پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۶۹ - Dec 8, 2005
سهام سودآور بورس در پاييز ۸۴
009582.jpg
گروه بورس: تازه ترين يافته هاي آماري نشان مي دهد سهامداران ۳۰ شركت بورس در طول پاييز امسال بيش از ۱۰ درصد سود از محل سرمايه گذاري در بورس تهران به دست آورده اند.
به گزارش «همشهري» در اين مدت سه ميليارد برگه سهم در تالارهاي مبادلات بورس اوراق بهادار در مجموع به ارزش ۹ هزار ميليارد ريال دادوستد شد. در اين دوره ۲۰۱ هزار نفر با مراجعه به كارگزاران خود در سهام شركت هاي پذيرفته شده در بورس سرمايه گذاري كردند.
در اين فصل ،سهامداران شيمي كشاورز با توجه به رشد ۸۰ درصدي ارزش سهام اين شركت بالاترين سود را به خانه بردند. نكته جالب توجه آن كه در دو ماه و نيم گذشته فقط يك نفر در ۸ نوبت و با رقمي معادل ۲۷۰ ميليون ريال چنين تغيير عمده اي را در ارزش سهام شيمي كشاورز رقم زده است.از سوي ديگر دو هزار و ۵۰۰ نفر نيز طي دوره ياد شده به دادوستد ۱۸ ميليون سهم ايران ارقام پرداختند .ارزش كل مبادلات صورت گرفته بر سهام اين شركت به ۹۷ ميليارد ريال رسيد. ارزش دارايي سهامداران ايران ارقام در طول پاييز امسال ۶۲ درصد افزايش يافته است.
اين گزارش حاكي است: شركت هاي سرمايه گذاري پتروشيمي و فرآورده هاي غذايي مشهد ديگر شركت هاي سودآور بورس در دوره مزبور به حساب مي آيند. ارزش سهام اين شركت ها در پاييز امسال ۳۳ درصد افزايش يافته است.
در جدول سهام سودآور پاييزي بورس نام دو شركت توليد كننده قند نيز ديده مي شود. ارزش دارايي سهامداران شركت هاي قند اصفهان و قند هگمتان در اين دوره ۳۰ درصد رشد كرده است.
در اين آمار نام شركت هاي پمپ سازي ايران، الكتريك شرق، نسوز آذر، كارتن ايران، باما، فرآورده هاي معدني، معادن بافق و موتورسازان تراكتور به عنوان شركت هايي كه ارزش سهامشان بيش از ۲۰ درصد افزايش يافته ديده مي شود.
ضمن اين كه سهامداران ۳ شركت سيمان سپاهان، سيمان فارس و خوزستان و شركت ملي سرب و روي شاهد رشد ۱۵ تا ۲۰ درصدي قيمت سهام خود بوده اند.
براين اساس قيمت سهام سيمان شاهرود، سيمان خزر، كالسيمين، آبگينه، توسعه صنايع بهشهر، ايران خودرو ديزل، تهران شيمي، فنرسازي زر و آتيه دماوند هم بين ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد يافته است.

عملكرد سهام گروه معادن فلزي در پاييز امسال بررسي مي شود
رونق در سهام معادن
009642.jpg
009579.jpg
گروه بورس: در يك سال گذشته هرگاه بورس روي دور رونق افتاده نگاه همه حرفه اي هاي بازار به سوي سهام معادن چرخيده است.
به گزارش «همشهري» در حال حاضر ۹ شركت فعال در حوزه معادن فلزي در بورس تهران پذيرفته شده اند اين گروه با توجه به شرايط بازار جهاني محصولاتشان و با در نظر گرفتن مزيت هاي نسبي آنها در قالب اقتصاد ايران به كشف تازه فعالان بورس تبديل شده اند.
آخرين آمار دريافتي نشان مي دهد: در پاييز امسال شركت باما با رشد ۲۶ درصدي قيمت سهام خود روبه رو شده و از اين نظر در صدر جدول گروه معادن فلزي جاي گرفته است.
در اين مدت ۳۲۳ نفر در صف خريد سهام باما نشسته اند و ۶/۲ ميليون سهم اين شركت را در مجموع به ارزش ۳/۱۸ ميليارد ريال دادوستد كردند.
در دوره سپري شده از پاييز ۸۴ معادن بافق دومين سهام معدني سودآور بورس به شمار آمده است ارزش دارايي سهامداران معادن بافق در اين مدت ۴/۲۲ درصد افزايش يافته، طي پاييز امسال ۸۶ نفر در سهام اين شركت سرمايه گذاري كرده اند.
اين گزارش حاكي است: شركت توسعه معادن روي در پاييز ۸۴ نيز پرطرفدارترين سهام معدني در بورس تهران بود. حدود دو هزار نفر طي دوره ياد شده در صف خريد ۱۶ ميليون سهم معادن روي ايستادند و در مجموع ۷۱ ميليارد ريال از نقدينگي خود را براي خريد سهام اين شركت پرداختند.
چادرملو در فصل جاري پس از انجام افزايش سرمايه ، حق تقدم سهام خود را نيز در بازار عرضه كرد. با وجود اين انجام افزايش سرمايه،سهام چادرملو آن قدر مورد استقبال سهامداران قرار گرفت كه ارزش آن ۱۲ درصد بالا رفت. در اين مدت ۴۸۴ نفر سهام چادرملو را خريدند و ۲۹ نفر هم در صف خريد حق تقدم آن نشستند.
براساس اين گزارش شركت سرمايه گذاري معادن و فلزات هم در طول فصل جاري ۴۸۲ خريدار را به خود جلب كرد. ارزش دارايي سهامداران اين شركت در دو ماه و نيم گذشته ۱۱ درصد بالا رفت.
در اين مدت ارزش سهام دو شركت معدني دماوند و گل گهر نيز حداكثر دو درصد رشد يافت. اما در اين ميان معادن منگنز تنها شركت معدني بورس بود كه ارزش سهام آن با افت مواجه شد.
در اين گزارش آمده است: طي پاييز ۸۴ در مجموع ۲۶ ميليون سهم معدني در بورس تهران به ارزش ۱۲۲ ميليارد ريال دادوستد شد. تعداد خريداران سهام اين دسته از شركت ها در بورس تهران طي دو ماه و نيم اخير معادل سه هزار و ۵۰۰ نفر تخمين زده مي شود.

جابه جايي هاي تازه در جمع بزرگان بورس تهران
گروه بورس: در آستانه زمستان ۸۴ جابه جايي هاي تازه اي در جدول بزرگان بورس تهران به وقوع پيوست.
به گزارش «همشهري» در پي پايان بحران طولاني  مدت بورس تهران و بازگشت رونق به تالارهاي مبادلات سهام، پتروشيمي خارك به پنجمين شركت بزرگ بورس از نظر ارزش بازار تبديل شد و بانك پارسيان براي نخستين بار در جايگاه ششم جدول بزرگان بازار سهام نشست.
در حال حاضر سرمايه گذاري غدير با ارزش بازاري معادل ۲۱ هزار ميليارد ريال بزرگترين شركت بورس به حساب مي آيد. اين شركت ۷/۵ درصد از كل ارزش بازار سهام را به خود اختصاص داده، غدير از حدود دو سال قبل به بزرگترين شركت بورس تهران تبديل شده است. پيش از آن به ترتيب سايپا،سيمان فارس و خوزستان و ايران خودرو ظرف پنج سال گذشته به تناوب جايگاه بزرگترين شركت بورس را در اختيار داشته اند.
بر اساس اين گزارش سايپا در حال حاضر با ارزش بازاري برابر ۱۹هزار ميليارد ريال و اختصاص ۲/۵ درصد از كل ارزش بورس تهران به خود، در جايگاه دوم ايستاده است.
ارزش بازار سيمان فارس و خوزستان نيز در حال حاضر ۱۸ هزار ميليارد ريال تخمين زده مي شود.
سيمان فارس و خوزستان سومين شركت بزرگ بورس به حساب مي آيد. پس از آن ايران خودرو با ارزش ۱۵ هزار ميليارد ريال و پتروشيمي خارك با ارزش ۱۳ هزار ميليارد ريال، رتبه هاي چهارم و پنجم جدول بزرگان بورس را در اختيار گرفته اند.
ارزش بازار بانك پارسيان، سرمايه گذاري بانك ملي و صندوق بازنشستگي هم در حدود ۱۰ هزار ميليارد ريال برآورد مي شود. از سوي ديگر شركت هاي پتروشيمي اراك و گروه بهمن نيز با ارزش بازارهايي در حدود ۷ تا ۹ هزار ميليارد ريال در مجمع ۱۰ شركت بزرگ بورس تهران جاي گرفته اند.

عرضه سيمان در بورس فلزات مشكلات را رفع مي كند
ايرنا: مديرعامل شركت سيمان تهران، گفت: با ورود محصول سيمان به بورس مشكلات فرآوري آن در بخشهاي توليد، توزيع و مصرف حل خواهد شد.
محمد اتابك روز سه شنبه در ميزگرد تحليل صنعت سيمان به تشريح وضعيت توليد سيمان از ابتدا تاكنون پرداخت و گفت: اولين كالايي كه در دنيا علامت استاندارد دريافت كرده، سيمان بوده از دو ميليارد تن سيماني كه در دنيا توليد مي شود، بيش از هفت درصد آن تاكنون جابه جا نشده است.
اتابك، پيش بيني هاي ارائه شده در خصوص توليد سيمان در سالهاي آينده را يادآور شد و اظهار داشت: ميزان توليد محصولات سيمان در سالهاي۸۵ ، ۸۶ ، ۸۷ و ۸۸ به ترتيب ۴۲ تا ۴۵ ، ۵۰تا ۵۷ ، ۶۴تا ۷۴ و۷۵ تا ۹۰ميليون تن پيش بيني مي شود.
وي با اشاره به كاهش ارزش سهام شركتهاي سيماني فعال در بورس تهران، افزود: ارزش سهام شركتهاي سيماني فعال در بازار سهام از سال ۸۲تا مهر ماه امسال با ۱۰درصد كاهش به ۲۰ درصد(ارزش فعلي شركتهاي يادشده در بورس) رسيده است.
اتابك در پايان، به مرحله اجرا رسيدن طرحهاي توليد سيمان ، I425عرضه سيمانهاي بسته بندي شده ۲۵كيلويي، جايگزيني سيمان تهران (بهره برداري در سه ماهه اول سال آينده)، توسعه سيمان هگمتان، افزايش ظرفيت سيمان هگمتان، تأسيس سيمان نهاوند و توسعه سيمان ايلام(بهره برداري در سال ۸۶ ) را از مهم ترين برنامه هاي سيمان تهران اعلام كرد.

تحليل نشريه «يوروماني»
از قانون جديد بازار اوراق بهادار
فارس: نشريه يوروماني در نخستين تحليل خارجي از قانون جديد بازار سرمايه ايران ، آن را موجب شفاف سازي معاملات دانست و افزود: اين قانون جديد هر چند خالي از عيب نيست، ولي قادر به رونق دادن بازار سهام و بورس تهران خواهد بود.
نشريه يوروماني در گزارش خود نوشت: پس از پايان يافتن جنگ هشت ساله، دولت ايران فرصت يافت تا به انجام اصلاحات اقتصادي و سروسامان دادن به وضعيت اقتصاد اين كشور بپردازد. بازار سرمايه و نقش آن در توسعه اقتصادي جامعه يكي از موضوعات مورد توجه دولت در برنامه اصلاحات اقتصادي بوده و دولت ايران مي بايست در مورد اين بازار به ويژه بازار سهام تهران و نقش هاي آن فكر بيشتري مي كرد. به ويژه اين كه بانك جهاني و صندوق بين المللي پول نيز بر لزوم توجه دولت ايران به بازار سرمايه تاكيد داشتند و اصلاح اين بازار را عامل مهمي در توسعه اقتصادي كشورهاي در حال توسعه مي دانستند.
يوروماني افزوده است: يكي از مصاديق مهم بازار سرمايه  در ايران بورس تهران است. بورس تهران در دهه ۱۹۶۰ و با كمك متخصصان بلژيكي و بانك ملي ايران تاسيس شد. در عين حال تا سال ۱۹۸۹ بورس تهران موفقيت چنداني نداشت و دولتي شدن بسياري از شركت ها پس از انقلاب يكي از عوامل مهم در رشد نيافتن و حتي پس رفت اين بازار بود.
اين گزارش حاكي است: شوراي بورس به رغم آن كه با دولت مرتبط بود از نفوذ چنداني در بورس برخوردار نبود و توانايي  كنترل كارگزاران و ممانعت از نقض قوانين توسط آنها را نداشت.
براساس اين گزارش، در دهه ۹۰ ميلادي موضوع ارائه قانون جديد بازار اوراق بهادار مطرح شد. ايجاد چارچوب براي مبادله آزاد سهام و جدا كردن بازار سرمايه از بازار پول از جمله مواد مورد نظر در تهيه قانون جديد بازار اوراق بهادار بود. در عين حال به دلايل مختلف تهيه اين قانون به تاخير افتاد تا اين كه چندي پيش به تصويب مجلس رسيد و حمايت از تمامي سرمايه گذاران از جمله سرمايه گذاران داخلي و خارجي هدف اصلي در تهيه قانون جديد بود و اعمال شفافيت در بازار، عادلانه كردن فعاليت ها و نظارت و كنترل معاملات از ديگر اهداف اين قانون بوده است.
اين قانون برپايه تجارب كشورهاي ديگر مثل مالزي تهيه شده است و ايجاد يك نهاد تنظيم كننده كه بتواند بر بازار سرمايه سرپرستي و نظارت موثر داشته باشد دراين قانون مدنظر قرار گرفته است. با توجه به اهميت بورس هاي كالا در اقتصاد ايران در اين شورا همچنين نمايندگاني از هر يك از بورس هاي كالايي حاضر هستند و براي اجتناب از منفعت طلبي در اين شورا، نمايندگان منتخب وزارت اقتصاد و نمايندگان بخش صنعت اجازه ندارند عضو هيأت مديره سازمان شوند. هريك از اعضاي شورا براي يك دوره پنج ساله انتخاب مي شوند.
يوروماني در ادامه تشكيل دو نهاد مختلف يكي به عنوان نهاد نظارتي و ديگري به عنوان بازوي اجرايي را همچون شمشيري دولبه دانسته است كه مي تواند مشكلاتي را پديد آورد. اين عمل مي تواند كيفيت اجراي تصميمات در بورس را افزايش دهد. اما در عين حال ممكن است در برخي موارد ميان اختيارات اين دو نهاد همپوشاني و اختلاط پيش آيد كه در اين صورت مشكلاتي پديد خواهد آمد.
يوروماني در ادامه گزارش خود آورده است: براساس قانون جديد اعضاي هيأت مديره نهاد اجرايي و اعضاي شورا بايد جزئيات مربوط به دارايي هاي خود را منتشر كنند و اگر در جاي ديگري مشغول فعاليت هستند آن را گزارش دهند. اين اقدام باعث افزايش اعتماد سرمايه گذاران به بازار سرمايه  مي شود و نكته مثبتي در قانون جديد محسوب مي شود زيرا آن چه در بازار سهام اهميت دارد اعتماد خريداران و سهامداران است. بنابراين با انجام اين عمل درصد اطمينان به طبيعي و سالم بودن معاملات در بازار سهام بالا مي رود و به اين ترتيب رونق بر بازار سهام تهران حاكم خواهد شد.

كربن ۲۶ درصد بودجه را محقق ساخت
گروه بورس: ميزان سود خالص شركت كربن ايران در نيمه نخست امسال به ۵۶ ميليارد ريال رسيد.
به گزارش «همشهري» ۴/۷۹ درصد از سود خالص اين شركت امسال از محل سرمايه گذاري ها تأمين مي شود.
كربن ايران در نيمه نخست امسال ۱۵۲ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، ۵/۹۷ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته و ۴۸ ميليارد ريال سود عملياتي داشته و به ازاي هر سهم نيز ۲۲۲ ريال سود كنار گذاشته است.
با توجه به اين كه كربن ايران درآمد خالص هر سهم خود را براي سال مالي جاري مبلغ ۸۵۰ ريال پيش بيني كرده، مبلغ ياد شده فقط ۲۶ درصد بودجه را پوشش مي دهد.
اين گزارش نشان مي دهد، پيش بيني عملكرد امسال شركت در مقايسه با عملكرد واقعي سال مالي قبل آن به ترتيب به لحاظ فروش ۱۴ درصد افزايش، بهاي تمام شده كالاي فروش رفته ۲۰ درصد افزايش، سود عملياتي بدون تغيير و سود خالص ۸ درصد كاهش داشته است.
كربن ايران امسال قصد دارد ۹۰ درصد سود خود را بين سهامدارانش تقسيم كند.

برگزاري يك همايش در زمينه بورس
009645.jpg
ايسنا: همايش يك روزه بورس و شركت هاي(Hi-Tech) امروز با حضور مديران بخش خصوصي و دولتي حوزه بورس و شركت هاي هاي تك در محل سالن اجتماعات وزارت كار و امور اجتماعي برگزار مي شود.
در اين همايش كه با هدف بحث و بررسي شرايط پذيرش در سازمان بورس، ميزان آمادگي شركت هاي هاي تك و اقدامات مورد نياز براي آماده سازي آنها، نگراني اين دسته از شركت ها از تبعات پذيرش در بازار سرمايه و مسائل مرتبط با بحران هاي بورس و تأثير آن در اين زمينه برگزار مي شود سخنرانان مختلف به ارائه ديدگاه هاي خود در اين زمينه خواهند پرداخت. در اين مراسم محورهاي سخنرانان با تمركز بر لايحه جديد اوراق بهادار صورت مي گيرد و شخصيت هايي چون سعيدي رئيس سازمان نظام صنفي رايانه اي، دكتر اسلامي بيدگلي عضو هيأت علمي دانشگاه و مديرعامل شركت سرمايه گذاري ملي، اكبر زرگاني نژاد مديرعامل كارگزاري امين نوين، فهيمي معاون حقوقي سازمان بورس، ناصري مديرعامل شركت تحقيقات و توسعه نرم افزار ثناراي، دكتر فرشاد هيبتي عضو هيأت علمي شوراي امور اقتصادي و دبيركل مؤسسه توسعه صنعت سرمايه گذاري، دكتر قاسم زاده عضو هيأت علمي دانشگاه و مديرعامل شركت افرانت و دكتر عطايي مديرعامل شركت مشاوران توسعه سرمايه گذاري بين الملل (IBG) به سخنراني خواهند پرداخت.

احتمال تغيير و تحولات مديريتي در ايران خودرو
گروه بورس: خبرگزاري هاي داخلي در گزارش هاي جداگانه اي از تغيير قريب الوقوع هيأت مديره ايران خودرو خبر داده اند.
به گزارش «همشهري» در حالي كه طبق روال قانوني و براساس نص قانون تجارت تعيين هيأت مديره بر عهده سهامداران و مجمع عمومي است اما در عين حال گزارش هاي منتشر شده از رايزني سهامداران عمده ايران خودرو يعني شركت گسترش و نوسازي صنايع و هم چنين تأمين اجتماعي براي تعيين مديران جديد يكي از بزرگترين خودروسازان خاورميانه حكايت دارد.
مؤلفه مديريت همواره در بورس تهران به عنوان عاملي تأثيرگذار بر روند قيمت سهام شركت ها مطرح بوده است.
بنابر اين تغيير و تحولات مديريتي مي تواند تأثير ويژه اي بر سهام اين شركت بر جاي گذارد. پيش بيني مي شود در صورت تعيين يك هيأت مديره با قدرت، ارزش سهام ايران خودرو افزايش يابد.
خبرگزاري مهر به نقل از يك منبع آگاه از انتخاب اعضاي جديد هيات مديره شركت ايران خودرو خبر داد.
اين منبع آگاه اعلام كرد: به احتمال زياد اعضاي جديد هيات مديره ايران خودرو به زودي انتخاب خواهند.
او گفت : كاتوزيان (نماينده مجلس)، مفيدي از سازمان گسترش، مددي از سازمان تامين اجتماعي و حيدري فر مدير عامل سابق ايساكو به عنوان اعضاي هيات مديره ايران خودرو انتخاب شده اند.
حميدرضا كاتوزيان نايب رييس كميسيون صنايع و معادن در تماس تلفني خبرنگار مهر ضمن تاييد برگزاري جلسه ويژه انتخاب هيات مديره جديد ايران خودرو افزود: عضويت در هيات مديره با وظايف نمايندگي و شأن و منزلت و ماموريت يك نماينده مجلس مغايرت دارد و اين امر ايجاب مي كند وارد هيچ هيات مديره اي به ويژه هيات مديره شركت هاي خودروسازي نشوم.
ايسنا هم گزارش داده است: با تغيير ۴ تن از اعضاي هيات مديره شركت ايران خودرو، تغييرات مديريتي در اين شركت آغاز شد.
بر اساس آخرين اطلاعات ۴ تن از ۵ عضو هيات مديره ايران خودرو تغيير كرده اند و با اين تغييرات، به احتمال زياديكي از بزرگترين خودروسازان خاورميانه در آستانه تغييرات گسترده مديريتي قرار خواهد گرفت.
بنا بر آخرين اطلاعات، مددي، حيدري فر و كاتوزيان از اعضاي جديد هيات مديره جديد ايران خودرو خواهند بود.
تا كنون عضويت مهندس مفيدي - رييس كنوني شركت گسترش و نوسازي صنايع ايران - به جاي مهندس ويسه قطعي شده است. البته گفته مي شود عضويت حيدري فر و مددي نيز در هيات مديره ايران خودرو قطعي شده است و به زودي حكم اين افراد ابلاغ خواهد شد.
در همين حال سخنگوي شركت ايران خودرو نيز با تاييد تغيير سه عضو از هيات مديره پنج نفري ايران خودرو افزود: با توجه به تغيير رييس شركت گسترش و نوسازي صنايع، سه سهميه اين شركت در ايران خودرو تغيير كرده است، ولي ما نيز به طور دقيق اسامي اين افراد را نمي دانيم.
مصطفي آقايي ادامه داد: چهارمين عضو هيات مديره ايران خودرو نيز بايد از سوي سازمان تامين اجتماعي انتخاب شود.
ايران خودرو در حال حاضر چهارمين شركت بزرگ بورس و دومين خودروساز بزرگ ايران از نظر ارزش جاري بازار سهام به حساب مي آيد.
منوچهر منطقي مدير عامل فعلي ايران خودرو چهار سال پيش مديريت اين شركت را بر عهده گرفت. او جانشين منوچهر غروي مدير عامل ايران خودرو در دهه ۷۰ شد.

داد و ستد ۴/۳ ميليارد ريالي در بورس كشاورزي
ايلنا: در مبادلات روز سه شبه يك  هزار و ۴۲۰ تن انواع محصولات به ارزش سه ميليارد و ۴۸۶ ميليون و ۷۰۰ هزار ريال در تالار بورس كالاي كشاورزي مورد داد و ستد قرار گرفت. مبادلات انجام شده در تالار بورس كالاي كشاورزي، از نظر حجم مبادله با ۲۵۵ درصد و از نظر ارزش مبادله با ۴۹۶ درصد افزايش همراه بود.بر اساس اين گزارش، در اين روز ۲۰ هزار و ۴۳۰ تن انواع محصول شامل ۸ هزار و ۱۵۰ تن جو دامي، ۵ هزار تن ذرت دانه  اي و ۷ هزار و ۲۸۰ تن انواع كنجاله در تالار بورس كالاي كشاورزي مورد عرضه قرار گرفت كه در برابر آن در مجموع يك هزار و ۴۲۰ تن تقاضا در تالارعرضه شد.
اين گزارش حاكي است: خريداران در تالار بورس كشاورزي توانستند ۲۲۰ تن جو دامي را به ارزش ۳۱۸ ميليون و ۳۰۰ هزار ريال، ۱۰۰ تن ذرت دانه  اي را به ارزش ۱۶۱ ميليون ريال و يك  هزار و ۱۰۰ كنجاله را به ارزش سه ميليارد و ۷ ميليون و ۴۰۰ هزار ريال، خريداري كنند.
بنابر اين گزارش، مبادلات انجام شده، در گروه جو از نظر حجم و ارزش مبادله با ۳۵ درصد كاهش، در گروه ذرت از نظر حجم مبادله با ۱۰۰ درصد و از نظر ارزش مبادله با ۱۰۸ درصد رشد و در گروه كنجاله از نظر حجم مبادله با ۹ر۱۰ درصد و از نظر ارزش مبادله با ۳ر۱۶ درصد افزايش همراه بود.كل مبادلات انجام شده روز سه شنبه، به صورت نقدي بوده و تاريخ تحويل آنها ۲۰ آذرماه است.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۲۰۸
۳۷
۹۹۸
آبسال
۶۰۸
۶۶
۱,۸۴۶
آبگينه
۱,۳۰۰
۲۲
۷,۱۳۹
آلومتك
۹۶۹
۱۷
۱۱,۷۳۶
آلومراد
۷۱۲
۱۶
۳,۱۹۱
آلومينيم پارس
۶۱۹
۴۷
۳,۶۸۱
آهنگري تراكتورسازي ايران
۱۱
۴
۱,۰۶۹
ارج
۵۳
۷
۱۲,۶۴۲
افست
۸,۲۰۹
۱۴۹
۵,۳۰۳
الكتريك خودرو شرق
۲
۱,۷۰۲
ايتالران
۵,۲۲۲
۱۴۵
۵,۷۵۴
ايران ارقام
۲
۳
۱,۲۲۹
ايران تاير
۴,۲۲۱
۱۳
۸,۰۹۳
ايران ترانسفو
۲۰,۱۵۵
۱,۲۶۰
۳,۳۸۹
ايران خودرو
۳۸,۹۲۷
۹۰۶
۳,۹۸۲
ايران خودروديزل
۲
۲
۱,۱۰۲
ايران دوچرخ
۱۵۱
۱۰
۷,۱۶۲
ايران گچ
۲۶
۹
۲,۲۴۰
ايران مرينوس
۴,۷۴۶
۲۱۸
۴,۱۷۹
ايرانيت
۱۳۸
۱۴
۹,۶۶۶
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۱۱,۸۵۸
۱۸۰
۶,۹۱۴
باما
۱,۹۶۷
۵۷
۳,۰۰۱
بانك اقتصادنوين
۳۴,۰۸۳
۱,۹۹۹
۲,۱۹۲
بانك پارسيان
۶,۰۷۶
۲۰۵
۳,۰۹۸
بانك كارآفرين
۶۴
۱۰
۶,۳۸۳
بهنوش ايران
۱۶۷
۴
۵,۳۶۵
بين المللي توسعه ساختمان
۳۸۸
۶۵
۵۰۴
پارس الكتريك
۳
۲
۲,۹۹۶
پارس خزر
۸,۵۸۷
۴۲۸
۱,۳۹۵
پارس خودرو
۱۴۰
۱۱
۵,۹۰۷
پارس دارو
۲۷
۷
۴,۵۳۷
پارس سرام
۷۵۹
۷۵
۲,۱۷۷
پاكسان
۵,۴۴۳
۱۸۰
۸,۶۹۶
پتروشيمي آبادان
۳۵۷,۳۱۹
۱۸۳
۱۱,۰۵۷
پتروشيمي اراك
۳۸,۹۴۶
۹۴۷
۷,۶۰۱
پتروشيمي اصفهان
۴,۹۹۷
۸۸
۱۲,۷۰۱
پتروشيمي خارك
۲۰,۹۳۰
۹۵۱
۱,۲۹۰
پتروشيمي شيراز
۸۵۲
۶۸
۸,۴۵۳
پتروشيمي فارابي
۵۹
۱۲
۱,۸۲۹
پمپ سازي ايران
۵۸۷
۱۱
۱۰,۹۰۳
تامين ماسه ريخته گري
۵۲۲
۴۶
۲,۷۹۳
تجهيزنيروي زنگان
۳۵,۵۰۲
۹۸۶
۳,۹۱۶
تراكتورسازي ايران
۲,۸۶۳
۲۵۰
۱,۸۵۹
تكنوتار
۲۷,۷۳۵
۱,۳۳۴
۲,۳۱۱
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۳۱۴
۱۷
۷,۰۲۸
تولي پرس
۸,۹۳۵
۶۱۶
۱,۸۱۰
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۹,۷۵۸
۲۵۹
۱۲,۰۱۵
توليد سموم علف كش
۷۵۹
۴۸
۱,۱۴۲
توليد محور خودرو
۲۷
۴
۳,۳۷۸
توليدالياف پلي پروپيلن
۹,۸۸۴
۴۵۷
۳,۲۰۷
توليدفروموليبدن كرمان
۱۲
۳
۱,۲۱۹
توليدي كاشي تكسرام
۱
۲
۱,۱۰۲
توليدي گرانيت بهسرام
۲۵
۷
۳,۳۲۹
جام دارو
۹۰۱
۹۶
۱,۸۳۰
چيني ايران
۶۶
۲
۵,۳۰۲
حق تقدم پتروشيمي اصفهان
۶۹۷
۶۱
۷۲۵
حق تقدم توليدتجهيزات سنگين هپكو
۱۸۹
۱۹
۱,۱۷۴
حق تقدم كمباين سازي ايران
۸
۷
۳۸۷
حق تقدم لوله وماشين سازي ايران
۵,۶۳۲
۱۹
۲,۴۴۷
حق تقدم نوسازي وساختمان تهران
۸۷
۱۴
۷,۵۰۳
حمل و نقل پتروشيمي
۲,۶۲۳
۱۲۴
۴,۱۷۹
حمل و نقل توكا
۲,۲۸۶
۴۱
۱۰,۵۱۲
خدمات انفورماتيك
۱۷,۴۴۵
۳۹۳
۹,۴۰۹
خدمات دريايي تايدواتر
۹۲۵
۴۵
۵,۸۵۵
خوراك دام پارس
۴,۴۸۶
۲۱۲
۲,۳۲۱
داده پردازي ايران
۱۹۰
۵
۷,۹۳۱
داروپخش (هلدينگ )
۲۶
۴
۶,۱۳۳
داروسازي اسوه
۲۱
۴
۱۳,۳۳۸
داروسازي اكسير
۱۷۱
۸
۷,۶۹۸
داروسازي جابرابن حيان
۷
۲
۸,۸۲۰
داروسازي زهراوي
۲,۲۳۹
۲۱۱
۲,۹۶۵
داروسازي سبحان
۵
۴
۸,۵۱۳
داروسازي فارابي
۳۱۷
۳۷
۳,۲۷۵
داروسازي كوثر
۳۳
۸
۷,۷۰۴
دارويي رازك
۶۵
۱۳
۵,۵۵۶
داملران
۴
۲
۹۶۴
درخشان تهران
۲۶۹
۱۹
۳,۷۳۵
دشت مرغاب
۱
۱
۱۴,۴۵۴
دوده صنعتي پارس
۱
۲
۱۲,۵۶۷
ذغال سنگ نگين طبس
۱۷,۲۹۴
۳۳۴
۴,۶۷۰
رايان سايپا
۱
۱,۵۳۶
روغن نباتي پارس
۶۶
۷
۱,۰۱۱
روغن نباتي جهان
۱۱
۷
۱,۱۸۲
روغن نباتي ناب
۷۵۷
۶۱
۱,۴۳۷
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۶۹۸
۵۷
۱,۳۱۸
رينگ سازي مشهد
۲۰,۷۰۱
۲۷۷
۸,۹۴۲
زامياد
۸۲۶
۵۴
۲,۶۵۰
ساختمان اصفهان
۲۰۹,۴۷۱
۱,۴۷۶
۳,۶۷۳
سايپا
۱۳۹
۱۴
۱,۶۸۹
سايپا شيشه
۱,۰۱۸
۱۴۷
۲,۲۳۹
سايپاآذين
۲۷,۸۵۵
۶۱۷
۵,۷۹۳
سايپاديزل
۶,۵۳۲
۳۵۳
۱,۷۶۵
سخت آژند
۲۴۰
۲۸
۲,۴۳۰
سراميك هاي صنعتي اردكان
۲۶۵
۳۶
۱,۶۱۴
سرما آفرين
۸,۳۴۳
۲۳۷
۱,۸۴۳
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۲,۰۶۱
۲۱۳
۲,۰۴۳
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۹,۵۲۶
۳۱۹
۳,۲۳۲
سرمايه گذاري بانك ملي ايران (هلدينگ )
۲,۲۸۵
۱۰۷
۱,۱۵۴
سرمايه گذاري بهمن
۱۷,۲۶۶
۱,۰۸۵
۱,۵۷۳
سرمايه گذاري بوعلي
۹۰۵
۴۰
۲,۴۷۱
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۲۰,۱۵۹
۱,۱۷۱
۳,۴۸۵
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۳۶۳
۴۰
۱,۶۵۱
سرمايه گذاري توسعه آذربايجان
۲۴,۶۵۱
۸۴۹
۳,۷۶۴
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۳,۷۲۵
۴۰۸
۱,۲۲۶
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۱,۷۰۲
۱۶۱
۹۴۰
سرمايه گذاري توسعه ملي
۴,۰۲۰
۱۳۸
۶,۰۷۹
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۲,۹۶۱
۶۲
۲,۹۲۴
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۱,۰۳۶
۴۰
۳,۱۰۱
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۷۸
۱۵
۱,۰۴۴
سرمايه گذاري سايپا (طيف سايپا )
۴,۶۷۸
۴۲۰
۱,۲۷۹
سرمايه گذاري سپه
۳۰,۲۱۱
۴۶۶
۲,۱۱۳
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري (هلدينگ )
۲۴,۹۷۰
۱,۵۱۴
۱,۴۶۹
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۴۴۵
۳۴
۲,۳۱۴
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۱۲,۵۰۳
۳۴۷
۲,۱۸۵
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۱۹,۴۹۹
۱۶۰
۴,۱۸۹
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۴۲
۵
۲,۳۳۰
سرمايه گذاري كارآفرين (هلدينگ )
۱,۴۷۸
۲۰۴
۱,۴۲۹
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران
۸۰,۳۲۳
۶۵
۳,۶۹۷
سرمايه گذاري مسكن
۱۲,۳۷۵
۱,۴۱۲
۹۳۷
سرمايه گذاري ملت
۴,۰۵۵
۴۳۱
۱,۴۸۲
سرمايه گذاري ملي ايران
۲,۰۷۳
۱۳۸
۱,۶۴۱
سرمايه گذاري نيرو
۱,۵۳۵
۴۰
۱۱,۴۵۰
سنگ آهن گل گهر
۷۴
۴
۱,۹۱۷
سوليران
۳۷
۶
۲۶,۴۴۰
سيمان اردبيل وآهك آذرشهر
۱۳۷
۶
۵۰,۶۳۱
سيمان اروميه
۱,۲۲۳
۱۶
۲۲,۲۷۱
سيمان اصفهان
۵۰۰
۲۲
۹,۸۳۰
سيمان ايلام
۱,۷۹۲
۲۳
۶,۸۳۲
سيمان بجنورد
۱۷,۸۸۵
۱۳۶
۱۵,۷۴۰
سيمان بهبهان
۵,۵۹۹
۵۹
۱۱,۷۲۴
سيمان تهران
۱,۰۰۶
۸
۱۶,۹۴۷
سيمان خاش
۴,۱۹۹
۲۷
۱۸,۲۳۸
سيمان خزر
۲,۳۴۵
۷۱
۶,۳۲۳
سيمان داراب
۸۳,۱۰۵
۹۰۴
۱۲,۳۸۳
سيمان سپاهان
۱۱,۰۲۹
۶۴
۲۷,۳۸۶
سيمان شاهرود
۲۲۹,۱۶۱
۳۹۵
۱۱,۲۵۸
سيمان شرق
۵,۷۳۸
۵۷
۲۴,۲۷۱
سيمان شمال
۶۷۹
۱۳
۱۴,۷۳۷
سيمان غرب
۴۵,۹۶۸
۱,۳۲۹
۶,۹۵۸
سيمان فارس و خوزستان
۲۷۱
۱۰
۶۳,۰۹۵
سيمان قاين
۳,۰۲۸
۵۶
۷,۳۳۴
سيمان كارون
۵,۱۳۷
۴۶
۲۰,۲۲۹
سيمان كرمان
۱۱۸
۳
۲۵,۰۴۰
سيمان مازندران
۲,۴۹۴
۱۲
۲۲,۴۵۵
سيمان هرمزگان
۴,۰۰۶
۸۹
۷,۲۶۲
سيمان هگمتان
۴۷
۵
۶,۴۱۲
سينا دارو
۵۰۷
۴
۸,۵۱۰
شهد
۲
۹
۲,۱۲۹
شهد ايران
۱,۳۲۱
۲۳
۵,۱۸۲
شير پاستوريزه پگاه خراسان
۴۲
۶
۸,۰۴۰
شيرپاستوريزه پگاه آذربايجان غربي
۱۲۴
۱۹
۲,۶۰۰
شيشه قزوين
۱۰۶
۵
۳,۶۳۸
شيشه همدان
۱۷۸
۹
۱,۶۵۴
شيشه و گاز
۱۲۷
۱۱
۳,۲۱۲
شيمي داروئي داروپخش
۲۳
۸
۲,۹۹۹
شيميايي سينا
۱,۸۴۶
۲۳۶
۹۴۴
صنايع آذرآب
۳,۱۵۴
۱۲۲
۹,۶۲۲
صنايع جوشكاب يزد
۳۹
۸
۹,۰۵۹
صنايع ريخته گري ايران
۷۴۰
۱۸
۸,۴۷۸
صنايع شيميايي ايران
۱۳۱
۱۰
۲,۹۵۹
صنايع شيميايي فارس
۵۵۸
۲۹
۴,۰۳۸
صنايع كاغذسازي كاوه
۶۰۹
۵۸
۱,۱۵۷
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۱۲۵
۱۷
۲,۷۴۳
صنايع مس شهيد باهنر
۵۵
۱۷
۱,۵۳۴
صنعتي آما
۱۲۷
۳۲
۲,۳۸۹
صنعتي بهشهر
۱۱,۵۳۶
۳۷۵
۴,۵۵۰
صنعتي دريايي ايران
۴۳۶
۳۲
۵,۳۸۰
عمران و توسعه فارس
۹۹
۲۸
۹۸۶
فارسيت اهواز
۸۰
۱۲
۳,۷۹۶
فرآورد ه هاي غذايي و قند پيرانشهر
۳۰
۷
۳,۰۵۹
فرآورده هاي تزريقي ايران
۳۰
۱۷
۱,۰۳۷
فرآورده هاي غذايي مشهد
۸۳۳
۷۳
۲,۰۸۷
فرآورده هاي نسوز آذر
۳۴,۷۱۳
۳۹۰
۱۳,۹۸۲
فرآوري موادمعدني ايران
۳
۲
۱,۶۴۷
فراورده هاي غذايي و قند تربت جام
۲۸۲
۷
۴,۰۳۹
فروسيليس ايران
۲۵۷
۴۹
۱,۲۶۳
فنرسازي خاور
۵۷
۱۴
۱,۳۱۱
فنرسازي زر
۴۱۴
۳۲
۲,۳۹۴
فولاد كاويان
۹
۴
۸,۸۷۷
فيروزا
۵۱۲
۲۳
۹,۶۰۷
قند اصفهان
۶
۲
۱,۵۹۷
قند بيستون
۴۶
۷
۱,۴۱۵
قند شيرين خراسان
۱۵
۵
۵,۵۶۸
قند لرستان
۸
۲
۱,۵۰۰
قند مرودشت
۴۷
۳
۲,۳۷۲
قندنقش جهان
۲۳۷
۱۵
۱,۹۸۵
كابل سازي ايران
۷,۲۵۷
۱۷۱
۶,۷۱۲
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۱۲
۳
۴,۷۶۲
كابلسازي تك
۳
۲
۱,۵۶۲
كارتن البرز
۲۸۹
۲۴
۵,۴۷۰
كارتن ايران
۱
۱,۳۱۷
كارتن پارس
۲۴۱
۲
۳,۱۷۸
كارخانجات توليدي شيشه دارويي رازي
۲
۲
۵,۶۷۱
كارخانجات داروپخش
۳۳۶
۲۰
۸,۴۶۲
كارخانجات مخابراتي ايران
۲,۵۹۷
۲۱۲
۱,۶۸۰
كارخانه فارسيت درود
۱
۵,۰۴۸
كاشي اصفهان
۱
۳,۲۸۳
كاشي الوند
۴
۴
۴,۲۴۰
كاشي حافظ
۵۸,۷۲۱
۶۸۵
۱۸,۰۷۷
كالسيمين
۴۵,۴۷۲
۱,۹۷۲
۳,۴۳۵
كربن ايران
۶۰۰
۴۰
۲,۲۳۷
كشت وصنعت پياذر
۱,۲۲۷
۶۱
۲,۴۰۴
كف
۱,۰۷۶
۴۱
۲,۴۵۲
كمباين سازي ايران
۱,۱۲۵
۳
۱,۹۸۶
كمك فنر ايندامين
۱۸۷
۱۸
۵,۶۴۷
كيميدارو
۱
۵,۰۰۰
كيوان
۹,۷۹۴
۵۰۲
۴,۶۵۹
گازلوله
۵۱۶,۸۲۲
۴۱۲
۲,۳۱۵
گروه بهمن
۱۵
۶
۱,۴۷۸
گروه صنعتي بوتان
۴۱۲
۱۶
۳,۸۲۷
گروه صنعتي سپاهان
۲۲۱
۵
۵,۶۱۰
گروه صنعتي سديد(هلدينگ )
۲,۹۲۷
۱۳۵
۳,۶۲۶
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۴,۶۵۱
۱۱
۹,۹۴۳
گسترش صنايع وخدمات كشاورزي
۸۱
۱۶
۲,۰۷۸
گلتاش
۱
۲
۳,۷۹۴
گلوكوزان
۱۲۹
۲۰
۳,۳۴۰
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۱
۱,۲۲۱
لاستيك البرز
۱
۳,۵۹۶
لاستيك دنا
۳۱
۱۲
۱,۱۵۳
لاميران
۲,۴۵۱
۶
۵,۶۱۲
لبنيات پاك
۲۰
۴
۴,۵۷۸
لبنيات كالبر
۷
۲
۱۷,۲۰۶
لوله وتجهيزات سديد
۶۸
۱۹
۱,۴۹۵
لوله وماشين سازي ايران
۴,۷۳۹
۳۳۹
۲,۰۲۱
ليزينگ ايران
۱۹,۹۲۳
۱,۰۳۶
۲,۰۳۵
ليزينگ خودروغدير
۱۵,۵۶۵
۶۰۳
۲,۹۴۲
ليزينگ صنعت و معدن
۲
۱,۱۲۱
ليفت تراك سازي سهند
۲۴
۳
۲,۴۲۴
مارگارين
۵۱۵
۹۷
۸۱۰
ماشين سازي اراك
۷۸
۷
۲,۶۶۱
ماشين سازي نيرومحركه
۲,۲۰۱
۱۲
۲,۸۴۰
مجتمع صنايع لاستيك كرمان
۲,۸۸۲
۱۴
۵,۴۶۱
مجتمع صنعتي آرتاويل تاير
۱,۶۳۷
۹۶
۲,۲۴۶
محورسازان ايران خودرو
۳۵۶
۱۸
۳,۸۸۰
معادن بافق
۱,۳۱۷
۳۲
۵,۷۷۹
معادن منگنز ايران
۳۲۵
۱۲
۲,۸۰۸
معدني دماوند
۵,۷۹۵
۱۸۶
۶,۴۷۲
معدني و صنعتي چادرملو
۶۷,۴۳۶
۱,۳۱۴
۶,۵۴۵
ملي سرب و روي ايران
۲۷۰
۱
۳,۷۰۰
ملي شيمي كشاورز
۱,۶۴۴
۹۷
۳,۳۹۵
مهرام
۴,۵۹۴
۳۹۹
۱,۳۲۸
مهركام پارس
۱۰۷
۸
۴,۱۳۲
مهندسي نصير ماشين
۱,۹۹۲
۸۸
۳,۱۷۹
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۹۱۰
۱۱۱
۱,۸۷۳
موتوژن
۲,۶۸۲
۱۲۶
۲۷,۴۵۴
نفت بهران
۳,۴۱۷
۸۸
۱۲,۸۴۷
نفت پارس
۲۷۴
۲۲
۵,۷۷۰
نورد آلومينيوم
۱۰۴
۴
۲,۷۸۳
نورد قطعات فولادي
۱,۳۵۳
۱۴۵
۸۴۴
نورد و لوله اهواز
۴,۷۹۲
۷۷
۳,۳۲۴
نوسازي وساختمان تهران
۱
۸
۲,۱۸۰
نوش مازندران
۳۳۲
۳۵
۱,۷۸۷
نيرو محركه
۱۷۰
۴
۲,۵۲۴
نيروترانس
۲۷
۶
۱,۱۲۴
نيروكلر
۱
۸
۲,۸۸۸
هنكل پاك وش
۳۴۳
۳
۶,۸۶۷
ورزيران
۲,۵۸۱,۳۲۸
۴۱,۹۳۸
-
-

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |