شنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۷۶ - Dec 17, 2005
گزارش سفر هيأت  دولت به يك استان محروم
۱۰۰ ميليارد تومان اعتبار براي پروژه هاي
اولويت دار سيستان و بلوچستان اختصاص يافت
گروه سياسي: رئيس جمهور در ادامه سفرش به استان سيستان و بلوچستان در جمع مردم «راسك و سرباز» گفت: منطقه شما داراي قدمت تاريخي زيادي است و منطقه اي  عالم پرور و مردپرور است كه به حق، نام آن را سرباز ناميده اند؛ سرباز ميهن ، سرباز غيرت و جوانمردي.
احمدي نژاد به جلسه هيات دولت در زاهدان اشاره كرد و گفت: ما در اين جلسه سعي مي كنيم چشم انداز ۴ سال خدمت به اين استان و شهرستان هاي آن را تصويب كنيم. ما تصميم داريم بودجه و امكانات استان ها را سهميه بندي كنيم و بودجه و امكانات هر بخش و شهرستان را در اختيار خود آن مناطق قرار دهيم، چون معتقديم كشور زماني پيشرفت مي كند كه تمام نيروها و استعدادها فعال شوند.
رئيس جمهور همچنين در جمع مردم «سراوان» گفت: قدمت برخي از مناطق شهرستان شما بيش از صدها سال است و اين نشان مي دهد كه مردم سراوان مردمي با ريشه، تمدن ساز و با فرهنگ هستند. رئيس جمهور گفت: براي ساختن ايران اسلامي مي بايست به چند نكته توجه كنيم. اولين نكته خودباوري است. ما بايد توانايي ها و استعدادهاي خود را باور كنيم و بدانيم كه جوانان ايران اسلامي  نيز افرادي هوشمند، كارآمد و توانمند هستند. ما بايد باور كنيم كه مي توانيم شهر خودمان و ايران عزيز را بسازيم.
وي با اشاره به اهميت انسجام و وحدت در اين مسير گفت: اگر ما تمام امكانات را در اختيار داشته باشيم اما وحدت نداشته باشيم، نمي توانيم آرمان هاي خود را محقق كنيم، بنابراين وحدت و همدلي مردم بسيار مهم است.
رئيس جمهور عصر پنجشنبه نيز به ايرانشهر سفر كرد و در جمع مردم اين شهر سخنراني كرد.
رئيس جمهور در جمع مردم ايرانشهر با اشاره به توانمندي ها و استعدادهاي استان سيستان و بلوچستان و شهرستان ايرانشهر ابراز اميدواري كرد كه دولت بتواند با همكاري مردم قسمت اعظمي از مشكلات اين شهرستان را برطرف كند.
رئيس جمهور با اشاره به مشكلات اين شهرستان در زمينه هاي گوناگون اظهار داشت: يكي از مهمترين مسائل اين شهرستان در طول اين سال ها خشكسالي بوده و ما در صدد هستيم كه اين مشكل را هرچه زودتر با اتخاذ راهكارهايي حل كنيم.
رئيس جمهور هم چنين صبح پنج شنبه در جمع مردم نيك شهر، در ورزشگاه اين شهرستان حضور يافت و سخنراني كرد.
احمدي نژاد گفت: خدا را شاكرم كه امروز توفيق يافتم به خدمت شما مردم عزيز نيك شهر برسم؛ مردمي كه الگوي بسيار خوبي از وحدت، مهرورزي، كار، تلاش و فداكاري هستند و اين شهرستان به حق نام نيك شهر را به خود گرفته است.
احمدي نژاد گفت: دولت و خدمت گزاران شما مصمم هستند كه در جهت برپايي عدالت حركت كنند و انشاءالله در بودجه سال ۸۵ شما شاهد توزيع امكانات كشور، بر اساس محروميتها و استعدادها خواهيد بود و ان شاء الله در بودجه اين استان و همچنين شهرستان نيك شهر، يك جهش و افزايش قابل ملاحظه مشاهده خواهيد كرد.
رئيس جمهور، پنج شنبه شب در جمع دانشجويان و دانشگاهيان سيستان و بلوچستان اظهار داشت: دولت معتقد است هر مقداري كه روي دانشگاهها سرمايه گذاري كند، كم و ناكافي است و براي اين كه به نقاط رفيع علمي برسيم بايد تلاش بيشتري كرد، چون در دانشگاههاست كه نيروي انساني آينده ما و كساني كه باعث پيشرفت كشور هستند، تربيت مي شوند.
رئيس جمهور اظهار داشت: ما در طول اين چند روز تصميماتي را در ارتباط با دانشگاههاي سيستان و بلوچستان گرفته ايم كه اين تصميمات متناسب با نيازمندي هاست.
وي افزود: تصميم گرفته شده از سال آينده در دانشگاه سيستان و بلوچستان، زابل و چابهار خوابگاههاي جديدي احداث  شود و در بخش پژوهش نيز بودجه  تقريبا دو برابر مي شود. اميدوارم مديران دانشگاهي به گونه اي برنامه ريزي كنند كه سهم قابل توجهي از اين اعتبارات در اختيار دانشجويان و جواناني كه به دنبال پژوهش هستند قرار گيرد. براي خريد تجهيزات،  مجلات و امكانات پژوهشي نيز تصميم گرفته شد كه از اعتبارات دولت دو ميليون دلار در اختيار دانشگاههاي استان قرار گيرد. وي همچنين گفت: ۷ دستگاه اتوبوس نيز در اختيار مديريت دانشگاه براي رفت و آمد دانشجويان قرار داده خواهد شد.
رئيس جمهور ادامه داد: به ما گفتند دانشگاه آزاد چابهار نيازمند مسجد و نمازخانه است كه اعتبارات لازم نيز در اين زمينه اختصاص داده خواهد شد. براي تكميل سلف سرويس و كتابخانه دانشگاه زاهدان، زابل و چابهار نيز اعتباراتي در نظر گرفته شده است.
وي افزود: در رابطه با فعاليت فرهنگي و فوق برنامه، در حال حاضر سرانه هر دانشجو ۱۵۰۰ تومان است. در اين ارتباط آقاي دكتر زاهدي با سازمان مديريت و برنامه ريزي توافق كرده كه سرانه دانشجويان را به ۲۰ هزار تومان افزايش دهد، به اين شرط كه از اين افزايش سرانه به خوبي استفاده شود.
احمدي نژاد گفت: در ارتباط با دانشگاه آزاد نيز تصميم گرفته شد كه مسئولان با بررسي زمينه تعديل شهريه دانشگاهها را فراهم كنند كه البته اين تعديل به معناي افزايش نيست، بلكه به معناي كاهش شهريه است؛ به نحوي كه هزينه هاي غيرضروري كاهش داده شود.
احمدي نژاد تصريح كرد: شهريه دانشگاههاي شبانه نيز قرار است كاهش پيدا كند. دكتر زاهدي به دنبال اين است كه بتواند با استفاده از تسهيلات قرض الحسنه دانشجويان دانشگاه آزاد و شبانه بخشي از شهريه خود را از اين محل تأمين كند. هم چنين از محل قرض الحسنه اعتبار قابل توجهي براي ازدواج دانشجويان اختصاص داده خواهد شد.
در ادامه اين جلسه دانشجويان از احمدي نژاد خواستند كه در مورد انتقالي آنها نيز تصميماتي گرفته شود كه وي گفت: اگر دكتر زاهدي وزير علوم و دكتر باقري لنكراني وزير بهداشت و درمان در انتقال و جابه جايي دانشجويان كوتاهي كنند آنها را مجازات مي كنيم و دو تا مجازات براي آنها در نظر مي گيريم. كمترين مجازات آنها اين است كه يك ماه هر روز به سلف سرويس دانشجويان بروند و غذا در آنجا بخورند تا آنها باشند كه كيفيت غذاي دانشجويان را افزايش دهند.
در سومين جلسه استاني هيات دولت كه پنج شنبه شب در زاهدان به رياست محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري برگزار شد، ۵۰ بند مصوبه براي رفع مشكلات مردم سيستان و بلوچستان به تصويب رسيد.
در جلسه استاني هيات دولت، مبلغ يكصد ميليارد تومان اعتبار براي پروژه هاي اولويت دار استان سيستان و بلوچستان اختصاص يافت. همچنين در اين جلسه سازمان مديريت و برنامه ريزي موظف شد اعتبارات مربوط به طرح هاي احتمالي باقيمانده يا نيمه تمام سفر مقام معظم رهبري به استان را پيش بيني نمايد.
اختصاص مبلغ ۷۰ ميليارد ريال براي تسريع در برق رساني روستاهاي بالاي ۲۰ خانوار استان و نيز ۳۰۰ ميليون دلار از تسهيلات حساب ذخيره ارزي جهت ايجاد زمينه هاي اشتغالزايي از ديگر مصوبات اين جلسه بود.
در اين جلسه مبلغ ۱۸ ميليارد ريال جهت احداث ۸۳۰ كلاس در سطح استان و حذف مدارس كپري و نيز مبلغ ۶۰ ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه براي وديعه مسكن، درمان، تحصيل و ازدواج اضافه بر سهميه استان اختصاص يافت.
همچنين مقرر شد ميزان سود و جريمه تاخير تسهيلات اعطايي به خسارت ديدگان ناشي از خشكسالي چند ساله در استان بخشوده و بازپرداخت آن نيز به مدت ۲ سال استحصال گردد.
دولت در اين جلسه همچنين با ايجاد شهرك صنعتي در شهرستان نيك شهر موافقت كرد.
دستگاههاي اجرايي نيز مكلف شدند تا نسبت به پرداخت بدهي خود به شهرداريهاي استان سيستان و بلوچستان اقدام نمايند.
وزارت نيرو نيز مكلف شد با هماهنگي سازمان مديريت و برنامه ريزي اعتبار احداث خط ۴۰۰ كيلوواتي يزد - بيرجند - زاهدان را پيش بيني نمايد.
همچنين بنياد مسكن مكلف به احداث تسهيلات احداث ۱۴ هزار واحد مسكوني روستايي در استان سيستان و بلوچستان با نرخ سود و كارمزد ۵ درصد گرديد.
در ادامه جلسه مقرر گرديد، تخت هاي بيمارستاني بيمارستان علي بن  ابيطالب (ع) زاهدان از ۳۳۰ تخت به ۵۴۰ تخت افزايش يابد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي طرح جامع درماني شهرستان هاي استان را تهيه و به دولت ارائه نمايد.
همچنين اختصاص مبلغ ۵۰ ميليارد ريال اعتبار براي كمك به تهيه جهيزيه دختران تحت پوشش كميته امداد از محل اعتبارات رياست جمهوري از ديگر مصوبات جلسه بود.
همچنين مقرر شد اعتبار پروژه هايي كه در سال جاري با تخصيص ۱۰۰ درصد تكميل مي شود به صورت صددرصد تخصيص يابد.
هيات دولت حدود ۵۰ بند مصوبه در جلسه ديشب در نشست و همه مسائل جاري استان را پوشش داد.
رئيس جمهور ديروز در مصلاي زاهدان گزارش هاي مقامات مختلف اين استان درباره مشكلات آن را مورد اشاره قرار داد و آن را در زمينه سازي براي ايجاد فرصتي در تصميم گيري براي اين استان بيش از گذشته موثر دانست و ابراز اميدواري كرد كه تصميمات كارشناسانه و علمي باعث حل مشكلات مردم شود.
احمدي نژاد ديروز در سومين روز از سفر استاني خود به سيستان و بلوچستان در جمع مردم خاش افزود: ما بايد همديگر را دوست داشته باشيم تا به آباداني برسيم و نخستين گام را بايد جوانان مصمم و پرشور خاش براي آباداني شهر خود بردارند تا در آينده نزديك اين شهر به يكي از پيشرفته ترين شهرهاي استان سيستان و بلوچستان مبدل شود.
مطمئن باشيد كه مي توانيد اين كار را انجام دهيد.
رئيس جمهور پس از حضور در جمع مردم شهرستان خاش اين شهرستان را به مقصد شهرستان زابل (سيستان) ترك كرد.
رئيس جمهور پس از ديدار با مردم زابل، فرودگاه اين شهر را به مقصد تهران ترك كرد و سومين سفر رئيس جمهور و هيأت دولت به استان هاي محروم پايان يافت.

هاشمي رفسنجاني:  ادعاي آمريكا درباره
دخالت ايران در عراق خنده دار است
ايسنا: هاشمي رفسنجاني در خطبه هاي نماز جمعه  اين هفته  تهران با اشاره به ۲۷ آذر سالگرد وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: متاسفانه امروز جريان هايي هستند كه مي خواهند وحدت ميان حوزه و دانشگاه را دچار خدشه كنند و البته به هدف رسيدن آنها، بزرگ ترين خطر براي جمهوري اسلامي  است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تأكيد بر اين كه سعادت و پيشرفت كشور ايجاب مي كند كه دانشگاه ها همواره همراه حوزه باشند، اظهار داشت: اگر بتوانيم هوشيارانه همكاري بين حوزه و دانشگاه را تداوم ببخشيم، قطعاً يكي از ستون هاي مستحكم بناي باشكوه نظام جمهوري اسلامي ايران را شاهد خواهيم بود، لذا عميقاًً از همگان مي خواهيم نگذارند بين حوزه و دانشگاه اختلاف ايجاد شود و حوزه از دانشگاه و يا دانشگاه از حوزه برنجد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در ادامه سالروز مجرم شناخته شدن رژيم بعث عراق در سازمان ملل به عنوان آغازگر جنگ تحميلي عليه ايران را مورد توجه قرار داد و افزود: متاسفانه درمورد اين پيروزي سياسي در سازمان ملل كه بعد از جنگ به دست آورده ايم كم كار كرده و تحليل ارائه داده ايم.
وي با اشاره به اين كه اين پيروزي در سازمان ملل علي رغم عدم حضور سياسي ما در آنجا به دست آمد، اضافه كرد: مقاومت و استقامت و شجاعت و قدرت رزمندگان در جبهه ها كار را به جايي رساند كه آنها ناچار شدند اين مقدار از واقعيت را بپذيرند. لذا امروز ما نيز بايد روي اين مسئله بيشتر كار كنيم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در ادامه انتخابات روز پنج شنبه عراق را مورد توجه قرار داد و گفت: ما در اين پيروزي با ملت عراق شريكيم؛ چرا كه براي مقدمات آن بسيار هزينه كرده ايم. پيروزي از آن جهت است كه درست برخلاف آنچه كه آمريكاييان تعقيب مي كردند، پيش آمد.
خطيب نمازجمعه  اين هفته  تهران، با بيان اين كه امروز آمريكا با وجود اين شكست، از دخالت ايران در عراق حرف مي زند، در عين حال افزود: حقا كه اين حرف جاي تمسخر و خنده دارد. چرا كه از سوي آمريكايي مطرح مي شود كه سر تا پا خلاف عرف ديپلماتيك عمل كرده و تا به حال همواره سازمان ملل را دور زده است.
هاشمي رفسنجاني عراق را نقطه  عطفي در منطقه معرفي كرد و افزود: اگر آمريكا در تحكيم سلطه  خود بر عراق موفق مي شد براي سال هاي طولاني منطقه  ما مجدداً دچار استكبار و دخالت استعمار مي شد.
وي با اشاره به مساله  هسته يي ايران، گفت: آمريكا خوب مي داند كه ايران جز منافع صلح آميز چيزي را دنبال نمي كند؛ اما دائم در اين زمينه شبهه ايجاد و ما را متهم مي كند كه به دنبال سلاح هسته اي هستيم.

متكي در حمايت از مواضع رئيس جمهوري:
استقرار رژيم صهيونيستي بر سرزمين فلسطين
غيرقانوني است
ايسنا: منوچهر متكي شب پنجشنبه در بدو ورود به تهران در پاويون دولت، در ارتباط با موضع جمهوري اسلامي  ايران درخصوص بازتاب هاي جهاني اظهارات ضدصهيونيستي اخير رئيس جمهور كشورمان اظهارداشت: مجموعه مواضع اعلام شده جناب آقاي احمدي نژاد در روزهاي اخير به اين گونه بوده است كه كشورهايي كه مدعي اند و اصرار دارند بر اين كه در طول جنگ جهاني ظلم كرده اند و رقم بالايي از يهوديان مقيم اروپا را كشته و به تعبيري يك نسل كشي صورت گرفته، اگر بناست از آنها دلجويي و يا حمايت همه جانبه اي داشته باشند، از جيب خودشان خرج كنند.وي با بيان اين كه اين كشورها بايد خودشان خسارت هاي يهوديان را بپردازند، افزود: آنها نبايد اين خسارت ها را از جيب ملت ها و كشورهاي مسلمان پرداخت كنند و اين يك بحث مبنايي، اساسي و منطقي است كه در نگاه تاريخي هم همين گونه است، يعني انگليسي ها اعلاميه بالفور را بر كشورهاي اسلامي تحميل كردند و استقرار رژيم صهيونيستي بر سرزمين فلسطين، يك استقرار غيرقانوني است.متكي افزود: بنابراين مواضع و مطالبي كه طي روزهاي اخير بيان شده، مواضعي منطقي است كه جمهوري اسلامي ايران به شكل هاي ديگري به عنوان يك سياست تعقيب مي كرده و اروپايي ها و غربي ها عادت كرده اند تنها خودشان بگويند و تنها ديگران گوش دهند كه ما توصيه مي كنيم گاهي هم بشنوند و اگر در مجموعه شنيدني هايشان حرف هاي منطقي وجود دارد كه دارد، اگر مي خواهند برخورد يا تعاملي هم داشته باشند، مبتني بر منطق و چارچوب و استدلال باشد.
وي افزود: حمايت تبليغاتي گسترده اي كه به دليل در اختيار داشتن رسانه هاي جهاني طي اين روزها از رژيم صهيونيستي صورت مي گيرد و حمايت هاي هدايت شده سياسي و برخي بداخلاقي هاي محيط بين المللي كه امروز شاهديم، به اعتقاد ما اعتباري براي رژيم صهيونيستي نخواهد بود و من تصور مي كنم كه ما در يك گفت وگو و تعامل منطقي مي توانيم تمام اين موارد را به بحث گذاريم.وزير امورخارجه كشورمان در پاسخ به سئوال ديگري گفت: تلاشي كه جمهوري اسلامي ايران در جهت خودكفايي كشور در حوزه فن آوري هسته اي انجام مي دهد، مبتني بر خودكفايي و بهره مندي از ظرفيت هاي علمي نخبگان خودش است و اين فن آوري، يك فن آوري كاملا بومي است و اتصال به جايي يا كشوري ندارد.

سيداحمد موسوي:عده اي مرعوب و ساده لوح
بر مواضع اصولي رئيس جمهور خرده مي گيرند
ايسنا: سيداحمد موسوي طي گفت وگويي درباره استيضاح وزير دفاع نيز اظهار داشت: سقوط هواپيما واقعاً حادثه غم انگيزي است كه در آن عده اي از بهترين جوانان كشور از دست رفتند. طبعاً لازم است جهت جلوگيري از تكرار حوادث مشابه، اينگونه وقايع به دقت و با حساسيت و بدون بهره برداري سياسي خاص مورد پيگيري قرار گيرد. به همين دليل رئيس جمهور در دولت تأكيد بر پيگيري ويژه حادثه در اسرع وقت داشتند و كميته حقيقت ياب نيز در كميسيون امنيت مجلس تشكيل شده است. وي ادامه داد: دولت ضمن تأكيد بر اينكه حتماً بايد اين حادثه تاسف بار مورد پيگيري قرار گيرد معتقد است، ارتباط مشخص و مستقيمي بين سقوط اين هواپيما و وزارت دفاع وجود ندارد و حتي اگر هم وجود داشته باشد دوست داريم اين برخورد (استيضاح) را سياسي قلمداد نكنند و مراحلي كه در آيين نامه مجلس وجود دارد به آن عمل كنند. اينگونه برخورد در طول عمر مجلس سابقه نداشته است.
معاون حقوقي رئيس جمهور، حجم كسري بودجه دولت را قابل توجه ذكر كرد و اظهار داشت: اگر كليه وزارتخانه ها و سازمان ها و شركت ها در ابتداي سال ۸۴ به صورت برنامه ريزي شده صرفه جويي هاي لازم را انجام مي دادند امروز شاهد كسري بودجه در اين حجم نبوديم. البته بودجه سال ۸۴ درست و مطابق با واقع تدوين نشده است.
معاون پارلماني رئيس جمهور، در ادامه درباره سخنان و مواضع رئيس جمهور در اجلاس سران كشورهاي اسلامي، اظهار داشت: باعث تعجب است هنگامي كه تعداد قابل توجهي از سران كشورهاي اسلامي از تدابير و مواضع رئيس جمهور كشورمان درباره مسائل منطقه اي و جهاني كه علي رغم صراحت با دورانديشي و تدبير بيان مي گردد، حمايت مي كنند، عده اي مرعوب و ساده لوح بر مواضع اصولي رئيس جمهور خرده مي گيرند. ما شاهديم اكثر پيشنهادات رئيس جمهور در سخنراني شان در كنفرانس در بيانيه پاياني كنفرانس مورد توجه خاصي قرار گرفته است.

چهاردهمين همايش فصلي خانه احزاب برگزار شد
گروه سياسي: چهاردهمين همايش فصلي خانه احزاب ايران با عنوان تعامل احزاب با قواي سه گانه روز پنجشنبه گذشته با حضور رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و معاون سياسي وزارت كشور در سالن اجتماعات اين وزاتخانه تشكيل شد.
به گزارش خبرنگار ما استقبال احزاب و گروههاي عضو خانه احزاب ايران از اين همايش بسيار چشمگير بود.
در ابتداي جلسه محسن موسوي تبريزي گزارش كوتاهي از عملكرد شش ماه گذشته شوراي مركزي جديد ارائه كرد و پس از آن علي اكبر هاشمي رفسنجاني به ايراد سخن پرداخت.
وي در ابتدا لازم دانست مراجع به اختلافات داخلي خانه احزاب تذكر دهند.
هاشمي رفسنجاني با اشاره به فاجعه سقوط هواپيماي سي -،۱۳۰ خواستار زدودن سريع ابهامات طرح شده پيرامون اين حادثه شد و گفت: اگر ابهاماتي كه مردم را رنج مي دهد سريعاً رفع نشود عوارض منفي آن دامنگير خواهد شد.
وي آن گاه تأكيد كرد كه براي تحزب در زمان فعلي اهميت زيادي قائل و معتقد است كه احزاب بايد به سمت بزرگتر شدن و قدرت گرفتن حركت كنند.
هاشمي رفسنجاني افزود: اين روزها مواجه شديم با مسائل اختلافي و بگومگوهايي كه در جريان هستيد و لازم است تذكر در اين رابطه بدهم: بعد از اينكه تصميم گرفتم در همايش خانه احزاب شركت كنم مراجعات زياد مثبت و منفي به من شد و من ديدم مسأله داغ و حساس است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اينكه معمولا مصلحت نمي داند در اين گونه موارد اختلافي حضور داشته باشدگفت: حضورش به معناي داوري بين طرفين اختلاف نيست.
وي خطاب به مسئولين خانه احزاب ايران گفت كه بهتر است هر چه زودتر اين اختلافات به صورتي حكيمانه و دوستانه حل شود در غير اينصورت مزمن شده و به كينه تبديل مي شود. هاشمي افزود: اگر مي خواهيد تأثيرگذار باشيد و سهم واقعي را در قدرت داشته باشيد بايد به هم نزديك شويد و جبهه تشكيل دهيد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ادغام و وحدت احزاب كوچك در يكديگر و تشكيل ائتلاف و جبهه را كاري دشوار ولي عملي خواند و گفت: كار فردي در زمان ما جواب نمي دهد و كار دسته جمعي به صورت انجمن ها و گروههايي محدود و با موضوعات خاص نيز مديريت كلان كشور را اصلاح نمي كند، لذا بايد احزاب به يكديگر نزديك شوند.
پيش از سخنان هاشمي رفسنجاني، علي جنتي معاون سياسي وزارت كشور طي سخناني از سوي پور محمدي به حاضران خيرمقدم گفت و تأكيد كرد كه سياست وزارت كشور در رابطه با توسعه احزاب همان سياست هاي دولت خاتمي است.
وي افزود: تلاش مي كنيم تا در جهت نظام مند كردن احزاب و گروههاي سياسي و نظارت بيشتر بر آنها حركت كنيم.
وي با اشاره به اختلافات داخلي خانه احزاب گفت: وزارت كشور تنها يك رأي از پنج راي كميسيون ماده ده احزاب را دارد و اين كميسيون معتقد است انتخابات خانه احزاب مخدوش بوده و بايد راهي جهت تفاهم براي رفع نواقص و يا تجديد انتخابات آن پيدا كرد. جنتي گفت كه تلاش خواهد كرد كه در جهت ايجاد تفاهم حركت كند تا نهادي همچون خانه احزاب و منشور وفاق آن همچنان پابرجا و قوي باقي بماند. وي همچنين از عدم پرداخت به موقع يارانه هاي احزاب ابراز تأسف كرد.
در پايان همايش، پيام سيدمحمد خاتمي رئيس جمهوري سابق خطاب به احزاب كشور خوانده شد. خاتمي در اين پيام تشكيل خانه احزاب را از حسنات دوران خدمتگزاري خود دانسته و ابراز اميدواري كرده بود كه خانه احزاب با تدبير و تأمل بتواند راه دشوار مردم سالاري ديني را طي كند.
خاتمي به دليل اينكه نتوانسته بود دعوت خانه احزاب را براي شركت در همايش پاسخ مثبت دهد با ارسال پيامي از آنها تشكر كرد.
پس از خواندن پيام خاتمي، تريبون آزاد احزاب برگزار شد.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |