شنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۷۶ - Dec 17, 2005
ليگ برتر فوتبال ايران
سايپا در تعقيب استقلال
استقلال قدرت نمايي كرد و در صدر ماند
010338.jpg
عكس : مجتبي جانبخش
استقلال در نيمه اي كه ذوب آهن بهتر از وقت اول بود با سه گل انتقام سختي از حريف اصفهاني خود گرفت. در اين بازي سياوش اكبرپور اگرچه گل نزد، اما او را بايد مرد اول اين ديدار خواند. پاس گل دوم او، همه را به تحسين واداشت.

خبرنگار همشهري: ليگ خيلي زود خود را نشان داد و فوتبال به حركت درآمد. استقلال با اقتدار در صدر باقي ماند و بر تمام پيش بيني ها و اگرها با شكست ذوب آهن پايان داد. سايپا سايه به سايه استقلال در حركت است. نارنجي پوشان سايپا با دكتر ذوالفقارنسب روند پيروزي هاي خود را ادامه مي دهند. آنها اين هفته در اصفهان دست به كار بزرگي زدند و سپاهان را در خانه اش شكست دادند تا شايد ديگر همشهري سپاهان، يعني ذوب آهن بتواند در تهران استقلال را متوقف كند. اما چنين نشد و هر دو تيم اصفهاني در مقابل تيمهاي اول و دوم جدول تن به شكست دادند تا بالاي جدول دست نخورد. استقلال و سايپا خود را از حريفان جدا كردند. پاس هم در رده سوم باقي ماند و ذوب آهن با وجود شكست سه بر صفر در تهران در همان رده چهارم باقي ماند. پرسپوليس با تفاضل گل كمتر در رده پنجم قرار گرفت و صباباتري با پيروزي در مقابل برق به رده ششم پريد. صبا با تك گل بختياري زاده جايگاه مناسبي براي خود دست و پا كرد. پرسپوليس نيز مي توانست در روز پنج شنبه يكي از تيم هاي پيروز باشد، اما حريف جوان و پرنفسي چون راه آهن اجازه نداد، پرسپوليس روند صعودي خود را ادامه دهد. پرسپوليس بارها تا آستانه گشودن دروازه حريف پيش رفت، اما شتابزدگي مانع از رسيدن به گل شد.
پاس تهران نيز در شيراز با دو گل فجر سپاسي را شكست داد تا در سايه تعقيب باقي بماند و يكي از مدعيان قهرماني باشد. اين پيروزي براي پاس بسيار باارزش بود تا فاصله اش را با سايپا به دو امتياز برساند. ملوان نيز در انزلي خود را (۱۸) امتيازي كرد و يك پله بالا كشيد تا از مسير سقوط دور بيفتد. شكست استقلال اهواز در شوشتر در مقابل شموشك از نتايج عجيب هفته چهاردهم بود. استقلالي  ها را چه شده است كه در استان خود در مقابل شموشك تسليم مي شوند. در اين ديدار جالب پنج بار توپ از دروازه ها گذشت و شموشك سه گل سهم برداشت تا (۱۳) امتيازي شود.ابومسلم نيز با پيروزي در مقابل شهيد قندي خود را دو پله بالا كشيد .حالا ابومسلم بالاتر از شهيد قندي و برق قرار گرفت. در تهران استقلال تهران يكي از بازيهاي محكم و زيباي خود را به نمايش گذاشت و در روزي كه سياوش اكبرپور يك ستاره بود، جباري، عنايتي و اميرحسين صادقي سه گل زدند تا استقلال به نوعي قدرت خود را به ثبت برساند و اميدهاي قهرماني خود را بارور كند. هفته چهاردهم نويد فوتبال بهتري از ليگ را داد.

شهرداري منطقه ۸ تهران قهرمان ليگ
برتر ژيمناستيك كشور
خبرنگار همشهري: رقابت هاي ژيمناستيك در هر دو رده ليگ برتر و دسته يك برگزار شد كه در پايان تيم هاي برتر كشور در اين رشته ورزشي شناخته شدند. در خاتمه اين مسابقه ها كه در شهرستان مشهد انجام شد در ليگ برتر ۱۳ تيم شركت داشتند كه از ميان آنها شهرداري منطقه ۸ تهران مقام قهرماني را به دست آورد. تيم هاي پتروشيمي ماهشهر و دانشگاه آزاد اسلامي مقام هاي دوم و سوم را به دست آوردند. در مسابقه هاي دسته يك ژيمناستيك كشور نيز تيم هاي آبفاي شيراز، ميراث فرهنگي زنجان و دانشگاه آزاد مازندران به ترتيب در رده هاي اول تا سوم قرار گرفتند.

ليگ برتر بسكتبال ايران
پتروشيمي و آذرپيام شادمان ترين ميهمانان هفته
خبرنگار همشهري: در هفته سوم از دور برگشت ليگ برتر بسكتبال ايران پتروشيمي ماهشهر و آذرپيام اروميه شادمان ترين ميهمانان هفته بودند كه توانستند بر ميزبانان خود غلبه كنند. صنام هم كه پس از ماهها با قطعي شدن حضورش در بازيهاي غرب آسيا به آرامش رسيده است، به تدريج در قالب يك مدعي قهرماني فرو مي رود.
نتايج بازيهاي انجام شده
* صنام ۸۱ _ فرش مشهد ۶۵
* شهرداري گرگان ۷۵- دانشگاه آزاد ۶۱
*گل گهر ۶۰- پتروشيمي ۷۳
* پگاه فارس ۹۶- ذوب آهن ۷۸
* هيات شهركرد ۸۱- آذرپيام ۹۰
* پگاه همدان ۹۸- هيأت خوزستان ۵۹
* صبا باطري ۷۷- تربيت بدني اصفهان ۵۳

تابلوي نتايج ليگ برتر فوتبال
* پرسپوليس صفر _ راه آهن صفر
* صباباتري يك _ برق شيراز صفر
گل: سهراب بختياري زاده (۳۵)
* فجر سپاسي صفر _ پاس ۲
گل ها: محسن بياتي نيا (۵۳) و عيسي ترائوره (۷۲) براي پاس
* استقلال اهواز ۲ _ شموشك ۳
گل ها: امير خليفه اصل (۴) و مهرداد رضايي (۴۷) براي استقلال و ابوذر رحيمي (۷)، اسفنديار محسني (۱۸) از نقطه پنالتي و سعيد كوزه گر (۴۵) براي شموشك
* ملوان انزلي يك _ فولاد خوزستان صفر
گل : محمد غلامين (۸۴)
* سپاهان اصفهان صفر _ سايپا تهران يك
گل: امير وزيري (۵۵)
* ابومسلم خراسان ۲ _ شهيد قندي يك
گل ها: حسين بادامكي و يوسف گرائيلي براي ابومسلم و بهشاد ياورزاده براي قندي
* استقلال تهران ۳ _ ذوب آهن صفر
گل ها: مجتبي جباري (۶۷)، رضا عنايتي(۸۲) و اميرحسين صادقي (۸۷)

ليگ برتر كشتي آزاد
يزداني و ابراهيمي بهترين هاي ليگ
010344.jpg
يزداني مسلط بر خدايي حريف صاحب نام خود
محمدرضا منصوريان:در ليگ برتر كشتي آزاد ايران امسال عليرغم آنكه گروه زيادي از قهرمانان و نام آوران كشتي دنيا حضور دارند، اما تعدادي از كشتي گيران جوان و جوياي نام وطني به خوبي خود را نشان داده و صاحب پيروزي هاي بزرگي مي شوند. از ميان اين جمع رضا يزداني و سعيد ابراهيمي كشتي گيران ۸۴ كيلويي تيم هاي جويبار لوله و پاس تهران سرآمدتر از ديگران هستند. در هفته سوم دور برگشت ليگ برتر هم اين دو كشتي گير صاحب دو پيروزي خوب و ديدني شدند.
رضا يزداني در مسابقه تيم هاي جويبار لوله و نفت تهران كه در تهران با نتيجه ۱۵-۱۵ و با امتياز فني بيشتر به سود جويباري ها به پايان رسيد بار ديگر مجيد خدايي را شكست داد و سعيد ابراهيمي هم در مسابقه تيم هاي پاس و مهرگان نور كه در خانه نوري ها انجام شد واديم لاليف را مغلوب كرد تا در جمع بهترين هاي اين وزن شاخص باقي بمانند. پاسي ها در خانه حريف به پيروزي (۱۱-۱۷) دست يافتند.
در جريان كشتي هاي اين هفته حميد سيفي برابر حاجي مراد گاتسالوف روسي و نفر اول جهان در وزن ۹۶ كيلوگرم (۰-۵) شكست خورد و عليرضا رضايي هم در وزن ۱۲۰ كيلوگرم مقابل ديويدموسل بز روسي (۱-۲) مغلوب شد.
در ديگر مسابقات انجام شده هفته سوم پيام ارتباطات ساري (۱۵-۱۷) از سد كارگران گذشت.نيروي زميني ارتش با نتيجه (۱۰-۲۴) بر هيأت كشتي اصفهان غلبه كرد و ديدار تيم هاي تأمين اجتماعي و جوانان مازندران هم با نتيجه (۱۳-۱۷) به سود جوانان مازندران به پايان رسيد.

«ايران» در سيد نخست جام  ملتهاي آسيا
كنفدراسيون  فوتبال  آسيا روز جمعه  تيم هاي  ايران ، ژاپن ، چين ، بحرين ، ازبكستان  و اردن  را تيم هاي  اول  گروه  بندي  رقابت هاي  مقدماتي  جام  ملت هاي  آسيا اعلام  كرد.به  گزارش اي  اف  سي  از كوالالامپور، سيدبندي  تيم ها توسط كميته  مسابقات  كنفدراسيون  فوتبال  آسيا انجام  شده  است  و مراسم  قرعه كشي  و گروه بندي  روز۴ ژانويه  ( ۱۴ بهمن ) در كوالالامپور برگزار خواهد شد.
۲۴ تيم  شركت كننده  در مرحله  مقدماتي  در قالب  چهار گروه  شش  تيمي  به  منظور سيدبندي  توزيع  شده اند.قرعه كشي  و گروه بندي ها در حضور نمايندگان  همه  فدراسيون هاي  مربوطه  انجام  خواهد شد تا شش  گروه  چهارتيمي  براي  رقابت  در مرحله  مقدماتي  شناسايي  شوند.از هر گروه  دو تيم  برتر به  مرحله  اصلي  رقابت هاي  جام  ملتهاي  آسيا صعود خواهند كرد كه  در اين  مرحله  چهار تيم  ميزبان  به  نام  مالزي ، ويتنام ، اندونزي  و تايلند به  آنان  ملحق  مي شوند.
سيدبندي  اعلام  شده :
گلدان  اول : ژاپن ، چين ، ايران ، بحرين ، ازبكستان ، اردن 
گلدان دوم : كره  جنوبي ، عراق ، عمان ، كويت ، عربستان قطر
گلدان  سوم : امارات ، يمن ، سوريه ، لبنان ، سنگاپور، هنگ كنگ 
گلدان  چهارم : فلسطين ، سريلانكا، تايوان ، پاكستان ، بنگلادش ، هند، استراليا، پاكستان  و بنگلادش  طي  دو بازي  رفت  و برگشت  پلي  آف  ديدار خواهند كرد تا برنده  به  مرحله  مقدماتي  راه  يابد.
تيم  استراليا نيز كه  از روز ۱۱ دي ماه  عضو رسمي  كنفدراسيون  فوتبال  آسيا خواهد بود، آخرين  تيم  گروه  چهار است .سيدبندي  تيم ها براساس  عملكرد تيم ها در رقابت هاي  مقدماتي  و اصلي جام  ملتهاي  آسيا ۲۰۰۴ انجام  شده  است .

ليورپول حريف سائوپائولو در فينال باشگاه هاي جهان
تيم  ليورپول  انگليس  با پيروزي  بر تيم  ساپريسا كاستاريكا به  ديدار پاياني  مسابقات  فوتبال  قهرماني  باشگاه هاي  جهان  راه  يافت .
به  گزارش  خبرگزاري  رويترز از يوكوهاما - ژاپن ، در دومين  ديدار مرحله نيمه  نهايي  اين  مسابقات  عصر روز پنجشنبه  دو تيم  ليورپول  و ساپريسا در ورزشگاه  شهر يوكوهاماي  ژاپن  به  مصاف  هم  رفتند كه  اين  ديدار را تيم انگليسي  با نتيجه  ۳ بر صفر از آن خود كرد.
در اين  ديدار كه  در حضور بيش  از ۳۵ هزار تماشاگر برگزار شد، پيتركروچ  دردقايق  ۳ و ۵۸ و استيون  جرارد ۳۲ براي  تيم  ليورپول  گلزني كردند.
بدين  ترتيب  دو تيم  ليورپول  و سائوپائولو ديدار پاياني  را برگزار خواهند كرد.

بارسلون به چلسي خورد ، بايرن به ميلان و رئال به آرسنال
010341.jpg
خبرنگار همشهري: قرعه كشي مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا انجام شد. نكته مهم در قرعه كشي برخورد زودهنگام مدعيان بزرگ با هم بود. برخورد چلسي با بارسلون، بايرن مونيخ با ميلان و رئال مادريد با آرسنال حيرت حاضرين را به همراه داشت.
برنامه بازيهاي رفت (دوم و سوم اسفند)
* بارسلون اسپانيا _ چلسي انگليس
* رئال مادريد اسپانيا _ آرسنال انگليس
* وردربرمن آلمان _ يوونتوس ايتاليا
* بايرن مونيخ آلمان _ ميلان ايتاليا
* آيندهوون هلند _ المپيك ليون فرانسه
* آژاكس آمستردام _ اينترميلان ايتاليا
* بنفيكا ليسبون _ ليورپول انگليس
* گلاسكو رنجرز اسكاتلند _ ويارئال اسپانيا

نتايج مسابقات تكواندو يادواره شهداي دانشجو
گروه ورزشي: رقابت هاي تكواندو نهمين يادواره شهدا و نكوداشت جلوه هاي ايثار دانشجويي استان تهران با قهرماني ورزشكاران دانشگاه آزاد اسلامي واحد اسلامشهر به كار خود پايان داد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي، در اين دوره از بازي ها كه به ميزباني اين اداره كل و با حضور مراكز دانشگاهي وابسته به مؤسسات آموزش عالي و دانشگاهي استان تهران در سالن آزادي هيأت تكواندو تهران برگزار شد دانشگاه آزاد اسلامشهر با كسب يك طلا و ۲ نقره و كسب ۲۴ امتياز جام قهرماني را از آن خود كرد و تيم هاي دانشگاه افسري امام علي(ع) و دانشگاه آزاد شهرري به ترتيب با ۲۳ و ۱۶ امتياز دوم و سوم شدند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |