دوشنبه ۱۹ دي ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۹۶ - Jan 9, 2006
بـورس
Front Page

جزئيات تدوين چهار آيين نامه جديد
نظارتي و انضباطي در بورس
دو عضو هيأت مديره شركت هاي بورس به سهامداران اقليت اختصاص مي يابد
000147.jpg
گروه بورس: جزييات تازه اي از تدوين چهار آيين نامه انضباطي و نظارتي جديد در بورس اوراق بهادار اعلام شد.
به گزارش همشهري، آيين نامه حاكميت شركتي و آيين نامه انضباطي شركت هاي بورس، دستورالعمل حسابداري و حسابرسي شركت هاي كارگزاري بورس و نحوه تشكيل كميته كنترل كيفيت خدمات مؤسسات حسابرسي از جمله آيين نامه ها ودستورالعمل هاي جديد نظارتي در حال تدوين در بورس تهران هستند.
ناصر پرتوي، دبير كل انجمن حسابداري ايران در اين باره گفت: بخشي از آيين نامه هاي مزبور تحت نظارت هيأت همكاري حرفه حسابداري و بورس و به وسيله كميته هاي زيرمجموعه آن در حال تدوين و تنظيم است.
او توضيح داد: هيأت همكاري حرفه حسابداري و بورس از ۹ نفر تشكيل شده، در اين هيأت نمايندگاني از چهار نهاد فعال در حرفه حسابداري يعني انجمن حسابداري، انجمن حسابداران خبره، جامعه حسابداران رسمي و سازمان حسابرسي عضويت دارند ضمن اين كه نماينده سازمان بورس نيز عضو اين هيأت است.پرتوي گفت: مهمترين آيين نامه در حال تدوين، آيين نامه حاكميت شركتي است كه  پيش بيني مي شود ظرف يك ماه آينده براي ارائه به شوراي بورس نهايي شود.او افزود: براساس اين آيين نامه حسابرسان داخلي از زيرنفوذ مديران عامل شركت ها خارج مي شوند و تركيب و تعداد اعضاي هيأت مديره شركت ها كاملاً تغيير مي كند.
دبير كل انجمن حسابداري گفت : با اعمال اين آيين نامه حوزه نفوذ سهامداران اكثريت كاهش مي يابد و مجامع عمومي موظف مي شوند حداقل دو عضو هيأت مديره شركت هاي پذيرفته شده در بورس را از بين سهامداران اقليت تعيين كنند.
او افزود: براساس يكي ديگر از بندهاي اين آئين نامه نظارت دقيقي بر دادوستد سهام توسط دارندگان اطلاعاتي نهاني اعمال خواهد شد و اين نظارت حتي اقوام درجه دوم و سوم اين گونه افراد را نيز در برخواهد گرفت.
پرتوي گفت: با تصويب آئين نامه حاكميت شركتي حداقل تعداد اعضاي شركت هاي بزرگ سهام عام به ۷ نفر خواهد رسيد و ديگر يك فرد نمي تواند هم رئيس هيأت مديره باشد و هم مديرعامل.
او ادامه داد: در اين آئين نامه سازوكارهايي طراحي شده كه ديگر هيأت مديره شركت ها نمي توانند رفتارهاي تبعيض آميز با سهامداران اقليت در پيش بگيرند. ضمن اين كه سيستم هاي كنترل داخلي به جاي مديران عامل در اختيار اعضاي هيأت مديره شركت ها قرار خواهد گرفت.
به گفته پرتوي تدوين آئين نامه حاكميت شركتي در كميته استانداردها و دستورالعمل هاي هيأت همكاري حرفه حسابداري و بورس به مراحل نهايي نزديك شده است.
او گفت: علاوه بر اين، آئين نامه انضباطي شركت هاي بورس هم تدوين شده باتوجه به نهايي شدن اين آئين نامه نظارت دقيقي بر عملكرد مديران شركت هاي بورس اعمال مي شود و مديران شركت ها در صورت انجام برخي تخلف ها حتي از اداره شركت هاي پذيرفته شده در بورس و تصدي پست مديريت در اين گونه شركت ها منع خواهند شد.
او افزود: شفاف سازي حوزه عملكرد شركت هاي كارگزاري نيز در دستور كار قرار دارد و بر اين اساس قرار است دستورالعمل حسابداري در كارگزاري هاي بورس تدوين شود ضمن اين كه كميته كنترل كيفيت خدمات مؤسسات حسابرسي، نظارت بر بخش ديگري از بازار سرمايه را بر عهده خواهد گرفت.
او در پايان گفت: شوراي جديد بورس اوراق بهادار پس از تشكيل، اين آئين نامه ها را در دستور كار خود قرار خواهد داد به نظر مي رسد با توجه به سرعت اجراي قانون جديد بازار اوراق بهادار آئين نامه هاي مزبور تا بهار۸۵ به تصويب نهايي برسد.
از سوي ديگر سخنگوي بورس در اين باره گفت: در آخرين جلسه شوراي بورس و براساس قانون فعلي، براي تخلفات مديران و اعضاي هيات مديره شركت هاي پذيرفته شده در بورس آيين نامه انضباطي تصويب شد .
حيدر مستخدمين حسيني افزود: اين آيين نامه قبلاً در هيات مديره بورس و كميته فرعي شوراي بورس به تصويب رسيده بود و در جلسه آخر شوراي بورس مطرح و نهايي شد. او با اشاره به اين كه مفاد آيين نامه به شركت ها، مديران و اعضاي هيات مديره شركت هاي پذيرفته شده در بورس مربوط مي شود، تاكيد كرد: اين آيين نامه براي رعايت حقوق سهامداران جزء به تصويب رسيده و در صورتي كه مديران شركت ها نسبت به انجام تعهدات خود به سهامداران كوتاهي كنند با توجه به آنچه كه در آيين نامه پيش بيني شده در فهرست سياه قرار خواهند گرفت.

سخني با دبير كل بورس
سروش خسروي
دبير كل بورس اوراق بهادار با صدور دستوري خواستار پيگيري و پايان دادن به اشتباهات در حوزه اطلاع رساني بورس شد. يك روزنامه چاپ صبح تهران با انتشار اين خبر به نقل از دكتر علي صالح آبادي نوشته است: «بنده در اولين ساعات كاري بورس تهران دستور دادم علت بروز چنين اختلافاتي بررسي شود.»
ضمن سپاس از اقدام دبير كل بورس تهران سخني كوتاه با دكتر صالح آبادي داريم.
همگان به خاطر دارند ۳ ماه پيش گروه بورس همشهري در قالب گزارش هايي مستند به آمار و ارقام به بررسي نقص هاي نظام اطلاع رساني بورس پرداخت اما بلافاصله متهم به هزار كار ناكرده و هزاران توبه بشكسته شديم.
قصد نبش قبر گذشته را نداريم، اما چه خوب است اشتباه هاي فاحش نظام اطلاع رساني بورس را در ماه هاي گذشته بررسي و مستند سازي كنيد كه شايد مجال بروز اشتباه هاي مشابه و حتي بزرگتر را در آينده بگيريد. البته رفع نواقص سيستم اطلاع رساني بورس را وظيفه خود مي دانيم و حاضر به ارايه هرگونه كمك در اين زمينه هستيم.
البته در پايان بايد به اين نكته اشاره شود كه غرض به هيچ وجه برخورد مصداقي با اشخاص و افراد نيست - چنان كه در نقدهاي گذشته نيز براين موضوع تاكيد داشته ايم- بلكه هدف اصلاح سيستمي است كه نواقص آن منافع سهامداران كوچك را به مخاطره افكنده است.

نماد دو شركت بسته شد
گروه بورس: در پايان معاملات ديروز بورس اوراق بهادار تهران نماد دو شركت به طور موقت
بسته شد.
به گزارش همشهري سهامداران روز گذشته دست از دادوستد سهام سرمايه گذاري توس گستر و سرمايه گذاري ساختمان كشيدند تا خود را براي حضور در مجمع عمومي عادي سالانه اين شركت ها آماده كنند.

نحوه عرضه سهام نيروگاه ها در بورس
فارس : معاون توسعه و امور اقتصادي شركت توانير گفت:تمامي واحدهاي گازي نيروگاهها قابل عرضه در تالار بورس اوراق بهادار هستند، اما براي عرضه سهام واحدهاي بزرگ بخاري بايد مطالعه بيشتري انجام شود.
بهمن مسعودي افزود: قانون واگذاري ۶۵ درصد سهام نيروگاهها به مردم نزديك ۲۰ روز است كه به تصويب رسيده ، اين قانون هنوز در ابتداي راه است. پس از تنظيم اساسنامه از سوي توانير و سپس تصويب آن از سوي هيات وزيران، شركتها مراحل عرضه شدن در بورس را سپري خواهند كرد.
وي با اشاره به اين كه شركتهاي قابل عرضه در بورس پس از تنظيم اساسنامه مشخص مي شوند، ادامه داد: مطمئنا پس از تنظيم اساسنامه و مشخص شدن نحوه واگذاري ۶۵ درصد سهام نيروگاهها از سوي توانير و سپس تصويب آن از سوي هيات وزيران، اجرايي شدن اين قانون با ذكر نام نيروگاهها مراحل جدي تر خود را طي خواهدكرد.

حركت لاك پشتي شاخص به سوي ۱۰ هزار واحد
000144.jpg
گروه بورس: شاخص كل قيمت سهام در ادامه روند نزولي به آرامي خود را به مرز ۱۰ هزار واحد نزديك مي كند.
به گزارش «همشهري» شاخص يادشده ديروز نيز ۲۳ واحد كاهش يافت تا فقط ۱۶۵ گام با مرز ۱۰ هزار واحد فاصله داشته باشد.
در اين روز معاملات ۵ شركت سيمان سپاهان، سيمان تهران، سرمايه گذاري پتروشيمي، پتروشيمي شيراز و توسعه صنايع بهشهر به شدت بر روند افت شاخص ها تأثير گذاشت.
بنا بر اين گزارش، ديروز شاخص عملكرد تالار اصلي ۲۲ واحد و شاخص عملكرد تالار فرعي ۲۳ واحد افت كرد و به ترتيب به ارقام ۹ هزار و ۸۸۶ واحد و ۱۰ هزار و ۳۱۰ واحد رسيد.شاخص صنعت نيز روز گذشته با كاهش ۱۹ واحدي مواجه شد و در پي عملكرد نامطلوب شركت هاي صنعتي بورس به ۷ هزار و ۸۸۷ واحد بازگشت.
در اين روز كاري شاخص واسطه گري هاي مالي با افت ۲۰ واحدي خود عملكرد شركت هاي سرمايه گذاري حاضر در بورس را نامطلوب ارزيابي كرد. اين شاخص در پايان معاملات ديروز به ۲۴ هزار و ۸۶۲ واحد رسيد. در جريان دادوستدهاي اين روز شاخص سهام كاني هاي فلزي يك واحد و شاخص سهام نفت و سوخت هسته اي دو واحد كاهش يافت اما شاخص گروه وسايل نقليه با دو واحد رشد مواجه شد.

قيمت سهام ۱۰۳ شركت كاهش يافت
گروه بورس: در جريان خريد و فروش هاي سهامداران در بورس تهران، ديروز قيمت سهم ۲۶ شركت افزايش يافت.
به گزارش همشهري، از ميان اين شركت ها كابل باختر تنها شركتي بود كه روز گذشته توانست سقف ۵ درصدي رشد قيمت را پر كند.در اين روز قيمت سهام ۱۹ شركت بدون تغيير باقي ماند و سهام ۱۰۳ شركت كاهش قيمت را تجربه كرد.بر اساس اين گزارش، روز گذشته در بين شركتهايي كه قيمت سهام آنها با كاهش مواجه شده بود، قيمت سهام ۷ شركت ۵ درصد افت كرد.

صف فروش پيام طولاني تر از سايپا
گروه بورس: افزايش تقاضا براي فروش سهام پيام ديروز اين شركت را در رديف دوم جدول عرضه قرار داد.
به گزارش «همشهري» در اين روز ۲۹۷ نفر به كارگزاري ها مراجعه كردند تا براي فروش ۶/۲ ميليون سهم اين شركت به ارزش ۵/۵ ميليارد ريال دستور فروش صادر كنند.
۱۴۶ نفر نيز طي معاملات ديروز بورس تهران تعداد ۴/۱ ميليون سهم سايپا به ارزش ۴/۵ ميليارد ريال را در بازار به فروش گذاشتند.
در اين روز كاري پس سرمايه گذاري غدير، پيام و سايپا كه مقام هاي اول تا سوم جدول عرضه را از آن خود كرده بودند،  بيشترين دستور فروش هاي صادرشده مربوط به سيمان كرمان، كاشي اصفهان، بانك اقتصاد نوين و لاستيك دنا بود.در سوي ديگر بازار هم روز گذشته هيچ صف خريدي تشكيل نشد و بازارگردان ها با بازارگرداني سهام ۸ شركت وضعيت تعادلي را در بازار برقرار كردند.
طي معاملات اين روز كارگزاران بازارگردان سهام سرمايه گذاري غدير، سرمايه گذاري مسكن، سرمايه گذاري بانك ملي، سيمان شرق، سايپا، سيمان هرمزگان، صدرا و گل گهر شهر را بازارگرداني كردند.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۰.۱۱-
۱-
۹۲۵
آبسال
۳.۹۴-
۶۵-
۱,۵۸۵
آبگينه
۳.۵۹-
۴۱-
۱,۱۰۲
آزمايش
۱.۲۹-
۹۶-
۷,۳۵۶
آلومتك
۰.۳۵-
۱۳-
۳,۷۵۴
آهنگري تراكتورسازي ايران
۰.۸۱
۱۲۲
۱۵,۰۹۳
افست
۲.۹-
۱۴۰-
۴,۶۹۱
ايران ارقام
۱.۲-
۱۲-
۹۸۵
ايران پوپلين
۰.۴۶
۶
۱,۲۹۷
ايران تاير
۰.۰۳
۱
۳,۱۶۸
ايران خودرو
۰.۵۷-
۲۲-
۳,۸۶۴
ايران خودروديزل
۱.۰۵
۶۸
۶,۵۴۱
ايران دارو
۴.۹۸-
۳۰۶-
۵,۸۳۳
ايران گچ
۴.۹۷-
۱۶۶-
۳,۱۷۲
ايران ياساتايرورابر
۰.۰۳-
۱-
۲,۸۹۳
بانك اقتصادنوين
۰.۴۲-
۲۸-
۶,۶۵۹
بهنوش ايران
۰.۶۷-
۳-
۴۴۵
پارس الكتريك
۱.۵۵
۲۰
۱,۳۱۲
پارس خودرو
۱.۱۳-
۷۴-
۶,۴۵۹
پارس دارو
۰.۲-
۴-
۲,۰۱۵
پاكسان
۰.۹۷-
۷۶-
۷,۷۳۰
پتروشيمي آبادان
۰.۲۵-
۲۷-
۱۰,۷۹۸
پتروشيمي اراك
۱.۳۸-
۹۸-
۶,۹۸۹
پتروشيمي اصفهان
۰.۱۶-
۱۹-
۱۱,۸۶۵
پتروشيمي خارك
۱.۰۱-
۱۴-
۱,۳۷۳
پتروشيمي شيراز
۰.۲۵-
۳-
۱,۲۲۱
پلاستيران
۰.۱-
۱-
۹۸۱
پلاستيك شاهين
۰.۵۴-
۹-
۱,۶۷۱
پمپ سازي ايران
۰.۰۴
۴
۱۱,۱۵۶
تامين ماسه ريخته گري
۰.۵۷-
۲۴-
۴,۱۵۳
تراكتورسازي ايران
۱.۲۳-
۲۷-
۲,۱۷۴
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۰.۵۲
۲۵
۴,۸۴۲
توسعه معادن روي ايران
۱.۳۳-
۹۲-
۶,۸۰۲
تولي پرس
۱.۴۵
۲۶
۱,۸۱۳
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۲.۶۳-
۲۷۸-
۱۰,۲۸۸
توليد سموم علف كش
۰.۴۹-
۵-
۱,۰۱۵
توليد محور خودرو
۴.۹۸-
۲۴۹-
۴,۷۵۰
توليدي پارس قوطي
۰.۰۸-
۱-
۱,۱۹۱
توليدي كاشي تكسرام
۰
۰
۱,۴۸۵
چيني ايران
۵-
۴۲۶-
۸,۰۹۷
حمل و نقل پتروشيمي
۰.۱۳
۵
۳,۸۶۴
حمل و نقل توكا
۰.۱۲-
۱۱-
۸,۸۷۱
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۰.۰۹-
۶-
۶,۵۳۹
داروسازي اسوه
۰.۸۳-
۱۱۱-
۱۳,۲۰۷
داروسازي اكسير
۰.۱۷-
۱۴-
۸,۲۷۰
داروسازي جابرابن حيان
۱.۴۲-
۳۷-
۲,۵۷۰
داروسازي سبحان
۰.۲۷-
۸-
۲,۹۹۵
داروسازي كوثر
۰
۰
۸,۳۵۶
دارويي رازك
۴.۳۱-
۱۱۸-
۲,۶۱۸
رايان سايپا
۱.۰۵-
۱۵-
۱,۴۱۶
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۰.۰۸-
۱-
۱,۱۸۴
رينگ سازي مشهد
۰.۳۳-
۲۹-
۸,۸۱۲
زامياد
۰
۰
۲,۴۰۵
سالمين
۰.۳۲
۱۲
۳,۷۱۷
سايپا
۰.۸۹-
۱۷-
۱,۸۹۱
سايپاآذين
۰.۲۴
۱۴
۵,۷۷۶
سايپاديزل
۲.۴۵-
۳۹-
۱,۵۵۴
سخت آژند
۱.۵۱-
۳۲-
۲,۰۸۴
سراميك هاي صنعتي اردكان
۰.۶-
۱۰-
۱,۶۴۳
سرما آفرين
۰.۷۳-
۱۳-
۱,۷۶۸
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۰.۱۷-
۳-
۱,۷۴۸
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۰.۰۳
۱
۳,۲۵۵
سرمايه گذاري بانك ملي ايران
۰
۰
۱,۱۷۱
سرمايه گذاري بهمن
۰.۹۸-
۱۲-
۱,۲۱۸
سرمايه گذاري بوعلي
۰.۱۳-
۳-
۲,۲۶۶
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۱.۳۴-
۳۹-
۲,۸۷۱
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۰.۳۶
۱۳
۳,۶۳۶
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۱.۹۲
۲۲
۱,۱۶۹
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۰.۳۶-
۸-
۲,۲۳۹
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات
۰.۹۲-
۴۸-
۵,۱۷۲
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۰.۱۹-
۵-
۲,۶۱۵
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۰.۸۹
۲۵
۲,۸۴۶
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۰.۱۸-
۲-
۱,۰۹۲
سرمايه گذاري سايپا (طيف سايپا )
۰
۰
۱,۰۸۶
سرمايه گذاري سپه
۰
۰
۲,۱۸۰
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۰
۰
۲,۱۸۳
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰
۰
۴,۱۵۶
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۰.۶۲-
۸-
۱,۲۷۴
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران
۰.۷۲-
۲۵-
۳,۴۴۸
سرمايه گذاري مسكن
۰.۷۱
۶
۸۴۶
سرمايه گذاري ملت
۰.۳۶-
۶-
۱,۶۳۹
سرمايه گذاري نيرو
۰.۲-
۲۳-
۱۱,۲۰۵
سنگ آهن گل گهر
۰.۰۱-
۲-
۲۲,۲۶۹
سيمان اصفهان
۲.۷۸-
۳۵۱-
۱۲,۲۶۱
سيمان تهران
۴.۱۴-
۴۳۳-
۱۰,۰۳۵
سيمان سپاهان
۱.۲-
۱۲۳-
۱۰,۱۴۹
سيمان شرق
۰.۲-
۲۵-
۱۲,۴۸۹
سيمان صوفيان
۰.۱۱-
۲۳-
۲۰,۱۴۸
سيمان كرمان
۰.۹۲-
۱۹۸-
۲۱,۲۶۱
سيمان هرمزگان
۰.۰۲-
۲-
۸,۲۵۳
سيمان هگمتان
۰.۲۳-
۵-
۲,۱۴۴
شيشه قزوين
۲.۵۵
۲۰
۸۰۴
صنايع آذرآب
۲.۲۲-
۱۹۶-
۸,۶۴۹
صنايع جوشكاب يزد
۰
۰
۱,۰۰۱
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۰.۱۱-
۳-
۲,۷۲۰
صنايع مس شهيد باهنر
۰.۶۷-
۱۰-
۱,۴۸۴
صنعتي آما
۰
۰
۴,۵۳۰
صنعتي دريايي ايران
۰
۰
۳,۸۹۲
فرآورد ه هاي غذايي و قند پيرانشهر
۴.۹۹-
۱۴۲-
۲,۷۰۳
فرآورده هاي تزريقي ايران
۱.۱۸-
۲۲-
۱,۸۴۵
فرآورده هاي نسوز آذر
۲.۱۸
۳۸۶
۱۸,۱۰۹
فرآوري موادمعدني ايران
۰.۳۳-
۱۱-
۳,۳۶۵
فروسيليس ايران
۴.۲۸-
۵۰-
۱,۱۱۷
فنرسازي خاور
۱.۳۳-
۳۰-
۲,۲۲۷
فولاد كاويان
۰
۰
۹,۴۷۵
قند اصفهان
۰
۰
۱,۴۴۹
قند شيرين خراسان
۴.۹۳
۱۶۹
۳,۵۹۶
كابل باختر
۰.۱۵-
۱۰-
۶,۴۴۲
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۳.۶۲-
۹۷-
۲,۵۷۹
كاربراتور ايران
۰.۳۹-
۱۲-
۳,۰۴۲
كارخانجات توليدي شيشه دارويي رازي
۴.۹۸-
۱۱۲-
۲,۱۳۷
كارخانجات صنعتي پيام
۱.۰۷-
۱۶-
۱,۴۸۰
كارخانه فارسيت درود
۰.۸۷
۱۷۶
۲۰,۴۴۴
كالسيمين
۰.۶۷
۱۹
۲,۸۵۲
كربن ايران
۴.۹۶-
۱۲۰-
۲,۳۰۱
كشت وصنعت پياذر
۰.۴۶-
۱۰-
۲,۱۷۴
كف
۰.۳۲-
۸-
۲,۴۹۹
كمباين سازي ايران
۰.۶۲
۲۶
۴,۲۲۶
كيميدارو
۱.۵۹-
۶۱-
۳,۷۶۶
گازلوله
۰
۰
۲,۳۹۷
گروه بهمن
۲.۹۵-
۱۱۰-
۳,۶۱۸
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۰.۰۵-
۱-
۲,۱۵۵
گلتاش
۲.۰۲
۷۳
۳,۶۸۱
گلوكوزان
۰.۲۳-
۸-
۳,۴۹۰
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۰.۵۲
۶
۱,۱۶۲
لاميران
۱.۳-
۷۸-
۵,۹۰۷
لبنيات پاك
۰
۰
۱,۴۸۶
لوله وماشين سازي ايران
۰.۳۹
۷
۱,۸۲۳
ليزينگ خودروغدير
۰.۶۱
۱۵
۲,۴۸۸
ليزينگ صنعت و معدن
۰
۰
۱,۱۲۰
ليفت تراك سازي سهند
۰
۰
۱,۶۸۶
ماشين آلات صنعتي تراكتورسازي ايران
۰.۹۱-
۷-
۷۶۳
ماشين سازي اراك
۱.۹۲-
۳۷-
۱,۸۸۹
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۱.۳۴-
۲۷-
۱,۹۸۵
محورسازان ايران خودرو
۰.۳۹-
۲۱-
۵,۳۲۱
معادن منگنز ايران
۰.۲۶-
۱۶-
۶,۲۵۲
معدني و صنعتي چادرملو
۲.۱۳-
۱۱۴-
۵,۲۲۶
ملي سرب و روي ايران
۰.۹۵-
۱۱-
۱,۱۴۹
مهركام پارس
۰.۳۳-
۱۱-
۳,۲۹۹
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۲.۰۷-
۳۸-
۱,۸۰۱
موتوژن
۰.۰۳-
۴-
۱۴,۸۹۶
نفت پارس
۰.۰۳-
۲-
۵,۸۸۰
نورد آلومينيوم
۰
۰
۷۶۱
نورد و لوله اهواز
۰.۰۵-
۱-
۲,۱۵۹
نوش مازندران
۰.۲۴-
۴-
۱,۶۸۶
نيرو محركه
۰.۹۳-
۲۰-
۲,۱۲۳
نيروترانس
۰.۰۸-
۱-
۱,۲۳۹
نيروكلر


|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش فناوري    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    علمي فرهنگي    |    ورزش    |    يادداشت    |
|   صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |