سه شنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۷۹ - Dec 20, 2005
دانش آموزان كم بضاعت ميان وعده غذايي رايگان مي گيرند
010602.jpg
مديركل دفتر فقرزدايي وزارت رفاه اعلام كرد: دستورالعمل تأمين ميان وعده غذايي و سبد غذايي بوفه هاي مدارس، تغذيه رايگان و برنامه غذايي مدارس شبانه روزي در راستاي دستورالعمل ملي حمايت تغذيه اي گروههاي آسيب پذير، تدوين شد.
نجات اميني در گفت وگو با خبرنگار «اجتماعي» ايسنا، افزود: بر اساس اين دستورالعمل معاونت برنامه ريزي و توسعه وزارت آموزش و پرورش موظف است از محل اعتبار آيين نامه اجرايي تامين، حفظ و ارتقاي سلامت جسمي، رواني و اجتماعي دانش آموزان، نسبت به بهسازي و تجهيز بوفه هاي مدارس اقدام كند.
وي تصريح كرد: رابطين بهداشت مدارس نيز موظفند دانش آموزان را از نظر وزن و قد مورد بررسي قرار داده و دانش آموزاني كه داراي سوء تغذيه خفيف تا شديد بوده و نامناسب بودن وضعيت مالي آنها قبلا تأييد شده است را تحت حمايت ميان وعده غذايي رايگان قرار دهند.
مديركل دفتر فقرزدايي وزارت رفاه همچنين خاطرنشان كرد: معاونت برنامه ريزي و توسعه وزارت آموزش و پرورش نيز بايد با استفاده از كتابها و جزوات آموزشي در زمينه الگوي تغذيه صحيح دانش آموزان نسبت به انتقال پيامهاي تغذيه اي اقدام كند.
وي به ايسنا گفت: مديران مدارس نيز موظفند با همكاري خانه هاي بهداشت، سازمان بهزيستي، كميته امداد امام خميني(ره)، شوراهاي شهر و روستا و ساير سازمان هاي غيردولتي در شهرستان ،دانش آموزاني كه در خانواده هاي با بضاعت مالي پايين زندگي مي كنند را شناسايي كنند.
اميني يادآور شد: بر اساس اين دستورالعمل، رابطين بهداشت مدارس، كارت تغذيه هفتگي براي تمام دانش آموزان به طور يكسان صادر مي كنند، به طوري كه دانش آموزان برخوردار از طريق همين كارت مي توانند نسبت به خريد مواد غذايي اقدام كرده و دانش آموزان بي بضاعت و دچار سوء تغذيه نيز با ارائه كارت تغذيه هفتگي كه از محل دستورالعمل اجرايي ملي حمايت تغذيه اي گروههاي آسيب پذير تامين اعتبار مي شود، ميان وعده خود را به صورت رايگان دريافت كنند.
مديركل دفتر فقرزدايي وزارت رفاه اظهار داشت: مواد غذايي ارزشمند و سنتي با توجه به فرهنگ تغذيه اي محلي دانش آموزان مانند ساندويچ كتلت، پنير و گردو، تخم مرغ، خرما، انجير، گردو و بادام زميني بسته بندي شده، كلوچه هاي غني شده، شير پاستوريزه و ميوه با نظارت سيستم بهداشتي و آموزش و پرورش از كارخانجات و تعاوني هاي مشخص در اختيار متصديان بوفه قرار مي گيرد.
وي تأكيد كرد: در روستاهاي كوچك مواد غذايي بسته بندي شده و فسادناپذير شامل شير استريل، كنسروهاي قابل نگهداري طولاني و كلوچه هاي غني شده به طور ماهانه توسط تعاوني مدرسه تامين و در اختيار دانش آموزان با همان شيوه مدارس شهري به صورت صدور كارت و فروش براي دانش آموزان مشمول و رايگان براي دانش آموزان بي بضاعت قرار مي گيرد.اميني با اشاره به روش اجراي دستورالعمل ارائه تغذيه رايگان مدارس شبانه روزي به خبرگزاري دانشجويان ايران گفت: زيرگروه امنيت غذا و تغذيه استان، بسته غذايي متناسب با شرايط محيطي، عادات غذايي و امكانات اقتصادي اقليمي را بر اساس سبد غذايي مطلوب تدوين شده براي گروه سني ۷ تا ۱۸ سال توسط دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، تدوين و همراه با بسته هاي آموزشي به كميته حمايت تغذيه اي شهرستان ابلاغ مي كند.
مديركل دفتر فقرزدايي وزارت رفاه در پايان تأكيد كرد: دستورالعمل تامين ميان وعده غذايي و سبد غذايي بوفه هاي مدارس، تغذيه رايگان و برنامه غذايي مدارس شبانه روزي جهت طرح در شوراي عالي سلامت و امنيت غذايي پيشنهاد شده و با تصويب آنها اجرايي مي شود.

رئيس كميته دفاعي مجلس در خصوص سانحه هواپيما:
ابهامات باقي است اعلام نتيجه ميسر نيست
ايسنا: كميته  دفاعي كميسيون امنيت ملي با حضور رئيس گروه تحقيق ۲۹ نفره _امير پورشاسب- و ساير مسئولان ذيربط ، نشست مجددي را تشكيل داد، ولي هنوز بخشي از ابهامات باقي است. رضا طلايي نيك رئيس كميته  دفاعي مجلس، از ارائه نتايج آخرين اقدامات و روند تحقيق نسبت به سقوط هواپيماي c130 در اين جلسه خبر داد و افزود: جمعي از نمايندگان پرسش ها و ابهامات را در ابعاد مختلف نسبت به اين سانحه مطرح كردند و پاسخ هايي ارائه شد. به گفته  وي در اين نشست در مورد سابقه  پروازي هواپيما و مسائل فني و پشتيباني و وضعيت كادر پرواز و چگونگي ارتباط و همكاري ايستگاه زميني مهرآباد با هواپيما در قبل و حين حادثه و همچنين مسائل محيطي و مرتبط با سرنشينان هواپيما مورد پرسش قرار گرفته است.
طلايي نيك با بيان اينكه به پاسخ شفاف دست نيافته اند، ادامه داد: امكان ارزيابي جامع و دقيق با توجه به بررسي هاي كنوني كميته  دفاعي مجلس، هنوز ميسر نيست و نياز به زمان و بررسي هاي دقيق فني و كارشناسي براي نيل به جمع بندي نهايي دارد.
خلباني كه پرواز نكرد
در كميته تحقيق مجلس حاضر شد
دقايقي پس از سقوط هواپيمايC-۱۳۰ ارتش جمهوري اسلامي ايران با ساختمان ۵۲ شهرك توحيد، شايعاتي مبني بر امتناع خلبان اصلي هواپيما از پرواز به دليل نقص فني منتشر شد كه اين مسأله در همان ساعات اوليه از سوي مقامات نيروي هوايي ارتش رد شد و همه متفق  القول اعلام كردند كه بابك گوهري خلبان اصلي هواپيماي ارتش بوده است. همزمان با انتشار خبر سقوط اين هواپيما، اخباري مبني بر مكالمه تلفني برخي از خبرنگاران مسافر C-۱۳۰ ارتش اعلام شد كه پيش از پرواز و پس از ساعت  ها تأخير پرواز از نقص فني هواپيما و اين كه خلبان اصلي حاضر به پرواز نيست، با همكاران خود صحبت كرده  اند.همان شب امير حبيبي، مدير ترابري هوايي نيروي هوايي ارتش، با تأكيد بر اين كه هيچ  گونه تغيير و جابه  جايي در خلبان  ها صورت نگرفته، علت تأخير هواپيما را بدي آب و هوا و تجهيز هواپيما به سيستم  هاي كمك ناوبر براي پرواز بدون ديد اعلام كرد.
همچنين، روز چهارشنبه و ۲۴ ساعت پس از وقوع اين فاجعه، اميرسرتيپ دوم محمدحسن نامي، معاون ستاد مشترك، در گفت وگو با ايلنا، با رد نقص فني هواپيما گفت:خلبان اجباري براي پرواز ندارد، به خلبان نمي  توان اجبار كرد كه پرواز كند ؛ اما مطمئن باشيد كه خلبان عوض نشده است.
در همين حال، جمعي از نمايندگان خواستار استيضاح وزير دفاع شدند و به سرعت بيش از ۵۰ امضا جمع  آوري شد؛ اما گروه اكثريت اين عمل را سياسي دانستند.
روز ۲۲ آذرماه، رودكي، نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي، اعلام كرد: يكي از سئوالات نمايندگان اين است كه چرا ظرف ۶ ساعت نام دو خلبان در ليست پرواز قرار گرفته است. در همين حال، پرونده كه براي رسيدگي در اختيار دادسراي فرودگاه قرار داشت، رد صلاحيت شد و به دادسراي نظامي سپرده شد.
در شرايطي كه همه خواستار پاسخگويي صريح مسئولان به دلايل وقوع اين حادثه بودند، مسئولان با اعلام اين موضوع كه اين پرواز، نظامي محسوب شده و كليه اطلاعات و بررسي  ها بايد محرمانه بماند، همواره پاسخي يكسان داده  اند. به طوري كه تنها پس از يك هفته از وقوع اين حادثه و در شرايطي كه همچنان اعلام مي شد خلبان تغيير نكرده، نام ستوان نادري به عنوان خلبان هواپيما در مجلس برده شد. ديروز، پيمان فروزش، نماينده زاهدان در مجلس هفتم، گفت: روز گذشته(يكشنبه) افرادي از ستاد فرماندهي كل قوا، نيروي هوايي ارتش و وزارت دفاع به مجلس آمده بودند و با نمايندگان خواستار استيضاح وزير دفاع، جلسه داشتند. وي، در گفت وگو با ايلنا، در خصوص حضور ستوان نادري، در مجلس اظهارداشت: نادري، خلباني كه قرار بود با اين هواپيما پرواز كند ؛ اما حاضر به پرواز نشده بود، نيز در جلسه روز گذشته حضور داشت و درباره علت عدم پرواز و مشكلاتي كه وجود داشته، توضيحاتي ارائه كرد.وي، خاطرنشان كرد: در حال حاضر نيز منتظر انتشار گزارش نهايي كميته تحقيق ارتش براي پيگيري اين حادثه هستيم.
سيد منصور حسيني  دبير فراكسيون  اقليت  مجلس  گفت  كه  نمايندگان  و كارشناسان  كميته  پيگيري  استيضاح  وزير دفاع  روز دوشنبه  براي  بازديد از محل  سانحه ، گفت وگو با خانواده هاي  شهدا و بررسي هاي  فني  و حقوقي  به نقاط مختلف  اعزام  شدند.
حسيني  خاطرنشان  كرد: كميته  حقوقي  نيز سرگرم  گفت وگو با حقوقدانان  براي  بررسي  چگونگي  استيضاح ، وظايف  وزير دفاع ، دولت  و رئيس  جمهور در قبال  اين  سانحه  است  و كميته  فني  نيز موضوع  را از ديد هواپيمايي  و با مشورت  با خلبانان و كارشناسان  صنعت  هوايي  بررسي  مي كند.دبير فراكسيون  اقليت  در پاسخ  به  اين  كه تاكنون  اين  كميته ها چه  اطلاعاتي دريافت  كرده اند، گفت : علاوه  بر شماره  تلفن  ۳۳۱۲۷۷۴۳ كه  به  طور ۲۴ ساعته  آماده  دريافت  اطلاعات  مردمي است ، اعضاي  چهار كميته  فرعي  همچنان  در حال  دريافت اطلاعات  اعم  از اخبار و تصاوير هستند.

حسين طلا مشاور انتخابات معاون اجرايي
شوراي نگهبان شد
سيد علي علوي معاون اجرايي شوراي نگهبان در حكمي حسين طلا را به سمت مشاور امور انتخابات خود منصوب كرد. سرپرست معاونت اجرايي و امور انتخابات شوراي نگهبان با صدور حكمي حسين طلا را كه پيش از اين به عنوان قائم مقام دفتر نظارت بر انتخابات تهران بزرگ مشغول به فعاليت بود را به سمت مشاور خود در امور انتخابات منصوب كرد .
در حكم انتصاب مهندس علوي ، با اشاره به تجارب ارزنده دكتر طلا در دوران تصدي قائم مقامي دفتر نظارت بر انتخابات تهران بزرگ اظهار اميدواري شده است تا امر نظارت بر انتخابات با كيفتي بهتر از گذشته انجام شود.

موسوي تبريزي:معاون سياسي وزير كشور نمي تواند
خواستار برگزاري مجدد انتخابات خانه احزاب باشد
فارس: رئيس خانه احزاب گفت: جنتي،معاون سياسي وزير كشور نمي تواند خلاف آيين نامه خواستار فراهم شدن مقدمات برگزاري مجدد انتخابات خانه احزاب باشد.
سيد حسين موسوي تبريزي با رد هر گونه اختلافاتي در خانه احزاب و با اشاره به حضور هاشمي رفسنجاني در همايش اخير خانه احزاب اظهار داشت:اين كه ادعا مي شود آقاي هاشمي رفسنجاني براي پا در مياني و كمك به حل اختلافات موجود به جلسه دعوت شده بود،كذب محض است. وي افزود:آقاي هاشمي رفسنجاني صرفاً براي سخنراني دعوت شده بود و تنها خواسته ايشان از گروهها و احزاب اين بود كه براي وفاق و همدلي در خانه احزاب تلاش كنند. وي،با رد اظهاراتي مبني بر اين كه جلسه مذكور با هدف فراهم كردن مقدمات برگزاري انتخابات در آينده نزديك بوده است،تصريح كرد:آقاي جنتي كه درخواست خلاف آيين نامه نمي كند،هيچ وقت ايشان نگفته است خلاف آيين نامه عمل شود.آقاي جنتي يك عضو از كميسيون پنج نفره ماده ۱۰ خانه احزاب است و نمي تواند بگويد كه انتخابات دو باره برگزار شود،مگر اين كه مجمع عمومي تشكيل و درخواست برگزاري مجدد انتخابات ارائه شود. رئيس خانه احزاب،در واكنش به برخي اظهار نظرها از سوي احزاب اصولگرا مبني بر اين كه اگر تا يك ماه و نيم آينده مسايل حل نشود و مقدمات برگزاري انتخابات فراهم نگردد خانه احزاب از سوي وزارت كشور باز پس گرفته خواهد شد گفت: لابد سخنگوي وزارت كشور اين آقايان هستند.كميسيون ماده ۱۰ احزاب سخنگو دارد و تا به حال اين كميسيون حتي يك كلمه در اين باره صحبتي نكرده و نامه اي ننوشته است،مگر مملكت بي قانون است.

گفته مي شود...
* بي بي سي: وزارت امور خارجه ايران در اعتراض به اهانت صورت گرفته در شبكه الجزيره قطر نسبت به آيت الله العظمي سيستاني  ،سفير قطر در تهران را احضار كرد.
* مهر: با احتساب درآمد ماهيانه ۲۵۰ هزار توماني به عنوان خط فقر بيش از ۸۰درصد كارمندان ايران زير يا برابر با خط فقر زندگي مي كنند.
* مهر: ابطحي عضو كميسيون صنايع مجلس با تكذيب خبر بحران مالي شركت ايران خودرو گفت: عده اي در دولت جديد به دنبال اين هستند كه با شايعه پراكني براي واحدهاي بزرگ دولتي مشكل آفريني كنند.
* بازتاب: از جمله تغييرات در نظر گرفته شده در پيش نويس قانون انتخابات افزايش سن رأي دهي به ۱۸ سال است. همچنين بنابراين پيش نويس افراد بدون سابقه سياسي يا مديريتي براي كانديداتوري بايد وثيقه مالي ارائه كنند.
* راديو فردا: دادگاهي در آنكارا، ايران را به دخالت در مرگ روشنفكران تركيه اي متهم كرد.
* بازتاب: گروه هاي شيعه نزديك به ايران در ائتلاف عراق يكپارچه كنگره ملي عراق ۱۲۲ كرسي اوليه پارلمان عراق را به دست آورند. فهرست اياد علاوي كه مورد تأييد آمريكا بود توانست فقط ۱۰ كرسي اين پارلمان را به دست آورد.
* فردا: دولت سابق با واگذاري مبلغ سه ميليون دلار به شركت ايران خودرو زمينه تحويل رايگان خودرو به برخي مديران سابق و بستگانشان را فراهم كرده است.
* احزاب اصلاح طلب فعاليت اينترنتي خود را گسترش مي دهند. پس از اقدامات ابتدايي براي راه اندازي سايت حزب اعتماد ملي، حزب كارگزاران هم پايگاه اطلاع رساني خود را فعال مي كند. اخيراً فراكسيون اقليت مجلس براي انتشار اخبار استيضاح وزير دفاع سايت استيضاح را راه انداخته است.
* عدالتخانه: يكي از مشاوران جوان رئيس جمهور از بررسي عملكرد مالي شهرداري در دوران مديريت احمدي نژاد خبر داد.
* نمايندگان خوزستان قصد دارند به دليل اجراي طرح انتقال آب كارون، به رفسنجان وزير نيرو را استيضاح كنند.
* مهر: آقايان وعيدي، رحماني فضلي، حسين تاش، نهاونديان از معاونان علي لاريجاني در دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي در دور بعدي مذاكرات ايران و اروپا در وين حاضر خواهند بود.

صندوق بيمه بيكاري در آستانه ورشكستگي
گروه اجتماعي-مينا شهني: صندوق بيمه بيكاري در انتظار كمك دولت روزشماري مي كند. كسري بودجه مسئولان اين صندوق را بر آن داشته تا  دولت  را به ياري طلبند.
رئيس اداره بيمه بيكاري و تعهدات كوتاه مدت سازمان تأمين اجتماعي در اين باره به خبرگزاري مهر گفت: «صندوق بيمه بيكاري براي چهارمين سال متمادي با كسري بودجه مواجه خواهد شد، بنابراين دولت بايد فكر اساسي بينديشد.» تفاوت كسري بودجه امسال صندوق با سال هاي قبل در يك نكته است، در سال هاي گذشته كسري بودجه صندوق بيمه بيكاري از ذخاير صندوق برطرف مي شد اما امسال ذخيره هاي صندوق جوابگوي حل مشكلات كسري بودجه صندوق نيست.همين تفاوت سبب شده كه تنها يك راه باقي بماند، دست استمداد به سوي دولت دراز كردن.
احمد پايور، رئيس اداره بيمه بيكاري و تعهدات كوتاه مدت سازمان تأمين اجتماعي، با اعلام اين هشدار افزود: «صندوق بيمه بيكاري ۳ سال است كه با كسري بودجه مواجه مي شود، و پيش بيني مي شود با توجه به افزايش مقرري بگيران امسال نيز با كسري بودجه مواجه شود.»
پيش بيني پايور كمتر از يقين نيست، اما فرصت چنداني تا پايان سال باقي نمانده است و فرصت دولت براي حل اين مشكل كمتر از آنچه لازم است به نظر مي رسد.
پيش از اين پايور از ارائه پيشنهاداتي براي اصلاح قانون بيمه بيكاري به دولت خبر داده بود. او در اين باره گفته بود: «در اين پيشنهادات تلاش شده با كاهش حداكثر زمان پرداخت مقرري بيمه بيكاري، امكان افزايش تعداد مشمولان اين صندوق فراهم شود.»
وي همچنين در ارديبهشت سال جاري از افزايش منابع مالي اين صندوق براساس پيشنهادات جديد خبر داده و افزود: براساس سابقه پرداخت حق بيمه و وضعيت تأهل مقرري بيمه بيكاري از ۶ تا ۵۰ ماه پرداخت مي شود كه با كاهش حداكثر زمان پرداخت اين مقرري، امكان استفاده افراد بيشتري از بيمه بيكاري فراهم مي شود.
علاوه بر مشكل منابع مالي اين صندوق وجود افرادي كه همزمان با دريافت بيمه بيكاري اشتغال دارند ازجمله مشكلات اين صندوق است.
۱۲ هزار دريافت كننده مقرري بيكاري در سال گذشته همزمان مشغول به كار بوده اند. براساس خبري كه خبرگزاري ايسنا منتشر كرده دريافت همزمان مقرري بيكاري و اشتغال سبب شده تا سازمان تأمين اجتماعي به منظور حفظ حقوق بيمه شدگان اين سازمان، دوره نظارت و كنترل بر اشتغال مقرري بگيران را افزايش دهد.
گفتني است، درمان، پرداخت سوابق و مقرري بيكاري ازجمله تعهدات سازمان تأمين اجتماعي در قبال بيكاران است كه بايد طبق قانون انجام شود و درصورتي كه صندوق با كسري بودجه مواجه شود، انجام بموقع تعهدات ممكن نخواهد بود.

طي حكمي از سوي وزير رفاه و تأمين اجتماعي؛
مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي بركنار شد
گروه اجتماعي - زهرا رفيعي: مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي در آخرين ساعات كاري ديروز طي حكمي از سوي وزير رفاه و تأمين اجتماعي از سمت خود بركنار شد. تماسهاي مكرر با دفتر «داوود مددي» مديرعامل سابق سازمان تأمين اجتماعي در حالي به جايي نرسيد كه مسئول دفتر وي از انتصاب سيدعلي بهشتيان به عنوان رئيس جديد سازمان تأمين اجتماعي اظهار بي اطلاعي مي كرد. گفته مي شود بهشتيان كه يكي از سه كانديداي وزارت نفت بود تاكنون مدير عاملي سازمان تأمين اجتماعي را نپذيرفته است.
در نامه وزير رفاه خطاب به مديرعامل سابق سازمان تأمين اجتماعي آمده است: «با توجه به اين كه از زمان تصدي شما در جايگاه رياست هيأت مديره و مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي از اجراي تدابير و سياستهاي ابلاغي سرباززده و از دستورات مربوطه استنكاف ورزيده ايد، با توجه به لزوم هماهنگي، همكاري و همدلي مجموعه هاي تحت پوشش وزارتخانه به جهت تأمين مصلحت مربوطه و نقش جايگاه حساس وزارتخانه، از تاريخ اين ابلاغ، از رياست هيأت مديره و مديرعاملي سازمان تأمين اجتماعي بركنار مي شويد.»برخي از سايتهاي خبري پيش از اين از اختلاف وزير رفاه و مديرعامل سابق سازمان تأمين اجتماعي خبر داده بودند.
خبرها حاكي از آن بود كه اين دو مسئول بر سر تركيب هيأت مديره و انتخاب مديرعامل شركت سرمايه گذاري تأمين اجتماعي «شستا» باهم اختلاف نظر دارند.
داوود مددي يكي از اعضاي مركزي ستاد انتخابات دكتر محمود احمدي نژاد بوده است و گفته مي شود وزير رفاه گرايشهايي اصلاح طلبانه دارد.

خاتمي مسئول شناسايي كانديداهاي مجمع
روحانيون براي انتخابات مجلس خبرگان شد
مهر: سيد محمد خاتمي مسئول شناسايي افراد داراي صلاحيت براي حضور در انتخابات خبرگان به عنوان كانديداهاي مجمع روحانيون مبارز شد. در جلسه مجمع روحانيون كه به رياست موسوي خوييني ها برگزار شد، مقرر گرديد برنامه هاي مدوني براي حضور هرچه بهتر و پررنگ تر اين مجمع در انتخابات سال آينده مجلس خبرگان رهبري به عنوان مهمترين اولويت در دستور كار قرار گيرد.همچنين سيد محمد خاتمي در كميته فرهنگي مجمع روحانيون مبارز عهده دار شناسايي افراد واجد شرايط براي معرفي از سوي اين مجمع به عنوان كانديداهاي انتخابات خبرگان گرديد.

در اعتراض به عدم معرفي مفسدان اقتصادي؛
برخي از تشكل  هاي دانشجويي
در مقابل قوه قضائيه تجمع مي  كنند
ايلنا: برخي از تشكل  هاي دانشجويي در خصوص عملكرد اخير قوه قضائيه بيانيه  اي صادر كردند.در اين بيانيه آمده است: بعد از چند سال و براي اولين بار خبري در جرايد منتشر شد كه قوه قضاييه قصد دارد پرونده ۷۰ تن از مفسدان اقتصادي- حتي درحد وزير- را در اختيار رسانه ها قرار دهد اما ديروز شاهد بوديم مجتمع قضايي ويژه امور اقتصادي به جاي اعلام اسامي و نتيجه پرونده هاي مورد بررسي اقدام به انتشار بيانيه  اي با اين مضمون كرد كه با توجه به جو رسانه  اي موجود، اعلام نام مفسدان شبهه خروج از عدالت را دارد.اين بيانيه مي  افزايد: تشكل  هاي امضا كننده اين بيانيه شامل كانون انديشه دانشجوي مسلمان دانشگاه اميركبير، مجمع دانشجويان حزب  الله، دانشگاه علم و صنعت تا روز چهار شنبه سي ام آذرماه به مسئولين قوه قضائيه مهلت حضور در يكي از دانشگاه  هاي تهران و پاسخگويي نسبت به اين عملكرد را مي  دهند و در صورت عدم پاسخگويي، روز چهارشنبه در مقابل قوه قضائيه تجمع خواهند نمود تا لااقل آنجا پاسخي بشنوند.

حبيبي : انتقادات اصولگرايان  از دولت نبايد رسانه  اي شود
ايلنا:دبير كل حزب موتلفه اسلامي، گفت: ما در مؤتلفه اسلامي به عنوان حمايت از اصول نظام و حاكميت و به عنوان بازوي نظام و ولايت فقيه مطابق اساسنامه تشكيلاتي  مان كار مي  كنيم. محمدنبي حبيبي كه در جمع دبيران استان  ها و شهرستان  هاي حزب مؤتلفه سخن مي  گفت، با تأكيد بر اين كه رعايت اصول با جذب رأي مردم تضاد ندارد، به تشريح برنامه  هاي حزب موتلفه اسلامي براي چند انتخابات آينده پرداخت.وي با توصيه به دبيران استان  ها و شهرستان  هاي مؤتلفه اسلامي به فعال شدن براي چند انتخابات آتي چگونگي برنامه  ريزي دبيران در اين راستا را بيان كرد.دبير كل حزب مؤتلفه اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با تأكيد بر ضرورت حمايت از دولت نهم، اظهار داشت: هم اين كه بگوييم دولت نهم خطا نمي  كند نادرست است و هم اين كه خوب و بد دولت را با هم تأييد كنيم.وي افزود: ما معتقديم در شرايط فعلي اصول  گرايان بايد كارهاي خوب دولت را تاييد كنند، ولي انتقادات  شان از دولت رسانه  اي نشود.

عضو كميسيون اصل نود: استفساريه مجلس پس از
تائيد شوراي نگهبان شامل شوراي شهر هم مي شود
ايسنا: صالحي گفت: مصوبه  اخير مجلس مبني بر ممنوعيت دو شغله بودن كاركنان دولت، پس از تأييد نهايي شوراي نگهبان شامل اعضاي شوراي شهر هم مي شود. قيصر صالحي عضو كميسيون اصل نود، در خصوص مصوبه  مجلس مبني بر ممنوعيت دو شغله بودن كاركنان دولت و اين كه آيا اين مصوبه شامل شوراي شهر هم مي شود، گفت: زماني كه هركس در مسئوليتي باشد  بخواهد وارد شوراي شهر يا مجلس شود بر طبق قانون بايد استعفا دهد؛ و عكس اين موضوع نيز صادق است. وي با بيان اين كه قانون خيلي صريح است و نياز به تفسير نداشت، گفت: مصوبه  مجلس به دليل اين بود كه عده اي ابهام داشتند و عده اي نيز به قانون عمل نمي كردند. بنابراين قانون بايد براي همه محترم باشد. صالحي گفت: مسئوليت يعني گرفتاري و مكافات، در خود شوراي شهر هزاران مشكل وجود دارد كه بايد حل شود. وي در خصوص گفته ي زريبافان مبني بر عدم استعفاء از دبيري دولت گفت: با توجه به استفساريه مجلس كه به تصويب رسيده اين قانون شامل همه مي شود. اگر شوراي نگهبان اين قانون را تأييد كند قطعاً عضويت در شوراي شهر هم به عنوان شغل محسوب مي شود.

نشست مشترك مؤتلفه و جامعه اسلامي مهندسين
ايسنا: در راستاي سلسله نشست هاي جامعه اسلامي مهندسين با شخصيت هاي برجسته  نظام و تشكل هاي همسو با اين تشكل، اعضاي شوراي تهران در شوراي مركزي جامعه  اسلامي مهندسين يكشنبه شب با هاشمي رفسنجاني ديدار كردند. شهرياري از بحث درباره  انتخابات خبرگان به عنوان يكي از محورهاي اين جلسه نام برد. اين عضو شوراي مركزي جامعه  اسلامي مهندسين خبر داد كه هفته  آينده تشكل متبوعش با حزب مؤتلفه اسلامي ديدار خواهد داشت.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |