دوشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۰۵ - Jan 23, 2006
چهار چهره بورس در نيمه دوم سال ۸۴
001146.jpg
گروه بورس- سروش خسروي: تازه ترين يافته هاي آماري نشان مي دهد در دي ماه امسال ارزش و حجم مبادلات سهام در بورس تهران نسبت به آذرماه افت محسوسي داشته است.
به گزارش همشهري، در يك ماه گذشته تعداد خريداران سهام حدود۴۵درصد كاهش يافته و ارزش دادوستدها به نصف كاهش يافته و تعداد مبادلات تا حدود يك سوم تنزل كرده است.
اين گزارش، وضعيت بازار دي ماه را تقريباً مشابه مهرماه امسال ترسيم مي كند؛ درآن هنگام نيز تعداد خريداران به محدوده ۷۰ هزار نفر رسيد و ارزش مبادلات در محدوده دوهزار ميليارد ريال نوسان كرد.
براساس آمار موجود، در چهارماه سپري شده از نيمه دوم سال جاري، آذرماه پررونق ترين دوره بوده و سهامداران و فعالان بورس، بدترين دوره ركود را در آبان ماه پشت سر گذاشته اند.
ضمن اينكه دي ماه از نظر ميزان نقدينگي سرازير شده به سوي بازار سهام، بدترين دوره در چهار ماه گذشته محسوب مي شود.
بررسي هاي انجام شده نشان مي دهد كه در اين مدت، دو شركت معادن روي و كربن ايران، همواره در جمع سهام پرطرفدار بورس جاي داشته اند. اين دو شركت در دي ماه به ترتيب در رتبه هاي اول و چهارم سهام پرطرفدار بازار جاي داشتند.در آذرماه نيز كربن، دومين سهام پرطرفدار بورس بود و معادن روي، رتبه سوم را به خود اختصاص داد. در آبان ماه هم رتبه هاي پنجم و ششم جدول تقاضا به دو شركت مزبور تعلق گرفت؛ اين رتبه در مهرماه نيز تكرار شده بود.
اين گزارش حاكي است: بانك پارسيان با ۱۵هزار خريدار، پرطرفدارترين سهام بورس در مهرماه بوده، اين بانك در آبان ماه با جذب ۹هزار خريدار، جايگاه خود را در صدر جدول بورس تثبيت كرد. تعداد خريداران سهام بانك پارسيان در آذرماه از مرز ۱۰ هزار نفر فراتر رفت تا اين بانك بار ديگر در صدر جدول تقاضا جاي گيرد. اما نكته جالب آنكه در دي ماه، نام بانك پارسيان حتي در جمع ۳۰ شركت اول جدول تقاضاي بورس تهران نيز مشاهده نشد.بانك پارسيان در پاييز ۸۴ موتور محرك بازار سهام بوده؛ بر اين اساس به نظر مي رسد در صورت حركت دوباره سهام اين بانك در بهمن ماه جاري، بار ديگر بورس به فضاي رونق بازگردد.

صدور سه مجوز سرمايه گذاري خارجي در بورس تهران
گروه بورس: سه مجوز سرمايه گذاري خارجي براي متقاضيان آسيايي و عربي در بورس تهران صادر شد.
براساس گزارشي كه روز گذشته روي خروجي پايگاه اينترنتي سازمان بورس قرار گرفت، ارزش كل مجوزهاي صادرشده ۲۰۰ ميليون يورو و ۵۰ ميليون دلار است. سرمايه گذاراني كه مجوز دريافت كرده اند مي توانند طبق آيين نامه سرمايه گذاري خارجي در بورس كه اوايل امسال به تصويب هيات دولت رسيد، به خريد سهام در تالارهاي بورس تهران بپردازند. اين آيين نامه ضوابط مشخص و سختگيرانه اي براي فروش سهام خريداري شده توسط خارجي ها اعمال مي كند.
براساس اين گزارش، نخستين مجوز براي شركت Asian Capital Partnes صادر شده، اين شركت مي تواند تا سقف ۱۰۰ ميليون يورو در شركت هاي پذيرفته شده در بورس تهران سرمايه گذاري كند.
يك بانك بحريني به نام Future bank نيز اجازه يافته ۱۰۰ ميليون يورو منابع مالي به بازار سهام تهران تزريق كند.
سه سرمايه گذار لبناني نيز به طور مشترك اجازه دارند معادل ۵۰ ميليون دلار از نقدينگي خود را براساس آيين نامه هاي مصوب هيات وزيران در بورس تهران سرمايه گذاري كنند.

اعطاي مجوزهاي جديد به ۹ كارگزاري بورس
گروه بورس: ۹ شركت كارگزاري فعال در بورس تهران مجوز «كارگزار معرف» را دريافت كردند.
به گزارش همشهري، براساس مصوبه هيأت مديره سازمان بورس اوراق بهادار به شركت هاي كارگزاري دنياي خبره، بانك رفاه، نهايت نگر، مفيد، بانك ملت، بانك اقتصاد نوين، آبان، خبرگان سهام و ايران سهم مجوز «كارگزار معرف» اعطا شد.
بر اين اساس دو شركت كارگزاري دنياي خبره و بانك رفاه علاوه بر اين از امكان فعاليت در حوزه «تعهد پذيره نويسي» نيز برخوردار شده اند.
براساس مصوبات يك سال اخير شوراي بورس، كارگزاران معرف، آن دسته از كارگزاران بورس هستند كه از امكان معرفي شركت هاي جديد به بورس تهران برخوردارند. متعهدان پذيره نويسي نيز طبق مكانيزم هاي رايج مي توانند نسبت به عرضه اوليه سهام در تالارهاي مبادلات اقدام كنند.

حجم معاملات دي ماه بورس فلزات ۳۸ درصد افزايش يافت
001119.jpg
گروه بورس: در دهمين ماه فعاليت بورس فلزات تهران در سال جاري ۴۶۶هزار تن انواع فولاد، آلومينيوم، مس، روي، كنسانتره فلزات گرانبها و موليبدن به ارزش ۲ تريليون ريال
داد و ستد شد.
به گزارش اطلاع رساني بورس فلزات تهران آمار معاملات انجام شده در دي ماه سال جاري نسبت به ماه قبل از آن (آذرماه) از لحاظ وزن ۳۸ درصد و از نظر ارزش ۲۰ درصد افزايش نشان مي دهد.
اين گزارش حاكي است دريك ماه گذشته ۴۵۸ هزار و ۳۶۰ تن انواع محصولات فولادي به ارزش يك هزارو ۷۰۰ ميليارد ريال معامله شد كه از لحاظ وزن و ارزش به ترتيب ۹۸ و ۸۱ درصد از كل بازار را در اين ماه به خود اختصاص داده و در جايگاه اول قرار داشته است و نسبت به آذرماه از لحاظ وزن و ارزش به ترتيب ۴۳ و ۴۰ درصد رشد داشته است.
در گروه محصولات مسي نيز جمعا ۶ هزار و ۷۰۰ تن انواع مس به ارزش ۲۹۲ ميليارد ريال داد و ستد شد كه از لحاظ وزن و ارزش به ترتيب ۴۴/۱ و ۱۴درصد از كل بازار را دربرگرفته و در جايگاه دوم اين بازار قرار داشته همچنين در دي ماه ميزان معاملات مس از لحاظ وزن با ۶درصد و از لحاظ ارزش با ۳درصد كاهش نسبت به آذرماه روبرو بوده است.
براساس اين گزارش، پس از فولاد و مس، كنسانتره موليبدن قرار داشته كه جمعا با ۳۴۰ تن داد و ستد به ارزش ۶۷ ميليارد و ريال، از نظر وزن و ارزش به ترتيب ۷ صدم و۲۷/۳ درصد از كل معاملات را به خود اختصاص داده است. در گروه روي نيز جمعا ۲۲۰ تن شمش روي به ارزش ۴ ميليارد ريال داد و ستد شد كه از لحاظ وزن و ارزش به ترتيب پنج صدم و ۱۹/۰ درصد از كل معاملات را در اين ماه شامل شده است. ميزان معاملات شمش روي در اين ماه از لحاظ وزن و ارزش به ترتيب با ۱۷۵ و ۱۸۳ درصد افزايش نسبت به ماه قبل از آن روبرو شده است.در ماه مورد بررسي ۱۴۰ تن انواع محصولات آلومينيومي، به ارزش ۲ ميليارد و ۸۴۰ ميليون ريال داد و ستد شد كه از لحاظ وزن و ارزش به ترتيب سه صدم و ۱۳/۰ درصد از كل معاملات را به خود اختصاص داد و نسبت به ماه قبل از آن از نظر وزن و ارزش به ترتيب با ۹۹ و ۹۸ درصد كاهش روبرو بوده است.
همچنين در اين ماه ۲۰ تن كنسانتره فلزات گرانبها به ارزش ۸ ميليارد و ۷۹۸ ميليون و ۳۳۰ هزار ريال داد و ستد شد كه از نظر وزن و ارزش به ترتيب يك صدم و ۴۲/۰ درصد از كل معاملات را به خود اختصاص داد و نسبت به آذرماه از لحاظ وزن و ارزش به ترتيب ۵۶ و ۵۵ درصد كاهش نشان مي دهد.

سود چهار شركت در آستانه مجمع اعلام شد
گروه بورس: چهار شركت پذيرفته شده در بورس تهران در آستانه برگزاري مجامع عمومي، آخرين پيش بيني سود عملكرد خود را منتشر كردند.
به گزارش همشهري، شركت سرمايه گذاري توسعه آذربايجان - كه سال مالي اش شهريورماه به پايان رسيده - سود هر سهم خود را براي سال مالي جديد ۱۹۶ ريال پيش بيني كرده است.در اين ميان، سال مالي دو شركت سرمايه گذاري توسعه ملي و كيميدارو ۳۰ آذرماه پايان يافته، توسعه ملي براي سال مالي جديد به ازاي هر سهم ۱۸۰ريال سود پيش بيني كرده و كيميدارو وعده سود ۷۵۹ ريالي را داده است.شركت تجهيز نيروي زنگان هم سود هر سهم خود را براي سال مالي جديد ۴۳۶ ريال پيش بيني كرده؛ سال مالي اين شركت، آبان ماه به پايان رسيده است.

صف خريد دوباره براي ليزينگ
گروه بورس: تنها صف خريد سهام در روز گذشته براي ليزينگ صنعت و معدن تشكيل شد.
به گزارش همشهري، روز گذشته ۱۶۹ نفر در صف خريد ۵/۱ ميليون سهم ليزينگ صنعت و معدن ايستادند. ارزش كل تقاضاهاي خريد صادرشده براي سهام اين شركت ۷/۳ ميليارد ريال بود.
ليزينگ صنعت و معدن بهار امسال نبض بازار سهام تهران را در اختيار داشت و ارزش سهام آن تا ۳۰۰ درصد رشد كرد، اما پس از آن نزول ۷ ماهه سهام ليزينگ صنعت و معدن آغاز شد. تشكيل صف خريد در روز گذشته اتفاقي تازه در بازار سهام اين شركت به حساب مي آيد. حال بايد ديد آيا اين صف خريد در روزهاي آينده هم تكرار خواهد شد يا نه؟
روز گذشته در كفه فروش، شركت هاي غدير و سايپا در كنار دو شركت سيمان كرمان و سيمان شمال بيشترين وزن را ايجاد كرده بودند.اما در كفه خريد بازارگردانان با صدور دستورهاي خريد براي سهام غدير، سرمايه گذاري مسكن، ايران خودرو، سيمان هرمزگان و سرمايه گذاري بانك ملي تلاش كردند تعادل را در بازار برقرار كنند.

ثبت افزايش سرمايه دو شركت
گروه بورس: دو شركت حاضر در بورس افزايش سرمايه هاي خود را به ثبت رساندند.
به گزارش «همشهري» براين اساس سرمايه شركت سرمايه گذاري صنعت نفت از ۲۰۴ ميليارد ريال به ۳۳۷ ميليارد ريال افزايش يافت. مبلغ يادشده از طريق نقدي و مطالبات حال شده تامين مي شود.
سرمايه فارسيت دورود هم از ۳۵ ميليارد ريال به ۵۶ ميليارد ريال تغيير كرد. اين افزايش سرمايه قرار است از محل مطالبات حال شده و آورده نقدي سهامداران تامين مي شود.

نفت بهران پيش بيني سود جديد را اعلام كرد
گروه بورس: نفت بهران پيش بيني سود جديد خود را دو هزار و ۴۱۸ ريال اعلام كرد.
به گزارش «همشهري» اين شركت پيش از اين درآمد خالص هر سهم خود را براي سال مالي ۸۴ مبلغ ۴ هزار و ۸۳۷ ريال پيش بيني كرده بود كه پس از افزايش سرمايه ۱۰۰ درصدي، اين رقم را تعديل كرد.بنابراين گزارش سرمايه نفت بهران بعد از افزايش سرمايه از ۶۰ هزار ميليارد ريال به ۱۸۰ هزار ميليارد ريال از محل اندوخته طرح و توسعه تغيير يافت.
نفت بهران در ۹ ماه نخست امسال يك هزار و ۲۷۱ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، ۸۲۴ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته، ۳۷۹ ميليارد ريال سود عملياتي و مبلغ ۳۰۸ ميليارد ريال سود خالص داشته است.
در اين مدت شركت به ازاي هر سهم خود يك هزار و ۷۱۱ ريال سود كنار گذاشته كه اين رقم ۷۱ درصد بودجه را پوشش مي دهد.
اين گزارش حاكي است: پيش بيني عملكرد امسال نفت بهران در مقايسه با عملكرد واقعي سال مالي قبل آن به ترتيب به لحاظ فروش ۱۶ درصد افزايش، بهاي تمام شده كالاي فروش رفته ۱۹ درصد افزايش، سود عملياتي ۱۰ درصد افزايش و سود خالص ۹ درصد افزايش داشته است.در اين گزارش آمده است: نفت بهران امسال تقسيم سود ۸۵ درصدي بين سهامداران را در دستور كار خود دارد.

۳۳ درصد اهداف خصوصي سازي در سال جاري محقق شد
مهر:در ۹ ماه اول امسال، فقط ۳۳ درصد از اهداف خصوصي سازي دولت محقق شد.
در ۹ ماه اول سال جاري يك هزار و ۲۱۴ ميليارد ريال از محل فروش سهام به خزانه دولت واريز شده در حالي كه بر اساس ارقام مصوب بودجه اي، در اين مدت درآمد دولت از اين محل بايد به ۳ هزار و ۷۵۰  ميليارد ريال مي رسيد.
به اين ترتيب ۶۷ درصد اهداف خصوصي سازي در اين مدت تحقق نيافته است.بر اساس اين گزارش، تحقق درآمد دولت از محل خصوصي سازي در ۹ ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد كاهش داشته، يعني درآمد ناشي از خصوصي سازي دولت از يك هزار و ۳۶۹ ميليارد ريال در ۹ ماه اول سال ۸۳ به يك هزار و ۲۱۴ ميليارد ريال در ۹ ماهه اول سال جاري رسيده است.
اين گزارش حاكي است، در سال جاري سهم ۵۰ درصدي دولت از محل واگذاري شركت هاي دولتي بر اساس قانون برنامه چهارم به ۳۰ درصد كاهش يافته است.از سوي ديگر در ماده ۸ قانون برنامه چهارم و تبصره هاي قانون بودجه جاري پيش بيني شده، هر سهمي كه دستگاه هاي دولتي در بورس مي فروشند، ۲۰ درصد به عنوان ماليات مقطوع گرفته مي شود و اين دستگاه ها مشمول پرداخت ماليات ديگري نيستند.در حالي كه سال گذشته ۵۰  درصد بايد به خزانه واريز مي شد و مابقي براي خود شركت ها مي ماند كه اين اقدام انگيزه شركت ها را از بين مي برد و واگذاري ها را با مشكل مواجه مي كرد.

دلايل سقوط بزرگان بورس
001122.jpg
ايران اكونوميست: يك كارشناس بازار سرمايه دلايل سقوط بزرگان بورس طي يكسال گذشته را تصميمات اشتباه مديران شركتهاي سرمايه گذاري وبه تبع آن رقيق شدن قيمت سهام آن ، سياست هاي كلي دولت در خصوص كاهش اعطاي وام بانك ها به بخش هاي مختلف اقتصادي جريان حباب گونه قيمت سهام سيمان و رشد حبابي كل بازار برشمرد .
شاهين شايان اراني، كارشناس ارشد بازار سرمايه در تشريح علل سقوط بازيگران اصلي بازار سرمايه گفت : سيماني ها طي سه سال گذشته افزايش قيمت بي رويه اي داشتند به طوري كه قيمت آنها به صورت حباب گونه اي بالا رفت و به تبع آن قيمت سهام شركت هاي سرمايه گذاري كه بيشترين سهام آنها را سيماني ها تشكيل مي دادند نيز بالا رفت.
وي افزود: پس از مدتي به دليل سياست هاي اعمال شده در صنعت سيمان و مباحث سياسي چون انرژي هسته اي و پس از آن انتخابات رياست جمهوري، موج افزايش قدرت سيماني ها شكست و حباب ها تركيد كه به دنبال آن شركت هاي سيماني نيز تحت تاثير قرار گرفتند .
وي با بيان اين كه غدير و سرمايه گذاري بانك ملي به عنوان وزنه هاي اساسي بورس تحت تاثير سقوط سيماني ها واقع شدند، تأكيد كرد : در كنار همه اين اتفاقات سياست هاي اجرايي دبيركل قبلي بورس در خصوص پديده افزايش قيمت ها ومهارنكردن آن نيز بي تاثير نبود به طوري كه در زمان رشد بي رويه قيمت سيماني ها قيمت كل بازار هم بالا رفت . مي توان گفت طي مدت زمان مذكور بازار با دوگونه حباب روبرو شد يكي حباب قيمت سيماني ها و ديگري حباب كل بازار .
با اتخاذ سياست هاي اقتصادي در خصوص سيمان و برگزاري انتخابات، حباب ها تركيد كه بدين ترتيب با سقوط قيمت سهام سيماني ها طبيعتا شركت هاي سرمايه گذاري هم سقوط كردند به خصوص سرمايه گذاري هايي كه قسمت اعظم سهام آنها شامل شركت هاي سيماني بود.
وي در ادامه به دليل ديگر سقوط بزرگان بورس اشاره كرد و افزود : مديريت غلط شركت هاي سرمايه گذاري غدير و بانك ملي از علل مهم اين سقوط است به طوري كه سرمايه گذاري بانك ملي با خريد سهام صدرا، با قيمت بالا، نقدينگي را از خود خارج كرد . غدير نيز دستخوش تصميم گيري هاي اشتباه قرار گرفت به طوري كه در بدترين زمان ممكن افزايش سرمايه داد و به اصطلاح قيمت هر سهم آن رقيق شد، علاوه بر اين منابع جديد را جذب كرد و بازار نيز اصطلاحا اين سهم را به دليل بدست نياوردن بهره وري مورد نظر تنبيه كرد.
اين كارشناس ارشد بازار سرمايه در خصوص علل سقوط گروه ديگري از بزرگان بورس يعني بانك ها عنوان كرد: از زماني كه مباحث رئيس جمهور در خصوص اصلاح نظام بانكي و پايين آوردن نرخ سود بانكي آغاز شد، ليزينگ ها و بانك ها تحت تاثير قرار گرفتند، از طرفي رئيس جمهور در برخي سخنراني هاي خود به صورت تلويحي اشاراتي داشت به اينكه بانك هاي خصوصي چندان براي اقتصاد كشور مثمر نيستند به اين ترتيب همه اين عوامل روي قيمت سهام بانك ها و به تبع آن ليزينگ ها تاثير گذاشت .
وي افزود : در كنار همه اين عوامل علل ديگري هم وجود داشت به گونه اي كه به طور نسبي طي يك سال گذشته سياست هاي كلي دولت به شكلي اعمال شده كه بانك ها براي اعطاي وام اكراه داشته اند .
به گفته اين كارشناس بازار سرمايه، نظام بانكي كشور داراي منابع فراواني است ولي سود دهي لازم را ندارد و طبيعتا بازدهي آنها طي يك سال گذشته كاهش يافته به طوري كه پارسيان و كارآفرين طي اين مدت سود هر سهم خود را تعديل كرده اند .
شايان اراني با بيان اينكه وام به اندازه كافي توسط نظام بانكي به بخش هاي مختلف اقتصادي اعطاء نشده است ، عنوان كرد : اين به معناي آن است كه درآمد و گردش مالي در نظام بانكي كاهش پيدا كرده و مستقيما روي سوددهي بانك ها تاثير دارد .
وي در پايان يادآور شد : سياست هاي اقتصادي دولت درخصوص سيمان ، التهابات هسته اي و انتخابات رياست جمهوري، جريان حباب گونه كل بازار و سيماني ها طي دو سال گذشته، رقيق شدن قيمت سهام شركت هاي سرمايه گذاري و اكراه بانك ها براي اعطاي وام و به دنبال آن عدم گردش مالي در بانك ها، عواملي است كه مشمول بازندگان اصلي بازار سهام در يك سال گذشته شده است .

ادامه حركت افقي منحني شاخص ها
001116.jpg
گروه بورس : حركت افقي منحني شاخص بورس تهران ديروز نيز ادامه يافت.
به گزارش همشهري، شاخص كل قيمت سهام روز يكشنبه يك واحد كاهش يافت و در مرز ۱۰ هزار و ۱۰۰ واحد باقي ماند. روند معاملات سيمان شرق، بانك اقتصاد نوين و سرمايه گذاري صنعت و معدن در اين روز بيشترين تأثير را بر افت شاخص  كل قيمت سهام برجاي گذاشت. اين سه شركت در مجموع ۵/۱ واحد شاخص كل را منفي كردند. اما در سوي ديگر بازار سهام ليزينگ صنعت و معدن فشار زيادي براي صعودي كردن منحني شاخص وارد آورد كه در نهايت با توجه به افت قيمت ساير شركت ها اين تلاش خنثي شد.
روز گذشته در تالار اصلي فعالان بازار شاهد افت ۵/۳ واحدي شاخص عملكرد بازار بودند و در تالار فرعي شاخص ۲/۸ واحد مثبت شد. ضمن اين كه شاخص واسطه گري هاي مالي نيز ۲۳ واحد افزايش يافت اما در مقابل شاخص صنعت افت
۸/۱ واحدي شاخص عملكرد سهام صنعتي بورس را رقم زد.
در گروه هاي صنعتي شاخص گروه هاي وسائل نقليه و فلزات اساسي مثبت شد در حالي كه شاخص گروه هاي نفت و دستگاه هاي برقي با افت روبرو شد.

تشكيل كميته كاري براي اجرايي كردن سهام عدالت
ايسنا: در پي برگزاري جلسه اي با حضور نمايندگان سازمان مديريت و برنامه ريزي، وزارتخانه هاي تعاون و رفاه، سازمان خصوصي سازي، كميته امداد، سازمان بهزيستي، نهاد ايثارگران و صندوق هاي بازنشستگي تشكيل كميته كارشناسي در وزارت رفاه براي اجراي طرح سهام عدالت تصويب شد.
غلامرضا حيدري كردزنگنه رئيس هيأت عامل سازمان خصوصي سازي  گفت: جلسه اي براي بررسي طرح سهام عدالت در وزارت امور اقتصادي و دارايي برگزار شد كه پيشنهادها مطرح و سپس تصميم گيري هاي لازم اتخاذ شد.
او افزود: يكي از پيشنهادهاي مطرح شده تشكيل كميته كارشناسي در وزارت رفاه بود. پيشنهاد اين بود كه در اين هفته كارهاي كارشناسي كاملا انجام شود در هفته آينده در جلسه اصلي و با حضور وزيران مربوط تصميم گيري كلي اتخاذ شود، همين پيشنهاد تصويب شد و از ديروز اولين جلسه آن در وزارت رفاه تشكيل شد.
كردزنگنه درباره حذف شركت هاي واسط گفت: اين مباحث مدنظر خواهد بود؛ در مورد شركت هاي واسط دو نظريه وجود دارد يكي اين كه شركت واسط يا هلدينگي كه زير نظر وزارت رفاه هستند تشكيل شود و يا تعاوني ها تشكيل شوند و اتحاديه تعاوني ها به عنوان شركت هاي واسط عمل كنند. اين موارد ظرف يك يا دو روز آينده روشن خواهد شد.
او در پاسخ به اين پرسش كه آيا واگذاري هاي جديدي به صورت عمده خواهيد داشت؟ گفت: «فعلاً روند واگذاري ها را متوقف كرده ايم تا وضعيت سهام عدالت روشن شود.
همچنين سيد مهدي عقدايي، معاون واگذاري سازمان خصوصي سازي، در همين زمينه گفت: با تشكيل اين كارگروه ظرف يك هفته نتايج به عمل آمده لحاظ شده و نتيجه كارگروه نيز در هفته آينده مشخص خواهد شد.
او با اشاره به اينكه با تشكيل اين كميته افرادي كه مشمول اين طرح هستند مورد نظر قرار مي گيرد، افزود: اين كار در مرحله اول قرار دارد و در مورد باقي موارد نيز تا نتيجه جلسه وزارت رفاه بايد صبر كنيم.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۰
۰
۹۰۴
آبسال
۰.۲۷-
۴-
۱,۴۸۲
آبگينه
۰.۴۷
۵
۱,۰۶۹
آزمايش
۰.۰۱-
۱-
۷,۱۶۲
آلومتك
۰.۵۷-
۶-
۱,۰۵۵
ارج
۰
۰
۱۵,۴۵۲
افست
۰.۷۵-
۳۳-
۴,۳۴۱
ايران ارقام
۰.۴۱-
۵-
۱,۲۰۱
ايران تاير
۰.۱۹-
۱۷-
۸,۹۲۰
ايران ترانسفو
۰.۰۶-
۲-
۳,۰۹۲
ايران خودرو
۰.۰۵-
۲-
۳,۶۹۲
ايران خودروديزل
۰.۰۹-
۶-
۶,۴۵۶
ايران دارو
۰.۷۸-
۲۱-
۲,۶۸۲
ايران ياساتايرورابر
۰.۰۲
۲
۹,۰۰۰
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۰.۳۳
۳۳
۱۰,۰۵۰
باما
۰.۶۶-
۱۹-
۲,۸۷۲
بانك اقتصادنوين
۱.۴۲-
۶-
۴۱۶
پارس الكتريك
۰
۰
۱,۳۱۳
پارس خودرو
۱.۲۳-
۷۷-
۶,۲۰۲
پارس دارو
۰.۱-
۲-
۱,۹۶۴
پاكسان
۱.۰۵
۸۶
۸,۲۷۳
پتروشيمي آبادان
۰.۰۶-
۴-
۶,۹۱۶
پتروشيمي اصفهان
۰.۰۷-
۸-
۱۱,۸۰۳
پتروشيمي خارك
۰.۲۳-
۳-
۱,۳۲۹
پتروشيمي شيراز
۱.۳۶-
۱۶-
۱,۱۵۷
پلاستيران
۰
۰
۱۰,۴۳۸
تامين ماسه ريخته گري
۲.۲۹-
۶۳-
۲,۶۸۴
تجهيزنيروي زنگان
۰.۵۱-
۲۱-
۴,۱۱۸
تراكتورسازي ايران
۰.۳۳
۶
۱,۸۰۹
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۲.۱۱
۲۱۱
۱۰,۱۸۹
توليد سموم علف كش
۰.۱-
۱-
۱,۰۰۷
توليد محور خودرو
۰.۰۷-
۱-
۱,۴۵۰
چيني ايران
۰.۰۸
۳
۳,۸۸۴
حمل و نقل توكا
۰.۰۱-
۱-
۱۱,۴۲۵
خدمات انفورماتيك
۰.۷۶-
۶۵-
۸,۵۲۱
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۰.۰۱-
۱-
۷,۷۳۱
داروپخش (هلدينگ )
۰.۲۸-
۱۸-
۶,۳۷۹
داروسازي اسوه
۰.۲
۱۸
۹,۰۷۴
داروسازي زهراوي
۰.۱۲-
۳-
۲,۵۰۴
داروسازي سبحان
۰.۰۵-
۵-
۹,۲۳۸
داروسازي فارابي
۰.۱۷-
۵-
۲,۸۶۷
داروسازي كوثر
۰.۱۱-
۹-
۸,۲۸۹
دارويي رازك
۰.۱
۶
۶,۲۳۱
داملران
۱.۶۸
۴۲
۲,۵۳۵
رايان سايپا
۰.۲۱
۲
۹۷۱
روغن نباتي جهان
۰
۰
۱,۱۲۸
رينگ سازي مشهد
۰.۰۹
۸
۹,۰۰۷
زامياد
۰.۲۶
۱۰
۳,۸۷۱
سايپا
۰.۵۸-
۱۱-
۱,۸۸۷
سايپاآذين
۰
۰
۵,۶۲۰
سايپاديزل
۱.۰۲
۱۸
۱,۷۸۳
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۰.۵-
۸-
۱,۵۹۴
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۰
۰
۳,۲۵۶
سرمايه گذاري بانك ملي ايران
۰.۲۷-
۳-
۱,۱۱۸
سرمايه گذاري بوعلي
۰.۰۵-
۱-
۲,۱۴۱
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۰
۰
۲,۸۳۲
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۰.۶۷-
۳۳-
۴,۹۱۷
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۰.۰۴-
۱-
۲,۵۶۶
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۰.۰۹-
۱-
۱,۰۸۴
سرمايه گذاري سايپا (طيف سايپا )
۰
۰
۱,۰۸۶
سرمايه گذاري سپه
۰.۳-
۶-
۱,۹۶۵
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي
۰.۰۵-
۱-
۲,۱۹۸
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۰.۴۷-
۱۰-
۲,۱۳۵
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰
۰
۴,۱۵۵
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۰.۲۴-
۳-
۱,۲۴۳
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران
۰
۰
۳,۳۸۶
سرمايه گذاري مسكن
۰.۷
۶
۸۵۹
سرمايه گذاري ملت
۰
۰
۱۱,۱۹۷
سنگ آهن گل گهر
۱.۷-
۲۳۴-
۱۳,۵۶۸
سيمان بهبهان
۰.۰۳-
۴-
۱۱,۶۱۹
سيمان تهران
۰.۰۴-
۴-
۹,۹۰۶
سيمان سپاهان
۱.۴۷-
۱۴۵-
۹,۷۳۲
سيمان شرق
۰.۲۶-
۳۲-
۱۲,۲۶۲
سيمان صوفيان
۰
۰
۲۰,۸۶۸
سيمان هرمزگان
۰.۰۴-
۳-
۸,۲۲۷
سيمان هگمتان
۱.۸۵
۱۵۵
۸,۵۵۰
شهد
۰.۰۵-
۱-
۱,۸۸۹
شهد ايران
۰.۰۲-
۱-
۵,۰۷۹
شير پاستوريزه پگاه خراسان
۰
۰
۲,۱۵۲
شيشه قزوين
۰.۱۳-
۱-
۷۹۴
صنايع آذرآب
۱.۹
۱۴۸
۷,۹۲۶
صنايع جوشكاب يزد
۰.۲۶
۲۲
۸,۵۱۸
صنايع شيميايي ايران
۰
۰
۳,۸۸۵
صنايع كاغذسازي كاوه
۰.۰۷-
۱-
۱,۴۶۶
صنعتي آما
۰
۰
۴,۵۲۹
صنعتي دريايي ايران
۰.۳
۱۲
۳,۹۶۰
فرآورد ه هاي غذايي و قند پيرانشهر
۰.۷۱-
۱۳-
۱,۸۰۹
فرآورده هاي نسوز آذر
۰.۱۲-
۴-
۳,۲۰۱
فروسيليس ايران
۰
۰
۱,۱۵۰
فنرسازي خاور
۲.۲۲-
۴۵-
۱,۹۸۲
فولاد كاويان
۲.۳۶-
۴۲-
۱,۷۳۶
قند شيروان قوچان وبجنورد
۰.۷۲
۱۱
۱,۵۴۸
قند مرودشت
۴.۲۶
۲۰۶
۵,۰۴۲
كابل باختر
۱.۳۷-
۸۱-
۵,۸۵۱
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۰
۰
۱,۱۸۵
كارتن مشهد
۰.۱۱-
۶-
۵,۳۸۴
كارخانجات داروپخش
۲.۹۹-
۵۶-
۱,۸۱۵
كارخانجات صنعتي پيام
۰.۹۶
۱۹۹
۲۰,۹۶۵
كالسيمين
۱.۰۱
۲۸
۲,۸۱۱
كربن ايران
۳.۱۸-
۷۷-
۲,۳۴۲
كشت وصنعت پياذر
۰.۰۵-
۱-
۲,۱۰۶
كف
۰.۶۹-
۲۶-
۳,۷۵۶
گازلوله
۰
۰
۲,۳۹۲
گروه بهمن
۱.۳۴
۶۶
۴,۹۷۵
گلوكوزان
۰.۲۴-
۸-
۳,۲۷۹
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۰.۰۲
۱
۵,۹۰۷
لبنيات پاك
۳.۷۲
۹۴
۲,۶۲۴
ليزينگ صنعت و معدن
۱.۱۳
۱۳
۱,۱۶۴
ليفت تراك سازي سهند
۰.۰۴-
۱-
۲,۴۲۰
مارگارين
۴.۸
۷۶
۱,۶۶۰
ماشين آلات صنعتي تراكتورسازي ايران
۰.۲۷-
۲-
۷۴۱
ماشين سازي اراك
۱.۰۴-
۲۰-
۱,۹۱۱
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۰
۰
۱,۹۲۶
محورسازان ايران خودرو
۰.۶۴
۳۵
۵,۴۶۷
معادن منگنز ايران
۰.۹۵
۴۸
۵,۰۸۴
ملي سرب و روي ايران
۰.۵۵
۶
۱,۱۰۲
مهركام پارس
۲.۲
۷۲
۳,۳۳۸
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۰
۰
۱,۸۳۵
موتوژن
۵۲.۰۷-
۱۴۹۹۶-
۱۳,۸۰۱
نفت بهران
۰.۰۱-
۱-
۱۴,۸۰۹
نفت پارس
۱.۱۸-
۹-
۷۵۴
نورد و لوله اهواز
۰.۰۵-
۱-
۲,۱۵۰
نوش مازندران
۰.۲۴-
۴-
۱,۶۴۴
نيرو محركه
۰.۴۴-
۹-
۲,۰۱۴
نيروترانس
۰.۲۵-
۳-
۱,۱۷۴
نيروكلر
اشاره : اين جدول نشان دهنده آخرين
قيمت سهام تا ساعت ۱۳ ديروز است.

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |