يكشنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۶۵ - Dec 4, 2005
بازي هاي غرب آسياـ دوحه
دومين پيروزي براي تيم ملي واليبال
ايران همچنان در صدر جدول مدال هاست
009267.jpg
خبرنگار همشهري: دومين روز از سومين دوره بازي هاي ورزشي غرب آسيا نيز با برتري ورزشكاران كاروان اعزامي ايران در رشته هاي مختلف توام بود. در روز دوم در ورزش هاي گروهي تيم ملي واليبال ايران برابر يمن در يك بازي راحت سه بر صفر پيروز شد تا امروز به مصاف عمان برود.تيم ايران با نتايج ۲۵ بر ۱۵ ، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۱۶ مقابل يمن به برتري رسيد. در واليبال ،قطر و بحرين را به نوعي بايد از حريفان اصلي تيم ملي ايران قلمداد كرد.
در تيراندازي ،قهرمانان اين رشته در ادامه موفقيت هاي خود در روز دوم هم صاحب دو مدال طلا و يك نقره شدند تا در پايان بازي هاي روز دوم ،موفق ترين رشته ورزشي باشند. البته شناگران ايران نيز با صعود ۷ ورزشكار به فينال ماده هاي مختلف از بخت زيادي براي تصاحب مدال هاي رنگارنگ برخوردارند.در وزنه برداري در وزن ۷۷ كيلوگرم تيم ايران از دستيابي به مدال محروم ماند. احد سنجابي در دسته اي كه ۸ ورزشكار حضور داشتند در حركت يكضرب به ركورد ۱۳۷ كيلوگرم دست يافت. وي در حركت دوضرب ناموفق بود تا مدال طلاي اين وزن نصيب علي حريم از عراق شود كه مجموع ۳۰۵ كيلوگرم را از خود برجا گذاشت.در جدول توزيع مدال ها ايران همچنان يكته تازي مي كند. سوريه در تعقيب ايران است و قطري ها باوجود ميزباني تا پايان روز دوم شرايط خوبي در جدول نداشته اند.در فوتبال تيم اميد ايران بخت شماره يك قهرماني در اولين بازي خود از سد كويت گذشت. كويت كه قبلا در بازي با قطر ۲ بر يك مغلوب شده بود، با شكست مقابل ايران در همان دور مقدماتي حذف شد.در فوتبال اكثر حريفان ما با تيم هاي جوانان خود شركت كرده اند و تيم اميد ايران با دراختيارداشتن چند بازيكن بزرگسال مثل آرش برهاني، رودباريان، جواد نكونام و رضا عنايتي يك سروگردن از ساير تيم ها بهتر است.
اولين پيروزي هندبال
تيم ملي هندبال كشورمان در نخستين ديدار خود در چارچوب رقابت هاي هندبال غرب آسيا كه در ورزشگاه الغرافه دوحه برگزار شد با نتيجه ۲۵ بر ۲۰ مقابل اردن به برتري دست يافت.اين رقابتها در دو گروه چهار تيمي دنبال مي شود كه تيم ايران با عمان، اردن و سوريه همگروه است.
ژيمناستيك ايران دوم شد
تيم ملي ژيمناستيك مردان كشورمان مقام دوم آسيا را از آن خود كرد.
به گزارش سايت خبري ژيمناستيك، تيم ملي كشورمان در اولين مرحله از رقابت هاي تيمي در دوحه قطر بعد از كشور سوريه، مقام دوم اين دوره از رقابت ها را از آن خود كرد.
در اين مسابقه ها و در مجموع ۶ وسيله سروش پولاديان با كسب مدال برنز به عنوان قهرمان قهرمانان در اين دوره از مسابقات انتخاب شد.سيد طاهر علوي و جعفر درويش زاده (داوران بين المللي) در اين دوره از رقابت ها به عنوان سرداور، امر قضاوت را برعهده داشتند.
قوي ترين تيم دووميداني
حسين جلالي با اشاره به اعزام ۲۲ دووميداني كار زن و مرد به سومين دوره بازي هاي غرب آسيا اظهار كرد: قوي ترين تيم دووميداني در سال هاي اخير را به بازي هاي غرب آسيا اعزام مي كنيم و اميدوارم در تمامي  رشته ها مدال كسب كنيم.
رئيس فدراسيون دووميداني گفت: هجده دووميداني كار مرد و چهار دووميداني  كار زن در نوزده ماده بازي هاي غرب آسيا با حريفان خود به رقابت خواهند پرداخت و اين تيم در تمامي ماده ها شانس كسب مدال دارد.
وي با اشاره به وضعيت مدال آوري نفرات اعزامي به دوحه خاطر نشان كرد: شانس هاي اصلي ما در كسب مدال در پرتاب ديسك، پرتاب وزنه ، پرتاب نيزه، پرش با نيزه، ۴۰۰ متر، ۱۱۰ متر با مانع، دهگانه، پياده روي، ۱۰۰ * ۴ متر و ۴۰۰ * ۴ متر هستند.
در اين راستا در دوهاي سرعت محمد عاكفيان كه در بازي هاي داخل سالن آسيا موفق به كسب مدال طلا شد، در اين بازي ها نيز از شانس هاي اصلي كسب مدال طلا است و اگر در شرايط مناسبي باشد ركورد ۳۲ ساله ايران را خواهد شكست.
در پرتاب ديسك نيز با توجه به اعزام احسان حدادي و عباس صميمي صد در صد مدال كسب خواهيم كرد.جلالي در ادامه با اشاره به اعزام سجاد مرادي به بازي هاي غرب آسيا گفت: پيش از اين قرار بود مرادي براي انجام تمرينات در ايران بماند، اما با توجه به شرايط موجود او نيز در كنار تيم خواهد بود و در دوي ۱۵۰۰ متر از شانس هاي كسب مدال و شكستن ركورد ايران است.در دوهاي ۵ هزار و ۱۰ هزار متر نيز اميد محرابي شانس كسب مدال را خواهد داشت.
مهدي شاهرخي در پرتاب وزنه و ايوب آرخي به همراه مهدي روايي در پرتاب نيزه از نفرات اصلي كسب مدال هستند.
در دوي ۴۰۰ متر  بامانع نيز غلامرضا كريمي شركت مي كند و در دوي ۱۱۰ متر بامانع روح الله عسگري دارنده مدال برنز آسيا صد در صد مدال خواهد گرفت.
جلالي با بيان اين كه تمامي شانس هاي كسب مدال دووميداني ايران به دوحه مي روند، يادآور شد: ما در تمامي رشته ها شانس كسب مدال داريم و به احتمال فراوان بيشترين مدال كاروان اعزامي ايران از آن تيم دووميداني خواهد بود.
اين در حالي است كه در دوره قبلي اين مسابقات در حالي كه بيش از ۳۰ دووميداني كار به كويت اعزام شده بودند، تيم ايران تنها يك مدال نقره و دو مدال برنز كسب كرد.
دووميداني در اين مسابقات پيشرفت خود را به نمايش خواهد گذاشت.
وي تصريح كرد: خوشحاليم از اين كه يك تيم دووميداني كامل به بازي هاي غرب آسيا اعزام مي كنيم و متكي به تك چهره ها نيستيم.
در حالي كه حريفان ما نيز از بهترين هاي آسيا هستند.رئيس فدراسيون دووميداني در پايان خاطر نشان كرد: ما در اين بازي ها همه دستمان را رو كرده ايم و به طور حتم مدال هاي زيادي كسب خواهيم كرد.
اما اميدواريم با كسب اين مدال ها نه تنها توقع مردم و مسئولان بالا نرود، بلكه به حمايت هر چه بيشتر ما بپردازند.

۳ كشتي گير ايراني در جمع بهترين هاي جهان
009261.jpg
گروه ورزشي: در رنكينگ  بهترين  كشتي گيران  آزاد و فرنگي  جهان  كه  از سوي  فدراسيون  كشتي آمريكا ديروز منتشر شد، حميد سوريان ، علي  اشكاني  و مراد محمدي سه  مدال  آور كشتي  ايران  از پيكارهاي  جهاني  سال  ۲۰۰۵ در بوداپست  مجارستان حضور دارند.سوريان ، اشكاني  و محمدي  به  ترتيب  در مكانهاي  نخست ، دوم  و سوم  وزن هاي  ۵۵ و ۶۰ كيلوگرم  كشتي  فرنگي  و آزاد قرار گرفته اند.در اين  رنكينگ  همچنين  از كشورمان  اسامي  كشتي گيراني  همچون  تقي داداشي ، مسعود واحدي ، مهدي  حاجي  زاده ،  هادي  حبيبي ، فريدون قنبري ، اميرعباس  مرادي  گنجي ، عليرضا رضايي ، فردين  معصومي  و رضا زيدوند ديده  مي شود.
فدراسيون  كشتي  آمريكا، رنكينگ  بهترين  كشتي گيران  آزاد و فرنگي  دنيا را با بهره  از نظرات  خبرنگاران  خود در سراسر دنيا از جمله  در ايران  منتشر كرده  است .
به  گزارش  روابط عمومي فدراسيون  كشتي ، در اين  حركت  بي سابقه  سايت  رسمي  اينترنتي  فدراسيون  كشتي  آمريكا از پنج  خبرنگار خود در سطح  دنيا خواست  تا با توجه  به  تمامي وقايع  ورزش  كشتي  در دو ماه  گذشته ، نظرات  خود را در ارتباط با رنكينگ  كامل  كشتي گيران  آزاد و فرنگي  وزن هاي  هفتگانه  ارسال  كنند.اين  پنج  خبرنگار، ايكو هيگاچي  از ژاپن ، خانم  ماهيار رسايي  از ايران ، جان  فولر و گري  ابوت  از آمريكا و بيل  ماي  از جمهوري  چك  بودند كه  پس  از جمع  بندي  انتخاب  آنها، فهرست  رده بندي  اعلام شده است.

هامبورگ به بايرن مونيخ نزديك تر شد
009270.jpg
حسن حيدري: تيم فوتبال بايرن مونيخ در هفته پانزدهم بوندس ليگا مقابل اشتوتگارت به تساوي بدون گل رسيد.در اين بازي از ابتدا علي كريمي در تركيب اصلي قرار نداشت و از دقيقه ۷۶ به جاي روي مكاي وارد ميدان شد. در اين بازي اشتوتگارت با اخراج دايسلر توسط ماركوس مرك برتري بيشتري نسبت به بايرن داشت و بارها دروازه كان را با تهديد مواجه كرد. در پايان بازي هم ماگات از اين تساوي شادمان تر از تراپاتوني بود.با اين تساوي بايرن با ۳۸ امتياز درصد رجدول باقي ماند. اين هفته هانوفر موفق شد به يك پيروزي با ارزش مقابل دورتموند دست يابد و با دو گل اين تيم را در وست فالن شكست دهد.در اين بازي در دقيقه ۱۷ پاس وحيد هاشميان مهاجم ملي پوش كشورمان ،«استيون چوراندو» مهاجم آمريكايي هانوفر را در موقعيت گل قرار داد تا دروازه ويدن فيلر باز شود.هانوفر در نيمه دوم نيز در دقيقه ۸۶ توسط دوبروفسكي به گل دوم رسيد، تا اين تيم به سومين پيروزي متوالي اش دست يابد. در اين بازي وحيد هاشميان تا دقيقه ۸۲ در ميدان حاضر بود. هانوفر با اين پيروزي تا رتبه نهم جدول بالا رفت تا از بحران كاملاً خارج شود.
در شمال آلمان نيز هامبورگ به پيروزي سه بر يك مقابل كلن رسيد. «اتوبا» مدافع كامروني  هامبورگ در دقيقه ۴۳ لائوت در دقيقه (۵۴) و باربارز در دقيقه ۷۳ سه گل تيم ميزبان را به ثمر رساندند.تنها گل كلن نيز توسط سليك در دقيقه ۵۸ به ثمر رسيد.
در ساير بازي هاي اين هفته نورنبرگ با يك گل گلادباخ را مغلوب كرد. وردربرمن دو بر صفر دويسبورگ را شكست داد و شالكه نيز در زمين آرمينيابيلفد به پيروزي يك بر صفر رسيد.در حال حاضر بعد از بايرن مونيخ تيم هاي هامبورگ با ۳۴ و وردربرمن با ۳۲ امتياز در مكان هاي دوم و سوم جدول قرار دارند.

اعتراض اسكولاري به فيفا
009264.jpg
گروه ورزشي: «لوييز فيليپه  اسكولاري» سرمربي  برزيلي  تيم  ملي  فوتبال  پرتغال  معتقداست  تيم  تحت  رهبري  وي  شايسته  قرار گرفتن  در جمع  سرگروه هاي  رقابت هاي  جام جهاني  ۲۰۰۶ است  اما از نحوه  تنظيم  جدول  رده بندي  تيم هاي  فوتبال  جهان  توسط فيفا سردر نمي آورد.به  گزارش  خبرگزاري  رويترز از ريودوژانيرو، تيم  پرتغال  هم اكنون  درمكان  دهم  جدول  رده بندي  فدراسيون  بين المللي  فوتبال  قراردارد و تيم هاي  مكزيك ، آمريكا، انگليس  و جمهوري  چك  بالاتر از اين  تيم  قرار گرفته اند درحالي كه  اسكولاري  معتقد است  تيم  پرتغال  به  خاطر نايب  قهرماني  در رقابت هاي  يورو ۲۰۰۴ و انجام  ۱۰ ديدار مقدماتي  جام  جهاني  بدون  شكست ، سزاوار قرارگرفتن  در مرتبه  بالاتري  است .وي  اظهارداشت : نحوه  رده  بندي  تيم ها براي  من  قابل  فهم  نيست .در سه سال  گذشته  تيم  پرتغال  تنها سه  شكست  متحمل  شده  اما هنوز هم  از رده  هشتم ، نهم  يا دهم  بالاتر نرفته  است .تصور كنيد اگر ۲۰ مسابقه  باخته  بوديم ، چه اتفاقي  مي افتاد.

ليگ واليبال دسته اول تهران
خبرنگار همشهري : بانك كشاورزي نخستين تيمي بود كه خود را به جمع چهار تيم برتر دور پاياني رقابت هاي ليگ واليبال دسته اول تهران رساند. بانك كشاورزي در مصاف با اسلامشهر تيم سوم فصل پيشين به برتري سه بر يك رسيد. سه بازي باقيمانده حذفي امروز انجام مي شود كه طي آن هوافضا نايب قهرمان سال قبل برابر نفت مدعي شماره يك قهرماني به ميدان مي رود و در دو بازي ديگر آتش نشاني با انتظام و آبفا با شهرداري گيلان روبرو مي شوند.
پرسپوليس در صدر بازيهاي جوانان
در رقابت هاي واليبال جوانان پرسپوليس با كسب چهار امتياز از بختي بيشتر نسبت به سه تيم ديگر براي قهرماني برخوردار است.بازي پيكان و پرسپوليس تكليف قهرماني را روشن مي سازد.

محمدي و قنبري امروز در كميته انضباطي كشتي
گروه ورزشي: جلسه  فوق العاده  و اضطراري  شوراي  انضباطي  سازمان  ليگ  فدراسيون  كشتي براي  رسيدگي  به  آشوب  و جنجال  كشيده  شدن  مسابقه  دو تيم  كشتي  آزاد پاس تهران  و راه آهن  خراسان  رضوي ، صبح  امروز در محل  اين  فدراسيون  تشكيل  مي شود.باتوجه  به  گزارش  مهدي  خالدي  نماينده  سازمان  ليگ  كشتي  و سرپرست مسابقه  تيم هاي  پاس  تهران  و راه آهن  خراسان  رضوي  در هفته  نخست  دور برگشت مسابقه هاي  كشتي  آزاد ليگ  برتر باشگاههاي  ايران  جام  رياست  جمهوري ، اعمال  و رفتارهاي  غيرورزشي  از جانب  نفرات  دو تيم  باعث  به  جنجال  كشيده  شدن  اين  ديدار شده است.برهمين  اساس  سازمان  ليگ  كشتي  از فريدون  قنبري ، پژمان  درستكار، غلامرضا محمدي ، بابك  اسدي ، مهدي  شيرازي ، احسان  نعمتي  و همچنين  حميدرضا گرشاسبي  و محمود عظيمي  نمايندگان  تام الاختيار اين  دو تيم  دعوت كرد تا ساعت  ۱۰ صبح  امروز در محل  كميته  انضباطي  سازمان  ليگ  كشتي  حاضر باشند.محمدرضا طالقاني  رئيس  فدراسيون  كشتي ، محمدحسن  عالمي مديركل  دفترامور مشترك  فدراسيون هاي  ورزشي ، مهدي  خالدي  رئيس  انستيتو بين المللي  كشتي ، محمدابراهيم  امامي  رئيس  سازمان  ليگ  كشتي ، محمدحسين  قيامت  رئيس  شوراي  انضباطي  سازمان  ليگ  كشتي  و البرز چلبي  رئيس  كميته  انضباطي  فدراسيون  كشتي  اعضاي حاضر در جلسه امروز هستند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |