پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۷۵ - Dec 15, 2005
ليگ به راه افتاد پرسپوليس فارغ از مسايل مديريتي به قله مي انديشد
استقلال و ذوب آهن زيباترين بازي هفته
010215.jpg
جهانگير كوثري : ليگ دوباره به راه افتاد. جان فوتبال در ليگ خلاصه مي شود و از ليگ است كه ورزش جان اقتصادي و اجتماعي و فرهنگي هم پيدا مي كند. ليگ برتر سه هفته تعطيل شد تا تيم اميد يا تيم دوم ملي در بازي هاي غرب آسيا به ميدان برود. ماندگاري فوتبال را بايد در ليگ جست وجو كرد و بس. از امروز هفته چهاردهم ليگ آغاز مي شود. پرسپوليس پرسروصداترين تيم امسال كه دو زندگي متفاوت داشت به مقابل راه آهن مي رود. راه آهن نيز كمتر از پرسپوليس مساله نداشته است: رفتن و ماندن فيروز كريمي ،نتايج متضاد طي سيزده هفته و مشكلاتي كه باشگاه و مديريت در مقطعي داشتند. راه آهن جوان و دونده در مقابل تيمي قرار گرفته كه جاده خود را شناخته است. پروين فارغ از مسايل مديريتي باشگاه به يك هدف فكر مي كند: ايستادن در نقطه اي بالا كه بتوان از آنجا بر تيم رياست كرد. همين پرسپوليس امروز درصورت پيروزي بر راه آهن ۲۳ امتيازي مي شود و در بين بزرگان بالانشين دوباره مطرح مي گردد.
سايپا تيم دوم جدول با فوتبال باطراوت و پرجاذبه اش به اصفهان مي رود. ميزبان، تيم كوچكي نيست. سپاهان از درشت هاي ليگ برتر است و عبور از آن براي سايپا كار آساني نخواهد بود. اگر سايپا به اين مهم دست يابد، آن زمان مي توان براي آنها نيز لباس قهرماني دوخت.
برق شيراز در صباشهر ميهمان صباباتري است، برق در رده چهاردهم و صبا در ميانه جدول. هركدام هر سه امتياز را مي خواهند تا اندازه  هاي خود را در جدول رده بندي بزرگتر كنند. صبا با تمام قوا براي به دست آوردن اين سه امتياز بر برق يورش مي برد.
در شيراز فجرسپاسي با پيرواني مي خواهد از پاس يك تيم مغلوب بسازد. پاسي كه در برنامه هاي كلان خود بام آسيا را مي ديد و امروز در رده سوم جدول براي قهرماني مبارزه مي كند.
پاس اگر تيم برنده اين ديدار باشد، حتي مي تواند درصورت شكست استقلال به صدر برود. آيا اين اتفاق گوارا براي پاس به وقوع خواهد پيوست و پاس دوباره دست به سقف ليگ خواهد زد؟
در انزلي كه فصل باران و سرماست، تيم جنوبي فولاد به ديدار ملوان مي رود. اين بازي براي فولادي كه توپ را روي زمين حركت مي دهد، چندان دلچسب نيست و ملوان برخلاف ميهمان با تجهيز و عادت به اين نوع زمين ها به سه امتياز بازي يورش خواهد برد. در انزلي ديگر كسي شكست ملوان را دوست ندارد. رده يازدهم با ۱۵ امتياز چندان مكان امني نيست و ملوان اين تجربه تلخ را سالها داشته است. به همين خاطر مي خواهد در اين بازي برنده باشد.
برخلاف ملوان، شموشك نوشهر بايد براي بازي با استقلال اهواز به شوشتر برود. يك سفر طولاني با آب و هواي گرم و زمين نامناسب. شموشك شمالي چگونه مي تواند در اين مكان بازي را از استقلال اهواز ببرد؟
در مشهد ابومسلم با ۱۱ امتياز با شهيد قندي روبه رو مي شود. اين بازي از نوع پربرخورد و توام با خشونت است و هر دو تيم نيز به امتيازات اين بازي نياز دارند.
زيباترين بازي هفته
در تهران استقلال صدر نشين در مقابل تيم چهارم جدول يعني ذوب    آهن به ميدان مي رود. حساب اين بازي را بايد از بقيه بازيها جدا كرد. ذوب  آهن زخم برداشته كه چند هفته اي در صدر جدول جولان داد، حالا دچار تالم هاي مقطعي شده است و براي رفع تمامي اين سوء تفاهم هاي درون تيم مي خواهد هم استقلال را از صدر به زير بكشد و هم نام خود را دوباره به عنوان تيم برتر مطرح نمايد.
كربكندي و قلعه نويي با دو نوع تفكر متفاوت چگونه بر يكديگر فائق مي آيند؟ قلعه نويي خوب مي داند ايستادن در صدر در روي سكوها چه جو مثبتي به وجود مي آورد و نفس هاي  گرم تماشاگران جوان چگونه تيم را به حركت درمي آورد. پس با تمام نيروهاي موجود خود براي پيروزي و حفظ صدرنشيني به ميدان مي رود و ذوب آهن هم با نيروهاي مستعد خود مي خواهد استقلال را در تهران شكست دهد.
اين بازي از تمام جهات يكي از زيباترين بازي هاي هفته خواهد بود. هر دو تيم بهترين بازيكنان در حال رشد را دارند، هر دو تيم سرعت، قدرت، آمادگي لازم را دارند و نيز بي مسئله ترين تيم هاي ليگ هستند. كدام تيم از كدام اين امتيازات بهترين بهره را مي برد؟ آن تيمي كه مربي و برنامه داشته باشد.
هفته چهاردهم
پنج شنبه ۲۴/۹/۸۴
* راه آهن _ پرسپوليس (۱۵ و ۱۶ آزادي)
جمعه ۲۵/۹/۸۴
*صباباتري _ برق (۱۵/۱۴ درخشان)
*سپاهان _ سايپا (۱۵/۱۴ نقش جهان)
*ملوان _ فولاد (۱۵ /۱۴ انزلي)
*استقلال اهواز- شموشك(۱۵/۱۴ آبادان)
*ابومسلم-قندي(۱۵/۱۴ تختي)
*استقلال _ ذوب آهن (۱۵/۱۶ آزادي)
*فجر _ پاس (۱۵/۱۴ حافظيه)

رئيس سازمان تربيت بدني:
جام جهاني نمي توان به كادر فني دست زد
010218.jpg
خبرنگار همشهري: مهندس علي آبادي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني جهت رفع هرگونه سوءتفاهم درباره تيم ملي فوتبال و كادر مربيان آن گفت: در فاصله كوتاهي كه تا جام جهاني باقي است نمي توان به كادر فني دست زد.
اما كارشناسان تعيين شده اند تا گزارشي مفصل از موقعيت تيم ملي و كادر فني ارائه دهند.
تيم ملي ما در شرايط حساسي قرار دارد و بايد بدون مسائل حاشيه اي خود را براي جام جهاني آماده نمايد. پس بهتر آن است كه از چالش هاي موجود خود را دور نگه دارد.

ليگ برتر كشتي آزاد
كشتي هاي ديدني در سالن هفتم تير تهران
گروه ورزشي: از ساعت ۱۷ امروز در سالن شهداي هفتم تير تهران در ديدني ترين مسابقه كشتي از هفته سوم دور برگشت ليگ برتر كشتي آزاد دو تيم صدرنشين و پرمهره نفت تهران و جويبار لوله رودرروي يكديگر قرار مي گيرند و در گروه دوم نيز پيام ارتباطات اميدوار است با پيروزي و اختلاف امتياز زياد برابر كارگران صعود خود را مسجل كند.
نفت - جويبار لوله؛ جدال براي صدرنشيني
تيم پيروز اين مسابقه، صدرنشين گروه اول خواهد بود؛ اما در كنار رقابت تيمي، جدال هاي انفرادي نيز حساسيت هاي بسيار زيادي دارد.در وزن ۵۵ كيلوگرم، دلشاد منصوراف قهرمان ازبكي جهان برابر سليماني جوان قرار مي گيرد. البته اين احتمال وجود دارد بابك نورزاد جانشين وي شود. مسابقه مراد محمدي برابر مصطفي آخوندي نيز خالي از لطف نيست.در وزن ۶۶ كيلوگرم، مسعود واحدي درصدد است تا شكست دور رفت برابر حسن طهماسبي را جبران كند كه البته كاري دشوار است. در وزن ۷۴ كيلوگرم، مراد گايداروف بلاروسي كه مدال نقره سال ۲۰۰۳ جهان را در كارنامه خود دارد، به مصاف محمد باقر عالي خواهد رفت. در ديدار رفت عالي توانسته بود اين كشتي گير تيم نفت را مغلوب كند.در وزن ۸۴ كيلوگرم نيز يك جدال انتقامي ديگر برگزار مي شود. رضا يزداني كه در شرايط آرماني قرار دارد، مي خواهد بار ديگر شايستگي هاي خود را برابر مجيد خدايي به نمايش بگذارد؛ اما، كشتي گير باتجربه نفت اين بار آماده تر از گذشته است و به راحتي مغلوب اين جوان جويباري نخواهد شد.در وزن ۹۶ كيلوگرم،حاجي مراد گاتسالوف قهرمان جهان و المپيك اولين مبارزه جدي خود را در ليگ ايران تجربه خواهد كرد و برابر حميد سيفي قهرمان آسيا قرار مي گيرد. در سنگين وزن نيز ديدار دور رفت تكرار خواهد شد و عليرضا رضايي پنجه در پنجه ديويد موسل بز مي اندازد. رضايي در آن مسابقه از سد قهرمان المپيك سيدني گذشت.
پيام ارتباطات _ كارگران
پيام ارتباطات ساري با حضور الدار كورتانيدزه جان تازه اي گرفت و در صورت پيروزي با اختلاف زياد برابر كارگران، تا حدودي خيالش از صعود راحت مي شود. رواز ميندورا شويلي و الدار كورتانيدزه دو قهرمان گرجستاني، در كنار نفراتي همچون تقي داداشي و اصغر بذري قدرت زيادي به اين تيم داده اند.
مهرگان _ پاس
سرنوشت دو تيم از پيش تعيين شده است. پاس صعودش قطعي شده و مهرگان نيز اميد چنداني ندارد، ولي با اين وجود مصاف سعيد ابراهيمي قهرمان آسيا و واديم لالي اف قهرمان روسي اهميت خاصي به اين ديدار داده است.
جوانان مازندران - تأمين اجتماعي
جوانان مازندران و تأمين اجتماعي تقريباً شانس خود را براي صعود از دست داده اند. در اين ميان تأمين اجتماعي اميدوار است ، برابر نفت و جويبار حادثه ساز شود تا شايد اميد به صعود در اين تيم به وجود آيد. البته اين احتمال بسيار ضعيف است.
هيأت كشتي اصفهان - نيروي زميني
دو تيم هيأت كشتي اصفهان و نيروي زميني در انتهاي جدول گروه اول قرار دارند. اين تيم ها شايد يك پنجم بودجه سايرين را ندارند و تنها چشم به نيروهاي خود دارند كه حضور در ليگ اقدامي ارزنده از سوي آنها است.

دستيار «ولاسكو» جانشين پارك
رايزني براي جذب جانشين «پارك كي ون» براي سرمربيگري تيم ملي واليبال ايران آغاز شده است.در اين ميان فدراسيون واليبال جدا از مكاتبه با FIVB نيم نگاهي به ايتاليا دارد. مربي ايتاليايي مورد نظر ايران يكي از دستياران «جوليو ولاسكو» مطرح ترين مربي دهه هاي هشتاد و نود جهان است كه افتخارات بسياري در كارنامه خود دارد. همه هدف واليبال اين است كه در دو ماه مانده به پايان سال پاي اين سرمربي جديد را به تهران بكشاند.

واليبال ايران به امارات دعوت شد
خبرنگار همشهري: فدراسيون واليبال امارات براي خداحافظي خالد اسماعيل يكي از ملي پوشان قديمي خود خواستار حضور تيمي از ايران شد. فدراسيون واليبال ايران ضمن پاسخ مثبت به اين دعوت قرار است يك تيم باشگاهي را به اين سفر اعزام دارد. تيم اعزامي اوايل بهمن ماه راهي امارات خواهد شد. كليه هزينه هاي اين سفر به عهده كشور ميزبان است.

با پيروزي برابر الاتحاد عربستان؛
سائوپائولو به فينال جام باشگاه هاي جهان رسيد
010221.jpg
عصر ديروز تيم سائوپائولوي برزيل با مغلوب كردن نماينده آسيا به ديدار پاياني رقابت هاي باشگاهي جهان رسيد.در مرحله نيمه نهايي رقابت هاي فوتبال تيم سائوپائولو برزيل توانست با نتيجه ۳ بر ۲ تيم الاتحاد عربستان سعودي را شكست دهد و به ديدار پاياني راه يابد. اين ديدار با حضور ۳۲ هزار تماشاگر در استاديوم ملي توكيو برگزار شد و در نيمه اول دو تيم با تساوي يك بر يك به رختكن رفتند.
آموروسو در دقيقه ۱۶ تيم سائوپائولو را با يك گل از حريف پيش انداخت ولي محمد نور در دقيقه ۳۳ بازي را به تساوي كشاند.
با شروع نيمه دوم سائوپائولو در فاصله ده دقيقه به دو گل دست يافت.آموروسو در دقيقه ۴۷ و روجريو سني در دقيقه ۵۷ از روي نقطه پنالتي دو گل براي تيم برزيلي به ثمر رساندند.
در ادامه مسابقه حمد المنتشري بهترين بازيكن سال ۲۰۰۵ آسيا گل دوم الاتحاد را وارد دروازه حريف كرد و اين نتيجه تا پايان نود دقيقه حفظ شد تا سائوپائولو با كسب اين پيروزي به ديدار پاياني رقابت هاي باشگاه هاي جهان راه يافت.
قضاوت اين ديدار بر عهده سارس آلاين از فرانسه بود.
شايان ذكر است، ديگر ديدار مرحله نيمه نهايي فردا بين تيم هاي ساپريسا كاستاريكا و ليورپول انگليس انجام خواهد شد.

مرادي تعهد داد
وزنه برداران به كره جنوبي رفتند
گروه ورزشي: در پي رايزني مسئولان فدراسيون وزنه برداري و تعهد تيم هاي وزنه برداري اعزامي به مسابقات جام باشگاه هاي آسيا، سازمان تربيت بدني با اعزام چهار تيم كشورمان به كره جنوبي موافقت كرد و آنها نيز شب گذشته عازم اين كشور شدند.
در حالي كه سه شنبه شب در پايان نشست شوراي مركزي ستاد ملي مبارزه با دوپينگ، دكتر علي طاهري سخنگوي اين ستاد اعلام كرده بود كه به دليل مشكلات موجود در زمينه دوپينگ وزنه برداران، چهار تيم ايراني به مسابقات باشگاه هاي آسيا اعزام نخواهند شد اما ديروز با پيگيري و رايزني هاي مسئولان فدراسيون وزنه برداري با مديران سازمان تربيت بدني مقرر شد چهار تيم پيام ارتباطات، سايپا، نفت اهواز و نفت مسجد سليمان در رده سني بزرگسالان و جوانان به مسابقات باشگاه هاي آسيا اعزام شوند.
به گفته مسئولان سازمان تربيت بدني، علي مرادي رئيس فدراسيون وزنه برداري ايران تعهد داده است كه هر گونه جريمه اي كه متوجه تيم ملي وزنه برداري شود خود به گردن خواهد گرفت. اين مسابقات از فردا به مدت يك هفته در كره جنوبي برگزار مي شود.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |