يكشنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۶۵ - Dec 4, 2005
مشاور وزير رفاه و تأمين اجتماعي خبر داد:
سند امنيت غذايي تدوين شد
مشاور وزير رفاه و تامين اجتماعي از نهايي شدن دستور العمل سند امنيت غذايي در وزارت رفاه و تامين اجتماعي خبر داد.
حسين راغفر در گفت وگو با خبرنگار اجتماعي فارس گفت: نهايي شدن دستورالعمل سند امنيت تغذيه به معناي اجرايي شدن آن نيست بلكه در كميته فني تدوين، اين سند نهايي شده است و پس از اين بايد در شوراي عالي رفاه و تامين اجتماعي مورد تصويب قرار گيرد تا تبديل به يك سند قانوني شود.
وي در ادامه افزود: در حال حاضر اين سند به دبيرخانه شوراي عالي رفاه و تامين اجتماعي جهت طرح در يكي از جلسات شوراي عالي رفاه فرستاده شده است كه پس از تصويب در شورا، در هيات دولت جزء اسناد اجرايي برنامه چهارم به حساب خواهد آمد. مشاور وزير رفاه و تامين اجتماعي اظهار داشت: برنامه هاي وزرات رفاه و تامين اجتماعي اجرايي كردن اين اسناد است چون اينها به تنهايي فقط متون قانوني اند.
راغ فر افزود: اين سند در گستره جغرافياي ايران در سال آينده اجرا خواهد شد.
وي در خصوص ميزان بودجه مورد نياز براي اجراي اين سند گفت: بودجه آن به صورت دقيق هنوز محاسبه نشده است و امكان اعلام آن نيست.
بر اساس دستورالعمل طرح امنيت غذا كه مصوب دولت است ، افراد زير خط فقر شديد در كشور شناسايي و تحت پوشش قرار مي گيرند و تهيه آيين نامه امنيت غذا، كار مشترك وزارتخانه هاي رفاه، بهداشت و درمان، بازرگاني و جهاد كشاورزي است و بر اساس اين طرح تمامي افراد نيازمند و زير خط فقر شديد روزانه معادل ۲۰۰۰ كالري دريافت خواهند كرد .
از سوي ديگر عضو كميسيون اجتماعي مجلس گفت: دولت اين وظيفه را دارد كه با مشكل حاشيه نشيني به صورت معقول و منطقي مقابله و اقدام به جمع آوري حاشين نشين ها كند.
مرتضي فضلعلي در گفت وگو با ايسنا، با اشاره به اين كه طبق قانون حاشيه نشين ها از نظر حقوق اجتماعي با ساير شهروندان فرقي ندارند، گفت: دولت و مجلس نيز موظفند همانند ديگران آنها را ببينند و به رفع مشكلات شان كمك كنند.
وي افزود: به دليل عدم امكانات و عدم سياستگذاري هاي متناسب و متعادل، بر عده اي اين مصيبت وارد شده كه حاشيه نشين باشند و نتوانند به رونقي برسند و توان مالي پيدا كنند و در نتيجه در حاشيه شهرها ساكن شده اند.
به نظر نماينده تويسركان، دولت علي القاعده وظيفه دارد اين افراد را شناسايي كند و براي آنها پرونده و كارنامه اي تشكيل دهد و زمينه اشتغال آنها را فراهم كند و بتواند سرپناهي مناسب برايشان بسازد و اين قشر جامعه را از امكانات دولتي در حد امكان برخوردار كند.
وي ادامه داد: مطمئنا اگر دولت نخواهد و يا نتواند به آنها كمك كند شاهد افزايش اين افراد خواهيم بود، و در نتيجه آنها براي خود و جامعه گرفتاري هايي ايجاد خواهند كرد. لذا در وهله اول وظيفه دولت است كه در اين مسير قدم بردارد و اگر نيازمند قانوني است بايد لايحه اي را به مجلس ارايه و از مجلس كمك بخواهد.

موسي قرباني:
تجميع انتخابات ها مي تواند اثرات مفيدي
براي كشور داشته باشد
فارس: عضو هيات رئيسه مجلس گفت:تجميع انتخابات مي تواند اثرات مفيدي براي كشور به دنبال داشته باشد، اما بايد بر روي اين لايحه كار كارشناسي فراواني صورت گيرد. موسي قرباني نماينده مردم قائنات اظهار داشت: اينكه هر روز مردم را پاي صندوق هاي رأي نكشانيم و آنها را خسته نكنيم يك امر مثبت تلقي مي شود.
وي اظهار داشت: اصل اينكه هر سال انتخابات نداشته باشيم كار خوبي است، ولي بايد براي اين اقدام تمامي  اثرات و نكات مثبت و منفي آن را به دقت بررسي كرد و سپس درمورد آن تصميم گيري نمود. قرباني تصريح كرد: با تجميع انتخابات در هر دو سال يكبار مي توان در هزينه هاي زياد انتخابات صرفه جويي كرد و البته مردم هم كمي  راحت تر خواهند بود و هر ساله در انتخابات شركت نمي كنند.

خاتمي: فشار آمريكا مانع به توافق رسيدن ايران
و اروپا در مذاكراتشان مي شود
ايسنا:سيدمحمد خاتمي  اظهار داشت كه فشار از سوي آمريكا مانع دستيابي به توافق در مذاكرات ايران و كشورهاي اروپايي در رابطه با مساله هسته اي ايران مي شود.
سيد محمد خاتمي، رئيس جمهور سابق ايران پس از شركت در همايشي در بيروت در كنفرانسي مطبوعاتي اظهار داشت: روابطي محكم و خوب ايران و اروپا را به يكديگر پيوند مي دهد. وي افزود: ايران چندين بار به توافقي  نهايي با جوامع بين المللي در رابطه با مساله هسته اي نزديك شده است، اما دخالت و فشار از سوي آمريكا تمامي پيشنهادها  و ابتكارات را متوقف مي سازد.
خاتمي تنها راه حل مساله هسته اي ايران را در ادامه مذاكرات با كشورهاي اروپايي دانست. رئيس جمهور سابق ايران تاكيد كرد: ايران تمايلي به ساخت سلاح كشتار جمعي ندارد، اما علاقمند به دستيابي انرژي اتمي صلح آميز مي باشد كه كاملا حق كشور است.

هوگو چاوز: ايران به الگوي توسعه
براي ملت هاي مستقل تبديل شده است
ايرنا: هوگو چاوز رئيس جمهوري  ونزوئلا گفت : ايران  امروز به  الگوي  توسعه  براي  ملتهاي  مستقل  و كشورهاي  جنوب  تبديل  شده  است .
وي روز شنبه  به  وقت  تهران در مراسم  پايان  سومين  كميسيون  مشترك  بلندپايه  اقتصادي  دو كشور در شهر كاراكاس ، پايتخت   ونزوئلا افزود: ايران  امروز ديگر به  يك  قدرت  بزرگ  تبديل  شده  است . ايران  براي  ما يك  الگو است  كه  از وابستگي  جدا شده  و دست  خود را به  ملت  ونزوئلا مي دهد همانطور كه  دست  دوستي  به  همه  ملت ها داده  است . چاوز با اشاره  به  قراردادهاي  گسترده  ميان  دو كشور از جمله  فعاليت  كارخانه  مشترك  تراكتورسازي  ايران  و ونزوئلا موسوم  به  ون  ايران  در كشورش  براي  توليد سالانه  چهارهزار دستگاه  تراكتور افزود: ايراني ها فقط به  دنبال  بازار نيستند. آنها برادراني  هستند كه  مي خواهند به  توسعه  ما كمك  كنند. وي  تصريح  كرد: ما در اينجا تراكتور مونتاژ مي كنيم  تا از اين  طريق  آن را به  كشورهاي  ديگر هم  بدهيم . روابط ما يك  الگو است . ما مي توانيم  موفق شويم  و با تلاش هايمان  آمريكا و ديگراني  را كه  مي خواستند مانع  از روابط كشورهاي  جنوب  بشوند، شكست  بدهيم . رئيس  جمهوري  ونزوئلا تأكيد كرد: ونزوئلا و ايران  برادران  واقعي  درنبرد عليه  امپرياليسم  آمريكا و تلاش  براي  ايجاد يك  دنياي  برابر و عادلانه هستند.

گفته مي شود...
* مهر: مردم ايلام در سفر رئيس جمهور به اين استان ۱۳۰ هزار نامه به نمايندگان رئيس جمهور تحويل دادند.
* عارف: علي زاكاني نماينده مردم تهران و دبير اجرايي تشكل اصولگرايان تحولخواه پايگاه اطلاع رساني تحول را راه اندازي مي كند. اين سايت فعلا به انتشار اخبار تحقيق و تفحص مجلس از وزارت علوم مي پردازد.
* با مطرح شدن نام «وزيري هامانه» سرپرست فعلي وزارت نفت به عنوان گزينه پيشنهادي رئيس جمهور براي تصدي وزارت نفت يكي از نمايندگان فراكسيون اكثريت از راي منفي اين فراكسيون به وي خبر داد.
* بازتاب: گروهي از پرسنل نيروي انتظامي با انتقاد از برخوردهاي حفاظت اطلاعات اين نيرو خواستار بررسي فرمانده اين نيرو شدند.

از ۱۲ تا ۱۹ آذر جريان دارد
نمايشگاه نقاشي دو هنرمند جانباز
در فرهنگسراي اميركبير
009249.jpg
گروه اجتماعي: شامگاه ديروز نمايشگاه نقاشي دوجانباز هنرمند حسين نوري و هاشم بدري به مناسبت ۱۲ آذر روز معلولان در فرهنگسراي ملل «اميركبير» گشايش يافت.
به گزارش خبرنگار ما در اين نمايشگاه كه با استقبال چشمگير هنردوستان و به ويژه رسانه هاي خارجي روبرو شد آفرينه هاي هنري جانباز انقلاب حسين نوري كه با همكاري و همراهي همسرش به سرانجام رسيده بر ديوارهاي نگارخانه فرهنگسراي ملل نقش بست.
از اين هنرمند جانباز ۵۰ اثر با سبك ويژه و ابداعي خودش به نمايش درآمد كه پيش از اين در شهرهاي پاريس فرانسه و پكن در چين در معرض ديد علاقه مندان به هنر نقاشي قرار گرفته است.
حسين نوري كه اكنون ۵۱ سال دارد، نقاشي را از دوران ابتدايي آغاز كرده و در نوجواني توانايي خود را در نقاشي آكادميك و طبيعت به اثبات رسانده اند او در جواني و در راه مبارزه براي آزادي و نكوهش استبداد شاهنشاهي در زير شكنجه دست ها و پاهاي خود را با ضايعه نخاعي از دست داده و اكنون با بهره گيري از دهان نقاشي هاي منحصربه فردي را خلق مي كند.
هنرمند جانباز ديگر هاشم بدري نيز كه اكنون عضو انجمن نقاشان استاني نورماندي شهر كان فرانسه است در مسابقه نقاشي سالانه اين انجمن مقام اول را كسب كرده و ۴۸ سال سن دارد. سبك نقاشي او بيشتر به طبيعت اختصاص دارد و تاكنون در كشورهاي سوئيس و فرانسه نمايشگاه نقاشي برگزار كرده است.
او مبتكر نقاشي «كاردك بدريسم» و آغازگر نقاشي نابينايان بوده و تاكنون آثار ماندگار از هنر و آفرينه هاي خود را در معرض تماشاي علاقه مندان قرار داده است.
نمايشگاه نقاشي دو هنرمند جانباز از ۱۲ تا ۱۹ آذر در سالن نگارخانه فرهنگسراي اميركبير در بوستان قيطريه برپا است و بازديد از اين نمايشگاه براي علاقه مندان به هنر نقاشي آزاد است.

بانوان قرآن پژوه كشور مورد تجليل قرار گرفتند
گروه علمي فرهنگي:ديروز با برگزاري مراسمي در تالار وحدت تهران، از بانوان قرآن پژوه كشور قدرداني شد.به گزارش خبرنگار ما، اين مراسم قرار بود با حضور رئيس جمهوري برگزار شود كه به دليل خستگي ناشي از سفر ايلام، بدون حضور ايشان انجام پذيرفت. در اين مراسم بانوان قرآن پژوه، وزير فرهنگ  و ارشاد اسلامي گفت : بانوان  گوي  سبقت  را از مردان  در عرصه هاي  مختلف  به خصوص  در حوزه  فعاليت هاي  قرآني  ربوده اند.صفارهرندي  در سومين  همايش  بين المللي  بانوان  قرآن  پژوه  گفت: پژوهشگران  بزرگ  و ارزشمندي  را كه  زنان  به  جامعه  تقديم  كرده اند ، از بزرگترين  دستاوردهاي  ساليان  اخير است .
وي  با بيان  اين  كه  بانوان  قرآن  پژوه ، بهترين  مدخل  را براي  ورود به  عرصه هاي  علمي انتخاب  كرده اند، افزود: آنها خود را به  سرچشمه  علم  رسانده اند تا بتوانند از مشرب  حقيقي  سيراب  شوند. در پايان  همايش  از بانوان  قرآن پژوه  در بخش هاي  مختلف  با اهداي  لوح  تقديررئيس  جمهوري  به  آنان ، تجليل  به  عمل  آمد.در بخش  چهره هاي  ممتاز هنري  و قرآني،  خانم ها منيژه  آرمين ، اكرم السادات  حسيني ، صغري  حسيني ، مريم  معصومي  و عذرا بخشايشي  مورد تقدير قرا رگرفتند.
همچنين  از فاطمه  علايي  رحماني ، مليحه  طهماسبي ، مريم  حاجي عبدالباقي ، زهرا آقامحمدي  شيرازي ، معصومه سادات  حسيني ، زهرا رضازاده ، فائزه عظيم زاده  اردبيلي ، سيده  وحيده  رحيمي و طيبه  رحماني  در بخش  چهره هاي  ممتاز پژوهشگران  قرآني  تقدير شد.
زهرا حيدري  خليل آبادي ، توران  عبداللهيان ، حميده  كريميان ، صديقه  صاحبكار، سكينه  ساروخاني  و شايسته  درويشي  نيز در بخش  مفسران  وقاريان  ممتاز مورد تقدير قرار گرفتند.
در بخش  چهره هاي  ممتاز و شاخص  قرآني  درسطح  بين الملل  نيز از خانم ها دياناترانكو (هاجر حسيني ) از آمريكا، اسعد پاز از آرژانتين ، ليلا ابراگيماوا از تركمنستان ، يوليا پيشكينا از روسيه  و زهره  بدرالدين  از لبنان  تقديرشد.

۲۴۶ هزار بازمانده از تحصيل،
سال تحصيلي آينده جذب مي شوند
گروه علمي فرهنگي : حدود صد هزار بازمانده از تحصيل در ۵۷۶ مركز آموزش از راه دور سراسر كشور براي نيم سال اول سال تحصيلي جاري جذب شدند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران بر اساس برنامه مؤسسه آموزش از راه دور پيش بيني جذب بيش از صد هزار نفر بازمانده از تحصيل در سال تحصيلي جاري با توجه به ظرفيت باقي مانده براي ثبت نام در نيم سال دوم تحقق يافته و در حال حاضر حدود يكصد هزار بازمانده از تحصيل در حال تحصيل هستند.
با توجه به ظرفيت باقيمانده براي ثبت نام بازماندگان از تحصيل در سال تحصيلي جاري علاقه مندان مي توانند براي كسب اطلاعات بيشتربه پايگاه اينترنتي مؤسسه به نشاني der .ir. WWW مراجعه كنند.

ضارب اصلي قاضي «حسن مقدس» دستگير شد
ايرنا: فخرالدين جعفرزاده سرپرست دادسراي امور جنايي و معاون دادستان تهران روز گذشته از دستگيري ضارب اصلي قاضي حسن مقدس خبر داد.
وي گفت: مظنون اصلي ترور حسن مقدس پس از مدتها تعقيب و پيگيري و كار اطلاعاتي ديروز - جمعه - دستگير شد.
قاضي حسن مقدس معاون فقيد دادستان تهران و رئيس دادسراي ارشاد يازدهم مرداد ماه در مقابل محل كارش در خيابان احمد قصير تهران ترور شد.
جعفرزاده گفت: بدنبال اطلاعاتي كه پس از ترور ناجوانمردانه شهيد مقدس به دادسراي انقلاب واصل شده بود، فردي براي اين ترور از ناحيه افراد يا گروه هايي كه تاكنون ماهيت آنان معلوم نشده، اجير شده بود.
وي افزود: ماهيت گروه هايي كه اين فرد را اجير كرده بودند، در حال بررسي است و فرد اجير شده در يك عمليات غافلگيرانه و با درگيري مسلحانه و اصابت چهار گلوله به پا، در حالي كه مسلح بود، دستگير شد.
سرپرست دادسراي امور جنايي و معاون دادستان تهران نامي از فرد دستگير شده، نبرد، اما گفت: اين فرد بسيار خطرناك و از زندان رجايي شهر فرار كرده بود.جعفرزاده افزود: قاضي مقدس براي اين فرد به اتهام حمل سلاح غيرمجاز و تخلفات ديگر، محكوميت پنج ساله صادر كرده بود. وي با بيان اينكه تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد، گفت: اين فرد قبلا گفته بود كه اگر از زندان بيرون بيام، مقدس را مي كشم.
سرپرست دادسراي امور جنايي و معاون دادستان تهران همچنين گفت كه ضارب قاضي مقدس را عوامل اداره يكم آگاهي مركز دستگير كرده اند.

مرگ ۷ كارتن خواب در تهران
فارس:اواخر هفته گذشته جسد هفت كارتن خواب در پايتخت كشف شد.
نخستين جسد متعلق به مردي مجهول الهويه حدودا ۳۰ ساله است كه در محوطه بيمارستاني در فلكه دوم خزانه كشف شد. بر روي دست اين مرد آثار تزريق وجود داشت كه نشان از اعتياد او داشت.
دومين جسد متعلق به كارتن خواب ۵۵ ساله اي به نام امير معروف به «دست قشنگ» بود كه ساعت ۱۸ و ۲۰ دقيقه پنج شنبه در منطقه سياه سنگ خيابان دانش دوم سوله دوم پيدا شده به خاطر اينكه بر روي دستان متوفي آثار زياد تزريق بوده به امير دست قشنگ معروف شده بود.
۱۰ دقيقه پس از كشف جسد امير دست قشنگ گزارش مرگ دو كارتن خواب زيرپل كاوه به بازپرس كشيك قتل اطلاع داده شد. در تحقيقات مشخص شد اجساد متعلق به دو نفر به نامهاي حسين ۴۵ ساله و پرويز ۴۰ ساله بوده  كه اهل قوچان بوده اند و زير پل زندگي  مي كردند.
پنجمين جسد ساعت ۳ بامداد جمعه در خيابان جناح كشف شد. متوفي مردي ۲۶ ساله و مجهول الهويه بود كه به گفته پليس هيچ آثاري از درگيري بر روي بدن او مشاهده نشده است. ساعت ۸ و ۴۵ دقيقه نيز جمعه جسد يك كارتن خواب كه به خاطر تزريق فوت كرده بود در پارك صنوبر در شهرك وليعصر كشف شد.
آخرين جسد نيز متعلق به كارتن خواب ۴۵ ساله اي به نام يوسف بود كه ساعت ۱۸ روز جمعه در پارك هفت چنار كشف شد.
پس از اعلام گزارش كشف اجساد به ولي الله حسيني و بهروز هنرمند بازپرس هاي كشيك وقت، جسدها براي تشخيص علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني فرستاده شد.
دراين مدت همچنين سه عابر درتصادفات شهري جان خود را از دست دادند.

فردا در مراسمي با حضور مقاماتي از ايران و برخي كشورهاي جهان
نخستين و بزرگترين مركز پژوهش و مرمت
آثار تاريخي و فرهنگي غرب آسيا گشايش مي يابد
گروه علمي فرهنگي: همزمان با آغاز به كار هفتمين همايش دوسالانه حفاظت و مرمت اشياء تاريخي - فرهنگي و تزئينات وابسته به معماري، ساختمان جديد پژوهشكده حفاظت و مرمت روز دوشنبه ۱۴ آذرماه افتتاح مي شود. ساختمان جديد پژوهشكده طي مراسمي با حضور رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، سفراي كشورهاي مختلف، نمايندگان سازمان يونسكو، نمايندگان دفتر سازمان ملل متحد در تهران، روساي دانشگاههاي تهران و روساي سازمانهاي تحقيقاتي افتتاح مي شود.
به گزارش خبرنگار همشهري اين بنا نخستين و بزرگترين مركز پژوهش و مرمت آثار تاريخي _ فرهنگي غرب آسيا و جزو معدود مراكز دنياست.
دكتر عبدالرسول وطن دوست رئيس پژوهشكده حفاظت و مرمت آثار تاريخي _ فرهنگي با اعلام اين خبر در جمع خبرنگاران گفت: انديشه احداث اين بنا در قطعه زميني به مساحت تقريبي ۵ هزارمترمربع و زير بناي ۶۹۰۰ مترمربع در مقابل موزه ايران با هدف ايجاد يك مركز تحقيقاتي و پژوهشي به عنوان پايگاه اصلي اين امر از سال ۱۳۵۳ پايه ريزي شد.
به گفته او انجام پژوهش هاي بنيادين و كاربردي در امر شناخت علمي آثار تاريخي فرهنگي و شيوه هاي حفاظت و مرمت آنها، پژوهش هاي نظري و ميداني مرتبط، پژوهش هاي گاهنگاري، پشتيباني موزه ها و واحدهاي اجرايي و تبديل اين مركز به مركز منطقه اي و بين المللي از جمله اهداف احداث اين بنا بوده است.
وطن دوست در خصوص مدت زمان طولاني طي شده براي تحقق اين امر گفت: پس از انقلاب اسلامي بخشي از اين زمين در اختيار وزارت امور خارجه به عنوان پاركينگ اين وزارتخانه و بخشي به انبار مترو اختصاص يافت. در زمان تشكيل سازمان و بعد از بازگشايي موزه ملي ايران فكر ايجاد اين آزمايشگاه تقويت و پيشنهاد شد و تخليه آن سالها طول كشيد.
وي با اشاره به اتمام طراحي اين بنا از ۹ سال پيش از همكاري كشور ژاپن در تأمين بخشي از تجهيزات اين پژوهشكده به مبلغ ۳۰۰ هزاردلار به صورت هديه خبر داد.
رئيس پژوهشكده حفاظت و مرمت پژوهش در خصوص فرايندهاي فرسودگي، سير فناوريهاي كهن، مواد و امكاناتي كه در حوزه مرمت مورد استفاده قرار مي گيرد و آموزش را از جمله وظايف اين پژوهشكده اعلام كرد.
وطندوست با بيان اينكه نگهداري و حفاظت از مرمت مهمتر است گفت: تدوين يك استراتژي در قالب تهيه يك سند به عنوان راهكار حفاظت و مرمت در ۳۰ سال آينده از اهدافي است كه اين پژوهشكده در دستور كار خود دارد.
وي در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در خصوص دستاوردهاي ۷ همايش پيشين حفاظت و مرمت اشياء تاريخي _ فرهنگي گفت: در نخستين سال برگزاري همايش رشته مرمت تنها در دانشگاه پرديس تدريس مي شد در حالي كه در حال حاضر در تعداد زيادي از دانشگاههاي كشور رشته مرمت وجود دارد و اين همايش ها توانست با انتشار مقالات، مصاحبه ها، ارايه اخبار مرمت در شناخت هر چه بهتر و بيشتر اين رشته نقش مهمي ايفا كند.
ايجاد شرايط لازم در فراهم آوردن تأسيس انجمن حرفه اي مرمت و ضرورت انجام پژوهش در امر مرمت از ديگر دستاوردهاي اين همايش ها محسوب مي شود. وطندوست در خصوص تدوين منشور مرمت گفت: تدوين اين منشور كار سختي است كه مواردي همچون رعايت مسائل حقوقي، نظامات اقتصادي اجتماعي كشور و ...در تدوين آن دخيلند.

مهلت ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد
تا عصر دوشنبه تمديد شد
گروه علمي فرهنگي: سازمان سنجش آموزش كشور با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: مهلت ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد سال ۱۳۸۵ تا عصر روز دوشنبه ۱۴ آذر ماه تمديد شد.
در اين اطلاعيه آمده است: با توجه به اينكه برخي داوطلبان به دلايل مختلف در تاريخ مقرر ثبت نام ( از ۲۸ آبان تا ۱۲ آذر ماه) نسبت به دريافت مدارك ثبت نام اقدام نكرده و يا مدارك خود را به پست تحويل نداده اند، با همكاري شركت پست جمهوري اسلامي ايران ترتيبي اتخاذ شده كه از ساعت ۸ صبح روز يكشنبه ۱۳ آذر ماه تا پايان روز دوشنبه ۱۴ آذر ماه منحصرا در باجه اصلي مركز هر شهرستان نسبت به توزيع و تحويل مدارك ثبت نام داوطلبان اقدام شود.داوطلبان شهرستان تهران نيز مي توانند از ساعت ۸ صبح روز يكشنبه ۱۳ آذر لغايت پايان روز دوشنبه ۱۴ آذر براي دريافت مدارك ثبت نام و همچنين ارسال مدارك تكميل شده خود منحصرا به يكي از مناطق پستي ۱۳ و ۱۵ و ۱۶ مراجعه و نسبت به دريافت مدارك ثبت نام و ارسال مدارك خود اقدام كنند.
همچنين امكان ثبت نام الكترونيكي از طريق شبكه اينترنت نيز تا پايان روز ۲۵ آذر ماه فراهم شده و داوطلبان در صورت تمايل به ثبت نام الكترونيكي مي توانند با مراجعه به نشاني پايگاه اينترنتي سازمان سنجش آموزش كشور www.sanjesh.org نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند.

موسوي لاري: اگر نگاه شوراي نگهبان تغيير نكند
نمي توان به طرح «نظام انتخاباتي» اميد داشت
ايسنا: وزير سابق كشور در واكنش به طرح تدوين نظام جامع انتخاباتي در وزارت كشور گفت: مهم اين است كه در انتخابات حقوق انتخاب كنندگان و انتخاب شوندگان رعايت شود. موسوي لاري با بيان اين مطلب افزود: در انتخابات، مهم اين است انتخاب كنندگان كه مردم هستند احساس كنند حيطه تصميم گيري آنها محدود نشده و انتخاب شوندگان نيز با مسأله تضييع حقوقشان مواجه نشوند. موسوي لاري تصريح كرد: چنانچه شوراي نگهبان با همان نگاهي كه تاكنون به انتخابات داشته، به اين مقوله بنگرد، نمي توان اميد داشت با تغييرات در نظام انتخاباتي اين نقايص رفع شود.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |