شنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۷۶ - Dec 17, 2005
حادثه اي عجيب در يكي از بيمارستان هاي معتبر تهران رخ داد:
جابه جايي دو جسد در سردخانه
گروه حوادث- آزاده مختاري: با تعويض جسد دو مرد كه به طور همزمان در يكي از بيمارستان هاي بزرگ تهران جان باخته بودند، مسئول سردخانه اخراج شد.
صبح روز دوشنبه گذشته پرويز مرد ۷۲ ساله، ساكن تهران، دچار حمله قلبي شد. اقوام وي او را به سرعت به يكي از بيمارستان هاي معتبر پايتخت رساندند. پزشكان اورژانس، عمليات نجات را آغاز كردند، ولي تلاش ها بي ثمر ماند و پرويز  روي تخت بخش اورژانس آن بيمارستان زندگي را وداع گفت.
جسد پرويز تا تأمين صورتحساب مالي بيمارستان به سردخانه انتقال يافت.
سه روز بعد از مرگ پرويز درحالي كه جسد وي همچنان در سردخانه بود، پدر يكي از پزشكان اورژانس همان بيمارستان به دليل حمله قلبي به اين بخش  انتقال يافت. تلاش هاي پزشكي براي بهبود وضعيت جسمي اين بيمار نيز بِي ثمر مانده و وي فوت كرد. جسد اين مرد نيز در سردخانه، كنار جسد پرويز قرار گرفت.
چند ساعت بعد زماني كه خانواده پزشك براي تحويل جسد در بيمارستان حاضر شدند، مسئول سردخانه متأثر از مرگ پدر همكار خود بدون دقت به برچسب موجود، جسد پرويز را به آنها تحويل داد.
جسد پرويز چند ساعت بعد در ميان هياهوي خانواده متوفي در يكي از روستاهاي شهرستان طالقان به خاك سپرده شد.
از سوي ديگر خانواده پرويز كه براي تحويل جسد به سردخانه مراجعه كردند جسد پرويز را در سردخانه بيمارستان نيافتند. موضوع به رياست بيمارستان اطلاع داده شد، برچسب هاي اجساد در سردخانه به دقت بررسي شد و مسئولان بيمارستان متوجه جابه جايي اجساد شدند.
خانم پزشكي كه جسد پدر خود را به اشتباه تحويل گرفته بود به بيمارستان خواسته شد و بعد از مشاهده جسد پدر خود در سردخانه تأييد كرد كه در تحويل جسد، اشتباه صورت گرفته است.
جانشين رياست بيمارستان روز گذشته در اين خصوص به خبرنگار ما گفت: بلافاصله بعد از اطلاع از موضوع، به همراه مدير بيمارستان پيگيري هاي خود را آغاز كرديم. مراتب به اطلاع قاضي دادسراي منطقه رسيد و قاضي محمودي بعد از بررسي ماجرا طي نامه اي از قاضي دادسراي محل دفن جسد خواست تا عمل نبش قبر صورت گيرد و بعد از اين قاضي كشيك روستاي مذكور به همراه نماينده پزشكي قانوني، مأموران انتظامي روستا، مسئولان شوراي  روستا، خانواده اجساد دو متوفي و مدير بيمارستان در نبش قبر حضور داشتيم.
جسد پرويز بعد از نبش قبر به فرزندش تحويل داده شد. چند ساعت بعد جسد پدر پزشك بيمارستان در مكاني كه پرويز به خاك سپرده شده بود دفن شد. پرويز نيز در ميان جمع اقوام داغدار خود در تهران به خاك سپرده شد.ملك زاده افزود: هيچ شكايتي درخصوص اين جابه جايي از سوي طرفين صورت نگرفته است. ولي رياست بيمارستان به دليل بي دقتي مسئول سردخانه در تحويل اجساد، وي را اخراج كرد.

روند اقدامات
پرونده سقوط هواپيما تشريح مي شود
010269.jpg
ايسنا: يك مقام مسئول در روابط عمومي سازمان قضايي نيروهاي مسلح ابراز اميدواري كرد به زودي گزارش نهايي تيم ۲۹ نفره  نيروهاي مسلح در زمينه سقوط هواپيماي C -۱۳۰ اعلام شود.
وي اظهار داشت: به زودي نتايج اقدامات سازمان قضايي نيروهاي مسلح در مورد روند اقدامات اين سازمان بعد از ارجاع پرونده سقوط هواپيما C -۱۳۰ به اين سازمان در قالب بيانيه اي تشريح خواهد شد.
اين مقام مسئول ادامه داد: بعد از اعلام نتيجه و با توجه به تحقيقات خود سازمان، پرونده وارد مرحله  بعدي تحقيق خواهد شد.
در همين حال بازپرس شعبه دوم دادسراي فرودگاه، گفت: اگر سازمان قضايي نيروهاي مسلح در حين رسيدگي به پرونده سقوط هواپيماي C -،۱۳۰ رسيدگي به بخشي از آن را در صلاحيت خود نداند، پس از صدور قرار عدم صلاحيت، پرونده را به ديوان عالي كشور ارسال كرده تا در اين باره اتخاذ تصميم كند.
عطاءالله رودگر در پاسخ به اين سوال كه با توجه به اظهارات دادستان كل كشور مبني بر ارسال بخش مربوط به برج مراقبت پرونده سقوط هواپيماي C -۱۳۰ به دادسراي عمومي آيا رسيدگي به اين بخش از پرونده در دادسراي فرودگاه آغاز شده است يا خير؟گفت: از سوي دادسراي فرودگاه درباره كليه مواردي كه در پرونده مطرح بوده اعم از شكايت شاكيان خصوصي يا گزارش ماموران نيروي انتظامي قرار عدم صلاحيت صادر شده بود لذا در صورتي كه دادسراي نظامي همه يا بخشي از آن را در صلاحيت خود نداند، نسبت به موارد مذكور قرار عدم صلاحيت صادر و پرونده براي حل اختلاف به ديوان عالي كشور ارسال خواهد شد.
وي افزود: چنانچه دادسراي نظامي موضوعي كه در پرونده اوليه (گزارش ماموران و شكايت شاكيان خصوصي) يا مواردي مانند اقدام كاركنان برج مراقبت كه مطرح نبود را در صلاحيت خود نداند، مي تواند با صدور قرار عدم صلاحيت مستقيما پرونده را به دادسراي عمومي ارسال كند در آن صورت دادسراي عمومي در صورتي كه موضوع را در صلاحيت خود بداند، رسيدگي مي كند در غير اين صورت با صدور قرار عدم صلاحيت، جهت حل اختلاف، پرونده به ديوان عالي كشور ارسال مي شود.
رودگر افزود: به نظر مي رسد گزارش ماموران نيروي انتظامي و تشكيل پرونده درباره سانحه هوايي كلي بوده و همه موارد مذكور را در بر گرفته و قرار عدم صلاحيت نسبت به همه موارد صادر شده است.رودگر گفت: تا كنون درباره رسيدگي مجدد دادسراي فرودگاه به اين پرونده، ابلاغي به دست ما نرسيده است.يك مقام مسئول در روابط عمومي سازمان قضايي نيروهاي مسلح نيز ابراز اميدواري كرد به زودي گزارش نهايي تيم ۲۹ نفره نيروهاي مسلح در زمينه سقوط هواپيماي۱۳۰ - Cاعلام شود.وي اظهار داشت: به زودي نتايج اقدامات سازمان قضايي نيروهاي مسلح درمورد روند اقدامات اين سازمان بعد از ارجاع پرونده سقوط هواپيما C -۱۳۰ به اين سازمان در قالب بيانيه اي تشريح خواهد شد.
اين مقام مسئول ادامه داد: اميدواريم به زودي گزارش نهايي تيم ۲۹ نفره نيروهاي مسلح اعلام شود، بعد از اعلام نتيجه و با توجه به تحقيقات خود سازمان، پرونده وارد مرحله بعدي تحقيق خواهد شد.

شك خونين برادر
ايسنا: برادر شكاك وقتي از پاسخ هاي خواهرش درباره رفت و آمدهايش قانع نشد در اقدامي جنون آميز او را كشت.
نيمه اول آذرماه سال جاري برابر اطلاع مسؤولان بيمارستان «امام خميني» شهرستان «شيروان» دختر نوجواني كه از ناحيه سر مورد اصابت جسم سخت قرار گرفته و بيهوش شده بود، در حالي به اين بيمارستان انتقال يافت كه بر اثر شدت جراحات وارده به بيمارستان امدادي مشهد اعزام شد اما با وجود تلاش پزشكان متأسفانه اين دختر يك هفته بعد در بيمارستان جان باخت.
تحقيقات بعدي درخصوص اين پرونده قتل همچنين نشان داد: روز حادثه پدر خانواده بدليل انجام مأموريتي خارج از شهرستان بوده كه به محض اطلاع از موضوع به «شيروان» بازگشته است و در اين ميان تنها مادر و برادر مقتول در «شيروان» بوده اند.بر اين اساس ظن مأموران به برادر ۱۸ ساله مقتول بيشتر شد و به همين دليل او را مورد بازجويي قرار دادند اما وي كه ابتدا اظهار بي اطلاعي كرده و منكر قضيه بود سرانجام با تحقيقات فني و علمي لب به اعتراف گشود و پرده از راز اين جنايت برداشت.متهم ۱۸ ساله در اظهاراتش به مأموران گفت: روز حادثه ساعت ۵ بعدازظهر در حالي به منزل آمدم كه خواهرم را در خيابان ديده بودم، از اين رو مادرم را به عيادت يكي از همسايه ها فرستادم و شروع به صحبت با خواهرم كردم.وي افزود: از آنجاكه خواهرم جواب سربالا مي داد، با او درگير شدم و با سيلي و مشت او را به باد كتك گرفتم و در يك لحظه يك تكه موزائيك را كه در همان نزديكي بود، برداشتم و به سمت او به شدت پرتاب كردم كه متأسفانه به سرش اصابت كرد و او بيهوش روي زمين افتاد.متهم به خواهركشي در حالي كه به شدت مي گريست، ادامه داد: بلافاصله خواهرم را به بيمارستان رساندم اما او بر اثر شدت جراحات وارده يك هفته بعد جان خود را از دست داد.
گفتني است، پرونده پس از تحقيقات تكميلي به همراه متهم به بازپرس شعبه ۲ دادسراي عمومي «شيروان» تحويل شد.

حادثه در جهان
قتل براي زيورآلات !
آسوشيتدپرس: شادماني بي حد و حصر بيوه يك تفنگدار آمريكايي، پس از مرگ همسرش پرده از جنايت هولناكي برداشت.
سينتيا سامر، هنگامي كه پس از مرگ ناگهاني همسرش با گرفتن ميهماني هاي متعدد زيورآلاتي را كه با پول بيمه عمر همسرش خريداري كرده بود به ساير زنان مستقر در اردوگاه نظامي محل اقامت خود نشان داده و آن ها را به رخ اين زنان نه چندان ثروتمند مي كشيد، باعث برانگيخته شدن ظن ماموران پليس شد.
تحقيقات ماموران پليس و شواهد كشف شده نشان داد كه اين بيوه ميانسال كه در كمتر از دو ماه از مرگ همسرش با مرد جواني رابطه برقرار كرده بود، در جنايتي هولناك همسر خود را به قتل رسانده است تا بتواند با استفاده از بيمه عمر وي زندگي مرفهي را براي خود شكل بدهد.
بازجويان پليس سان ديگو مي گويند اين زن خواهان زندگي مرفه بوده است كه عملا با توجه به درآمد همسر وي و نيز ۴ فرزند اين خانواده امكان تحقق آن وجود نداشته است.
اين زياده خواهي اما در نهايت باعث شده است تا وي با خوراندن سم آرسنيك به همسرش وي را به قتل برساند تا با استفاده از بيمه عمر وي جاه طلبي هاي خود را تحقق بخشد.
اين زن ۳۲ ساله كه هم اكنون به زندان پالم بيچ كاونتي منتقل شده است در صورت اثبات اتهام قتل براي منفعت اقتصادي با مجازات اعدام روبه رو خواهد شد. دادستان ايالتي اما
مي گويد براي درخواست چنين مجازاتي نيازمند تكميل تحقيقات و يافتن اسناد بيشتري دال بر گناهكار بودن اين زن است.افسر بازجوي اين پرونده مي گويد: سامر از مدت ها پيش قصد قتل همسرش را داشته است.وي دو هفته قبل از قتل همسرش با مراجعه به جراح پلاستيك خواهان عمل جراحي زيبايي بر روي خود شده بود.هزينه اين عمل جراحي كه زمان آن براي يك ماه بعد تامين شده بود حدود ۵۰۰ دلار برآورد مي شود كه با توجه به وضعيت بدهي مالي ۳۲ هزار دلاري اين زوج در هنگام وقوع قتل تأمين پول مورد نياز آن عملا غير ممكن به نظر مي رسيد.
سامر همچنين دو هفته پيش از قتل شوهرش براي استفاده از سيستم خدمات آشنايي يك سايت اينترنتي مبلغي معادل ۱۶ دلار پرداخت كرده بود. وي در بخش مشخصات خود در اين سايت، وضعيت تاهل خود را بيوه ذكر كرده بود.جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده اين زن ۳۲ ساله قرار است در روزهاي اوليه سال آتي ميلادي برگزار شود.

سفر به مقصد مرگ
گروه حوادث: دو جوان ناشنوا با ارسال نامه اي به پليس آگاهي كرج راز قتل دختر ناشنوايي را  فاش كردند.
به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ حسين ميرمطهري، رئيس اداره آگاهي كرج اين پرونده را اين گونه تشريح كرد: در تاريخ نوزدهم آذرماه امسال در پي اعلام ناپديد شدن دختر ناشنوايي با هويت «نسترن - ن» ۲۱ ساله ساكن كرج به دادخواهي زني به نام «محترم - ش» به دادسراي ناحيه ۳ شهرستان كرج، تحقيقات مأموران آگاهي درخصوص اين پرونده آغاز شد.
در اين ميان تحقيقات به عمل آمده از خانواده دختر جوان مشخص كرد: «نسترن» چندين روز پس از عيد فطر امسال با برداشتن مقداري وجوه نقد از منزل متواري شده است.در اين ميان با گذشت مدتي از مفقود شدن «نسترن» نامه اي در محل پليس آگاهي كرج انداخته شد كه محتويات آن پرده از راز قتل «نسترن» بر مي داشت.
در پي دريافت اين نامه، مأموران اداره مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي كرج، شناسايي متهمان به قتل را در دستور كار خود قرار دادند تا اينكه سرانجام در تاريخ ۲۳ آذرماه، دو نفر به نام هاي «سينا - د» ۲۲ ساله، «محمد - م» ۲۴ ساله هر دو ساكن شهرستان كرج با مراجعه به اداره آگاهي مدعي شدند: چندي پيش در شهرستان زنجان دختر جواني را به قتل رسانده اند.با ادعاهاي اين افراد كه هر دو نيز ناشنوا بودند، تحقيقات پليسي جهت بررسي چگونگي وقوع قتل آغاز شد.
بدين ترتيب «سينا - د» در اظهارات خود اعتراف كرد: حدود يك ماه پيش «نسترن» كه از دوران كودكي با او آشنايي داشتم در حاليكه از منزلشان متواري بود، نزد من آمد.
وي مدعي شد: «نسترن» قصد داشت از كشور خارج شود، بنابراين من پيش «محمد -م» كه تا به حال چند بار به تركيه سفر كرده بود، رفتم و از وي خواستم تا با گرفتن مبلغي پول، من و «نسترن» را به تركيه ببرد كه او نيز موافقت كرد، بنابراين پس از گذشت چند روز هر سه به ترمينال رفته و به مقصد تبريز سوار اتوبوس شديم.
«سينا» در ادامه اعترافاتش اذعان كرد: «نسترن» در ميانه راه، زماني كه اتوبوس در زنجان توقف كرده بود از ادامه سفر با ما پشيمان شده و اظهار كرد كه مبلغ يك ميليون و ۵۰۰ هزار تومان از مادر خود به سرقت برده و بنابراين مادرش او را از منزل طرد كرده است.
وي در ادامه تحقيقات پليسي معترف شد: پس از پياده شدن «نسترن» از اتوبوس، من و «محمد» نيز از اتوبوس پياده شديم و به دنبال او به راه افتاديم و از او خواستيم كه به كرج بازگردد اما «نسترن» مخالفت كرده و اعلام كرد كه به دليل سرقت پول از مادر خود نمي تواند به منزل باز گردد.در تحقيقات تكميلي به عمل آمده از اين دو متهم، همچنين مشخص شد: «نسترن» در پي مخالفت به بازگشت به منزل، شروع به داد و فرياد كرده و با بيرون آوردن چاقويي از كيفش ضربه اي به سينه خود وارد مي كند، در اين ميان «سينا» با مشاهده اين صحنه براي جلوگيري از داد و فريادهاي «نسترن» دست راست خود را بر دهان او مي گذارد كه منجر به خفگي او مي شود.
بر اين اساس با مشاهده مرگ «نسترن» ، هر دو متهم از محل حادثه متواري شده و به سمت كرج حركت كردند، اين در حاليست كه «سينا - د» مبلغ ۵۰۰ هزار تومان از پول مقتول را به همراه زنجير طلاي او به سرقت برده و پس از فروش آن، همه پول را به حساب بانكي خود واريز كرده و باقيمانده وجوه را «محمد - م» در منزل خود مخفي مي كند.
«محمد - م» ، متهم رديف دوم نيز در بازجويي هاي پليس تمامي اظهارات «سينا» متهم رديف اول را تأييد كرد.
پرونده اين دو متهم پس از كشف و ضبط وجوه نقد جهت صدور حكم به دادسراي كرج ارجاع شد.

قتل سه مأمور نيروي انتظامي در كرمانشاه
گروه حوادث: يك سرباز وظيفه پس از به قتل رساندن سه تن از پرسنل نيروي انتظامي در كرمانشاه خودكشي كرد.بر اساس اين گزارش در روز حادثه سرباز وظيفه بهزاد بنا به دلايلي نامعلوم با يك قبضه اسلحه كلاشينكف به سمت سه نفر از پرسنل كادر به نامهاي ستواندوم علي - ك ، استوار دوم رضا - ش و گروهبان يكم فرمان - پ در پاسگاه مرزي ورچه شليك كرده و هر سه نفر آنها را به قتل رسانده و سپس با سلاح مزبور اقدام به خودكشي مي نمايد.

مرگ مشكوك يك زن
گروه حوادث: جسد يك زن كه به طرز مشكوكي جان سپرده بود در منزل مسكونيش كشف شد. به گزارش خبرنگار ما، ساعت پنج ونيم عصر روز بيست و چهارم آذرماه مأموران كلانتري ۱۲۸ تهران نو از وقوع مرگ مشكوكي در خيابان پيروزي، مطلع شدند. اكيپ پليسي به محل اعزام شد تا صحنه حادثه مورد بررسي قرار گيرد. متوفي ليلا _ خ ۳۱ ساله نام داشت كه در داخل حمام جان سپرده بود. در بررسي از جسد آثار كبودي در صورت و سرخ  شدگي دور گردن مشاهده شد. مراتب به اطلاع بازپرس كشيك ويژه قتل رسيد. جسد ليلا به دليل مشكوك بودن علت مرگ وي به پزشكي قانون انتقال يافت تا با انجام آزمايش ها علت نهايي مرگ وي مشخص شود.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |