پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۷۵ - Dec 15, 2005
آخرين مرحله رزمايش عاشقان
ولايت با حضور رئيس جمهوري
احمدي نژاد: چه تضميني وجود دارد كشورهايي
كه قطعه هواپيما نمي دهند سوخت هسته اي بدهند
ايرنا: آخرين  مرحله  از رزمايش  بزرگ  عاشقان  ولايت  در آب هاي  درياي  عمان  عصر ديروز  با حضور محمود احمدي  نژاد رئيس  جمهوري  برگزار شد.
رزمايش  بزرگ  عاشقان  ولايت از هجدهم  آذرماه  با حضور نيروهاي  ارتش ، سپاه  و بسيج  و با بهره گيري  از سامانه هاي  موشكي ، آفندي  و پدافندي  در پنج  مرحله  وفاق  ملي  را براي  مقابله  با حملات  سطحي ، زيرسطحي ، زميني  و هوايي  نيروهاي  متخاصم  در دفاع  از ايران  اسلامي  به  نمايش  گذاشت .
رئيس  جمهوري  كه  ديروز  براي  انجام  سفري  سه  روزه  به  استان  سيستان  و بلوچستان  وارد زاهدان  شد، پس  از سخنراني  در جمع  هزاران  تن  از مردم  اين  شهرستان ، عازم  چابهار شد تا در آخرين  مرحله  از اين  رزمايش  حضور يابد.
مراسم  رژه  نيروهاي  مسلح  شركت كننده  در اين  رزمايش  در حضور رئيس جمهوري  برگزار شد.
در اين رژه لنج هاي مردمي نيز از مقابل رئيس جمهور عبور كردند. در همين حال ناوچه هاي گشتي نيروي انتظامي در نقاط مرزي نيز به نشانه اقتدار نيروهاي مسلح كشورمان در دفاع از مرزهاي جمهوري اسلامي به عمليات ديده باني و گشت و كنترل پرداختند.

فرمانده نيروي دريايي: تحكيم وحدت نيروهاي مسلح و
مردم دستاورد بزرگ رزمايش عاشقان ولايت است
فرمانده  نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، بزرگ ترين دستاوردهاي رزمايش عاشقان ولايت را تحكيم وحدت نيروهاي مسلح و مردم عنوان كرد.
امير دريادار سجاد كوچكي ازجمله ديگر دستاوردهاي مهم رزمايش بزرگ عاشقان ولايت را هماهنگي كامل بين نيروهاي مسلح، نيروهاي مردمي  به خصوص نيروهاي جوان و بومي، شركت فعال بسيج دانش آموزي، ادارات، قبايل و عشاير و نهادينه كردن آموزش ها، تجارب و تاكتيك هاي جنگي عنوان كرد.
وي همچنين دست يابي به يك دفاع همه جانبه با شركت گسترده  سپاه، بسيج، ارتش و نيروي انتظامي با پشتوانه  نيروهاي مردمي را بسيار حائز اهميت عنوان كرد و افزود: رزمايش مشترك عاشقان ولايت، موجب  افزايش سطح امنيت مردم منطقه،ارتقاي اقتدار دريايي و قدرت بازدارندگي بالايي براي كشور عزيزمان شده است.

متكي با همتاي پاكستاني خود ديداركرد
ايرنا: وزير امور خارجه  كه  به  كشور پاكستان  سفر كرده  است  با خورشيد محمود قصوري  همتاي  پاكستاني  خود ديدار و گفت  و گو كرد.
در اين  ديدار طرفين  با تأكيد بر روابط برادرانه  و مشتركات  فرهنگي  دو طرف ، موضوعات  دوجانبه  و منطقه اي  را مورد بحث  و بررسي  قرار دادند.
طرفين  همچنين  با مرور روابط اقتصادي  و تجاري  دو كشور، درمورد راههاي گسترش  همكاريها و تقويت  مبادلات  تجاري  تهران  - اسلام آباد بحث  و تبادل  نظركردند.موضوع  خط لوله  انتقال  گاز به  هند از مسير پاكستان  از موضوعات  مهم مورد مذاكره  دو وزير خارجه  بود كه  طي  آن طرفين  با تأكيد بر نقش  بااهميت خط لوله  مذكور در تثبيت  صلح  پايدار در منطقه ، بر تداوم  همكاري  سه  كشور در اين  زمينه  تأكيد كردند.
منوچهر متكي  در اين  ديدار، راهبرد دولت  جمهوري  اسلامي ايران  مبني  بر توسعه  روابط با همسايگان  به ويژه  توسعه  مناسبات  دو كشور را يكي  از اهداف  مهم  اين  سفر ذكر كرد.

رئيس جمهور در زاهدان:
چه تضميني وجود دارد كشورهايي كه قطعه هواپيما نمي دهند، سوخت هسته اي بدهند؟
010260.jpg
ايسنا: رييس جمهور گفت: ملت ما مي گويد زمينه اي فراهم شود تا تمامي فلسطيني ها و كساني كه فلسطيني الاصل هستند در يك همه پرسي شركت كنند و نظر خود را در ارتباط با نوع حكومت اعلام كنند.
دكتر محمود احمدي نژاد كه صبح روز چهارشنبه در ورزشگاه هفده شهريور زاهدان در ميان مردم اين شهر سخن مي گفت، با تبريك ولادت امام رضا (ع) گفت: بسيار خوشحال هستم كه امروز توفيق پيدا كردم در ميان بخشي از مردم محبوب ايران يعني شهر زاهدان حضور پيدا كنم.
وي افزود: امروز سرتاسر جهان مملو از ظلم، بي عدالتي و فقر و محروميت است. امروز آرامش، صلح و عدالت از جهان رخت بر بسته است. گرچه برخي از مكاتب و نظام هاي حكومتي توانسته اند براي بخشي از مردم رفاه و آسايش را به ارمغان بياورند ولي نتوانسته اند صلح و آرامش پايدار را در سرتاسر جهان حاكم كنند. امروز بشريت تشنه  عدالت و معنويت است و آن مطلبي كه مي تواند و بايد به نيازهاي بشري پاسخ دهد، اسلام ناب محمدي (ص)است.
رييس جمهور تاكيد كرد كه اسلام تنها مكتبي است كه مي تواند براي بشريت رهايي بخش باشد. اسلام آخرين و كامل ترين دين است و تنها راه نجات انسان هاست. مكتب و ديني كه هم رفاه و هم خداپرستي را به ارمغان مي آورد.
احمدي نژاد تصريح كرد: اسلام براي كرامت انسان ها احترام قائل است و صلح و آرامش را براي تمامي بشريت مي خواهد و آن را در سايه  معنويت، خداپرستي و عدالت ايجاد مي كند. امروز به لطف خداوند ملت ما پرچمدار اسلام ناب محمدي (ص) است. امروز ملت ما يك مسئوليت و يك ماموريت بزرگ پيش رو دارد و آن پاسخگويي به نيازهاي بشر امروز است. اين رسالت امروز ماست.
احمدي نژاد ادامه داد: كساني كه شعار آزادي بيان و حقوق بشر را در جهان سر مي دهند و حنجره هاي خود را در اين راستا پاره مي كنند، تحمل كوچك ترين حرف حقي را از ناحيه  ملت ها ندارند.
وي به حضور خود در سازمان كنفرانس اسلامي و همچنين مصاحبه اي كه انجام داده بود اشاره كرد و گفت: در آن مصاحبه من دو سئوال در ارتباط با فلسطين مطرح كردم كه دوست دارم در اينجا نيز آن دو را بازگو كنم.
احمدي نژاد با اشاره به فجايعي كه بر مردم فلسطين مي رود، گفت: امروز كساني كه در سرزمين فلسطين حاكم هستند به خودشان اجازه مي دهند كه هر كاري را انجام بدهند و مردم بيگناه را بكشند. اينها از كجا آمده اند؟ اينها اهل كجا هستند؟ پدران آنها اهل كجا هستند؟ پدران پدرانشان اهل كجا هستند؟ آنها تا هزار سال و دو هزار سال اهل كجا بوده اند؟ چرا اين افراد اجازه  تعيين سرنوشت دارند ولي افرادي كه سال ها و هزاران سال در اين سرزمين زندگي كرده اند حق تعيين سرنوشت ندارند؟
احمدي نژاد گفت: راه حل ما در اين زمينه روشن است. ملت ما مي گويد زمينه اي فراهم شود تا تمامي فلسطيني ها و كساني كه فلسطيني الاصل هستند در يك همه پرسي شركت كنند و نظر خود را در ارتباط با نوع حكومت اعلام كنند.
وي ادامه داد: اروپايي ها مي گويند در جنگ جهاني دوم شش ميليون نفر يهودي كشته شده اند و اين افراد ظاهرا بر ادعاي خود نيز مصر هستند؛ تا جايي كه اگر كسي با نظر آنها مخالفت كند با او برخورد مي كنند. حتي وقتي كه دانشمندان اين نظريه را زير سئوال بردند با اين دانشمندان برخورد و آنها را زنداني و مجازات كردند. معلوم  است شمايي كه اين ادعا را مطرح مي كنيد بر ادعاي خود مصر هستيد. اگر شما اين جنايت بزرگ را مرتكب شده ايد چرا ملت مظلوم فلسطين بايد تقاص اين اشتباه و جنايت را بپردازد؟ چرا در قلب اسلام و فلسطين با توپ و تانك مي خواهيد قطعه اي را به اين مردم واگذار كنيد؟ شما كه اين جنايت را كرده ايد خوب است قطعه اي از خاك خودتان اروپا، آمريكا، كانادا و آلاسكا را در اختيار اين افراد قرار دهيد تا اين افراد براي خود كشوري را تشكيل دهند. اگر هم شما اين كار را انجام دهيد ملت ما كوچك ترين اعتراضي به شما نمي كند و در روز قدس نيز راهپيمايي عليه شما انجام نمي دهد. ما نيز ديگر شعاري عليه اسرائيل نمي دهيم، بلكه از شما حمايت مي كنيم.
وي ادامه داد: كساني كه مدعي آزادي بيان، دموكراسي و حقوق بشر هستند در برابر اين منطق روشن به جاي اين كه تواضع كنند شروع كرده اند به اطلاعيه دادن و اين كه رييس جمهور ايران حرف خيلي زشتي زده و اين رييس جمهور نمي تواند در جهان متمدن امروز يك انسان متمدن باشد. آنها صحبت ها را محكوم كرده اند، بدون توجه به اصل موضوع.
احمدي نژاد افزود: اين افراد كشتار يهوديان را جوري جلوه مي دهند كه گويي اين موضوع از خدا و پيامبر نيز بالاتر است. در اين كشورها اگر كسي خدا و يا پيامبران را تكذيب كند، كاري به او ندارند ولي وقتي مساله  كشتار يهوديان را كسي زير سئوال مي برد، او را مجازات مي كنند. اين افراد حنجره هاي خود را باز كرده و عليه آن فرد فرياد مي زنند. به ما مي گويند شما نمي توانيد در جامعه  متمدن امروزي زندگي كنيد. ما به آنها مي گوييم اگر جامعه  متمدن شما همين تجاوز و بي عدالتي و فقر باشد، ما جامعه  متمدن شما را نمي خواهيم. ما مدنيت پوشالي شما را نمي خواهيم و از آن بيزاريم. آن چيزي كه ما به دنبال آن هستيم فرهنگ و تمدن اسلام است. اسلام حقوق همه  ملت ها و انسان ها را به رسميت شناخته و مراعات مي كند. اسلام آسايش و رفاه را براي تمام بشريت مي خواهد.
وي ادامه داد: در حال حاضر مشاهده مي كنيم كساني كه تا دندان به سلاح هاي هسته اي مسلح هستند و زرادخانه هاي خود را پر از سلاح ميكروبي، هسته اي و شيميايي كرده اند به ما در ارتباط با داشتن انرژي صلح آميز هسته اي خرده مي گيرند. افرادي كه داراي چنين تجهيزاتي هستند و در جنگ، رژيم صهيونيستي و رژيم بعثي عراق را به سلاح هاي ميكروبي و شيميايي مجهز كردند، به ما مي گويند شما نبايد انرژي صلح آميز هسته اي داشته باشيد؛ چون احتمال دارد به سمت سلاح هاي هسته اي انحراف پيدا كنيد! ما به آنها مي گوييم اگر شما به نيت ما شك داريد، ما به شما شك نداريم، بلكه مطمئن هستيم كه شما از اين سلاح ها به نحو مسالمت آميز استفاده نمي كنيد و براي پيشبرد امور خود جنگ راه مي اندازيد تا كارخانه هاي اسلحه سازي تان فعال باشد.
احمدي نژاد ادامه داد: كساني كه دوست ندارند ما انرژي صلح آميز هسته اي داشته باشيم به ما مي گويند خودتان سوخت هسته اي توليد نكنيد، ما به شما سوخت مي دهيم. از سويي طبق قوانين هيچ كشوري حق ندارد كشور ديگري را در ارتباط با قطعات تحريم هوايي كند و نبايد از دادن تجهيزات هواپيما به كشور ديگري خودداري كند. ما به اين آقاياني كه چنين ادعايي در مورد سوخت هسته اي مي كنند مي گوييم شما كه قطعات هواپيمايي را كه سي سال پيش پول آن را داده ايم نمي دهيد، چطور ادعا داريد كه در مورد سوخت به شما اطمينان كنيم. از كجا معلوم همين كاري را كه در مورد هواپيما انجام داده ايد در مورد سوخت انجام ندهيد. زماني كه يك حكومت خشن و شاهنشاهي در اين كشور حاكم بود شما با آن همه گونه همكاري مي كرديد ولي وقتي ملت ما به خاطر آزادي انقلاب كرد، شما اين ملت را به جرم آزادي خواهي تحريم كرديد. اگر ما در مورد مساله  هسته اي كوتاه بياييم همين بلايي كه سر هواپيما ايجاد كرديد سر انرژي هسته اي نيز به وجود مي آوريد. ملت ما فريب شما را نمي خورد.

در جلسه علني ديروز صورت گرفت؛
تذكر ۱۲ نماينده مجلس در خصوص
رفع فيلتر از سايت هاي اينترنتي مجاز
گروه سياسي: ۱۲ نفر از نمايندگان  مجلس  در تذكري  مكتوب  از محمود احمدي  نژاد رئيس جمهوري  خواستند دستور تسريع  در رفع  فيلتر از سايت هاي  اينترنتي  مجاز را براساس  اصول  صريح  قانون  اساسي  صادر كند.
به گزارش خبرنگار ما، محمدرضا باهنر نايب  رئيس  مجلس  كه  در غياب  غلامعلي  حدادعادل  رياست  جلسه  علني  ديروز را بر عهده  داشت ، گفت : آنها در تذكر خود به  صراحت  از پايگاه هاي  اطلاع  رساني  ميزان ، ملي  - مذهبي  ها، «امروز» و رويداد نام  بردند.
باهنر هنگام  قرائت  تذكرات  مكتوب  نمايندگان  به  مسئولان  دستگاههاي  اجرايي كشور، توضيح  داد اگر هنگام  قرائت  تذكرات  فقط به  تعداد نمايندگان  اشاره مي كنم  و اسامي  آنها را اعلام  نمي كنم ، بخاطر آن است  كه  هم  نمي خواهم  ريا شود و هم  وقت  مجلس  گرفته  شود.
همچنين  ۴۸ نماينده  مجلس  در تذكري  مكتوب  به  محمد حسين  صفار هرندي  وزير فرهنگ  و ارشاد اسلامي ، بر لزوم  هدايت  و ساماندهي  اصحاب  رسانه ها، مطبوعات  و خبرگزاري هايي  كه  از بودجه  و امكانات  دولتي  استفاده  مي كنند، در انعكاس عادلانه  و غير گزينشي  اخبار مربوط به  نمايندگان  متناسب  با جايگاه  آنان  و ارزش هاي  خبري  تأكيد كردند.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني ديروز همچنين به لايحه تشكيل ديوان عدالت اداري به منظور رسيدگي به شكايات، تظلمات و اعتراضات مردم نسبت به مامورين و ادارات و آ يين نامه هاي خلاف قانون يا شرع يا خارج از حدود اختيارات مقام تصويب كننده زيرنظر رييس قوه قضاييه راي مثبت دادند.
براساس ماده ۲ اين لايحه، مصوب شد ديوان عدالت اداري در تهران مستقر شده و تعداد شعب آن به پيشنهاد رييس ديوان و تصويب اين قوه قضاييه تعيين شود.
براساس اين مصوبه، قضات ديوان بايد داراي ۱۵ سال سابقه كار قضايي بوده كه براي قضات داراي مدرك كارشناسي ارشد يا دكترا در يكي از گرايش هاي رشته حقوق يا مدارك حوزوي معادل داشتن ۱۰ سال سابقه كار قضايي كافي مي باشد و همچنين قضات شاغل در ديوان و قضاتي كه حداقل ۵ سال سابقه كار قضايي در ديوان دارند از شمول اين ماده مستثني هستند.
در بخش ديگر اين مصوبه رييس ديوان كه با حكم رييس قوه قضاييه منصوب مي شود رييس شعبه اول ديوان نيز مي باشد و به تعداد مورد نياز معاون و مشاور خواهد داشت، قضات ديوان نيز به پيشنهاد رييس ديوان و با حكم رييس قوه قضاييه منصوب مي شوند.
تشكيلات قضايي و اداري ديوان توسط رييس ديوان پيشنهاد و به تصويب رييس قوه قضاييه مي رسد و بودجه آن نيز در رديف مستقل ذيل رديف بودجه قوه قضاييه منظور خواهد شد.
براساس اين مصوبه، هر شعبه ديوان داراي يك رييس و دو مستشار خواهد بود كه ملاك صدور راي نظر اكثريت مي باشد و آ راء صادرشده قطعي خواهد بود.
حاشيه 
* محمدرضا باهنر نايب رييس مجلس شوراي اسلامي درپي تاخير نزديك به يك ساعت نمايندگان در جلسه علني ديروز مجلس از تهيه ضوابط جديد آيين نامه اي در هيات رييسه مجلس براي رعايت نظم و انضباط و حضور به موقع نمايندگان در جلسات علني خبر داد.
* ايرج نديمي نماينده لاهيجان، درخصوص برخي از پروژه هاي جديد كه از سوي برخي مسئولين براي سال ۸۵ به مجلس ارايه مي كنند انتقاد كرد و گفت: هيات رييسه در رابطه با پروژه هاي جديدي كه براي سال ۸۵ از هم اكنون علامت لازم را بدهد كه پروژه هاي جديد كه رييس جمهور در اين سفرها اعلام مي كند به نحوي تعريف نشود كه مجلس در كار انجام شده قرار گيرد.
* ۴۸ تن از نمايندگان مجلس در تذكري كتبي به صفار هرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خواستار انعكاس صحيح و عادلانه اخبار مجلس در رسانه هاي خبري شدند.

گذشت از مقصران حادثه سقوط هواپيما جايز نيست
ابراهيم  رئيسي ، معاون  اول  رئيس  قوه  قضاييه ، در حاشيه  ديدار از خبرگزاري  جمهوري  اسلامي ، در گفت  و گو با خبرنگار ايرنا، گفت : اگر قصور و تقصيري  در حادثه  سقوط هواپيماي
سي-  ۱۳۰ مشاهده  شود، نبايد از آن ، گذشت .
رئيسي ، با تجليل  از مقام  والاي  شهيدان  اين  سانحه  و ابراز همدردي  با بازماندگان  آن ، افزود: اگر موضوع  سقوط هواپيماي  سي-  ۱۳۰ به  صورت  واقعي  و دقيق  رسيدگي  شود، به  طور قطع  از تكرار اين  گونه  حوادث  جلوگيري  خواهد شد.
معاون  اول  قوه  قضاييه ، اظهارداشت : بايد در اين  خصوص  پيگيري ها درست ، واقعي  و اقدام هاي  بعدي  نيز شايسته  و روشن  باشد.
رئيسي ، گفت : مسافران  اين  هواپيما در حال  ماموريت  جان  باختند و مي دانستند كه  براي  مانور مي روند و مانور نيز همانند جنگ  است .
معاون  اول  قوه  قضاييه ، درباره  نتايج  اقدام هاي  قضايي  و پيگيري  موضوع  سقوط هواپيما نيز، گفت : علاوه  براينكه  رئيس  جمهوري ، معاون  اجرايي  خود را مسئول  پيگيري  موضوع  كرده  در قوه  قضاييه  نيز موضوع  در سازمان  قضايي  نيروهاي  مسلح  پيگيري  مي شود و اين  سازمان  نيز مسئول  اصلي  رسيدگي كننده  به  اين  پرونده  است .
وي ، همچنين  افزود: دادسراي  عمومي و انقلاب  تهران  و دادسراي  فرودگاه  نيز پيگير و بررسي كننده  جوانب  مختلف  اين  پرونده  است .
معاون  اول  قوه  قضاييه  بررسي  مدارك  و اسناد مربوط به  سقوط هواپيماي
سي-  ۱۳۰ را بسيار بااهميت  دانست  و اظهار داشت : هم اكنون ، يك  تيم 
۲۹ نفره  از كارشناسان  بخش هاي  مختلف ، موضوع  را پيگيري  مي كنند.
رئيسي ، نقش  رسانه ها در نحوه  پرداختن  به  موضوع  و تسلي  دل  بازماندگان  از حادثه  را بسيار با اهميت  و شايسته  ارزيابي  كرد.
وي  در بخش  ديگر سخنان  خود، درباره  شهيد سپهدار ساجدي  خبرنگار قضايي  ايرنا كه  براي  پوشش  خبر مانور ارتش  در جنوب  كشور خود داوطلب  شده  بود، گفت : ساجدي  خبرنگاري  با ايمان ، پركار و صادق  بود.
معاون  اول  قوه  قضاييه ، افزود: ساجدي  در انعكاس  اخبار، صداقت  داشت  و خصوصيات  يك  خبرنگار پرتوان  در ايشان  نمايان  بود.
رئيسي ، در پايان  براي  تمامي  شهداي  سانحه  هوايي  از خداوند متعال  آرزوي  آمرزش  و مغفرت  كرد.

آصفي: حداد عادل بر انجام غني سازي
در خاك ايران تأكيد كرده است
ايسنا: حميدرضا آصفي تصريح كرد: رئيس مجلس شوراي اسلامي در سفرش به روسيه بر اينكه غني سازي بايد در خاك ايران انجام شود، تأكيد كرده است.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان با بيان اين مطلب ادامه داد: غلامعلي حداد عادل، رئيس مجلس شوراي اسلامي همانگونه كه بارها از سوي مقامات ايران مطرح شده است، بر موضوع غني سازي در خاك ايران در ديدار با مقامات روسيه تأكيد كرده است. وي گفت: حداد عادل ضمن بيان اينكه مذاكرات ايران با روسيه در موضوعات مورد نظر در حال انجام است، بر بحث انجام غني سازي در ايران در مذاكرات تأكيد كردند. برخي رسانه ها با انتشار خبر كنفرانس مطبوعاتي روز گذشته رئيس مجلس شوراي اسلامي  در مسكو مدعي شدند كه ايران براي اولين بار از آنچه به طرح روسيه موسوم است و بر انجام غني سازي اورانيوم براي ايران در خارج از خاك اين كشور تأكيد دارد، استقبال كرده است.

موضوع پرونده هسته اي ايران
در نشست خبري وزير امور خارجه فرانسه
ايرنا: فيليپ  دوست  بلازي  وزير امور خارجه  فرانسه  در يك  نشست  مطبوعاتي  ابراز اميدواري  كرد كه  مقامات  ايراني  همچنان  بر سر ميز مذاكره  براي  ادامه  گفت وگو آماده  شوند؛ چرا كه  استراتژي  اين  مذاكرات  عوض  نشده  است.
وزير امور خارجه  فرانسه   در اين  نشست   مطبوعاتي  كه  ديروز در پاريس  برگزار شد، افزود: جامعه  بين المللي  از ايران  مي خواهد تا درخصوص  فعاليت هاي  هسته اي  خود اعتماد كامل  ايجاد كند. بلازي  گفت : ايران  بايد در اين  خصوص  تضمين  عيني  بدهد، در غير اين  صورت،  منجر به  انزواي  سياسي  تهران  شده  و اين  امر مي تواند براي  آن كشور گران  تمام  شود. وي  اضافه  كرد: چنانچه  ايران  خود را با توافق نامه هاي  هسته اي  و تعهدات  سازمان  بين المللي  انرژي   اتمي تطبيق  ندهد و بخواهد غني سازي  اورانيوم  را ادامه  دهد، پرونده  ايران  به  شوراي  امنيت  ارجاع  خواهد شد.
وي  در پاسخ  به  سئوال  يكي  از خبرنگاران  مبني  بر اعلام  تاريخ  دقيق  ارجاع  پرونده  هسته اي  ايران  به  شوراي  امنيت ، گفت :براي  اين  امر نمي توان  تاريخي  را ارائه  داد؛ چرا كه  اين  امر به  رفتار ايران  بستگي  دارد. وزير امور خارجه  فرانسه  به  نشست  هيأتهاي  كارشناسي  ايران  و سه  كشور اروپايي  كه  قرار است  ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر) در وين  برگزار شود، اشاره اي  نكرد.
ژان  بابتيست  ماتئي  سخنگوي  وزارت  خارجه  فرانسه  روز دوشنبه  درجمع  خبرنگاران  برگزاري  اين  نشست  را تأييد نكرد و گفت : اطلاعاتي  كه  اجازه  بدهد تا برگزاري  اين  نشست  را تأييد كنيم ، در دست  نداريم .
اين  در حالي  است  كه  حميدرضا آصفي  سخنگوي  وزارت  خارجه  ايران  يكشنبه  گذشته  در جمع  خبرنگاران  برگزاري  اين  نشست  را تأييد كرد و گفت : اين  جلسه  از مذاكرات  بسيار جدي  است  و همه  تحولات  به  مذاكرات  آينده  بستگي  دارد.
وزير امور خارجه  فرانسه  در بخش  ديگري  از سخنانش  در اين  نشست  خبري سخنان  اخير محمود احمدي نژاد رئيس  جمهوري  ايران  درخصوص  وجود ترديد در كشتار يهوديان  را غيرقابل  پذيرش  دانست  و افزود كه  فرانسه  شديداً آن را محكوم  مي كند.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |