يكشنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۷۷ - Dec 18, 2005
حضرت اميرالمؤمنين علي عليه السلام:
نكند كه بالاترين چيزي كه مي خواهي از دنياي خود بدان دست يابي رسيدن به لذتي يا فرونشاندن خشمي باشد، بلكه بايد لذت تو در زنده كردن حقي يا ميراندن باطلي باشد.
غررالحكم ص ۸۱۶
امروز با حافظ
حاصل خرقه و سجاده روان در بازم
در خرابات مغان گر گذر افتد بازم
خازن ميكده فردا نكند در بازم
حلقه توبه گر امروز چو زهاد زنم
نامگذاري يك خيابان به نام قيصر  امين پور
۱۱ هزار شعر از ۹۰۰ شاعر در كنگره
شعر دفاع مقدس بررسي مي شود
فارس: دبير علمي چهاردهمين كنگره سراسري شعر دفاع مقدس گفت: قصد داريم در تجليلي ملي و براي تقدير معنوي از سال ها تلاش ادبي قيصر امين پور، يكي از خيابان هاي شهر كرمانشاه را به نام وي نام گذاري كنيم.
عليرضا قزوه در نشست خبري چهاردهمين كنگره سراسري شعر دفاع مقدس با اشاره به اين كه هيچ همايش و كنگره اي در كشور به مانند كنگره سراسري شعر دفاع مقدس قدمت ندارد، گفت: در اين دوره از كنگره از استاد قيصر امين پور در سطحي ملي تجليل خواهيم كرد و نام خياباني از شهر را به نام ايشان نامگذاري خواهيم كرد. همچنين قصد داريم در سطحي استاني از محمدجواد محبت و كيومرث عباسي تقدير به عمل آوريم. وي در ادامه با اشاره به اين نكته كه اين دوره از كنگره سراسري شعر دفاع مقدس به نام «حماسه  بازي دراز» نام نهاده شده است، يادآور شد: چون كنگره چهاردهم در مناطق جنگي غرب و در كنار ارتفاعات «بازي دراز» انجام خواهد شد، نام اين دوره از كنگره را «حماسه  بازي دراز» گذاشته ايم و كتابي را هم با همين عنوان همزمان با برگزاري كنگره منتشر و توزيع خواهيم كرد.
دبير علمي چهاردهمين كنگره سراسري شعر دفاع مقدس در ادامه به آثار ارسالي و چگونگي داوري آثار اشاره كرد و گفت: از حدود ۹۰۰ شاعر، تعداد ۱۱ هزار قطعه شعر به دست ما رسيده است، كه با حضور پرويز بيگي حبيب آبادي، مشفق كاشاني، شيرينعلي گلمرادي، حسين اسرافيلي و پنج شاعر و منتقد جوان ديگر كار داوري ها در حال انجام است و بهترين هاي آن ها در كتابي جمع آوري شده و منتشر مي شود.
وي ادامه داد: بيشترين قالب هاي شعري كه شاعران به آن توجه داشته اند، غزل و مثنوي است؛ به طوري كه ۷۰ درصد اشعار را قالب هاي كلاسيك در بر مي گيرد و ۳۰ درصد ديگر هم شعر سپيد هستند.

آثار منتشر نشده مسعوديه ۷ سال است كه خاك مي خورد
گروه ادب و هنر: قرار بود كتابخانه اي در دانشكده هنرهاي زيبا به نام دكتر مسعوديه شكل بگيرد كه آثار و كتابخانه شخصي اش به آنجا منتقل شود، اما به دليل كمبود و نبود بودجه هنوز اين كار صورت نگرفته و ۷ سال است كه آثار آن مرحوم در منزل مسكوني اش خاك مي خورد.
اين مطلب را خواهر زنده ياد دكتر محمدتقي مسعوديه در نشست بزرگداشت آن مرحوم كه شنبه شب در فرهنگسراي نياوران برگزار شد، بيان كرد و افزود: علاوه بر كارهاي چاپي كه از دكتر مسعوديه منتشر شده است، برخي از پژوهشهاي وي همانند روضه خواني در ايران و يا موسيقي مازندران، موسيقي لرستان، موسيقي بندر عباس و جلد دوم موسيقي تعزيه نيز نيمه تمام مانده است و من از شاگردانش و يا نهادهاي مرتبط با اين موضوعات مي خواهم كه فكري به حال اين مجموعه بكنند و حاصل سالها پژوهش استاد را منتشر كنند.
در ادامه اين نشست دكتر ساسان فاطمي؛ پژوهشگر موسيقي به سالها كار و تلاش دكتر مسعوديه اشاره كرد و گفت: آن مرحوم با تلاشهاي گسترده اش توانست براي نخستين بار شيوه علمي پژوهشهاي قوم موسيقي شناسي (اتنوموزيكولوژي) را بنا نهد و اكنون كه به حاصل كار فكري و نتيجه هاي آن نگاه مي كنيم، در مي يابيم كه اين علم در ايران بسيار جا افتاده است و در آينده نزديك دوره كارشناسي ارشد اين رشته در دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران ايجاد خواهد شد.
در ادامه اين نشست، دكتر شاهين فرهت از آثار خلاقه دكتر مسعوديه ياد كرد و گفت كه به رغم تعداد اندك آثار، بايد وي را در رده  آهنگسازان درجه اول ايراني قرار داد. در ادامه اين نشست آثاري از دكتر مسعوديه توسط اركستر زهي پارسيان اجرا شد.

از ۳ تا ۱۴ دي ماه:
۱۰ فيلم برگزيده سينماي آسيا
در موزه سينما به نمايش درمي آيد
010416.jpg
گروه ادب و هنر: موزه سينما برنامه دو هفته سينماي آسيا را با بزرگداشت نام آوراني چون كوروساوا هفته آينده برگزار مي كند.
مهندس مهدي سليمي مديرعامل موزه سينما در گفت وگو با همشهري افزود: باتوجه به ضرورت بازنگري جديد سينماي آسيا به عنوان نزديك ترين سينماي جهان به سينماي ايران و لزوم بررسي آن براي شناخت بيشتر جايگاه سينماي كشورمان در اين قاره و همچنين حساسيت و نگاه ويژه اي كه از طرف سياستگذاران و دست اندركاران سينماي جمهوري اسلامي به لحاظ محتوا و مضمون شرقي اين سينما پديد آمده موزه سينما برنامه اي با عنوان دو هفته با سينماي آسيا را با نمايش فيلم «ببر كمين كرده، اژدهاي پنهان» محصول مشترك چين و تايوان آغاز مي كند.
مهندس سليمي با دعوت از فيلمسازان و علاقه مندان سينماي كشور براي حضور در جلسات نمايش و گفت وگوهاي اين برنامه عنوان فيلم ها را كه به ترتيب از ۳ تا ۱۴ دي در دو بخش چشم انداز سينماي جديد آسيا و بزرگداشت نام آورترين سينماگران آسيا به نمايش درمي آيد به اين شرح اعلام كرد: ببر كمين كرده اژدهاي پنهان محصول سال ۲۰۰۰ چين و تايوان، راشومون ساخته آكيرا كوروساوا محصول سال ۱۹۵۱ ژاپن، اوساما محصول سال ۲۰۰۳ ژاپن و افغانستان، سرير خون ساخته كوروساوا محصول ۱۹۵۷ ژاپن، مداليون محصول ۲۰۰۳ هنگ كنگ، يوجيمو محصول ۱۹۶۱ ژاپن، بهار، تابستان پامير محصول ۲۰۰۳ كره، ريش قرمز محصول ۱۹۶۵ ژاپن، ماليات روزي روزگاري هند محصول ۲۰۰۱ هندوستان و رؤياها محصول ۱۹۹۰ ژاپن.
سليمي گفت: موزه سينما در ايام برگزاري جشنواره فيلم فجر نيز برنامه هاي گسترده اي را تدارك ديده است كه با حضور منتقدان و دست اندركاران رسانه هاي گروهي برگزار خواهد شد.

اصل مطلب
در نصيحت به فرزند فرمايد
ابوالفضل زرويي نصرآباد
نازنين من اي حسام الدين
دهنم خشك شد، بيا بنشين
هي نكن جست وخيز مثل فنر
ساعتي گوش كن به حرف پدر
پدران دوستدار ما هستند
مرشد و پير و رهنما هستند
پدران خيرخواه فرزندند
سايه رحمت خداوندند
يك پدر، گاه مي زند به سرش
كه شود پير و مرشد پسرش
تا بگويد پسر چه كار كند
تا پدر بر وي افتخار كند
با توجه به شغلها، مثلا
شيوه ها فرق مي كند عملا
فرق دارد نصايح دكتر
با وصاياي صافكار موتور
حرف مشدي حسن، زبانم لال
نيست مانند صحبت ژنرال
چه شباهت ميان شعر حقير
با سخنراني جناب وزير
در نصيحت به بچه ها بخصوص
همه دارند شيوه اي مخصوص
چون درختيم و ميوه  اي داريم
ما هم البته شيوه اي داريم
بعد از اين تنبلي نكن پسرم
يللي تللي نكن پسرم
گر تو اهل سلوك و سير شوي
چه بسا عاقبت به خير شوي

«خون بازي» در تهران به پايان رسيد
پنجاه درصد از فيلمبرداري «خون بازي» به كارگرداني مشترك محسن عبدالوهاب و رخشان بني اعتماد در تهران به پايان رسيد و گروه براي ادامه فيلمبرداري ( فردا) عازم شمال مي شوند.
به گزارش ايسنا، در پروژه سينمايي «خون بازي» كه اوايل آذر ماه در تهران آغاز شده است بيتا فرهي، باران كوثري، مهيارجاويدي، سينا زند، فريد ولي زاده و بهرام رادان با حضور مسعود رايگان به ايفاي نقش مي پردازند.
در خلاصه داستان اين فيلم كه توسط رخشان بني اعتماد، فريد مصطفوي، محسن عبدالوهاب، نغمه ثميني به نگارش در آمده است، «سارا به همراه مادر عازم سفر است.
سفري در كشاكش خون بازي، براي التيام زخمي به عمق تباهي...»
براساس اين گزارش محمود كلاري در مقام مدير فيلمبرداري، طراح صحنه و لباس: ژيلا مهرجوئي، طراح چهره پردازي: مهرداد ميركياني، صدابردار: يدالله نجفي در اين پروژه همكاري مي كنند.تهيه كنندگان فيلم نيز جهانگير كوثري و رخشان بني اعتماد هستند.

اجراي آثاري از مشايخي در فرانسه، آلمان و آمريكا
گروه ادب و هنر: تا پايان امسال آثار ي از عليرضا مشايخي، آهنگساز موسيقي نو ايراني در فرانسه، آلمان و آمريكا اجرا خواهد شد.
به گزارش همشهري؛ مشايخي كه آثارش چهل سال است در داخل و خارج از ايران اجرا مي شود، در اين مدت سعي كرده تجارب و آموخته هاي خود از موسيقي غرب و شرق را در آزمونهاي تازه اي به محك تجربه بگذارد.
نخستين اجرا از آثار مشايخي ۱۱ و ۱۲ فوريه ۲۰۰۶ (۲۰ و ۲۱ بهمن) در رويان فرانسه خواهد بود كه در آن سوييت ايراني و كوارتت آرپژيون نواخته خواهد شد.سپس در ۱۸ فوريه (۲۹ بهمن) قطعه ها فراايكس شماره ۳ و آنسامبل انتگرال در شهر كلن آلمان اجرا مي شود و در نهايت در ۳۰ فوريه در سياتل آمريكا فرا ايكس شماره ۲ اجرا خواهد شد.
همچنين گروه تهران كه به سرپرستي مشايخي در كنار اركستر موسيقي نو فعاليت مي كند، ۷ دي ماه در تالار شهيد آويني دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران، آثاري از امين الله حسين، آزاد حكيم رابط و كوميتاس را با تكنوازي پيانو دلبر حكيم آوا اجرا خواهد كرد.

دهمين كنگره سراسري شعر جوان برگزار شد
گروه ادب و هنر: دفتر شعر جوان به منظور پرورش استعدادهاي شاعران جوان اقدام به برگزاري برنامه هاي مختلفي مي  كند. اين دفتر با هدف انتقال تجربيات پيشكسوتان و بهره گيري نسل امروز از اين تجربيات تاكنون نشست ها، كنگره ها، مسابقات ادبي و جلساتي را برگزار كرده و مجموعه هاي گوناگون شعري را منتشر كرده است.در اين چارچوب، دهمين كنگره سراسري شعر جوان نيز در روزهاي ۲۳ و ۲۴ آذرماه در محل خانه هنرمندان ايران برگزار شد. در اين كنگره كه دفتر شعر جوان با دبيري محمدرضا عبدالملكيان متولي آن بود، شاعران تهراني و شهرستاني عضو اين دفتر در كنار يكديگر به شعر خواني پرداختند. بنابه اهداف اين دفتر مبني بر ارتباط نسل جوان با پيشكسوتان عرصه شعر، در كنار شاعران جوان، شاعراني چون مشفق كاشاني، مفتون اميني، قيصر امين پور، ساعد باقري، فاطمه راكعي، علي باباچاهي، كيومرث منشي زاده، مصطفي رحماندوست، بيوك ملكي، افشين علاء، سهيل محمودي، اميري اسفندقه (به عنوان مجري) و... حضور داشتند و به شعرخواني پرداختند.
همچنين با توجه به انتشار چندين جلد مجموعه شعر توسط دفتر شعر جوان، نمايشگاهي از آثار منتشر شده اين دفتر و نيز انجمن شاعران ايران براي بازديد عموم برپا شده بود.
از جمله آثار چاپ و منتشر شده دفتر شعر جوان، بروشور آشنايي با هنرمندان دفن شده در ظهيرالدوله و مجموعه شعر «شعر جوان ده» از آثار چاپ شده براي عرضه در اين كنگره بود.به منظور گراميداشت ياد منوچهر آتشي، فيلم يادبودي از اين شاعر معاصر در دومين روز اين كنگره نمايش داده شد.

مراسم چهلمين روز درگذشت استاد مميز در خانه هنرمندان
مراسم چهلمين روز درگذشت مرتضي مميز بدون سخنراني در خانه   هنرمندان ايران برگزار مي شود.
به گزارش ايسنا، اين مراسم بعدازظهر چهارشنبه ۱۴ دي ماه با نمايش كپي فيلم هاي ساخته  وي و نيز فيلم هايي كه درباره اش ساخته شده، همراه است.
اين هنرمند گرافيست، به دليل ابتلا به بيماري سرطان پروستات و عوارض ناشي از آن، دقايقي پيش از نيمه شب پنجم آذر ۸۴ در بيمارستان آبان تهران درگذشت.

ساخت مجموعه فرهنگي- هنري ترانه در رباط كريم
گروه ادب و هنر: عمليات ساخت مجموعه فرهنگي _ سينمايي ترانه در منطقه محروم رباط كريم با زيربناي ۱۰ هزار متر مربع در چهار طبقه با مساعدت و همكاري خيرين نيكوكار تهراني آغاز شد.
به گزارش روابط عمومي مركز توانبخشي معلولان ذهني و جسمي تهران، اين مجموعه فرهنگي _ سينمايي با هدف محروميت زدايي از نقاط محروم استان تهران و بهره مندي شهروندان از امكانات خدماتي فرهنگي و هنري آغاز شده و در طراحي و ساخت آن از مجهزترين امكانات و مجرب ترين كارشناسان ايراني استفاده شده است.
موحد فرماندار رباط كريم با تشكر و سپاس از خيرين نيكوكار تهراني براي ساخت اين مجموعه فرهنگي _ سينمايي از ساير افراد سرشناس شهرستان رباط كريم خواست براي عمران و  آباداني اين شهرستان همت كنند و مطمئن باشند دولت نيز به سهم خود بسترهاي ساخت اين گونه مراكز را فراهم خواهد ساخت.
عليرضا قرباني شهردار رباط كريم نيز ساخت مجموعه فرهنگي _ سينمايي ترانه در اين شهر را كمك به قشر جوان و از ضروريات و نيازهاي حياتي اين منطقه برشمرد و گفت: شوراي شهر رباط كريم به همراه مقامات استان آمادگي دارند براي محروميت زدايي از اين منطقه بسترهاي قانوني را براي فعاليت هاي خدماتي از سوي بخش خصوصي فراهم سازند.
دكتر ايرج رستگار مدير مجموعه فرهنگي _ ورزشي هنري ترانه گفت: اين مجموعه فرهنگي _ ورزشي و هنري با الهام از طرح اوليه پروژه فرهنگي در شهرهايي نظير تورنتو كانادا، اوكلند آمريكا و لندن ساخته مي شود. در اين مجموعه ساخت فضاهاي آموزشي، فرهنگي، سالن هاي سينما و امكانات خدماتي، امكانات ورزشي، سالن تئاتر، موسيقي و امكان اجراي كنسرت هاي مختلف، همايش ها و سمينارها نيز تدارك شده است.

برگي از تاريخ
شهادت آيت الله مفتح
آيت الله دكتر محمد مفتح در سال ۱۳۰۷ ش در همدان ديده به جهان گشود. وي در آنجا به تحصيل دوره دبستان و مقدمات علوم اسلامي روي آورد و سپس به حوزه علميه قم مهاجرت نمود. دكتر مفتح در قم از محضر بزرگاني همچون حضرات آيات: سيدمحمد حجت كوه كمره اي، سيدحسين بروجردي، سيدمحمد محقق داماد، علامه طباطبايي و امام خميني(ره) استفاده نموده و خود مدرسي بزرگ در حوزه گرديد.
شهيد مفتح در اين حال كه در حوزه علميه قم به درجه اجتهاد رسيده بود، در دانشگاه نيز موفق به اخذ درجه دكتري گرديد. وي در حوزه علميه قم علاوه بر تدريس علوم حوزوي به تدريس در دبيرستان نيز همت گماشت. ايشان در ايام مبارزات روحانيت و مردم انقلابي ايران به رهبري امام خميني از آموزش و پرورش قم اخراج و به منطقه دورافتاده اي تبعيد شد، در نتيجه مجبور به اقامت در تهران گرديد. با اقامت ايشان در تهران فصلي نوين از مبارزات سياسي و عقيدتي شهيد مفتح آغاز شد. نقش شهيد مفتح در صحنه هاي مهم مبارزات انقلابي از جمله اقامه نماز دشمن شكن عيد فطر ۱۳۵۷ بسيار حساس بود. ايشان در خطبه هاي نماز، براي اولين بار نام امام خميني(ره) را آشكارا بر زبان جاري كرد و رهبري امام را مورد تأكيد قرار داد و مردم را براي راهپيمايي در روزهاي بعد دعوت نمود. شهيد مفتح، با تشكيل شوراي انقلاب، از طرف امام به عضويت اين شورا درآمد و در اين سنگر منشأ خدمات شاياني گرديد.

بهارستان
مهماني كريمان
شيخ احمد خضرويه، رحمة الله عليه، روزي عيال خود را گفت كه مي خواهم كه فلان را، كه از معارف شهر است مهمان كنم. زن گفت: او مردي بزرگ است و ما را اسباب ضيافت او از كجا به دست آيد؟ اما چون هر آينه او را بخواهي آورد، بايد كه گاوي و گوسفندي و خري بسمل كني. احمد گفت: كشتن گاو  و گوسفند مي دانم اما حكمت در كشتن خر چيست؟ زن گفت: چون كريمان و بزرگان دست در نمك زنند، واجب كند كه سگان محلت را نيز دنداني چرب كنند.
جوامع الحكايات _ سديد الدين محمد عوفي
به كوشش: دكتر جعفر شعار

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
مدير مسئول : محمود احمدي نژاد
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۴۹۸۳۸۱


داستانك
اميد
سرنشيني كه در صندلي جلوي اتومبيل نشسته بود، گفت: «آقا! لطفاً همين كنار بيمارستان نگه دار.» بعد پياده شد و دست مادر پيرش را گرفت و او را هم از در جلوي اتومبيل پياده كرد. سپس چند لحظه اي اين  جيب و آن جيبش را گشت و با نگاهي به راننده و با لحني آرام گفت: «آقا!شرمنده،كيف پولم همراهم نيست.»
راننده متحير ماند و چيزي نگفت.
پيرزن گفت: «پسرم، حلال كن...»
هنوز حرف پيرزن تمام نشده بود كه افسر پليس سر رسيد و برگه جريمه را به دست راننده داد و گفت: «طرح جديد را فراموش كرده اي؟ دو نفر سرنشين در صندلي جلو و...»
راننده برگه جريمه را در دست گرفت و با چشماني نگران به آينده، از كنار بيمارستان گذشت.
طاهره خردور

گشتي در دنياي خبرها
غرامت كمتر براي سيگاري ها
لندن: چندي پيش كارگر سيگاري يكي از سازمانهاي دولتي كشور انگليس به دليل بيماري ريوي جان خود را از دست داد، به همين دليل همسر اين مرد طبق روال معمول از شركت بيمه درخواست غرامت كرد. اما اين پايان ماجرا نبود چون يك دادگاه ميزان پرداخت غرامت از سوي شركت بيمه را به ميزان ۲۰ درصد كاهش داد. قاضي اين دادگاه معتقد است، افراد سيگاري مسئول بيماري هاي ناشي از سيگار كشيدن خود هستند و به همين دليل، پس از فوت آنان، شركت هاي بيمه بايد غرامت هاي كمتري به خانواده شان در مقايسه با افراد غيرسيگاري بپردازند.
جاده تخم مرغي
دوبلين: جمعه شب گذشته اتفاق بسيار جالبي در يكي از جاده هاي بين شهري كشور ايرلند جنوبي رخ داد. كاميوني كه بار آن ۷ هزار مرغ بود، ناگهان در يك جاده واژگون شد و تمام بار آن روي سطح جاده پخش شد. با توجه به تاريك بودن هوا، عمليات جمع آوري مرغ ها تا صبح روز گذشته به تعويق افتاد اما جالب اينكه در همين فاصله كوتاه بسياري از مرغ ها روي جاده تخم گذاشتند. از سوي ديگر، عبور خودروها از روي اين تخم مرغ ها باعث شكستن آنها و لغزنده شدن سطح جاده شده به هر حال ارگانهاي مختلف براي پاكسازي جاده و همچنين جمع آوري مرغ ها بسيج شدند.
ركورد جريمه نقدي
اسلو: يك مرد فنلاندي در نروژ ركورد جريمه هاي نقدي پرداخت نشده اين كشور را شكست. اين مرد كه در پي مصرف مشروبات الكلي، تعادل خود را از دست مي دهد و در نظم عمومي اختلال ايجاد مي كند، بار ديگر به جرم بي نظمي در يك اتوبوس شهري دستگير شده است. به گفته پليس نروژ، وي تا كنون ۹۹ بار دستگير و جريمه نقدي شده و در حال حاضر بيش از ۱۴ هزار دلار جريمه نقدي پرداخت نشده دارد. همچنين بارها پليس نروژ، وي را از كشور اخراج كرده اما هربار به صورت غيرقانوني بار ديگر به كشور برگشته است.
پاداش قفل نكردن خودرو
بوستون: يك راننده خوشبخت در آمريكا كه فراموش كرده بود خودرواش را پس از توقف كنار خيابان قفل بكند، صاحب يك انگشتر ۱۵ هزار دلاري شد. اين راننده بدون اينكه خودرواش را قفل كند، آن را كنار خيابان رها كرد و وارد يك فروشگاه شد اما هنگامي كه به محل توقف خودرو بازگشت با صحنه اي عجيب مواجه گرديد. روي صندلي راننده يك انگشتر با سه قطعه الماس قرار داشت كه يك تكه كاغذ به اين انگشتر متصل بود. صاحب انگشتر روي اين تكه كاغذ نوشته بود: كريسمس مبارك. اين انگشتر حلقه ازدواج من است اما چون اين ازدواج به ناكامي انجاميد تصميم گرفتم كه به جاي سرقت خودرو قفل نشده شما، انگشتر را به شما هديه كنم تا به همسرتان هديه بدهيد.

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز:ساعت ۱۲و۱ دقيقه
اذان مغرب امروز:ساعت ۱۷و۱۴ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۵ و ۳۹ دقيقه
طلوع آفتاب فردا:ساعت ۷ و ۹ دقيقه

بر ديوار نگارخانه ها
*گالري ضرابي: نمايشگاه نقاشي نقش برجسته هانيه تام / تا ۳۰ آذر / شريعتي، بين حسينيه ارشاد و شهرداري منطقه ،۳ كوچه كاميار، پلاك ۱۹ / تلفن: ۲۲۲۲۶۲۱۳
*نگارخانه نياكان: نمايشگاه نقاشي ليلا شيرازي و خوشنويسي حسن صالح رياحي / خيابان فاطمي، ابتداي جمال زاده شمالي، كوي روزبه، شماره ۱۴ / تا دوم دي / تلفن: ۶۶۹۳۴۳۱۸
*گالري شمس: نمايشگاه نقاشي آزاد صالحي / اول تا ۷ آذر / بلوار آفريقا، جهان كودك، كوچه كمان، پلاك ۴ / تلفن: ۸۸۷۷۴۵۷۱
*گالري گلستان: نمايشگاه نقاشي راشين قربي / ۲ تا ۸ دي / دروس، كماسايي، شماره ۴۲ / تلفن: ۲۲۵۴۱۵۸۹
*گالري سيحون: نمايشگاه نقاشي آيسان خرمي نژاد / سوم تا هشتم دي و نمايشگاه نقاشي منصور خيرخواه ۲۷ آذر تا اول دي خيابان خالد اسلامبولي، كوچه چهارم، پلاك ۳۰ / تلفن: ۸۸۷۱۱۳۰۵

گل و گياه
هامامليس چيني
010413.jpg
نام علمي: Hamamelis mollis
خانواده: HAMAMELIDACEAE
درختچه اي خزان پذير و گسترده با برگهاي پهن و تخم مرغي كه در فصل پاييز به رنگ زرد در مي آيند. از اواسط تا اواخر زمستان گلهاي زردرنگ و بسيار معطر آن روي شاخه هاي بدون برگ ظاهر مي شوند. حداكثر بلندي و گستردگي آن به ۴ متر مي رسد.
نيازها: مكان آفتابي، خاك پيت اسيدي و حاصلخيز كه داراي زهكش خوب بوده و نسبتا مرطوب نگهداشته شود. حداقل دماي قابل تحمل آن ۱۵- درجه سانتيگراد است.
ازدياد: از طريق كاشت بذر در فصل پاييز امكان پذير است.
سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
برديوارنگارحانه ها
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |