چهارشنبه ۲ آذر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۵۷ - Nov 23, 2005
معاون سلامت وزارت بهداشت:
نظام سلامت كشور تغيير مي كند
008358.jpg
معاون سلامت وزارت بهداشت با تأكيد بر ضرورت ايجاد يك تغيير در نظام سلامت كشور گفت:  آموزش سلامت كشور بايد بومي و محلي شود.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، دكتر سيد مؤيد علويان امروز در گردهمايي مسؤولان آموزش سلامت دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور با بيان اين مطلب اظهار كرد: امروز نيازي به CTscan , MRI نداريم چرا كه شاخص بهداشت و درمان به افزايش تعداد متخصص و فوق تخصص نيست؛ به عنوان مثال شاخص MRI به جمعيت در كانادا از ايران كمتر و در آمريكا ۱۳ برابر كاناداست حال آنكه شاخص سلامت كانادا از ايران و آمريكا بهتر است.
وي با بيان اين كه در بحث بهداشت و درمان راه را به بيراهه رفته ايم، گفت: اگرچه برخورداري از آخرين تكنولوژي و پيشرفت هاي علمي حق مردم است اما توجه به اين امر بايد با در نظر گرفتن بودجه باشد.
متوسط درآمد ايران پايين اما انتظارات و توقعات مردم بالاست.
دكتر علويان با بيان اين كه سازمان هاي بيمه گر حاضر به هزينه كرد براي مقوله آموزش سلامت نيستند، گفت: اين امر ناشي از بي اطلاعي مسؤولان نسبت به اهميت آموزش در صرفه جويي هزينه است.
وي افزود: براي تقويت آموزش سلامت بايد از تمام ظرفيت ها و پتانسيل هاي موجود استفاده شود و ارتقاي سلامت به معناي يك ويزيت و يا تامين دارو نيست.معاون سلامت وزارت بهداشت با اعتقاد به همگرايي بين مردم و مسؤولان، به ضرورت نهادينه كردن آموزش سلامت تأكيد كرد و افزود: برخورداري از آموزش سلامت از حقوق يك بيمار است و هر فرد ايراني بايد در امر درمان شريك باشد.
وي اعتقاد دارد: جايگاه آموزش سلامت بايد در دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور احيا شود و مسؤولان بايد گزارش فعاليت هاي خود را ارايه كنند.
وي با اشاره به وجود اشكالاتي در تهيه و توليد نان و وجود جوش شيرين گفت: از دلايلي كه اجراي سيستم ارجاع و پزشك خانواده با مشكل روبرو شد ضعف شبكه بهداشت در سطح ۲ و ۳ بود.
به گفته علويان، هزينه در مقوله آموزش سلامت به معناي صرفه جويي هزينه در امر درمان است و نگاه بيمارنگر به نگاه سلامت نگر تغيير كند.
گفتني است در پايان اين مراسم در طرح نيازسنجي برنامه هاي آموزش سلامت از سه نفر خانم مشايخي از دانشگاه علوم پزشكي اراك، خانم نامدار از دانشگاه علوم پزشكي فسا و آقاي لوده اي از دانشگاه علوم پزشكي سبزوار تقدير شد.
همچنين در دومين ارزشيابي خارجي آموزش سلامت از خانم جوانه فرد از دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، دكتر شريفي از دانشگاه علوم پزشكي فارس و از خانم جامعه پور از دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه تقدير شد.

پاسداشت معلمي ماندگار در همشهري محله منطقه
۲ با پيام وزير آموزش و پرورش
گروه علمي فرهنگي: ويژه نامه «چهره ماندگار محله» به مناسبت پاسداشت خدمات و تلاش هاي استاد جواد محقق شاعر، نويسنده و معلم پيشكسوت در هشتاد و پنجمين شماره همشهري محله منطقه ۲ منتشر شد. در اين ويژه نامه «محمود فرشيدي» وزير آموزش و پرورش طي پيامي ابتكار روزنامه همشهري را در معرفي چهره هاي ناشناخته از معلمان، عملي ستودني و ماندگار خواند و افزود: «جواد محقق، يكي از چهره هاي فرهنگي، فرهيخته و اهل قلم جامعه معلمان كشور است كه پس از چند دهه، خلق آثار ادبي و مذهبي براي معلمان و دانش آموزان، نمونه اي از صداقت، صميميت و خدمت بوده كه خود سند خوشنامي نام معلمان، در ايران معاصر است.»
«فرشيدي» ، تعليم و تربيت نسل ديندار و آگاه و تبديل مضامين ديني و اخلاقي به آثار ادبي كارآمد براي معلمان و دانش آموزان را مؤيد سال ها خدمت اين معلم پيشكسوت دانست. وي در پيام خود كه در ستون سخن اول اين ويژه نامه درج شده آورده است: «پاسداشت جواد محقق، پاسداشت مقام رفيع معلم در ايران اسلامي است و آموزش و پرورش و كليه نهادها و موسسات فرهنگي در مقابل اين مهم و ارتقاي منزلت اجتماعي و تاريخي معلم مسئولند.» وزير آموزش و پرورش هر بهانه اي براي پاسداشت ياد معلمي ماندگار را احياي منزلت جامعه معلمان كشور و برازنده ارزش هاي ديني و تاريخي ايران كهن دانست و تلاش روزنامه همشهري در معرفي معلم اهل قلم جواد محقق را يكي از اقدامات اميدواركننده و مايه تشكر خواند.
در اين ويژه نامه، در كنار گفتگويي با جواد محقق، شرح سوابق، آثار و زندگينامه، نظر چند تن از نويسندگان اهل قلم و چهره هاي فرهنگي كشورمان از جمله دكتر محمدرضا سنگري، اميرحسين فردي، پرويز خرسند، رضا اميرخاني، دكتر الويري و... به چاپ رسيده است.
جواد محقق متولد ۱۳۳۳ است كه فعاليت هاي خود را از نيمه دوم دهه ۴۰ آغاز كرده و در كنار سال ها معلمي در داخل و خارج از كشور، سردبيري مجلات مختلفي را بر عهده داشته است. او در حال حاضر، سردبير مجله رشد نوجوان و عضو و نائب رئيس سه انجمن معلمان انشاء، انجمن قلم و انجمن نويسندگان كودك و نوجوان است.

جاسبي: اختلاف سليقه را كنار بگذاريم
مهر: رئيس دانشگاه آزاد اسلامي گفت: اكنون ايجاب مي كند كه اختلافات سليقه اي را كنار بگذاريم و آرمان ها و اهداف مقدس نظام جمهوري اسلامي ايران را ملاك عمل قرار دهيم.عضو شوراي انقلاب فرهنگي كشور و رئيس دانشگاه آزاد اسلامي در مشهد اظهار داشت: دشمنان كشور سعي مي كنند ما را از انرژي صلح آميز محروم و متهم به نقض حقوق بشر كرده و با اين عمل سعي دارند به اعصاب نيروهاي نظام فشار وارد كنند.وي با اشاره به آغاز هفته بسيج گفت: بايد در ستايش و عظمت شهداي ۸ سال دفاع مقدس كه از آرمانهاي انقلاب اسلامي ايران دفاع كردند، اكنون در برابر تمام تهاجمات بايد از اين آرمانها و ارزشهاي مقدس پاسداري كنيم.جاسبي دانشجويان را ميراث ۸ سال دفاع مقدس خواند و افزود: تمام ملت وظيفه داريم فرهنگ انقلاب و پاسداري از آرمانها و ارزشهاي جمهوري اسلامي ايران را به دانشجويان، نسل سوم انقلاب و جوانان پر شور اين ملت عزيز منتقل كنيم.

لايحه جرايم اينترنتي تا پايان سال تصويب مي شود
عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي گفت: با توجه به اينكه در حال حاضر قانون مشخصي براي مقابله با جرايم اينترنتي وجود ندارد، بنابراين قضات بايد تا زمان تصويب لايحه مذكور آراي اين گونه جرايم را بر اساس قانون مجازات عمومي صادر كنند.
سيد محمد جعفر سادات موسوي افزود: با توجه به اينكه در گذشته چنين جرايمي به صورت وسيع در جامعه وجود نداشته، بنابراين براي اين امر در قانون عمومي مجازاتي قيد نشده و همين موضوع باعث شده قضات در صدور آرا با مشكل مواجه شوند.

بيانيه بسيج تهران بزرگ به مناسبت هفته بسيج
ايرنا: منطقه  مقاومت  بسيج  تهران  بزرگ  ديروز در آغاز هفته  بسيج  بيانيه صادر كرد.
در اين  بيانيه  آمده است : بسيج  آن گونه  كه  از پيام ها و بيانات  باني  وموسس  آن استفاده  مي شود، تشكلي  خودجوش  از مردم  خداجو، آرمان  خواه ، مخلص  وفداكار است  كه  بر مبناي  فرهنگ  اسلام  ناب  محمدي  از همدلي  و همراهي  يكايك افراد مومن  به  وجود آمده است .اين بيانيه  مي افزايد: اعتقاد مبتني  بر معرفت  و معنويت  و عمل  متكي  بر بصيرت  وعقلانيت ، عصاره  فرهنگ  و تفكر بسيجي  است  كه  ريشه  در تعاليم  آسماني  اسلام  ناب و سيره  عملي  معصومين  دارد.

شوراي امنيت كشور ساماندهي امور در مناطق
حاشيه نشين را تصويب كرد
شوراي امنيت كشور با هدف بررسي ساماندهي امور در مناطق حاشيه نشين تشكيل جلسه داد. در اين جلسه شوراي امنيت كه در آستانه هفته بسيج و با حضور وزير كشور و نمايندگان دستگاه هاي عضو اين شورا برگزار شد، برخي مسائل و مشكلات امنيتي و انتظامي كشور مورد بحث و بررسي قرار گرفت.همچنين در اين جلسه پس از بحث و بررسي درخصوص مسائل امنيتي و انتظامي كشور، تصميمات مقتضي اتخاذ و به منظور اجرا به دستگاه هاي مسؤول ابلاغ شد.براساس اين گزارش، ساماندهي امور در مناطق حاشيه نشين با هدف گسترش عدالت اجتماعي در اين مناطق، از جمله مهم ترين موارد مطرح شده در جلسه اخير شوراي امنيت كشور بود.

ميدان فروگذاشتن خويش
عباس اسدي
با گذشت بيش از ربع قرن از تشكيل نيروي مقاومت بسيج، ديروز هفته بسيج درحالي آغاز شد كه عده اي بسيج را منحصر در كاركردهاي دفاعي و نظامي مي دانند و معتقدند كه بايد در هنگامه اي از نيروي مردمي بسيج بهره مند شد كه تهاجم نظامي كشور را تهديد كند.
جريان فكري ديگري نيز وجود دارد كه باتوجه به تعريفي كه از بسيج و تفكر آن ارائه مي دهد، عرصه هاي متعددي را براي بسيج بازآفريني و بازتوليد مي كند. با اين نگاه بسيجي يعني فعال و پويا بودن و در ميدان عمل وارد شدن. بسيجي يعني تن به حادثه دادن و در مياديني كه ديگران هراس دارند وارد شدن. بسيجي يعني حضوري آگاهانه داشتن. ممكن است روزي ميدان حضور، جنگ و جهاد و مبارزه باشد كه در آن فصل بسيجي حضور مؤثر و كارآمدي خواهد داشت و يا جبهه هاي تازه اي گشوده شده و به معركه هاي جهاد فكري و عقيدتي و هنري و مبارزه علمي كشانده شود.
واقعيت اين است كه بسيج نه يك نهاد سياسي و نظامي كه يك نهاد مردمي برخاسته از متن و علقه هاي زندگي آدمياني است كه متناسب با شرايط زماني متفاوت و بسته به نياز هويت ديني و ملي، ميدان خدمت رساني داوطلبانه و سودمند اجتماعي را نشانه مي رود و به عنوان بزرگترين پشتوانه زوال ناپذير نظام نقش مي آفريند.
در اين تعريف و تبيين به جاي آن كه افراد يا اشخاصي در قالب تعريف بسيج جاي گيرند، بايد ديد رفتار يك مسئول، مدير، كارگر، پيشه ور، كارمند، روحاني، دانشجو، دانش آموز و روزنامه نگار تا چه ميزان در چارچوب اهداف فرهنگ و انديشه بسيج _ كه همانا سودايي جز خدمت به مردم ندارد _ قرار مي گيرد. شايد به همين خاطر در هر نقطه از پهنه كره خاكي كه انساني با ايمان، آگاه، شيدا، خردمند، فداكار، شجاع، پرتلاش، سختكوش، مخلص و كارساز زيست مي كند، آنجا بسيج حضور دارد و باز با همين رويكرد لباس و فرم خاص، قشر و صنف خاص، زن و مرد، پير و جوان، سياه و سفيد، نژاد و مرزهاي جغرافيايي، سن خاص، زبان و ادبيات ويژه نمي تواند شناسنامه و هويتي ويژه براي بسيجي بودن باشد.
بنابراين در بسيج هركس براي كسب فضايل، گوي سبقت را از ديگران ربود و در رشادت و جهاد و صحنه هاي سرنوشت ساز، حوزه هاي فناوري، پيشرفت هاي علمي، گشايش تنگناها و چالش و ايجاد اعتماد و اطمينان و آرامش در مردم گوي سبقت را از ديگران ربود، همو بسيجي است. عميق تر آن كه همه كساني كه در عرصه هاي گوناگون اقتصادي، فرهنگي، سياسي و نظامي به تلاش افزون تر، خالصانه تر و بي نام و نشان تر در راه آرمان هاي مردم و تماميت كشور مي پردازند بسيجي و صاحب انديشه و فرهنگ بلند بسيجي اند و آن كه در بند فرديت خويش گرفتار و با دغدغه هاي جامعه بيگانه است از بسيج و كاركردهاي بسيج فاصله گرفته است.
بي ترديد بسيج ميداني براي فروگذاشتن خويش و به دست آوردن رضايت خالق و مخلوق است. بنابراين اگر كسي، گروهي و جناحي بخواهد كاركرد ارزشمند و حيات بخش بسيج را در حد و اندازه منازعات جناحي ارزيابي كند، بزرگترين خيانت را به بسيج و اقتدار و امنيت ملي كرده است. زيرا بسيج بزرگ تر از آن است كه حتي صحراي بي آب و نان «ربذه» او را خانه نشين كند و در سطح و اندازه هاي كوچك مشغولش دارد.
نكته: امروز شايد يكي از آفت هاي عمده تفكر و انديشه بسيج، خالي شدن از جنبه هاي نرم افزاري باشد. اگر نيروي بسيجي نتواند در ميدان عمل و رفتار و ميدان علم و تحقيق و نوآوري حضور داشته باشد و از تبيين انديشه و تفكر خود نيز عاجز باشد، به طور قطع دچار افول خواهد شد. حضور در جبهه دفاعي و تهاجمي نياز به منطقي به روز و نقاد دارد و نبايد از نقد ترسيد. حتي اگر از خود شروع شود.

ايران از نظر آنفلوآنزاي پرندگان پاك است
سازمان  دامپزشكي  كشور اعلام  كرد: پيرو اطلاعيه هاي  قبلي  به  اطلاع  مي رساند كه  نتيجه  آزمايش  نمونه هاي  مشكوك  به  آنفلوآنزاي  فوق  حاد پرندگان  به  تأييد مرجع  بين المللي  ارسال  شده  بود، از نظر انواع  آنفلوآنزاي  طيور از جمله  آنفلوآنزاي  فوق  حاد منفي  اعلام  شده  است .
به  گزارش  روابط عمومي  سازمان  دامپزشكي  كشور، همچنين  علت تلفات  بيش  از ۱۰۰ هزار قطعه اي  طيور يك  واحد مرغداري  تخمگذار در استان قزوين ، قطع  خوراك  و عدم  تغذيه  به  مدتي  طولاني  وبه  دليل  مشكلات  مديريتي  بوده است . براساس  اين  گزارش : اطلاع  رساني  موارد مشكوك  يكي  از موثرترين  راههاي  كنترل سريع  بيماري  است  كه  ضمن  تشكر از همه  هموطنان ، يك  بار ديگر بر ضرورت  گزارش سريع  و بموقع  به  شبكه هاي  دامپزشكي  كشور تأكيد مي شود.

نشست انجمن جامعه شناسي ايران
نشست تخصصي انجمن جامعه شناسي ايران با عنوان قرائت نشانه شناسانه آگهي هاي تجاري تلويزيون ايران امروز با حضور دكتر پاينده برگزار مي شود.دراين برنامه كه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در سالن اجتماعات انجمن جامعه شناسي دانشگاه تهران در پل گيشا برگزار مي شود، عضو هيأت علمي دانشكده ادبيات و زبان هاي خارجي دانشگاه علامه طباطبايي پيرامون موضوع پيش گفته سخن مي گويد.

برگزيدگان كتاب سال دانشجويي معرفي شدند
دوازدهمين دوره جشنواره كتاب سال دانشجويي برگزار شد
گروه علمي فرهنگي: دوازدهمين دوره جشنواره كتاب سال دانشجويي ديروز با حضور تني چند ازمسئولان ازجمله رييس جهاد دانشگاهي، رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها، معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، رييس دانشگاه تربيت مدرس و جمعي از دانشجويان در دانشگاه تربيت مدرس برگزار شد. محمد سلگي، دبير دوازدهمين دوره جشنواره كتاب سال دانشجويي گفت: از مجموع  ي۴۳۵آثار ارسالي به دبيرخانه  ۱۴ اثر به عنوان آثار برگزيده و  ۱۴ اثر نيز به عنوان آثار قابل تقدير انتخاب و معرفي شدند. به گزارش ايسنا،  وي با اشاره به برگزاري جشنواره در دو بخش اصلي و ويژه، اظهار كرد: در بخش اصلي با انتشار فراخوان از تمامي دانشجويان مولف و مترجم كشور در كليه مقاطع تحصيلي و تمامي رشته ها دعوت به عمل آمد تا آثاري را كه در دوران دانشجويي و در قالب كتاب منتشر كرده اند با رعايت شرايط به دبيرخانه دائمي ارسال كنند.
وي افزود: بخش ويژه جشنواره نيز در دو موضوع مهم «فناوري نوين، شامل نانوتكنولوژي، فناوري هسته اي، بيوتكنولوژي، فناوري ارتباطات و اطلاعات» و «فيزيك» برگزار شد. سلگي با بيان اينكه در مجموع  ۴۳۵ اثر به جشنواره رسيده است، خاطرنشان كرد: بيشترين آثار دريافتي با  ۲۰۱ اثر مربوط به گروه علوم انساني با  ۴۵ درصد مجموع كل آثار است. گروه علوم پزشكي با ۱۴۲ اثر،  ۳۳ درصد و گروه فني مهندسي با ۴۲اثر،  ۱۰درصد حجم آثار را به خود اختصاص داده  و رتبه هاي دوم و سوم را احراز كرده اند. وي گروه هنر و معماري با  ۴درصد و علوم پايه و كشاورزي با  ۳درصد كل آثار را در رده هاي بعدي عنوان كرد و ادامه داد: بيشترين آثار رسيده مربوط به دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي تهران با  ي۷۷اثر ،  ۷/۱۷ درصد كل آثار است و پس از آن دانشجويان دانشگاه تهران با  ي۷۰اثر و  ۱۶ درصد آثار رتبه دوم را حائز شدند. دبير دوازدهمين دوره جشنواره كتاب سال دانشجويي افزود: دانشجويان دانشگاه هاي شهيد بهشتي و پيام نور به صورت مشترك و هر يك با انتشار  ۱۸اثر رتبه سوم و دانشجويان دانشگاه تربيت مدرس با ۱۵ اثر، دانشگاه صنعتي شريف با ۱۴ اثر و دانشگاه علامه طباطبايي با  ۱۱اثر رتبه هاي چهارم تا ششم را احراز كردند.

بيانيه ۱۴ هزار نفر از مهندسين كشور در حمايت
از تداوم فعاليت هاي صلح آميز
مهر: ۱۴ هزار نفر از مهندسين كشور در حمايت از ملي شدن صنعت هسته اي در بيانيه اي تاكيد كردند: قطعنامه اخير شوراي حكام آژانس را ناعادلانه، غيرحقوقي و تنها بر اساس فشار سياسي برخي حكومت هاي غربي دانسته و اعلام مي داريم ملت غيور و انديشمند ايران اسلامي هيچ قطعنامه اي را كه مخالف با حقوق ملي وي باشد، به هيچ عنوان نخواهد پذيرفت.در بيانيه ۱۴ هزار مهندس كشورمان آمده است: موضوع توانمندي و تكنولوژي هسته اي، آنچنان اهميتي دارد كه دنياي غرب مي داند كه تسلط يك كشور و ملت در حال پيشرفت و توسعه، بر فناوري كامل هسته اي، بويژه آنكه به اتكاء توان ملي خويش استوار باشد، به معناي تضمين بقاء، توسعه و رشد و شكوفايي و حتي جهش حيرت آور آن ملت و كشور مي باشد.غرب چه بپذيرد و چه نپذيرد، ايران در آستانه توانمندي كامل و بومي فن آوري هسته اي قرار گرفته است.
در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است، داشتن و حفظ امكان تكنولوژي هسته اي و چرخه كامل سوخت هسته اي، حتي براساس ميثاق هاي بين المللي نظير معاهده عدم اشاعه سلاحهاي هسته اي و يا اساسنامه آژانس بين المللي انرژي هسته اي از حقوق حقه همه كشورها است و محروم داشتن هر ملتي از آن به معناي پايمال كردن حق استقلال و حاكميت ملي و نابودسازي توان ملي محسوب مي گردد.بنابراين قطعنامه اخير شوراي حكام آژانس را ناعادلانه، غيرحقوقي و تنها بر اساس فشار سياسي برخي حكومت هاي غربي دانسته و اعلام مي داريم ملت غيور و انديشمند ايران اسلامي هيچ قطعنامه اي را كه مخالف با حقوق ملي وي باشد، به هيچ عنوان نخواهد پذيرفت.

تجاوز اسرائيل به لبنان نقض حاكميت اين كشور است
مهر: سخنگوي وزارت امور خارجه تهاجم هوايي و زميني ارتش رژيم صهيونيستي به خاك لبنان را به شدت محكوم كرد. حميدرضا آصفي سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان گفت: تجاوز رژيم صهيونيستي به حاكميت و تماميت ارضي لبنان استمرار رويه نظامي گري و تشنج آفريني اين رژيم در منطقه است و نشانگر نقض آشكار معاهدات بين المللي در خصوص احترام به تماميت ارضي و حقوقي شناخته شده كشورهاست.آصفي تاكيد كرد: رويكرد تجاوزكارانه رژيم صهيونيستي در مغايرت كامل با تمامي مقررات و معاهدات بين المللي و محكوم به شكست است.

ادعاي آمريكا: حمايت روسيه و چين را بدست آورده ايم
مهر: آمريكا ادعا كرد كه در جلب حمايت روسيه و چين برضد برنامه هاي هسته اي ايران پيشرفت داشته است و از اين پس لحن گفتگو با ايران تغيير مي كند.
به گزارش روزنامه نيويورك تايمز، نيكلاس برنز معاون وزير امور خارجه آمريكا، گفتگوهاي روز جمعه در لندن را كه با منابع روسي و چيني و اروپايي صورت گرفت، بحث هاي عالي خواند و گفت: من امروز بسيار خرسند هستم چون فكر مي كنم دايره كشورها براي ارسال يك پيام به ايران گسترش يافته است.
برنز در كنفرانسي مطبوعاتي اعلام كرد: نمايندگان چين و روسيه و هند و آمريكا و اروپا كه در جلسه روز جمعه حضور داشتند همگي توافق كردند كه ايران برنامه هاي هسته اي صلح آميز خود را ادامه دهد اما غني سازي اورانيوم را به كشور ديگري مثل روسيه منتقل نمايد.
برنزمعاون سياسي وزير امور خارجه آمريكا خاطرنشان كرد: آنچه من مي توانم به عنوان نتيجه گفتگوهاي روز جمعه اعلام كنم اين است كه از اين پس لحن جديدي در رويارويي با برنامه هاي هسته اي ايران به كار گرفته خواهد شد.
اين اظهارات خوشبينانه برنز در حالي مطرح مي شود كه خبرگزاري ها اعلام كردند آمريكا و اروپا درعمل از ارجاع پرونده  ايران به شوراي امنيت منصرف شده اند.

انتقاد خبرنگاران انگليسي از دستكاري
غرب در اخبار هسته اي ايران
ايرنا: شماري  از خبرنگاران  نشريات  معتبر انگليس  از بابت  دستكاري  مقامهاي دولتي  اين  كشور در اخبار مربوط به  برنامه  هسته اي  ايران  ابراز نگراني كردند.
اين  خبرنگاران  در يك  گردهمايي  در لندن  عنوان  كردند به  دليل اين  دستكاريها، آنها در گذشته  نتوانسته اند مطالب  را در زمان  لازم  و براساس  اطلاعات  واقعي  بازتاب  دهند.
اين  نشست  به  همت  نهاد مدني  انگليسي  كرايسيس  اكشن  و در دفتر مركزي روزنامه  گاردين  چاپ  لندن  برگزار شد كه  اين  موسسه  وظيفه  خود را معرفي نقاط بحراني  و افشاي  فعاليت هايي  كه  مي تواند مانع  برقراري  صلح  در دنياشود، اعلام  كرده  است .
پرونده ايران به شوراي امنيت ارجاع نمي شود
ايرنا: ديپلمات ها و مطبوعات  غربي  ديروز دو روز قبل  از آغاز رسمي نشست پاييزي  شوراي  حكام  آژانس  بين المللي  انرژي  اتمي ، گمانه  زني  كردند كه پرونده  ايران  در اين  نشست  به  شوراي  امنيت  سازمان  ملل  ارجاع  نخواهد شد.
مطبوعات  اروپايي  ديروز به  نقل  از ديپلمات هاي  غربي  نوشتند:آمريكا در تلاش  براي  تشويق  ايران  به  بازگشت  به  ميز مذاكرات  با سه  كشوراروپايي  است  و به  نظر مي رسد واشنگتن ، پاريس ، لندن  و برلين  در صدد آن هستند كه  فرصت  بيشتري  به  روسيه  دهند تا ايران  را به  سازش  درمورد برنامه هسته اي  اين  كشور متقاعد كند.

سفر احمدي نژاد به ايلام به تعويق افتاد
مهر: دفتر رئيس جمهور با صدور اطلاعيه اي ضمن عذرخواهي از مردم خونگرم استان ايلام اعلام كرد: سفر احمدي نژاد به استان ايلام اواخر هفته آينده انجام مي شود.

دبيركل موتلفه: تعصب گروهي را محكوم مي كنيم
گروه سياسي: محمدنبي حبيبي دبيركل حزب موتلفه اسلامي و حميدرضا ترقي دبير سياسي اين تشكل روز گذشته دستاورد سفر سران اين حزب به لبنان را تشريح كردند.
به گزارش خبرنگار ما، حبيبي تقويت ارتباط دو حزب موتلفه و حزب الله لبنان را از اهداف اين سفر دانست و گفت: ما در اين ديدارها راه هاي ارتباط بيشتر با يكديگر را بررسي كرديم و بر اين موضوع تاكيد كرديم كه براي خنثي كردن توطئه هاي آمريكا و اسراييل بايد بين ملت هاي اسلامي وفاق ايجاد شود.
در ادامه جلسه ،دبيركل حزب موتلفه در پاسخ به خبرنگاران به تشريح آخرين مواضع اين حزب پرداخت.حبيبي درمورد موضع حزب متبوعش نسبت به عملكرد دولت احمدي نژاد گفت: ما شعارهاي اعلام شده از آقاي احمدي نژاد را كاملا انقلابي و اصولگرايانه مي دانيم و از آنها حمايت مي كنيم اما براي ارزيابي عملكرد اجرايي دولت فرصت سه ماهه دولت را ناكافي مي دانيم.
وي درمورد انتصابات صورت گرفته در دولت گفت: مجموعه كابينه مي توانست وسيعتر از چيزي باشد كه درحال حاضر شكل گرفته است. ازنظر ما دولت مي توانست از ظرفيت مجموعه اصولگرايان استفاده كند و اگر اين امر تحقق يابد شعارهاي دولت هم تحقق مي يابد.
ما معتقديم مجموعه اصولگرايان وسيعتر از مجموعه انتصابات انجام گرفته است.
حبيبي در پاسخ به پرسش همشهري درمورد اتحاد اصولگرايان گفت: ما اعتقاد به هماهنگي و وفاق اصولگرايان داريم و معتقديم اگر مجموعه اصولگرايان واحد عمل كنند پيروزي هاي پيشين در انتخابات شوراي شهر و مجلس و رياست جمهوري تكرار مي شود. اگر گروه ها به دنبال سهم طلبي حزبي نباشند آن نتايج مثبت ادامه پيدا مي كند. ما تعصب گروهي را محكوم مي كنيم البته اختلاف سليقه را مي پذيريم ولي خدشه  داركردن هماهنگي را كاملا محكوم مي كنيم. توقع ما از ديگر تشكل هاي اصولگرا اين است كه به دنبال سهم ويژه براي خودشان نباشند و سهم مجموعه اصولگرايان را درنظر بگيرند.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |