دوشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۰۵ - Jan 23, 2006
استراتژي تيم ملي تا جام جهاني
آنگولا يك نمونه آفريقايي است
001200.jpg
001194.jpg
گروه ورزشي - جهانگير كوثري : بازي آنگولا با كامرون را از طريق تلويزيون تماشا كرديم. البته بدون قضاوت فني كه معمولا از طريق تلويزيون امكان پذير است. در زمينه كلي بازي به راحتي قابل تشخيص بود كه آنگولا حريف كامرون نيست. هم كامرون بسيار تيم قدرتمندي بود و هم آنگولا بسيار نااميدكننده. حقه اي هم در كار نبود. آنگولا با تمام بازيكنان سرشناس خود بازي مي كرد و سعي بسيار هم داشت تا در اين بازي پيروز شود. آنگولا يكي از سه حريف ما در جام جهاني است. اين مطلب از آن جهت مي آيد كه دچار قضاوت زودهنگام نشويم و آنگولا را حريفي ضعيف تر از خود برشماريم و به نوعي هوايي شويم. آنگولا فوتبال را به سبك آفريقايي ها بازي مي كرد. با فاكتور اصلي يعني قدرت بدني و فيزيك مناسب. از آنجايي كه كامرون حريف را خوب مي شناخت، به خوبي توانست از مسيرهاي پيش بيني شده، به گل برسد.
سرعت كامرون اجازه نداد تيم آنگولا، سازمان تيمي لازم را در طي نود دقيقه حفظ كند، لذا دچار نوعي سردرگمي و شكنندگي شد و كامرون در همان زمان ضربه هاي اصلي را زد. آنگولا سرعت تيمي لازم را نداشت و از نظر بازي هاي انفرادي و تكنيك فردي در سطحي به مراتب پايين تر از كامرون قرار داشت. اين بازي ذهن ما را نسبت به يكي از حريفان به خوبي باز كرد، تماشاي اين بازي از جهات مختلف قابل بررسي است، اما اميدواريم بازيكنان ما را اسيرخودنگري در نوعي از خودبزرگ بيني نكند. بازي كامرون با آنگولا تفاوت هاي موجود بين فوتبال آسيا و آفريقا را به خوبي نشان داد. در فوتبالي كه متكي به قدرت بدني است، سرعت يك تاكتيك سنجيده است كه مي تواند حريف را در سخت ترين شرايط وادار به تسليم كند. «اتوئو» مهاجم سرعتي كامرون و تيم بارسلونا روي سرعت فردي تيمي خود هيكل دارهاي آنگولا را مغلوب نمود. با علم به اين كه بازيكنان سرعتي در تيم ما كم نيستند، قادريم در مقابل اين حريف به برتري برسيم. اما قبل از فكر كردن به آنگولا، بهتر است حريفاني از اين دست (چون آنگولا) را براي يكي دو بازي آزمايش كنيم. بسياري از تيم هاي آفريقايي مي توانند حريفان تداركاتي ما باشند. اگر اوكراين نمي آيد، تركيه را دعوت كنيد. تيم هاي روماني و اسلوواني، روسيه را نيز فراموش نكنيد. به تيم هاي ملي هم زياد فكر نكنيد، باشگاه هاي كشورهاي شرقي نيز مي توانند ما را به هدف برسانند. اگر به سمت شرقي ها يا بالكاني ها برويم مي توانيم چند بازي تداركاتي خوب داشته باشيم. از شكست در بازي هاي تداركاتي نهراسيد و با استراتژي تعيين شده به سمت هدف (جام جهاني) برويد.

شكايت استقلال از داور بازي با ابومسلم
ايسنا: باشگاه استقلال به دليل آنچه كه آن را «تحريك تماشاگران» پس از مصاحبه اصفهانيان مي خواند، از اين داور به فدراسيون فوتبال شكايت كرد.
قضاوت فريدون اصفهانيان و اخراج سه بازيكن استقلال تهران در ديدار هفته  نوزدهم اين تيم برابر ابومسلم ، علاوه بر اظهار نظرهاي كادر فني تيم استقلال و واكنش هاي متفاوت كارشناسان داوري، پس از گفت وگوهاي اين داور با رسانه هاي گروهي و دفاع از قضاوتش وارد مرحله  تازه اي شده است.
كميته  داوران فدراسيون فوتبال نيز قضاوت اصفهانيان را بي نقص خوانده ، اما در اين ميان اين گفته  فريدون اصفهانيان كه اظهار داشته است «استقلالي ها به دليل عدم اخراج حسين كاظمي  ( چهارمين بازيكن) مرا ببخشند» واكنش باشگاه استقلال را در پي داشته است.حداد؛ رئيس كميته  انضباطي باشگاه استقلال در اين خصوص گفت: اين گونه دفاع اصفهانيان نمونه كامل تحريك تماشاگران است. ما اين نگاه را نمي پذيريم.وي افزود: از اصفهانيان به فدراسيون فوتبال شكايت كرده ايم تا موضوع بررسي شود.

دووميداني دهه فجر، انتخابي داخل سالن آسيا
گروه ورزشي: مسابقات دووميداني داخل سالن كشور به مناسبت دهه فجر طي روزهاي پنجشنبه و جمعه هفته جاري در محل سالن دووميداني آفتاب انقلاب برگزار مي شود.مسابقات دهه فجر در سال جاري به صورت باشگاهي و با حضور ورزشكاران داخلي انجام مي شود.بيش از سيصد ورزشكار در قالب ۱۵ تيم در اين مسابقات حضور مي يابند. در اين رابطه، تاكنون تيم هاي نفت تهران و دانشگاه آزاد (تيم هاي دوم و سوم ليگ دووميداني) كه قهرمانان زيادي را در خود دارند، از حضور در اين مسابقات سرباز زدند.مسابقات دووميداني داخل سالن دهه فجر در سال جاري به منزله انتخابي تيم ملي جهت حضور در مسابقات دووميداني داخل سالن آسيا (۲۱ بهمن ماه در تايلند) برگزار مي شود.

۱۵ كشور در مسابقات جهاني ژيمناستيك
علي راد - فدراسيون ژيمناستيك اعلام كرد كه تاكنون حضور تيم هاي دانمارك، ارمنستان، آذربايجان، كرواسي، عربستان، مجارستان، هلند، لهستان، اسلوني، اتريش، اوكراين، پاكستان، فنلاند، كويت و قطر در رقابت هاي جام جهاني ژيمناستيك هنري در تهران قطعي شده و اين فدراسيون قصد دارد تمامي قدرت خود را براي برگزاري هرچه بهتر اين رقابت ها به كار گيرد.

از سيد مهدي رحمتي
بازيكن برتر هفته نوزدهم ليگ برتر فوتبال تقدير شد
001206.jpg
ايسنا - سيد مهدي رحمتي بازيكن برتر هفته  از نگاه مطبوعات ورزشي و خبرگزاري هاي داخلي صبح ديروز با حضور در ايسنا جايزه اش را دريافت كرد.شركت فينال كه با همكاري انجمن نويسندگان، خبرنگاران و عكاسان ورزشي از مدتي پيش برترين هاي هفته در جريان رقابت هاي ليگ برتر فوتبال را انتخاب و از آنان تقدير مي كند، با انتخاب سيد مهدي رحمتي، بازيكن برتر هفته نوزدهم از وي تقديركرد.
در اين مراسم كه با حضور دكتر عبدالحميد احمدي، رئيس انجمن نويسندگان، خبرنگاران و عكاسان ورزشي، ساعتچي نماينده شركت فينال و رئيسي، عضو هيات رئيسه انجمن نويسندگان برگزار شد، از سوي شركت فينال لوح تقدير و سه سكه تمام بهار آزادي به دروازه بان تيم فوتبال استقلال اهدا شد.

ملاقات گهرخاني با خادم
خادم: فدراسيون ژيمناستيك را ياري كنيد
خبرنگار همهشري: در نشست مسوولان فدراسيون ژيمناستيك با رييس فراكسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي مباحث مختلف روز رشته ي ژيمناستيك مورد ارزيابي و تبادل نظر قرار گرفت.
اين نشست پيرامون مباحث مختلفي مانند جام جهاني، انتخابات مراكز استان هاي فاقد سالن اختصاصي، تعامل با دانشگاه ها و پژوهشكده و بازنگري در اساسنامه ي هيات هاي ورزشي انجام شد.
اكبر گهرخاني سرپرست فدراسيون ژيمناستيك در ابتدا وضعيت اين رشته در كشور را تشريح كرد و سپس پيشنهاد طرح تصويب يك رديف اختصاصي بودجه براي ورزش هاي پايه در مجلس شوراي اسلامي را ارايه كرد. وي در ادامه افزود: اميدوارم در اساسنامه ي تسهيلات دانشگاهي براي قهرمانان اين رشته تجديد نظر شود و سختي اين رشته توسط كارشناسان مد نظر قرار گيرد و كساني كه بتوانند ۲ سال مستمر عضو تيم ملي كشور باشند، از سهميه ي تحصيل در دانشگاه ها استفاده كنند. اميررضا خادم رييس فراكسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي نيز در ادامه اين جلسه گفت: امروز فدراسيون در تبليغات جام جهاني سرعت عمل بيشتري به خرج دهد و از فدراسيون جهاني حق پخش را براي ايران دريافت كند. اهميت اين رقابت ها به دليل حضور كشورهاي اروپايي است كه فدراسيون مي تواند از اين پتانسيل استفاده كند. وي با اشاره به اين كه فدراسيون را براي در اختيار گرفتن سالن جنبي آكادمي ژيمناستيك و مباحث مرتبط در بعد همگاني و قهرماني و برپايي نمايشگاه ايران ياري خواهند كرد، يادآور شد :  در برگزاري اين رويداد، بايد همگان براي حفظ آبروي مملكت، فدراسيون را ياري دهند.

صف بندي تازه در فوتبال
گروه ورزشي - سيامك قليچ خاني: شرايط سخت تر از آن است كه تصور مي رفت .براي انتخاب بازي تداركاتي تيم ملي فوتبال ايران دچار بن بست عجيبي شده است. تمامي تيمهاي حاضر در جام جهاني طبق برنامه منظم و مدون برنامه هاي آماده سازي را پيش مي برند، بدون دغدغه و مشكلاتي كه فعلاً مختص ماست و بايد اين جبر را پذيرفت تا بر اين مشكلات غلبه كرد و در ابعاد جهاني به آنچه استحقاق داريم است پيدا كنيم. اوكراين هم براي بازي تداركاتي با ايران وارد فضايي مي شود تا بازي را لغو كند، چاره اي نيست بايد به تيمهاي ديگري چون تركيه فكركرد.
برداشتهاي شخصي را مي توان كنار گذاشت. امروز پاس همان اندازه مي تواند كمك كند كه استقلال و پرسپوليس مي توانند. اگر مدير پاس مي تواند دنيزلي را به ايران بياورد، اگر بايرن مونيخ از طريق پرسپوليس در ورزشگاه آزادي به ميدان مي رود، اگر قرار است آبي هاي قدرتمند جهان (شالكه، اينتر و چلسي) با استقلال تهران متحد شوندپس با گردهمايي نيروهاي دروني فوتبال مي توان به هدفهاي بزرگي رسيد. اگر اين نيروها در يك ظرف جمع شوند محصولي آماده مي شود كه دلچسب ترين مزه تاريخ فوتبال ايران در جام جهاني چشيده مي شود.
خبرهاي سرخ
001203.jpg
- محمد حسن انصاريفر از روزي كه مديريت پرسپوليس را به عهده گرفت، هر روز خبر تازه اي از اردوي قرمزها مي رسد، حضور بايرن مونيخ، جشن پرسپوليس با حضور آلن راجرز و اوفارل، فروش مهرداد اولادي و جذب مهدي پاشازاده بازيكن سابق استقلال و... اما اين هفته خبرهاي تازه تري از پرسپوليس خواهيم شنيد. توافق نهايي با يك مربي بزرگ اروپايي شايد يكي از اين خبرها باشد.
جام شگفتي ها
- جام حذفي نيز در لابه لاي ليگ به حركت خود ادامه مي دهد. و استقلال و پرسپوليس اين بار به ديدار گمنامان مي روند. آبي ها با اتكا و قرمزها با كشت و صنعت شوشتر.
مي گويند جام حذفي محل شگفتي هاست، منتظر سورپرايز باشيد.

ورزشكاران ايراني:
انرژي هسته اي حق مسلم ملت ماست
گروه ورزشي: شماري  از قهرمانان  و ورزشكاران  كشورمان  بعدازظهر ديروز با تشكيل  زنجيره  انساني  در مركز تحقيقات  هسته اي  (يو.سي .اف) اصفهان ، حمايت خود را از فناوري  صلح  آميز هسته اي  ايران  اعلام  كردند.
اين  حلقه  انساني  همزمان  با برگزاري  همايش  سراسري  مديران  كل  استان هاي سازمان  تربيت  بدني  در اصفهان  و با حضور رئيس  سازمان  تربيت  بدني  و جمعي از مديران  اين  سازمان  تشكيل  شده  است .
ورزشكاران  كشورمان  با فريادهاي  انرژي  هسته اي  حق  مسلم  ماست  ، مرگ بر آمريكا و مرگ  بر اسرائيل ، از برنامه هاي  جمهوري  اسلامي براي  استفاده صلح  آميز از فناوري  هسته اي  حمايت  كردند.

همايش مديران كل تربيت بدني استان هاي كشور
علي آبادي: شهرستان هاي قهرمان پرور
بودجه بيشتري مي گيرند
ايسنا : معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني تأكيد كرد: آيين نامه اي در دست تهيه است كه شهرستان ها و مناطقي كه قهرمانان بيشتري به ورزش كشور معرفي كنند، بودجه بيشتري دريافت خواهند كرد.محمد علي آبادي كه در همايش مديران كل تربيت بدني كشور در اصفهان سخن مي گفت، در اين رابطه اظهار كرد: بودجه جاري سال ۸۵ ورزش كشور ۸۰ درصد رشد دارد كه اين افزايش بودجه به ورزش شهرستان ها و هيات هاي ورزشي استان ها كمك مي كند تا مشكلات عمده خود را برطرف كنند.
وي با اشاره به اقدامات در دست تهيه براي توسعه ورزش كشور گفت: طرح آمايش ورزش كشور در حال بررسي است.با اين طرح ما مي دانيم كه هر استان با چه ورزشي موفق تر عمل خواهد كرد و سمت و سوي ورزش هر استان به كدام رشته ورزشي است.
البته ورزش هاي مادر از جمله دووميداني، ژيمناستيك و شنا را در همه استان ها خواهيم داشت.معاون اول رئيس جمهور درخصوص ورزش بانوان تصريح كرد: به همه استان ها ابلاغ كرديم كه بخشي از بودجه خود را صرف ورزش بانوان كنند.ضمن آن كه طرحي داريم كه در آن جمعيت ورزشي زنان و مردان در آينده اي نزديك به تساوي مي انجامد.علي آبادي سرانه ورزشي هر نفر را در اصفهان تنها ۳۳ ريال عنوان كرد و افزود: در برنامه چهارم توسعه بايد سرانه ورزشي هر فرد ۲ هزار تومان شود كه اين نيازمند همت ارگان ها و تخصيص يك درصد از بودجه شان به ورزش است.
وي در پايان تصريح كرد: هم اكنون بيش از ۴ هزار پروژه نيمه تمام ورزشي در كشور داريم كه اميدواريم از اين تعداد، نيمي از آن را به پايان برسانيم.در ادامه استاندار اصفهان نيز با اشاره به اهداي بيش از ۵۰۰ شهيد، جانباز و آزاده از سوي جامعه ورزشي اصفهان گفت: متاسفانه اصفهان از لحاظ وجود امكانات ورزشي در كشور رتبه بيست و ششم را دارد و بدتر از آن اين است كه سرانه فضاي ورزشي در اصفهان فقط شانزده سانتي متر مربع است، در حالي كه ميانگين كشوري اين سرانه، پنجاه سانتي متر است و اصفهان از اين لحاظ كمبودهاي زيادي دارد.بختياري با انتقاد از سازمان ها و نهادها به دليل اختصاص ندادن بودجه يك درصدي به ورزش تصريح كرد: با سند نظام جامع تربيت بدني و ورزش مي توانيم تحول بزرگي را در ورزش اصفهان و كشور ايجاد كنيم.
با انجام اين كار، مشكلات بسياري از دوش مسئولان ورزشي كاسته خواهد شد.

كتيرايي در صدا و سيما
001197.jpg
خبرنگار همشهري: حسن تقدس نژاد معاون اداري و مالي سازمان صدا و سيما طي حكمي بهزاد كتيرايي رئيس سابق حراست سازمان تربيت بدني را به سمت مشاور خود و مدير تربيت بدني و ورزش اين سازمان منصوب كرد.تدوين برنامه پنجساله و تقويم ورزشي سالانه و فراهم نمودن زمينه توسعه ورزش عمومي در بين كاركنان صدا و سيما و توسعه امكانات ورزشي اين سازمان ازجمله برنامه هايي است كه در حكم صادره از سوي تقدس نژاد از كتيرايي خواسته شده است.

رئيس فدراسيون جودو:
پول كافي براي اجراي برنامه هايمان نداريم
خبرنگار همشهري: رييس فدراسيون جودو مي گويد: با تشكيل ستادي طي زمان باقي مانده تا بازي هاي آسيايي دوحه بايد مشكلات تيم هاي اعزامي  را مورد ارزيابي قرار داد و آنها را رفع كرد. محمد درخشان با تاكيد بر اين كه پول كافي براي اجراي برنامه هاي باقي مانده را نداريم خاطر نشان كرد: از هم اكنون اردوهاي تيم ملي براي بازي هاي آسيايي دوحه در حال انجام است.
براي اجراي برنامه ها با مشكلات بسياري دست و پنجه نرم مي كنيم كه مهم ترين آن ها مشكل مالي است كه حتي پول كافي براي اجراي برنامه هاي انتهايي خود را نداريم. وي ادامه داد: در مواقع بي پولي دو كار مي توان انجام داد، يكي مقروض شدن و ديگري حذف كردن برنامه كه متاسفانه هر دو آفت خودشان را دارند. درخشان با اشاره به اين كه هيچ دورنماي روشني را در تامين منابع مالي نمي بيند گفت: كميته ي ملي المپيك و سازمان تربيت بدني بودجه به فدراسيون ها مي دهند اما اين ميزان كفايت نمي كند. فدراسيون جودو پس از المپيك آتن هنوز حقوق مربيان تيم ملي و ملي پوشان را پرداخت نكرده حال چه رسد به خدمت گرفتن مربي بدنساز و روان شناس كه واقعا بسيار ناراحت كننده است.
تا پايان سال جاري دو اردوي بسيار مهم داريم كه اگر نتوانيم شركت كنيم ضربه ي بسيار بزرگي مي خوريم.

بزرگان واترپلو آسيا در ايران
گروه ورزشي: رقابتهاي چهارجانبه مشترك تمريني و مسابقات واترپلو با شركت تيم هاي ملي چين، ازبكستان و قزاقستان هشتم بهمن به ميزباني ايران در استخر مجموعه ورزشي آزادي آغاز مي شود.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون شنا، طبق برنامه اعلام شده از سوي كواكوويچ سرمربي تيم ملي واترپلو و موافقت فدراسيون شنا، تيم ملي واترپلو به طور متوسط هر دو ماه يك مسابقه با يك تيم مطرح خارجي برگزار خواهد كرد.
اين مسابقات جهت آمادگي تيم ملي واترپلو براي حضور در بازيهاي آسيايي ۲۰۰۶ دوحه قطر برگزار خواهد شد تا سرمربي تيم ملي با رفع نقاط ضعف، تركيب اصلي تيم ملي را براي شركت در بازي هاي آسيايي قطر شناسايي كند.
با اين نگرش، رقابت هاي چهارجانبه به ميزباني كشورمان برگزار خواهد شد و تيم هاي مطرح آسيايي علاوه بر شركت در يك مسابقه موثر به تمرين مشترك خواهند پرداخت كه اميدواريم نتايج مثبتي براي مربيان تيم ملي به همراه داشته باشد.
دعوت فدراسيون شنا از شناگران ۷ تا ۱۲ سال
فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو در ادامه طرح استعداديابي و گزينش نفرات مستعد و تحت پوشش قرار دادن شناگران نونهال در فراخواني عمومي از تمامي  نونهالان۷ تا ۱۲سال براي حضور در مدرسه شنا دعوت كرد.
نخستين مرحله آزمون و گزينش در روزهاي شنبه و يكشنبه (هشتم و نهم بهمن ماه) از ساعت ۱۵تا ۱۸در استخر مجموعه ورزشي آزادي تهران برگزار خواهد شد.
كليه نونهالان گروه سني ۷ تا ۱۲سال كه به يكي از تكنيكهاي شنا آشنايي داشته باشند مي توانند در اين آزمون عمومي شركت كنند.

شهنازي سرمربي جديد تيم واليبال ذوب آهن
گروه ورزشي: پتروويچ مربي اهل صربستان تيم واليبال ذوب آهن اصفهان هم از ادامه مربيگري در ليگ برتر باز ماند. قبل از «پتروويچ» علي عروجي، عزيز علي نژاد، ناصر شهنازي و حسينعلي مهرانپور از تيم هاي اتكا قم، پيام مخابرات گلستان، پگاه اروميه و پيكان تهران كنار گذاشته شده بودند. مسئولان ذوب آهن براي جذب سرمربي جديد با گزينه هاي مختلفي به گفتگو نشستند و در نهايت با ناصر شهنازي سرمربي سابق تيم نوجوانان ايران و پگاه اروميه به توافق رسيدند.

گلهاي كاناوارو و پيروزي يوونتوس
001209.jpg
حسن حيدري: يوونتوس اين بار به كمك فابيو كاناوارو مدافع خود توانست در ديدار مقابل امپولي به پيروزي دو بر يك برسد.
يوونتوس در سومين بازي متوالي پرنوسان ظاهر شد تا به سختي از سد حريف بگذرد. در اين ديدار ابتدا سرجيوآ لميرون در دقيقه ۳ دروازه بوفون را گشود.در دقيقه ۱۷ كاناوارو نتيجه را به تساوي كشاند و خود او در دقيقه ۷۷ گل پيروزي تيمش را در دل آلپي زد تا اين تيم با ۵۶ امتياز به صدرنشيني اش ادامه دهد.
آ ث ميلان در هفته بيست و يكم در زمين سيه نا طوفاني ظاهر شد و به پيروزي سه بر صفر رسيد. كاكا مهاجم تكنيكي ميلان در دقايق (۸۴ و ۱۲) و شوچنكو (۶۹) براي ميهمان گلزني كردند.با اين پيروزي ميلان با ۴۶ امتياز در مكان دوم باقي ماند.
اينتر بخت دوم قهرماني در كالچو نيز با همين نتيجه پالرمو را مغلوب كرد. كامبياسو (۳۳) ترليزي مدافع حريف (۷۷) و لوئيز فيگو در دقيقه (۸۰) سه گل اينتر را به ثمر رساندند. اينتر در حال  حاضر با ۴۸ امتياز در مكان دوم ايستاده است.در ساير بازي هاي اين هفته آسكولي دو بر صفر لچه را مغلوب كرد.
ليورنو مقابل تروسيو به تساوي يك بر يك رسيد. پارما دو بر يك از سد كيه وو گذشت. رجيانا با همين نتيجه سامپدوريا را مغلوب كرد. رم نيز در زمين اودنيزه دست به كار بزرگي زد و چهار بر يك حريف را درهم كوبيد.

توقف چلسي در روز تولد مورينيو
تيم فوتبال چلسي اين بار در استمفورد بريج مقابل چارلتون با تساوي يك بر يك متوقف شد.گوديانسن در دقيقه (۱۹) چلسي را صاحب گل كرد اما در دقيقه ۵۹ ماركوس بنت بازي را به تساوي كشاند.در اين بازي ريكاردو كارواليو در دقيقه ۸۱ از بازي اخراج شد. با اين تساوي جشن تولد ۴۳ سالگي مورينيو خراب شد تا اين تيم در اين روز بزرگ به پيروزي نرسد.چلسي كه در اين فصل براي دومين بار تن به تساوي داد با ۶۲ امتياز در مكان اول باقي ماند.در ادامه اين بازي ها امروز وستهام با فولام ديدار مي  كند.

درخشش ايران در رقابت هاي اسنوبرد بين المللي دهه فجر
ايسنا: مسابقات بين المللي اسكي اسنوبرد، بزرگداشت دهه مبارك فجر در پيست شمشك با معرفي نفرات برتر به پايان رسيد.
به گزارش ايسنا، در اين مسابقات كه به مدت سه روز در پيست شمشك برگزار شد با موفقيت اسكي بازان ايراني همراه بود.
اولين روز اين مسابقات و در قسمت مارپيچ بزرگ بال شون ميكرز از هلند در جايگاه نخست ايستاد.
در اين قسمت مارسين سجا از لهستان و سيد حسين صيد از ايران به ترتيب دوم و سوم شدند.
قسمت اوپن نيز با موفقيت و درخشش اسكي بازان كشورمان همراه بود.
در اين قسمت سيد حسين صيد، حسين كلهر و سيد رضا صيد جايگاه هاي اول تا سوم را به خود اختصاص داده و بالاتر از ساير حريفان قدرتمند خود ايستادند.
مسابقات بين المللي اسكي اسنوبرد بزرگداشت دهه فجر با حضور ۲۳ اسكي باز از كشورهاي ايران، هلند و لهستان به مدت سه روز در پيست شمشك برگزار شد.
اين مسابقات به همت «آپت» كه پيش از اين برگزاري موفقيت آميز مسابقات بين المللي سواركاري نوروزآباد را برعهده داشت و با نظارت فدراسيون اسكي و «آرك» ناظر فدراسيون جهاني برگزار شد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |