۵۲۱
لعاب ايران
۲.۳
۳۶
۱,۶۰۰
ليزينگ ايران
۴.۷۱
۷۴
۱,۶۴۵
ليزينگ خودروغدير
۰.۴۴
۱۰
۲,۲۶۵
ليزينگ صنعت و معدن
۳.۰۸
۲۳
۷۷۰
ماشين سازي اراك
۲.۲۵
۵۸
۲,۶۳۷
ماشين سازي نيرومحركه
۱.۹۷-
۵۹-
۲,۹۳۰
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۰.۰۵
۱
۲,۰۰۱
محورسازان ايران خودرو
۰.۰۳-
۱-
۳,۱۰۰
معادن بافق
۰
۰
۵,۷۸۷
معدني و صنعتي چادرملو
۳.۲
۱۴۶
۴,۷۰۵
ملي سرب و روي ايران
۴.۱۹
۱۱۴
۲,۸۳۳
مهرام
۲.۲۳
۲۴
۱,۱۰۱
مهركام پارس
۲-
۵۱-
۲,۵۰۵
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۱.۹۹-
۳۴-
۱,۶۷۳
موتوژن
۱.۴۸-
۳۵۸-
۲۳,۹۰۱
نفت بهران
۱.۹۳-
۱۴-
۷۱۳
نورد و لوله اهواز
۱.۹۶-
۴۳-
۲,۱۴۶
نوش مازندران
۱.۲۸-
۲۱-
۱,۶۱۷
نيرو محركه
اشاره : اين جدول نشان دهنده آخرين قيمت سهام
تا ساعت ۱۳ ديروز است.
منبع: سايت رسمي سازمان بورس اوراق بهادار.

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |