دوشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۰۵ - Jan 23, 2006
حضرت رسول اكرم صلي الله عليه و آله و سلم:
در ايام زندگي تان نسيم هاي رحمتي مي وزد
مراقب باشيد خود را در معرض آن نسيم ها
قرار دهيد.
محجه البيضاء ج ۵ ص ۱۵
امروز با حافظ
كه ز انفاس خوشش بوي كسي مي آيد
مژده اي دل كه مسيحانفسي مي آيد
زده ام فالي و فريادرسي مي آيد
از غم هجر مكن ناله و فرياد كه دوش
پيكر «م.آزاد» در كرج به خاك سپرده شد
001218.jpg
پيكر محمود مشرف تهراني (م.آزاد) ديروز در امام زاده طاهر كرج به خاك سپرده شد.
پيكر اين شاعر معاصر، صبح ديروز از مقابل منزلش در خيابان شهيد كلاهدوز (دولت) به سمت امام زاده طاهر كرج تشييع شد و پس از چند ساعت تأخير، گويا در قبري كه پيش تر براي پيكر منوچهر آتشي در نظر گرفته شده بود، به خاك سپرده شد.
در مراسم خاكسپاري او، حافظ موسوي كه اجراي برنامه را برعهده داشت، دو شعر را از مجموعه  «بهارزايي آهو» ي م.آزاد براي حاضران خواند.
گل باغ آشنايي ديگر شعري بود كه موسوي از آزاد خواند. سپس فريبرز رئيس  دانا هم شعري را از سيدعلي صالحي درباره   م.آزاد خواند.
رئيس دانا درباره  تاخير حدوداً چهار ساعته در به خاكسپاري پيكر اين شاعر فقيد، توضيح داد كه هماهنگي هاي لازم در چند روز گذشته انجام شده بوده؛ ولي از امروز صبح از اين كار جلوگيري كردند.
سپس علي باباچاهي درباره  ويژگي هاي شعري م.آزاد سخن گفت و او را يكي از چهره هاي برجسته  شعر دهه هاي  ۴۰ و۵۰ دانست.
باباچاهي ادامه داد: هر چند آزاد خود را شاعري اجتماعي معرفي مي كرد؛ اما يكي از محورهاي شعر او، وجه تغزلي آن است.
او با انتقاد از صدا و سيما كه در زمينه  درگذشت م.آزاد اطلاع رساني نكرده است، اين شاعر فقيد را يكي از چهره هاي ماندگار شعر فارسي دانست.
ضياء موحد، محمد حقوقي، يدالله مفتون اميني، ناصر تقوايي، محمد بهارلو، سيمين بهبهاني، صفدر تقي زاده، جاهد جهانشاهي، محمدرضا عبدالملكيان، كاميار عابدي، بهاء الدين خرمشاهي، كاظم سادات اشكوري، غلامحسن سالمي و كيومرث منشي زاده، كامران جمالي، مهين خديوي، مهري شاه حسيني، سعيده آبشناسان و اردوان اميري نژاد از حاضران در مراسم تدفين و تشييع آزاد در كرج و تهران بودند.
همچنين در اين مراسم عليرضا بهنام، رضا قنبري و پوريا گل محمدي شعرخواني كردند.

خيمه گاه بزرگ عاشورا در محوطه تئاتر شهر برپا مي شود
001221.jpg
خيمه گاه بزرگ عاشورا از اول محرم و در طول ايام برگزاري دومين همايش سراسري آيين هاي عاشورايي در محوطه تئاترشهر تهران برپا مي شود.
به گزارش ستاد خبري دومين همايش سراسري آيين هاي عاشورايي خيمه گاه بزرگ عاشورا جهت اجراي برنامه هاي مختلف اجراهاي بخش جنبي دومين همايش سراسري آيين هاي عاشورايي همانند دوره پيشين درمحوطه بيرون تئاترشهر برپا مي شود.بر اساس اين گزارش پيش بيني شده است مجالس تعزيه و نمايش هاي آييني و همچنين بخشي از فعاليت ها و نمايش هاي جنبي اين همايش معنوي در خيمه گاه بزرگ عاشورايي به اجرا درآيد.
بنابر اين گزارش اين خيمه گاه توسط پيام فروتن بر اساس الگوهاي معماري ايران قديم طراحي شده است و بيشتر به منظور برپايي مجالس تعزيه همايش برپا شده اما در صورت نامساعد بودن شرايط جوي نمايش هاي آييني و خياباني نيز در اين خيمه گاه به اجرا درخواهد آمد.

جشنواره فجر جشن شكوه بازگشت
به هويت گمگشته ديرين ماست
فارس: معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري در متن پيام آغاز جشنواره بين المللي فيلم فجر آورده است: جشنواره هاي فجر جشن شكوه و سرور ملي در بازگشت به هويت شرقي ديني و ايراني و همان خود گمگشته ديرين ماست كه پير فرزانه بيدار دل با خيل مردم هويت خواه عاشق، حماسه وار به احيا و شكوفايي آن آهنگ نمود تا از دل مشرق زمين اين گاهواره تمدن دگر بار ايراني مسلمان آگاه اصيل ترين آوازها و چكامه هاي حماسه و غرور را در سراسر گيتي طنين اندازد و تمدن نوين انساني و اسلامي فردا را صلا زند و فيلم فجر يعني تجلي و تصوير اميد آفرين آن هويت و اين تمدن براي انگيزش مستمر مردمان زمانه به راه سپردن خستگي ناپذير و هماره از واقعيت موجود به حقيقت موعود كه سينماي ملي اش مي خوانيم و سينماي هويت، سينماي واقعيت و سينماي اميدش مي ناميم.
محمد علي جعفري جلوه مي افزايد: ممزوجي از خيال و اصالت در جستجوي آزادي و عدالت و جشنواره فيلم فجر آييني است به شكرانه و سپاس از آنچه به دست آمده و تمناي آنچه كه مي بايد و مي شايد در ژرفناي اين قاب جادو و به دنبال سيمرغ آري دلسپردگان به سينماي ملي به معناي كامل كلمه در راستاي احياي حكمت و تمدن ايراني و اسلامي در طلبند فراچنگ آوردن سيمرغ حقيقي و آرماني را. همان نماد عالي حماسه و عشق. هم او كه فردوسي حكيم حماسي بزرگ را در تنگناهاي حادثه راه نمود و عطار سالك عاشق را در انزواي طريقت به اعتراف آورد و به روايتي جاودانه كشاند.
جامع جميع مرغان سودايي پرواز كه ملكوت آسمان را از عرش تا فرش مي پويند و عظمت وحدت و هويت را همچون مردمان زمان ما مي جويند.

فراخوان دوسالانه گرافيك به زودي منتشر مي شود
ميراث : زمان زيادي تا نيمه دوم خرداد باقي نمانده اما هنوز  فراخوان نهمين دوسالانه گرافيك ايران انتشار نيافته است.
امرالله فرهادي، دبير اجرايي دوسالانه نهم در اين باره توضيح مي دهد: «فراخوان آماده است، تنها چند مورد كوچك است كه بايد با مركز هنرهاي تجسمي هماهنگ شود. اميدواريم اين هماهنگي ها هرچه سريع تر انجام شود تا بتوانيم فراخوان را اعلام كنيم.»
به گفته فرهادي بيش از دو هزار نشاني از گرافيست هاي خارجي در واحد اطلاعات هيات برگزاري بينال وجود دارد و فراخوان بايد براي تمام آنها فرستاده شود.
دوسالانه گرافيك قرار است نيمه دوم خرداد سال آينده در مركز فرهنگي صبا و نگارخانه خيال برگزار شود. مجموعه جوايز اين دوسالانه ۱۴ هزار دلار است البته جوايز جانبي هم براي آن در نظر گرفته شده است.
اين دوسالانه كه از نظر قوانين و خصوصيات مانند بينال هشتم برگزار مي شود، داراي ۳ نمايشگاه جانبي و بين ۳ تا ۵ كارگاه آموزشي خواهد بود.
فرهادي بر معرفي برگزيدگان دوسالانه در نخستين روزهاي برپايي نمايشگاه تاكيد مي كند: «برپايي ۴۰ روزه نمايشگاه قطعي است. سعي داريم در همان مراسم افتتاحيه برگزيدگان را معرفي كنيم تا صاحب نظران و بازديدكنندگان بتوانند به راحتي نظر هيات داوران را نقد و بررسي كنند.»
داورهاي ايراني و خارجي اين دوسالانه، حداكثر تا ۳ هفته ديگر از سوي شوراي سياست گذاري معرفي مي شوند.
فرهادي تاكيد مي كند اين بينال طبق ضوابط و استانداردهاي بين المللي «ايكو گرادا» (سازمان مجامع بين المللي انجمن هاي گرافيك) برگزار مي شود.

برگي از تاريخ
تشكيل كميته استقبال از امام «ره»
مردم مسلمان ايران كه بي صبرانه منتظر ورود حضرت امام خميني به ايران بودند، تداركات لازم را جهت بزرگترين استقبال تاريخ از رهبر انقلاب اسلامي فراهم آوردند. به همين مناسبت ستادي مركب از روحانيون و نمايندگان اقشار مختلف مردم تهران تشكيل شد تا مراسم استقبال را هر چه باشكوه تر برگزار كند. در اين ستاد پنجاه هزار جوان عاشق امام مسئوليت حفاظت از جان امام و انتظامات مراسم را به عهده گرفتند. بسياري از مردم نيز از شهرها و روستاهاي مختلف ايران به تهران سرازير شدند تا در مراسم استقبال شركت جويند. از سوي ديگر، پس از تظاهرات گسترده مردم، چهار هزار افسر نيروي هوايي نيز به پشتيباني از مردم مبارز ايران، دست به اعتصاب غذا زدند و خواستار اخراج مستشاران آمريكايي از ايران شدند.

يك فيلم و پرسش بي پاسخ
001224.jpg
جلسه پرسش و پاسخ فيلم «باغ فردوس» از سيامك شايقي ساعت ۱۷ ديروز در سينما صحرا برگزار شد. شايقي در پاسخ به اولين پرسش كه «آيا فكر نمي كنيد يك سوم پاياني فيلم طولاني بوده و مي شد كوتاه تر شود» اظهار داشت: قرار نبود فيلم نقد شود و اگر اينگونه است ما در اين نشست شركت نمي كرديم.
مجري جلسه، علي شيدفر، با بيان اين نكته كه آنچه مطرح شد، يك پرسش است و نه نقد، خواستار ادامه بحث شد كه شايقي با تكرار گفته خود، جلسه را ترك كرد. پس از آن عوامل سازنده فيلم چون غلامرضا آزادي، حامد بهداد، فاضل ژيان، آزيتا حاجيان و لادن مستوفي نيز حاضر به ادامه بحث نشده و سالن را ترك كردند. به نظر مي آيد سينما صحرا كه مختص اهالي مطبوعات است بايد محل بحث و گفتگو و حتي نقد باشد، اين كه چرا سازندگان يك فيلم حاضر به گفتگو و پاسخ دادن به پرسش ها در چنين سينمايي نيستند جاي بسي تعجب دارد.

بهارستان
شهيد بلخي و جاهل
آورده اند كه شهيد شاعر روزي نشسته بود و كتابي مي خوانده جاهلي درآمد و سلام كرد و گفت: خواجه تنها نشسته اي، گفت: تنها اكنون شدم كه تو آمدي، از آنكه به سبب تو از مطالعه كتب بازماندم.
جوامع الحكايات محمد عوفي

اصل مطلب---ابوالفضل زرويي نصرآباد
در آداب ابتدايي معاونت فرمايد
پسرم، با رئيس، همدل باش
خلف صدق ماكياول باش
آن كه شايسته معاونت است
غالباً با رئيس، هم جهت است
هر مديري كه غفلت از اين كرد
مار در آستين خود پرورد
گر صداها درآيد از اوباش
تو طرفدار تك صدايي باش
به زبان تلخ ها، جواز نده
به كسي حق اعتراض نده
از رئيس،  انتقاد، نيست درست
چون كه بعد از رئيس نوبت توست
ابداً رو نده، كه اهل قلم
روي شان باز مي شود كم كم
نگذار اين كسان كه علافند
آسمان را به ريسمان بافند
گر نشد اخم و دلخوري مقبول
بخر اصحاب نقد را با پول
منتقد را كه صيد توست، بگير
پيش كش كن به پيشگاه رئيس
سركشان مي شوند دست آموز
مي شوي يك معاون دلسوز!

نمايشگاه عطر سيب در تهران
در آستانه ماه محرم سومين نمايشگاه عطر سيب، ويژه اهداي تجهيزات به هيأت هاي مذهبي و مساجد تهران برگزار مي شود. به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، توليدكنندگان يا نمايندگان رسمي شركت ها جهت ارسال نمونه كالا و ليست قيمت حداكثر تا تاريخ پنجم بهمن ماه ۱۳۸۴ فرصت دارند كه مدارك خود را به مؤسسه فرهنگ شهر ارسال نمايند. ازجمله اقلام مورد نياز نمايشگاه عطر سيب مي توان به مواردي چون، پارچه، كتيبه، پرچم، وسايل الكترونيكي، موتور برق، جاروبرقي صنعتي، ظروف استيل و يكبار مصرف و آلومينيومي، بالابرهاي صنعتي، تجهيزات آشپزخانه، وسايل گرمايي و... اشاره كرد.
علاقمندان جهت شركت در اين نمايشگاه مي توانند با تلفن هاي ۶-۵۵۱۶۱۰۴۴ و ۵۵۱۶۱۰۶۷ تماس بگيرند.

كوتاه از هفت هنر
*معرفي برگزيدگان مسابقه سالانه دريايي كشور _ اسامي برندگان و اهداي جوايز طي مراسمي روز ششم بهمن در سالن اجتماعات سازمان كشتيراني برگزار مي شود.
*تحليل آثار جليل رسولي _ آثار اين هنرمند در ميزگردي با حضور بهاءالدين خرمشاهي، عباس عارف، سهراب هادي و شهروز نظري روز چهارم بهمن ساعت ۱۷ در سالن سينما تك مؤسسه فرهنگي هنري صبا برگزار مي شود.

ستون آخر --- سردبير
* يكي از دوستان پيشنهاد كرده اند جاي ستون طنز و ستون كاريكاتور را عوض كنيم، نظر شما چيست؟
* بي بي سي فارسي هم مطلبي درباره سودوكو (سرگرمي جديدي كه در همشهري ملاحظه كرده ايد) منتشر كرده و ازجمله نوشته است: «ميزان محبوبيت اين بازي رو به گسترش به ميزاني است كه نسخه هاي نرم افزاري اين بازي براي تلفن هاي همراه رواج پيدا كرده و حتي مسابقه هاي تلويزيوني حل سودوكو در كوتاه ترين زمان ممكن به راه افتاده است.»
* آقاي اشجع از اصفهان پرسيده اند چرا سخنان مقام معظم رهبري به صورت كامل چاپ نمي شود؟ طبعاً ايشان و بقيه بزرگواران عنايت دارند كه روزنامه به دليل محدوديت فضا ناچار است گزيده اخبار و مطالب را (حتي اگر دست اندركاران روزنامه به همه متن خبر علاقه داشته باشند) چاپ كند. در چنين مواردي عزيزان مي توانند به منابع خبري خاص مانند سايت اينترنتي مقام رهبري مراجعه نمايند.
* دوست ديگري هم اعتراض كرده اند كه چرا همشهري اينقدر آگهي چاپ مي كند. راستش اگر ما خودمان هم مي خواستيم تصميم بگيريم دلمان مي خواست تمام روزنامه فقط مطلب كار شود و مطمئناً بازهم جا كم مي آورديم! ولي خاطرتان هست كه نوشتم قيمت تمام شده همشهري چقدر است و... ناچاريم با آگهي به شيوه اي مسالمت آميز كنار بياييم و اين را هم جزء واقعيت هاي جدي اين حرفه مي دانيم.
* خانم خواننده اي هم با امضاي ماندانا.ج نوشته اند: «درود و تبريك، شما توانستيد من را وادار به نوشتن كنيد، براي اولين بار است كه با يك رسانه تماس مي گيرم، خيلي خوشحالم كه با«مردم »مثل خودشان حرف مي زنيد نه....» اين منتهاي آرزوي ماست كه هريك از خوانندگان روزنامه را متعلق به خودشان بدانند و براي روزنامه بنويسند. اگر روزي فرا برسد كه بخش وسيعي از صفحات همشهري را خوانندگانش اداره كنند مطمئناً آن روز اين روزنامه «همشهري» تر است!
* براي تأمين اين هدف ستون جديدي را در نظر گرفته ايم كه به دليل گرفتاري ام نتوانستم براي امروز آماده اش كنم. چند سال پيش اين ستون را در يك روزنامه ديگر شروع كردم و تا مدتي هم با همكاري خوانندگان چاپ مي شد. حالا تصميم دارم ضمن تجديد نمونه هايي از مطالب و خاطرات خوانندگان كار را دوباره شروع كنم. نام ستون احتمالا «از سير تا پياز زندگي شهري» يا چيزي مثل اين خواهد بود.
* آقاي عباس توكلي هم پيشنهاد راه اندازي مجدد ستون پيام هاي تلفني را كرده اند. به ايشان و بقيه خوانندگان مژده مي دهم كه ان شاءالله اين ستون و بعضي ستون هاي جديد ديگر با اضافه شدن صفحات جديد روزنامه شروع خواهند شد.
* آقاي علي شاندرمني هم نوشته اند: «شما مردم ما را با مردماني كتابخوان كه با كتاب در دامان پدر و مادر آشنا شده اند مقايسه مي كنيد؟ خواندن توي پوست و گوشت و خون آنها ريشه دوانده ... اما خودتان شاهد هستيد كه حتي بسياري از دانشگاه ديده  هاي ما ... گاه از نوشتن يك تقاضاي معمولي براي يك اداره و سازمان دست و پايشان مي لرزد و...»عرض كنم كه درد دل ما هم همين بود و فكر مي كنيم بايد دست به دست هم بدهيم كه نسل جديد را با خواندن و نوشتن بيشتر آشنا كنيم. قطعاً اگر شما كمك كنيد همشهري مي تواند سهم خود را ادا كند.
* آقاي دكتر مهرداد جاور هم اظهار داشته اند: «رسانه هاي ما يك نقص بزرگ و عمده دارند و آن اين است كه رسالت معرفي و شناساندن استعدادهاي ملي نيروي انساني را فراموش كرده اند. اصولا رسانه رساننده خبر و پيام است و بخشي از اين اخبار مربوط به شكوفايي استعدادهاي علمي و ادبي و هنري و ورزشي و اختراعات و ابتكارات جوانان اين ديار عزيز است.»
* از خانم فريده قليچ خاني و آقاي زينلي و جناب سيد احمد قمي (از رشت) و آقاي پيشداديان (از تهران) و آقاي پاكزاد (از اسلامشهر) نيز بسيار بسيار متشكرم.
* يادم نيست از آقاي خشنودي و آقاي مقدم تشكر كردم يا خير؟

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران

چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱


داستانك
آلزايمر
زن از خانه بيرون رفت همسايه وقتي او را در خيابان ديد او را به خانه اش برگرداند. شوهرش را با يك خانم و دو بچه در خانه ديد. زن گفت:« اينا كين؟ باز چشم منو دور ديدي.» شوهر به اتاقش رفت. خانم نزديك شد زن را بوسيد و گفت:«مامان الهه ام دخترت ،اينام نوه هاتن .»   زن نشست كمي بعد گفت:«  وقتي از بيرون اومدم شوهرت كجا رفت؟ » نوه ها خنديدند ،الهه گريه كرد.
ترمه ميرهادي زاده

گشتي در دنياي خبرها
لهجه تايواني براي پانداها
پكن: مقامات چين براي بهبود روابط خود با تايوان اعلام آمادگي كرده اند دو پاندا در اختيار باغ وحشي در تايوان قرار بدهند. به همين دليل طي يك ماه اخير ماموران باغ وحش پكن با لهجه تايواني براي اين دو پاندا آواز مي خوانند و سخن مي گويند. در پي اين اقدام، پانداها به تدريج به دستورات ماموران باغ وحش كه به زبان تايواني بيان مي شود واكنش نشان مي دهند. آشنايي پانداها با اين زبان باعث خواهد شد پس از مهاجرت به تايوان با مشكل فهم لهجه تايواني مواجه نشوند.
خانم نيكوكار
ملبورن:  يك كيف مملو از طلا و جواهر كه در پاركينگ يك فروشگاه در استراليا رها شده بود به صاحبش برگردانده شد.
داستان از اين قرار است كه صاحب اين كيف پس از اتمام خريد خود از فروشگاه فراموش كرد كيف را از روي چرخ دستي بردارد و آن را در داخل چرخ دستي و كنار پاركينگ رها كرد. اما خوشبختانه خانمي كه اين كيف را پيدا كرد آن را بلافاصله تحويل پليس داد تا بدست صاحب اصلي اش برسد. جالب اينكه يابنده اين كيف از پليس درخواست كرده نام او را فاش نكند. شايان ذكر است ارزش طلا و جواهرات داخل كيف بيش از ۱۱۰ هزار دلار است.
زنداني در توالت يخ زده
برلين: يك راننده ۵۷ ساله در توالت عمومي يكي از بزرگراههاي آلمان زنداني شد. اين راننده در حين رانندگي نياز به توالت پيدا كرد به همين دليل وارد يك سرويس بهداشتي عمومي شد. اما با توجه به برودت هوا، قفل توالت هنگامي كه راننده در آن بود يخ زد و ديگر باز نشد و وي در آن زنداني گرديد. به هر حال اين مرد آنقدر انتظار كشيد تا شهروند ديگري وارد توالت شد و از او كمك خواست. سرانجام ماموران آتشنشاني با شكستن قفل توالت، وي را از اين زندان خود ساخته نجات دادند.
گوساله بداقبال
نيويورك: احتمال اينكه يك گاو سه قلو به دنيا بياورد يك در ۱۰۵ هزار است اما دو روز پيش يك گاو در مزرعه اي واقع در آمريكا سه قلو به دنيا آورد. با توجه به اينكه گاو مادر به صورت همزمان تنها قادر به نگهداري از دو گوساله تازه متولد شده است به همين دليل صاحب مزرعه يكي از گوساله هاي به دنيا آمده را در اختيار مزرعه دار ديگري قرار داد تا از اين حيوان مراقبت بكند.
سارق بي احتياط
ماساچوست: يك سارق در آمريكا كه به شيوه اي يكسان اقدام به سرقت از چندين شعبه بانك كرده بود به دليل بي احتياطي خود دستگير شد. او هر بار كه وارد يك بانك مي شد كارمندان را تهديد مي كرد، در صورتي كه موجودي داخل گاو صندوق را در اختيارش قرار ندهند بمبي را كه در داخل ساك دستي اش قرار دارد منفجر خواهد كرد. اما اين مرد در آخرين سرقت خود فراموش كرد اين ساك دستي را همراه با خود به منزل ببرد و آن را داخل ساختمان شعبه جا گذاشت. به هر حال پليس پس از بازرسي ساك سارق متوجه شد، بمب هايي كه وي درباره آنها صحبت كرده بود چند جلد كتاب بيش نبود كه سارق بي احتياط روي يكي از اين كتاب ها نام و آدرس خود را نوشته بود. به همين دليل پليس به راحتي موفق شد او را دستگير كند.
بازگشت به زندان
ملبورن: يك زنداني در استراليا كه با اعتصاب غذا و مصرف داروهاي ملين در مدت زمان كوتاهي ۱۴ كيلو گرم وزن كم كرده بود سرانجام موفق شد از زندان فرار كند اما آزادي وي بيش از سه روز بطول نينجاميد و مجددا به زندان بازگشت. او كه به جرم سرقت زنداني شده بود به دليل ابتلا به بيماري رواني در بيمارستان زندان بستري شد كه با اعتصاب غذا و مصرف داروهاي ملين وزن خود را كاهش داد تا اينكه بتواند از فاصله ميان ميله هاي پنجره زندان فرار كند. البته وي پس از كاهش وزن موفق به فرار شد اما سه روز بعد هنگامي كه مشغول خريد در شهر سيدني بود توسط پليس بار ديگر دستگير شد.

گل و گياه
كلماتيس
001215.jpg
نام علمي: Clematis Etoile Violette'
خانواده: RANUNCULACEAE
گياه رونده اي به بلندي ۵-۳ و گستردگي ۵/۱ متر است. گل هاي بنفش مايل به ارغواني آن اواسط تابستان تا اواخر پاييز ظاهر مي شوند.
نيازها: به مكان آفتابي يا نيمه سايه، خاك غني از هوموس با زهكش خوب نياز دارد و حداقل دماي قابل تحمل آن ۵- درجه سانتي گراد مي باشد.
ازدياد: از طريق تقسيم يا قلمه در بهار، قلمه چوب نرم ريشه در بهار و خوابانيدن در اواخر زمستان يا اوايل بهار امكان پذير است.
سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |