يكشنبه ۴ دي ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۸۳ - Dec 25, 2005
تيم ايران در فرانسه به ديدار اسپانيا مي رود
حمايت از تيم ملي فوتبال در شرايط دوگانه
011109.jpg
سيامك قليچ خاني: زمانه خيلي زود تغيير مي كند و سليقه ها هميشه يكسان و ثابت نيست. زماني كه فدراسيون از مربي داخلي حمايت مي كرد، موج مخالف، مربي خارجي مي خواست. رئيس فدراسيون در همان دوران چنين گفت: «تمام سنگرهاي دشمن را با مربيان داخلي فتح مي كنيم» . اين جمله محمد دادكان رئيس فدراسيون فوتبال در زماني بود كه تيم ملي ايران با همايون شاهرخي با يك گل در تهران مغلوب عراق شد و تمام روزنامه ها يكصدا برانكو ايوانكوويچ را فرياد مي زدند. آن روزها برانكو در مرز اتريش و كرواسي در يك دهكده مرزي در حال گفتگو با اكبر غمخوار و «آرمان آريا» و مدير ايراني شركت آسپا بود تا هدايت تيم پرسپوليس تهران را در دست گيرد، اما هنوز مهر امضاي قرارداد برانكو با قرمزها خشك نشده بود كه مهرعليزاده رئيس وقت سازمان تربيت بدني سوار بر موج احساسات مردم كه از سوي نشريات برانگيخته شده بود، برانكو را مستقيم از مهرآباد به دفتر سئول كشاند و مربيگري تيم ملي را تقديم وي كرد. از آن زمان به بعد ذائقه ها تغيير كرد و تيم ملي از انحصار مربي ايراني خارج شد. اما از حافظه تاريخي و جنس انتقادي نشريات ورزشي مي توان داستانها نوشت. تيم ملي با برانكو هرچه قدر كه به جام جهاني نزديك مي شد، فاصله اش با اهالي فوتبال بيشتر مي شد. حالا صف بندي فوتبال متفاوت از گذشته است. امروز براي غرب زدگي از نوع فوتبالي اش سر و دست مي شكنند و تيم ملي را هركس به سليقه خودش ارزيابي مي كند. در اين ميان محمد دادكان كماكان حامي اول سرمربي تيم ملي است و حالا شايد حمايت از همايون شاهرخي در زمان خودش را بهتر بتوان درك كرد.
* بازيهاي تداركاتي تيم ملي براي خود حكايتي است. تيم ملي تا قبل از پايان فصل باشگاهي در تمام ليگهاي معتبر دنيا چهار بازي بيشتر فرصت ندارد. دو بازي در بهمن و دو بازي در اواخر فروردين ماه سال آينده كه به شبهاي فيفا مشهور است. تاكنون بازي ايران با اسپانيا قطعي است، اما اسپانيا حاضر به بازي در تهران نيست. در حال حاضر نماينده رسمي ايران در آلمان به سر مي برد، اسپانيايي ها حاضر به بازي در فرانسه شدند، چرا كه در فوريه (بهمن ماه) در آن كشور هستند. اگر بازي با اسپانيا در فرانسه اوكي شود تيم ملي در پاريس يك بازي هم با يك تيم باشگاهي فرانسه برگزار خواهد كرد. يك تيم با آرم «پوما» .
* تيم ملي ايران از هفته آينده هركجا كه به ميدان رود با لباسهاي پوما بازي مي كند. يكي از شرط هاي قرارداد با پوما ۱۰ بازي تداركاتي با تيم هايي است كه اين مارك را مي پوشند. از جمهوري چك گرفته تا بلغارستان و...
* در تيم ملي اتفاقاتي در حال شكل گيري است، اتفاقاتي كه شايعه نيست و براي نهايي شدن آن انتظار طولاني هم نخواهيم كشيد. گفته مي شود كادر دستياران تقويت خواهد شد همچنين برنامه هاي تيم ملي به گونه اي است كه اين تقويت كاملاً حس مي شود و فدارسيون روي آن تأكيد دارد. مسئولان فوتبال شديداً به حمايت تيم ملي برخاسته اند تا در جام جهاني به موفقيت برسيم.

انصار ي فرد پس از نشست با سنول گونش
پروين در جريان مذاكرات است
گروه ورزشي:مدير عامل باشگاه پرسپوليس پس از نشست صبح ديروز خود با سنول گونش مربي سابق تيم ملي تركيه گفت: راه هاي همكاري مورد بررسي قرار گرفت و طرفين اطلاعات خود را در زمينه  شرايط كاري مطرح كردند.
محمد حسن انصاري فرد ظهر ديروز پس از نشست با گونش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه  مقدماتي با گونش، مسائل مربوط به همكاري احتمالي مورد بحث و بررسي قرار گرفت و باشگاه توقعات خود را مطرح كرد.
وي افزود: گونش نيز در اين نشست به شرايط كاري مورد نظرش اشاره كرد و مقرر شد به دليل بحث هاي طولاني در اين خصوص موضوع مجدداً در نشست بعدازظهر مورد بررسي قرار گيرد.
انصاري فرد خاطر نشان كرد: اميدواريم در مذاكرات بعدازظهر نتيجه  لازم حاصل شود.
مدير عامل باشگاه پرسپوليس اظهار كرد: هنوز درخصوص مسائل مالي هيچ صحبتي نشده است، اگر درخصوص شرايط كاري به توافق برسيم، موارد مالي نيز در پايان بررسي خواهد شد.
انصاري فرد تأكيد كرد: اگر مذاكرات بعدازظهر رضايت بخش باشد، كنفرانس مطبوعاتي گونش فردا برگزار مي شود.
وي در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا مبني بر هماهنگي باشگاه با كادر فني فعلي درخصوص جذب مربي گفت: علي پروين در جريان مذاكرات قرار دارد.

چهل هزار ورزشكار بسيجي در يادواره شهداي دانشجو
011118.jpg
گروه ورزشي: مراسم افتتاحيه مسابقات ورزشي نهمين يادواره شهداي دانشجو و نكوداشت جلوه هاي ايثار دانشجويي كشورمان با قرائت پيام دكتر غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي و جمع كثيري از مسئولين لشكري و كشوري در سالن شهيد افراسيابي تهران برگزار شد.
در اين مراسم پس از تلاوت آياتي چند از كلام الله مجيد و اجراي سرود جمهوري اسلامي ايران دكتر بهرام قديمي مديركل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي پيام دكتر عبدالله جاسبي رئيس دانشگاه آزاد اسلامي را قرائت كرد. در بخشي از اين پيام آمده است: مسابقات ورزشي نهمين يادواره شهداي دانشجو و نكوداشت جلوه هاي ايثار دانشجويي سراسر كشور به ميزباني اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي با هدف گراميداشت «ياد و خاطره ۵۰ هزار دانشجوي شهيد» با حضور بيش از ۴۰ هزار دانشجوي كليه مراكز دانشگاهي وابسته به آموزش عالي دولتي، غيردولتي و غيرانتفاعي به صورت كم نظيري در حال برگزاري است.در ادامه اين مراسم پس از سخنراني سردار ميراحمدي قائم مقام نيروي مقاومت بسيج، با اجراي همنوازي مرشدين باستاني كار حركات زيبايي را به معرض نمايش گذاشتند. همچنين با حضور كليه مدعوين از فرزندان شاهد با اهداي لوح و جوائزي به رسم يادبود تقدير به عمل آمد.

شكست تيم جودوي پاس بعد از پنج سال
گروه ورزشي: هفته دوم از دومين دوره رقابت هاي ليگ برتر جودو باشگاه هاي كشور در سالن شهيد كبكانيان برگزار شد كه در مهمترين ديدار تيم پيام ارتباطات كرج با حساب ۵ بر ۳ از سد تيم پاس گذشت تا به ركورد پنج سال بدون شكست ماندن اين تيم در ليگ پايان دهد.
در ساير ديدارهاي ليگ برتر نتايج زير به ثبت رسيد.
مرات پولاد اصفهان ۲ _ پيام مخابرات كرج ۷
دانشگاه آزاد ۸ _ خراسان رضوي يك

احمد مجدزاده مسئول امور فرهنگي فدراسيون كشتي
به  گزارش روابط عمومي  فدراسيون كشتي، محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي در حكمي حجت الاسلام والمسلمين حاج احمد مجدزاده را به عنوان مسئول كميته امور فرهنگي اين فدراسيون منصوب كرد.
در حكم طالقاني به مجدزاده آمده است: اميدوارم با توجه به تجاربي كه دارا هستيد، در انجام امور محوله موفق و مويد باشيد.
حجت الاسلام والمسلمين احمد مجدزاده يكي از كشتي گيران معروف وزن ۵۷ كيلوگرم كشتي آزاد ايران در سالهاي گذشته بود كه به همراه برادرش كيوان مجدزاده كه او در وزن ۶۲كيلوگرم كشتي مي گرفت، در سطح تيم ملي مطرح بودند.
حجت الاسلام والمسلمين احمد مجدزاده پس از پايان يافتن دوران قهرماني و كنار رفتن از كشتي لباس روحانيت را بر تن كرد.

پيام رئيس فيلا
به مناسبت برگزاري جام جهاني كشتي در ايران
011106.jpg
محمدرضا منصوريان: اواخر بهمن ماه سال جاري قرار است اولين رويداد مهم كشتي دنيا در سال ۲۰۰۶ ميلادي يعني رقابت هاي جام جهاني كشتي آزاد با حضور تيم هاي برتر ۵ قاره جهان در شهرستان ساري برگزار شود. به همين مناسبت رافائل مارتينستي رييس فدراسيون جهاني كشتي (فيلا) پيامي صادر كرده است. در بخشي از اين پيام آمده است: در كشوري باشكوه و جلال همچون ايران، كشتي جايگاه ويژه اي دارد و در طول زمان كشتي گيران معروف اين كشور به عنوان پهلوانان ملي شناخته مي شوند. جام جهاني سال ۲۰۰۶ در شهر زيبا و قديمي ساري، لحظات بسيار هيجان انگيزي را تضمين خواهد كرد. بگذاريم كه بهترين كشتي گيران برنده شوند و بگذاريم كه كشتي برنده باشد.

حريفان تيم ملي واليبال را «چسنكوف» معرفي مي كند
علي شاكري: در پي معرفي چسنكوف سرمربي اسبق تيم ملي روسيه و رئيس كنوني كميته مربيان فدراسيون جهاني به عنوان رابط FIVB و فدراسيون واليبال رايزني براي معرفي حريفان تيم ايران در راه مسابقات قهرماني مردان جهان آغاز شده است. چسنكوف مأموريت داد تا هرآنچه را كه باعث حضور قدرتمندانه تيم ايران در مسابقات ۲۰۰۶ ژاپن مي شود را فراهم آورد.جدا از معرفي حريفان تيم ملي، چند مربي سرشناس بدنساز و آناليزور هم براي برگزاري كلاس به تهران سفر خواهند كرد.
تفاهم نامه با دانشگاه شمال
در پي سفر رئيس فدراسيون واليبال به آمل، تفاهم نامه همكاري دوجانبه با دانشگاه شمال در زمينه هاي برگزاري كلاس هاي مختلف و ايجاد كانون واليبال منعقد شده است. بنا به گفته يزداني خرم به زودي ايوان بوگانيكف راهي آمل خواهد شد. همچنين با توافق حاصله، دكتر محمدحسين رضوي معاون پيشين سازمان تربيت بدني و رئيس كنوني دانشگاه شمال با كمك يك ورزش دوست قرار است تيمي از آمل در فصل آينده در ليگ برتر شركت كند.

يك عضو كميته بين المللي المپيك فاش كرد
اشتباه در راي گيري سبب پيروزي لندن
در ميزباني المپيك ۲۰۱۲ شد
گروه ورزشي: يك عضو كميته بين المللي المپيك (IOC) گفت رأي جابجا شده سبب شد لندن ميزبان بازي هاي المپيك ۲۰۱۲ شود.
جمعه الكس گيلادي گفت در دور سوم راي گيري كه با حذف شدن مسكو و نيويورك، با حضور لندن، پاريس و مادريد ادامه يافت يكي از اعضاي IOC خواست دوباره راي دهد اما به او گفتند خيلي دير شده است: «روشن بود او فراموش كرده به چه كسي راي داده بنابراين مي خواست نظرش را تغيير دهد.»
گيلادي نام آن فرد را فاش نكرد اما  خبرگزاري  آسوشيتدپرس او را لامبيس نيكولا و نماينده يوناني IOC معرفي كرد.
گيلادي ادامه داد: «هميشه اين راي ها در پايان كار به يك راي تبديل مي شوند. به دست آوردن ميزباني مبارزه اي سخت است و شانس نقش زيادي در آن دارد اما، اين بار حماقت يك فرد در نتيجه اثر داشت.»
گيلادي بيان كرد آن نماينده يوناني تصميم داشت به جاي پاريس به مادريد راي دهد كه در اين صورت شايد مادريد در رقابت دور پاياني باقي مي ماند و مي توانست لندن را شكست دهد. در دور سوم پاريس سي و سه و مادريد سي و يك راي آورد. اگر آن اشتباه پيش نمي آمد راي نماينده هاي فرانسه و اسپانيا برابر سي و دو مي شد.
گيلادي پيش بيني كرد پيروزي مادريد در دور سوم مي توانست همه راي هاي پاريس را در دور پاياني به سود اين شهر جمع كند. آلبرتو روئيس گالاردون شهردار مادريد باور دارد: «حرف هاي گيلادي نشان دهنده بالا بودن امكان موفقيت مادريد در به دست آوردن ميزباني المپيك است. ترديد ندارم اگر مادريد دوباره پيشنهاد دهد، هيچ راي سرگرداني نمي تواند نتيجه را جابجا كند.»

كاسانو در رئال مادريد
011112.jpg
بر اساس گزارش روزنامه هاي اسپانيا، آنتونيو كاسانو با بندهاي قراردادي كه او را به رئال مادريد خواهد كشاند موافقت كرد. روزنامه ورزشي Marca ادعا كرد جوزپه بوتسو نماينده كاسانو و سران رئال در مورد جزئيات قراردادي چهار ساله كه اين بازيكن در ژانويه امضا خواهد كرد به توافق رسيده اند. پيش بيني مي شود سهم ستاره پيشين بازي از اين قرارداد  ۷/۲ ميليون پوند باشد. اكنون ارنستو برانزتي نماينده سفيدپوشان برنابئو در پايتخت ايتالياست تا با سران رم در مورد پيشنهاد ۷۵/۴ ميليون پوندي شان مذاكره كند. اختلاف نظر كاسانو با سران رم بر سر تمديد قراردادش جايگاه اين مهاجم بيست و چهار ساله را در گروه مارچلو ليپي سرمربي ايتاليا در جام جهاني ۲۰۰۶ به خطر انداخته است. گفتني است كاسانو در  ۲۰۰۱ با بيست ميليون پوند به رم پيوست.

چلسي و رئال به دنبال بالاك
011115.jpg
سايت بيلد در گفت وگويي با كارل  هاينس رومينيگه، رئيس بايرن مونيخ درباره شرايط بالاك و بعضي ازبازيكنان ، گفت: «من نه خوشبين هستم نه بدبين. تنها واقع بين هستم. وقتي مي شنوي كه بالاك با باشگاه هاي ديگر وارد گفت وگو شده است بايد بداني كه اوضاع از چه قرار است. بايرن ، آش دهان سوزي نيست. اما، متاسفم كه اين گونه با بالاك تماس مي گيرند.»بازيكنان پيشين بايرن و تيم ملي آلمان درباره پيشنهاد رئال و چلسي هم گفت: «من فلورنتينو پرس و پيتر كنيون را به خوبي مي شناسم. آنها همه آنچه را كه بايد بدانم به من گفته اند. اين شيوه باشگاه هاي بزرگ است. ما دقيقا همان كاري را انجام مي دهيم كه ديگران انجام مي دهند.»
گلزن افسانه اي آلمان ادامه داد: «پيشنهاد تمديد قرارداد را پس نگرفته ايم، بالاك و نماينده اش از پيشنهاد ما به خوبي آگاهند و همه چيز به درستي انجام گرفته است.»

آنگولا در ديدار دوستانه برابر چين به ميدان مي رود
گروه ورزشي:بيست ونه يا سي دسامبر تيم ملي آنگولا در ديدار دوستانه برابر چين در مالاگاي اسپانيا به ميدان مي رود.حريف ايران در رقابت هاي جام جهاني ۲۰۰۶ خودش را براي جام ملت هاي آفريقا در مصر آماده مي كند.آنگولا با كامرون، توگو و كنگو هم گروه است.علاوه بر چين، اين تيم در ديدارهاي دوستانه با بايرلوركوزن، هرتابرلين و بروژ روبرو خواهد شد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |