يكشنبه ۱۸ دي ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۹۵ - Jan 8, 2006
انصاري فر، پرسپوليس و...
سرخ ها، به رنگي كه هرگز نديده ايم
عكس : مجتبي جانبخش
000093.jpg
000108.jpg
گروه ورزشي - سيامك قليچ خاني: ترديدي نداريم كه مديريت جديدي كه عهده دار تيم پرسپوليس شده است، يكي از دلايلي است كه مي توان به آينده اين تيم بسيار اميدوار بود، آينده اي كه مي تواند سبب اين اتفاق شود كه پرسپوليس به جايگاه اصلي اش برسد. اين كه چگونه اين جايگاه اصلي را تعريف كنيم، پرسش سختي نيست. تيمي كه مي تواند صد هزار نفر تماشاگر را به آزادي بكشاند - كه اگر امروز مي بينيم اين تعداد تماشاگر به يك سوم تعداد واقعي اش رسيده است - و پرطرفدارترين تيم ايران و آسياست آيا امروز مي تواند به اين جايگاه بسنده كند؟
اما با وجود تغيير و تحول مثبت در پرسپوليس و حضور محمدحسن انصاري فر و تأثيراتي كه مي شود حس كرد، سئوالاتي مطرح است. با اين سئوال شروع مي كنيم.
آيا شما آمده ايد كه پرسپوليس مثل سال قبل پنجم و يا دو فصل قبل سوم نشود؟
***
پرسپوليس پيش از اين نيز همواره يكي از اركان اساسي فوتبال ايران بوده است.
تأثير پرسپوليس در فوتبال ايران تا چه حد بوده - و هست - كه هرگاه اين تيم و عناصر بازيگر آن خوب بوده اند، تيم ملي نيز خوب و مقتدر بازي كرده و صاحب افتخار شده است و هرگاه تيم ملي ناكام بوده مسلما پرسپوليس هم از شرايط مطلوب به دور افتاده بود.
با اين حساب و با اين واقعيت محرز و غيرقابل انكار سئوال خود را يك بار ديگر تكرار مي كنيم.
آيا شما آمده ايد كه پرسپوليس پنجم و يا سوم نشود؟
كوشش براي جذب مربي صاحب نام خارجي، كوشش براي جذب بازيكن، براي آن كه تيم پرسپوليس قهرمان ايران شود و كوشش براي آن كه از اين طريق تيم ملي فوتبال ما همواره قدرت اول آسيا شود خوب است، اما وظيفه مهم تر، يا در واقع مهم ترين وظيفه اي كه بر عهده محمد حسن انصاري فر است، اين همه نيست. پرسپوليس بارها قهرمان شد، بدون مديريت شما و بارها به تيم ملي ايران بازيكنان ممتازي تحويل داده است، درست مثل شما. آنچه كه در اين مرحله از تاريخ ورزش ما برعهده شماست و مديران قبلي نتوانسته اند به دنبالش باشند، اين است كه تيم پرسپوليس تبديل به «باشگاه پرسپوليس» بشود و باشگاه پرسپوليس يك سازمان قوي، خودكفا، سازنده و پرورش دهنده استعدادهاي درجه اول باشد. ( اين همان كار مهمي است كه مديران استقلال بايد هدف خويش قرار دهند. اين دو رقيب در ورزش ايران يك راه، يك خط و يك مسير دارند _ بدون هيچ پروتكل، نوشته و يا نانوشته اي _ تا فوتبال ما همان شود كه بايد.
در اين رهگذر اعتبار اخلاقي و اجتماعي شما، كارها را آسان خواهد كرد. اين اعتبار بايد در اين جهت صرف شود كه پرسپوليس داراي سرمايه هاي ثابت و ريشه دارتر شود. «سرمايه ثابت» در ورزش يعني باشگاه به معناي كامل در هر حيث و در حد و نام اعتبار پرسپوليس.
شما (و اعضاي جديد پرسپوليس كه به ويژه در زمينه هاي اجتماعي و سياسي داراي اعتبار و منزلت بالايي هستند) بايد پيش از آن، در كار سازندگي وارد شويد.
و آقاي انصاري فر
پرسپوليس بدون شما بسيار قهرمان شده است. آنچه كه بدون شما انجامش تا امروز غيرممكن و از اين پس هم بسيار دشوار است، همان است كه شرحش به اختصار رفت. وظيفه اين است كه پرسپوليس را در اين جهات ياري دهيد. بايد از پرسپوليس «باشگاهي» بسازيد، مطابق شأن و اعتبار ارزش اين تيم در آسيا.در اين جهت بكوشيد، محكم و خستگي ناپذير هم بكوشيد.

ليگ برتر دو و ميداني ايران برگزار مي شود
گروه ورزشي : نشست كميته فني فدراسيون دو و ميداني با حضور تمامي اعضاء و رئيس اين فدراسيون برگزار شد و طي آن در مورد تغييرات ليگ، رقابتهاي داخل سالن ايران و آسيا، برترينهاي نونهالان و نوجوانان و مجمع فدراسيون بحث و بررسي شد.
مهم ترين موردي كه در كميته فني بحث گرديد ليگ بود و تصميم گرفته شد بازيها به صورت ليگ برتر برگزار  شود و ۸ الي ۱۰ تيم حضور يابند.هدف اصلي ارتقاي سطح كيفي و ركوردهاي ليگ است. اولين رقابتهاي سالني نيز هفته نخست در بهمن ماه برگزار مي شود و سپس برترين هاي نوجوانان و نونهالان در تهران جمع مي شوند. يك تيم كامل از آينده هاي دو و ميداني در رقابتهاي داخل سالن آسيا در تايلند حضور مي يابد و سجاد مرادي نيز تنها نماينده ايران در رقابتهاي جهاني داخل سالن در مسكو خواهد بود.

۲۰۰ ميليون تومان هزينه آمادگي بوكس براي بازيهاي دوحه
ايرنا: رئيس  فدراسيون  بوكس  گفت : سرمربي  تيم  ملي  بوكس  ايران  هزينه  آمادگي ملي پوشان  كشورمان  براي  شركت  در بازي هاي  آسيايي  ۲۰۰۶ دوحه  را ۲۰۰ ميليون تومان  تخمين  زده  است .«احمد ناطق  نوري» با بيان  اين مطلب  افزود: كادر فني  تيم  ملي  بوكس  ايران  خواستار برگزاري  چند مرحله اردوي  داخلي  و حضور در چند مرحله  اردوي  آمادگي  مشترك  در كشورهاي  گوناگون شده  كه  هزينه  برگزاري  اين  اردوها ۲۰۰ ميليون  تومان  برآورد شده  است .وي  افزود: در صورتي  كه  شرايط براي  كادر فني  تيم  ملي  بوكس  توسط كميته ملي  المپيك  فراهم  شود، اعضاي  اين  كادر قول  داده اند كه  در اوزان  مختلف تيم  ايران  در دوحه  صاحب  مدال  شود.ناطق نوري  در ادامه  اظهار داشت : تيم هاي  ملي  بوكس  ايران  در هيچ يك  از رقابت هاي  آسيايي  و بازي هاي  آسيايي  بدون  مدال  به  ميهن  اسلامي  بازنگشته اند و من  قول  مي دهم  در صورتي  كه  شرايط لازم  فراهم  شود، ملي پوشان  بوكس  كشورمان  در بازي هاي  دوحه  چهره  بسياري  خوبي  از خود به  نمايش  بگذارند.رئيس  فدراسيون  بوكس  با اشاره  به  حضور تيم  ملي  بوكس  ايران  در اردوي كيش  گفت : زماني  كه  شرايط براي  حضور در رقابت هاي  بين المللي  هندوستان  فراهم نشد، ما نسبت  به  تشكيل  اردوي  فوق  در كيش  اقدام  كرديم .

واليبال دوباره شتاب گرفت
000099.jpg
گروه ورزشي _ علي شاكري: ليگ برتر واليبال ايران دوباره در جاده سرعت قرار گرفته است و امروز و چهارشنبه با انجام دو دور از بازي ها مجددا روال طبيعي خود را پيدا خواهد كرد. امروز و در هفته شانزدهم تهران ميزبان سه بازي است. چهار بازي باقيمانده هفته نيز از ساعت ۳۰/۱۶ به طور همزمان در شهرهاي سيرجان، اروميه، ماهشهر و گنبد انجام مي شود. در سالن هفتم تير در نخستين بازي هفته برق ميزبان پيام مخابرات گلستان است. پيام با در اختيار گرفتن دو بازيكن بلغاري كه هنوز كاملا با ساير بازيكنان اين تيم هماهنگ نشده اند به دنبال تصوير ديگري از خود در ليگ برتر است. هنوز قضاوت درمورد «پتكوف» و «نايدينف» زود است تا آنان را با خارجي هاي موفق آذرپيام «كواچ» و «دراگان زارويچ» سنجيد. برق بيدي نيست كه با اين بادها بلرزد، تيمي كه با پيروزي هاي پياپي قصد جبران مافات شكست هاي ميلي متري دور رفت را دارد. در بازي دوم تهران برخورد پيكان و اتكاي قم جدال تجربه و جواني است. اتكا همواره در مقابل پيكان خوش درخشيده و انگيزه زيادي داشته، اما پيكان با خارج شدن از بحران نمي خواهد به راحتي صدرنشيني را از دست بدهد. در بازي سوم پيكار پرسپوليس و صنام هم دقيقا مشابه ديدار اتكا و پيكان است. پرسپوليس در بازي رفت به سختي صنام را عذاب داده است. صنام تاكنون به جز شكست مقابل سايپا و آذرپيام دوبار در سد تيم هاي معمولي مثل ذوب آهن و نئوپان غافلگير شده است و كارخانه نيك مي داند كه باخت مقابل پرسپوليس مي تواند بحران تازه اي براي صنام خلق كند. در شهرستان ها مهم ترين بازي در گنبد است، جايي كه سايپا به ديدار نئوپان مي رود. نئوپان تاكنون قربانيان بزرگي مثل صنام و پگاه در گنبد گرفته است و بايد ديد سايپا چه تدبيري از خود به خرج مي دهد. شكست سايپا در اين ميدان اين تيم را از كورس قهرماني خواهد انداخت. آذرپيام تيم دوم جدول هم همانند سايپا در ماهشهر همان مشكلات را در مصاف با پتروشيمي تجربه خواهد كرد.
برنامه بازي هاي امروز (سالن ۷ تير)
۱۵: برق تهران _ پيام گلستان
۱۷: پيكان تهران _ اتكا قم
۱۹: صنام تهران _ پرسپوليس
۳۰/۱۶: گل گهر _ آيدانه چالدران
۳۰/۱۶: نئوپان گنبد _ سايپا
۳۰/۱۶: پگاه اروميه _ ذوب آهن
۳۰/۱۶: پتروشيمي _ آذرپيام
نام تيم هاي ميزبان اول آورده شد

سالگرد شادروان غلامرضا تختي
اين بار توقع از رئيس ورزش متفاوت است
000105.jpg
گروه ورزشي- محمدرضا منصوريان: ديروز روز تختي بود و دوستداران و علاقه مندانش با حضور بر سر مزارش در ابن باويه ياد و نامش را گرامي داشتند. ديروز باز هم زمزمه بازسازي آرامگاه تختي بر سر زبان ها افتاد. سخني كه سالهاست در چنين روزهايي شنيده مي شود و متأسفانه عملي در كار نيست. اما ظاهراً اين بار قضيه جدي تر از هميشه است. مهندس علي آبادي رئيس سازمان تربيت بدني باني اين عمل خير شده و فدراسيون كشتي را مأمور بازسازي آرامگاه جهان پهلوان تختي كرده است. البته رئيس محترم ورزش كشور بايد اين را هم بداند كه يكي دو سالي است كه حرف از اختصاص بودجه اي ۵۰۰ ميليوني براي اين كار بوده است كه نه ما و نه هيچكس ديگري اطلاع دقيقي از صحت و سقم آن نداشته و نداريم.تجليل ديروز از اين بزرگمرد ورزش كشورمان همچون سال هاي قبل باز هم باشكوه بود. هر كس آنچه را كه از تختي و روح معنوي و انساني او مي دانست، بر زبان مي آورد. مهندس مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران يكي از خاطراتش با جهان پهلوان در مسجد هدايت در كنار مرحوم آيت الله طالقاني را بر زبان آورد و گفت: آرزو مي كنيم كه همه ورزشكاران ما راه تختي را ادامه دهند. و اين جمله معروف كه در بيان تمامي سخنرانان مشترك بود، تختي با مردم زندگي كرد و به عشق مردم كشتي مي گرفت. حالا همين مردم آرزويشان اين است آرامگاهي درخور شأن اين پهلوان بزرگ ساخته شود. آقاي علي آبادي نارضايتي شما از خلف وعده ها و غفلت ها نارضايتي عموم مردم است، مطمئن باشيد براي اجراي اين كار پشتوانه عظيم مردمي را همراه خود داريد. پس هر چه زودتر دست به كار شويد.

نبرد احتمالي استقلال و پرسپوليس
در مرحله نيمه نهايي جام حذفي
مرحله دوم مسابقات جام حذفي فوتبال كشور با حضور نمايندگان تيم هاي ليگ برتر در محل روابط عمومي فدراسيون فوتبال قرعه كشي و تيم ها، حريفان خود در اين مرحله را شناختند.
۱۶ تيم حاضر در ليگ برتر و ۱۶ تيم صعود كننده از مرحله اول، ۳۲ تيم حاضر در اين مرحله را تشكيل مي دهند كه به قيد قرعه تيم هاي ميهمان و ميزبان تعيين شدند. تيم هاي پرسپوليس و استقلال در بالا و پائين جدول گروه يك قرارگرفته و درصورت پيروزي بر حريفان در مرحله نيمه نهايي با يكديگر برخورد خواهند كرد.
در گروه ديگر پاس و سايپا جاي گرفته اند كه پس از انجام دو بازي موفقيت آميز به مصاف هم خواهند رفت. نتيجه قرعه كشي به شرح زير اعلام شده و تيم هاي اول ميزبان مي باشند.
پرسپوليس - كشت و صنعت شوشتر(ورزشگاه آزادي)
استقلال تهران - اتكا تهران
شاهين بوشهر - راه آهن (بوشهر)
ذوب آهن - وحدت آبادان
فولاد خوزستان - نوژن مازندران
برق تهران - ابومسلم (ورزشگاه برق)
برق شيراز- پيكان
نساجي مازندران - ملوان
سپاهان مس كرمان (اصفهان)
فجر عاشورا تبريز پاس (تبريز)
سايپا تراكتورسازي (شريعتي كرج)
مازيران ساري - فجر سپاسي (ساري)
صبا باتري - كوثر تهران (ورزشگاه شهيد درخشان)
صنايع اراك - شموشك (اراك)
استقلال اهواز- پيام مخابرات شيراز (شوشتر)
سپاهان نوين-اصفهان شهيد قندي (اصفهان)
نام تيم هاي ميزبان اول آورده شده و زمان شروع مسابقات متعاقباً اعلام مي شود.

شنا و محروميت
گروه ورزشي: تهران محروم ترين منطقه شنا در كشور است.وحيد مرادي رئيس فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو گفت: با توجه به جمعيت زياد از امكانات مطلوبي در اين رشته برخوردار نيست.حتي هيات شنا نيز از يك استخر شنا براي تمرين تيم محروم بود و استخر شناي شيرودي در اختيار شركت تجهيز بود.در مدت فعاليت گذشته شركت تجهيز بايد بگويم كه استخرهاي شيرودي و كشوري براي بازسازي در اختيار آنها قرار گرفت اما هيچوقت اين اتفاق نيافتد و اين استخرها هنوز در دست ترميم است.

نمايشگاه عكس رسولان عشق
000096.jpg
گروه ورزشي: قدرشناسي از خوبي ها همواره امري پسنديده تلقي و از جمله خصلت هاي بارز ايراني هاي مسلمان بوده است. سخن از قدرداني عزيزاني است كه در خدمات شايسته فرهنگي به كشور و همچنين تنوير افكار عمومي سهم بسزايي داشته اند. صحبت از شهداي رسانه و جان باختگان سقوط هواپيماي سي -۱۳۰ است كه ماه گذشته ملت شريف ايران بخصوص جامعه مطبوعات و اصحاب رسانه را اندوهگين نمود.فدراسيون ورزشهاي جانبازان و معلولين همزمان با فرا رسيدن ايام چهلم عزيزان از دست رفته در اين سانحه و به منظور قدرداني از تلاشهاي بي وقفه آنان كه همواره در جهت معرفي و توسعه ورزش جانبازان و معلولين تأثيرگذار بوده اند در نظر دارد نمايشگاه عكس رسولان عشق را در نگارخانه فرهنگسراي جوان (خاوران) برگزار نمايد.
اين نمايشگاه طي ۶ روز از مورخ ۲۰/۱۰ لغايت ۲۶/۱۰/۸۴ با عنوان هاي جانبازان و مطبوعات برگزار مي شود.

پتروشيمي شيراز فاتح ليگ دسته اول شطرنج شد
دهمين دوره رقابت هاي ليگ دسته اول شطرنج (جام شادروان اميد شاهپوري) با قهرماني تيم پتروشيمي شيراز پايان پذيرفت.براساس گزارش روابط عمومي فدراسيون، در اين رقابت ها كه با حضور بيش از ۱۳۰ شطرنج باز داخلي و خارجي در خانه سمنان برگزار شد، تيم قدرتمند پتروشيمي شيراز با كسب هفت پيروزي پي در پي و مجموع ۵/۲۰ امتياز بر جام قهرماني بوسه زد.در اين تيم امان مراد كاكاگلديف و سرگئي سيموننيكو، دو استاد بين المللي جمهوري تركمنستان به همراه حسن عباسي فر، محسن توكليان، حميد رضا اسماعيلي و پويا ماري آوري ياد عضويت داشتند.تيم هاي دخانيات گيلان و نفت اهواز نيز به ترتيب با كسب ۱۹ و ۵/۱۸ امتياز در رده دوم و سوم جدول رده بدني جاي گرفتند.در پيكارهاي انفرادي روي ميزهاي شش گانه، امان مراد كاكاگلديف، استاد بين المللي جمهوري تركمنستان از تيم پتروشيمي شيراز، اويد گريگوريان از دخانيات گيلان، حسن عباسي فر استاد فدراسيون جهاني شطرنج (فيده) از تيم پتروشيمي شيراز، سيد ميلاد موسوي از تيم كلوچه نوشين لاهيجان، غلامرضا شمسي از هيئت شطرنج آذربايجان غربي و محسن مصدق پور از تيم هيئت شطرنج خراسان رضوي به ترتيب مدال  طلا ميزهاي اول تا ششم را به گردن آويختند.دو تيم پتروشيمي شيراز و دخانيات گيلان قهرمان و نايب قهرمان مسابقات جواز حضور در پنجمين دوره رقابت هاي شطرنج ليگ برتر (جام انديشمندان) را به دست آوردند.
اين نخستين بار است كه تيم پتروشيمي شيراز گام به ليگ برتر گذاشته است.

رئيس فدراسيون ژيمناستيك:
۱۵ كشور در رقابت هاي جهاني تهران شركت مي كنند
گروه ورزشي: سرپرست  فدراسيون  ژيمناستيك  گفت : با حمايت  مالي  سازمان  تربيت  بدني  مسابقات  ژيمناستيك  جام  جهاني  رده  بي  جوانان  را در تهران  و در زمان  تعيين شده ، برگزار خواهيم  كرد. اكبر گهرخاني  افزود: با توجه  به  كمك  مالي  و حمايت هاي  بي دريغ  رئيس  سازمان  تربيت  بدني  تمامي  كارهاي  مقدماتي  از جمله  خريد وسايل  مورد نظر و برنامه ريزي هاي  لازم  صورت  گرفته  است .
وي  گفت: تمام  تلاش  و سعي  خود را براي  حفظ شان  و منزلت  ايران  اسلامي  به  هنگام  برگزاري  اين  مسابقات  به كار خواهد بست  و به  همين  منظور در مراسم  افتتاح  سعي  خواهد شد فرهنگ  غني  تمدن  اسلامي  ايران  به  كشورهاي  شركت كننده  و بينندگان  در تمام  نقاط جهان  نمايش  داده  شود.گهرخاني  در ادامه  اظهارداشت : تمام  پنج  ست  اسباب  ژيمناستيك  درخواستي  درزمان  معين  و بيست  روز مانده  به  آغاز مسابقات  وارد ايران  مي شود و يك  ست  آن  در سالن  ۱۲ هزار نفري  مجموعه  آزادي  براي  برگزاري  پيكارهاي  جام  جهاني  نصب  خواهد شد. به گفته  وي،  تاكنون  ۱۵ كشور براي  حضور در اين  رقابت ها اعلام  آمادگي  كرده اند.
اوكراين ، روسيه ، بلاروس ، هلند، دانمارك ، لهستان ، آذربايجان ، مجارستان ، دانمارك ، بلژيك ، عربستان ، كويت ، اتريش ، قطر و كرواسي  كشورهايي  هستند كه تاكنون  براي  شركت  در اين  مسابقات  اعلام  آمادگي  كرده اند.

هشدار رئيس فدراسيون پزشكي در خصوص بالا بودن آمار دوپينگ
گروه ورزشي:رييس فدراسيون پزشكي طي نامه اي خطاب به روساي فدراسيونهاي ورزشي كشورمان خواستار پيگيري هرچه بيشتر روساي فدراسيونها و مسئولين ورزشي كشور براي مبارزه با پديده دوپينگ شد.
به گزارش خبرگزاري مهر، فدراسيون پزشكي ورزشي با صدور اطلاعيه اي در اين زمينه آورده است: با توجه به اهميت ويژه مبارزه با دوپينگ و آمار بالاي استفاده نمودن ورزشكاران كشورمان از مواد نيروزا و مثبت اعلام شدن نمونه هاي دوپينگ، دكتر مهرزاد خليليان رييس فدراسيون پزشكي طي نامه اي خطاب به روساي فدراسيونهاي ورزشي كشورمان خواستار پيگيري هرچه بيشتر روساي فدراسيونها و مسئولين ورزشي كشور در اين زمينه شد.درقسمتي ازمتن اين نامه آمده است: با توجه به شعار ورزش دنيا درگرفتن يك مدال يك افتخار ملي و فرهنگ مدال پروري در چند ساله اخير، متاسفانه گزارش هاي مكرر استفاده ورزشكاران كشورمان از مواد نيروزا و گرايش نسبتاً قابل توجه قهرمانان به پديده شوم و مبتذل دوپينگ به دلايل گوناگون از قبيل حضور در ليگ هاي خارج از كشور، استفاده از امكانات بيشتر فرهنگي و اقتصادي، كسب شهرت و راهيابي به مدارج عالي تر و... به عنوان تهديد جدي سلامت جامعه ورزش و اعتبار بين المللي كشور محسوب مي گردد و مي  طلبد فعاليت هاي گوناگون آموزشي، اطلاع رساني، فرهنگ سازي و نمونه گيري دوپينگ را در تمامي سطوح ترويج داده و با يك عزم ملي و بسيج همگاني نسبت به حفظ اعتبار و حيثيت نام مقدس جمهوري اسلامي ايران بيش از پيش فعال باشيم.گفتني است دبيركل ستاد ملي مبارزه با دوپينگ در قسمت ديگري از متن اين نامه آورده است: طبق آخرين آمار ارايه شده از سوي ستاد ملي مبارزه با دوپينگ از مجموع ۱۵۰۰ نمونه اخذ شده در كشور مالزي تنها ۹ نمونه مثبت و از تعداد ۲۳۶ نمونه اخذ شده در كشورمان طي ۱۴ ماه گذشته ۳۶ نمونه مثبت گزارش شده كه اين هشداري است به تمام مسئولين و خانواده ورزش چه از لحاظ سلامت جسمي و رواني خود ورزشكاران و چه ازجهت حيثيت ملي كشور و در شرايط كنوني به عنوان تهديدي بس خطرناك و مهلك تلقي مي گردد.

برترين هاي ليگ برتر هندبال ايران
توقف صدرنشين در مصاف با همشهري
000090.jpg
گروه ورزشي: هفته دوازدهم ليگ برتر هندبال ايران با صدرنشيني فولاد مباركه سپاهان تداوم يافت. در اين هفته دانشگاه آزاد در يك پيكار نزديك ترمز تيم صدرنشين را كشيد و توانست با ارائه يك بازي زيبا حريف همشهري خود را متوقف كند.
بعد از جامه عمل پوشيدن تعهدات تربيت بدني دانشگاه آزاد نماينده اين باشگاه در ليگ برتر شرايطي كاملاً متفاوت با آن تيم ضعيف هفته گذشته داشت و دوباره در مسير موفقيت قرار گرفت. البته فاصله سپاهان با حريفان تعقيب كننده به اندازه اي است كه پيشاپيش مي توان جام قهرماني را در اردوي اين تيم با امكانات و پرمهره ديد. مي ماند رقابت بر سر نايب قهرماني كه پيكار اين هفته شهرداري كرمان و دانشگاه آزاد مي تواند تكليف بسياري از ابهامات را روشن سازد.
برترين هاي هفته
بهترين تيم: دانشگاه آزاد
بهترين مربي: عليرضا حبيبي
بهترين بازيكن: شهداد مرتجي
پديده هفته: رضا اكبري
بهترين بازي: دانشگاه آزاد _ فولاد مباركه
۸ بازيكن برتر هفته: شهداد مرتجي و مرتضي حسني منفرد (سپاهان)، محمدرضا رجبي و مهدي شيراني (دانشگاه آزاد)، ربيع الله حسنوند (بهبهان)، افشين حميدي (هپكو اراك) و كنعم جمعه پور (نيروي زميني)

آرسنال به دور بعدي جام حذفي صعود كرد
000102.jpg
گروه ورزشي _ حسن حيدري: رقابتهاي جام حذفي انگليس روز گذشته آغاز شد و تيم هاي آرسنال و آستون ويلا مقابل رقباي خود پيروز شدند.
آرسنال در مصاف با تيم كارديف به پيروزي دو بر يك رسيد. در اين ديدار روبرت پيرس در دقايق (۱۸ و ۶) براي تيم لندني گلزني كردند و تنها گل تيم كارديف در دقيقه ۸۷ توسط جرومي به ثمر رسيد.در ويلاپارك آستون ويلا در ديدار با تيم هال سيتي به سختي به پيروزي يك بر صفر رسيد. باري در دقيقه ۶۱ تنها گل اين ديدار را به سود ميزبان به ثمر رساند.
در ديدار دو تيم ويگان و ليدز نيز دو تيم به تساوي يك بر يك رسيدند تا اين ديدار تكرار شود. كونلي در دقيقه ۴۷ ويگان را پيش انداخت اما هولس در دقيقه ۸۸ تيمش را از شكست نجات داد.

جدال جيلاردينو با همبازي هاي سابق
تيم آث ميلان در هفته هجدهم كالچو ايتاليا امشب ديدار مهمي را برابر پارما برگزار مي كند.
تقابل چيلار دينو مهاجم سابق پارما در اين ديدار برابر بازيكنان سابقش حساسيت اين ديدار را دو چندان خواهد كرد.
ميلان در اين بازي كافو و مالديني را به دليل مصدوميت در اختيار ندارد. در پايان هفته هفدهم ميلان با ۳۷ امتياز در مكان سوم جدول قرار دارد.
در ساير بازي هاي امروز اينتر تيم دوم جدول در خانه سيدنا به ميدان مي رود. در اين بازي فيگو، آدريانو و كوردوبا نقش كليدي را براي تيم خود بازي خواهند كرد.
لاتزيو در رم ميزبان آسكولي خواهد بود. تروسيو هم در ديدار با تيم ديگر پايتخت به مصاف آث رم مي رود. كالياري با اودنيزه، كيه وو با لچه، آمپولي با مسينا، و سامپدوريا با آسكولي ساير بازي هاي اين هفته را تشكيل مي دهند.

تيم  هاي فوتبال چين و فرانسه ديدار دوستانه برگزار مي كنند
تيم هاي ملي فوتبال چين و فرانسه قصد دارند در آستانه برگزاري جام جهاني فوتبال آلمان، ديدار دوستانه برگزار كنند. اين ديدار براساس برنامه ريزي انجام شده دو روز قبل از آغاز جام جهاني آلمان انجام خواهد شد. با توجه به نزديك بودن اين ديدار با زمان برگزاري جام جهاني آلمان از اهميت زيادي بخصوص براي فرانسه برخوردار است.

«تيه ري هانري» : در آرسنال مي مانم
«تيه ري هانري» ستاره  تيم  ملي  فوتبال  فرانسه ، ترك  تيم  آرسنال  در فصل  تابستان  را رد كرد.اين  مهاجم  كه  خبرهايي  در مورد پيوستنش  به  بارسلوناي  اسپانيا منتشر شده  بود، وعده  داد در آرسنال  مي ماند.
هانري  ۲۸ ساله  به  روزنامه  سان  گفت : حقيقت  اين  است  كه  من  عاشق  اين  باشگاه  هستم  و تصميم  گرفته ام  در اين  تيم  بمانم . مي توانم  به  همه  بگويم  كه  مي خواهم  كاپيتاني  آرسنال  را در ورزشگاه  جديدش  بر عهده  داشته  باشم .
باشگاه  آرسنال  از فصل  آينده  به  ورزشگاه  جديد امارات  نقل  مكان  مي كند.وي  كه  در اوت  ۱۹۹۹ از يوونتوس  به  آرسنال  پيوست ، افزود: بعد از رفتن  پاتريك  ويه  را تصميم  به  ترك  اين  تيم  گرفتم  اما هنوز ۲۸ سال  دارم  و وقتي طرز رفتار هوادارانم  را مي بينم ، مي توانم  بهتر تصميم گيري  كنم .
اين  بازيكن  ادامه  داد: آنها مرا هو نمي كنند و بازي  در زمين  را برايم  دشوار نمي سازند. در اين  تيم  مي مانم  تا يكي  از بهترين  تيمهاي  اروپا را بسازيم .

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |