دوشنبه ۵ دي ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۸۴ - Dec 26, 2005
آيين نامه بازارسازي در هيأت مديره بورس نهايي شد
011154.jpg
گروه بورس: سرانجام پس از يك سال، هيأت مديره بورس اوراق بهادار با توجه به عملكرد پر انتقاد «بازارگردانان» آيين نامه اي تازه را تحت عنوان «بازارسازي» به تصويب رساند.
به گزارش «همشهري» ، واژه بازارگرداني كه از سوي دبير كل سابق بورس مورد استفاده قرار مي گرفت در آيين نامه جديد جاي خود را به واژه اي ديگر به نام «بازارسازي» داد تا هيأت مديره بورس ماهيتي متفاوت را پيش روي سرمايه گذاران و فعالان بازار قرار دهد.
طبق آيين نامه اي كه در آخرين نشست هيأت مديره بورس نهايي شده و از طريق سايت رسمي سازمان بورس در اختيار رسانه ها قرار گرفته بازارسازي به عملياتي اطلاق مي شود كه به منظور افزايش
نقد شوندگي سهام براي سهامداران جزء و كنترل دامنه نوسان قيمت سهام انجام مي پذيرد.
عمليات بازارگرداني در يك سال گذشته همواره با توجه به آن كه بيشتر منافع سهامداران بزرگ را مدنظر قرار مي داد با انتقادهاي بسياري روبه رو شده، البته در آيين نامه جديد به جز واژه حمايت از سهامداران جزء كه مورد تأكيد قرار گرفته راهكاري عملي براي پيشگيري از ايرادات روش قبلي ارايه نشده است.
براساس آيين نامه مصوب هيأت مديره بورس بازارساز شخصي است كه به موجب قرارداد با يك شركت بورسي قسمتي از منابع خود را به منظور عمليات بازارسازي اختصاص داده است. سهامدار عمده برحسب اين دستورالعمل مي تواند راساً بازارسازي كند.
كارگزار بازارساز هم شركت كارگزاري بورس است كه انجام عمليات بازارسازي را در سامانه معاملات به عهده داشته و از سوي بازارساز معرفي مي شود.
براساس اين آيين نامه «درخواست بازارسازي» توسط سازمان بورس مورد بررسي قرار گرفته و در صورت مقبوليت تمامي موارد مندرج در آن، به عنوان درخواستي قابل اجرا مورد پذيرش قرار مي گيرد.
روزهايي كه نماد معاملاتي در حالت توقف است جزء دوره تعهد شده بازارسازي منظور نخواهد شد. كارگزار بازارساز موظف است سفارش هاي روزانه خريد بازارسازي را به ميزان تعهد شده، قبل از بازار حداقل ۱۰ دقيقه قبل از شروع و حداكثر طي ۱۵ دقيقه اول ساعات معاملات با كد بازارسازي مربوطه وارد سامانه كند. حجم سفارش نمي تواند كمتر از ميزان تعهد شده باشد.
در صورتي كه كارگزار بازارساز سفارش خريد خود را ۱۰ دقيقه قبل از شروع معاملات وارد سامانه كند ساير كارگزاران مي بايست سفارش هاي فروش خود را به نحوي اعمال كنند كه سقف حداكثر تعداد فروش سهام به بازارساز، رعايت شود.
بازارساز نمي تواند در طول ساعات معاملات بدون هماهنگي با ناظر بازار درخواست بازارسازي خود را حذف يا تغيير دهد. بازارساز نمي تواند با كد بازارسازي اقدام به خريد و فروش ساير اوراق بهادار كند. سفارش بازارساز تنها مي تواند از طريق ايستگاه كاري مشخص شده كارگزار بازارساز وارد سامانه معاملاتي شود. در كد بازارساز نام ايستگاه مشخص شده است.
در قرارداد بازارسازي اوليه بايد در خصوص احتمال تعليق يا محروميت از انجام معاملات كارگزار بازارساز اوليه و فراهم كردن شرايط انجام بازارسازي از طريق كارگزار ديگر پيش بيني هاي لازم در نظر گرفته شود.
در صورتي كه قبل از ورود سفارش بازارساز به سيستم، صف فروش با حداقل قيمت مجاز بازار، بيش از حداقل امكان فروش هر كد به كارگزار وجود داشت، كارگزار بازارساز بايد روز بعد سفارش خريد معادل تعداد سهام متعهد شده روزانه را به حداقل قيمت مجاز بازار قبل از شروع بازار وارد سيستم كند.

بازگشت شاخص به ۱۰ هزار و ۳۲۱ واحد
011151.jpg
گروه بورس: شاخص كل قيمت سهام كه هفته جاري را با روندي صعودي آغاز كرده بود، در جريان داد و ستدهاي روز گذشته بورس تهران دوباره با كاهش مواجه شد.
به گزارش همشهري، در اين روز معاملات پتروشيمي خارك، توسعه معادن روي، سيمان خزر و پتروشيمي اراك مهمترين عامل افت ۲۱ واحدي شاخص كل شناخته شد. اين شاخص در پايان معاملات ديروز به رقم ۱۰ هزار و ۳۲۱ واحد بازگشت.
شاخص عملكرد تالار اصلي ديروز ۲۴ واحد افت را تجربه كرد و به ۱۰ هزار و ۴۱ واحد رسيد و شاخص عملكرد تالار فرعي نيز با ۶/۸ واحد كاهش روي عدد ۱۰ هزار و ۴۵۲ واحد ايستاد.
شاخص بازده نقدي و قيمت در جريان معاملات اين روز ۵۱ واحد كاهش يافت و به ۲۸ هزار و ۹۹۳ واحد رسيد.
بنابراين گزارش كاهش ۴۹ واحدي شاخص واسطه گري هاي مالي ديروز نشان داد شركت هاي سرمايه گذاري حاضر در بورس در اين روز عملكرد خوبي نداشته اند. اين شاخص در پايان معاملات عدد ۲۵ هزار و ۳۴۰ واحد را نشان مي داد.
شاخص صنعت هم روز گذشته ۱۶ واحد افت كرد تا عملكرد شركت هاي صنعتي بورس را نامطلوب ارزيابي كند. شاخص ياد شده ديروز تا رقم ۸ هزار و ۴ واحد پايين آمد.
براساس اين گزارش در جريان داد و ستدهاي روز گذشته بورس تهران شاخص سهام نفت و سوخت هسته اي ۴۸ واحد، شاخص گروه فلزات اساسي ۵/۱۵ واحد، شاخص سهام وسائل نقليه ۷ واحد و شاخص سهام كاني هاي ۶ واحد كاهش يافت.

دولتي ها از بورس كشاورزي استقبال نكردند
011160.jpg
گروه بورس: رونق بورس كشاورزي، مستلزم حضور دولت است كه تا اين لحظه هنوز حضوري از شركت  هاي دولتي در اين بازار نديديم.
احمد كبيري، دبيركل بورس كالاهاي كشاورزي، در گفت وگو با نشريه برنامه با اشاره به سهم بالاي بخش كشاورزي در اقتصاد كشور گفت: در حال حاضر توليد محصولات كشاورزي به مرز ۹۰ ميليون تن در سال رسيده با توجه به آن طرح سازماندهي بازار محصولات كشاورزي مطرح و در ماده ۱۱۳ قانون وزارت كشاورزي مكلف به راه  اندازي بورس كالاهاي كشاورزي شد و تاكنون كه ۱۵ ماه از آغاز به كار محصولات كشاورزي مي  گذرد بالغ بر ۲۰ كارگزار در آن فعالند.
كبيري، علت تفاوت نامناسب عرضه محصولات و تقاضاي آنها در بورس كشاورزي را ناشي از مشكلات نرم  افزاري و ساختار سنتي بازار اعلام كرد و در خصوص وعده راه  اندازي سيستم مبادلات مدت  دار براي سال آتي، گفت: فرايند كار آغاز ؛ اما به دليل فقدان منابع اعتباري محدود شد كه در حال تهيه نرم  افزار آن هستيم.
وي در مورد سرانجام تنظيم آيين  نامه تخصصي بورس كالاهاي كشاورزي، تصريح كرد: در مرحله اول ما با حداقل تغييرات لازم در آيين  نامه  هاي اجرايي بورس اوراق بهادار آغاز به كار كرديم ؛ اما چون قانون جديد در حال ابلاغ بوده قرار شد پس از ابلاغ قانون جديد آيين  نامه  هاي اجرايي بورس كالاهاي كشاورزي را تنظيم كنيم.
كبيري، در ادامه ميزان استقبال بازار سنتي از تشكيل بورس را نامناسب ارزيابي كرد و در خصوص علت اين موضوع گفت: معاملات ما پاسخگوي نياز بازار نبوده است اما با توزيع درست توانايي  هاي بازار به مرور بازار سنتي را نيز كه دنبال سود است، متقاعد مي  كنيم ؛ زيرا ما مخالف سود بردن يك فعال بازار نيستيم ؛ بلكه مخالف بي  نظمي در بازارهستيم ، اميدواريم سياست  هاي بازرگاني كشورهم به گونه  اي تنظيم شود كه بازارهاي جديدي مانند بورس كالا مورد توجه قرار گيرد ؛ زيرا رونق بورس مستلزم حضور دولت است كه ما هنوز حضوري از شركت  هاي دولتي نديديم.

تحليل بازار سهام از زبان سخنگوي بورس
گروه بورس: سخنگوي بورس يكشنبه پركاري را پشت سر گذاشت.
حيدر مستخدمين حسيني كه در حال حاضر تنها مرجع پاسخگويي به پرسش هاي خبرنگاران است ديروز در گفت و گوهاي متعدد با رسانه هاي مختلف به تحليل شرايط بازار سهام پرداخت.
در يكي از اين گفت وگوها رييس هيات مديره بورس تثبيت شرايط اقتصادي و سياسي را عامل مهمي در رونق بورس اعلام كرد و گفت: تكميل تيم اقتصادي دولت كمك بزرگي به بورس كرده و نقش مثبتي را در تحول بازار سرمايه در آينده خواهد داشت.
حيدر مستخدمين حسيني درگفت وگو با خبرگزاري مهر گفت : نوسانات شاخص بورس پيش خوان اقتصاد كشور است ، بنابراين هر تحولي كه در اقتصاد كشور رخ دهد تاثيرات فراواني در نوسانات شاخص بورس خواهد داشت. تعادل در بازار سرمايه زماني حاصل مي شود كه بين عرضه و تقاضا همخواني وجود داشته باشد، بنابراين تعادل در بازار سرمايه نشان دهنده اين امر است كه اوضاع و شرايط اقتصادي در كشور روال منطقي و طبيعي خود را سير مي كند.
سخنگوي بورس افزود: اگر سهامي در بازار سرمايه عرضه شود و خريداري براي آن وجود نداشته باشد اين ترديد در بين سهامداران بوجود خواهد آمد كه شايد مشكلي در بازار پيش آمده ، بنابراين هجوم براي فروش بيشتر خواهد شد و شاخصها سير نزولي خواهد كرد.
او نوسان شاخص بورس را يك امر طبيعي دانست و گفت: با توجه به تعدد شركتها در بازار سرمايه نمي شود انتظار داشت كه همه شركتها خوب كاركنند و تاثيري از محيط اطراف نداشته باشند.
سخنگوي بورس در گفت وگويي ديگر اعلام كرد: دستورالعمل اجرايي بازارسازي سهام،  عصر روز سوم دي ماه در جلسه هيات مديره بورس اوراق بهادار به تصويب رسيده است. او در گفت وگو با ايسنا افزود: دستورالعمل اجرايي بازارسازي سهام به منظور تامين نقدشوندگي سهام سهامداران جزء و كنترل دامنه نوسان قيمت سهام انجام خواهد گرفت. بازارسازي عملياتي است كه به منظور تامين نقدشوندگي سهام سهامداران جزء و كنترل دامنه نوسان قيمت سهام انجام مي پذيرد. حسيني در ادامه با بيان اين كه اين دستورالعمل براي حمايت از سهامداران است، خاطرنشان كرد: اين بازارسازان مي توانند بلافاصله درخواست بازارسازي كنند و در اين بحث هم مواردي چون نام بازارساز و نام شركت مورد نظر بايد مشخص شود.

سرمايه گذاري علم است
اگر شما به عنوان سرمايه گذار پزشك باشيد مردم براي امور پزشكي نزد شما مي آيند. اگر مهندس باشيد براي طراحي و اجراي طرح هاي ساخت به شما مراجعه مي كنند. بهتر است بدانيد عده اي هم هستند كه در رشته امور مالي درس خوانده اند آنان هم دانشي در حوزه اي از علم دارند كه شما به آن اشراف نداريد و راه و روش درست سرمايه گذاري را مي دانند.همان طور كه شما در حل امور پزشكي خود افراد غيرمتخصص را طرف مشورت قرار نمي دهيد در امور سرمايه گذاري هم قاعدتاً بايد چنين وسواسي را به خرج دهيد.
البته يافتن افراد متخصص در بازار سرمايه ايران كمي دشوار است اما مي توانيد از كارگزاران فعال بورس در اين زمينه ياري بخواهيد آن ها حتماً آدم هاي متخصص را به شما معرفي خواهند كرد.

سقوط ارزش سهام در بورس هاي امارات
گروه بورس: بورس امارات شامل بورس هاي دبي و ابوظبي در چند روز اخير با سقوط شديد ارزش سهام مواجه شد.
گزارش منابع بورس ابوظبي و دبي حاكي است: شركت هاي حاضر در بورس امارات طي چند روز اخير با كاهش۳۰ميليارد درهمي مواجه شده اند. اين شركت ها در مدت يك ماه در دو نوبت پياپي با كاهش هاي مشابه ۲۰ميليارد درهمي و۲۷ميليارد درهمي روبرو شده اند.
براساس اين گزارش، شاخص بازار امارات در پايان معاملات هفته گذشته با كاهش سه و نيم درصدي در سطح
۶ هزار و ۶۴۷ واحد متوقف شد.
كارشناسان معتقدند، بازارهاي سهام در امارات به دليل تزريق فزاينده نقدينگي به حداكثر رشد رسيده و به همين دليل قيمت سهام به شكل غير قابل انتظاري افزايش يافته و امكان نوسان جهشي در اين بازار همواره وجود دارد.
برخي دست اندركاران بورس ابوظبي، سقوط مكرر ارزش سهام در بورس امارات را ناشي از بازي هاي مضاربه اي تعدادي از سرمايه گذاران بزرگ در اين بازارها توصيف كردند.
به عقيده «محمد علي ياسين» مديرعامل شركت سهامداران و اوراق مالي امارات، بورس اين كشور طي دو ماه اخير با معاملات جنون آميز برخي سهام داران مواجه شده است. با توجه به ادامه روند قوي رشد اقتصادي در امارات، هيچ عامل مشخص و قابل توجيهي براي روند شديد نزولي ارزش سهام وجود ندارد.
در سال جاري ميلادي،تا ۳۰درصد از گردش مالي بورس دبي و نيز ۱۰درصد معاملات بورس ابوظبي متعلق به خارجيان بوده است.
گزارش هاي تكميلي دريافتي نيز حاكي است : بورس امارات در پايان معاملات هفته گذشته تنها در طول يك روز ۳۰ ميليارد درهم (هشت ميليارد دلار) از ارزش خود را از دست داد.
در پي كاهش مداوم ارزش سهام در بورس امارات، اين بازار تنها در طول يك ماه ۳۰ درصد ارزش خود را از دست داد. كارشناسان هنوز قادر به تحليل دلايل اين وقايع نيستند.
بازار مالي امارات از ابتداي سال ۲۰۰۴ تا كنون شاهد رشد ۱۰۴ درصدي بوده و ارزش كل معاملات انجام گرفته در اين مدت بالغ بر ۴۹۹ ميليارد درهم است.
در اين مدت از ۸۸ شركت بورس امارات، ارزش ۶۵ شركت رشد داشته و در مقابل، ۱۶ شركت هم كاهش ارزش خود را شاهد بوده اند.
در اين مدت ارزش شاخص بخش خدمات با افزايش ۱۲۳ درصدي به ۶۰۲۳ واحد رسيد، و از نظر رشد در رقابت با همتاهاي خود در جايگاه نخست قرار گرفت.
در نهايت با توجه به نوسان هاي شديد بورس امارات و كاهش ۳۰ درصدي ارزش آن در طول تنها يك ماه، به نظر مي رسد كه ميزان ريسك در اين بازار هنوز در حد بالايي قرار دارد.

خواهر خوانده تازه نفس در صدر بورس
011157.jpg
گروه بورس: در شرايطي كه سهام معادن از تب و تاب افتاده نوبت خواهر خوانده اي تازه نفس رسيده، گروه سهام فلزات ديروز بالاترين استقبال را در تالارهاي مبادلات بورس تهران شاهد بود.در اين روز يك هزار و ۷۰۰ نفر ۳۶ ميليارد ريال از نقدينگي خود را براي خريد ۵/۶ ميليون سهم شركت هاي فعال در صنايع فلزي پرداختند و به اين ترتيب گروه فلزات را در هر سه مولفه حجم معاملات، ارزش مبادلات و تعداد خريداران در صدر جدول بورس تهران نشاندند.ديروز در كنار دو گروه محصولات «شيميايي و پتروشيمي» و «خودرو» كه به طور سنتي در جمع سهام پرطرفدار بورس جاي دارند سهام گروه ماشين آلات و تجهيزات نيز با رشد تقاضاي جالب توجهي روبه رو شد. به طوري كه در مجموع بيش از يك هزار نفر در صف خريد ۳/۳ ميليون سهم از سهام شركت هاي فعال در اين گروه ايستادند. ارزش كل مبادلات انجام شده بر سهام شركت هاي گروه مزبور طي روز گذشته از ۸ ميليارد ريال فراتر رفت.نمودار بالا نشان دهنده روند شاخص سهام فلزات در سال جاري است.

اطلاعيه مهرام صف خريد ايجاد كرد
گروه بورس: همزمان با انتشار اطلاعيه جديد گروه توليدي مهرام صف خريد براي سهام براي اين شركت تشكيل شد.
به گزارش «همشهري» در اين اطلاعيه سود هر سهم شركت تا پايان شهريور ماه امسال ۴۷۲ ريال برآورد شده و ميزان سود قابل تخصيص شركت نيز در اين دوره مبلغ ۳/۱۶ ميليارد اعلام شده است.براين اساس ۴۶ نفر ديروز براي خريد ۳۹۹ هزار سهم مهرام به ارزش ۴/۱ ميليارد ريال به كارگزاري ها مراجعه كردند.در اين روز صف خريدي براي سهام شركت هاي ديگر بورس تشكيل نشد و كارگزاران بازارگردان سهام سرمايه گذاري غدير، سايپا، سرمايه گذاري مسكن، سرمايه گذاري بانك ملي، سرمايه گذاري ملي و صدرا را بازارگرداني كردند.بنابراين گزارش كاشي اصفهان و نفت پارس روز گذشته به فهرست شركت هاي حاضر در جدول عرضه اضافه شدند، اما همچنان صدر اين جدول در اختيار سرمايه گذاري غدير قرار گرفت. لاستيك دنا، سيمان اردبيل، سيمان كارون صدرا و مس شهيد باهنر از جمله شركت هايي بودن كه ديروز بيشترين دستور فروشها براي سهام آنها صادر شد. صف فروش ملي سرب و روي نيز در جريان معاملات روز گذشته جمع شد.

رشد ۵ درصدي كارآفرين و مهرام
گروه بورس: قيمت هر سهم مهرام و سرمايه گذاري كارآفرين روز گذشته با ۵درصد رشد قيمت مواجه شد.
به گزارش «همشهري» در جريان دادوستدهاي روز گذشته بورس تهران جام دارو و سايپاآذين هم سقف ۵ درصدي رشد قيمت را پر كردند.از سوي ديگر پشم شيشه ايران روز گذشته با ۵ درصد افت قيمت مواجه شد.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۰.۴۳-
۴-
۹۲۹
آبسال
۰.۷۵-
۱۳-
۱,۷۲۳
آبگينه
۰.۰۱
۱
۷,۴۳۲
آلومتك
۰
۰
۳,۴۰۸
آهنگري تراكتورسازي ايران
۰
۰
۱,۰۶۳
ارج
۰.۱۱
۱۴
۱۳,۰۷۰
افست
۰.۶۷
۳۸
۵,۷۰۹
الكتريك خودرو شرق
۲.۹۳-
۱۴۰-
۴,۶۳۵
ايران ارقام
۰.۹-
۹-
۹۸۹
ايران پوپلين
۰.۰۱-
۱-
۸,۹۴۴
ايران ترانسفو
۰.۷۵-
۲۴-
۳,۱۶۲
ايران خودرو
۰.۱۸
۷
۳,۷۹۶
ايران خودروديزل
۱.۳۵
۷۲
۵,۴۱۰
ايران دارو
۰
۰
۱,۰۹۹
ايران دوچرخ
۲.۱۵-
۱۳۹-
۶,۳۲۳
ايران گچ
۰
۰
۸,۸۳۸
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۰.۲۱-
۱۵-
۷,۲۳۵
باما
۰.۰۳-
۱-
۲,۹۴۹
بانك اقتصادنوين
۰.۶۹-
۲۰-
۲,۸۶۰
بانك كارآفرين
۰
۰
۶,۸۰۱
بهنوش ايران
۰
۰
۴۴۸
پارس الكتريك
۰.۱۵-
۲-
۱,۳۱۵
پارس خودرو
۰.۳۸
۲۵
۶,۶۸۵
پارس دارو
۰.۰۷
۳
۴,۶۱۷
پارس سرام
۰.۰۵-
۱-
۲,۱۴۰
پاكسان
۰.۰۸-
۶-
۷,۸۵۹
پتروشيمي آبادان
۰.۵-
۵۶-
۱۱,۰۴۸
پتروشيمي اراك
۰.۴۸-
۳۵-
۷,۲۸۲
پتروشيمي اصفهان
۲.۸-
۳۴۵-
۱۱,۹۷۳
پتروشيمي خارك
۰.۱۴
۲
۱,۴۰۰
پتروشيمي شيراز
۴.۸۶
۴۰۱
۸,۶۶۰
پتروشيمي فارابي
۴.۹۸-
۲۰۴-
۳,۸۹۰
پشم شيشه ايران
۰.۴-
۷-
۱,۷۴۹
پمپ سازي ايران
۰
۰
۱۱,۴۱۲
تامين ماسه ريخته گري
۲.۵۹
۷۱
۲,۸۰۸
تجهيزنيروي زنگان
۰.۱۲-
۵-
۴,۲۸۸
تراكتورسازي ايران
۳.۶۵
۷۲
۲,۰۴۵
تكنوتار
۰.۳۳
۲۷
۸,۳۰۳
تهران شيمي
۱.۳۴
۳۱
۲,۳۴۳
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۲.۶۸-
۱۳۷-
۴,۹۶۹
توسعه معادن روي ايران
۲.۴۳
۴۵
۱,۸۹۴
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۱.۴۱-
۱۶۶-
۱۱,۶۲۹
توليد سموم علف كش
۳.۷۶-
۴۰-
۱,۰۲۳
توليد محور خودرو
۱.۷۱-
۱۷-
۹۷۵
توليدي گرانيت بهسرام
۴.۹۸
۱۷۶
۳,۷۱۱
جام دارو
۰.۷۷-
۴۷-
۶,۰۲۳
چرخشگر
۰
۰
۱,۷۵۳
چيني ايران
۲.۱۸
۱۶۱
۷,۵۵۰
حمل و نقل پتروشيمي
۳.۱۸
۱۱۹
۳,۸۶۱
حمل و نقل توكا
۰.۰۱-
۱-
۱۱,۴۳۰
خدمات انفورماتيك
۱.۰۱
۹۰
۸,۹۶۰
خدمات دريايي تايدواتر
۰.۶۵
۳۷
۵,۷۰۲
خوراك دام پارس
۰.۰۱-
۱-
۷,۹۲۲
داروپخش (هلدينگ )
۰.۰۱-
۱-
۸,۸۴۴
داروسازي ابوريحان
۰
۰
۶,۷۳۳
داروسازي اسوه
۰.۰۱-
۱-
۱۳,۳۲۰
داروسازي اكسير
۰.۲۵-
۲۱-
۸,۳۶۹
داروسازي جابرابن حيان
۱.۴۶-
۱۰۲-
۶,۸۷۳
داروسازي روزدارو
۰.۰۸
۷
۸,۷۷۰
داروسازي زهراوي
۲.۹۵-
۸۸-
۲,۸۹۵
داروسازي سبحان
۰
۰
۹,۳۱۰
داروسازي فارابي
۰.۳۲-
۱۰-
۳,۱۱۷
داروسازي كوثر
۰
۰
۷,۷۳۶
دارويي رازك
۴.۲۲
۲۴۴
۶,۰۲۹
داملران
۰.۱۱-
۱-
۸۹۸
درخشان تهران
۱.۳۳-
۷۴-
۵,۴۹۹
دشت مرغاب
۰
۰
۹۹۲
روغن نباتي جهان
۰
۰
۱,۲۵۸
روغن نباتي ناب
۲.۶۹
۳۸
۱,۴۵۱
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۰.۸۸-
۱۱-
۱,۲۳۷
رينگ سازي مشهد
۴.۱۸
۱۱۳
۲,۸۱۷
ساختمان اصفهان
۰.۰۸
۳
۳,۶۳۷
سايپا
۰.۰۶-
۱-
۱,۶۴۷
سايپا شيشه
۴.۹۴
۹۷
۲,۰۶۱
سايپاآذين
۰.۸
۴۵
۵,۶۶۱
سايپاديزل
۴.۱۵-
۷۴-
۱,۷۰۸
سخت آژند
۰.۱۴-
۳-
۲,۱۵۶
سراميك هاي صنعتي اردكان
۰.۶۱
۱۰
۱,۶۴۱
سرما آفرين
۰.۲۱-
۴-
۱,۸۵۹
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۰.۲۲-
۴-
۱,۸۱۹
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۰
۰
۳,۲۵۳
سرمايه گذاري بانك ملي ايران (هلدينگ )
۰
۰
۱,۱۶۶
سرمايه گذاري بهمن
۰.۹۶-
۱۴-
۱,۴۴۷
سرمايه گذاري بوعلي
۰.۲۱-
۵-
۲,۳۵۱
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۰.۳۸-
۱۲-
۳,۱۰۵
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۳.۶۶-
۱۴۲-
۳,۷۴۳
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۰.۴۴
۵
۱,۱۵۴
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۰.۴۷-
۱۱-
۲,۳۳۰
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات (هلدينگ )
۰.۳۲-
۳-
۹۴۸
سرمايه گذاري توسعه ملي
۰.۹۵
۵۰
۵,۳۲۴
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۰.۶۴-
۱۸-
۲,۷۷۹
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۰.۴۶-
۱۳-
۲,۸۳۶
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۱.۱۳
۱۲
۱,۰۷۵
سرمايه گذاري سايپا (طيف سايپا )
۰
۰
۱,۰۹۰
سرمايه گذاري سپه
۰
۰
۱,۴۶۶
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۰.۶۲-
۱۴-
۲,۲۳۹
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۰
۰
۲,۱۸۲
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰
۰
۴,۱۵۶
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۴.۹۸
۱۳۸
۲,۹۱۰
سرمايه گذاري كارآفرين (هلدينگ )
۰
۰
۱,۳۲۸
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران
۰
۰
۳,۶۹۷
سرمايه گذاري مسكن
۱.۳۱-
۱۲-
۹۰۲
سرمايه گذاري ملت
۰
۰
۱,۴۸۳
سرمايه گذاري ملي ايران
۱.۰۱-
۱۷-
۱,۶۶۷
سرمايه گذاري نيرو
۰.۳۲-
۳۶-
۱۱,۲۸۴
سنگ آهن گل گهر
۴.۵-
۱۲۶-
۲,۶۷۷
سوليران
۰
۱
۵۰,۶۳۰
سيمان اروميه
۰.۰۹-
۹-
۹,۷۹۶
سيمان ايلام
۰.۶۹-
۱۰۹-
۱۵,۷۰۶
سيمان بهبهان
۰.۲۳-
۳۲-
۱۳,۸۶۸
سيمان تهران
۶.۷۹-
۱۲۳۸-
۱۷,۰۰۰
سيمان خزر
۰.۰۵-
۳-
۶,۱۷۱
سيمان داراب
۰.۷۱-
۸۴-
۱۱,۸۲۶
سيمان سپاهان
۰.۳۱
۹۰
۲۸,۹۱۸
سيمان شاهرود
۰.۳۹-
۴۴-
۱۱,۳۰۳
سيمان شرق
۰
۱
۲۲,۷۹۸
سيمان شمال
۴.۵۵
۵۴۶
۱۲,۵۴۶
سيمان صوفيان
۳.۵۹
۶۵۸
۱۹,۰۰۰
سيمان فارس
۰.۰۵-
۴-
۷,۲۹۸
سيمان كارون
۰.۵۶-
۱۱۳-
۲۰,۲۳۵
سيمان كرمان
۰.۳۷
۳۱
۸,۳۸۶
سيمان هگمتان
۱.۰۲-
۸۷-
۸,۴۲۱
شهد
۲.۰۸-
۴۰-
۱,۸۸۰
شهد ايران
۰.۵۵
۵
۹۰۸
شوكوپارس
۰.۰۲-
۱-
۵,۵۲۲
شير پاستوريزه پگاه خراسان
۰.۲۴
۹
۳,۷۲۳
شيشه همدان
۰
۰
۳,۶۱۵
شيمي داروئي داروپخش
۱.۰۷-
۳۲-
۲,۹۷۰
شيميايي سينا
۳.۸۹-
۳۳-
۸۱۶
صنايع آذرآب
۲.۱۵-
۲۰۳-
۹,۲۳۶
صنايع جوشكاب يزد
۰
۰
۸,۴۸۵
صنايع شيميايي ايران
۰
۰
۲,۸۰۹
صنايع شيميايي فارس
۴.۲۲-
۴۵-
۱,۰۲۱
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۰.۰۴-
۱-
۲,۷۲۵
صنايع مس شهيد باهنر
۰.۱۹-
۵-
۲,۶۸۰
صنعتي بهشهر
۰
۰
۴,۵۳۰
صنعتي دريايي ايران
۰.۶۳-
۳۲-
۵,۰۴۴
عمران و توسعه فارس
۰.۳-
۳-
۹۹۹
فرآورده هاي غذايي مشهد
۰
۰
۲,۷۱۶
فرآورده هاي نسوز پارس
۲.۴۷-
۴۱۹-
۱۶,۵۶۷
فرآوري موادمعدني ايران
۳.۶۵-
۵۹-
۱,۵۵۷
فراورده هاي غذايي و قند تربت جام
۴.۸۵
۱۵۷
۳,۳۹۱
فروسيليس ايران
۰.۹
۱۱
۱,۲۳۲
فنرسازي خاور
۰.۱۶-
۲-
۱,۲۴۳
فنرسازي زر
۰.۲۱
۴
۱,۸۶۸
فولاد كاويان
۱.۳۵
۱۲۰
۸,۹۸۷
قند اصفهان
۲.۲۱-
۳۹-
۱,۷۲۲
قند بيستون
۰.۸۳-
۱۳-
۱,۵۴۹
قند پارس
۰
۰
۱,۵۰۹
قند شيروان قوچان وبجنورد
۱.۱۷
۲۸
۲,۴۲۹
قندنقش جهان
۰.۷۷
۵۱
۶,۷۱۱
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۰.۰۲
۱
۴,۷۰۴
كابلسازي تك
۰.۰۲
۱
۴,۶۹۵
كارتن ايران
۰.۰۴-
۲-
۵,۵۱۴
كارخانجات داروپخش
۰.۰۲
۲
۸,۴۱۱
كارخانجات مخابراتي ايران
۲.۲۷-
۳۸-
۱,۶۳۷
كارخانه فارسيت درود
۱.۶۸-
۳۲۲-
۱۸,۸۰۳
كالسيمين
۰.۳۸-
۱۲-
۳,۱۸۸
كربن ايران
۲.۴۱-
۵۸-
۲,۳۴۸
كشت وصنعت پياذر
۱.۴۱-
۳۳-
۲,۳۱۱
كف
۰
۰
۲,۲۱۱
كمباين سازي ايران
۰.۰۸-
۴-
۴,۹۵۴
كيوان
۱.۵۸
۶۷
۴,۳۱۶
گازلوله
۰
۰
۲,۳۹۷
گروه بهمن
۲.۲۹-
۹۲-
۳,۹۱۷
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۱.۳۳-
۱۳۱-
۹,۷۲۲
گسترش صنايع وخدمات كشاورزي
۰.۰۵-
۱-
۲,۱۷۵
گلتاش
۰
۰
۳,۳۰۰
گلوكوزان
۲.۰۵
۷۱
۳,۵۲۸
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۰.۰۹-
۱-
۱,۱۵۹
لاستيك البرز
۰.۰۵-
۱-
۲,۰۵۹
لامپ پارس شهاب
۰.۱۷-
۲-
۱,۱۴۵
لاميران
۰.۵-
۳۱-
۶,۱۳۷
لبنيات پاك
۳.۷۵
۱۵۰
۴,۱۵۰
لبنيات كالبر
۰.۰۱-
۱-
۱۷,۱۸۲
لوله وتجهيزات سديد
۲.۸۱-
۵۶-
۱,۹۳۶
ليزينگ خودروغدير
۰.۷۹-
۲۳-
۲,۸۸۰
ليزينگ صنعت و معدن
۴.۶۲
۸۲
۱,۸۵۶
ماشين آلات صنعتي تراكتورسازي ايران
۰
۰
۷۷۹
ماشين سازي اراك
۰
۰
۲,۳۳۷
ماشين سازي نيرومحركه
۴.۸۹
۱۰۱
۲,۱۶۶
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۰.۵۲
۱۱
۲,۱۲۰
محورسازان ايران خودرو
۳.۶-
۲۰۴-
۵,۴۵۹
معادن منگنز ايران
۰.۱۹-
۱۱-
۵,۷۹۴
معدني املاح ايران
۰.۲۱-
۱۳-
۶,۳۲۸
معدني و صنعتي چادرملو
۴.۷۷-
۲۸۲-
۵,۶۲۶
ملي سرب و روي ايران
۰.۰۳-
۱-
۳,۶۹۶
ملي شيمي كشاورز
۵
۱۶۹
۳,۵۵۱
مهرام
۰.۳۳-
۴-
۱,۲۱۸
مهركام پارس
۳.۰۵
۱۰۱
۳,۴۱۵
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۰.۲۲-
۴-
۱,۸۵۰
موتوژن
۰.۴-
۶۱-
۱۵,۱۳۵
نفت پارس
۰.۰۲-
۱-
۵,۹۳۴
نورد آلومينيوم
۲.۱۴
۱۷
۸۱۰
نورد و لوله اهواز
۰.۰۵-
۱-
۲,۱۶۹
نوش مازندران
۰.۰۶-
۱-
۱,۸۰۰
نيرو محركه
۰.۳۸-
۸-
۲,۱۲۰
نيروترانس
۱.۷۵-
۲۲-
۱,۲۳۲
نيروكلر

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |