يكشنبه ۴ دي ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۸۳ - Dec 25, 2005
جابجايي هاي عمده در صدر جدول بورس تهران در يك سال گذشته
بزرگترين شركت هاي بورس
در آستانه زمستان ۸۴ معرفي شدند
011031.jpg
گروه بورس - سروش خسروي: مقايسه هاي آماري در جمع بزرگان بازار سهام نشان مي دهد: از زمستان ۸۳ تا زمستان ۸۴ جابه جايي هاي عمده در صدر جدول بورس تهران روي داده است.
به گزارش «همشهري» در حالي كه در يكسال گذشته ۶ هزار ميليارد ريال از ارزش بازار سهام سرمايه گذاري غدير كاسته شده اما با توجه به ركود عمومي بورس، غدير همچنان بزرگ ترين شركت بورس به شمار مي آيد. سرمايه گذاري غدير ابتداي زمستان سال گذشته ۵/۷ درصد از كل ارزش بورس تهران را به خود اختصاص داده بود اما اين نسبت در زمستان جاري به ۷/۵ درصد افت كرده است.
از سوي ديگر مقايسه هاي آماري حاكي از افت شديد و تنزل سريع رتبه سرمايه گذاري بانك ملي در جدول بزرگان بورس است. اين شركت يكي از بزرگترين سقوط ها را در تاريخ بازار سرمايه ايران به ثبت رسانده به طوري كه ظرف يكسال گذشته ارزش بازار شركت سرمايه گذاري بانك ملي از ۲۱ هزار ميليارد ريال به ۱۰هزار ميليارد ريال كاهش يافته و به نصف رسيده است، اين ارقام نشان دهنده از دست رفتن نيمي از ارزش دارايي سهامداران سرمايه گذاري بانك ملي است.
سرمايه گذاري بانك ملي در اوايل دهه ۸۰ بزرگترين شركت بورس تهران به حساب مي آمد، اين شركت در حال حاضر سهامدار اصلي شركت هاي بزرگي نظير صدرا، پتروشيمي اراك و سرمايه گذاري توسعه ملي است.
سرمايه گذاري بانك ملي با توجه به افت شديد ارزش آن از رتبه سوم جدول بورس در زمستان ۸۳ به رتبه هفتم در زمستان امسال تنزل كرده است.
اما در اين بين خودروسازان بورس تهران با وجود ركود موجود به نسبت وضعيت كل بازار توانسته اند در اين مدت ارزش سهام خود را ثابت نگه دارند و بر همين اساس رتبه آنها در جدول بزرگان بورس طي يكسال گذشته افزايش يافته، به طوري كه سايپا از رتبه چهارم به دوم و ايران خودرو از هفتم به چهارم ارتقا رتبه يافته اند. ارزش سهام سايپا در اين مدت روي محدوده ۱۹ هزار ميليارد ريال و ارزش بازار ايران خودرو در محدوده ۱۴ هزار ميليارد ريال ثابت مانده است.

تدوين اساسنامه سازمان جديد بورس
011028.jpg
گروه بورس: پيش نويس اساسنامه سازمان جديد بورس و اوراق بهادار تا اوايل هفته آينده براي اظهار نظر كارشناسان و اصلاح نهايي منتشر مي شود.
حيدر مستخدمين حسيني، سخنگوي بورس تهران روز گذشته در گفت وگوهايي كه با رسانه هاي مختلف انجام داد به بررسي مسايل روز بازار سرمايه پرداخت. او در يكي از اين گفت وگوها با اعلام مطلب يادشده گفت: براي اجرايي شدن قانون بازار اوراق بهادار دو كار موازي با هم در حال انجام است، نخستين كار، تدوين اساسنامه سازمان جديد بورس و اوراق بهادار بوده كه در حال نهايي شدن است.
او در گفت وگو با ايسنا با بيان اينكه اين اساسنامه را بايد هيات وزيران تصويب كند گفت:بنابراين نياز نيست تمام خواسته ها را به طور مستقيم در قانون ديد بلكه قانونگذار اختياراتي را به هيات وزيران در چارچوب آيين نامه هاي تهيه شده از سوي شوراي بورس يا اساسنامه سازمان بورس و اوراق بهادار و يا نيازهايي كه شركت هاي بورسي خواهند داشت بايد در اساسنامه تدوين كنند تا شوراي بورس آن را تصويب كند. اگر بورس ها تمام نيازها و خواسته هاي خود را ديده باشند در حال حاضر بهترين زماني است تا آن خواسته ها را براي فعال شدن حوزه بورس هاي خود در اين اساسنامه ها و آيين نامه هابه تصويب برسانند.
رئيس هيات مديره بورس گفت: بازده ۲۴ درصدي در بازار سهام نشان دهنده مناسب ترين شرايط در بازار جهت سرمايه گذاري است.وي در گفت وگو با خبرگزاري مهر ادامه داد: اگر نرخ تورم را ۱۵ درصد و نرخ رشد اقتصادي را ۵ در صد در نظر بگيريم روي هم مي شود۲۰ درصد و اگر ۳يا ۴ در صد هم هزينه ريسك پذيري را در نظر بگيريم به اين نتيجه مي رسيم كه اگر بازده سهام به ۲۴ در صد برسد شرايط در بازاربراي سرمايه گذاري مناسب است.رئيس هيات مديره بورس ادامه داد: كف سود تعريف شده در بازار سرمايه منطق اقتصادي دارد، يعني سود سهام مي دهد بايد تورم و رشد اقتصادي را پوشش دهد ضمن اينكه هزينه ريسك پذيري را در كشور كاهش دهد.به گفته سخنگوي بورس مطالعه و بررسي براي تعيين هيات مديره سازمان جديد بورس اوراق بهادار آغاز شده است. حيدرمستخدمين حسيني افزود: انتخاب اعضاي هيات مديره سازمان بورس بايد از بخش خصوصي صورت بگيرد و بررسي گزينه هاي احتمالي با توجه به اين محدوديت ها آغازشده است.

بورس جاي كنجكاوي نيست
با كنجكاوي فردي نمي توانيد بر موضوعي علمي چون «سرمايه گذاري» تسلط پيدا كنيد. پاسخ به پرسش هاي يك سرمايه گذار نظير چگونه بخرم و چه بخرم دانش مي خواهد. اين كه گفته مي شود در سبدي از سهام سرمايه گذاري كنيد و تركيبي از سهام را بخريد، به ظاهر كار را براي شما ساده مي كند، اما فقط گفتن موضوع ساده است در حالي كه اين كار به آدم متخصص نياز دارد.در همه جاي دنيا رسم اين است كه سرمايه گذاري براي افراد غيرحرفه اي را فردي حرفه اي انجام دهد، اما براي استفاده از خدمات افراد حرفه اي هم بايد شرايطي را مدنظر قرار دهيد كه در روزهاي آينده به آن مي پردازيم.

افزايش فعاليت تعاوني ها در بورس فلزات
011025.jpg
گروه بورس:همه آيين نامه هاي مورد نياز بورس فلزات تهران تهيه شده و به تصويب شوراي بورس رسيده است و هيچ گونه خلايي در اين خصوص وجود ندارد.
اداره اطلاع رساني و روابط عمومي سازمان كارگزاران بورس فلزات تهران در پاسخ به انتقادات مطرح شده از سوي محمد صادق مقدم، مدير عامل شركت تعاوني آهن آلات واحد مركز اعلام كرد: عليرغم ادعاي ايشان، تاكنون جرايم مربوط به ديركرد تحويل كالا، براساس آيين نامه هاي قانوني بورس محاسبه و از طريق كارگزاران به تعاوني مذكور پرداخت شده است و در نهايت شكواييه طرح شده طي صورت جلسات مدون مختومه شده است. البته در اوايل فعاليت بورس به دليل فقدان تجربه در كشور كمبود برخي آيين نامه ها وجود داشت كه اين موضوع با مصوبات هيأت مديره و اعمال آن از طريق مجامع شركت هاي توليدي برطرف مي شد ولي خوشبختانه از ابتداي امسال كليه آيين نامه هاي مورد نياز تكميل شده و هيچ گونه نقصي وجود ندارد.
در ادامه اين توضيحات درباره وضعيت كارگزاران بورس آمده است؛ اگرچه تعاوني آهن آلات واحد مركز همانند بسياري از تشكل هاي مشابه در ايجاد بورس فلزات تهران همكاري داشته است ولي در فرآيند انتخاب ۱۱ كارگزار مؤسس بورس توسط كميته منتخب شوراي محترم بورس، اتحاديه صنف آهن فروشان تهران، با رعايت كليه مراحل قانوني از يك كرسي كارگزاري در بورس برخوردار شد.
درباره ادعاي دولتي بودن كارگزاران بورس فلزات تهران نيز بايد يادآور شد كه از مجموع ۱۱ كارگزار منتخب شوراي بورس براي فعاليت در بورس فلزات تهران، تعداد شش كارگزاري از بورس اوراق بهادار انتخاب شدند كه همگي آنها خصوصي هستند، چهار كارگزاري نيز وابسته به بخش هاي عمومي مانند صندوق بازنشستگان فولاد، سازمان تأمين اجتماعي و... و يك كارگزاري نيز از اتحاديه صنف آهن فروشان تهران است.در خصوص ادعاي ايجاد انحصار در بازار توسط برخي از كارگزاران نيز لازم به ذكر است كه ارايه سفارش خريد يا فروش به كارگزاران، براي كليه فعالان بازار آزاد است و هيچ  گونه محدوديتي نداشته و كارگزاران نيز طبق آيين نامه هاي بورس، تحت نظارت هاي قانوني نسبت به انجام سفارشات و معامله در بورس اقدام مي كنند.در مورد ادعاي به تعطيلي كشاندن تعاوني ها با تشكيل بورس فلزات نيز بايد گفت: در طي دوره فعاليت بورس از كل معاملات انجام شده، بيش از ۱۱ درصد توسط تشكل هاي تعاوني توزيعي، توليدي و مصرفي صورت گرفته است، ضمن آن كه بخش زيادي از اعضاي تعاوني ها ترجيح داده اند در قالب تجار و به طور مستقل از بورس فلزات خريد نمايند و حضور اين تشكل ها در بورس روز به روز افزايش مي يابد.
بنابر اين علي رغم ادعاهاي مطرح شده، بورس فلزات نه تنها در جهت تضعيف و يا تعطيلي تعاوني ها نبوده و نخواهد بود بلكه هميشه مشوق و حامي آنها بوده و معتقد است كه اين سازمان سبب رشد و اعتلاي نقش واقعي تعاوني ها در اقتصاد كشور شده است.
در عين حال ذكر اين نكته ضروري است كه از بين دو تعاوني فعال در بازار آهن تهران، شركت تعاوني آهن آلات تهران حضور فعالي در بورس فلزات داشته و توانسته حدود چهار برابر تعاوني آهن آلات واحد مركز در اين بورس خريد كنيد. لذا تعاوني واحد مركز بايد سعي كند همانند بسياري از تشكل هاي مشابه خود را با شرايط جديد اقتصادي كشور تطبيق دهد.
در مورد جايگاه تعاوني ها و تقويت آنها در اقتصاد كشور نيز لازم به ذكر است كه براساس ماده(۳۵) قانون برنامه سوم توسعه، در ارجاع كار و انجام معامله توسط بخش دولتي، عمومي، تعاوني و خصوصي، نبايد هيچ گونه تبعيضي بين آنها قائل شد، به همين دليل امتيازاتي را كه سازمان بورس فلزات تهران براي تقويت تعاوني ها و حمايت از آنها در آيين نامه پيشنهادي براي اتاق پاياپاي بورس لحاظ كرده بود، توسط شوراي محترم بورس به استناد ماده فوق الذكر قانون برنامه سوم توسعه، رد شد و مورد قبول واقع نشد.براساس اين اطلاعيه در جلسه اي كه در كميسيون اصل ۹۰ مجلس شوراي اسلامي برگزار شد خوشبختانه مطالب بسيار خوبي  مطرح شد و با توجه به ضيق وقت، جمع بندي موضوعات طرح شده به جلسه آينده موكول شد.

سهام خودرو آهن رباي نقدينگي در بورس
011022.jpg
گروه بورس: خودروسازان بورس تهران با توجه به سودهاي نقدي جالب توجهي كه در مجامع خود توزيع مي   كنند، همواره مد نظر سرمايه گذاراني هستند كه مخاطره و ريسك كمتري را طلب مي كنند.نمودار بالا روند حركت شاخص سهام گروه خودروسازان و قطعه سازان بورس را در پائيز ۸۴ نشان مي دهد. اين گزارش حاكي است: حجم نقدينگي سرازير شده به سوي سهام اين گروه طي روز گذشته نيز جالب توجه بود به طوري كه بيش از يكهزار نفر براي خريد ۵/۸ ميليون برگه سهم شركت هاي خودروسازي بورس ۲۳ ميليارد ريال از نقدينگي خود را پرداختند، و از اين نظر خودروسازان را در صدر جدول بورس جاي  دادند.در ادامه تأكيد شده، پس از خودروسازان، سهام معادن با جذب ۲۲ ميليارد از نقدينگي بازار در جاي دوم ايستاد. در اين روز ۱/۴ ميليون سهم معادن را يكهزار و ۲۰۰ نفر خريدند. به اين ترتيب سهام معادن در كنار سهام پتروشيمي و محصولات شيميايي جايگاه اول را در جمع سهام پرطرفدار ديروز به خود اختصاص دادند.

صف خريد براي سهام ۶ شركت تشكيل شد
گروه بورس: فعالان بازار ديروز براي خريد سهام ۶ شركت از جمله كربن ايران و هپكو صف كشيدند. به گزارش همشهري، در اين روز ۲۸۶ نفر براي خريد ۸/۱ ميليون سهام كربن به ارزش ۸/۵ ميليارد ريال دستور خريد صادر كردند. همچنين ۲۴۵ نفر با مراجعه به كارگزاري ها براي خريد دو ميليون سهم هپكو به ارزش ۷/۳ ميليارد ريال برگه دستور خريد پر كردند. در اين روز كاري ۱۲۷ برگه دستور خريد مربوط به يك ميليون سهم ليزينگ صنعت و معدن به ارزش ۳ ميليارد ريال روي ميز كارگزاري ها قرار گرفت. ۱۴۲ نفر نيز براي خريد ۲/۱ ميليون سهم ليزينگ خودرو غدير به ارزش ۴/۲ ميليارد ريال دستور خريد صادر كردند. بنا بر اين گزارش، كارگزاران بازارگردان ديروز سهام سرمايه گذاري غدير، سرمايه گذاري مسكن و سرمايه گذاري بانك ملي را بازارگرداني كردند تا به سيال شدن بازار كمك شود.
در كفه عرضه شركت ملي سرب و روي كه در جريان معاملات روز گذشته قيمت هر سهمش ۵ درصد كاهش يافته بود، در صدر جدول قرار گرفت. در اين روز ۸۹۳ سهامدار ملي سرب و روي از مالكيت ۵ ميليون سهام اين شركت به ارزش ۳ ميليارد ريال منصرف شدند و سهامشان را براي فروش عرضه كردند. ۱۸۹ نفر نيز براي فروش ۸/۱ ميليون سهم سرمايه گذاري غدير به ارزش ۶/۷ ميليارد ريال دستور فروش صادر كردند.

سرمايه گذاري پتروشيمي شاخص را سرپا نگه داشت
011019.jpg
گروه بورس: شاخص كل قيمت سهام روز گذشته ۳۸ واحد رشد كرد كه ۸ واحد آن را مديون معاملات سرمايه گذاري پتروشيمي بود.
به گزارش همشهري، در اين روز شاخص ياد شده به رقم ۱۰ هزار و ۳۴۲ واحد صعود كرد.
معاملات توسعه معادن روي، سيمان صوفيان، پتروشيمي شيراز، تايدواتر و ليزينگ صنعت و معدن روز گذشته بيشترين تأثير را بر رشد شاخص كل قيمت سهام گذاشت. در اين روز كاري شاخص عملكرد تالار فرعي با ۵۸ واحد رشد به ۱۰ هزار و ۴۶۱ واحد رسيد.
شاخص عملكرد تالار اصلي نيز ۳۲ واحد افزايش يافت و به ۱۰ هزار و ۶۵ واحد نزديك شد.در نتيجه معاملات اين روز شاخص بازده نقدي و قيمت ۱۰۶ واحد ديگر رشد كرد و روي عدد ۲۹ هزار و ۴۴ واحد ايستاد. بر اساس اين گزارش، رشد ۱۳۳ واحدي شاخص مالي روز گذشته بيانگر عملكرد خوب شركت هاي سرمايه گذاري حاضر در بورس بود. اين شاخص در پايان معاملات ديروز به ۲۵ هزار و ۳۹۱ واحد رسيد. همچنين عملكرد مطلوب شركت هاي صنعتي ديروز موجبات رشد ۲۸ واحدي شاخص صنعت را فراهم ساخت و اين شاخص را به رقم ۸ هزار و ۲۱ واحد نزديك كرد. بنا بر اين گزارش، در جريان دادوستدهاي ديروز بورس تهران شاخص سهام كاني هاي فلزي ۶ واحد و شاخص سهام فلزات اساسي ۵ واحد رشد كرد، اما شاخص سهام نفت و سوخت هسته اي ۱۰۷ واحد افت را تجربه كرد و شاخص گروه وسائل نقليه نيز ۳ واحد كاهش يافت.

۳ دليل ركود بورس از ديد بانك مركزي
گروه بورس: بانك مركزي در تحليل وضعيت اقتصاد ايران در شش ماه اول سال برخي دلايل ركود بورس را اعلام كرد.
در اين تحليل كه در شماره جديد نشريه روند به چاپ رسيده، آمده است: بورس اوراق بهادار تهران طي چند سال گذشته به ويژه در سال ۱۳۸۲ و چهار ماه اول سال ۱۳۸۳ با بازدهي بسيار مناسبي مواجه بود و شاخص كل قيمت سهام در نيمه اول مرداد ماه ۱۳۸۳ به بالاترين سطح طي تمام سالهاي فعاليت خود يعني رقم ۱۳۸۸۲ واحد رسيد.
بر اساس اين گزارش، درنيمه دوم سال با شدت گرفتن تنش هاي سياسي ناشي ازتشديد رقابت نامزدهاي رياست جمهوري ، مناقشات مربوط به برنامه هسته اي ايران و تهديدهاي آمريكا در مورد ارجاع پرونده هسته اي ايران به شوراي امنيت ، ابهام در روند سياستهاي اقتصادي كلان دولت جديد، شاخصهاي بورس به استثناي يك افزايش مقطعي در فروردين ماه ۱۳۸۴ از آذر ماه ۱۳۸۳ روند نزولي مستمري را در پيش گرفتند .
درادامه همين روند ، شاخص كل قيمت سهام در پايان شهريور ماه سال ۱۳۸۴ نسبت به پايان سال قبل ۱۴ درصد كاهش يافت. همچنين ارزش بازار سهام در پايان شهريور سال جاري به ترتيب ۱۰ و ۹ درصد نسبت به پايان شهريور و انتهاي سال ۱۳۸۳ تنزل داشت. در چنين شرايطي بسياري از سرمايه گذاران فعال در بازار سهام ترجيح دادند كه با فروش سريع سهام خود از زيان بيشتر جلوگيري كنند .

رشد ۵ درصدي براي ۸ شركت
گروه بورس: قيمت سهام ۸ شركت روز گذشته با ۵ درصد رشد قيمت مواجه بود.
به گزارش «همشهري» در اين روز مهرام، هپكو، شيمي داروپخش، دشت مرغاب و كربن ايران سقف ۵ درصدي رشد قيمت را پر كردند. همچنين سهام سموم علف كش، كابل باختر، مجتمع آبادگران روز گذشته ۵ درصد رشد قيمت را تجربه كرد.از سوي ديگر ملي سرب و روي ديروز تنها شركتي بود كه قيمت هر سهمش ۵ واحد كاهش يافت.
دادوستد سهام سيمان سپاهان نيز روز گذشته با ۷۸ درصد كاهش قيمت از سرگرفته شد.

پيش بيني سود سيمان بجنورد ۶۳۷ ريال اعلام شد
گروه بورس: سيمان بجنورد درآمد خالص هر سهم خود را براي سال مالي منتهي به پايان مهرماه ۸۵ مبلع ۶۳۷ ريال پيش بيني كرد.
به گزارش «همشهري» اين شركت اعلام كرد: براي سال مالي يادشده به ازاي هر سهم به سهامداران خود ۶۰۰ ريال سود مي دهد.
براساس پيش بيني هاي سيمان بجنورد اين شركت در سال مالي ۸۵ ، ۲۵۳ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، ۱۱۹ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته، ۵/۱۲۸ ميليارد ريال سود عملياتي و ۱۲۵ ميليارد ريال سود خالص خواهد داشت.
اين گزارش حاكي است: پيش بيني عملكرد سيمان بجنورد براي سال مالي ۸۵ نسبت به عملكرد واقعي سال مالي قبل به ترتيب به لحاظ فروش ۵ درصد كاهش، بهاي تمام شده كالاي فروش رفته ۶ درصد افزايش، سود عملياتي ۱۲ درصد كاهش و سود خالص ۱۴ درصد كاهش نشان مي دهد.
اين شركت دلايل تغييرات يادشده را كاهش مقدار توليد به دليل تعميرات خط توليد، عدم پيش بيني صادرات در سال جاري و پيش بيني عدم تحقق درآمد حاصل از سرمايه گذاري در سال ۸۵ اعلام كرده است.

تعيين ارزش سهام ۶ شركت دولتي
ايسنا: واگذاري سهام جديد بستگي به جلسه هيأت عالي واگذاري و وضعيت بازار سهام خواهد داشت بنابراين نمي توان پيش بيني كرد كه چه ميزان عرضه تا پايان سال خواهيم داشت.
سيدمهدي عقدايي، معاون واگذاري سازمان خصوصي سازي ارزش سهام شش شركت مصوب شده از سوي هيأت عالي واگذاري را ۱۴۰ ميليارد تومان اعلام كرد و گفت:قيمت پايه هر سهم شركت هاي نورد لوله اهواز ۸۰۶ ريال، ماشين سازي اراك ۱۰۵۰ ريال، سيمان داراب ۷۵۰۰ ريال، موتورسازان تراكتورسازي ايران سه هزار ريال و توليدي پيستون ايران ۷۳۷۲ ريال تعيين شده كه در روز دوشنبه آگهي شركت هاي مذكور منتشر خواهد شد و تا پايان دي ماه نيز با برگزاري مزايده  سهام شش شركت واگذار مي شود.

سرمايه كيميدارو ۷۱ درصد افزايش مي يابد
گروه بورس: براساس تصميم مجمع عمومي فوق العاده كيميدارو افزايش سرمايه ۴/۷۱ درصدي اين شركت به تصويب رسيد.
به گزارش همشهري براين اساس سرمايه اين شركت از مبلغ ۳۵ ميليارد ريال به ۶۰ ميليارد ريال از محل سود انباشته افزايش مي يابد.

صورت هاي مالي «ساختمان تهران» تصويب شد
گروه بورس: صورت هاي مالي نوسازي و ساختمان تهران در مجمع عمومي عادي سالانه اين شركت به تصويب رسيد.
به گزارش همشهري در آخرين پيش بيني اين شركت درآمد متعلق به هر سهم اين شركت ۳۹۳ ريال اعلام شده بود كه مبلغ ۳۸۶ ريال محقق شد.
سود نقدي هر سهم نوسازي و ساختمان پس از كسر ماليات مبلغ ۳۵۰ ريال است كه ۹۰ درصد آن بين سهامداران شركت تقسيم مي شود.

حمل ونقل پتروشيمي ۷۰ درصد سود مي دهد
گروه بورس: حمل و نقل پتروشيمي امسال ۷۰ درصد سود خود را بين سهامدارانش تقسيم مي كند.
به گزارش همشهري اين شركت كه درآمد خالص هر سهم خود را ۹۲۸ ريال پيش بيني كرده در نيمه نخست امسال به ازاي هر سهم ۶۵۸ ريال سود كنار گذاشته است. براين اساس شركت در مدت يادشده با كسب ۳/۵ ميليارد ريال سود خالص ۷۱ درصد بودجه را پوشش داده است.
بنابراين گزارش حمل و نقل پتروشيمي تا پايان شهريور ماه امسال ۶۲ ميليارد ريال درآمد حاصل از حمل، ۷ ميليارد ريال درآمد حاصل از ترخيص و انبارداري، ۶۰ ميليارد ريال بهاي تمام شده خدمات ارائه شده و۵ ميليارد ريال سود عملياتي داشته است.
اين گزارش حاكي است: پيش بيني عملكرد امسال حمل و نقل پتروشيمي در مقايسه با عملكرد واقعي سال مالي قبل آن به ترتيب به لحاظ درآمد حاصل از حمل و۳۷ درصد افزايش، درآمد حاصل از ترخيص و انبارداري ۹ درصد كاهش، بهاي تمام شده خدمات ارائه شده ۳۶ درصد افزايش، سود عملياتي ۴۲ درصد افزايش و سود خالص ۹۱ درصد افزايش داشته است.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۲.۰۴
۱۹
۹۵۰
آبسال
۴.۹۶
۸۵
۱,۷۹۸
آبگينه
۱.۱۶
۸۶
۷,۵۰۰
آلومتك
۵
۱۶۸
۳,۵۲۹
آهنگري تراكتورسازي ايران
۳.۳۸
۳۶
۱,۱۰۰
ارج
۲.۵۴
۱۴۰
۵,۶۵۷
الكتريك خودرو شرق
۴.۹۹
۲۲۹
۴,۸۱۸
ايران ارقام
۴.۹۳-
۵۷-
۱,۱۰۰
ايران تاير
۳.۹-
۳۴۹-
۸,۶۰۰
ايران ترانسفو
۲.۵-
۸۰-
۳,۱۲۴
ايران خودرو
۲.۵۹
۹۷
۳,۸۴۹
ايران خودروديزل
۵
۲۶۵
۵,۵۷۰
ايران دارو
۲.۹-
۱۸۹-
۶,۳۲۱
ايران گچ
۱.۵۷-
۳۵-
۲,۱۹۶
ايران مرينوس
۳.۰۱-
۲۶۷-
۸,۶۰۵
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۱.۷۳
۱۲۲
۷,۱۷۳
باما
۱.۵۶-
۴۶-
۲,۹۱۰
بانك اقتصادنوين
۱.۰۸
۳۱
۲,۹۰۰
بانك كارآفرين
۳.۵۹
۱۶
۴۶۲
پارس الكتريك
۴.۹۷-
۱۴۹-
۲,۸۴۷
پارس خزر
۲.۹۶-
۳۹-
۱,۲۸۰
پارس خودرو
۴.۹۵
۳۲۸
۶,۹۵۴
پارس دارو
۰
۰
۴,۶۱۴
پارس سرام
۲.۰۶
۴۴
۲,۱۷۸
پاكسان
۴.۲
۳۲۲
۷,۹۹۶
پتروشيمي آبادان
۱.۰۴-
۱۱۶-
۱۰,۹۹۹
پتروشيمي اراك
۱.۳۸
۱۰۰
۷,۳۲۵
پتروشيمي اصفهان
۰.۷۱-
۸۷-
۱۲,۲۵۰
پتروشيمي خارك
۴.۹۳
۶۷
۱,۴۲۶
پتروشيمي شيراز
۴.۹۹
۳۹۴
۸,۲۹۰
پتروشيمي فارابي
۲.۵
۶۷
۲,۷۵۰
تجهيزنيروي زنگان
۵
۲۰۵
۴,۳۰۵
تراكتورسازي ايران
۴.۹۷
۹۴
۱,۹۸۶
تكنوتار
۰.۰۹
۲
۲,۳۱۹
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۴.۹۹
۲۴۳
۵,۱۱۳
توسعه معادن روي ايران
۵
۸۸
۱,۸۴۹
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۴.۹۹
۵۶۱
۱۱,۷۹۵
توليد سموم علف كش
۲.۴۲-
۲۶-
۱,۰۴۹
توليد محور خودرو
۰.۱
۲۳
۲۳,۶۵۹
توليدمواداوليه داروپخش
۴.۹۹-
۵۰-
۹۵۳
توليدي گرانيت بهسرام
۴.۹۸
۱۷۶
۳,۷۱۰
جام دارو
۴.۸۷
۸۴
۱,۸۱۰
چيني ايران
۰.۶۷
۵۰
۷,۵۴۹
حمل و نقل پتروشيمي
۴.۹۹
۱۸۳
۳,۸۵۳
حمل و نقل توكا
۴.۹۹
۴۳۰
۹,۰۴۶
خدمات دريايي تايدواتر
۲.۷۶-
۱۵۹-
۵,۶۰۱
خوراك دام پارس
۰
۰
۶,۷۳۳
داروسازي اسوه
۳.۶-
۳۰۵-
۸,۱۵۶
داروسازي جابرابن حيان
۳.۶۵-
۳۲۰-
۸,۴۵۱
داروسازي زهراوي
۰.۹۲-
۲۷-
۲,۹۱۱
داروسازي سبحان
۰
۰
۳,۱۲۸
داروسازي كوثر
۵
۲۸۸
۶,۰۵۳
داملران
۴.۹۹
۲۶۵
۵,۵۷۳
دشت مرغاب
۵-
۶۸۶-
۱۳,۰۴۶
دوده صنعتي پارس
۴.۹۴-
۴۹-
۹۴۳
روغن نباتي جهان
۴.۹۹
۷۰
۱,۴۷۳
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۰.۰۸
۱
۱,۲۴۹
رينگ سازي مشهد
۴.۹۴
۱۳۰
۲,۷۶۴
ساختمان اصفهان
۰.۴۱
۱۵
۳,۶۴۸
سايپا
۱.۳۹-
۲۳-
۱,۶۲۶
سايپا شيشه
۴.۹۵
۹۶
۲,۰۳۵
سايپاآذين
۱.۷۵
۹۸
۵,۷۰۱
سايپاديزل
۴.۹۵
۸۴
۱,۷۸۲
سخت آژند
۴.۹۵-
۱۰۸-
۲,۰۷۳
سراميك هاي صنعتي اردكان
۴.۷
۷۴
۱,۶۵۰
سرما آفرين
۴.۹۲
۸۹
۱,۸۹۹
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۳.۳
۶۰
۱,۸۸۰
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۰.۲۲
۷
۳,۲۶۰
سرمايه گذاري بانك ملي ايران (هلدينگ )
۰.۴۳
۵
۱,۱۷۰
سرمايه گذاري بهمن
۴.۷۵
۶۸
۱,۴۹۹
سرمايه گذاري بوعلي
۴.۵-
۱۰۷-
۲,۲۶۹
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۴.۹۸
۱۴۸
۳,۱۲۰
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۱.۸۸
۷۱
۳,۸۴۰
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۴.۲
۴۸
۱,۱۹۰
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۳.۵۸-
۸۴-
۲,۲۶۱
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات (هلدينگ )
۳.۲۶
۳۱
۹۸۳
سرمايه گذاري توسعه ملي
۴.۹۵
۲۵۳
۵,۳۶۱
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۴.۹۹-
۱۴۱-
۲,۶۸۴
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۰.۶۷-
۱۹-
۲,۸۳۲
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۰.۰۹
۱
۱,۰۹۱
سرمايه گذاري سپه
۲.۱۴-
۴۴-
۲,۰۱۱
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري
۰
۰
۱,۴۶۶
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۴.۹۹-
۱۱۴-
۲,۱۷۰
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۰.۳۲
۷
۲,۱۸۸
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰.۰۲
۱
۴,۱۵۷
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۵
۱۳۶
۲,۸۵۶
سرمايه گذاري كارآفرين (هلدينگ )
۱.۸۱
۲۴
۱,۳۴۹
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران
۰
۰
۳,۶۹۷
سرمايه گذاري مسكن
۳.۹۶
۳۵
۹۱۹
سرمايه گذاري ملت
۰.۱۳
۲
۱,۴۸۵
سرمايه گذاري ملي ايران
۰.۹۷
۱۶
۱,۶۷۰
سرمايه گذاري نيرو
۴.۹۹-
۵۶۶-
۱۰,۷۷۳
سنگ آهن گل گهر
۴.۸۶-
۱۳۵-
۲,۶۴۱
سوليران
۴.۹۹-
۴۹۰-
۹,۳۲۲
سيمان ايلام
۴.۱۹
۶۴۶
۱۶,۰۴۹
سيمان بهبهان
۱.۱۹
۱۶۵
۱۴,۰۰۰
سيمان تهران
۵-
۳۰۹-
۵,۸۷۵
سيمان داراب
۵-
۱۲۳۹-
۲۳,۵۵۱
سيمان دورود
۰.۶۳
۷۵
۱۱,۹۴۷
سيمان سپاهان
۴.۸۴
۱۳۸۴
۲۹,۹۹۳
سيمان شاهرود
۰.۲۳
۲۶
۱۱,۳۵۰
سيمان شرق
۰
۰
۲۲,۷۹۷
سيمان شمال
۷۷.۹۳-
۴۲۳۷۴-
۱۲,۰۰۰
سيمان صوفيان
۴.۹۹-
۳۶۵-
۶,۹۴۹
سيمان كارون
۲.۲۶
۴۵۲
۲۰,۴۴۵
سيمان كرمان
۲.۸۸
۷۷۰
۲۷,۵۰۰
سيمان مازندران
۰.۳۵
۷۹
۲۲,۳۵۰
سيمان هرمزگان
۵
۴۰۹
۸,۵۹۳
سيمان هگمتان
۰.۱۱-
۹-
۸,۵۰۰
شهد
۴.۷۷-
۹۲-
۱,۸۳۶
شهد ايران
۳.۲۴
۲۹
۹۲۴
شوكوپارس
۱.۰۳-
۵۷-
۵,۴۶۷
شير پاستوريزه پگاه خراسان
۰.۵۷-
۵۲-
۹,۰۱۸
شيرپاستوريزه پگاه آذربايجان غربي
۲.۳۲
۸۶
۳,۸۰۰
شيشه همدان
۵
۱۷۲
۳,۶۱۵
شيمي داروئي داروپخش
۴.۷۳
۳۹
۸۶۴
صنايع آذرآب
۴.۹۹
۴۴۹
۹,۴۴۵
صنايع جوشكاب يزد
۰.۱۵
۱۳
۸,۴۹۸
صنايع شيميايي ايران
۱.۶۹-
۱۸-
۱,۰۴۹
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۴.۹۷-
۱۳۶-
۲,۶۰۰
صنايع مس شهيد باهنر
۰.۰۲
۱
۴,۵۳۱
صنعتي دريايي ايران
۱.۵۲-
۷۷-
۵,۰۰۰
عمران و توسعه فارس
۴.۱
۱۵۶
۳,۹۶۰
فرآورد ه هاي غذايي و قند پيرانشهر
۴.۹۵
۹۵
۲,۰۱۴
فرآورده هاي نسوز آذر
۴.۹۸
۸۱۲
۱۷,۱۲۰
فرآوري موادمعدني ايران
۴.۹۴-
۸۰-
۱,۵۳۸
فراورده هاي غذايي و قند تربت جام
۴.۹۹
۱۶۰
۳,۳۶۹
فروسيليس ايران
۳.۳۳
۴۰
۱,۲۴۰
فنرسازي خاور
۰.۸-
۱۰-
۱,۲۳۵
فنرسازي زر
۴.۷۶-
۹۲-
۱,۸۴۰
فولاد كاويان
۱.۳۱
۲۳
۱,۷۸۴
قند بيستون
۴.۹۷
۱۱۸
۲,۴۹۰
قندنقش جهان
۴.۹۸
۱۴۰
۲,۹۵۱
كابل باختر
۴.۹۹
۳۲۲
۶,۷۷۷
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۰.۰۹-
۴-
۴,۷۰۰
كابلسازي تك
۰.۱۹
۹
۴,۷۰۳
كارتن ايران
۴.۸
۴۰۱
۸,۷۵۰
كارخانجات مخابراتي ايران
۴.۹۴
۷۹
۱,۶۷۸
كارخانه فارسيت درود
۱.۲۲
۲۲۹
۱۹,۰۵۰
كالسيمين
۴.۹۹
۱۵۲
۳,۲۰۰
كربن ايران
۰.۲۸
۷
۲,۴۶۹
كشت وصنعت پياذر
۰.۷۷
۱۸
۲,۳۷۰
كف
۴.۹۹
۱۰۹
۲,۲۹۴
كمباين سازي ايران
۴.۹۹
۲۰۲
۴,۲۵۰
گازلوله
۰.۱۷
۴
۲,۴۰۱
گروه بهمن
۲.۷۹-
۱۰۶-
۳,۷۰۰
گروه صنعتي سپاهان
۴.۱۲
۱۵۹
۴,۰۱۸
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۳.۴۹-
۷۶-
۲,۱۰۲
گلتاش
۰
۰
۳,۳۰۰
گلوكوزان
۰.۷۲-
۲۵-
۳,۴۳۰
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۴.۹۹-
۱۰۳-
۱,۹۶۰
لامپ پارس شهاب
۰.۴۴-
۵-
۱,۱۴۲
لاميران
۴.۰۳-
۲۵۰-
۵,۹۵۲
لبنيات پاك
۰.۰۷-
۳-
۴,۰۰۰
لبنيات كالبر
۰.۱۸
۵
۲,۷۴۹
لعاب ايران
۴.۵۳-
۶۹-
۱,۴۵۵
لوله وماشين سازي ايران
۴.۹۵
۹۴
۱,۹۹۳
ليزينگ خودروغدير
۴.۹۹
۱۳۸
۲,۹۰۴
ليزينگ صنعت و معدن
۴.۹۷
۸۴
۱,۷۷۴
ماشين آلات صنعتي تراكتورسازي ايران
۲.۸۳
۲۲
۸۰۰
ماشين سازي اراك
۱.۶۴
۵۲
۳,۲۲۰
مجتمع صنايع لاستيك كرمان
۴.۹۸
۹۸
۲,۰۶۵
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۴.۴۹
۹۴
۲,۱۸۷
محورسازان ايران خودرو
۰.۲۱-
۱۲-
۵,۶۵۵
معادن منگنز ايران
۲.۱۷-
۱۳۸-
۶,۲۱۰
معدني و صنعتي چادرملو
۴.۹۹-
۳۱۰-
۵,۹۰۸
ملي سرب و روي ايران
۵
۱۶۱
۳,۳۸۲
مهرام
۰.۹
۱۱
۱,۲۳۰
مهركام پارس
۵
۱۵۸
۳,۳۱۸
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۴.۰۱
۷۲
۱,۸۶۹
موتوژن
۵-
۷۶۵-
۱۴,۵۴۰
نفت پارس
۰
۰
۵,۹۳۵
نورد آلومينيوم
۴.۸۸
۳۷
۷۹۵
نورد و لوله اهواز
۴.۹۷-
۱۰۸-
۲,۰۶۳
نوش مازندران
۰.۷۲-
۱۳-
۱,۷۹۰
نيرو محركه
۰.۰۵-
۱-
۲,۱۵۰
نيروترانس
۰.۴
۵
۱,۲۵۱
نيروكلر

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |