چهارشنبه ۲۸ دي ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۰۲ - Jan 18, 2006
مقام معظم رهبري:
فدائيان اسلام در دوران غربت محض اسلام قيام كردند
ايسنا: مقام معظم رهبري تصريح كردند: فدائيان اسلام نام حكومت اسلامي  و حاكميت احكام قرآني را بلند كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي كه در ديدار ستاد بزرگداشت شهيد نواب صفوي سخن مي گفتند، بعد از گزارش سخنگوي ستاد، اظهار داشتند: كار بجا و به  حقي انجام مي گيرد كه از شخصيت شهيد نواب صفوي و فدائيان اسلام تجليل مي شود.
مقام معظم رهبري درباره ويژگي شهداي فداييان اسلام افزودند: آنها در دوران غربت محض اسلام، قيام كردند.
ايشان در مورد فرق فداييان اسلام با ساير مبارزان پيش از انقلاب اسلامي نيز اظهار داشتند: فداييان اسلام نام حكومت اسلامي  را و حاكميت احكام قرآني را بلند كردند. مبارزاني بودند كه بر سر قضاياي مختلف با رژيم مبارزه كردند اما هيچ كدام از اين ها شعارشان، هدفشان و مكتب شان حكومت اسلامي  نبود.
رهبر انقلاب اسلامي  درمورد اثرگذاري فدائيان اسلام به مسافرت شهيد نواب صفوي به مشهد اشاره و اظهار كردند: آمدند طوفاني در عالم طلاب در دل افراد از جمله در دل خود بنده به پا كردند و رفتند؛ يعني احساس مبارزه و ميل به مبارزه را و فهم اين كه بايد مبارزه كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي در مورد تاثير اخلاقي سخنان نواب صفوي گفتند: وي يك سخنراني كرد. من بخشي از كلمات آن سخنراني هنوز يادم هست، نه اين كه همه اش هم درباره سياست حرف بزند، نصيحت مي كرد. همه را به ياد خدا، به ياد قيامت، به ياد مواخذه الهي مي كشاند.
ايشان در مورد انديشه نواب صفوي در كتاب رهنماي حقايق نيز افزودند: اين جزوه همان وقت چاپ و منتشر شده بود. لكن انسان، امروز هم كه به او نگاه مي كند مي بيند بله همين مباني است. تنها در سطح است كه اين ها بعداً در طول زمان به دست متفكران مذهبي و اسلامي عمق پيدا كرده است.

مديركل اتباع نيروي انتظامي اعلام كرد:
افزايش سه برابري تعداد ممنوع الخروج ها از كشور
تعداد افراد ممنوع الخروج امسال به ۵ هزار و ۴۶ نفر رسيده، در حالي كه اين رقم سال گذشته يك هزار و ۳۵۱ نفر بوده است
مديركل اتباع نيروي انتظامي، گفت: بر اساس آخرين تصميم اتخاذشده، كارت شناسايي اتباع افغاني تا اول شهريورماه سال ۸۵ تمديد شد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، سردار محمدعلي رهنما، مديركل اتباع خارجه نيروي انتظامي، در جمع خبرنگاران، با اشاره به عملكرد اداره اتباع در سال جاري، گفت: از اول فروردين تا آذرماه سال گذشته، يك ميليون و ۴۵۰ هزار مسافر خارجي از ايران خارج شدند كه اين رقم با ۱۰درصد كاهش در سال جاري به يك ميليون و ۳۴۰ هزار نفر رسيد.
وي افزود: همچنين در اين مدت، ۲ ميليون و ۷۸۳ ايراني به خارج سفر كرده بودند كه اين رقم در سال جاري به ۲ ميليون و ۸۹۸ هزار نفر افزايش يافت كه مهمترين دليل آن، افزايش سفرهاي زيارتي بوده است.
مديركل اتباع خارجه نيروي انتظامي خاطرنشان كرد: در سال جاري، مسافران خارجي ورودي به ايران، يك ميليون و ۴۰۵ هزار نفر و مسافران ايراني وارد شده به كشور ۲ ميليون و ۷۳۸ هزار نفر بوده  اند؛ در حالي   كه در سال گذشته مسافران خارجي ورودي يك ميليون و ۴۲۶ نفر و مسافران ورودي ايراني ۲ ميليون و ۲۵۲هزار نفر بوده است.
وي، در خصوص آمار ممنوع   الخروج  ها، گفت: در سال گذشته، از خروج يك هزار و ۳۵۱ فرد ممنوع  الخروج ايراني جلوگيري شد كه به دليل درخواست  هاي مقامات قضايي و امنيتي اين رقم در سال جاري، به ۵ هزار و ۴۶ نفر رسيد.
رهنما افزود: سال گذشته، از خروج ۶۹ فرد خارجي ممنوع  الخروج و در سال جاري از خروج يك  هزار و ۵۲۴ فرد خارجي ممنوع  الخروج جلوگيري شده است.
وي، با تأكيد بر لزوم اجراي برنامه  هاي كنترل نظارت در مرزها، خاطرنشان كرد: در سال گذشته، ۴ هزار و ۲۶۵ ايراني در حين ورود به كشور به دليل استفاده از اسناد و مدارك جعلي دستگير شدند و امسال اين تعداد به ۵۹۹ نفر رسيد.
همچنين در سال گذشته ۲۶۱ و در سال جاري ۲۳۶ تبعه خارجي در مبادي ورودي، دستگير شدند.
مديركل اتباع خارجه نيروي انتظامي، با اشاره به افزايش ۵ هزار نفري آمار ورود جهانگردان به كشور، گفت: در سال گذشته، ۹ هزار و ۹۶۵ جهانگرد خارجي به ايران سفر كردند كه به دليل مسائلي مانند انتخابات و تسهيلات ايجادشده براي صنعت توريسم اين ميزان به ۱۴هزار و ۷۵۸ نفر افزايش يافت.
رهنما تصريح كرد:در سال گذشته، يك  هزار و ۸۲ خبرنگار و در سال جاري يك  هزار و ۷۹۲ خبرنگار به ايران سفر كردند؛ همچنين ورود تيم  هاي خارجي به ايران با ۵۰۰ مورد افزايش به يك  هزار و ۳۲۹ نفر در سال جاري رسيده است.وي با اشاره به صدور اقامت و ويزا براي اتباع خارجي، افزود: در ۹ماهه سال جاري، ۱۳هزار و ۱۱۴پروانه اقامت طولاني مدت و در سال جاري ۱۱ هزار و ۹۲ مورد اقامت طولاني  مدت صادر شده است.
رهنما با تأكيد بر اين كه پروانه اقامت بايد به موقع و يك هفته پيش از اتمام مهلت آن تمديد شود، افزود: در سال گذشته، ۱۴ هزار پروانه اقامت و در سال جاري ۱۶ هزار و ۷۰۰ پروانه اقامت تمديد شد.
وي افزود: در سال گذشته، ۲۸ هزار و ۸۰۰ مورد رواديد خروج و مراجعت صادر شده و امسال نيز ۲۲ هزار و ۴۰۰ رواديد خروج و مراجعت صادر كرده  ايم.
رهنما با تأكيد بر اين كه ايرانيان پيش از ازدواج با اتباع خارجي نسبت به مشاوره با افراد كارشناس اقدام كنند، خاطرنشان كرد: در سال گذشته، ۴۷۴ فقره و در سال جاري يك  هزار و ۲۸ فقره ازدواج مرد ايراني با زن خارجي ثبت شده است.
وي افزود: به دليل اطلاع  رساني و تسهيلات ايجادشده براي فرزندان ناشي از ازدواج با اتباع، در سال جاري يك  هزار و ۹۷۰ مورد ازدواج زن ايراني با مرد خارجي ثبت شده، در حالي   كه اين رقم در سال گذشته ۶۷۰ مورد بود.
مديركل اتباع خارجه نيروي انتظامي، خاطرنشان كرد: عمده اتباع غيرمجاز ايران افرادي هستند كه به صورت غيرمجاز و بدون سند بين  المللي هويتي، وارد ايران شده  اند و ۹۰درصد آنها اتباع افغاني هستند.
وي افزود: در سال ۸۰ - ۷۹ طرح شناسايي اتباع صورت گرفت و براي آنها كارت  هاي هويتي صادر شد و هر سال نيز اين كارت  ها تمديد مي شوند.
رهنما تصريح كرد: اتباعي كه كارت اقامت دارند، حضورشان تا مهلت تعيين شده قانوني است؛ اما آوارگاني هستند كه بايد بعد از مهلت قانوني به كشورشان بازگردند و اين افراد از مزاياي تبعه خارجي مجاز برخوردار نيستند.
مديركل اتباع خارجه نيروي انتظامي، با اشاره به اين كه اتباع افغاني به دليل تشكيل دولت در افغانستان بايد به كشورشان بازگردند، افزود: تمامي اتباع افغاني و غيرافغاني غيرمجاز كه با گزارش  هاي مردمي  به ما معرفي شده يا توسط ماموران پليس مشاهده شوند، دستگير و نسبت به طرد آنها اقدام مي  كنيم.
به گفته رهنما، در طرح شناسايي اتباع، ۲ميليون و ۱۴۵ هزار و ۵۹۴ تبعه افغاني، ۲۰۲ هزار و ۷۵۷ تبعه عراقي و ۵ هزار و ۵۱۵ تبعه از ساير كشورها شناسايي شدند.
وي افزود: تاكنون ۹۲۰ هزار و ۵۹۴ تبعه خارجي به كشورهايشان بازگشته  اند، همچنين ۵۲۴ هزار نفر نيز كه در طرح شناسايي شركت نكرده بودند، توسط پليس دستگير شدند.

تشكيل جلسه  ستاد حقوق  بشر به  رياست 
آيت  الله  هاشمي  شاهرودي
گروه اجتماعي : اولين  جلسه  ستاد حقوق  بشر ديروز به  رياست  آيت الله  سيدمحمود هاشمي شاهرودي  رئيس  قوه  قضاييه ، تشكيل  شد.
به  گزارش  اداره  كل  روابط عمومي و اطلاع  رساني  قوه  قضاييه ، هاشمي شاهرودي  در اين  جلسه  با تأكيد بر لزوم  هماهنگي  و فرهنگ سازي  در اين ستاد گفت : ستاد حقوق  بشر با ارتقاء جايگاه  كنوني  مي تواند دستاوردهاي ارزشمندي  داشته  باشد كه  يكي  از اساسي ترين  آنها ايجاد وحدت  رويه  در حوزه هاي  علمي و نظري  است .

اطلاعيه انجمن صنفي روزنامه نگاران ايران در مورد
روند پرداخت هديه رئيس جمهوري به خبرنگاران
گروه اجتماعي: انجمن صنفي روزنامه نگاران ايران در مورد روند پرداخت هديه رئيس جمهوري به خبرنگاران اطلاعيه اي صادر كرد.
در اين اطلاعيه آمده است: در پي ناكامي طرح تبديل مبلغ تخصيصي رياست محترم جمهوري به كامپيوتر دستي (لب تاپ) و جابجايي هاي حاصله در دولت، فهرست اسامي متقاضيان از سوي انجمن صنفي روزنامه نگاران ايران به معاونت محترم مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تسليم شد و به اين ترتيب انجمن صنفي روزنامه نگاران ايران به دليل مشكلات اين طرح عملا از خود سلب مسئوليت كرد.اين انجمن همچنين اعلام كرده است: از طريق رسانه هاي عمومي اطلاع پيدا كرد كه مديريت پروژه هديه رياست جمهوري مستقيما در اختيار معاونت مطبوعاتي قرار گرفته و از كم و كيف ضوابط به كار رفته و نحوه پرداخت اين مبلغ به روزنامه نگاران كشور مطلقا بي خبر است.
در پايان انجمن صنفي روزنامه نگاران ايران اعلام كرده است: در قبال حقوق اعضاي خود مسئوليت دارد و به همين دليل مصرانه از مقامات مسئول اجراي طرح پرداخت هديه رييس جمهوري مي خواهند هرچه زودتر نسبت به شفاف سازي نحوه پرداخت مبالغ اين طرح اقدام نمايند.

پرداخت مابه التفاوت كمك هزينه مسكن مستمري بگيران
با حقوق بهمن و اسفند
000891.jpg
مابه التفاوت افزايش كمك هزينه مسكن مستمري بگيران تامين اجتماعي، همراه با مستمري بهمن و اسفند ماه آنان پرداخت مي شود.
معيني، مديركل مستمري هاي سازمان تامين اجتماعي در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايسنا افزود: در سال گذشته نرخ ريالي كمك هزينه مسكن مستمري بگيران براي مستمري بگيران متأهل ۲۲۰۰ تومان و براي سايران ۱۴۰۰ تومان بود كه براساس مصوبه آبان ماه هيات مديره سازمان تامين اجتماعي، از ابتداي سال جاري نرخ كمك هزينه مسكن مستمري بگيران براي افراد مجرد به ۲۸۰۰ تومان و براي متاهلان به ۴۴۰۰ تومان افزايش يافت.
وي با بيان اين كه با توجه به تعداد مستمري بگيران سازمان تامين اجتماعي، افزايش صددرصدي كمك هزينه پرداختي به آنان در سال جاري، هزينه اي در حدود ۲۱ميليارد تومان دربردارد، گفت: براساس دستورالعمل اخير سازمان تامين اجتماعي، واحدهاي اجرايي اين سازمان ملزم شده اند مابه التفاوت ۱۰ماهه افزايش كمك هزينه مستمري بگيران را به همراه حقوق بهمن و اسفند ماه آنها به صورت همزمان پرداخت كنند.
مديركل مستمري هاي سازمان تامين اجتماعي به ايسنا يادآور شد: در نخستين سال پرداخت كمك هزينه مسكن به مستمري بگيران، نرخ ريالي اين كمك هزينه براي مستمري بگيران بازنشسته و ازكارافتاده كلي متاهل و نيز بازماندگان بيش از يك نفر، ماهانه يكهزار و ۴۰۰ تومان و براي مستمري بگيران بازنشسته و از كارافتاده كلي مجرد و نيز بازماندگان تك نفره، ماهانه يكهزار تومان تعيين شد.

كميته ساماندهي امور شاهد و ايثارگر تشكيل مي شود
مشاور رئيس جمهور در امور زنان و خانواده، در ديدار با جمعي از همسران شهدا، از تشكيل كميته ساماندهي امور شاهد و ايثارگر خبر داد.
به گزارش ايلنا، نسرين سلطانخواه، مشاور رئيس جمهور در امور زنان، در اين ديدار، با استناد به رهنمودهاي رياست جمهوري مبني بر توجه اعضاي دولت به خانواده  هاي ايثارگر و شهيد، افزود: روحيه فداكاري و ايثارگري، بستر انتقال فرهنگ اسلامي، پشتوانه امنيت ملي و عامل قدرت فرهنگي و مكتبي است.
وي گفت: رياست جمهوري همواره از روحيه ايثار و تلاش صادقانه و خالصانه براي خدمت به مردم به عنوان چراغي فروزان در جامعه بشري ياد مي  كند و از اعضاي هيأت دولت مي  خواهد كه ديدار با خانواده  هاي شهدا را در رأس و اولويت كارهاي خود قرار دهد.
مشاور رئيس جمهور، اذعان داشت: دولت احمدي  نژاد، تجلي فرهنگ ايثارگري در هر جامعه  اي را سبب اضمحلال خودخواهي  ها و فروكش كردن خواسته  هاي مادي و نيز وحدت، برادري، همدلي و همزباني ملت مي  داند و معتقد است؛ عزت و اقتدار مسئولان و مردم در گرو ارج نهادن به خون شهدا، امانتداري پيام مقدس آنها و ترويج فرهنگ ايثار بين جوانان و نسل  هاي آينده است. وي، فعاليت سازمان  هاي غيردولتي ايثارگري در كشور را زمينه تحقق اهداف دولت دانست و آمادگي مركز امور زنان و خانواده را در توانمندسازي كيفي NGOهاي ايثارگري زنان اعلام كرد.
وي تصريح كرد: ممكن است؛ قوانين نانوشته  اي در زمينه زنان حماسه  ساز و خانواده  هاي شهدا وجود داشته باشد كه با بررسي  هاي كارشناسي نياز به بازنگري و تدوين آنها باشد، اما قوانيني نيز هستند كه با اجراي درست دستگاه  هاي دولتي بسياري از مسائل پيش  روي اين عزيزان حل مي  شود.
رئيس مركز امور زنان و خانواده در پايان سخنان خود اظهار اميدواري كرد: با توسعه كمي و كيفي سازمان  هاي غيردولتي ايثارگري زنان بتوان چالش  هاي فراروي خانواده  هاي شاهد و ايثارگر را مرتفع و دين خود را به اين قشر حماسه  ساز ادا كرد.

هشدار معاونت نظارت بر اماكن عمومي ناجابه
واحدهاي عكاسي و تصويربرداري فاقد مجوز
گروه اجتماعي: معاونت نظارت بر اماكن عمومي پليس امنيت تهران بزرگ نسبت به واحدهاي فاقد مجوز تكثير و كپي برداري فيلم هاي مراسم عروسي و جشن هاي خانوادگي هشدار داد.
به گزارش خبرنگار ما به نقل از اطلاعيه اين معاونت كه همچنين در اختيار اتحاديه صنف عكاسان و فيلمبرداران تهران قرار گرفته است از افرادي كه بدون مجوز و در منازل شخصي اقدام به ميكس و مونتاژ فيلم هاي خانوادگي مي كنند خواسته شده است حداكثر تا دو ماه آينده به اتحاديه عكاسان و فيلمبرداران مراجعه و مجوز بگيرند، درغيراين صورت با موارد فاقد مجوز برخورد خواهد شد.
معاونت نظارت بر اماكن عمومي همچنين از خانواده ها خواسته است از واگذاري فيلم و عكس به افراد غيرمسئول و فاقد صلاحيت پرهيز كنند و فيلم هاي مراسم عروسي و جشن را دراختيار فاميل و دوستان قرار ندهند تا امكان سوءاستفاده به حداقل برسد.
اين معاونت همچنين از شهروندان خواسته است براي دريافت خدمات فيلم و عكس قرارداد خود را فقط با واحدهاي صنفي داراي مهر و مشخصات معتبر منعقد كنند و تصوير اوليه را نزد خود نگهدارند تا درصورت بروز مشكل موضوع قابل پيگيري باشد.
در اطلاعيه آگاهي رساني به شهروندان اين معاونت با اشاره به اينكه بانوان براي گرفتن عكس به همراه يكي از محارم به واحدهاي عكاسي بروند همچنين يادآور شده است:شهروندان از دراختيارگذاشتن مدارك و اسناد خود به افراد غيرمسئول و فاقد مجوز پرهيز كنند تا امكان كپي برداري و جعل مدارك از ميان برود.
اتحاديه عكاسان و فيلمبرداران با اعلام شماره تلفن ۶۶۷۰۶۰۳۷ از شهروندان تهراني خواسته است درصورت بروز يا مشاهده هرگونه تخلف و يا مشكل مراتب را به اتحاديه و يا معاونت نظارت بر اماكن عمومي تهران بزرگ اطلاع دهند.

گفته مي شود...
* عارف _ از سوي رحمتي وزير راه و ترابري گل محمد صالحي نماينده لردگان در مجلس ششم قرار است به رياست سازمان بنادر و كشتيراني منصوب شود.
نامبرده عضو فراكسيون مشاركت در مجلس ششم بوده است.
* عارف _ اخيراً آمريكايي ها تحركات سياسي قابل ملاحظه اي در خصوص پارلمان افغانستان داشته  اند؛ از جمله ملاقات با افراد بانفوذي همچون سيد اسحاق گيلاني، محقق، قانوني و رباني ، آمريكايي ها در اين ملاقاتها به هر يك از آنها قول حمايت داده اند و بدينگونه درصدد ايجاد اختلاف بين رهبران افغاني هستند.

بروجردي: طرح روسيه قابل مذاكره است
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، در جمع خبرنگاران در خصوص اجلاس پنج قدرت اتمي جهان و آلمان در لندن، گفت: در اجلاس روز گذشته اين كشورها، توافقي نسبت به كار فوق العاده صورت نگرفته است.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، در پاسخ به اين كه چه تضميني وجود دارد كه چين و روسيه به آمريكا نپيوندند؟ گفت: در عالم سياست تضمين وجود ندارد، اما در هر صورت مواضع اعلام شده روسيه و چين در برابر غرب تاكنون متفاوت بوده و اميدواريم كه اين دو كشور هم چنان مواضع مستقل خودشان را در آينده هم حفظ كنند.
وي اظهارات البرادعي، رئيس آژانس بين المللي انرژي هسته اي در گفت وگو با يك نشريه  آمريكايي را متناقض با صحبت هاي قبلي اش در نوامبر ۲۰۰۴ كه رسما عدم انحراف ايران را از مقررات آژانس اعلام كرده بود دانست و گفت: اين اظهارات هم چنين با مجموعه شرح وظايف خود آژانس كه بايد بررسي ها را از ابعاد فني و حقوقي انجام دهد، متناقض بود. طبيعتا اعلام نظر آژانس بين المللي انرژي هسته اي و مدير كل آن بايد بر مباني حقوقي و فني انجام شود و نه سياسي.
وي در پاسخ به اين كه آيا ايران پيشنهاد روسيه براي غني سازي در خاك اين كشور را پذيرفته است؟ گفت: وقتي كه ما مي پذيريم مذاكره كنيم و با روس ها مذاكره كرديم و توافق كرديم كه دور بعدي مذاكرات را هم انجام دهيم و انجام خواهد شد به اين معناست كه رد نكرده ايم. اگر ما طرح روسيه را رد مي كرديم، طبيعتا دور بعدي براي مذاكرات مورد توافق قرار نمي گرفت. بنابراين طرح روسيه قابل مذاكره است و با توجه به اين كه قطعا در مذاكره بايد توجه به نظرات طرفين مذاكره كننده صورت بگيرد، اميدواريم با روس ها در آينده در مقابل توافق متقابل، بتوانيم در هر دو جا هم در ايران و هم در روسيه كار مشترك را در زمينه  غني سازي اورانيوم با روسيه انجام دهيم.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، درخصوص افزايش بودجه  نظامي در سال آينده، گفت:با توجه به اينكه منحني بودجه  نظامي از سال ۸۰ به اين طرف يك سير كاملا نزولي با يك شيب تند داشته به هيچ وجه نه تناسب با مجموعه  بودجه  نظامي كشورهاي منطقه دارد و نه با اصول دفاعي نظام جمهوري اسلامي ايران و استراتژي دفاعي ما. به عنوان كميسيون تخصصي حتما مصريم كه ميزان بودجه  اختصاصي به بخش نظامي ما در جهت نگهداري و داشتن حداقل هاي امكانات مورد نياز دفاع از كشور افزايش يابد.

دادستان كل كشور:بدون وجود امنيت دسترسي
به عدالت مشكل است
ايسنا: دادستان كل كشور از ايرانيان مقيم خارج از كشور خواست ضمن حفظ و تقويت علقه ملي خود به وطن، براي عزت و سربلندي ايران عزيز كوشش كنند.
حجت الاسلام دري نجف آبادي كه در ديدار شوراي مجمع متخصصان و فارغ التحصيلان خارج از كشور سخن مي گفت، اظهار داشت: ايرانيان در هر كجاي جهان كه باشند بايد ايران را خانه خود بدانند و براي ارتقاء و آباداني ميهن خويش بكوشند.
وي اظهار اميدواري كرد كه سرمايه هاي فكري و معنوي و امكانات مادي و مهارتي هموطنان خارج از كشور در خدمت اعتلا و عزت ايران عزيز قرار گيرد.
دري نجف آبادي تأمين و تقويت امنيت جامعه را بسترساز تحقق عدالت اجتماعي دانست و گفت: بدون وجود امنيت همه جانبه دسترسي به عدالت مشكل است.
وي در پايان بر عزم دستگاه قضايي و دادستاني كل كشور در حمايت از نخبگان و دلسوزان و توليدكنندگان و سرمايه گذاران تأكيد كرد.
در اين نشست كه در محل دادستاني كل كشور برگزار شد گزارشي از فعاليت هاي مجمع متخصصان فارغ التحصيلان خارج از كشور به دادستان كل كشور ارائه شد.

سخنگوي وزارت خارجه: سخنان سفير ايران
در روسيه تحريف شده است
ايران نيوز: حميدرضا آصفي سخنگوي وزارت امور خارجه در خصوص اظهارات اخير سفير ايران در روسيه گفت: «سخنان سفير ايران به غلط در روزنامه هاي روسي درج شده و اصل سخنان بدين گونه نبوده است.»
وي افزود: سفير ايران در مسكو اعلام كرده است كه ايران طرح روسيه را به دقت مورد بررسي قرار مي دهد و از فعال شدن روسيه در اين زمينه استقبال مي كند.
در همين حال حسين انتظامي سخنگوي شوراي عالي امنيت ملي كشورمان از سخنان انصاري سفير ايران در روسيه اظهار بي اطلاعي كرد.
سخنگوي شوراي عالي امنيت ملي كشورمان هرگونه اظهار نظري را در خصوص پذيرش طرح روسيه به پس از برگزاري مذاكرات ۱۶ فوريه ميان ايران و روسيه موكول كرد.حسين انتظامي سخنگوي شوراي عالي امنيت ملي در پاسخ به اين سؤال كه سفير ايران شب گذشته در مسكو از طرح پوتين براي انجام غني سازي اورانيوم ايران در خاك روسيه استقبال كرده و پوتين رئيس جمهور روسيه نيز در اظهارنظري از جانب وزارت خارجه ايران اعلام كرده است كه ممكن است ايران با طرح روسيه موافقت كند گفت: «در رابطه با طرح روسيه بايد مذاكرات آتي ايران و روسيه در فوريه برگزار شود.»
خبرگزاري ايتارتاس روسيه در خبري كه از تلويزيون دولتي روسيه نيز پخش شد به نقل از غلامرضا انصاري سفير ايران در روسيه اعلام كرد كه ايران از طرح روسيه به منظور غني سازي اورانيوم در خاك روسيه استقبال مي كند.
اين خبرگزاري به نقل از انصاري گفت: «اين يك ابتكار خوب براي يافتن راهي به منظور برون رفت از اين وضعيت است. ما فكر مي كنيم ايران و روسيه بايد با هم راهي بيابند.»
انصاري اين اظهارات را در پاسخ به گفته هاي پوتين بيان كرد كه گفته بود توافق با تهران كه در آن غني سازي اورانيوم ايران در خاك روسيه انجام مي شود هنوز مطرح است.

تجمع خانواده هاي مرزبانان ربوده شده ايراني
مقابل رياست جمهوري
فارس: جمعي از خانواده هاي مرزبانان ربوده شده ايراني صبح ديروز در مقابل نهاد رياست  جمهوري تجمع كرده و خواستار ملاقات با رئيس جمهوري شدند.
تجمع كنندگان كه حدوداً ۵۰ نفر مي شدند ضمن اعتراض به عدم اقدام جدي جهت آزادي فرزندان خود، خواستار ملاقات با رئيس جمهور و تسريع در آزادي گروگان هاي ايراني هستند.
تجمع كنندگان كه عكس هايي از فرزندانشان را با خود حمل مي كردند، اظهار داشتند كه «ملك ريگي» سركرده ربايندگان ايراني در تماس تلفني با آنها، سه روز مهلت داده تا ضمن آزادي چهار نفر از نيروهايش ۵۰۰ ميليون  تومان پول تحويل گيرد، در غير اين صورت به قيد قرعه هر روز سر يكي از گروگانها را خواهد بريد. تجمع كنندگان از شهرهاي مختلف از جمله نكا، كاشمر، سبزوار و... خود را به رياست جمهوري رسانده اند.

چمران: زريبافان و سلطانخواه از هيأت دولت
استعفا داده اند
ايرنا:مهدي  چمران  رئيس  شوراي  اسلامي شهر تهران  گفت :مسعود زريبافان  دبير هيأت  دولت  و نسرين  سلطانخواه  رئيس  مركز امور زنان  و خانواده ، استعفاي  رسمي خود را به  دفتر رئيس  جمهوري  ارائه  داده اند.چمران  روز گذشته در صحن  علني  شوراي  اسلامي شهر تهران  افزود: اين  دو عضو با تأكيد بر حضور در شوراي  اسلامي شهر تهران ، استعفا داده اند.
نادر شريعتمداري  رئيس كميسيون برنامه  و بودجه  شوراي  شهر تهران  در جلسه  روز سه شنبه  در تذكري  اعلام  كرد: حدود يك  ماه  پيش  در جلسه  علني  شورا درخصوص  دوشغله  بودن  برخي  اعضاي  شوراي  شهر تذكر دادم  كه  هيأت  رئيسه  هنوز جوابي  نداده  است .
چمران  كه  در پاسخ  به  اين  تذكر سخن  مي گفت ، خاطرنشان  كرد: دو شغله ها از هيأت  دولت  استعفا داده اند و در شورا مي مانند.

از سوي مركز پژوهش هاي مجلس تبيين شد:
عمده ترين مشكلات ايرانيان مقيم خارج
فارس: دفتر مطالعات سياسي مركز پژوهشها ضمن بررسي عملكرد «شوراي عالي امور ايرانيان خارج كشور» با تشكيل يك جلسه تخصصي مهمترين مشكلات ايرانيان مقيم خارج از كشور را تبيين كرد و به بررسي راهكارهاي حل اين مشكلات پرداخت.
شركت كنندگان در اين جلسه تخصصي خاطرنشان ساختند كه بر اساس تحقيقات به عمل آمده مشخص شده است كه اولاً دبيرخانه شوراي عالي امور ايرانيان خارج كشور فاقد انسجام لازم است و ثانياً بيشتر تلاش اين شورا متوجه مسائل فرهنگي و اقتصادي است در حالي كه بخش عمده مسائل ايرانيان خارج از كشور پيرامون مسائل كنسولي و حقوقي است و ثالثاً شوراي عالي ايرانيان فاقد توانايي لازم براي تعريف يك استراتژي پيرامون چگونگي مواجهه با هموطنان مقيم خارج مي باشد. صاحبنظران حاضر در نشست تخصصي مركز پژوهشها همچنين خواستار اجراي طرح جامع آماري ايرانيان خارج از كشور شده و افزودند: در حال حاضر آمار دقيقي از ايرانيان مقيم خارج وجود ندارد.
مركز پژوهشها در همين زمينه با ارائه پيشنهاداتي افزوده است: ايرانيان خارج كشور مي توانند بهترين سفرا و مبلغين فرهنگي ايران در كل جهان باشند.
لزوم پررنگ ترشدن نقش يا تأثيرگذاري بيشتر قوه قضاييه در شوراي عالي و رسيدگي به پرونده ايرانيان به صورت همزمان در داخل و خارج (توسط نمايندگيهاي ايران در خارج از كشور) از ديگر نقطه نظرات مركز پژوهشها در مورد اين موضوع بوده است.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |